Перегляд за Автор "Будяченко, Ольга Миколаївна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 49
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументLegal Support of Mediation in Ukraine: Perspective Areas(Суми: Навчально-науковий інститут права Сумського державного університету, 2021) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, OlhaThis study investigated mediation as an alternative dispute resolution. The author emphasised the importance of active introduction of mediation in dispute resolution considering its advantages, namely operational terms of dispute resolution, saving financial resources of litigants, establishing dialogue between partners and establishing partnerships between them, confidentiality of dispute resolution. Notably, the lack of special regulation of mediation at the legislative level has a negative impact on improvement of the mechanisms for human and citizen’s legal remedies, does not ensure its effective practical application. The author concluded that the simultaneous introduction of mediation to resolve disputes arising from economic, administrative, civil, family, labour, and criminal relations is debatable given the possibility of participation of public authorities and local governments in such disputes, whose powers do not include the right to execute reconciliation agreements. The author proposed to introduce mediation in resolving administrative disputes and in criminal proceedings only over time. It was confirmed that the presence of a positive experience of mediation should serve as a prerequisite for the participation of actors in the training of mediators. The study emphasised that the search for ways to satisfy the interests of the parties would be more successful if the mediator understood the legal aspects of dispute resolution, especially those arising from administrative and economic relations. In addition, considering the legislative absence of requirements for a mediator to have special education, the study provided reasoning for the introduction of mediator’s speciality. It was concluded that one of the factors that may contribute to the spread of cases of mediation by litigants is the presence of positive experience in its use. Considering the above, the author argued that one of the priority measures for the introduction of mediation at the legislative level is to recognise the state funding of mediation programmes, in particular, family mediation. Стаття присвячена медіації, як альтернативному способу вирішення спорів. Автор наголошує на важливості активного впровадження медіацій у сферу вирішення спорів з огляду на її переваги, зокрема оперативні строки вирішення спорів, заощадження фінансових ресурсів учасників спору, налагодження діалогу між сторонами спору та встановлення між ними партнерських відносин, конфіденційність процедури вирішення спору тощо. Зазначено, що відсутність спеціального врегулювання медіації на законодавчому рівні негативно впливає на процес вдосконалення механізмів захисту прав людини й громадянина, не забезпечує її ефективне застосування на практиці. Зроблено висновок, що одночасне запровадження медіації до вирішення спорів, які виникають із господарських, адміністративних, цивільних, сімейних, трудових правовідносин і кримінальних відносин є дискусійним з огляду на можливість участі у таких спорах органів державної влади та місцевого самоврядування, які в рамках своїх повноважень не наділені правом укладати примірювальні угоди. Пропонується впровадження медіації у вирішення адміністративних спорів та у кримінальні провадження тільки з часом. Підтверджено, що наявність позитивного досвіду проведення медіації має бути обов’язковою умовою участі суб’єктів у підготовці медіаторів. Наголошено на тому, що пошук способів досягнення інтересів сторін буде більш вдалим у випадку розуміння медіатором юридичних аспектів вирішення спору, а особливо тих, які виникають з адміністративних і господарських правовідносин. З огляду на відсутність у законодавстві вимог про наявність у медіатора спеціальної освіти, додатково обґрунтовано запровадження спеціалізації медіаторів. Зроблено висновок про те, що одним із факторів, який може сприяти поширенню випадків застосування медіації учасниками спорів є наявність позитивного досвіту її застосування. З огляду на викладене аргументовано одним із першочергових заходів впровадження медіації на законодавчому рівні визнати фінансування державою програм проведення медіації, зокрема, сімейної медіації.
