Перегляд за Автор "Semenova, Alla"
Зараз показуємо 1 - 20 з 20
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументFeatures of designing work programs of educational components of training of future police officers in the context of the scale of human dimensional senses of assessing the quality of higher education(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Bratel, Serhii; Братель, Сергій ГригоровичChapter 9 substantiates the peculiarities of the process of designing work programs of the educational components of training future police officers in the context of the scale of the humandimensional senses of evaluating the quality of higher education and specifies the diagnostic and evaluation apparatus for measuring the results of training on the basis of criterion analysis. On the example of the development of criteria for evaluating the level of educational achievements of the educational component "Legal Psychology", it is proved that such a description is further designed to ensure systematicity in the design of other modules of educational components with the possibility of monitoring the quality of the educational process and quick adjustment of educational programs. It is explained how the application of criterion evaluation makes this process transparent and understandable for all subjects of education; involves comparing the learner's work results with the standard and eliminates the subjective comparison of those who are trained with each other. У розділі 9 обґрунтовано особливості процесу проектування робочих програм освітніх компонент підготовки майбутніх поліцейських у контексті масштабності людиномірних сенсів оцінювання якості вищої освіти і конкретизовано діагностично-оцінний апарат вимірювання результатів навчання на ґрунті критеріального аналізу. На прикладі розробки критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень освітньої компоненти «Юридична психологія» доведено, що такий опис у подальшому покликаний забезпечити систематичність у проектуванні інших модулів освітніх компонент із можливістю моніторингу якості освітнього процесу та швидким корегуванням освітніх програм. Роз’яснено яким чином застосування критеріального оцінювання робить цей процес прозорим і зрозумілим для всіх суб’єктів навчання; передбачає порівняння результатів роботи здобувача з еталоном і усуває суб’єктивне зіставлення тих, кого навчають між собою.
- ДокументHuman-scale of education quality: philosophical and methodological dimension of the professional training officers of the National Police of Ukraine(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Бондаренко, Віктор; Bondarenko, Victor; Висоцька, Тамара; Vysotska, TamaraChapter 2 specifies the essence of the human-scale of the quality of education in the philosophical and methodological dimension of the professional training of officers of the National Police of Ukraine; the basic concepts of philosophical, educational theory and practice are analyzed, ideas and positions in the scientific literature on the study of educational phenomena in Ukraine and abroad in their integral connection with the social and cultural context of the philosophical and methodological dimension of national and world transformations of human-scale; the essence of the phenomenon of the human-scale of science in the historical and philosophical context is determined; at the general theoretical philosophical level, the trends of the processes of modern transformations in education are substantiated in a holistic connection with the corresponding concepts of human development; the philosophical and methodological aspect of human-dimensional measurements of the quality of education of police officers in Ukraine is concretized; the necessity and prospects of research and implementation of the concept of Ukrainian general scientific methodology in the theory and practice of education regarding the unity of the formation and development of a Human on the basis of the cognitive-emotional-volitional triad of its components are proved. У розділі 2 конкретизовано сутність людиномірності якості освіти у філософсько-методологічному вимірі професійної підготовки офіцерів Національної поліції України; проаналізовано основні концепції філософської, освітньої теорії і практики, ідеї та позиції в науковій літературі щодо вивчення освітніх явищ в Україні і за кордоном у їх цілісному зв’язку з соціальним та культурним контекстом філософсько-методологічного виміру національних та світових трансформацій людиномірності; визначено сутність феномену людиномірності науки в історико-філософському контексті; на загальнотеоретичному філософському рівні обґрунтовано тенденції процесів сучасних трансформацій в освіті у цілісному зв’язку з відповідними концепціями розвитку людини; конкретизовано філософсько-методологічний аспект людиномірних вимірів якості освіти поліцейських в Україні; доведено необхідність і перспективність дослідження і впровадження концепції української загальнонаукової методології у теорію і практику освіти, щодо єдності формування і розвитку Людини на ґрунті когнітивно-емоційно-вольової тріади її компонент.
- ДокументInnovation of markers for assessment of the quality of educational and scientific research activities of students in higher education institutions with special learning conditions(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим Вікторович; Semenova, Alla; Семенова, Алла ВасилівнаChapter 11 specifies the essence and features of innovative markers for assessing the quality of educational and research activities of applicants in higher education institutions with special study conditions. Modern approaches to the development of effective educational materials with a rethinking of their psychological-pedagogical, didactic functions, content, forms and stages of creating effective modern educational content in the aspect of evaluating the quality of the educational process from the points of view of: "acquirer", "mentor", "quality expert" are defined – a specialist in the field of educational measurements, quality monitoring". on the example of the educational component "Methodology of scientific knowledge" for the third level of education, it is proved that the evaluation of the effectiveness of the educational process based on learning outcomes is a complex procedure within which the mentor must be clearly aware of the connection between the predicted learning outcomes and the methods of setting goals for their achievement even at the time of development course Thus, the technological cycle from the conception, development, implementation and evaluation of the educational component is closed, noting that the integrated goals of the educational component – the course, which must be clearly formulated by the teacher-mentor, combine 3 approaches (content, internal and external processes of learning – learning, outcome) it is they who become the basis of the didactic complex of the course markers for evaluating the quality of educational and research activities of applicants in higher education institutions with special conditions of study. У розділі 11 конкретизовано сутність і особливості інноваційніних маркерів оцінювання якості освітньої та науково-дослідної діяльності здобувачів у ЗВО з особливими умовами навчання. Визначено сучасні підходи до розроблення ефективних освітніх матеріалів з переосмисленням їх психолого-педагогічних, дидактичних функцій, змісту, форм та етапів створення ефективного сучасного освітнього контенту в аспекті оцінювання якості освітнього процесу з точок зору: «здобувач», «наставник», «експерт з якості – фахівець у галузі освітніх вимірювань, моніторингу якості» . на прикладі освітньої компоненти «Методологія наукового пізнання» для третього рівня освіти доведено, що оцінювання ефективності освітнього процесу за результатами навчання є комплексною процедурою у межах якої наставник має чітко усвідомлювати зв’язок між прогнозованими результатами навчання та способами постановки цілей їх досягнення ще на момент розробки курсу. Таким чином, технологічний цикл від задуму, розробки, впровадження і оцінювання освітньої компоненти замикається, зауважуючи на те, що інтегровані цілі освітньої компоненти – курсу, які має чітко сформулювати викладач-наставник поєднують 3 підходи (змісту, внутрішніх і зовнішніх процесів навчання – научіння, результату) саме вони й стають основою дидактичного комплексу курсу маркерів оцінювання якості освітньої та науково-дослідної діяльності здобувачів у ЗВО з особливими умовами навчання.
