Перегляд за Автор "Шевчук, Вікторія Вікторівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 23
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАКТУАЛЬНІ ПРОБЛЕМИ ЕКОЛОГІЧНОЇ НЕБЕЗПЕКИ ДЛЯ УКРАЇНИ І СВІТУ ТА ДЕЯКІ ШЛЯХИ ЇХ РІШЕННЯ(Одеса: ОДУВС, 2021) Пьохов, В.М.; Pokhov, V.M.; Пьохова, С.В.; Pokhova, S.V.; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaУ статті розкриті історичні особливості роз- витку негативних екологічних процесів землі, озер, річок, морів, океанів, атмосфери та біосфери, що надмірно загрожують довкіллю та життю людства. У представленій статті також розкриті думки вчених щодо техногенного перевантаження шкідли- вими викидами в повітря отруйних газів, які перетво- рюються в кислотні дощі, а ті в свою чергу несуть загибель для лісів, ґрунтів, водойм і всього живого. Крім техногенного промислового перевантаження шкідливими речовинами, отруйними газами, радіа- цією, у статті також розкриті антропогенні фак- тори глобальних кліматичних змін, що стали причи- нами погіршення екологічної ситуації у всьому світі. Це безвідповідальна поведінка людей по відношенню до навколишнього середовища, яка сприяла забруд- ненню побутовими відходами (поліетиленові пакети, пластикові пляшки, одноразовий посуд тощо) полів, лісів, річок, морів та океанів. Бездумна антиекологічна діяльність людей неза- баром бумерангом повернеться до кожного з нас безпосередньо у вигляді кислотного дощу, отруйних продуктів харчування, «питної води» або забрудне- них пластиком та іншими хімікатами всіх водойм, отруйними газами сміттєзвалищ. Все це вже сьо- годні є на нашій рідній планеті Земля! На основі дослідження розроблені і запропоновані стратегічні напрямки та тактичні завдання щодо ефективного запобігання забрудненню в екологічній сфері та нейтралізації загроз кліматичній безпеці світової спільноти. Ідеться про з’ясування голов- них причин складної екологічної ситуації по окремим видам, що призвели до критичного екологічного стану природних систем світу взагалі та України і її окремих регіонів зокрема, їх впливу на здоров’я та життя людей. Це дасть можливість покращити екологію навколишнього середовища, життя людей і всього живого та підняти рейтинг України міжна- родному рівні. The article reveals the historical features of the development of negative ecological processes of the earth, lakes, rivers, seas, oceans, atmosphere and biosphere, which are extremely threatening the environment and the life of mankind. The presented article also reveals the opinions of scientists about the technogenic overload of harmful emissions into the air of poisonous gases, which turn into acid rains, and these, in turn, bring death to forests, soils, water bodies and all living things. In addition to man-made industrial overloading of harmful substances, poisonous gases, radiation, the article also discloses anthropogenic factors of global climate change, which have become the reasons for the deterioration of the ecological situation around the world - this is the irresponsible behavior of people in relation to the environment that has contributed to pollution with household waste (plastic bottles, disposable dishes, etc.) fields, forests, rivers, seas and oceans. Thoughtless anti-ecological activities of people will soon return like a boomerang to each of us directly in the form of either acid rain, poisonous food, "drinking water", or contaminated with plastic and other chemicals in all reservoirs, poisonous gases from landfills. All this is already on our home planet Earth! On the basis of the study, strategic directions and tactical tasks for effective prevention of pollution in the environmental sphere and neutralization of threats to the climate security of the world community have been developed and proposed, namely, the identification of the main reasons for the difficult ecological situation for certain species, which led to the critical ecological state of the natural systems of the world in general and Ukraine and its individual regions, in particular, their impact on the health and life of people. This will improve the ecology of the environment, the lives of people and all living things and raise the rating of Ukraine both domestically and internationally.