- ДокументOBJECTIVE SIGNS OF ILLEGAL DEFORESTATION AND ILLEGAL TRANSPORTATION, STORAGE, SALE OF FOREST(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2019) Конопельський, Віктор Ярославович; Будяченко, Ольга Миколаївна; Konopelskyi, Viktor; Budyachenko, OlgaThe article analyzes the features of the objective side of the crime under Art. 246 of the Criminal Code of Ukraine, on the basis of which the author’s interpretation of the concepts of «illegal logging», «illegal storage of forest», «illegal sale of forest» is justified and proposed. The public danger of illegal logging or illegal transportation of storage, sale of forests is determined by a number of factors, among which are: the particular value of forests for Ukrainian society and the state; a direct threat to entire ecosystems, including valuable species of flora and fauna; causing significant damage to PFP facilities and especially protected forests; causing considerable material damage to the state; long and costly process of forest restoration; the prevalence of such crimes compared to other environmental threats. Given that the problem of defining the concept of a crime is still not solved unambiguously, in this article the object of encroachment is understood as a set of public relations protected by criminal law. A system of relationship data that is harmed by any crime and acts as a common object of Art. 246 of the Criminal Code of Ukraine. Illegal felling or illegal transportation, storage, sale of the forest as a crime is detrimental to the CC’s system of public relations, which is a common object of this encroachment. The generic object of environmental crimes is the set of social relations that provide protection for the environment around the human being, its improvement and recovery, along with the rational use and reproduction of natural resources. The main direct object of illegal logging or illegal transportation, storage, sale of the forest is defined ecological safety in terms of protection, rational use and reproduction of the forest as an important element of the environment, as well as the procedure of legal timber circulation, which includes rules and rules of transportation. , storage, sale to both citizens and business entities of all forms of ownership. The problem of studying the objective side of illegal logging or illegal transportation, storage, marketing of the forest is, first of all, a problem of analyzing the blanket disposition of Art. 246 of the Criminal Code of Ukraine, its content, concepts, and influence on the establishment of criminal wrongful acts. In order to clarify the signs of illegal felling or illegal transportation, storage, sale of timber, a blanket dispatch sends to a very large number of legal acts. The objective side of illegal logging or illegal transportation, storage, sale of the forest has a dual form of expression, its disposition also includes material, (acts in the form of illegal felling of trees and shrubs; consequences in the form of material damage caused, causing serious consequences; between the act and the consequence and the crime scene in the form of forests, protective and other forest plantations) and the formal (act in the form of illegal felling of trees and shrubs and the crime scene in the form of reserves or territories and o The objects protected areas or other protected forest) stocks. The commission of this crime against the environment can only be done through action. В статье осуществлен анализ признаков объективной стороны состава преступления, предусмотренного ст. 246 Уголовного кодекса Украины, на основании которого обоснованно и предложено авторское толкование понятий «незаконная порубка леса», «незаконное хранение леса», «незаконный сбыт леса». Общественная опасность незаконной вырубки или незаконной перевозки хранения, сбыта леса определяется рядом факторов, среди которых: особая ценность лесов для украинского общества и государства; прямая угроза целым экосистемам, включая ценные виды флоры и фауны; причинения существенного вреда объектам ПЗФ и особо охраняемым лесам; причинение значительного материального ущерба государству; длительный и затратный процесс восстановления лесов; распространенность таких преступлений по сравнению с другими посягательствами на окружающую среду. Учитывая то, что проблема определения понятия объекта преступления до сих пор не решена однозначно, в этой статье, объектом посягательства понимается совокупность общественных отношений, охраняемых уголовным законом. Система данных отношений, которой вредит любое преступление, и выступает общим объектом ст. 246 УК Украины. Незаконная порубка или незаконная перевозка, хранение, сбыт леса как преступление, наносит ущерб охраняемой УК системе общественных отношений, и является общим объектом данного посягательства. Родовым объектом преступлений против окружающей среды является совокупность общественных отношений, обеспечивающих охрану природной среды вокруг человека, егулучшение и оздоровление наряду с рациональным использованием и воспроизводством природных ресурсов. Как основной непосредственный объект незаконной порубки или незаконной перевозки, хранения, сбыта леса определено экологическую безопасность в части охраны, рационального использования и воспроизводства леса как важного элемента окружающей природной среды, а также порядок легального оборота древесины, включающий в себя правила и нормы перевозки, хранения, продажи, как гражданами, так и субъектами хозяйствования всех форм собственности. Проблема изучения объективной стороны незаконной порубки или незаконной перевозки, хранения, сбыта леса - это, прежде всего, проблема анализа бланкетным диспозиции ст. 246 УК Украины, ее содержания, понятий, а также влияния на установление уголовной противоправности деяний. Для уточнения признаков незаконной порубки или незаконной перевозки, хранения, сбыта леса, бланкетная диспозиция отсылает к большому количеству нормативно-правовых актов. Объективная сторона незаконной порубки или незаконной перевозки, хранения, сбыта леса имеет двойную форму выражения, ее диспозиция охватывает и