- ДокументPsycho-educational support and development of pedagogical skills of teachers in higher education institutions with special learning conditions(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Kostiuk, Andrii; Костюк, АндрійChapter 10 proves that the knowledge and consideration of subjective, i.e. internal mental and psycho-pedagogical personal characteristics is of particular importance in the process of professional training of the future police officer. From such positions, the essence and features of psycho-pedagogical support and development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions are specified. An analysis of the development of methodological principles and methodological specifics of psycho-pedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions was carried out; the main directions of implementation of psycho-pedagogical support of teachers are determined, with the coverage of theoretical provisions, methods and psycho-pedagogical technologies; on the example of practical-research work, the specifics of the implementation of a psycho-pedagogical workshop for teachers of higher education institutions with special learning conditions are highlighted; the importance and prospects for the introduction of a system of psychopedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special conditions of learning based on a synergistic approach are determined. У розділі 10 доведено, що особливого значення в процесі професійної підготовки майбутнього поліцейського набуває знання і урахування суб’єктивних, тобто внутрішніх психічних і психопедагогічних особистісних характеристик. З таких позицій конкретизовано сутність і особливості психопедагогічного супроводу та розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання. Здійснено аналіз стану розробки методологічних засад і методичної специфіки психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено основні напрями реалізації психопедагогічного супроводу викладачів з висвітленням теоретичних положень, методик та психопедагогічних технологій; на прикладі практично-дослідної роботи висвітлено специфіку впровадження психопедагогічного практикуму для викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено важливість та перспективи щодо запровадження системи психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання на ґрунті синергетичного підходу.
- ДокументPsychological and pedagogical content of the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Krykun, Viacheslav; Крикун, Вячеслав Віталійович; Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим ВікторовичChapter 8 specifies the psychological and pedagogical content of the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine on the basis of the methodological principles of the humanistic approach, interactive learning technologies and modern didactic principles, which should be the basis of the professional training of police officers in their practical orientation while modeling the real process of official activity within the walls of HEI, with the inclusion of teachers in this process as subjects who have the techniques of organizing their own professional activities and analyze the ways of professional self-development. Methodical and practical psychological and pedagogical directions for the implementation of the ideas of humanistic pedagogy are presented, as well as the development of methodological foundations for the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine on the basis of a general scientific holistic approach, which is an objective need of the modern national education system in general and the training of police officers in particular. It has been proven that Ukrainian society needs a comprehensive strategic and balanced educational policy for the training of specialists who should be characterized by appropriate professional and personal moral and managerial qualities, because the main duty of a police officer is to serve people, to respect the constitutional rights of freedom, equality and justice. It is substantiated that in such a context, the issue of concretizing the axiological and nation-building content and developing the methodology for preparing and evaluating relevant programs, training of scientific and pedagogical personnel acquire special significance. У розділі 8 конкретизовано психолого-педагогічний контент реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки у підготовці поліцейських в Україні на ґрунті методологічних засад гуманістичного підходу, інтерактивних технологій навчання та сучасних дидактичних принципів, які мають бути основою професійної підготовки поліцейських у їх практичній спрямованості при моделюванні реального процесу службової діяльності в стінах ЗВО, при включенні викладачів у цей процес як суб’єктів, які володіють прийомами організації власної професійної діяльності і аналізують шляхи професійного саморозвитку. Представлено методично-практичні психолого-педагогічні напрями впровадження ідей гуманістичної педагогіки, а також розробка методологічних основ реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки у підготовці поліцейських в Україні на ґрунті загальнонаукового цілісного підходу, що є об’єктивною потребою сучасної вітчизняної системи освіти загалом і підготовки поліцейських зокрема. Доведено положення про те, що українське суспільство потребує цілісної стратегічно-виваженої освітньої політики підготовки фахівців, які мають характеризуватися відповідними професійними і особистісними моральними і управлінськими якостями, адже основний обов’язок офіцера поліції – служити людині, поважати конституційні на свободу, рівність та справедливість. Обґрунтовано, що у такому контексті особливої значущості набувають питання конкретизації аксіологічно-націєтворчого змісту і розробки методології підготовки і оцінювання відповідних програм, підготовки науково-педагогічних кадрів.
