Перегляд за Автор "Bezdolnyi, Maksym"
Зараз показуємо 1 - 15 з 15
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАНАЛІЗ ОСОБЛИВОСТЕЙ ЗАСТОСУВАННЯ ТА ОФОРМЛЕННЯ ПРЕВЕНТИВНОГО ПОЛІЦЕЙСЬКОГО ЗАХОДУ – ПРОНИКНЕННЯ ДО ЖИТЛА ЧИ ІНШОГО ВОЛОДІННЯ ОСОБИ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymЗакон України «Про Національну поліцію» (далі – Закон) було прийнято Верхов- ною Радою України 2 липня 2015 року. 4 серпня Закон був підписаний Президентом України, а вже 6 серпня був опублікований в газеті «Голос України». Закон визначає Національну поліцію України як центральний орган виконавчої влади, який служить суспільству шляхом забезпечення охорони прав і свобод людини, протидії злочинності, підтримання публічної безпеки і порядку. Дуже своєчасним є визначення Законом положень про поліцейські заходи, вимоги до них та регламентація, за яких умов може бути застосований той чи інший пре- вентивний захід. Серед поліцейських заходів законодавець виокремлює примусові та превентивні заходи. Зокрема до превентивних заходів належать: перевірка доку- ментів особи; опитування особи; поверхнева перевірка і огляд; зупинення транспорт- ного засобу; вимога залишити місце і обмеження доступу до визначеної території; обмеження пересування особи, транспортного засобу або фактичного володіння річчю; проникнення до житла чи іншого володіння особи; перевірка дотримання вимог дозвільної системи органів внутрішніх справ; застосування технічних приладів і технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису, засобів фото- і кінозйомки, відеозапису; перевірка дотримання обмежень, установлених законом стосовно осіб, які перебувають під адміністративним наглядом, та інших категорій осіб; поліцейське піклування. По декільком причинам викликає зацікавленість такий превентивний поліцей- ський захід, як проникнення до житла чи іншого володіння особи. Так, по-перше, на відміну від підстав щодо проникнення до житла та іншого приміщення грома- дян, які були закріплені в колишньому Законі України «Про міліцію», сучасні під- стави проникнення більш конкретизовані і наближені до вимог Конституції України. По-друге, його застосування має певні особливості, а саме: обов’язкове виникнення специфічних умов або обставин; тонке розмежування між законодавчими галузями та його документальне оформлення. По-третє, застосування даного превентивного поліцейського заходу не може порушувати конституційні права громадян пов’язані із обмежуванням права особи користуватися власним майном. Стаття присвячена особливостям застосування та оформлення превентивного поліцейського заходу – проникнення до житла чи іншого володіння особи. The Law of Ukraine “On the National Police” (hereinafter – the Law) was adopted by the Verkhovna Rada of Ukraine on July 2, 2015. On August 4, the law was signed by the President of Ukraine, and on August 6 it was published in the newspaper "Voice of Ukraine". The law defines the National Police of Ukraine as a central executive body that serves society by ensuring the protection of human rights and freedoms, combating crime, maintaining public safety and order. It is very timely for the Law to define the provisions on police measures, the requirements for them and to regulate the conditions under which a preventive measure may be applied. Among police measures, the legislator singles out coercive and preventive measures. In particular, preventive measures include: verification of personal documents; personal interview; surface inspection and inspection; stopping the vehicle; requirement to leave a place and restriction of access to a certain territory; restriction of movement of a person, vehicle or actual possession of a thing; intrusion into a person's home or other property; verification of compliance with the requirements of the permit system of internal affairs bodies; application of technical devices and technical means that have the functions of photo and filming, video recording, means of photo and film shooting, video recording; verification of compliance with the restrictions established by law in relation to persons under administrative supervision and other categories of persons; police care. For several reasons, a preventive police measure such as breaking into a home or other person's property is of interest. Thus, first, in contrast to the grounds for intrusion into housing and other premises of citizens, which were enshrined in the former Law of Ukraine "On Police", modern grounds for intrusion are more specific and closer to the requirements of the Constitution of Ukraine. Secondly, its application has certain features, namely: the mandatory occurrence of specific conditions or circumstances; fine demarcation between legislative branches and its documentation. Third, the application of this preventive police measure may not violate the constitutional rights of citizens related to the restriction of the right of a person to use his own property. The article is devoted to the peculiarities of the application and design of a preventive police measure – penetration into housing or other property of a person.