материальный, (деянием в виде незаконной порубки деревьев и кустарников; последствиями в виде причиненного существенный вред, причинение тяжких последствий; причинной связью между деянием и последствием и месту совершения преступления в виде лесов, защитных и других лесных насаждений) и формальный (деянием в виде незаконной порубки деревьев и кустарников и месту совершения преступления в виде заповедников или территорий и ообъектов природно-заповедного фонда, или других особо охраняемых лесов) составы. Совершение этого преступления против окружающей среды может быть совершено только путем выполнения действия. У статті здійснено аналіз ознак об'єктивної сторони складу злочину, передбаченого ст. 246 Кримінального кодексу України, на підставі якого обґрунтовано та запропоновано авторське тлумачення понять «незаконне порубування лісу», «незаконне зберігання лісу», «незаконний збут лісу». Громадська небезпека незаконного вирубування чи незаконного перевезення зберігання, збуту лісу визначається низкою факторів, серед яких: особлива цінність лісів для українського суспільства та держави; пряма загроза цілим екосистемам, включаючи цінні види флори та фауни; заподіяння суттєвої шкоди об'єктам ПЗФ та особливо охоронюваним лісам; заподіяння значної матеріальної шкоди державі; тривалий та витратний процес відновлення лісів; поширеність таких злочинів у порівнянні з іншими зазіханнями на навколишнє середовище. Враховуючи те, що проблема визначення поняття об'єкта злочину досі не вирішена однозначно, у цій статті об'єктом зазіхання розуміється сукупність суспільних відносин, які охороняються кримінальним законом. Система даних відносин, якою шкодить будь-який злочин, і виступає загальним об'єктом ст. 246 КК України. Незаконна порубка або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу як злочин, завдає шкоди системі громадських відносин, що охороняється КК, і є загальним об'єктом даного зазіхання. Родовим об'єктом злочинів проти довкілля є сукупність суспільних відносин, що забезпечують охорону природного середовища навколо людини, його поліпшення та оздоровлення поряд з раціональним використанням та відтворенням природних ресурсів.Як основний безпосередній об'єкт незаконної порубки або незаконного перевезення, зберігання, збуту лісу визначено екологічну безпеку в частині охорони, раціонального використання та відтворення лісу як важливого елемента навколишнього природного середовища, а також порядок легального обороту деревини, що включає правила та норми перевезення, зберігання, продажу, як громадянами, і суб'єктами господарювання всіх форм власності. Проблема вивчення об'єктивної сторони незаконної порубки або незаконного перевезення, зберігання, збуту лісу – це, насамперед, проблема аналізу бланкетної диспозиції ст. 246 КК України, її змісту, понять, а також вплив на встановлення кримінальної протиправності діянь. Для уточнення ознак незаконного порубання або незаконного перевезення, зберігання, збуту лісу бланкетна диспозиція відсилає до великої кількості нормативно-правових актів. Об'єктивна сторона незаконної порубки або незаконного перевезення, зберігання, збуту лісу має подвійну форму вираження, її диспозиція охоплює і матеріальний, (діянням у вигляді незаконної порубки дерев та чагарників; наслідками у вигляді заподіяної істотної шкоди, заподіяння тяжких наслідків; причинним зв'язком між діянням та наслідком та місця скоєння злочину у вигляді лісів, захисних та інших лісових насаджень) та формальний (діянням у вигляді незаконної порубки дерев та чагарників та місцем скоєння злочину у вигляді заповідників або територій та об'єктів природно-заповідного фонду, або інших особливо охоронюваних лісів) склади.Вчинення цього злочину проти довкілля може бути скоєно лише шляхом виконання дії.
- ДокументSTATUS AND PROSPECTS OF THE EXECUTION OF JUDGMENTS OF THE EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS IN UKRAINE(Baltic Journal of Economic Studies, 2022) Makovii, Viktor; Маковій, Віктор Петрович; Kuznichenko, Oksana; Кузніченко, Оксана Валеріївна; Budiachenko, Olha; Будяченко, Ольга МиколаївнаThe subject of research are conceptual, theoretical, methodological and applied bases of legal and economic nature concerning the execution of judgments of the European Court of Human Rights in Ukraine. Methodology. General scientific and special legal methods were used in the process of research. Quantitative and qualitative parameters of organizational, legal and economic measures on execution of judgments, including judgments of the European Court of Human Rights in Ukraine were determined by means of the analysis. The synthesis provided the formation of common features of negative and positive factors that hinder and promote, respectively, the execution of judgments. The comparative legal method allowed to identify characteristic common and distinctive features in the execution of judgments of the European Court of Human Rights in Ukraine at different times (2016 and 2021), taking into account legal and economic prerequisites. The formallegal method created prerequisites for the formulation of conclusions regarding the effectiveness of individual and general measures taken to implement judgments. The purpose of the article is to establish the status and outline the prospects for the implementation of the decisions of the European Court of Human Rights through the study of the legal and economic foundations of the relevant national and international legal regime of this process, as well as the jurisdictional activities of the subjects of control and supervision over its course. The results of the research showed that the state of implementation of the decisions of the European Court of Human Rights in Ukraine is directly related to a number of measures of various origins, including economic ones, which are based on strict compliance with the requirements of the ratified Convention on Human Rights and Fundamental Freedoms. Conclusion. Legal and economic basis for the implementation of the content of the Strasbourg Court judgments on the territory of Ukraine is covered by international and national legal regime, with