- ДокументВОЛОНТЕРСТВО ЯК СКЛАДОВА СУЧАСНОГО ГРОМАДЯНСЬКОГО СУСПІЛЬСТВА В УКРАЇНІ(Одеса: ОДУВС, 2022-12-09) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaНа сьогодні волонтерство в Укрaїні вже пройшло етап масового емоційного сплеску і набуло сталого усвідомленого руху, що є потужною складовою громадянського суспільства. Отже, волонтери – це «небайдужі» люди, які, в цей складний час, знаходять нестандартні підходи до розв’язання проблем систематичної та необхідної допомоги як військовим, так і цивільним у різних аспектах: матеріальному, морально-духовному, психологічному тощо. Today, volunteering in Ukraine has already passed the stage of a massive emotional surge and has acquired a stable conscious movement, which is a powerful component of civil society. So, volunteers are "caring" people who, in this difficult time, find non-standard approaches to solving the problems of systematic and necessary assistance to both the military and civilians in various aspects: material, moral and spiritual, psychological, etc.
- ДокументВОЛОНТЕРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ(Одеса: ОДУВС, 2022-04-29) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaСьогодні волонтерські організації оперативно реагують на потреби громадян, надаючи матеріальну, психологічну чи інформаційну допомогу. Today, volunteer organizations promptly respond to the needs of citizens, providing material, psychological or informational assistance.
- ДокументВІЙНА: ПОРУШЕННЯ ПРАВ ЛЮДИНИ В УКРАЇНІ ТА ШЛЯХ ДО ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ(Одеса: ОДУВС, 2023-06-27) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia; Хілобок, Даниїл Русланович; Khilobok, DanyilЗбройне втручання Росії фактично прискорило процес євроінтеграції України та сприяло проєвропейській єдності. Війна призвела до масової «вестернізації» українського суспільства та закріпила незворотній напрямок руху до Європейського Союзу. Відтак, членство України в ЄС є вибором українського народу, на шляху до якого державній владі та українському суспільству доведеться докласти неабияких зусиль. Russia's armed intervention actually accelerated the process of Ukraine's European integration and promoted pro-European unity. The war led to the mass "westernization" of Ukrainian society and fixed the irreversible direction of movement towards the European Union. Therefore, Ukraine's membership in the EU is the choice of the Ukrainian people, on the way to which the state authorities and Ukrainian society will have to make considerable efforts.
- ДокументГендерно чутливий кадровий менеджмент в поліції(ПРАВО І СУСПІЛЬСТВО, 2023) Берендєєва, Анастасія Ігорівна; Berendieieva, Anastasiia; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaВ статті розглядають питання побудови ґендерно чутливого кадрового менеджменту в поліції. Україна, як держава, яка прагне до інтеграції у європейське співтовариство, приділяє багато уваги забезпеченню прав людини, в тому числі і забезпеченню гендерної рівності в державі. Важливість цього питання неодноразово підкреслювалася на міжнародному рівні і знайшло своє відображення у вітчизняному законодавстві. В статті зазначається, що одним із напрямів побудови ґендерно чутливого кадрового менеджменту в поліції є створення економічної безбар'єрності для жінок. The article examines the issue of building gender-sensitive personnel management in the police. Ukraine, as a state that strives for integration into the European community, pays a lot of attention to ensuring human rights, including ensuring gender equality in the state. The importance of this issue was repeatedly emphasized at the international level and was reflected in domestic legislation. The article notes that one of the directions of building gender-sensitive personnel management in the police is to create economic barrier-free for women.
- ДокументДО ПИТАННЯ ПРО ДІЯЛЬНІСТЬ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ ОФІЦЕРІВ ГРОМАД(Одеса: ОДУВС, 2021-06-04) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaВ багатьох країнах світу взаємодія поліції та громади є обов’язковим щоденним елементом поліцейської роботи. Українське національне законодавство зобов’язує Національну поліцію бути відкритою, прозорою та взаємодіяти з суспільством. In many countries around the world, police-community interaction is an essential daily element of police work. Ukrainian national legislation obliges the National Police to be open, transparent and interact with society.