- ДокументДОТРИМАННЯ ОРГАНАМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ ВИМОГ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПІД ЧАС ВИКОНАННЯ ПОВНОВАЖЕНЬ ЩОДО ПРИПИНЕННЯ ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, Maksym; Думанський, Роман Вікторович; Dumanskyi, RomanСтаття присвячена аналізу дотримання органами Національної поліції України вимог нормативно-правового забезпечення під час виконання повноважень щодо припинення домашнього насильства. Конституцією України визначено, що людина, її життя і здоров’я, честь і гідність, недоторканність і безпека, а також право кожного на повагу до його гідності є най- вища соціальна цінність. Домашнє насильство – це серйозне порушення прав людини, вкорінене в нерів- ності між чоловіками та жінками й гендерній дискримінації. Ця проблема актуальна для всіх країн і суспільств без винятку. Домашнє насильство позначається на жінках і чоловіках, хлопцях і дівчатах. Однак світова статистика, а також статистичні дані з різних країн, включно з Україною, свідчать про те, що від домашнього насильства набагато більше потерпають жінки. Незважаючи на те, що статтею 1732 Кодексу України про адміністративні пра- вопорушення передбачена відповідальність за вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі, невиконання термінового заборонного припису або неповідомлення про місце свого тимчасового перебування, насильство в сім’ї залиша- ється актуальною проблемою сучасної України. Відповідно до статті 10 Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству» від 7 грудня 2017 року № 2229 виявлення фактів домашнього насильства та своєчасне реагування на них, прийом і розгляд заяв та повідомлень про вчинення домашнього насильства, а також надання допомоги постраждалим особам належить до повноважень органів Національної поліції України. Існують ознаки того, що поліцейська статистика в Україні щодо побутового насиль- ства не віддзеркалює масштабів цієї проблеми. Спостерігається зростання числа звер- нень на гарячі лінії у зв’язку з домашнім насильством. Отримання термінових забо- ронних приписів є складною справою. За останній період поліція збільшила видання термінових заборонних приписів відносно кількості звернень. Вимушене перебування в замкненому приміщенні з кривдниками, відсутність достатньої кількості спеціалізо- ваних притулків, ускладнений доступ до правової допомоги та соціальних послуг – це ті виклики, з якими зіткнулись постраждалі. Як видається, в питанні домашнього насильства існує брак довіри до поліції, і це пов’язано з помилками дотримання органами національної поліції України вимог нормативно-правового забезпечення під час виконання повноважень щодо припи- нення домашнього насильства. The article is devoted to the analysis of the observance by the bodies of the National Police of Ukraine of the requirements of normative-legal provision during the exercise of the powers to stop domestic violence. The Constitution of Ukraine stipulates that a person, his life and health, honor and dignity, inviolability and security, as well as the right of everyone to respect for his dignity are recognized in Ukraine as the highest social value. Domestic violence is a serious human rights violation rooted in inequality between men and women and gender discrimination. The problem of domestic violence is relevant for all countries and societies without exception. Domestic violence affects women and men, boys and girls. However, world statistics, as well as statistics from various countries, including Ukraine, show that domestic violence is disproportionately affecting most women. Despite the fact that Article 1732 of the Code of Administrative Offenses of Ukraine provides for liability for domestic violence, gender-based violence, failure to comply with an urgent injunction or failure to notify the place of his temporary residence, domestic violence remains a pressing problem in modern Ukraine. Pursuant to Article 10 of the Law of Ukraine “On Prevention and Counteraction to Domestic Violence” of December 7, 2017 № 2229-VIII detection of facts of domestic violence and timely response to them, reception and consideration of applications and notifications domestic violence, as well as providing assistance to victims is the responsibility of the National Police of Ukraine. There are indications that police statistics in Ukraine on domestic violence do not reflect the scale of the problem. There has been an increase in hotline calls due to domestic violence, but police have not reported it. Recently, the police have increased the issuance of urgent restraining orders regarding the number of appeals. Forced detention with offenders, lack of specialized shelters, difficult access to legal aid and social services are the challenges faced by victims. There seems to be a lack of trust in the police in the issue of domestic violence, and this is due to errors in the compliance of the national police of Ukraine with the requirements of legal support during the exercise of powers to stop domestic violence.
