Перегляд за Автор "Piadyshev, Volodymyr"
Зараз показуємо 1 - 20 з 31
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументDevelopment of tools for computer-aided design of a complex of information system hardware(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2018) Kokoshko, V.S.; Piadyshev, Volodymyr; Siforov, OleksandrThis article discusses the basic approaches to the stages of information system development and the complex of technical means. A methodology for the development of computer aided design tools is proposed. The development of a multicriteria model for the synthesis of a complex of information system hardware was made. The substantiation of the algorithm of realization of the developed model is made. The software for computer-aided designing of a complex of information system hardware has been developed. The approach for experimental verification and determination of adequacy of the developed model is given. The solution of multicriteria problem in which the stages were implemented, which included selection and justification of local criteria, formation of function of utility of local criteria, synthesis of generalized criterion; search for a compromise area, as well as a search for a compromise solution by a generalized criterion. У цій статті розглядаються основні підходи до стадій розробки інформаційної системи та комплексу технічних засобів. Запропоновано методологію з розробки інструментальних засобів автоматизованого проектування. Було здійснено розробку багатокритеріальної моделі синтезу комплексу технічних засобів інформаційної системи. Зроблено обґрунтування алгоритму реалізації розробленої моделі. Здійснено розробку програмного засобу автоматизованого проектування комплексу технічних засобів інформаційної системи. Наводиться підхід з експериментальної перевірки та визначення адекватності розробленої моделі. Запропоновано розв'язання багатокритеріальної задачі, в якій були реалізовані етапи, які включають вибір та обґрунтування локальних критеріїв, формування функції корисності локальних критеріїв, синтез узагальненого критерію; пошук області компромісів, а також було здійснено пошук компромісного рішення за узагальненим критерієм.
- ДокументThe use of fuzzy sets to solve the problems of automated operational control of complex systems(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2018) Kokoshko, V.S.; Piadyshev, Volodymyr; Baltovskyi, OleksandrThis article discusses the basic approaches to the fuzzy set system for solving the problems of automated operational control of complex systems. An approach to improve the quality and efficiency of existing and designed systems for automated control of complex systems by further developing methods of synthesis, optimization and modeling based on fuzzy logic, which provide the necessary indicators of the quality of operational management under arbitrary input influences. Methodological foundations of automated operational control of complex systems based on the use of fuzzy sets have been proposed. У статті розглядаються основні підходи до системи застосування нечітких множин на вирішення завдань автоматизованого оперативного управління складними системами. Наводиться підхід щодо підвищення показників якості та ефективності функціонування існуючих та проектованих систем автоматизованого управління складними системами за рахунок подальшого розвитку методів синтезу, оптимізації та моделювання на основі нечіткої логіки, які забезпечують необхідні показники якості оперативного управління при довільних вхідних впливах. Було запропоновано методологічні основи автоматизованого оперативного управління складними системами з урахуванням застосування нечітких множин.
- ДокументUsing The Internet As A Tool For The Illicit Sale Of Drugs And Potent Substances(International Journal of Computer Science and Network Security, 2022) Manzhai, Oleksandr; Cherevko, Kyrylo; Chycha, Ruslan; Burlaka, Iryna; Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrThe article analyzes the regulations of current criminal law and current issues, combating drug crime on the Internet, as well as measures to combat drug crime in the field of modern information technology. In connection with the growth of crimes in the field of drug trafficking committed with the use of information and telecommunications technologies, the urgent task of the state is to find effective ways to reduce drug crime. The article considers criminologically significant aspects of the mechanism of illicit drug trafficking, which is carried out with the use of information and telecommunication technologies and means of remote communication.