- ДокументQuality parameters of higher education officers of the National Police in the conditions of imperative human-scale values(Kharkiv: PC TECHNOLOGY CENTER, 2023) Semenyshyn, Mykola; Семенишин, Микола Олександрович; Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Klymenkо, Igor; Клименко, Ігор; Shvets, Dmytro; Швець, Дмитро Володимирович ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1999-9956; Bratel, Serhii; Братель, Сергій Григорович; Krykun, Viacheslav; Крикун, Вячеслав Віталійович; Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим Вікторович; Nikitin, Anatolii; Нікітін, Анатолій АнатолійовичThe monograph reflects and scientifically and methodologically substantiates ways to solve urgent problems of the theory and practice of training officers of the National Police in terms of the quality of higher education in the context of the imperative of human-dimensional meanings, taking into account studies of Ukrainian psychological, pedagogical, legal comparative studies. Philosophical and methodological approaches to solving existing disagreements in the field of human measurement of the quality of police education in Ukraine and abroad are studied in integral connection. The book proves the necessity and prospects of research and implementation in the theory and practice of police education of the concept of Ukrainian general scientific methodology regarding the unity of the formation and development of a Human on the basis of the cognitive-emotional-volitional triad of components of the value experience of the individual. The developments contained in this collective monograph will be suitable for use in the pedagogical and psychological support of educational activities for the training of police officers both in the framework of formal and non-formal education. У монографії відображено та науково-методологічно обґрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем теорії та практики підготовки офіцерів Національної поліції щодо якості вищої освіти в контексті імперативу людино-вимірних смислів з урахуванням досліджень Української психолого-педагогічної, правової компаративістики. Розробки, що містяться в даній колективній монографії, будуть придатні для використання в педагогічному та психологічному забезпеченні освітньої діяльності з підготовки поліцейських як у рамках формальної, так і неформальної освіти.
- ДокументЛЮДИНОМІРНІСТЬ ЯКОСТІ ОСВІТИ: ФІЛОСОФСЬКО-МЕТОДОЛОГІЧНИЙ ВИМІР ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ОФІЦЕРІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ(2023) Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Бондаренко, Віктор Дмитрович; Bondarenko, Viktor; Висоцька, Тамара Михайлівна; Vysotska, TamaraУ розділі 2 конкретизовано сутність людиномірності якості освіти у філософсько-методологічному вимі- рі професійної підготовки офіцерів Національної поліції України; проаналізовано основні концепції філософської, освітньої теорії і практики, ідеї та позиції в науковій літературі щодо вивчення освітніх явищ в Україні і за кордоном у їх цілісному зв’язку з соціальним та культурним контекстом філософсько-методологічного виміру національних та світових трансформацій людиномірності; визначено сутність феномену людиномірності науки в історико-філософському контексті; на загальнотеоретичному філософському рівні обґрунтовано тенденції процесів сучасних трансформацій в освіті у цілісному зв’язку з відповідними концепціями розвитку людини; конкретизовано філософсько-методологічний аспект людиномірних вимірів якості освіти поліцейських в Україні; доведено необхідність і перспективність дослідження і впровадження концепції української загальнонаукової методології у теорію і практику освіти, щодо єдності формування і розвитку Людини на ґрунті когнітивно-емоційно-вольової тріади її компонент. Chapter 2 specifies the essence of the human-scale of the quality of education in the philosophical and methodological dimension of the professional training of officers of the National Police of Ukraine; the basic concepts of philosophical, educational theory and practice are analyzed, ideas and positions in the scientific literature on the study of educational phenomena in Ukraine and abroad in their integral connection with the social and cultural context of the philosophical and methodological dimension of national and world transformations of human-scale; the essence of the phenomenon of the human-scale of science in the historical and philosophical context is determined; at the general theoretical philosophical level, the trends of the processes of modern transformations in education are substantiated in a holistic connection with the corresponding concepts of human development; the philosophical and methodological aspect of human-dimensional measurements of the quality of education of police officers in Ukraine is concretized; the necessity and prospects of research and implementation of the concept of Ukrainian general scientific methodology in the theory and practice of education regarding the unity of the formation and development of a Human on the basis of the cognitive-emotional-volitional triad of its components are proved.