- ДокументЗАХИСТ ПРАВ КРИМСЬКИХ ТАТАР ЯК ЕЛЕМЕНТ ДЕОКУПАЦІЇ ТА РЕІНТЕГРАЦІЇ ТИМЧАСОВО ОКУПОВАНОЇ ТЕРИТОРІЇ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ(Одеса: ОДУВС, 2023-02-24) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaНа думку авторки, план деокупації та реінтеграції Криму має обов’язково включати інтереси корінного населення, а українська влада вже робить послідовні кроки спрямовані на законодавче, організаційне, фінансове, інформаційне та інше забезпечення життєдіяльності кримськотатарського народу, який висловився за своє майбутнє в рамках української держави. According to the author, the plan for the deoccupation and reintegration of Crimea must necessarily include the interests of the indigenous population, and the Ukrainian authorities are already taking successive steps aimed at legislative, organizational, financial, informational and other support for the livelihood of the Crimean Tatar people, who spoke out for their future within the framework of the Ukrainian state.
- ДокументКОНСТИТУЦІЙНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ОРГАНІЗАЦІЇ РОБОТИ СУДІВ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ(Черкаси: Черкаський інститут пожежної безпеки імені Героїв Чорнобиля НУЦЗ України, 2022-10-12) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia; Жеребко, Валерія; Zherebko, ValeriiaВведення воєнного стану впливає на всі правовідносини та інституції в Україні, в особливий режим роботи перейшли всі державні інститути, у тому числі й судові органи. Конституційне право людини на судовий захист в Україні не може бути обмежено навіть за умов введення воєнного стану, саме це обґрунтовує необхідність судової влади пристосовуватися до сучасних умов життя. The introduction of martial law affects all legal relations and institutions in Ukraine, all state institutions, including judicial bodies, have entered a special mode of operation. The constitutional right of a person to judicial protection in Ukraine cannot be limited even under the conditions of the introduction of martial law, this justifies the need for the judiciary to adapt to modern living conditions.
- ДокументКонституційно-правові засади реалізації прав національних меншин та корінних народів в Україні у системі освіти(Одеса: ОДУВС, 2017) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia ViktorivnaУ статті висвітлено результати аналізу міжнародних та національних нормативно–правових актів, які регламентують порядок реалізації прав національних меншин та корінних народів щодо навчання рідною мовою, вивчення рідної мови у державних та комунальних навчальних закладах. Обґрунтовано тезу щодо наявності діалектичного зв’язку між національною мовою як ознакою та умовою існування нації та її використання в інституційній системі освіти. Охарактеризовані основні форми реалізації прав національних меншин та корінних народів у сфері освіти. В результаті здійсненого аналізу виявлено, що нормативна система захисту прав національних меншин та корінних народів характеризується наявністю ряду проблем, які пов’язані із пробільністю та колізійністю національного освітнього законодавства. Автор звертає увагу на неможливість належного задоволення мовних потреб національних меншин та корінних народів у системі освіти в зв’язку із відсутністю норм спеціальних законів, які регулюють питання отримання освіти на окремих рівнях та видах освіти. В статье отражены результаты анализа международных и национальных нормативно–правовых актов, регламентирующих порядок реализации прав национальных меньшинств и коренных народов по обучению на родном языке, изучение родного языка в государственных и коммунальных учебных заведениях. Обоснован тезис о наличии диалектической связи между национальным языком как признаком и условием существования нации и его использования в институциональной системе образования. Охарактеризованы основные формы реализации прав национальных меньшинств и коренных народов в сфере образования. В результате проведеного анализа выявлено, что нормативная система защиты прав национальных меньшинств и коренных народов характеризуется наличием ряда проблем, связанных с наличием пробелов и коллизий в национальном законодательстве об образовании. Автор обращает внимание на невозможность надлежащего удовлетворения языковых потребностей национальных меньшинств и коренных народов в системе образования в связи с отсутствием норм специальных законов, регулирующих вопросы получения образования на отдельных уровнях и видах образования. The article has highlighted the results of the analysis of international and national regulations that regulate the implementation of the rights of national minorities and indigenous peoples in their mother tongue education and the study of their mother tongue in state and communal educational institutions. The author has concluded that there is no dialectical connection between the level of knowledge and the language of instruction based on the analysis of statistical data and results of sociological surveys and reporting data of the Ministry of Education and Science on the level of knowledge of pupils studying in the language of the national minority. The author has seen the reason for the low level of knowledge of students in improper financial, personnel and logistical support of the educational process. The idea has been grounded on the existence of a dialectical connection between the national language as a sign and a condition for the existence of the nation and its use in the institutional system of education. The main forms of realization of the rights of national minorities and indigenous peoples in the field of education have been described. As a result of the analysis, it has been discovered that the normative system for the protection of the rights of national minorities and indigenous peoples is characterized by the presence of a number of problems related to the stability and conflict of national educational legislation. The author draws attention to the inability to properly meet the linguistic needs of national minorities and indigenous peoples in the education system due to the lack of norms of special laws governing the issue of education at selected levels and types of education. The article has substantiated the conclusion that there are differences in the constitutional and legal ensuring the realization of the rights of national minorities and the rights of indigenous peoples concerning the use of the national language in the educational process.