- ДокументАктуальні проблеми міжнародно-правового забезпечення діяльності поліції ООН у складі міжнародних операцій з підтримання миру і безпеки(Одеса: ОДУВС, 2018) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrМонографію присвячено питанням удосконалення міжнародно-правового забезпечення діяльності поліції ООН в зонах операцій з підтримання миру і безпеки. Встановлені необхідні умови успішної боротьби поліції ООН з організованою транснаціональною злочинністю і тероризмом на посткон- фліктних територіях, а також з корупцією і злочинами проти місцевого населення та біженців з боку міжнародних суб’єктів, покликаних сприяти відновленню миру у постконфліктній державі. Запропоновано міжнарод- но-правові рішення задля забезпечення зазначених умов. Рекомендовано для практиків та науковців з міжнародного права, учасників міжнародних операцій з підтримання миру і безпеки, студентів і курсантів правових навчальних закладів, а також для широкого кола читачів, що цікавляться актуальною міжнародно-правовою проблематикою. The monograph is devoted to the issues of enhancement of the international legal support of the UN police activity in the areas of peacekeeping operations. The conditions for the successful UN police fight against organized transnational crime and terrorism in post-conflict areas, as well as against corruption and crimes against the local population and refugees committed by international actors positioned to help peace restoration in a post-conflict state, have been determined. International legal solutions are suggested to provide the mentioned conditions. Designated for international law practitioners and scholars, participants in international peacekeeping operations, students and cadets of law educational institutions, as well as for a wide range of readers.
- ДокументАналітичні методи оцінки рівня економічної безпеки(Одеса: ОДУВС, 2023-11-17) Южека, Роман Сергійович; Yuzheka, Roman; Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrСтаття присвячена розгляду питань пов’язаних з методикою оцінки рівня економічної безпеки, який є комплексним інструментом і дозволяє оцінити стан економіки та її здатність до стійкого розвитку в умовах різноманітних викликів та загроз. Зазначено, що дана методика заснована на системному підході до визначення факторів, що впливають на економічну безпеку, та оцінці їх взаємозв’язку та взаємодії. Досліджено наукові підходи українських науковців до методики оцінки рівня економічної безпеки. Визначено основні характеристики методики оцінки рівня економічної безпеки: комплексність, системність, об’єктивність, модульність, гнучкість, прогностичність. Наголошено, що дана методика заснована на системному підході до визначення факторів, що впливають на економічну безпеку. Проблематика методики оцінки рівня економічної безпеки відображає складність та багатогранність дослідження цієї проблеми. Розв’язання цих проблем потребує більш ретельного аналізу розвитку об’єктивних та комплексних показників оцінки, а також більш тісної взаємодії між дослідниками, державними інституціями та бізнес-середовищем. The article is devoted to consideration of issues related to the methodology of assessing the level of economic security, which is a comprehensive tool that allows you to assess the state of the economy and its ability to sustain development in the face of various challenges and threats. It is noted that this technique is based on a systematic approach to determining factors affecting economic security and assessing their interrelationship and interaction. The scientific approaches of Ukrainian scientists to the methodology of assessing the level of economic security have been studied. The main characteristics of the methodology for assessing the level of economic security are determined: complexity, systematicity, objectivity, modularity, flexibility, prognostication. It is emphasized that this technique is based on a systematic approach to determining factors affecting economic security. The problems of the methodology for assessing the level of economic security reflect the complexity and multifaceted nature of the study of this problem. Solving these problems requires a more thorough analysis of the development of objective and comprehensive evaluation indicators, as well as a closer interaction between researchers, government institutions and the business environment.
- ДокументБоротьба з кіберзагрозами у провідних державах Азії(Одеса: ОДУВС, 2023-11-17) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrСеред шляхів підвищення ефективності з кіберзагрозами тут вважається впровадження штучного інтелекту для посилення моніторингу інформаційного простору та посилення аналізу розвідувальних даних, вдосконалення державних структур по боротьбі з кіберзагрозами, поєднання зусиль держав та промисловості, а також виведення відносин з НАТО на новий рівень. Among the ways to increase efficiency with cyber threats, the introduction of artificial intelligence to strengthen the monitoring of the information space and strengthen the analysis of intelligence data, the improvement of state structures for combating cyber threats, the combination of the efforts of states and industry, as well as bringing relations with NATO to a new level is considered here.