- ДокументОсобливості адміністративно-правового статусу правоохоронних органів України у сфері забезпечення прав і свобод людини(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2019-10-31) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymОсновними правоохоронними органами, які здійснюють негативний вплив на забезпечення прав і свобод людини, є Національна поліція України, яка внаслідок пасивності її керівників не домоглася прийнятття ефективного законодавства, яке змогло б знизити факти порушення прав і свобод людини і громадянина. Але матимемо надію що реформування на даному етапі не зкінчиться і позитивних зрушень буде більше. The main law enforcement agencies that exert a negative influence on the provision of human rights and freedoms are the National Police of Ukraine, which, due to the passivity of its leaders, did not achieve the adoption of effective legislation that could reduce the violations of human and citizen rights and freedoms. But let's hope that the reforms will not end at this stage and there will be more positive developments.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПОРЯДКУ ОФОРМЛЕННЯ МАТЕРІАЛІВ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ НА МОРСЬКОМУ ТА РІЧКОВОМУ ТРАНСПОРТІ(2021-12-23) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymАвтор вважає що, назріла реальна потреба переглянути зміст більшості підзаконних нормативно-правових актів, які визначають порядок складання адміністративних матеріалів спеціально уповноваженими особами (органами), щодо їх відповідності вимогам КУпАП та іншим законодавчим актам. Це дасть реальну можливість підвищити якість їх складання, забезпечити реалізацію таких принципів адміністративного права та адміністративного процесу як верховенство права, законності і об’єктивності, контролювати можливі прояви корупційних діянь з боку посадових осіб та реально наблизити Україну до побудови правої держави. The author believes that there is a real need to review the content of the majority of subordinate regulatory legal acts, which determine the procedure for compiling administrative materials by specially authorized persons (bodies), regarding their compliance with the requirements of the Code of Administrative Offenses and other legislative acts. This will provide a real opportunity to improve the quality of their drafting, to ensure the implementation of such principles of administrative law and administrative process as the rule of law, legality and objectivity, to control possible manifestations of corruption by officials and to bring Ukraine closer to building a just state.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ФІКСАЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВОПОРУШЕННЯ, ПЕРЕДБАЧЕНОГО СТАТТЕЮ 175-1 КУПАП «КУРІННЯ ТЮТЮНОВИХ ВИРОБІВ У ЗАБОРОНЕНИХ МІСЦЯХ»(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymСтаття присвячена особливостям фіксації адміністративного правопорушення, передбаченого статтею 175-1 Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП, Кодекс) «Куріння тютюнових виробів у заборонених місцях». Загальновідомим є факт, що тютюн – це повільно-діюча отрута, яка згубно впли- ває на організм людини у разі вживання нею тютюнових виробів, викликаючи залеж- ність від вживання тютюну. Поширення куріння та інших способів вживання тютю- нових виробів в Україні нині є головною загрозою здоров’ю, причиною інвалідності та передчасної смерті українців. За підрахунками Світового банку щорічно фінансові збитки в Україні від паління громадянами тютюнових виробів становлять декілька мільярдів доларів США. Євросоюз постійно ініціює запровадження законів, підзаконних нормативно-пра- вових актів та адміністративних положень держав-членів щодо виробництва, пред- ставлення та продажу тютюнових виробів і супутніх продуктів. Так, у країнах Євро- союзу 20 травня 2020 року набрала чинності заборона на продаж тютюнових виробів з ароматом ментолу. Це рішення було прийнято в рамках пакету заходів із боротьби з курінням ще в 2016 році, але воно почало діяти тільки зараз. Справа в тому, що для продукції, частка якої на тютюновому ринку перевищує 3 відсотки (наприклад, з аро- матом ментолу), був передбачений перехідний період до 2020 року. Обмеження вживання тютюнових виробів серед населення і доступ до них дітей, зменшення захворюваності, інвалідність і передчасна смертність громадян, пов’язані із вживанням тютюнових виробів, були основною метою прийняття Закону «Про заходи щодо попередження та зменшення вживання тютюнових виробів і їх шкідли- вого впливу на здоров’я населення», який визначив основні принципи та напрями державної політики щодо попередження куріння тютюнових виробів, зниження рівня їх вживання серед населення, обмеження доступу до них дітей, охорону здо- ров’я населення від шкоди, що завдається їхньому здоров’ю внаслідок розвитку захво- рювань, інвалідності, а також смертності, спричинених курінням тютюнових виробів чи іншим способом їх вживання. The article is devoted to the peculiarities of fixing an administrative offense provided by Article 175-1 of the Code of Ukraine on Administrative Offenses (hereinafter – KUpAP) “Smoking tobacco products in prohibited places”. It is a well-known fact that tobacco is a slow-acting poison that has a detrimental effect on the human body when it uses tobacco products, causing dependence on tobacco use. The proliferation of smoking and other tobacco use in Ukraine is currently a major threat to health, causing disability and premature death for Ukrainians, and the World Bank estimates that the annual financial loss in Ukraine from tobacco smoking is several billion dollars. The European Union is constantly initiating the approximation of laws, regulations and administrative provisions of the Member States on the production, presentation and sale of tobacco products and related products. For example, in the European Union on May 20, 2020, a ban on the sale of tobacco products with menthol flavor came into force. This decision was made as part of a package of measures to combat smoking in 2016, but it came into force only now. The fact is that for products whose share in the tobacco market exceeds 3 percent (for example, with the aroma of menthol), there was a transition period until 2020. Restricting the use of tobacco products among the population, and especially the access of children to them, reducing morbidity, disability and premature mortality of citizens associated with tobacco use was the main purpose of the Law “On measures to prevent and reduce tobacco use and their harmful effects on public health” which defined the basic principles and directions of state policy on prevention of smoking of tobacco products, reduction of their use among the population, restriction of access to them of children, protection of public health from harm to their health due to disease, disability and mortality caused by smoking tobacco products or other means of their use.