- ДокументМетодичні рекомендації щодо виконання та захисту курсових робіт з навчальної дисципліни «Конституційне право» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які здійснюють підготовку за освітньо-професійною програмою «Правоохоронна діяльність».(Одеса: ОДУВС, 2023) Тарасенко, Лідія Борисівна; Tarasenko, Lidiia; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia; Березовенко, Любов Сергіївна; Berezovenko, LiubovМетодичні рекомендації щодо виконання та захисту курсових робіт з навчальної дисципліни «Конституційне право» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які здійснюють підготовку за освітньо-професійною програмою «Правоохоронна діяльність», підготовлено на кафедрі теорії та історії держави і права факультету підготовки фахівців для органів досудового розслідування Одеського державного університету внутрішніх справ відповідно до стандарту вищої освіти зі спеціальності 262 Правоохоронна діяльність і навчальних планів університету. У методичних рекомендаціях визначено послідовність етапів роботи над курсовим дослідженням, вміщено вимоги до змісту та оформлення курсових робіт, подано критерії оцінювання та описано процедуру захисту курсової роботи. У додатках представлено зразки оформлення окремих компонентів курсової роботи. Методичні рекомендації призначено для використання здобувачам вищої освіти першого курсу, а також викладачам з метою ефективного здійснення ними керівництва курсовими роботами здобувачів.
- ДокументМетодичні рекомендації щодо виконання та захисту курсових робіт з навчальної дисципліни «Теорія держави та права» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які здійснюють підготовку за освітньо- професійною програмою «Право»(Одеса: ОДУВС, 2023) Тарасенко, Лідія Борисівна; Tarasenko, Lidiia; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia; Березовенко, Любов Сергіївна; Berezovenko, LiubovМетодичні рекомендації щодо виконання та захисту курсових робіт з навчальної дисципліни «Теорія держави та права» для здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти, які здійснюють підготовку за освітньо-професійною програмою «Право», підготовлено на кафедрі теорії та історії держави і права факультету підготовки фахівців для органів досудового розслідування Одеського державного університету внутрішніх справ відповідно до стандарту вищої освіти зі спеціальності 081 Право і навчальних планів університету. У методичних рекомендаціях визначено послідовність етапів роботи над курсовим дослідженням, вміщено вимоги до змісту та оформлення курсових робіт, подано критерії оцінювання та описано процедуру захисту курсової роботи. У додатках представлено зразки оформлення окремих компонентів курсової роботи. Методичні рекомендації призначено для використання здобувачам вищої освіти першого курсу, а також викладачам з метою ефективного здійснення ними керівництва курсовими роботами здобувачів.
- ДокументНавички медіації як необхідна складова професіоналізму поліцейського(Одеса: ОДУВС, 2023-09-20) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaНевіддільною частиною суспільного життя є конфлікти. Їх ефективне розв’язання необхідне для підтримки злагоди та стабільності в суспільстві, а медіація є одним з дієвих інструментів для регулювання розбіжностей та досягнення компромісу. Застосування навичок медіації в поліцейській діяльності матиме позитивні прояви. Conflicts are an inseparable part of social life. Their effective resolution is necessary to maintain harmony and stability in society, and mediation is one of the effective tools for regulating differences and reaching a compromise. The use of mediation skills in policing will have positive effects.