- ДокументМенеджмент наукових проєктів та політика академічної доброчесності(Одеса: ОДУВС, 2023) Витяганець, Оксана Іванівна; Vytiahanets, Oksana; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, Maksym; Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Іванов, Олександр Олександрович; Ivanov, Oleksandr; Корженко, Ольга Михайлівна; Korzhenko, Olha; Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, Yurii; Михайленко, Єгор Олегович; Mykhailenko, Yehor; Нестерчук, Вікторія Валентинівна; Nesterchuk, Viktoriia; Остроглядова, Олена Георгіївна; Ostrohliadova, Olena; Семенишин, Микола Олександрович; Semenyshyn, Mykola; Сіфоров, Олександр Іванович; Siforov, Oleksandr; Швець, Михайло Олександрович; Shvets, MykhailoЗміст видання відповідає програмі підготовки здобувачів освіти третього освітньо-наукового рівня PhD галузі знань 08 «Право». У навчально-методичному посібнику представлено основні теми освітньої компоненти «Менеджмент наукових проєктів та політика академічної доброчесності». Матеріал подано у теоретичному та практичному блоках: у формі інтерактивних лекцій із рефлексивними запитаннями і відповідями для перевірки, практична частина збагачена прикладами тестових завдань, методичними поясненнями і запитаннями щодо оцінювання суджень і ставлення згідно таксономії Б. Блума, а також додатками чек-листів для керівників і аспірантів, рекомендаціями щодо оформлення літератури відповідно до вимог APA стилю. Крім тοгο, увагу приділено критеріям оцінювання результатів навчальних досягнень. Посібник призначений для аспірантів і ад’юнктів всіх форм навчання, науково-педагогічних працівників й всіх тих, хто зацікавлений у сприянні розвитку культури академічної доброчесності. The content of the publication corresponds to the training program for students of the third educational and scientific level of the PhD field of knowledge 08 "Law". In the educational the methodological manual presents the main topics of the educational component "Management of scientific projects and the policy of academic integrity". The material is presented in theoretical and practical blocks: in the form of interactive lectures with reflective questions and answers for verification, the practical part is enriched with examples of test tasks, methodical explanations and questions regarding the evaluation of judgments and attitudes according to B. Bloom's taxonomy, as well as appendixes of checklists for managers and graduate students, recommendations for the design of literature in accordance with the requirements of APA style. In addition, attention is paid to the criteria for evaluating the results of educational achievements. The guide is intended for graduate students and associate professors of all forms of education, scientific and pedagogical workers, and all those interested in promoting the development of a culture of academic integrity.
- ДокументМистецтвο мοвлення сучаснοгο педагοга(2020) Семенова, Алла Василівна; Semenova, AllaУ посібнику здійснено спробу систематизувати теоретичний, методико- практичний матеріал із формування й розвитку культури та техніки мовлення сучасного педагога, уміщений у підручниках, посібниках, окремих наукових і наукοвο-пοпулярних виданнях. Висвітлено підходи зі вдοскοналення педагοгічнοгο мовлення, зокрема οсοбливу увагу приділено психοакустичнοму та психοлінгвістичнοму аспектам. The manual attempts to systematize theoretical, methodological and practical material on the formation and development of speech culture and technique of a modern pedagogue, included in textbooks, manuals, and individual scientific ones and scientific and popular publications. Improvement approaches are highlighted Pedagogical speech, in particular, special attention is paid to psychoacoustic and psycholinguistic aspects.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРОЕКТУВАННЯ РОБОЧИХ ПРОГРАМ ОСВІТНІХ КОМПОНЕНТ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ У КОНТЕКСТІ МАСШТАБНОСТІ ЛЮДИНОМІРНИХ СЕНСІВ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ(2023) Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Братель, Сергій Григорович; Bratel, SerhiiУ розділі 9 обґрунтовано особливості процесу про- ектування робочих програм освітніх компонент підго- товки майбутніх поліцейських у контексті масштаб- ності людиномірних сенсів оцінювання якості вищої освіти і конкретизовано діагностично-оцінний апарат вимірювання результатів навчання на ґрунті критері- ального аналізу. На прикладі розробки критеріїв оціню- вання рівня навчальних досягнень освітньої компонен- ти «Юридична психологія» доведено, що такий опис у по- дальшому покликаний забезпечити систематичність у проектуванні інших модулів освітніх компонент із можливістю моніторингу якості освітнього процесу та швидким корегуванням освітніх програм. Роз’ясне- но яким чином застосування критеріального оцінюван- ня робить цей процес прозорим і зрозумілим для всіх суб’єктів навчання; передбачає порівняння результа- тів роботи здобувача з еталоном і усуває суб’єктивне зіставлення тих, кого навчають між собою. Chapter 9 substantiates the peculiarities of the process of designing work programs of the educational components of training future police officers in the context of the scale of the human-dimensional senses of evaluating the quality of higher education and specifies the diagnostic and evaluation apparatus for measuring the results of training on the basis of criterion analysis. On the example of the development of criteria for evaluating the level of educational achievements of the educational component "Legal Psychology", it is proved that such a description is further designed to ensure systematicity in the design of other modules of educational components with the possibility of monitoring the quality of the educational process and quick adjustment of educational programs. It is explained how the application of criterion evaluation makes this process transparent and understandable for all subjects of education; involves comparing the learner's work results with the standard and eliminates the subjective comparison of those who are trained with each other.
- ДокументПарадигмальне моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів(2009) Семенова, Алла Василівна; Semenova, AllaУ монографії висвітлюються науково-методологічно обгрунтовані шляхи вирішення актуальних проблем теорії і методики професійної підготовки майбутніх учителів з урахуванням досягнень сучасної педагогіки; в узагальненому вигляді викладається матеріал щодо питань організаційно-педагогічної діяльності викладача вищої школи з позицій синергетичної парадигми, застосування парадигмального моделювання у професійній підготовці майбутніх учителів в освітньому просторі педагогічного навчального закладу, реалізація відповідних моделей - концептів, моделювання образу ідеалізованої особистісно-професійної парадигми, проектування й розробки освітніх маршрутів, подолання пізнавально-психологічних бар'єрів. The monograph highlights scientifically and methodologically sound ways of solving the actual problems of the theory and methodology of professional training of future teachers, taking into account the achievements of modern pedagogy; in a generalized form, the material on the issues of organizational and pedagogical activity of a higher school teacher from the standpoint of a synergistic paradigm, the use of paradigmatic modeling in the professional training of future teachers in the educational space of a pedagogical educational institution, the implementation of relevant models - concepts, the modeling of the image of an idealized personal and professional paradigm, the design and development of educational routes, overcoming cognitive and psychological barriers.