- ДокументДіти у збройному конфлікті: досвід ООН щодо застосування правосуддя(Державний заклад «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К. Д. Ушинського», 2021, 2021) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, Volodymyr
- ДокументКібербезпека критичних інфраструктур : закордонний досвід та українські реалії(Одеса: ОДУВС, 2022) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrСьогодні критичні інфраструктури України зазна- ють дестабілізуючих атак з боку російської федера- ції. Здійснюються як фізичні, і кібератаки. У цих умо- вах захист критичних інфраструктур, їх відновлення після атак, а також забезпечення їхньої стійкості до атак є одним із пріоритетних завдань держави. І хоча фахівці України відшукують можливості від- новлювати пошкоджені критичні інфраструктури в найкоротший час після атак, усі передові прак- тики захисту критичних інфраструктур від атак, зокрема, кібератак становлять для фахівців України величезний інтерес. Обсяг статті не дозволяє здійс- нити огляд усіх країн світу. Тому ми обрали найпере- довіші країни: в Азії це Сінгапур, на американському континенті це США, у Європі це Євросоюз. У Сінгапурі привертає увагу Закон про кібербез- пеку, який є основою для захисту критично важливої інформаційної інфраструктури від загроз кібербез- пеці, вжиття заходів щодо запобігання, управління та реагування на загрози та інциденти кібербезпеки критичних інфраструктур. Інтерес представляє також Агентство кібербезпеки Сінгапуру та його робота. В Австралії основою для управління ризиками, пов'язаними з критичною інфраструктурою є Закон про безпеку критично важливої інфраструктури №29, 2018. Закон суворо визначає права та обов'язки Міністра, Секретаря, а також всіх осіб, які з тих чи інших причин зобов'язані підтримувати кібербезпеку критичних інфраструктур. У Сполучених Штатах Америки питаннями кібербезпеки загалом та питаннями захисту кри- тичної інфраструктури займається єдине агент- ство – «Агентство кібербезпеки та безпеки інфра- структури». Сприяння широкому обміну інформацією щодо критично важливих інфраструктур між влас- никами та операторами критично важливих інф- раструктур та державними органами, що відпові- дають за захист інфраструктури, чим знижується вразливість країни перед тероризмом, здійснюється відповідно до Закону про інформацію критичної інф- раструктури від 25 листопада 2002 р. У Євросоюзі з питань захисту від кіберіатак важ- ливе значення має Директива (ЄС) 2016/1148 Європей- ського Парламенту та Ради від 6 липня 2016 р. «Про заходи щодо забезпечення високого загального рівня безпеки мережевих та інформаційних систем на тери- торії Союзу». Вона встановлює заходи, спрямовані на досягнення найвищого загального рівня безпеки мере- жевих та інформаційних систем у Євросоюзі. Незважаючи на масовість, глибину та витонче- ність кібератак, які здійснює російська федерація, служби України вишукують можливості досить швид- кого відновлення критичних інфраструктур. При цьому вони набувають найціннішого досвіду із захисту та відновлення критичних інфраструктур. Але все ж таки для них сьогодні важлива кожна крихта кращих практик, напрацьованих закордонними колегами. Today, Ukraine's critical infrastructures are under destabilizing attacks from the Russian Federation. Both physical and cyber attacks are being carried out. Under these conditions, the protection of critical infrastructures, their recovery after attacks, as well as ensuring their resilience to attacks are one of the priority tasks of the state. And although Ukrainian specialists are looking for ways to restore damaged critical infrastructures as soon as possible after attacks, all the best practices for protecting critical infrastructures from attacks, in particular cyber attacks, are of great interest to Ukrainian specialists. The volume of the article does not allow for a review of all countries of the world. Therefore, we have chosen the most advanced countries: in Asia it is Singapore, in the Americas it is the United States, in Europe it is the European Union. In Singapore, attention has been drawn to the Cyber Security Act, which forms the basis for protecting critical information infrastructure from cyber security threats, taking measures to prevent, manage and respond to cyber security threats and incidents of critical infrastructures. Also the Singapore Cyber Security Agency and its work are of great interest. In Australia, the Critical Infrastructure Security Act 29, 2018 is the basis for managing the risks associated with critical infrastructure. The Act strictly defines the rights and obligations of the Minister, the Secretary, and all persons who, for one reason or another, are required to maintain the cybersecurity of critical infrastructures. In the United States of America, cybersecurity in general and the protection of critical infrastructure are handled by a single agency, the Cybersecurity and Infrastructure Security Agency. Promoting the wide exchange of information on critical infrastructures between owners and operators of critical infrastructures and government agencies responsible for protecting the infrastructure, thereby reducing the country's vulnerability to terrorism, is carried out in accordance with the Critical Infrastructure Information Law of November 25, 2002. In the European Union, Directive (EU) 2016/1148 of the European Parliament and of the Council of July 6, 2016 “On measures to ensure a high overall level of security of network and information systems in the territory of the Union” is of great importance on issues of protection against cyberattacks. It establishes measures aimed at achieving a high overall level of security for network and information systems in the European Union. Despite the mass nature, depth and sophistication of cyber attacks carried out by the Russian Federation, Ukrainian services are finding ways to quickly restore critical infrastructures. At the same time, they gain valuable experience in protecting and restoring critical infrastructures. But still, every grain of the best practices developed by foreign colleagues is important for them today.