- ДокументПорядок та особливості складання адміністративних матеріалів: посібник поліцейського(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Бондар, Вікторія Віталіївна; Bondar, Viktoriia; Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, Maksym; Галунько, Віра Миколаївна; Halunko, Vira; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Рудниченко, Світлана Миколаївна; Rudnychenko, Svitlana; Соловей, Олексій Миколайович; Solovei, Oleksii; Шевченко, Надія Леонідівна; Shevchenko, NadiiaНавчальний посібник розроблено для здобувачів вищої освіти закладів зі специфічними умовами навчання МВС України та працівників органів та підрозділів Національної поліції, які зацікавлені у отриманні системних знань та правильному їх застосуванню в практичній діяльності. Авторським колективом було розроблено алгоритм дій поліцейських та особливості складання адміністративних матеріалів; окреслено типові помилки при складанні адміністративних матеріалів з урахуванням змін і доповнень до законодавства України, висвітлено питання правового регулювання діяльності поліції. The textbook is designed for applicants for higher education institutions with specific training conditions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine and employees of bodies and departments of the National Police who are interested in obtaining systematic knowledge and their proper application in practice. The author's team developed an algorithm for police actions and features of compiling administrative materials; typical mistakes in compiling administrative materials taking into account changes and additions to the legislation of Ukraine are outlined, the issues of legal regulation of police activity are covered.
- ДокументПОРІВНЯЛЬНО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ СПІВВІДНОШЕННЯ АДМІНІСТРАТИВНОЇ ТА КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2019) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymСтаття присвячена порівняльно-правовому аналізу змісту статей Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України. Верховна Рада України та Кабінет Міністрів України продовжують уносити корек- тиви до правового механізму в державі. Так, зокрема, набули чинності й діють із 07.01.2018 Закон України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», з 11.09.2018 Наказ МВС України «Про затвердження Порядку винесення уповноваже- ними підрозділами органів Національної поліції України термінового заборонного припису стосовно кривдника», а з 01.01.2020 набирає чинності новий Законопроект «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудо- вого розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» тощо. Законодавець пропонує нам певні зміни щодо таких законів: Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кримінального кодексу України. Представлено низку нових термінів і зміни в класифікації кримінального правопорушення, що включає в себе злочин і кримінальний проступок. Зокрема, що стосується Кодексу України про адміністративні правопорушення та Кри- мінального кодексу України, законотворці криміналізували певні статті, подаючи їх у вигляді кримінальних проступків, а також унесли правки до вже чинних норм права. Розглядаючи адміністративну та кримінальну відповідальність, варто зазначити, що вони певною мірою схожі між собою, адже кожна з них – це відповідальність перед державою. Крім того, для адміністративних правопорушень і злочинів як підстав адміністративної та кримінальної відповідальності характерні такі спільні ознаки, як суспільна небезпека, протиправність, караність і винність. Водночас адміністративна відповідальність відрізняється від кримінальної за своїми нормативними й фактич- ними підставами. Нормативні підстави адміністративної відповідальності закріплені в нормах Кодексу України про адміністративні правопорушення, а кримінальна від- повідальність – у статтях Кримінального кодексу України. The article is devoted to comparative legal analysis of the content of the articles of the Code of Administrative Offenses and the Criminal Code of Ukraine. The Verkhovna Rada and the Cabinet of Ministers of Ukraine continue to make adjustments to the legal mechanism in the country. Thus, in particular, the Law of Ukraine “On Prevention and Countering Domestic Violence” came into force and effective from 07.01.2018, from 11.09.2018 the Order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine “On approval of the order of the authorized units of the National Police of Ukraine to issue an urgent restraining order against the offender”, and starting from January 1, 2020, a new bill “On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Simplifying Pre-trial Investigation of Certain Categories of Criminal Offenses” comes into force. The legislator proposes to us certain changes regarding such laws as: the Code of Ukraine on Administrative Offenses and the Criminal Code of Ukraine. A number of new terms and changes in the classification of criminal offenses were introduced, including crime and criminal misconduct. In particular, with regard to the Code of Administrative Offenses and the Criminal Code of Ukraine, lawmakers have criminalized certain articles, presenting them in the form of criminal misconduct, as well as amended the existing rules of law. When considering administrative and criminal responsibility, it should be noted that they are to some extent similar, since each of them is a responsibility to the state. In addition, administrative offenses and crimes, as grounds of administrative and criminal responsibility, are characterized by such common features as social danger, wrongfulness, punishment and guilt. At the same time, administrative liability differs from criminal liability in its normative and factual grounds. Normative grounds of administrative responsibility are enshrined in the rules of the Code of Administrative Offenses, and criminal liability – in the articles of the Criminal Code of Ukraine.