priority given to the first. Procedures for execution of the said judicial decision are determined, where two groups are distinguished in the plane of national legal regime: those that are aimed primarily at ensuring a private interest; those that create conditions for satisfaction of a public interest. Characteristic features in the execution of court decisions compared to 2016 and 2021 were revealed: an increase in the number of appeals of Ukrainians for the protection of rights and fundamental freedoms; an increase in the number of satisfied compensation claims; the presence of homogeneous problems contributing to the violation of human rights and interests in Ukraine; a decrease in the level of implementation of compensation solutions, which is associated with certain negative aspects of social life of an economic nature; expansion of the scope of consideration on the merits and related judicial decisions, taking into account the list of rights defined by the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms; improvement and implementation of a strategic approach in implementing the content of general measures for the execution of judgments, in particular this international instance; implementation of the legal, economic, cultural and informational framework at the level of educational standards, which will contribute to the implementation of the content of judgments of the European Court of Human Rights. The following directions have been identified as priorities for the near future in terms of legal and economic execution of judgments of the European Court of Human Rights: creation of a systematic mechanism for implementing the content of judgments, including those of the Strasbourg Court; maximum differentiation of general measures within the framework of the implementation of the content of such decisions; priority of measures of organizational, legal, economic, informational and educational nature; emphasis in the relevant measures on the issue of balancing public and private interests, but by no means to the detriment of the former.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ СКЛАДУ СУБ’ЄКТІВ КРИМІНАЛЬНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ЗА ДОВЕДЕННЯ ДО БАНКРУТСТВА(2021) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaДосліджено така складова складу злочину, який передбачений статтею 219 Кримінального кодексу України, як суб’єкт злочину. Зроблено висновок про недосконалість законодавства в частині визначення такого елементу складу злочину, як суб’єкт. Додатково обґрунтовано теза про неможливість визнання суб’єктами кримінальної відповідальності за доведення до банкрутства всіх службових осіб, оскільки включення до складу суб’єктів злочину, який передбачено статтею 219 КК України службових осіб органів державної влади є неконструктивним із огляду на види суб’єктів, які можуть бути визнанні банкрутами. Відзначено, що з огляду на те, що арбітражний керуючий не захищений нормами трудового законодавства, є зареєстрованим і підзвітним як самостійний суб’єкт професійної діяльності, недоречним є визнання його службовою особою боржника. В той же час, враховуючи вірогідність вчинення ним дії, які спрямовані на доведення боржника до банкрутства, він має бути самостійним суб’єктом відповідальності за вчинення злочину, який передбачений статтею 219 КК України. Аргументовано, що визнання самостійним суб’єктом кримінальної відповідальності за доведення до банкрутства заінтересованих осіб стосовно боржника у розумінні ст. 1 КзПБ дозволить вирішити проблему притягнення до відповідальності за скоєння злочину, який передбачено статтею 219 КК України службових осіб, які займали таке становище останні три роки, що передували виникненню ознак банкрутства та пов’язаних із боржником осіб. На основі проведеного дослідження запропоновано включення заінтересованих осіб стосовно боржника, склад яких закріплений у ст. 1 КзПБ та фізичних осіб до складу суб’єктів злочину, який передбачено статтею 219 Кримінального кодексу України; доведено визнання арбітражного керуючого самостійним суб’єктом злочину, який передбачено статтею 219 Кримінального кодексу України. The component of the crime, which is provided by Article 219 of the Criminal Code of Ukraine, as a subject of the crime has been studied. It is concluded that the legislation is imperfect in terms of determining such an element of the crime as the subject. Additionally, the thesis about the impossibility of criminalization of subjects of bankruptcy for bringing all officials to bankruptcy is substantiated, as the inclusion of officials of public authorities in the crime, which is provided by Article 219 of the Criminal Code of Ukraine is unconstructive given the types of entities that may be declared bankrupt. It is noted that given that the arbitral trustee is not protected by labor law, is registered and accountable as an independent professional, it is inappropriate to recognize him as an official of the debtor. At the same time, given the likelihood of him committing acts aimed at bringing the debtor to bankruptcy, he must be an independent subject of liability for the crime, which is provided for in Article 219 of the Criminal Code of Ukraine. It is argued that the recognition of an independent subject of criminal liability for bringing to bankruptcy of interested persons in respect of the debtor within the meaning of Art. 1 of the Labor Code will solve the problem of bringing to justice for committing a crime under Article 219 of the Criminal Code of Ukraine officials who held this position for the last three years, preceding the appearance of signs of bankruptcy and persons related to the debtor. On the basis of the conducted research the inclusion of the interested persons concerning the debtor which structure is fixed in Art. 1 of the Labor Code and individuals to the subjects of the crime, which is provided by Article 219 of the Criminal Code of Ukraine; the recognition of the arbitral trustee as an independent subject of the crime, which is provided by Article 219 of the Criminal Code of Ukraine, has been proved.