- ДокументНАЦІОНАЛЬНА ПОЛІЦІЯ УКРАЇНИ У БОРОТЬБІ З КОРИСЛИВИМИ КІБЕРЗЛОЧИНАМИ, ЩО ПОШИРИЛИСЯ АБО ВИНИКЛИ ПІДЧАС АГРЕСІЇ РФ(Одеса: ОДУВС, 2022-04-29) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, Volodymyr
- ДокументОрганізація і тактика застосування сформованих підрозділів у складі поліції ООН(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2021) Дулгер, Володимир Валентинович; Dulher, Volodymyr; Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrСтаття містить узагальнення досвіду поліції ООН з використання сформованих підрозділів поліції у боротьбі з громадськими заворушеннями. Дається визначення поняття сформованого підрозділу поліції ООН як згуртованого мобільного поліцейського підрозділу, що складається з представників однієї з держав, що надають поліцейський персонал для участі у місіях ООН з підтримання миру і безпеки. Розглянуто такі основні завдання таких підрозділів: управління громадським порядком, захист персоналу та об’єктів ООН, який може включати захист автоколон, переміщення або евакуацію персоналу, втручання, де це необхідно, для захисту персоналу відповідно до можливостей спеціального підрозділу поліції, а також підтримку поліцейських операцій, які передбачають високий ступінь ризику. Сформовані підрозділи поліції можуть брати участь або виконувати всю загальну поліцейську діяльність у разі наявності мандата поліції ООН з виконавчою владою. Вони також можуть здійснювати тимчасові заходи в обмеженому обсязі і з обмеженням за часом, коли місцеві сили безпеки відсутні або є не працездатними. The article contains the generalization of best practices of the UN police in the utilizing of formed police unit in the fight against civil unrest. The definition of a formed UN police unit is given as a cohesive mobile police unit consisting of representatives of one of the states that provide police personnel for UN peacekeeping missions. The main tasks of such units are considered: managing the public order, protecting UN personnel and facilities, which may include protection of convoys, movement or evacuation of personnel, intervention, where necessary, to protect personnel in accordance with the capabilities of the special police unit, as well as support for police operations which involve a high degree of risk. Formed police units can participate in or carry out all general policing activities in case of an executive mandate of the UN police. They can also fulfill limited and timelimited interim measures when local security forces are missing or not working.
- ДокументОСНАЩЕННЯ ПОЛІЦІЇ СМАРТФОНАМИ: ПОРІВНЯННЯ УКРАЇНСЬКОГО ТА ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ(Одеса: ОДУВС, 2022) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, Volodymyr; Форос, Ганна Володимирівна; Foros, HannaМетою статті є порівняння вітчизняного та зарубіжного досвіду щодо застосування смартфо- нів у діяльності поліції для підвищення ефективності її діяльності. Доведено, що сучасний стан застосування інфор- маційних технологій у всіх галузях потребує розши- рення їх упровадження у діяльність правоохоронних органів. Так, у правоохоронних органах накопичений чималий досвід застосування сучасних інформацій- них технологій під час розкриття та розслідування злочинів, виконання інших завдань боротьби зі зло- чинністю. Поліції різних країн світу мають вельми різні успіхи у впровадженні у свою діяльність новітніх технологій, що ґрунтуються на застосуванні смарт- фонів. Причому поліції деяких держав успішно демон- струють численні шляхи підвищення ефективності через упровадження зазначених технологій. Проведено порівняльну характеристику осна- щення поліції країн світу з нашою країною. В Укра- їні, як і в інших країнах, починають звертати увагу на розповсюдження смартфонів у суспільстві та на необхідність через застосування їх підвищити також ефективність роботи поліції. У цьому сенсі найбільш помітна подія – це розроблення мобільного застосунку My Pol, а також спеціального українського застосунку для фіксації правопорушень на дорогах. Наголошено на виникненні практичного питання про можливість застосування особистих приватних смартфонів поліцейськими протягом їхнього робо- чого дня. На жаль, сьогодні правова система України надає негативну відповідь. У законодавстві вказано вичерпний перелік технічних засобів, що можуть бути застосовані поліцейським для фото-, відеофік- сації