- ДокументПравові аспекти й особливості застосування поліцейського піклування(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymСтаття присвячена правовим аспектам та особливостям застосування поліцей-ського піклування як нового виду превентивного заходу у поліцейській діяльності, який продовжує розвиватися та вдосконалюватися. На відміну від завдань та обов’язків колишньої державної силової структури – міліції, діяльність якої мала здебільшого каральний характер, функції Національної поліції України насамперед побудовані на наданні сервісних послуг. Так, у п. 4 ст. 2 Закону України «Про національну поліцію» одним із її завдань є надання в межах, визначених законом, послуг із допомоги особам, котрі з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги. Правовий аспект реалізації вказаного завдання викладено у п. 11 ст. 31 цього Закону, за яким одним із превентивних заходів є поліцейське піклування. Таким чином, поліцейському піклуванню на законодавчому рівні уперше надано окремий статус і одночасно визначено особливості його застосування. Водночас протягом майже шести років вивчення процесу застосування поліцейського піклування мало тільки теоретичний характер, що зумовлювалося відносною недостатністю нормативно-правового забезпечення цього заходу. Науковцями В.О. Ільницьким, І.О. Святокум, Н.М. Шубіною та іншими вже висвітлювалися ці питання, але наукові дослідження зосереджувалися на теоретичних аспектах здійснення поліцейського піклування та його місці у системі поліцейських заходів, однак практичні питання його здійснення донедавна залишалося відносно недоопрацьованими. Ст. 41 Закону України «Про національну поліцію» передбачено, що про застосування поліцейського піклування складається протокол, у якому зазначаються: місце, дата і точний час (година і хвилини) застосування поліцейського заходу; підстави застосування; опис вилученої зброї чи інших предметів; клопотання, заяви чи скарги особи, якщо такі надходили, наявність чи відсутність видимих тілесних ушкоджень. Незважаючи на законодавче визначення способу фіксації застосування цього превентивного заходу, дотепер не було розроблено єдиного нормативного документа, який би визначав цей процес. І тільки наказом МВС України від 12 жовтня 2020 р. № 724 «Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про застосування поліцейського піклування» стало можливим визначення порядку оформлення поліцейськими матеріалів про застосування превентивного поліцейського заходу – поліцейського піклування. The article is devoted to the legal aspects and peculiarities of the use of police care as a new type of preventive measure in policing, which continues to develop and improve. Unlike the tasks and responsibilities of the former state power structure – the police, whose activities were mostly punitive, the functions of the National Police of Ukraine are primarily built in the provision of services. So in paragraph 4 of Art. 2 of the Law of Ukraine “On the National Police” one of its tasks is to provide, within the limits prescribed by law, services to assist persons who for personal, economic, social reasons or as a result of emergencies need such assistance. The legal aspect of the implementation of this task is set out in paragraph 11 of Art. 31 of the said Law, that one of the preventive measures is police care. Thus, at the legislative level, police care is first given a separate status and at the same time the peculiarities of its application are determined. At the same time, for almost six years, the study of the process of applying police care was only theoretical in nature, due to the relative inadequacy of the legal framework for this measure. Such scientists as V.O. Ilnytsky, I.O. Sviatokum, N.M. Shubina and others have already covered these issues, but research has focused on the theoretical aspects of police care and its place in the police system, but the practical issues of its implementation, until recently, remained relatively unfinished. Until recently, this area remained one of the most interesting in the research and discussion not only among scientists but also among practitioners. St. 41 of the Law of Ukraine “On the National Police” provides that a report on the use of police care is drawn up, which indicates: place, date and exact time (hour and minute) of the police measure; grounds for application; a description of the seized weapon or other items; petitions, statements or complaints of the person, if any, the presence or absence of visible injuries. Despite the legislative definition of the method of fixing the application of this preventive measure, so far no single normative document has been developed to define this process, which in turn has had negative legal consequences. And only by the order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine dated 12.10.2020 № 724 “On approval of the Instruction on registration of materials on the use of police care” it became possible to determine the procedure for registration of materials on the use of preventive police measures – police care.