- ДокументНаціонально-правове регулювання космічної діяльності в Україні(Київ: Національний авіаційний університет, 2017) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia ViktorivnaУ доповіді зазначається, що обсяг та зміст правового регулювання космічної діяльності у країнах світу є різним. Будучи однією з космічних держав, Україна, також проводить правотворчу роботу щодо створення національного космічного законодавства. Автор виділяє деякі нормативно-правові акти України з питань космічної діяльності та наголошує на необхідності розвитку національного космічного законодавство з урахуванням передового зарубіжного досвіду і з застосуванням новітніх тенденцій міжнародного права. В докладе отмечается, что объем и содержание правового регулирования космической деятельности в странах мира различен. Будучи одной из космических держав, Украина, также проводит правотворческую работу по созданию национального космического законодательства. Автор выделяет некоторые нормативно-правовые акты Украины по вопросам космической деятельности и подчеркивает необходимость развития национального космического законодательство с учетом передового зарубежного опыта и с применением новейших тенденций международного права.The report notes that the scope and content of the legal regulation of space activities in countries around the world is different. As one of the space powers, Ukraine is also carrying out legislative work on the creation of national space legislation. The author highlights some of the regulatory and legal acts of Ukraine on issues of space activities and emphasizes the need for the development of national space legislation, taking into account advanced foreign experience and applying the latest trends in international law.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ДЕРЖАВОТВОРЧОЇ ТА ПРАВОТВОРЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ БОГДАНА ХМЕЛЬНИЦЬКОГО В ПЕРІОД НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНИХ ЗМАГАНЬ (1648–1657 РР.)(Одеса: ОДУВС, 2022) Тарасенко, Лідія Борисівна; Tarasenko, Lidiia; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaУ статті йдеться про появу на теренах Речі Посполитої в ході Національно-визвольної війни укра- їнського народу середини XVII ст. нової держави укра- їнців із принципово відмінними від інших держав полі- тичними і соціальними інститутами. Генератором державотворчих і правотворчих процесів був перший гетьман Української козацької держави, політик, пол- ководець і дипломат, провідник Національно-визволь- них змагань 1648–1657 рр. Богдан Хмельницький. Зазначено, що в процесі вироблення власної дер- жавної програми Богдан Хмельницький пройшов шлях від ідеї козацької автономії до намагання реалізу- вати програму створення незалежної національної держави, що, врешті-решт, виявилося безуспішним унаслідок прорахунків гетьмана в питаннях внутріш- ньої політики та зрадницької позиції Кримського ханства щодо України. Указано, що це підштовхнуло гетьмана до укладення договору з Росією щодо пере- ходу України під протекторат російського царя. Зазначено, що Хмельницький уважав Козацьку державу спадкоємицею кордонів, традицій та куль- тури Київської Русі, відстоював генетичний зв’язок козацької державності з державністю княжої доби, ідею соборності утворюваної держави в єдності всіх її етнічних земель та ідею незалежності. Указано, що у міру звільнення українських земель від польського панування новоутворена українська державність набувала ознак держави, та названо ці ознаки. Розглянуто, окрім державотворчої, правотворча діяльність Богдана Хмельницького, який розумів, що нова держава вимагала власної правової системи та формування національного права. Зазначено, що програма державного будівництва Богдана Хмельницького мала в пріоритеті націо- нальні інтереси українського народу, цілісність тери- торіального та політичного простору, консолідова- ність влади і суспільства, що є вельми актуальним і сьогодні. The article deals with the appearance on the territory of the Polish-Lithuanian Commonwealth during the National Liberation War of the Ukrainian people in the middle of the XVII century. new state of Ukrainians with fundamentally different from other states political and social institutions. The first hetman of the Ukrainian Cossack state, politician, military leader and diplomat, leader of the National Liberation Struggle of 1648–1657, Bohdan Khmelnytsky, was the generator of state-building and law-making processes. It is noted that in the process of developing his own state program Bohdan Khmelnytsky went from the idea of autonomy for the Cossack region to an attempt to implement an independent nation-state program, which ultimately failed due to miscalculations of the hetman in domestic policy and treacherous position of the Crimean Khanate. It is stated that this prompted the hetman to conclude an agreement with Russia on the transition of Ukraine to the protectorate of the Russian tsar. The article notes that Khmelnytsky considered the Cossack state the heir to the borders, traditions and culture of Kievan Rus, defended the genetic link of Cossack statehood with the statehood of the princely era, defended the idea of unity of the formed state in the unity of all its ethnic lands. It is pointed out that as the Ukrainian lands were liberated from Polish rule, the new Ukrainian state acquired the characteristics of a state, and these characteristics are called. In addition to state-building, the law-making activity of Bohdan Khmelnytsky, who understood that the new state required its own legal system and the formation of national law, is considered. As a result, it is noted that the program of state building of Bohdan Khmelnytsky was in the best national interests of the Ukrainian people, the integrity of the territorial and political space, the consolidation of government and society, which is relevant today.
