Перегляд за Автор "Katerynchuk, Ivan"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументAutomatic accounting of misdemeanors as a condition of law ensuring in the activity of the National Police of Ukraine(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2017) Katerynchuk, Ivan; Катеринчук, Іван ПетровичThis article analyzes the nature and characteristics of automatic accounting of misdemeanors as a condition of law ensuring in the activity of the National Police of Ukraine. Particular attention is paid to identifying of existing problems in the administrativelegal mechanism of automatic accounting of misdemeanors as a condition of law ensuring in the activity of the National Police of Ukraine and it is suggested some solutions. It’s determined that automatic accounting is designed to test a person who committed the offense for the (lack of) data of recommitting an equable violation during the year for which he/she was engaged to justice, analysis of the use of administrative legislation by the police and the formation of statistical reporting. It is emphasized that proper information support of misdemeanors would increase efficiency and ensuring of the activity’s legality of the National Police of Ukraine, improvement of its work on preventing and combating misdemeanors.
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ДІЯЛЬНОСТІ У СФЕРІ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ(Одеса: ОДУВС, 2016-05-27) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanАвтором зазначається, що створення та запровадження вище розглянутих реєстрів розширяє можливості щодо здійснення громадського контролю у сфері боротьби з корупцією, значно спрощує доступ громадян до даних із декларацій чиновників та інших відомостей, що пов’язані з дотриманням службовцями антикорупційних вимог. The author notes that the creation and introduction of the above-mentioned registers expands the possibilities for public control in the field of fighting corruption, significantly simplifies citizens' access to data from officials' declarations and other information related to compliance by officials with anti-corruption requirements.
- ДокументВогнева підготовка(Одеса: ОДУВС, 2022) Бахчеван, Євген Федорович; Bakhchevan, Yevhen; Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, Ivan; Ніколаєв, Олександр Трифонович; Nikolaiev, Oleksandr; Мосузенко, Володимир Юрійович; Mosuzenko, VolodymyrНавчальний посібник «Вогнева підготовка» розрахований на формування професійних компетентностей у поліцейських та здобувачів вищої освіти закладів вищої освіти МВС України. Висвітлює основні базові питання щодо правових підстав використання і застосування вогнепальної зброї поліцейськими; матеріальної частини зброї, яка є на озброєнні в Національній поліції; заходів безпеки під час поводження зі зброєю, а також курсу стрільб 2019 року для поліцейських. Навчальний посібник призначений для використання в освітньому процесі ЗВО МВС та в системі службової підготовки поліцейських. The training manual "Fire training" is designed for the formation of professional competences of police officers and students of higher education institutions of higher education of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Covers the main basic issues regarding the legal grounds for the use and application of firearms police officers; material part of the weapon that is in service with the National Police; safety measures when handling weapons, as well as shooting course of 2019 for police officers. The training manual is intended for use in the educational process of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine and in the system of official training of police officers.
- ДокументВОГНЕВА ПІДГОТОВКА, ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ(Одеса: ОДУВС, 2022-11-30) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanРозглядаються питання щодо формування професійних знань, умінь та навичок майбутніх поліцейських. Questions regarding the formation of professional knowledge, abilities and skills of future police officers are considered.
- ДокументДепартамент інформаційної підтримки та координації поліції "102" в системі інформаційного забезпечення оперативно-розшукової діяльності(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2017-04-28) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanНа думку автора, аналіз стану організації інформаційно-аналітичного забезпечення оперативно-розшукової діяльності Національної поліції України свідчить про центральне місце Департаменту інформаційної підтримки та координації поліції «102» в системі інформаційного забезпечення оперативно-розшукової діяльності органів Національної поліції України. In the opinion of the author, the analysis of the state of the organization of information and analytical support for operational and investigative activities of the National Police of Ukraine shows the central place of the Department of Information Support and Coordination of the Police "102" in the system of information support for operational and investigative activities of the National Police of Ukraine.