доказів. І, оскільки смартфонів там не вказано, вважається, що фіксувати докази за їх допомогою заборонено. Доведено, що в Україні є певні мобільні напрацювання для поліпшення взаємодії населення з поліцією, але, на жаль, немає інформації щодо розро- блення мобільних додатків для застосування безпосе- редньо в руках українського поліцейського для полег- шення його роботи та підвищення її ефективності. Установлено, що доцільно розвивати всі вже відомі зарубіжним колегам аспекти розвитку і впро- вадження в діяльність поліції України інформацій- них технологій, що ґрунтуються на застосуванні смартфонів, таких як: мобільна комп'ютерна дис- петчеризація; прямий доступ до даних із баз даних відділу; зйомки зображень і відеодоказів; збір інфор- мації на місці події, запис і нотатки з використан- ням розпізнавання голосу; поліпшення детальної обізнаності про оперативну обстановку; електро- нне цитування даних; автоматичне базове перекла- дання мови; ідентифікація ліків, зокрема пігулок; доступ до правових ресурсів та навчальних відео; доступ до програми здоров'я та оздоровлення; забезпечення контролю фізичного стану полі- цейського; забезпечення складної маршрутизації та картографування; розпізнавання облич; іденти- фікація відбитків пальців підозрюваних на місцях; застосування тепловізору. The purpose of the article is to compare domestic and foreign best practices in the applying of smartphones in police to improve the efficiency of their work. It is proved that the state of application of information technologies in all sectors requires the expansion of their implementation in the activities of law enforcement agencies. Thus, law enforcement agencies have accumulated extensive experience in the use of modern information technologies in the detection and investigation of crimes, and in the performance of other tasks in the fight against crime. Police in various countries have different degrees of success in introducing the latest technologies based on the use of smartphones into their activities. Moreover, police of some states successfully demonstrate numerous ways to increase efficiency through the introduction of these technologies. A comparative characteristic of equipping the police of the countries of the world with our country has been carried out. In Ukraine, as in other countries, they are beginning to pay attention to the spread of smartphones in society and the need to increase the efficiency of police work through their applying. In this sense, the most notable event is the development of the My Pol mobile application, as well as the development of a special Ukrainian application for recording traffic violations. The emergence of a practical question concerning the possibility of using personal private smartphones by police officers during their working day is noted. Unfortunately, today the legal system of Ukraine gives a negative answer. The legislation contains an exhaustive list of technical means that can be used by a police officer for photo and video recording of evidence. And since smartphones are not listed there, it is considered that it is forbidden to record evidence with their help. It has been proven that in Ukraine there are certain mobile developments to improve the interaction of the population with the police, but unfortunately there is no information on the development of mobile applications for use directly in the hands of the Ukrainian policeman to facilitate his work and increase its efficiency. It has been established that it is expedient to develop all aspects of the development and implementation of information technologies based on the use of smartphones into the activities of the Ukrainian police, in particular: mobile computer dispatching; direct access to data of the department databases; shooting images and video evidence; collection of information at the scene, recording and taking notes through voice recognition; improving detailed awareness of the operational environment; electronic citation of data; automatic basic language translation; identification of drugs, including tablets; access to legal resources and educational videos; access to health and wellness programs; ensuring control of the physical condition of a policeman; providing complex routing and mapping; face recognition; identification of fingerprints of suspects on the ground; use of a thermal imager.