- ДокументПРАВО НА ОХОРОНУ ЗДОРОВ’Я ТА МЕДИЧНУ ДОПОМОГУ: ПРАВОВЕ ЗАКРІПЛЕНЯ ТА ФАКТИЧНА РЕАЛІЗАЦІЯ(Одеса: ОДУВС, 2020-12-10) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaПраво на здоров’я є невід’ємним правом будь-якої особи, яке породжує інші можливості та бажання людини та впливає на їх реалізацію. Право на охорону здоров’я знайшло своє закріплення на міжнародному, регіональному та національному рівнях. Стан здоров’я людини виступає основним показником якості життя. The right to health is an inalienable right of any person, which gives rise to other opportunities and desires of a person and affects their realization. The right to health care has found its consolidation at the international, regional and national levels. The state of human health is the main indicator of the quality of life.
- ДокументПроблемні питання запровадження евтаназії в Україні(Одеса: ОДУВС, 2023-12-07) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia; Огородник, А.О.; Ohorodnyk, A.O.Право на життя є невід’ємним правом будь-якої особи, а його особливість полягає в породженні права на смерть. Кожна країна обирає власну модель надання цього права, враховуючи національні особливості, суспільну думку, рівень науково-технічного прогресу та розвиток медицини в країні. The right to life is an inalienable right of any person, and its peculiarity occurred in the birth of the right to die. Each country chooses its own model for granting this right, taking into account national characteristics, public opinion, the level of scientific and technical progress and development of medicine in the country.
- ДокументСТВОРЕННЯ СПЕЦІАЛІЗОВАНОЇ АНТИКОРУПЦІЙНОЇ ПРОКУРАТУРИ УКРАЇНИ(Одеса: ОДУВС, 2016-05-27) Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaПроаналізовано створення та роботу Спеціалізованої антикорупційної прокуратури України. The creation and work of the Specialized Anti-Corruption Prosecutor's Office of Ukraine is analyzed.
- ДокументТеоретико-правові аспекти упорядкування законодавства: національний вимір(Одеса: ОДУВС, 2023) Магновський, Ігор Йосифович; Mahnovskyi, Ihor; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, Viktoriia; Березовенко, Любов Сергіївна; Berezovenko, LiubovСтаття присвячена висвітленню теоретико-правових аспектів упорядкування законодавства у контексті національної юридичної думки. Зауважується, що упорядкування законодавства відіграє особливу роль у реалізації правової політики держави і, тим самим, займає пріоритетне значення на сучасному етапі розвитку України. Указується, що упорядкування законодавства є якісним зрізом нормотворчої діяльності. Окреслено основні ознаки упорядкування законодавства, серед яких: 1) упорядкування законодавства є одним із видів нормотворчої діяльності, результатом якої є більш досконалий, якісний стан законодавства; 2) суб'єктами упорядкування законодавства є відповідні органи публічної влади нормотворчої діяльності в межах своїх владних повноважень; 3) упорядкування законодавства спрямоване на зміну форми зовнішнього виразу норм права без зміни їх змісту; 4) результати упорядкування законодавства об’єктивуються у нормативно-правових актах; 5) упорядкування законодавства здійснюється (у значній частині) із дотриманням офіційних нормативно визначених процедур підготовки та прийняття нормативно-правових актів (законодавчих, юридичних нормотворчих процедур); 6) способом упорядкування законодавства є нормотворча техніка; 7) метою упорядкування законодавства є забезпечення належної якості та ефективності нормативно-правових актів і, як результат, встановлення належного правопорядку в суспільстві. Звернено увагу на упорядкування законодавства на національному рівні, як специфічної нормотворчої діяльності (як виду юридичної), котра має здійснюватися на постійній основі періодично, є способом зовнішнього виразу юридичних норм у нормативно-правових актах та одним із видів вдосконалення його форми в межах здійснення правової реформи в Україні. Констатується, що поняття «упорядкування законодавства», яке досліджується у контексті праворозуміння, є узагальненим виразом, котре співвідноситься із його вдосконаленням у належний спосіб в контексті приведення до злагодженого стану нормативно-правових актів. Наголошено на забезпеченні упорядкування законодавства, як певного об’єкта в нормотворчому процесі, котрий потребує наявності належних умов і злагоджених дій відповідних публічно-владних суб’єктів, які уповноважені та наділені