- ДокументВитоки становлення і розвитку кримінально-правової охорони лісів від самовільної (незаконної) порубки: Україна в дорадянський період(Одеса: ОДУВС, 2017) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaУ статті послідовно аналізується кримінально-правова охорона лісу від незаконної вирубки на території нашої держави від перших законодавчих актів до радянського періоду. На підставі дослідження літературних та зако-нодавчих джерел вказується, що основи кримінально-правової охорони лісу від незаконної (самовільної) порубки зародилися в ранньофеодальний період існування нашої держави (X − XI ст.ст.). Подальший же розвиток лісового законодавства України і, зокрема, норм кримінально-право-вої відповідальності за самовільну порубку лісу, відбувався під впливом законодавства інших держав (Литви, Польщі, Австрії, Росії), що зумовлено низкою соціально-економічних і політичних чинників. Здійснений аналіз дав змогу дійти висновку, що деякі норми чинного на той час законодавства актуальні й нині та можуть бути використані для удосконалення чинного кримінального законодавства України. В статье последовательно анализируется уголовно-правовая охрана леса от незаконной вырубки на территории нашего государства от первых законодательных актов к советскому периоду. На основании исследования литературных и законодательных источников указывается, что основы уголовно-правовой охраны леса от незаконной (самовольной) порубки зародились в раннефеодальной период существования нашего государства (X − XI вв.). Дальнейшее же развитие лесного законодательства Украины и, в частности, норм уголовно-правовой ответственности за самовольную порубку леса, происходило под влиянием законодательства других стран (Литвы, Польши, Австрии, России), что обусловлено рядом социально-экономических и политических факторов. Проведенный анализ позволил сделать вывод, что некоторые нормы действующего в то время законодательства актуальны и сегодня и могут быть использованы для совершенствования действующего уголовного законодательства Украины. The article analyzes the criminal law protection of the forest from illegal logging in the territory of our state from the first legislative acts to the Soviet period. On the basis of the study of literary and legislative sources, it is indicated that the basis of the criminal law protection of the forest from illegal (unauthorzed) tract originated in the early feudal period of the existence of our state (X − XI centuries). Further development of forest legislation in Ukraine, and in particular the rules of criminal liability for unauthorized felling of the forest, took place under the influence of the legislation of other states (Lithuania, Poland, Austria, Russia), which is due to a number of socio-economic and political factors. The analysis made it possible to conclude that some of the norms of the current legislation are relevant today and can be used to improve the current criminal law of Ukraine.
- ДокументДеякі аспекти продажу земельних ділянок іноземним особам(Одеса: ОДУВС, 2016) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaУ даній статті проведено дослідження щодо осо-бливостей правового регулювання процедури продажу земельних ділянок в Україні іноземним особам. Виявлено недоліки чинного законодавства, що регулює відносини в даній сфері та надано пропозиції щодо його удосконалення. В данной статье проведено исследование особенностей правового регулирования процедуры продажи земельных участков в Украине иностранным лицам. Выявлены недостатки действующего законодательства, регулирующего отношения в данной сфере и даны предложения по его усовершенствованию. In this, article the study of legal regulation of the procedure of sale of land in Ukraine by foreign persons. Identified shortcomings of the current legislation regulating relations in this field and provides suggestions for its improvement.
- ДокументДеякі особливості кримінально-правової охорони лісів від незаконної вирубки в Україні: ( 1917 - 1929 рр. )(Одеса: ОДУВС, 2017) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaУ статті розкриваються проблемні питання теоре¬тичного та практичного характеру, які виникали в ході розвитку правового регулювання суспільних відносин у сфері лісового господарства України за період з 1917 по 1929 роки, в контексті кримінально-правової охорони лісу від незаконної вирубки. Доводиться, що у зв’язку з неефективністю діючого на той час кримінального законодавства більшість положень нормативно-правових документів, спрямованих на охорону лісів від самовільної порубки, порушувалось, не завжди і не в повній мірі виконувалось. В статье раскрываются проблемные вопросы теоре¬тического и практического характера, которые возникали в ходе развития правового регулирования общественных отношений в сфере лесного хозяйства Украины за период с 1917 по 1929 годы, в контексте уголовно-правовой охраны леса от незаконной вырубки. Доказывается, что в связи с неэффективностью действующего в то время уголовного законодательства большинство положений нормативно-правовых документов, направленных на охрану лесов от самовольной порубки, нарушались, не всегда и не в полной мере выполнялись. The article reveals the problematic issues of the theoretical and practical nature that arose during the development of legal regulation of public relations in the field of forestry of Ukraine for the period from 1917 to 1929, in the context of criminal legal protection of forests against illegal logging. It is proved that due to the ineffectiveness of the current criminal law, most provisions of normative legal documents aimed at protecting forests from unauthorized cutting were violated, not always and not fully implemented.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ ЩОДО ЗАКОНОДАВЧОГО РЕГУЛЮВАННЯ СУРОГАТНОГО МАТЕРИНСТВА(Одеса: ОДУВС, 2020-02-28) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, Olha; Пацалова, О.О.На думку авторів, для усунення суперечностей законодавцю слід приділити особливу увагу інституту сурогатного материнства і внести ряд норм, які б регламентували комплексно правовідносини, що виникають між сурогатною матір’ю і біологічними батьками, та основним має бути врахування інтересів дитини. According to the authors, in order to eliminate contradictions, the legislator should pay special attention to the institution of surrogate motherhood and introduce a number of norms that would comprehensively regulate the legal relations that arise between the surrogate mother and biological parents, and the main consideration should be the interests of the child.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ ЩОДО РЕАЛІЗАЦІЇ ПРАВ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ(Одеса: ОДУВС, 2019-04-05) Швець, М.О.; Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, OlhaМожна зробити висновок, що підвищення рівня охорони і захисту прав інтелектуальної власності є одним із найважливіших завдань України в контексті євроінтеграційних тенденцій.It can be concluded that increasing the level of protection and protection of intellectual property rights is one of the most important tasks of Ukraine in the context of European integration trends.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ ЩОДО СКАСУВАННЯ МОРАТОРІЮ НА ПРОДАЖ ЗЕМЕЛЬ СІЛЬСЬКОГОСПОДАРСЬКОГО ПРИЗНАЧЕННЯ ТА ЗАПРОВАДЖЕННЯ РИНКУ ЗЕМЛІ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-27) Швець, М.О.; Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, OlhaНа погляд авторів, при запровадженні ринку сільськогосподарської землі, обов’язково потрібно запровадити граничну вартість сільськогосподарської землі за 1 гектар, для того, щоб власники «національного багатства» не продавали землю за безцінь. In the opinion of the authors, when introducing the market for agricultural land, it is necessary to introduce the marginal value of agricultural land for 1 hectare, so that the owners of "national wealth" do not sell the land for nothing.