- ДокументПРО ДЕЯКІ АСПЕКТИ НЕВІДПОВІДНОСТІ ЗМІСТУ НОРМАТИВНИХ АКТІВ ОРГАНІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ АДМІНІСТРАТИВНОМУ ЗАКОНОДАВСТВУ УКРАЇНИ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020-05-29) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, Maksym; Бурмас, Юлія Русланівна; Burmas, YuliiaНа думку авторів, законодавець повинен підходити до прийняття нормативних актів більш предметно і чітко, оскільки допущені в них невідповідності діючому законодавству можуть мати негативні наслідки, які пов’язані в тому числі із можливістю притягнення винної особи до адміністративної відповідальності. According to the authors, the legislator should approach the adoption of normative acts more substantively and clearly, since inconsistencies in them with the current legislation may have negative consequences, which are connected, among other things, with the possibility of bringing the guilty person to administrative responsibility.
- ДокументПРО ДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ РОЗГЛЯДУ СПРАВ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ, ЗАФІКСОВАНЕ В АВТОМАТИЧНОМУ РЕЖИМІ, ЩО МОЖУТЬ ПОРУШУВАТИ ПРАВА ОСОБИ, ЯКА ПРИТЯГАЄТЬСЯ ДО АДМІНІСТРАТИВНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ(Одеса: ОДУВС, 2020-11-06) Галунько, Віра Миколаївна; Halunko, Vira; Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymАвтори зазначають, що прогалини адміністративного законодавства у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху не повинні порушувати прав людини і громадянина, тому вони потребують удосконалення, шляхом конкретизації та розширення прав особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. The authors note that gaps in administrative legislation in the field of ensuring road traffic safety should not violate human and citizen rights, therefore they need to be improved by specifying and expanding the rights of a person who is brought to administrative responsibility.
- ДокументПРО НЕОБХІДНІСТЬ КОНКРЕТИЗАЦІЇ ОБСТАВИН, ЩО ОБТЯЖУЮТЬ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ З МЕТОЮ ОБМЕЖЕННЯ ТА УСУНЕННЯ КОРУПЦІЙНИХ ПРОЯВІВ(Одеса: ОДУВС, 2022-12-16) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, Maksym; Думанський, Роман Вікторович; Dumanskyi, RomanЗ метою недопущення можливих корупційних проявів доцільно з пункту 6 статті 35 КУпАП виключити таке визначення, як: орган (посадова особа), який накладає адміністративне стягнення, залежно від характеру адміністративного правопорушення може не визнати дану обставину обтяжуючою, та викласти його у наступній редакції: вчинення правопорушення в стані сп'яніння, крім тих випадків, коли дані обставини є безпосереднім складом адміністративного правопорушення.
- ДокументПро особливості та вдосконалення порядку зберігання і обліку вилучених під час здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення речей і документів в органах Національної поліції України(Boston : Primedia eLaunch, 2022) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, Maksym; Бондар, Валерія Валеріївна; Bondar, ValeriiaУ роботі автори розглядають особливості та вдосконалення порядку зберігання і обліку вилучених під час здійснення провадження у справах про адміністративні правопорушення речей і документів в органах Національної поліції України. In the work, the authors consider the peculiarities and improvement of the order of storage and accounting of things and documents seized during proceedings in cases of administrative offenses in the bodies of the National Police of Ukraine.