- ДокументЕпідеміологічні дослідження та моніторінг стоматологічної захворюваності у дітей України(Полтавський державний медичний університет, 2019) Янчук, А.О.; Скиба, В.Я.; Катеринчук, Іван Петрович; Кузніченко, Сергій Олександрович; Скиба, О.В.; Yanchuk, A.O.; Skyba, V.Ya.; Katerynchuk, Ivan; Kuznichenko, Serhii; Skyba, O.V.В статті наведені результати вивчення росповсюдженості та інтенсивності уражень зубів карієсом, флюорозом, захворювань пародонту та росповсдженості зубощелепних аномалій на основі масових оглядів дітей України починаючи з1960 по 2017 рр. Аналіз змін поширеності і інтенсивності ураження карієсом зубів у дітей 12 років показав що з 1960 по 1985 роки ці показники як в міських, так і в сільських регіонах, значно зросли.. В то же час проведені обстеженя свідчать про те, що в регіонах з великим вмістом фтору в питній воді, наряду з флюорозом відмічається вториний карієс зубів на тлі флюорозу ІV–V cтупеня. З роками (1960-2017 рр.) показники поширеності зубо-щелепних аномалій у дітей України в різні періоди формування прикусу помітно збільшилися (тимчасовий прикус - з 38,7 % до 74,4 %; змінний прикус - з 52,4 % до 69,5 %; постійний прикус - з 45 % до 76,3 %). Моніторінг стоматологічної захворюваності показує, що у дітей 12 років поширіність та інтенсивність карієсу зубів починаючи з 1985 по 2017 рр. знизились вочевидь за рахунок появи ефективних профілактичних засобів (зубних паст, еліксирів). Отримані результати свідчать про необхідність проведення постійного моніторингу стоматологічних захворювань у дітей на території України у зв'язку зі змінами біогеохімічних умов проживання та постійного коригування лікувально-профілактичних заходів, що проводяться. The article presents the study results on the prevalence and intensity of dental morbidity with caries, fluorosis, periodontal diseases and the prevalence of dental anomalies based on mass examinations of children in Ukraine starting from 1960 to 2017. Analysis of the changes in the prevalence and intensity of dental caries in 12 years old children howed that from 1960 to In 1985, these figures increased significantly in both urban and rural areas. The findings suggest that fluoridation of drinking water leads to a significant reduction in dental caries. Monitoring of dental incidence shows that in 12-years old children, the prevalence and intensity of dental caries starting from 1985 to 2017 has reduced, possibly due to the emergence of effective preventive agents (toothpastes, elixirs). The results obtained indicate the need for continuous monitoring of dental morbidity in children of Ukraine in connection with changes in the biochemical living conditions and constant correction of therapeutic and preventive measures that are being taken. В статье приведены результаты изучения распространенности та интенсивности поражений зубов кариесом, флюорозом, заболеваниями пародонта та распространенности зубочелюстных аномалий на основании массовых осмотров детей Украины начиная с 1960 по 2017 гг.Анализ изменений распространенности и интенсивности кариеса зубов у детей 12 лет показал, что с 1960 по 1985 года эти показатели как в городской, так и в сельской местности значительно увеличились. Полученные данные свидетельствуют о том, что фторирование питьевой воды приводит к достоверному снижению кариеса зубов. Мониторинг стоматологической заболеваемости показывает, что у детей 12 лет распространенность та интенсивность кариеса зубов начинаяс 1985 по 2017 гг. снизился возможно за счет появления эффективных профилактических средств (зубных паст, еликсиров). Полученные результаты свидетельствуют про необходимость постоянного мониторингу стоматологической заболеваемости у детей на територии Украины в связи со сменами биохимических условий проживания та постоянного корректирования лечебно-профилактических мероприятий, которые проводятся.