- ДокументПараметри якості вищої освіти офіцерів Національної поліції за умов імперативу людиномірних сенсів (теорія і практика)(2023) Семенишин, Микола Олександрович; Semenyshyn, Mykola; Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Клименко, Ігор Володимирович; Klymenko, Ihor; Швець, Дмитро Володимирович ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1999-9956; Shvets, Dmytro; Братель, Сергій Григорович; Bratel, Serhii; Крикун, Вячеслав Віталійович; Krykun, Viacheslav; Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, Maksym; Бондаренко, Віктор Дмитрович; Bondarenko, Viktor; Євдокімова, Олена Олександрівна; Yevdokimova, Olena; Костюк, Андрій Валерійович; Kostiuk, Andrii; Проценко, Тарас Олександрович; Protsenko, Taras; Висоцька, Тамара Михайлівна; Vysotska, Tamara; Кісіль, Зоряна Романівна; Kisil, Zoriana; Ларіонов, Станіслав Олександрович; Larionov, Stanislav; Нікітін, Анатолій Анатолійович; Nikitin, AnatoliiУ монографії висвітлено і методологічно обґрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем теорії і практики підготовки офіцерів Національної поліції у параметрах якості вищої освіти за умов імперативу людиномірних сенсів з урахуванням досліджень української психолого-педагогічної, юридичної компаративістики. В узагальненому вигляді викладено матеріал щодо стратегічних орієнтирів якості освіти в ЗВО з особливими умовами навчання в контексті інтеграції України в європейський освітній простір. Досліджено філософсько-методологічні підходи щодо розв’язання наявних розбіжностей у сфері людиновимірності якості освіти поліцейських в Україні і за кордоном у цілісному зв’язку із відповідними концепціями розвитку людини; теоріями лідерства; ґенезою кадрової роботи щодо професійної підготовки і оцінювання діяльності поліцейських у системі Міністерства внутрішніх справ України. Особливості людиновимірності підготовки офіцерів Національної поліції України пояснено на ґрунті положень сучасної постнекласичної методології науки, загальнонаукового цілісного підходу, гуманістичної педагогіки, а також методологічних основ реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки у діяльності поліцейських, що є об’єктивною потребою нинішньої української системи освіти загалом і підготовки поліцейських зокрема, передумовою запобіганню корупційних правопорушень, життєствердження доброчесності у суспільстві. Обґрунтовано продуктивність рефлексивних практик щодо самоорганізації особистості майбутніх працівників поліції як умови розвитку психологічної резільєнтності. У книзі доведено необхідність і перспективність дослідження і впровадження у теорію і практику освіти поліціантів концепції української загальнонаукової методології, щодо єдності формування і розвитку Людини на ґрунті когнітивно-емоційно-вольової тріади компонент ціннісного досвіду особистості. Спираючись на реальну своєрідність формування ціннісного досвіду поліцейського в процесі фахової підготовки, конструктивну практику, виявлено загальні теоретико-методологічні витоки і змістові лінії практичного вдосконалення і подальшого особистісно-професійного зростання поліцейського у службовій діяльності як механізми захисту прав і свобод людини у діяльності правоохоронців. Новизна підходів пов’язана із використанням ключових засад психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання, діяльності наставників щодо гармонізації професійної підготовки особистості здобувача в системі відомчої освіти, застосуванням критеріального підходу оцінювання результатів навчання, особливостями проектування робочих програм освітніх компонент підготовки майбутніх поліцейських у контексті масштабності людиномірних сенсів оцінювання якості вищої освіти. Конструктивність такого ракурсу вирізняється, насамперед, цілісним поєднанням та використанням як новітніх здобутків психолого-педагогічних, юридичних, нейрофізіологічних галузей наукового знання щодо пояснення новопосталих педагогічних явищ сучасної освітньої сфери в аспекті інноваційності маркерів оцінювання якості освітньої і науково-дослідної діяльності здобувачів у ЗВО з особливими умовами навчання; так і розумінням того, що загальнолюдські і націєтворчі ціннісні орієнтації, як особлива соціальна основа культурологічного світогляду, мають бути екстрапольовані у глобальну функцію сучасної освіти, що має визначати і реалізовувати її соціальну силу, яка характеризує цивілізаційний розвиток у різні історичні епохи. У цьому контексті конкретизовано питання впровадження аксіологічної сутності, проектування, реалізації та оцінювання відповідних освітніх програм підготовки офіцерів Національної поліції. У цілому напрацювання, які містяться у даній колективній монографії, будуть принагідними до використання у педагогічному та психологічному супроводженні освітньої діяльності з підготовки поліцейських як в межах формальної, так і неформальної освіти. The monograph reflects and scientifically and methodologically substantiates ways to solve urgent problems of the theory and practice of training officers of the National Police in terms of the quality of higher education in the context of the imperative of human-dimensional meanings, taking into account studies of Ukrainian psychological, pedagogical, legal comparative studies. In the most general form, the material is presented regarding the strategic guidelines for the quality of education in the WHE with special learning conditions in the context of Ukraine's integration into the European educational space. Philosophical and methodological approaches to solving existing disagreements in the field of human measurement of the quality of police education in Ukraine and abroad are studied in integral connection with the corresponding concepts of human development; leadership theories; the genesis of personnel work on professional training and evaluation of the activities of police officers in the system of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Features of the human-measurement training of officers of the National Police of Ukraine are explained on the basis of the provisions of the modern post-non-classical methodology of science, a general scientific holistic approach, humanistic pedagogy, as well as the methodological foundations for the implementation of international standards of ethical behavior in the activities of police officers, which is an objective need of the current Ukrainian education system in general and in particular, a prerequisite for the prevention of corruption offenses, the vitality of virtue in society. The productivity of reflexive practices of self-organization of the personality of future police officers is substantiated as a condition for the development of psychological resilience. The book proves the necessity and prospects of research and implementation in the theory and practice of police education of the concept of