правом щодо практичної реалізації даного виду юридичної діяльності, результатом якої має бути створення узгодженої, систематизованої й загалом ефективної системи нормативно-правових актів. The article is devoted to the coverage of the theoretical and legal aspects of the regulation of legislation in the context of national legal opinion. It is noted that the regulation of legislation plays a special role in the implementation of the legal policy of the state and, thus, takes priority at the current stage of development of Ukraine. It is indicated that the regulation of legislation is a qualitative section of rule-making activity. The main features of the regulation of legislation are outlined, including: 1) regulation of legislation is one of the types of rule-making activity, the result of which is a more perfect, high-quality state of legislation; 2) the subjects of regulation of legislation are the relevant bodies of public power of rule-making activity within the limits of their powers; 3) streamlining of legislation is aimed at changing the form of external expression of legal norms without changing their content; 4) the results of the regulation of legislation are objectified in normative legal acts; 5) regulation of legislation is carried out (to a large extent) in compliance with official normatively defined procedures for the preparation and adoption of normative legal acts (legislative, legal norm-making procedures); 6) the method of regulating legislation is the rule-making technique; 7) the purpose of streamlining legislation is to ensure the proper quality and effectiveness of normative legal acts and, as a result, to establish proper legal order in society. Attention is drawn to the organization of legislation at the national level, as a specific rulemaking activity (as a type of legal activity), which must be carried out on an ongoing basis periodically, is a way of external expression of legal norms in normative legal acts and one of the types of improvement of its form within the framework of the implementation of legal reform in Ukraine. It is noted that the concept of «regulation of legislation», which is studied in the context of legal understanding, is a generalized expression that correlates with its improvement in a proper way in the context of bringing legal acts to a harmonized state. Emphasis is placed on ensuring regulation of legislation, as a certain object in the rule-making process, which requires the presence of appropriate conditions and coordinated actions of relevant public-authority subjects, which are authorized and empowered with the right to practically implement this type of legal activity, the result of which should be the creation of a coordinated, a systematized and generally effective system of regulatory and legal acts.
- ДокументТеорія та практика побудови і розвитку демократичної, соціальної, правової держави в Україні у контексті євроінтеграції(Одеса: РВВ ОДУВС, 2021) Матвєєва, Лілія Георгіївна; Магновський, Ігор Йосифович; Тарасенко, Лідія Борисівна; Бутирін, Євген Олександрович; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Березовенко, Любов Сергіївна; Matvieieva, Liliia; Mahnovskyi, Ihor; Tarasenko, Lidiia; Butyrin, Yevhen; Shevchuk, Viktoriia; Berezovenko, LiubovМонографія є комплексним дослідженням, із точки зору теорії та практики сучасного державотворення, побудови і розвитку демократичної, соціальної, правової держави в Україні у контексті євроінтеграційних процесів, з урахуванням глобальних змін, що зумовлюють трансформацію у політичній системі суспільства. Представлена робота характеризується достатньою науковою новизною і має теоретичне та практичне значення. Буде цікавою та корисною для студентів, аспірантів, викладачів, а також усіх бажаючих та небайдужих, хто цікавиться власним розвитком української державності. The monograph is a comprehensive study, in terms of theory and practice of modern statehood, building and developing a democratic, social, legal state in Ukraine in the context of European integration processes, taking into account global changes leading to transformation in the political system. The presented work is characterized by sufficient scientific novelty and has theoretical and practical significance. It will be interesting and useful for students, graduate students, teachers, as well as all those who are interested and interested in their own development of Ukrainian statehood.