- ДокументЗАСТОСУВАННЯ ЗБРОЇ ПОЛІЦЕЙСЬКИМИ: ПСИХОЛОГІЧНИЙ ФАКТОР(Одеса: ОДУВС, 2023) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, Ivan; Катеринчук, О.І.; Katerynchuk, O.I.Метою статті є визначення психологічних фак- торів застосування зброї поліцейськими під час виконання ними професійних обов’язків. Досліджено сутність та психоемоційну природу готовності пра- цівника Національної поліції до застосування вогне- пальної зброї у визначених законодавством випадках. Проведено аналіз психологічних аспектів готовності працівника Національної поліції до застосування вог- непальної зброї. З урахуванням зарубіжного досвіду, правового регулювання питань застосування поліцей- ськими зброї та наукових розробок вітчизняних вче- них зроблені висновки щодо необхідності подальшого ґрунтовного дослідження психологічних аспектів вка- заної проблематики. Автори зазначають, що працівник поліції приймає рішення про застосування зброї в умовах складного психоемоційного напруження. З точки зору психоло- гії наголошується про наявність психологічної стрі- лецької готовності поліцейського до застосування вогнепальної зброї. При цьому, до складових стрі- лецької готовності поліцейського до застосування вогнепальної зброї відносять: знання правових засад застосування вогнепальної зброї; обізнаність щодо тактико-технічних характеристик вогнепальної зброї; вміння швидко приймати рішення в умовах невизначеності; постійна бойова готовність; нави- чки швидкого реагування на небезпеку. Наголошено, що готовність працівника Націо- нальної поліції до застосування вогнепальної зброї у визначених законодавством випадках, є важли- вим психологічним фактором, що суттєво впли- ває на результативність виконання працівниками поліції своїх функціональних обов’язків та забез- печення особистої безпеки. Така готовність являє собою стійкий психоемоційний стан поліцейського, обумовлений наявністю певного досвіду, знань та навичок з одночасною можливістю реального їх застосування. The purpose of the article is to determine the psychological factors of the use of weapons by police officers during the performance of their professional duties. The essence and psycho-emotional nature of the National Police officer's readiness to use firearms in the cases defined by the law have been studied. An analysis of the psychological aspects of the National Police employee's readiness to use firearms was carried out. Taking into account foreign experience, legal regulation of the use of weapons by police officers, and scientific developments of domestic scientists, conclusions were drawn regarding the need for further thorough research into the psychological aspects of the specified problem. The authors note that a police officer makes a decision to use a weapon under conditions of complex psychoemotional stress. From the point of view of psychology, it is emphasized that the policeman is psychologically ready to use firearms. At the same time, the components of a policeman's marksmanship readiness to use firearms include: knowledge of the legal principles of using firearms; awareness of the tactical and technical characteristics of firearms; the ability to quickly make decisions in conditions of uncertainty; constant combat readiness; skills of rapid response to danger. Readiness is considered in direct connection with the mental functions of the individual. In order to ensure the effectiveness of professional activity, the formation of the mental state of the individual is necessary. Readiness is defined as a special state, a holistic manifestation of personality, occupying an intermediate position between mental processes and personality properties. It was emphasized that the readiness of the National Police officer to use firearms in the cases defined by the law is an important psychological factor that significantly affects the effectiveness of police officers in performing their functional duties and ensuring personal safety. Such readiness is a stable psycho-emotional state of a police officer, due to the presence of certain experience, knowledge and skills with the simultaneous possibility of their real application.
- ДокументМЕЖДУНАРОДНЫЙ И ЗАРУБЕЖНЫЙ ОПЫТ ПРИМЕНЕНИЯ ИНФОРМАЦИОННЫХ ТЕХНОЛОГИЙ В ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРАВООХРАНИТЕЛЬНЫХ ОРГАНОВ(Институт уголовного права и прикладной криминологии, 2015) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanIn a scientific paper based on the analysis of the international and foreign experience of application of information technologies in the activity of law enforcement bodies are marked direction of its possible implementation in the implementation of the law enforcement functions of the state. The conclusion is made about the need to create conditions for the integration of domestic software packages such information systems in the European Union, as the SIS and TECS. Puts more emphasis on enhancing cooperation with law enforcement agencies of the European Union and the United States, especially the police, to improve the existing domestic analogues of information and telecommunication systems and the development of new, corresponding to world standards. У статті на основі аналізу міжнародного та зарубіжного досвіду застосування інформаційних технологій у діяльності правоохоронних органів виділено напрями його можливого впровадження при здійсненні правоохоронної функції держави. Зроблено висновок про необхідність створення умов для інтеграції вітчизняних програмних комплексів до таких інформаційних систем Європейського Союзу, як SIS та TECS. Акцентовано увагу на активізації співпраці з правоохоронними відомствами Європейського Союзу та США, насамперед з поліцією, з метою удосконалення існуючих вітчизняних аналогів інформаційно-телекомунікаційних систем та розробки нових, що відповідають світовим стандартам. В статье на основе анализа международного и зарубежного опыта применения информационных технологий в деятельности правоохранительных органов выделены направления его возможного внедрения при осуществлении право- охранительной функции государства. Сделан вывод о необходимости создания условий для интеграции отечественных программных комплексов в такие информационные системы Европейского Союза, как SIS и TECS. Акцентировано внимание на активизации сотрудничества с правоохранительными ведомствами Европейского Союза и США, прежде всего с полицией, с целью усовершенствования существующих отечественных аналогов информационно-телекоммуникационных систем и разработки новых, отвечающих мировым стандартам.