Ukrainian general scientific methodology regarding the unity of the formation and development of a Human on the basis of the cognitive-emotional-volitional triad of components of the value experience of the individual. Based on the real originality of the formation of the value experience of a police officer in the process of professional training, constructive practice, the general theoretical and methodological origins and meaningful lines of practical improvement and further personal and professional growth of a police officer in their official activities as mechanisms for protecting human rights and freedoms in the activities of law enforcement officers are identified. The novelty of the approaches is associated with the use of the key foundations of psychopedagogical support and the development of pedagogical skills of HEI teachers with special learning conditions, the activities of mentors to harmonize the professional training of the applicant's personality in the system of departmental education, the use of a criteria approach for assessing learning outcomes, the design features of police work programs in the context of the scale of human-dimensional meanings evaluating the quality of higher education The constructiveness of this perspective is distinguished, first of all, by a holistic combination and use as the latest achievements of the psychological, pedagogical, legal, neurophysiological branches of scientific knowledge to explain the newly formed pedagogical phenomena of the modern educational sphere in the aspect of innovativeness of markers for assessing the quality of educational and research activities education; and the understanding that universal human and nation-creating value orientations as a special social basis of the culturological worldview should be extrapolated into the global function of modern education, which should determine and realize its social power that characterizes civilizational development in different historical epochs. In this context, the issues of introducing the axiological essence, designing, implementing and evaluating the relevant educational programs for training officers of the National Police are specified. In general, the developments contained in this collective monograph will be suitable for use in the pedagogical and psychological support of educational activities for the training of police officers both in the framework of formal and non-formal education.
- ДокументПроблема управління науковими проєктами в контексті академічної доброчесності та репутаційних параметрів вітчизняних наукових розвідок(Вища Школа, 2022) Швець, Дмитро Володимирович ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1999-9956; Shvets, Dmytro; Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, Maksym; Семенишин, Микола Олександрович; Semenyshyn, Mykola; Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Бондаренко, Віктор; Bondarenko, ViktorУ статті обгрунтовано теоретико-методологічні та методико-практичні напрями розв'язання актуальних проблем управління науковими проєктами в контексті академічної доброчесності, які покликані вирішувати завдання зменшення репутаційних ризиків вітчизняних наукових розвідок, що матимуть довгостроковий позитивний економічний ефект не тільки для науки й освіти, а й інших сфер життя в Україні. The article substantiates the theoretical-methodological and methodological-practical directions for solving the current problems of managing scientific projects in the context of academic integrity, which are designed to solve the task of reducing the reputational risks of domestic scientific intelligence, which will have a long-term positive economic effect not only for science and education, as well as other spheres of life in Ukraine; the essence of the risk-oriented approach, which acts as a methodological basis for the specification of reputational risks in the management of scientific projects, is revealed. It is proved that the optimal dependence of a separate reputational threat in the field of scientific project management characterizes the possibilities or vulnerabilities of observing academic integrity and consists of a corresponding list of indicators. In this aspect, the step-by-step algorithm of scientific project management and practical ways of its implementation are characterized in the perspective of increased attention to procedur al and methodical predictors of reputational threats; it is determined by the possibility of improving didactic principles of scientific project management and methodical and practical provision of organizational, management and facilitation assistance in writing and design of dissertation studies. The constructiveness of the approaches is demonstrated in the integral combination and use of the latest scientific achievements on the example of the implementation of the author's study guide “Management of scientific projects and the policy of academic integrity in schemes and tables”, the content of which reflects both the target expectations of society and the subjects of the educational and scientific process of higher education institutions education with special training conditions of the Ministry of Internal Affairs system, acting as a comprehensive basis of the educational and methodological system in the field of scientific project management with the ability to maintain high levels of academic integrity.
- ДокументПрофесійна педагогіка(2020) Семенова, Алла Василівна; Semenova, AllaУ підручнику викладено загальні засади професійної педагогіки: предмет, функції, особливості проведення досліджень у професійній освіті; проаналізовано проблеми змісту й методів навчання у закладі вищої освіти, контролю і оцінювання якості навчально-професійних досягнень студентів; висвітлено питання стандартизації і освітніх вимірювань у вищій школі. Матеріал викладено на засадах студентоцентрованої, компетентнісної освіти. Формуванню педагогічних компетентностей, навичок навчання і викладання сприятимуть діалогічний стиль інформаційного, рефлексивного та практичного блоків, додатки та предметний покажчик. The textbook outlines the general principles of professional pedagogy: subject, functions, peculiarities of conducting research in professional education; analyzed the problems of the content and methods of teaching in the institution of higher education, control and evaluation of the quality of educational and professional achievements of students; the issue of standardization and educational measurements in higher education is covered. The material is presented on the basis of student-centered, competency-based education. The formation of pedagogical competences, learning and teaching skills will be facilitated by the dialogic style of informative, reflective and practical blocks, appendices and a subject index.
- ДокументПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ КОНТЕНТ РЕАЛІЗАЦІЇ МІЖНАРОДНИХ СТАНДАРТІВ ЕТИЧНОЇ ПОВЕДІНКИ У ПІДГОТОВЦІ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ В УКРАЇНІ(2023) Крикун, Вячеслав Віталійович; Krykun, Viacheslav; Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, MaksymУ розділі 8 конкретизовано психолого-педагогічний контент реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки у підготовці поліцейських в Україні на ґрунті методологічних засад гуманістичного підходу, інтерак- тивних технологій навчання та сучасних дидактичних принципів, які мають бути основою професійної підго- товки поліцейських у їх практичній спрямованості при моделюванні реального процесу службової діяльності в стінах ЗВО, при включенні викладачів у цей процес як суб’єктів, які володіють прийомами організації власної професійної діяльності і аналізують шляхи професійно- го саморозвитку. Представлено методично-практичні психолого-педагогічні напрями впровадження ідей гума- ністичної педагогіки, а також розробка методологіч- них основ реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки у підготовці поліцейських в Україні на ґрунті загальнонаукового цілісного підходу, що є об’єктивною потребою сучасної вітчизняної системи освіти загалом і підготовки поліцейських зокрема. Доведено положен- ня про те, що українське суспільство потребує цілісної стратегічно-виваженої освітньої політики підготовки фахівців, які мають характеризуватися відповідними професійними і особистісними моральними і управлін- ськими якостями, адже основний обов’язок офіцера по- ліції - служити людині, поважати конституційні на сво- боду, рівність та справедливість. Обґрунтовано, що у такому контексті особливої значущості набувають пи- тання конкретизації аксіологічно-націєтворчого змісту і розробки методології підготовки і оцінювання відповід- них програм, підготовки науково-педагогічних кадрів. Chapter 8 specifies the psychological and pedagogical content of the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine on the basis of the methodological principles of the humanistic approach, interactive learning technologies and modern didactic principles, which should be the basis of the professional training of police officers in their practical orientation while modeling the real process of official activity within the walls of HEI, with the inclusion of teachers in this process as subjects who have the techniques of organizing their own professional activities and analyze the ways of professional self-development. Methodical and practical psychological and pedagogical directions for the implementation of the ideas of humanistic pedagogy are presented, as well as the development of methodological foundations for the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine on the basis of a general scientific holistic approach, which is an objective need of the modern national education system in general and the training of police officers in particular. It has been proven that Ukrainian society needs a comprehensive strategic and balanced educational policy for the training of specialists who should be characterized by appropriate professional and personal moral and managerial qualities, because the main duty of a police officer is to serve people, to respect the constitutional rights of freedom, equality and justice. It is substantiated that in such a context, the issue of concretizing the axiological and nation-building content and developing the methodology for preparing and evaluating relevant programs, training of scientific and pedagogical personnel acquire special significance.
- ДокументПСИХОПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД І РОЗВИТОК ПЕДАГОГІЧНОЇ МАЙСТЕРНОСТІ ВИКЛАДАЧІВ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ОСОБЛИВИМИ УМОВАМИ НАВЧАННЯ(2023) Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Костюк, Андрій Валерійович; Kostiuk, AndriiУ розділі 10 доведено, що особливого значення в про- цесі професійної підготовки майбутнього поліцейсько- го набуває знання і урахування суб’єктивних, тобто внутрішніх психічних і психопедагогічних особистісних характеристик. З таких позицій конкретизовано сут- ність і особливості психопедагогічного супроводу та розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання. Здійснено аналіз стану розробки методологічних засад і методичної специфі- ки психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено основні напрями реалізації психо- педагогічного супроводу викладачів з висвітленням те- оретичних положень, методик та психопедагогічних технологій; на прикладі практично-дослідної роботи висвітлено специфіку впровадження психопедагогічного практикуму для викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено важливість та перспективи щодо запровадження системи психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання на ґрунті синергетич- ного підходу. Chapter 10 proves that the knowledge and consideration of subjective, i.e. internal mental and psycho-pedagogical personal characteristics is of particular importance in the process of professional training of the future police officer. From such positions, the essence and features of psycho-pedagogical support and development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions are specified. An analysis of the development of methodological principles and methodological specifics of psycho-pedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions was carried out; the main directions of implementation of psycho-pedagogical support of teachers are determined, with the coverage of theoretical provisions, methods and psycho-pedagogical technologies; on the example of practical-research work, the specifics of the implementation of a psycho-pedagogical workshop for teachers of higher education institutions with special learning conditions are highlighted; the importance and prospects for the introduction of a system of psycho-pedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special conditions of learning based on a synergistic approach are determined.
- ДокументРозвиток професійної компентності фахівців засобами парадигмального моделювання (інтерактивний тренінг)(2006) Семенова, Алла Василівна; Semenova, AllaУ навчально-методичному посібнику розглядаються теоретичні й методичні засади розвитку професійної компетентності фахівців засобами парадигмального моделювання. Викладено основні ідеї, філософію програми, структурований сценарій занять спецкурсу "Основи професійної компетентності фахівця". The educational and methodological manual examines the theoretical and methodical foundations of the development of the professional competence of specialists by means of paradigmatic modeling. The main ideas, the philosophy of the program, the structured scenario of the special course "Basics of Professional Competence of a Specialist" are outlined.