- ДокументДосвід окремих зарубіжних країн щодо законодавчої регламентації кримінальної відповідальності за незаконну порубку лісу(2018) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaСтаття є науковим дослідженням проблем кримінально-правової охорони лісових ресурсів від незаконної порубки за законодавством зарубіжних країн та його співставлення із аналогічними вітчизняними нормами права. The article is a scientific study of the problems of criminal law protection of forest resources from illegal logging under the legislation of foreign countries and its comparison with similar domestic law.
- ДокументДОСВІД ПРОВЕДЕННЯ ЛЕКЦІЙНИХ ЗАНЯТЬ ІЗ ДИСЦИПЛІН КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОГО ЦИКЛУ ДЛЯ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ(2022-05-03) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, OlhaТези є науковим дослідженням питання проведення лекційних занять із дисциплін кримінально-правового циклу для здобувачів вищої юридичної освіти в умовах воєнного стану в Україні. Theses are a scientific study of the issue of conducting lectures on the disciplines of the criminal law cycle for students of higher legal education in the conditions of martial law in Ukraine.
- ДокументДосвід Сполучених Штатів Америки щодо кримінально-правової охорони лісів від незаконної порубки(«Брестский государственный университет имени А.С. Пушкина», 2019) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaТези є науковим дослідженням проблем кримінально-правової охорони лісових ресурсів від незаконної порубки: Досвід Сполучених Штатів Америки. Theses are a scientific study of the problems of criminal protection of forest resources from illegal logging: The experience of the United States.
- ДокументЗемельне право в схемах(Одеса: ОДУВС, 2017) Будяченко, Ольга МиколаївнаНавчальний посібник з дісципліни " Земельне право " підготовлений відповідно до тематичного плану, робочої і навчальної програми курсу та являє собою збірник схем, що відображають найважливіші земельно - правові інститути, насамперед правові режими земель України у відповідності за їх категоріями, право власності на землю, види землекористування, земельні сервітути, добросусідство, гарантії прав на землю, відповідальність за порушення земельного законодавства.
- ДокументКримінальна відповідальність за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу(Одеса: ОДУВС, 2021) Конопельський, Віктор Ярославович; Konopelskyi, Viktor; Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaРозглядаються кримінально-правові проблеми відповідальності за неза-конну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу в Україні; висвітлено становлення та розвиток законодавства про кримінальну відповідальність за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу в Україні, а також з’ясовано особливості зарубіжного досвіду законодавчої регламентації такої відповідальності. Проведено аналіз об’єктивних ознак злочину, передбаченого ст. 246 КК України й окреслено його суб’єктивні ознаки. Проаналізовано особливості кваліфікації злочину за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу, а на основі узагальнення судової та правоохоронної практики розроблені відповідні рекомендації удосконалення покарання у цій сфері. Призначено для наукових працівників, практичних працівників Національ-ної поліції, викладачів, здобувачів вищої освіти і всіх, хто цікавиться питання-ми кримінальної відповідальності за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу. Criminal-legal problems of responsibility for illegal logging or illegal transportation, storage, sale of forests in Ukraine are considered; highlights the formation and development of legislation on criminal liability for illegal logging or illegal transportation, storage, sale of forests in Ukraine, as well as clarifies the features of foreign experience in the legislative regulation of such liability. The analysis of objective signs of the crime provided by Art. 246 of the Criminal Code of Ukraine and outlines its subjective features. The peculiarities of the qualification of a crime for illegal logging or illegal transportation, storage, sale of forest are analyzed, and on the basis of generalization of judicial and law enforcement practice the corresponding recommendations of improvement of punishment in this sphere are developed. Designed for researchers, practitioners of the National Police, teachers, applicants for higher education and anyone interested in criminal liability for illegal logging or illegal transportation, storage, sale of forests.