- ДокументОбмеження прав і свобод громадян в умовах введення правового режиму воєнного стану(Одеса: ОДУВС, 2023-12-15) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanВ разі дотримання всіх зазначених вище умов громадяни будуть гарантовано захищені від перевищення повноважень органів військово- політичного керівництва в умовах дії режиму воєнного стану. Їхні права і свободи будуть обмежені рівно в тому ступені, у якому це потрібно для усунення виниклої надзвичайної обстановки, що є причиною введення адміністративно-правового режиму воєнного стану.
- ДокументПрава людини під час війни (за практикою Європейського суду з прав людини)(Одеса: ОДУВС, 2022) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanСтаття присвячена з’ясуванню питання забезпе- чення людських прав в особливих умовах окремими міжнародними інституціями. Метою дослідження є висвітлення загальних положень забезпечення люд- ських прав людини в умовах війни за результатами узагальнення практики Європейського суду з прав людини. Відзначається, що Європейський суд з прав людини є одним з ефективних органів, діяльність якого сут- тєво впливає на національну систему права та стан реалізації людських прав у державах-учасницях Кон- венції про захист прав людини та основоположних свобод. Вказується, що в практиці Європейського суду з прав людини було сформульовано доктрину субси- діарної ролі Суду, відповідно до якої він не розгляда- ється як суд четвертої інстанції (він не є апеляцій- ною інстанцією щодо рішення національних судів, не переглядає рішення останніх). Аналізуються питання юрисдикції, наводяться положення з рішень Європейського суду з прав людини, вказується на визнання цим Судом відповідально- сті Росії за порушення людських прав на території Автономної Республіки Крим та міста Севастополь з лютого 2014 року. Вказується на чотири міждержавні заяви щодо Росії, які перебувають на розгляді Європейського суду з прав людини: щодо Автономної Республіки Крим, щодо окупованих територій Донецької та Луганських областей, щодо вбивств політичних опонентів, щодо захоплення українських моряків і суден. Наголошується на можливості використання чотиримісячного строку звернення до Європейського суду з прав людини щодо порушень Росією положень Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, вчинених у серпні та вересні 2022 року. Резюмується, що в умовах війни Європейський суд з прав людини залишається інституцією, що виступає гарантом реалізації положень Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод. У практиці цього Суду є рішення, у яких розглядаються як між- державні справи, так і індивідуальні. Одним з важли- вих питань, яке з’ясовує Суд, є питання юрисдикції: яка держава здійснює ефективний контроль на від- повідній території. Однією з обставин, що вплинули на розгляд справ проти Росії, є припинення її участі у Конвенції про захист прав людини та основополож- них свобод у вересні 2022 року. The article is devoted to clarifying the issue of ensuring human rights by individual international institutions in special conditions. The purpose of the study is to cover general provisions of ensuring human rights in wartime based on the European Court of Human Rights practice generalization results. It is noted that the European Court of Human Rights is one of the effective institutions the activity of which has a significant impact on the national legal system and the state of human rights implementation of the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms member states. It is indicated that the doctrine of the subsidiary role of the Court was formulated in the European Court of Human Rights practice, according to which it is not considered as a court of the fourth instance (it is not an appellate institution regarding the decisions of national courts, and it does not review the decisions of the latter). Jurisdiction issues are analyzed, provisions of the decisions of the European Court of Human Rights are cited, and the recognition by this Court of Russia’s responsibility for human rights violations on the territory of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol since February 2014 is indicated. It is noted that four interstate statements against Russia that are under consideration by the European Court of Human Rights, namely regarding the Autonomous Republic of Crimea, regarding the occupied territories of Donetsk and Luhansk regions, regarding the killing of political opponents, and regarding the seizure of the Ukrainian sailors and ships. The possibility of using the four-month period of appeal to the European Court of Human Rights regarding Russia’s violations of the provisions of the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms committed in August and September 2022 is emphasized. It is summarized that in the conditions of war the European Court of Human Rights remains an institution that acts as the guarantor of the Convention on the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms provisions implementation. In the practice of this Court, there are decisions in which both interstate and individual cases are considered. One of the important issues that the Court clarifies is the question of jurisdiction: which state exercises effective control over the relevant territory. One of the circumstances that influenced the consideration of cases against Russia is the termination of its participation in the Convention on the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms in September 2022.