- ДокументПРОГАЛИНИ АДМІНІСТРАТИВНОГО ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО РОЗГЛЯДУ ОРГАНАМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ СПРАВ ПРО АДМІНІСТРАТИВНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ, ЗАФІКСОВАНИХ В АВТОМАТИЧНОМУ РЕЖИМІ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022) Бондар, Валерія Валеріївна; Bondar, Valeriia; Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymВідповідно нормативно-правових актів, які регламентують діяльність Національної поліції України, одним із її основних завдань є регулювання дорожнього руху та здійс- нення контролю за додержанням його учасниками встановлених державою правил. Разом з тим, на момент створення та тривалого часу її функціонування, поліцейські екіпажі не були в повній мірі укомплектовані засобами вимірювання швидкості тран- спортних засобів (або вони були застарілі), що не давало змоги на належному рівні забезпечувати безпеку дорожнього руху. Проблема, яка склалася в державі у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху вимагала негайного законодавчого та техніч- ного її вирішення. Таким рішенням стала необхідність впровадження в Україні сис- теми автоматичної фіксації порушень Правил дорожнього руху (далі – Система), які в тому числі пов’язані із перевищенням встановлених швидкісних режимів. З 2017 року в Україні було прийнято ряд законодавчих та відомчих нормативних актів, які регулюють діяльність Національної поліції в цьому напрямку. Так було внесено зміни до Кодексу України про адміністративні правопорушення (далі – КУпАП), прийнята Кабінетом Міністрів України (далі – КМУ) Постанова щодо функ- ціонування системи фіксації адміністративних правопорушень у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху в автоматичному режимі та видано Міністерством внутріш- ніх справ України (далі – МВС) низка наказів щодо оформлення адміністративних матеріалів за правопорушення в цієї сфері тощо. Перші Системи, з'явилися в Україні 1 червня 2020 року і за півтора роки їхнього функціонування винесено близько 3 млн. постанов про порушення встановлених обмежень швидкості. На превеликий жаль, функціонування Системи не викорінює факти порушення швидкісного режиму, що в свою чергу вимагає від держави застосування більш кри- тичних засобів впливу на правопорушників. Однією з таких спроб стало перегляд змі- сту статті 122 КУпАП «Перевищення встановлених обмежень швидкості руху, проїзд на заборонний сигнал регулювання дорожнього руху та порушення інших правил дорожнього руху» та збільшення розміру штрафних санкції. Разом з цим наміри зако- нодавця вгамувати прихильників швидкої їзди іноді суперечать самі собі, що не дає змоги представникам Національної поліції діяти максимально ефективно під час при- тягнення правопорушників до відповідальності, а в деяких випадках взагалі обмежує можливість застосувати заходи адміністративного примусу. According to the regulations governing the activities of the National Police of Ukraine, one of its main tasks is to regulate traffic and monitor compliance by its participants with the rules established by the state. However, at the time of its creation and long-term operation, police crews were not fully equipped with speedometers (or they were outdated), which did not allow for proper road safety. The problem that has developed in the country in the field of road safety required immediate legislative and technical solution. This decision was the need to introduce in Ukraine a system of automatic recording of violations of traffic rules (hereinafter – the System), which are also related to exceeding the established speed limits. Since 2017, Ukraine has adopted a number of legislative and departmental regulations governing the activities of the National Police in this area. Thus, the Code of Ukraine on Administrative Offenses (hereinafter – the Code of Administrative Offenses) was amended, the Cabinet of Ministers of Ukraine (hereinafter – the Cabinet of Ministers) adopted a Resolution on the functioning of the system of recording administrative offenses in the field of road safety automatically MIA) a number of orders on the preparation of administrative materials for offenses in this area, etc. The first systems appeared in Ukraine on June 1, 2020 and for one and a half years of their operation about 3 million decisions on violation of the established speed limits were made. Unfortunately, the functioning of the System does not eradicate the facts of speeding violations, which in turn requires the state to use more critical means of influencing offenders. One of such attempts was to revise the content of Article 122 of the Code of Administrative Offenses "Exceeding the established speed limits, driving on the prohibitory signal of traffic regulation and violation of other traffic rules" and increase the size of penalties. At the same time, the legislator's intentions to appease supporters of speeding sometimes contradict themselves, which prevents the National Police from acting as effectively as possible in bringing offenders to justice, and in some cases limits the possibility of administrative coercion.
- ДокументСПЕЦИФІЧНІСТЬ В’ЇЗДУ І ПЕРЕБУВАННЯ В УКРАЇНІ ІНОЗЕМЦІВ ТА ОСІБ БЕЗ ГРОМАДЯНСТВА. ОСОБЛИВОСТІ СКЛАДАННЯ АДМІНІСТРАТИВНИХ МАТЕРІАЛІВ ДЕРЖАВНОЮ МІГРАЦІЙНОЮ СЛУЖБОЮ УКРАЇНИ(Іnternational Science Group. – Boston : Primedia eLaunch., 2021) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, Maksym; Бондар, Валерія Валеріївна; Bondar, Valeriia; Рудниченко, Світлана Миколаївна; Rudnychenko, Svitlana; Шевченко, Надія Леонідівна; Shevchenko, NadiiaДосліджено особливості складання адміністративних матеріалів державною міграційною службою України за в’їзд і перебування в Україні іноземців та осіб без громадянства. The peculiarities of the preparation of administrative materials by the State Migration Service of Ukraine for the entry and stay of foreigners and stateless persons in Ukraine were studied.