- ДокументСвоєрідність структури управлінської компетентності сучасного керівника-лідера як ціннісна основа підготовки науково-педагогічних кадрів в Україні(Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2024-02-14) Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Семенишин, Микола Олександрович; Semenyshyn, MykolaУ роботі аналізується і конкретизується своєрідність структури управлінської компетентності сучасного керівника-лідера як ціннісна основа підготовки науково-педагогічних кадрів в Україні. Наводиться перелік стратегічно значущих завдань задля забезпечення та зміцнення національної безпеки та оборони в умовах російського повномасштабного вторгнення через призму консолідації зусиль наукових шкіл з питань оновлення і розвитку методології, теорії і практики впровадження найсучасних здобутків психолого-педагогічних, військово-політичних і правових наук. Акцентується увага на посиленні значущості ідеологічно-націєтворчих та ціннісно-особистісних концептів у наукових розробках, вдосконаленні та впровадженні програм підвищення кваліфікації наукових керівників, які здійснюють підготовку науково-педагогічних кадрів в Україні. The work analyzes and specifies the peculiarity of the structure of managerial competence of a modern manager-leader as a valuable basis for the training of scientific and pedagogical personnel in Ukraine. A list of strategically important tasks for ensuring and strengthening national security and defense in the conditions of a full-scale Russian invasion is given through the prism of consolidating the efforts of scientific schools on updating and developing the methodology, theory and practice of implementing the most modern achievements of psychological-pedagogical, military-political and legal sciences. Attention is focused on increasing the significance of ideological-nation-building and value-personal concepts in scientific developments, improvement and implementation of training programs for scientific supervisors who train scientific and pedagogical personnel in Ukraine.
- ДокументЦіннісний вимір досвіду суб'єктів педагогічної дії(2016) Семенова, Алла Василівна; Semenova, AllaУ монографії висвітлюються, досліджуються підходи щодо розв'язання наявних протиріч у такій важливій сфері сучасного соціального буття, як удосконалення ціннісного досвіду суб'єктів педагогічної дії у контексті науково-педагогічних здобутків І.А. Зазюна, де наскрізною ідеєю розвитку педагогічної майстерності особистості розцінено гармонійність Істини, Добра, Краси, Творчості, Свободи. The monograph highlights and examines approaches to resolving existing contradictions in such an important area of modern social life as improving the valuable experience of subjects of pedagogical action in the context of the scientific and pedagogical achievements of I.A. Zazyun, where the harmony of Truth, Goodness, Beauty, Creativity, Freedom is regarded as a through-and-through idea of the development of the pedagogical mastery of the individual.
- ДокументІННОВАЦІЙНІСТЬ МАРКЕРІВ ОЦІНЮВАННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНЬОЇ ТА НАУКОВО-ДОСЛІДНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЗДОБУВАЧІВ у ЗВО з ОСОБЛИВИМИ УМОВАМИ НАВЧАННЯ(2023) Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, Maksym; Семенова, Алла Василівна; Semenova, AllaУ розділі 11 конкретизовано сутність і особливості інноваційніних маркерів оцінювання якості ос- вітньої та науково-дослідної діяльності здобувачів у ЗВО з особливими умовами навчання. Визначено сучасні підходи до розроблення ефективних освітніх матеріалів з переосмисленням їх психолого-педагогічних, дидактичних функцій, змісту, форм та етапів створення ефективного сучасного освітнього контенту в аспекті оцінювання якості освітнього процесу з точок зору: «здобувач», «наставник», «експерт з якості – фахівець у галузі освітніх вимірювань, моніторингу якості» . на прикладі освітньої компоненти «Методологія наукового пізнання» для третього рівня освіти доведено, що оцінювання ефективності освітнього процесу за результатами навчання є комплексною процедурою у межах якої наставник має чітко усвідомлювати зв’язок між прогнозованими результатами навчання та способами постановки цілей їх досягнення ще на момент розробки курсу. Таким чином, технологічний цикл від задуму, розробки, впровадження і оцінювання освітньої компоненти замикається, зауважуючи на те, що інтегровані цілі освітньої компоненти – курсу, які має чітко сформулювати викладач-наставник поєднують 3 підходи (змісту, внутрішніх і зовнішніх процесів навчання – научіння, результату) саме вони й стають ос- новою дидактичного комплексу курсу маркерів оцінювання якості освітньої та науково-дослідної діяльності здобувачів у ЗВО з особливими умовами навчання. Chapter 11 specifies the essence and features of innovative markers for assessing the quality of educational and research activities of applicants in higher education institutions with special study conditions. Modern approaches to the development of effective educational materials with a rethinking of their psychological-pedagogical, didactic functions, content, forms and stages of creating effective modern educational content in the aspect of evaluating the quality of the educational process from the points of view of: "acquirer", "mentor", "quality expert" are defined – a specialist in the field of educational measurements, quality monitoring". on the example of the educational component "Methodology of scientific knowledge" for the third level of education, it is proved that the evaluation of the effectiveness of the educational process based on learning outcomes is a complex procedure within which the mentor must be clearly aware of the connection between the predicted learning outcomes and the methods of setting goals for their achievement even at the time of development course Thus, the technological cycle from the conception, development, implementation and evaluation of the educational component is closed, noting that the integrated goals of the educational component – the course, which must be clearly formulated by the teacher-mentor, combine 3 approaches (content, internal and external processes of learning – learning, outcome) it is they who become the basis of the didactic complex of the course markers for evaluating the quality of educational and research activities of applicants in higher education institutions with special conditions of study.