- ДокументПравові аспекти оцінки ефективності діяльності Національної поліції України в умовах воєнного стану(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2024) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, Ivan; Трояновський, Валерій Сергійович; Troianovskyi, ValeriiМетою статті є визначення правових аспектів оцінки ефективності діяльності Національної поліції України в умовах воєнного стану та розроблення пропозицій щодо їх врегулювання. В статті проаналізовано основні завдання та повноваження Національної поліції України, які регламентовані чинним законодавством. Наголошено, що Національна поліція України, як складова сектору безпеки і оборони, з перших днів повномасштабного вторгнення приймає участь у відсічі збройної агресії, проведенні стабілізаційних заходів на деокупованих територіях. Під час виконання службових завдань із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України особовий склад підрозділів Національної поліції України задіяний для виконання різноманітних бойових завдань. Зазначається, що актуальними для наукових досліджень є аналіз нових викликів, що впливають на ефективність діяльності Національної поліції України в умовах воєнного стану. Досліджено коло повноважень та завдань працівників Національної поліції в умовах воєнного стану в Україні. Введення в Україні воєнного стану у зв’язку з повномасштабною агресією обумовило низку змін та доповнень до чинного законодавства, у тому числі й стосовно питань розширення повноважень та функцій Національної поліції України. Наголошено, що законодавець, реагуючи на умови воєнного стану, доповнив чинні правові акти певними положеннями, які розширили повноваження підрозділів Національної поліції України. Визначено, що відповідно до чинного законодавства основним критерієм оцінки ефективності діяльності органів і підрозділів поліції є рівень довіри населення до поліції. Разом із тим, світовий досвід правоохоронної діяльності свідчить, що критерії оцінки ефективності діяльності поліції є комплексним поняттям. До його складових відносять: кількість виявлених, припинених, розслідуваних кримінальних правопорушень, показники динаміки зло чинності, досягнення стратегічних цілей, узгоджених з громадою, результати соціологічних досліджень щодо довіри населення до поліції тощо. Наголошено, що питання оцінки ефективності діяльності поліції в умовах воєнного стану мають аналізуватися крізь призму й додаткових повноважень, визначених чинним законодавством. The purpose of the article is to determine the legal aspects of assessing the efficiency of the National Police of Ukraine under martial law and to develop proposals for their regulation. The article analyses the main tasks and powers of the National Police of Ukraine regulated by current legislation. The author emphasises that the National Police of Ukraine, as a component of the security and defence sector, has been involved in repelling armed aggression and carrying out stabilisation measures in the de-occupied territories since the first days of the full scale invasion. In the course of performing their duties to protect the independence, sovereignty and territorial integrity of Ukraine, the personnel of the National Police of Ukraine are involved in various combat missions. It is noted that the analysis of new challenges affecting the effectiveness of the National Police of Ukraine under martial law is relevant for scientific research. The article examines the range of powers and tasks of the National Police officers under martial law in Ukraine. The introduction of martial law in Ukraine due to full-scale aggression has led to a number of amendments and additions to current legislation, including those relating to the expansion of powers and functions of the National Police of Ukraine. The author emphasizes that the legislator, responding to the conditions of martial law, supplemented the current legal acts with certain provisions which expanded the powers of the units of the National Police of Ukraine. It is determined that under current legislation, the main criterion for assessing the effectiveness of police bodies and units is the level of public trust in the police. At the same time, the world experience of law enforcement shows that the criteria for assessing the effectiveness of police activities is a complex concept. Its components include: the number of criminal offences detected, stopped and investigated, indicators of crime dynamics, achievement of strategic goals agreed with the community, results of sociological surveys on public trust in the police, etc. It is emphasised that the issues of assessing the effectiveness of police activities under martial law should be analysed through the prism of additional powers defined by current legislation.