- ДокументПерспективи забезпечення безпеки атомних електростанцій в Україні від зовнішнього вторгнення під час воєнного стану(Юридичний науковий електронний журнал, 2023) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrСтаттю присвячено одній з найактуальніших проблем сучасності – забезпеченню безпеки атомних електростанцій України від зовнішнього втручання в умовах воєнного стану. Метою статті є вивчення зарубіжного досвіду захисту АЕС, а також встановлення перспективних напрямів захисту АЕС України в умовах воєнного стану. Автор поділяє захист АЕС від зовнішнього втручання на три напрями: силові методи захисту, легітимні методи захисту та розгортання міжнародних місій щодо захисту АЕС. Стосовно силових методів захисту АЕС американські фахівці вважають, що АЕС України від проникнення ззовні захищені не самим надійним чином. Дійсно, в американській літературі досить повно висвітлена діяльність Комісії з ядерного регулювання США, а також численні аспекти стандартів захисту АЕС від зовнішнього втручання, зокрема стандарти створення будівель, всі рівні заходів безпеки, вимоги до службовців системи захисту АЕС тощо. Все це вельми важливо у мирний час і доцільно перейняти для захисту АЕС в Україні, оскільки насправді забезпечує надійний захист проти поодиноких терористів та терористичних угрупувань, на озброєнні яких можуть бути навіть літаки. Але в умовах війни, сторонами якої є держави, озброєні найсучаснішою артилерією та потужними ракетами з високою точністю наведення, зазначені вище методи захисту втрачають свою універсальність. У зазначених умовах певна кількість науковців вважають більш ефективними легітимні засоби захисту, ґрунтовані на міжнародному гуманітарному праві, яке вдосконалюється в міру виникнення винаходів найновітніших технічних засобів ведення війни. Автор вважає, що висловлена у березні 2022 року президентом Державного підприємства «Національна атомна енергогенеруюча компанія «Енергоатом»» П. Котіним ідея забезпечення навколо атомних електростанцій 30-км зон, вільних від присутності військових, найближчим часом постане новітнім доповненням міжнародного гуманітарного права стосовно сучасної війни. Але при цьому, ґрунтуючись на досвіді зарубіжних військових практиків, автор запевнює, що без належного міжнародного контролю протягом напруженого бою військові не будуть дотримуватись норм міжнародного гуманітарного права. Силою, що може гарантувати зазначений контроль автор вважає спеціалізовану міжнародну місію на кшталт місій ООН з підтримання миру і безпеки. Забезпечення такого контролю дасть можливість уникнути пошкодження атомних електростанцій протягом бойових дій, що цілком відповідає інтересам і народів, і урядів обох держав конфлікту, а також усієї світової спільноти. The article is devoted to one of the most urgent problems of our time – ensuring the security of Ukraine’s nuclear power plants (NPP) against invasion under martial law conditions. The purpose of the article is to study the foreign best practices of NPP protection, as well as to establish promising trends for the protection of Ukrainian NPPs under martial law. The author divides the protection of NPPs from external intervention into three areas: forceful methods of protection, legitimate methods of protection, and the deployment of international missions to protect NPPs. With regard to forceful methods of protecting nuclear power plants, American experts believe that Ukrainian nuclear power plants are not perfectly protected from invasion. Indeed, the activities of the US Nuclear Regulatory Commission, as well as numerous aspects of NPP protection standards against external interference, are quite fully covered in the American literature, in particular, building standards, all levels of security measures, requirements for employees of the NPP protection system, etc. All this is very important in peacetime and it is advisable to adopt it for the protection of nuclear power plants in Ukraine, because in fact, it provides reliable protection against individual terrorists and terrorist groups, which may even be equipped with airplanes. But in the conditions of a war, the parties of which are states armed with the most modern artillery and powerful missiles with high accuracy of guidance, the above methods of protection lose their universality. In the specified conditions, a certain number of scientists consider more effective legitimate means of protection based on international humanitarian law, which is being enhanced as the inventions of the latest technical means of warfare arise. The author believes that the idea expressed in March 2022 by the President of the State Enterprise “National Atomic Energy Generating Company “Energoatom” P. Kotin to provide 30-km zones around nuclear power plants, free from the presence of the military, will soon become the newest addition to international humanitarian law regarding modern war. But at the same time, based on the experience of foreign military practitioners, the author assures that without proper international control, during a tense battle, the military will not comply with the standards of international humanitarian law. The author considers a specialized international mission, such as UN peacekeeping missions, to be a force that can guarantee the mentioned control. Ensuring such control will make it possible to avoid damage to nuclear power plants during hostilities, which fully corresponds to the interests of the peoples and governments of both states of the conflict, as well as the entire world community.