- ДокументКримінальна відповідальність за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу(Одеса: ОДУВС, 2020) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budyachenko, OlgaДисертацію присвячено комплексному дослідженню кримінально-правових проблем відповідальності за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу в Україні. Висвітлено становлення та розвиток законодавства про кримінальну відповідальність за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу в Україні, а також з’ясовано особливості зарубіжного досвіду законодавчої регламентації такої відповідальності. Проведено аналіз об’єктивних ознак злочину, передбаченого ст. 246 КК України й окреслено його суб’єктивні ознаки. Проаналізовано особливості кваліфікації злочину за незаконну порубку або незаконне перевезення, зберігання, збут лісу, а на основі узагальнення судової та правоохоронної практики розроблені відповідні рекомендації удосконалення покарання у цій сфері. Дисертаційне дослідження містить низку пропозицій щодо вдосконалення чинного законодавства, пропонує нову редакцію ст. 246 КК України. The thesis is devoted to a comprehensive study of criminal law problems of liability for illegal felling of timber or illegal transportation, storage, sale of forests in Ukraine. The formation and development of legislation on criminal liability for illegal felling of timber or illegal transportation, storage, sale of forests in Ukraine, as well as the peculiarities of foreign experience in the legislative regulation of such liability. The analysis of objective signs of the crime provided by Art. 246 of the Criminal Code of Ukraine and outlines its subjective features. The peculiarities of the qualification of a crime for illegal felling of timber or illegal transportation, storage, sale of forest are analyzed, and on the basis of generalization of judicial and law enforcement practice the corresponding recommendations of improvement of punishment in this sphere are developed. The thesis research contains proposals for improving the current legislation, offers a new version of Art. 246 of the Criminal Code of Ukraine.
- ДокументКримінальне право України. Загальна частина(Одеса: ОДУВС, 2021) Конопельський, Віктор Ярославович; Konopelskyi, Viktor; https://orcid.org/0000-0003-4068-3902; Меркулова, Валентина Олександрівна; Merkulova, Valentyna; https://orcid.org/0000-0002-9977-8861; Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; https://orcid.org/0000-0002-9498-2484; Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, Olha; https://orcid.org/0000-0002-6506-1918; Воронцов, Андрій Володимирович; Vorontsov, Andrii; https://orcid.org/0000-0002-4319-6192; Кулик, Людмила Миколаївна; Kulyk, Liudmyla; https://orcid.org/0000-0003-1094-1886; Плужнік, Олена Іванівна; Pluzhnik, Olena; https://orcid.org/0000-0002-3223-2194; Резніченко, Ганна Семенівна; Reznichenko, Hanna; https://orcid.org/0000-0001-6386-4154; Собко, Ганна Миколаївна; Sobko, Hanna; https://orcid.org/0000-0002-5938-3400; Чекмарьова, Ірина Миколаївна; Chekmarova, Iryna; https://orcid.org/0000-0003-3167-2144; Щирська, Вікторія Сергіївна; Shchyrska, Viktoriia; https://orcid.org/0000-0001-5422-7380Підручник «Кримінальне право України. Загальна частина» підготовлений науково-педагогічним складом кафедри кримінального права та кримінології факультету підготовки фахівців для органів досудового розслідування Одеського державного університету внутрішніх прав. У книзі в короткій і доступній формі розглядаються основні питання загальної теорії кримінального права, що включають базові кримінально-правові поняття й інститути: закон про кримінальну відповідальність, кримінальне правопорушення, склад кримінального правопорушення і його види, співучасть у кримінальному правопорушенні, покарання, звільнення від кримінальної відповідальності і покарання та ін. Підручник написаний на основі Кримінального кодексу України з останніми змінами та доповненнями, з врахуванням положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» № 2617-VIII від 22 листопада 2018 р., з використанням постанов Пленуму Верховного Суду України. Підручник призначений для здобувачів вищої освіти всіх рівнів, викладачів закладів вищої юридичної освіти, практичних працівників, а також всіх, хто цікавиться питаннями кримінального права. Textbook “Criminal Law of Ukraine. General part” was prepared by the scientific and pedagogical staff of the department of criminal law and criminology of the faculty for training specialists of pre-trial investigation bodies of the Odessa State University of Internal Rights. The book deals in a concise and accessible form with the main issues of the general theory of criminal law, including basic criminal law concepts and institutions: the law on criminal liability, a criminal offense, the composition of a criminal offense and its types, complicity in a criminal offense, punishment, exemption from criminal liability and punishment, etc. The textbook was written on the basis of the Criminal Code of Ukraine with the latest amendments and additions, taking into account the provisions of the Law of Ukraine "On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Simplification of Pre-trial Investigation of Certain Categories of Criminal Offenses" No. 2617-VIII dated November 22, 2018, using resolutions Plenum of the Supreme Court of Ukraine. The textbook is intended for applicants for higher education at all levels, teachers of institutions of higher legal education, practitioners, as well as all those interested in criminal law.
- ДокументКримінально - правова охорона лісу від незаконної порубки: Україна в дорадянський період(Одеса: ОДУВС, 2017) Будяченко, Ольга МиколаївнаАналізуються юридичні джерела та етапи розвитку кримінально - правової охорони лісів в дорадянський період.