- ДокументПравові наслідки, засоби превенції та редукування лікарських помилок(Запорізький державний медичний університет, 2019) Янчук, А.О.; Yanchuk, A.O.; Запорожченко, А.О.; Zaporozhchenko, A.O.; Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, Ivan; Кузніченко, Сергій Олександрович; Kuznichenko, Serhii; Крижановська, Олена Володимирівна; Kryzhanovska, OlenaРобота присвячена визначенню підстав для настання правових наслідків при здійсненні лікарської помилки. This work is purposed for determining grounds for legal consequences to come when any medical malpractice cases occur.
- ДокументПравоохоронна діяльність: проблеми визначення та здійснення(Одеса: ОДУВС, 2011) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanРозглянуто поняття "правоохоронна діяльність", проаналізовано різні наукові погляди на нього. The concept of "law enforcement activity" is considered, various scientific views on it are analyzed.
- ДокументПрактика застосування зброї поліцейськими в умовах війни(Одеса: ОДУВС, 2023) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanМетою статті є визначення проблемних аспектів практики застосування зброї поліцейськими в умовах війни та розроблення пропозицій щодо їх врегулювання. В статті проаналізовано особливості та проблеми застосування вогнепальної зброї працівниками Національної поліції під час воєнного стану. Досліджено коло повноважень та завдань працівників Національної поліції. Охарактеризовано нормативно-правові акти, що регламентують питання використання вогнепальної зброї працівниками поліції. Наголошено, що Національна поліція України, як складова сектору безпеки і оборони, з перших днів повномасштабного вторгнення приймає участь у відсічі збройної агресії, проведенні стабілізаційних заходів на деокупованих територіях. Під час виконання службових завдань із захисту незалежності, суверенітету та територіальної цілісності України особовий склад підрозділів Національної поліції України задіяний для виконання різноманітних бойових завдань, зокрема і несення служби на блокпостах. У зв’язку з цим, актуальними для наукових досліджень є питання вивчення та вирішення проблемних питань практики застосування зброї поліцейськими в умовах війни. Введення в Україні воєнного стану у зв’язку з повномасштабною агресією обумовило низку змін та доповнень до чинного законодавства, у тому числі й стосовно питань застосування поліцейськими вогнепальної зброї. До вирішення завдань, пов’язаних із запровадженням і здійсненням заходів правового режиму воєнного стану можуть залучатися правоохоронні органи, зокрема Національна поліція України, згідно з її призначенням та специфікою діяльності. Аналізуються питання щодо надання права цивільним особам під час участі у відсічі та стримуванні збройної агресії проти України у період дії воєнного стану застосовувати вогнепальну зброю. При цьому, наголошено, що працівники Національної поліції під час участі у відсічі та стримуванні збройної агресії проти України у період дії воєнного стану за аналогією повинні мати право застосовувати вогнепальну зброю на тих самих підставах, що і цивільні особи. The purpose of the article is to determine the problematic aspects of the practice of using weapons by police officers in war conditions and to develop proposals for their resolution. The article analyzes the peculiarities and problems of the use of firearms by the National Police during martial law. The range of powers and tasks of the employees of the National Police was studied. The normative legal acts regulating the use of firearms by police officers are characterized. It was emphasized that the National Police of Ukraine, as a component of the security and defense sector, from the first days of the full-scale invasion took part in repelling armed aggression, carrying out stabilization measures in the de-occupied territories. During the performance of official tasks to protect the independence, sovereignty and territorial integrity of Ukraine, the personnel of the National Police of Ukraine units are engaged in various combat tasks, including serving at checkpoints. In this regard, the issue of studying and solving problematic issues of the practice of using weapons by police officers in war conditions is relevant for scientific research. The introduction of martial law in Ukraine in connection with full-scale aggression led to a number of changes and additions to the current legislation, including those related to the use of firearms by police officers. Law enforcement agencies, in particular the National Police of Ukraine, may be involved in solving tasks related to the introduction and implementation of measures of the legal regime of martial law, in accordance with its purpose and the specifics of its activities. The issue of granting the right to civilians to use firearms while participating in repelling and deterring armed aggression against Ukraine during the period of martial law is analyzed. At the same time, it was emphasized that the employees of the National Police during the participation in repelling and deterring armed aggression against Ukraine during the period of martial law should by analogy have the right to use firearms on the same grounds as civilians.