- ДокументПерспективи забезпечення безпеки портів України, що задіяні у Чорноморській зерновій ініциативі(Держава та регіони, 2023) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrСтаттю присвячено одній з найактуальніших проблем сучасності – забезпеченню безпеки морських портів України від зовнішнього втручання в умовах воєнного стану. Метою статті є вивчення зарубіжного досвіду захисту морських портів, а також встановлення перспективних напрямів захисту морських портів України в умовах воєнного стану. Автор поділяє захист морських портів від зовнішнього втручання на два напрями: силові методи захисту морських портів та правові методи захисту морських портів. The article is devoted to one of the most urgent problems of our time – ensuring the security of Ukrainian seaports from external interference in the conditions of martial law. The purpose of the article is to study the foreign best practices of the protection of seaports, as well as to establish promising trends for the protection of seaports of Ukraine in the conditions of martial law. The author divides the protection of seaports from external interference into two ways: force methods of seaports protection and legal methods of seaports protection. The author pays tribute to scientists and practitioners who have so far developed the trend of force protection of seaports of Ukraine.
- ДокументПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ КІБЕРЗАГРОЗ ТА БОРОТЬБИ З НИМИ(Одеса: ОДУВС, 2020-11-26) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrБоротьба з кіберзлочинністю надалі буде ще більш гострою та ресурсомісткою, оскільки, з одного боку, інформаційні технології, зокрема штучний інтелект, з кожним днем пропонують все більш привабливі можливості для інформатизації суспільства, від яких неможливо відмовитися, з іншого – паралельно з цим зростають можливості кіберзлочинців зі зловживання новими потужними можливостями у корисливих цілях, а також з метою дестабілізації суспільства, по-третє – боротьба з цими проявами злочинності вимагає застосування дедалі більш дорогих і складних в опануванні технічних засобів. The fight against cybercrime will be even more acute and resource-intensive in the future, because, on the one hand, information technologies, in particular artificial intelligence, every day offer more and more attractive opportunities for informatization of society, which cannot be refused, on the other hand, the opportunities of cybercriminals are growing in parallel with this from abusing new powerful opportunities for selfish purposes, as well as for the purpose of destabilizing society, thirdly, the fight against these manifestations of crime requires the use of increasingly expensive and difficult to master technical means.
- ДокументПитання вдосконалення кібербезпеки морського транспорту: зарубіжний досвід(Морська безпека та оборона, 2023) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrАналіз сучасних вітчизняних публікацій показує, що хоча загальній організації безпеки морського транспорту в Україні приділяється значна увага, до такого нового важливого напряму, як кібербезпека морського транспорту, тут поки що не виявляється належного інтересу. Тому статтю присвячено закордонному досвіду щодо організації кібербезпеки морського судна.
- ДокументПоліцейська діяльність на основі аналітичних даних: зміна обличчя запобігання злочинності - досвід США(Одеса: ОДУВС, 2023-03-15) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrРозглянуті проблематика впровадження системи управління поліцейською діяльністю на основі аналітичних даних. У безперервних пошуках шляхів більш ефективної боротьби зі злочинністю ясно одне: ідеальне рішення - це запобігти вчиненню злочинів. Починаючи з 1990-х років, багато правоохоронних органів у всьому світі використовують ті чи інші форми поліцейської діяльності на основі розвідки для запобігання злочинності. The problems of the implementation of the police activity management system based on analytical data are considered. In the continuous search for ways to fight crime more effectively, one thing is clear: the ideal solution is to prevent crimes. Since the 1990s, many law enforcement agencies around the world have used some form of intelligence-based policing to prevent crime.