- ДокументУРОКИ ТЕРІТОРИАЛЬНОЇ ТА НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ: ІСТОРИЧНИЙ АСПЕКТ БОРОТЬБИ З КОРУПЦІЄЮ І ОЛІГАРХАТОМ(Одеса: ОДУВС, 2021) Пьохов, В.М.; Pokhov, V.M.; Пьохова, С.В.; Pokhova, S.V.; Шевчук, Вікторія Вікторівна; Shevchuk, ViktoriiaУ статті розкритий історичний аспект роз- витку корупції та формування її нового, найвищого класу – антисуспільного транснаціонального олігар- хату, який проник у владні структури, у всі основні сфери життєдіяльності людей країни і здійснює зовнішнє управління державою, безпосередньо впли- ває на президента, усі гілки влади, політику, еконо- міку, екологію, основи демократії, свободу слова, бід- ність, територіальну та національну безпеку. У представленій статті також розкриті думки вчених щодо визначення корупції, як це соціально негативне явище визначено в Законі України «Про запобігання корупції», де конкретно позначені служ- бові повноваження державних службовців, пов’язані з ними можливості одержання неправомірної вигоди як для себе, так і, на їхню вимогу, для інших фізичних чи юридичних осіб. Крім того, у статті розкриті головні причини всіх негараздів українського народу, показано, як корупційна влада, зовнішнє управління, асоціальний олігархат за 30 років «незалежності» України нашу «правову державу» привели до становища політич- ного аутсайдера, до економічного краху, екологічної катастрофи, зубожіння та геноциду народу. На основі дослідження розроблені і запропоно- вані основні шляхи стратегії і тактики боротьби з вищевказаними асоціальними і злочинними яви- щами, а саме: Президенту, владі негайно потрібно: провести вакцинацію населення проти коронаві- русу; припинити бойові дії в Донбасі; розібратися із забрудненням повітря, водойм і земель; відновити сільське господарство і промисловість; підняти рівень життя української спільноти до європейських стандартів; досягти головної мети антикорупційної реформи і деолігархізації – створити дієву, а не амор- фну систему запобігання проявам корупції і транс- національного олігархату, яка повинна базуватися на принципах правопорядку, належного управління державними справами та майном без зовнішнього втручання в наші внутрішні справи, доброчесності й непідкупності, активного громадського контролю. Це дасть можливість покращити життя людей, під- няти рейтинг України як у середині країни, так і на міжнародному рівні. The article reveals the historical aspect of the development of corruption and the formation of its new, highest class – anti-social transnational oligarchy, which penetrates into power structures, into all major spheres of life and carries out external governance, directly influencing the president, all branches of government, politics, economy, ecology, foundations of democracy, freedom of speech, poverty, territorial and national security. The presented article also reveals the views of scholars on the definition of corruption and how this socially negative phenomenon is defined in the Law of Ukraine “On Prevention of Corruption”, which specifically identifies both the official powers of civil servants and related opportunities to obtain illegal benefits both for themselves or at the request of other individuals or legal entities. In addition, the article reveals the main causes of all the troubles of the Ukrainian people, shows how corrupt government, foreign governance, anti-social oligarchy for 30 years of “independence” of Ukraine led our “rule of law” to political outsider, economic collapse, environmental catastrophe, impoverishment and genocide. Based on the study, the main ways of strategy and tactics to combat the above antisocial and criminal phenomena have been developed and proposed, namely: the President, the authorities immediately need to: vaccinate the population against coronavirus; to cease hostilities in Donbass; to deal with air, water and land pollution; to restore agriculture and industry; to raise the standard of living of the Ukrainian community to European standards; to fulfill the main goal of anticorruption reform and de-oligarchization – to create an effective, rather than an amorphous system of preventing corruption and transnational oligarchy, which should be based on the principles of law and order, proper management of public affairs and property without external interference in our internal affairs, integrity and integrity, active public control. This will give an opportunity to improve people’s lives, raise Ukraine’s rating both domestically and internationally.