- ДокументУЧАСТЬ ГРОМАДСЬКОСТІ В ЗАХОДАХ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ ЯК ОДИН ІЗ МЕХАНІЗМІВ ЇЇ ПОДОЛАННЯ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymСтаття присвячена участі громадськості в заходах запобігання корупції на основі аналізу вітчизняних напрацювань і міжнародного досвіду, оскільки існує позитивно показовий світовий досвід ефективної співпраці державного й недержавного секторів у питаннях протидії корупції. Роль у боротьбі з корупцією повинні відігравати неурядові організації та громад- ськість загалом. Це стосується викриття й оприлюднення фактів корупції, доведення їх до відповідних державних антикорупційних органів, формування в суспільстві іде- ології нетерпимості до корупції, здійснення громадського контролю над діяльністю органів державної влади. Уже не один рік тривають обговорення, які заходи допоможуть мінімізувати коруп- цію в Україні. Залучення громадськості до антикорупційного процесу називається серед доволі ефективних. Загальновідомим є факт, що корупція в Україні продовжує залишатися однією з основних загроз національній безпеці, політичній стабільності й утвердженню вер- ховенства права. Саме тому антикорупційна політика України потребує постійного вдосконалення законодавства та напрацювання новітніх засобів її подолання в тому числі й шляхом залучення громадськості. Унесення відповідних доповнень до Кодексу України про адміністративні право- порушення (глава 13-А «Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією») зумовлено прийняттям Верховною Радою України законів України «Про запобігання корупції» та «Про Національне антикорупційне бюро України», які, у свою чергу, передбачають участь громадськості в заходах запобігання корупції шляхом реаліза- ції громадськими об’єднаннями, їх членами або уповноваженими представниками, а також окремими громадянами своїх прав і громадянського обов’язку. Але не тільки національні законодавчі документи регламентують участь громад- ськості в боротьбі з корупцією. Так, Конвенція Організації Об’єднаних Націй проти корупції від 2003 року передбачає обов’язок усіх держав для забезпечення ефектив- ності своїх зусиль у цій галузі співпрацювати одна з одною за підтримки й участі окремих осіб і груп, які не належать до державного сектора, таких як громадянське суспільство, неурядові організації та організації, що функціонують на базі громад. Зазначений аспект уже висвітлювали такі вчені, як О.В. Новіков, А.В. Білецький, Н.П. Підбережник, В.М. Гаращук, Ю.В. Ковбасюк, М.І. Хавронюк та інші. Натомість цей напрям залишається одним із найважливіших для дослідження й обговорення не тільки серед науковців, а й серед пересічних громадян держави. The article is devoted to public participation in anti-corruption measures based on the analysis of domestic developments and international experience, as there is a positive demonstration of global experience of effective cooperation between the public and private sectors in combating corruption. General public should play a role in the fight against corruption. This concerns exposing and publicizing the facts of corruption, bringing them to the relevant state anti-corruption bodies, forming an ideology of intolerance to corruption in society, exercising public control over the activities of public authorities. Discussions have been going on for several years about measures to help minimize corruption in Ukraine. Public involvement in the anti-corruption process is among the most effective. It is a well-known fact that corruption in Ukraine continues to be a major threat to national security, political stability and the rule of law. That is why Ukraine's anti-corruption policy needs constant improvement of legislation and the development of new means of overcoming it, including by involving the public. The introduction of relevant amendments to the Code of Ukraine on Administrative Offenses (Chapter 13-A “Administrative Offenses Related to Corruption”) led to the adoption by the Verkhovna Rada of Ukraine of the laws “On Prevention of Corruption” and “On the National Anti-Corruption Bureau of Ukraine”, which in turn provide for public participation in measures to prevent corruption through the implementation of public associations, their members or authorized representatives, as well as individual citizens of their rights and public duty. But it is not only national legislation that regulates public participation in the fight against corruption. Thus, the 2003 United Nations Convention against Corruption obliges all States to cooperate with each other in order to ensure the effectiveness of their efforts in this area with the support and participation of individuals and groups outside the public sector, such as civil society, non-governmental organizations and community-based organizations. This aspect has already been covered by such scientists and scientists as O.V. Novikov, A.V. Biletsky, N.P. Pidberezhnyk, V.M. Garashchuk, Y.V. Kovbasyuk, M.I. Havronyuk and other. Instead, this area remains one of the most important for research and discussion not only among scientists but also among ordinary citizens of the state.