- ДокументПОНЯТТЯ РИЗИКІВ ТА ЗАГРОЗ, ЇХ КЛАСИФІКАЦІЯ ТА ВПЛИВ НА ЕКОНОМІЧНУ БЕЗПЕКУ ПІДПРИЄМСТВА(Одеса: ОДУВС, 2022-11-23) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, Volodymyr; Сергієнко, Ольга; Serhiienko, OlhaНа переконання авторів дослідження, ризики та загрози можуть виникати практично у всіх сферах діяльності підприємства. Деякі з них (зовнішні) визначають умови роботи підприємства та вимагають відповідної та своєчасної реакції керівництва, інші (внутрішні) можуть бути запобіганні та зведені до мінімуму внаслідок ефективного планування та управління підприємством. Постійний аналіз загроз та ризиків компанії, оцінка ступеня її впливу на економічну безпеку компанії дозволить забезпечити стабільний розвиток та високу конкурентоспроможність. According to the authors of the study, risks and threats can arise in almost all areas of the company's activity. Some of them (external) determine the operating conditions of the enterprise and require an appropriate and timely response of the management, others (internal) can be prevented and minimized due to effective planning and management of the enterprise. Constant analysis of threats and risks of the company, assessment of the degree of its impact on the economic security of the company will ensure stable development and high competitiveness.
- ДокументПРОПОЗИЦІЯ ЗАСТОСУВАННЯ ВІРТУАЛЬНОЇ КОМАНДИ ДЛЯ ВИКОНАННЯ ПУНКТУ 128 СТРАТЕГІЇ ДЕОКУПАЦІЇ ТА РЕІНТЕГРАЦІЇ ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНОЇ ТЕРИТОРІЇ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ ТА МІСТА СЕВАСТОПОЛЯ(Одеса: ОДУВС, 2023-02-24) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, Volodymyr; Дулгер, Володимир Валентинович; Dulher, VolodymyrЩоб запобігти більшості з перелічених проблем і взагалі організувати команду на ефективне розв’язання задач, які ставить перед нею пункт 128 «Стратегії деокуації», ядро команди має складатися зі штатних професіоналів. Автори вважають, що для цього на постійній основі мають бути виділені досить досвідчені і широко освічені у різних аспектах застосування Інтернету працівники зі складу кіберполіції України. In order to prevent most of the listed problems and in general to organize the team to effectively solve the tasks set before it by item 128 "Deoccupation Strategy", the core of the team should consist of full-time professionals. The authors believe that for this purpose, sufficiently experienced and widely educated in various aspects of Internet use employees from the cyber police of Ukraine should be allocated on an ongoing basis.
- ДокументПРОТИДІЯ КІБЕРВІЙНІ РОСІЙСЬКОЇ ФЕДЕРАЦІЇ ПРОТИ УКРАЇНИ: ВИСНОВКИ ЗАРУБІЖНИХ ФАХІВЦІВ(Одеса: Військова Академія, 2022-10-20) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, Volodymyr; Дулгер, Володимир Валентинович; Dulher, VolodymyrУкраїнські фахівці зазначають, що кіберпростір має стати інструментом асиметричної відповіді на агресію. Основними завданнями цієї відповіді мають бути: управління не лише своїми засобами, а й засобами супротивника; створення та вдосконалення інтелектуального потенціалу; проведення систематизованих тренувань з управління у кризових ситуаціях з охопленням всіх можливих варіантів розвитку подій для всіх органів та систем управління. Багаторівневий захист може використовуватися для вирішення завдань інформаційної безпеки об’єктів різного призначення, як для захисту самого об’єкта, так і для захисту інформації, що циркулює в ньому. Ukrainian experts note that cyberspace should become a tool for an asymmetric response to aggression. The main tasks of this response should be: management not only of one's means, but also of the enemy's means; creation and improvement of intellectual potential; conducting systematic trainings on management in crisis situations covering all possible options for the development of events for all management bodies and systems. Multi-level protection can be used to solve information security problems of objects of various purposes, both for the protection of the object itself and for the protection of the information circulating in it.
- ДокументРОЗВИТОК КІБЕРЗАХИСТУ КРИТИЧНИХ ІНФРАСТРУКТУР ДЕРЖАВ – НАГАЛЬНА ПРОБЛЕМА СУЧАСНОСТІ(Одеса: ОДУВС, 2022-11-23) Пядишев, Володимир Георгійович; Piadyshev, VolodymyrНа думку автора необхідно розпочати здійснювати освіту за навчальним напрямом: «Підготовка фахівців для захисту критичної інфраструктури від кібератак». In the opinion of the author, it is necessary to start providing education in the field of study: "Training of specialists for the protection of critical infrastructure from cyber attacks."