- ДокументПроблеми та шляхи запобігання катуванню в Україні(Державний науково-дослідний інститут Міністерства внутрішніх справ України, 2011) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanУ статті розглянуто правові та організаційні засади зпобігання катуванню, з чого можна зробити висновок, що в Україні створено достатньо потужний організаційно-правовий механізм протидії цьому виду злочинів. The article examines the legal and organizational principles of preventing torture, from which it can be concluded that a sufficiently powerful organizational and legal mechanism for combating this type of crime has been created in Ukraine.
- ДокументПротидія корупції в Україні - міжнародний досвід(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-03-22) Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, IvanОдним із найважливіших заходів для ефективної боротьби з корупцією є відповідний комплекс норм права, які забороняють форми неправомірної поведінки, що спричиняють шкоду як державі, так і громадянам. Важливо розуміти, що до такого комплексу варто зарахувати не лише законодавчо закріплені заборони, але і певні заходи, що мали б попереджувати корупцію і були спрямовані на обмеження та зменшення причин корупції. У такому разі проблема боротьби з корупцією не лише впливає на належне покарання за корупцію, але й спрямовується на боротьбу з першопричинами і зменшення сприятливих умов для корупції. One of the most important measures for the effective fight against corruption is an appropriate set of legal norms that prohibit forms of illegal behavior that cause damage to both the state and citizens. It is important to understand that such a complex should include not only legally established prohibitions, but also certain measures that should prevent corruption and were aimed at limiting and reducing the causes of corruption. In this case, the problem of combating corruption not only affects the appropriate punishment for corruption, but is also aimed at fighting the root causes and reducing favorable conditions for corruption.
- ДокументІнноваційні підходи до виявлення й вилучення слідів біологічного походження на речових доказах(2019) Янчук, А.О.; Yanchuk, A.O.; Кривда, Р.Г.; Kryvda, R.H.; Катеринчук, Іван Петрович; Katerynchuk, Ivan; Кузніченко, Сергій Олександрович; Kuznichenko, Serhii; Заєць, Олександр Михайлович; Zaiets, OleksandrМетою роботи була розробка комплексного методичного підходу щодо проведення судово-медичної експертизи з метою ідентифікації мікрослідів, контактних слідів біологічного походження при використанні сучасних молекулярно- генетичних методів. У процесі вчинення злочину відбувається безпосередній контакт злочинця з тілом потерпілих, їх одягом, та іншими предметами навколишнього оточення, в результаті утворюються видимі і невидимі (латентні) сліди. Складність повного знищення або фальсифікації слідів біологічного походження підвищує питому вагу даних слідів в системі речових доказів. Використовувані в ідентифікаційних цілях ці докази відрізняються найбільшою вірогідністю і значимістю як у викритті обґрунтовано підозрюваних, так і у встановленні непричетність до злочинів осіб невинних. Широке впровадження і застосування методів, що дозволяють виявляти і досліджувати невидимі (латентні) ДНК містять сліди, призведе до збільшення розкриття тяжких та особливо тяжких злочинів, в тому числі до розкриття злочинів минулих років. Освоєння і вдосконалення даного напрямку досліджень – одна з найбільш пріоритетних завдань судово- генетичної експертизи. The purpose of the work was to develop an integrated methodological approach to conducting a forensic examination to identify micro quantities, micro traces, contact traces of biological origin using modern molecular genetic methods. In the process of committing a crime, the offender is in direct contact with the body of the victims, their clothing, and other objects of the environment, resulting in invisible (latent) traces. The complexity of the complete destruction or falsification of traces of biological origin increases the proportion of these traces in the system of physical evidence. Used for identification purposes, this evidence is most reliable and significant both in exposing reasonably suspects and in establishing non-involvement in the crimes of innocent persons. The widespread introduction and application of methods to identify and investigate invisible (latent) DNA-containing traces will lead to an increase in the disclosure of grave and especially grave crimes, including the disclosure of crimes of past years. Mastering and improving this area of research is one of the highest priorities of the forensic genetic examination.