- ДокументЛІСОВА СФЕРА, ЯК ОБ’ЄКТ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОГО ЗАХИСТУ(Київський кооперативний інститут бізнесу та права. Приватна установа «Науково-дослідний інститут публічного права». Громадська організація «Міжнародна академія освіти і науки». Товариство з обмеженою відповідальністю «Фінансова Рада України»., 2020) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, Olha; https://orcid.org/0000-0002-6506-1918У статті досліджено кримінально-правові засади охорони лісів в Україні. Виокремлені основні ознаки екологічної злочинності. Особливу увагу приділено розкриттю особливостей лісового комплексу, як складової частини природно-ресурсного комплексу України. Визначено місце лісових ресурсів в системі лісового господарства. Встановлено, що однією з причин цієї проблеми є відсутність точного визначення лісу як предмета кримінально-правової охорони. У чинному кримінальному законодавстві поняття «ліс» не розкривається, що не дозволяє у повній мірі виділити його в самостійний предмет кримінально-правової охорони, водночас законодавець визначає, що являють собою «інші особливо охоронювані ліси», минаючи при цьому початкове загальне визначення ліса в цілому як окремої частини екосистеми та самостійного предмета кримінально-правової охорони. Тому проаналізовані поняття лісового законодавства та надано визначення лісу. Надано авторське визначення понять: злочини проти довкілля (екологічний злочин) як суспільно небезпечне, винне діяння, вчинене із заподіянням істотної шкоди охоронюваним кримінальним законом комплексним суспільним відносинам щодо забезпечення екологічної безпеки населення, раціонального використання природних ресурсів та захисту особливо охоронюваних природних територій та інших особливо важливих природних об’єктів; ліс – об’єкт навколишнього природного середовища, придатний для повноцінного ведення лісового господарства, життя живих істот та задоволення суспільних потреб в лісових ресурсах. При цьому слід виходити з того, що ліс є системним об’єктом, який поєднує структурні елементи, які утворюють цілісність та набувають нової якості. Первинним елементом лісу є сукупність дерев однієї або різних порід, що об’єднуються в групи дерев, які становлять деревостан. Доведено, що визначення основних критеріїв поняття «ліс» дає можливість отримати комплексне уявлення про ліс, його еколого-правове значення та кримінально-правовий захист, а також сформулювати пропозиції щодо удосконалення кримінального законодавства у сфері екологічної безпеки в частині охорони, та раціонального використання і відтворення лісу як важливого елемента навколишнього природного середовища. The article deals with the criminal law principles of forest protection in Ukraine. The main features of environmental crime are highlighted. Particular attention was paid to the disclosure of the features of the forest complex as an integral part of Ukraine's natural resource complex. The place of forest resources in the forestry system is determined. It is established that one of the reasons for this problem is the lack of accurate identification of the forest as a subject of criminal protection. In the current criminal law the concept of "forest" is not disclosed, which does not allow to fully allocate it to an independent subject of criminal law protection, at the same time the legislator determines that they are "other specially protected forests", thus avoiding the initial general definition of the forest as a whole as a separate part of the ecosystem and an independent subject of criminal protection. Therefore, the concepts of forest legislation are analyzed and forest definitions are provided. It is proved that the definition of the main criteria of the concept of "forest" gives an opportunity to get a comprehensive view of the forest, its ecological and legal value and criminal protection, as well as to formulate proposals for improving the criminal legislation in the field of environmental protection and rational use and reproduction forests as an important element of the environment.
- ДокументМетодичні вказівки щодо виконання курсових робіт з навчальної дисципліни «Кримінальне право»(Одеса: ОДУВС, 2022) Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, Olha; Грішин, В.А.; Hrishyn, V.A.; Кулик, Людмила Миколаївна; Kulyk, LiudmylaУ методичних вказівках розглянуто алгоритм виконання курсової роботи з навчальної дисципліни «Кримінальне право». Метою курсової роботи є розвиток у здобувачів вищої освіти навичок самостійної творчої роботи, оволодіння методами сучасних наукових досліджень, поглибленого вивчення проблем кримінально-правової характеристики кримінальних правопорушень, узагальнення судової практики та ін. Курсова робота сприяє формуванню у здобувачів вищої освіти навичок до самостійної наукової творчості, підвищенню їх теоретичної і професійної підготовки, кращому засвоєнню навчального матеріалу, розумінню проблем практики застосування кримінального законодавства. Видання розраховано на викладачів, аспірантів (ад’юнктів), здобувачів вищої освіти вищих навчальних закладів в яких готують правників-юристів. The methodical instructions consider the algorithm of course work in the discipline "Criminal Law". The purpose of the course work is to develop the skills of independent creative work in students of higher education, mastering the methods of modern scientific research, in-depth study of the problems of the criminal and legal characteristics of criminal offenses, generalization of court practice, etc. The course work contributes to the formation of students of higher education skills for independent scientific creativity, improvement of their theoretical and professional training, better assimilation of educational material, understanding of the problems of the practice of applying criminal legislation. The publication is designed for teachers, post-graduate students (adjuncts), students of higher education at higher educational institutions that train lawyers.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »