Перегляд за Автор "Karpenko, Karyna"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументClassification of Insurance Owners of Vehicles in Ukraine(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2017) Karpenko, Karyna; Карпенко, Карина КостянтинівнаThe article deals with the classification criteria insurance of civil liability of vehicles. According to the rules of logic, the classification criteria need to find a material (base) distribution of objects into groups. Such criteria may be quantitative or qualitative trait common for objects to be distributed. It should thus provide for facilities subject to classification, this is a sign of that would have a species difference quantitative or qualitative. This feature (property) must be salient, to ensure stability in general and the classification of each link in the overall distribution of the set of objects. In domestic scientific literature for the types of insurance of owners of vehicles divided into: insurance of civil liability of vehicle owners, insurance of civil liability of vehicle owners to travel abroad "Green Card" insurance, car insurance, cargo insurance and accident insurance accidents on transport. Interaction between different branches of insurance and a variety of types of vehicles and cargo as objects of insurance requires classification of insurance of civil liability (ground) vehicles. This classification is important in understanding the internal structure, the achievements of methodological approaches to the assessment of insurance, as well as theoretical studies. The basis of classification of insurance are differences in insurers and their areas of operation, facilities insurance, categories of policyholders, insured amount of liability form of insurance. В статье рассматриваются вопросы критериев классификации видов страхования гражданскоправовой ответственности наземных транспортных средств. Согласно правилам логики, для классификации нужно найти существенный критерий (основу) распределения объектов на группы. Таким критерием может быть количественная или качественная признак, общая для объектов, подлежащих распределению. Необходимо при этом выделить для объектов, подлежащих классификации, именно такое их признак, которая должна была видовое отличие количественную или качественную. Этот признак (свойство) должна быть существенной, обеспечивать устойчивость классификации в целом и каждого ее звена в общей системе распределения множества объектов. В отечественной научной литературе по видам страхования владельцев транспортных средств делится на: страхование гражданскоправовой ответственности владельцев транспортных средств, страхование гражданскоправовой ответственности владельцев транспортных средств для выезда за границу «Зеленая карта», страхование автомобиля КАСКО, страхование грузов и страхование от несчастных случаев на транспорте. Взаимодействие между собой различных отраслей страхования, а также разнообразие типов транспортных средств и грузов, как объектов страхования предусматривают необходимость классификации страхования гражданскоправовой ответственности владельцев (наземных) транспортных средств. Такая классификация имеет важное значение в понимании внутренней структуры, в выработке методических подходов к оценке страховой деятельности, а также в теоретических исследованиях. В основе классификации страхования лежат различия в страховщиках и сферах их функционирования, объектах страхования, категоУ статті розглядаються питання критеріїв класифікації видів страхування цивільно-правової відповідальності наземних транспортних засобів. Відповідно до правил логіки, для класифікації необхідно визначити суттєвий критерій (основу) розподілу об'єктів на групи. Таким критерієм може бути кількісна або якісна ознака, загальна для об'єктів, що підлягають розподілу. Необхідно при цьому виділити для об'єктів, що підлягають класифікації, саме така їх ознака, яка мала видову відмінність кількісну чи якісну. Ця ознака (властивість) повинна бути суттєвою, забезпечувати стійкість класифікації загалом та кожної її ланки у загальній системі розподілу множини об'єктів. У вітчизняній науковій літературі за видами страхування власників транспортних засобів ділиться на: страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів, страхування цивільно-правової відповідальності власників транспортних засобів для виїзду за кордон «Зелена карта», страхування автомобіля КАСКО, страхування вантажів та страхування від нещасних випадків на транспорті. Взаємодія між собою різних галузей страхування, а також різноманітність типів транспортних засобів та вантажів як об'єктів страхування передбачають необхідність класифікації страхування цивільно-правової відповідальності власників (наземних) транспортних засобів. Така класифікація має важливе значення у розумінні внутрішньої структури, у виробленні методичних підходів до оцінки страхової діяльності, а також у теоретичних дослідженнях. В основі класифікації страхування лежать відмінності у страховиках та сферах їх функціонування, об'єктах страхування, категоріях страхувальників, обсяг страхової відповідальності, формі проведення страхування.риях страхователей, объеме страховой ответственности, форме проведения страхования.
- ДокументOrganization of information exchange between the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine and the National Police of Ukraine through the use of data of the Unified Centralized Database of MTIBU contracts of compulsory motor insurance(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2018) Karpenko, Karyna; Карпенко, Карина КостянтинівнаThe article examines the issues of improving the implementation of external control of insurers by MTIBU. Creation of a new Centralized database of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine (CBD MTIBU). To date, it is extremely important to implement activities aimed at integrating the MTIBU and the information databases of the National Police of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. Prevention of abuses on the market of compulsory civil liability insurance for land transport owners and expansion of information interaction. Particular attention is paid to the organization of information exchange between MTIBU and the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, through the use of data from the Centralized MTIBU database by the National Police of Ukraine for monitoring the availability of motor vehicle insurance contracts for vehicle owners. Also, there are proposed ways to improve the implementation of external control of insurers by MTIBU, which is implemented through the process of creating a new Centralized Database of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine (MTSBU). To date, it is extremely important to implement measures aimed at integrating the MTIBU and the information databases of the National Police of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine. У статті розглядаються питання щодо вдосконалення здійснення зовнішнього контролю страховиків з боку МТСБУ. Створення нової централізованої бази даних Моторного (транспортного) страхового бюро України (ЦБД МТСБУ). На сьогоднішній день є вкрай важливим реалізація заходів, спрямованих на інтеграцію ЦБД МТСБУ та інформаційних баз даних Національної поліції МВС України. Запобігання зловживанням на ринку обов'язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів та розширення інформаційної взаємодії. Особлива увага приділяється питанням організації обміну інформацією між МТСБУ та МВС України, через використання даних Єдиної централізованої бази даних МТСБУ співробітниками Національної поліції України для здійснення контролю за наявністю у власників транспортних засобів договорів обов'язкового автомобільного страхування. Також пропонуються напрями вдосконалення здійснення зовнішнього контролю страховиків з боку МТСБУ, яке реалізується через створення нової Централізованої бази даних Моторного (транспортного) страхового бюро України (ЦБД МТСБУ). На сьогоднішній день є вкрай важливим реалізація заходів, спрямованих на інтеграцію ЦБД МТСБУ та інформаційних баз даних Національної поліції МВС України.
- ДокументАдміністративно-правове регулювання у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів в Україні(Одеса: ОДУВС, 2021) Денисова, Аліна Володимирівна; Denysova, Alina; Заєць, Олександр Михайлович; Zaiets, Oleksandr; Карпенко, Карина Костянтинівна; Karpenko, KarynaМонографія є комплексним дослідженням адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в Україні. Будучи провідною ланкою ринкової економіки, страхова сфера виступає складним механізмом, що чутливо реагує на всі соціально-економічні, політичні та соціопсихологічні процеси, що відбуваються в країні. Як результат, сучасний стан розвитку страхового ринку характеризується складністю та суперечливістю, що пояснюється недосконалістю галузевого законодавства, низькою платоспроможністю вітчизняних страхувальників, проявами галузевого монополізму, недостатнім рівнем кваліфікації кадрів у страхових компаній, великою кількістю видів обов’язкового страхування, зловживаннями у сфері страхових відносин як з боку страховиків, так і страхувальників, що свідчать про необхідність удосконалення механізму адміністративно-правового регулювання у вказаній сфері. The monograph is a comprehensive study of the administrative and legal regulation of compulsory civil liability insurance of owners of land vehicles in Ukraine. As a leading link in the market economy, the insurance sector is a complex mechanism that responds sensitively to all socio-economic, political and socio-psychological processes taking place in the country. As a result, the current state of the insurance market is characterized by complexity and inconsistencies due to imperfect industry legislation, low solvency of domestic insurers, manifestations of industry monopoly, insufficient qualifications of insurance companies, a large number of compulsory insurance, abuse of insurance. by insurers and insurers, indicating the need to improve the mechanism of administrative and legal regulation in this area.
- ДокументАдміністративно-правове регулювання у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів в Україні(Одеса: ОДУВС, 2020) Карпенко, Карина Костянтинівна; Karpenko, KarynaДисертація є комплексним дослідженням адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів в Україні. Здійснення реформування і структурної перебудови національного законодавства держави обумовлює необхідність подальшого розвитку національного страхового ринку як складової частини фінансового ринку України, що сприяє створенню підґрунтя для стійкого економічного зростання і забезпечує відшкодування збитків у разі стихійного лиха, аварій, катастроф та інших непередбачених подій, що негативно впливають на добробут населення, діяльність суб’єктів господарювання і держави загалом. Будучи провідною ланкою ринкової економіки, страхова сфера виступає складним механізмом, що чутливо реагує на всі соціально-економічні, політичні та соціопсихологічні процеси, що відбуваються в країні. Як результат, сучасний стан розвитку страхового ринку характеризується складністю та суперечливістю, що пояснюється недосконалістю галузевого законодавства, низькою платоспроможністю вітчизняних страхувальників, проявами галузевого монополізму, недостатнім рівнем кваліфікації кадрів у страхових компаній, великою кількістю видів обов’язкового страхування, зловживаннями у сфері страхових відносин як з боку страховиків, так і страхувальників, що свідчать про необхідність удосконалення механізму адміністративно-правового регулювання у вказаній сфері. Варто наголосити, що здійснення адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів обумовлено також певними соціально-економічними потребами суспільства та з мінімізацією рівня ризику як страховиків, так і страхувальників. Беручи до уваги комерційний інтерес страховиків що переважає над інтересами страхувальників, необхідність такого регулювання зумовлюється бажанням держави гарантувати соціальний спокій суспільства, зокрема в умовах перманентної світової фінансової кризи. Останнє є одним із важливих чинників у вирішенні ряду соціальних та економіко-правових проблем співвітчизників. Автомобільний транспорт є зручним, маневреним, швидким, що зумовлює його активний розвиток. Проте в умовах нерозвиненої, застарілої транспортної інфраструктури та переважної частини автопарку, недосконалої системи підготовки водіїв, низького рівня їх правової свідомості й культури це призводить до зростання кількості дорожньо-транспортних пригод (далі – ДТП). Ситуація на дорогах України визнана однією з головних загроз національній безпеці. З огляду на це обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів, як ефективний механізм захисту майнових прав та інтересів як потерпілих осіб, так і власників транспортних засобів (далі- ТЗ) стає необхідним елементом економічної і правової системи держави. Закон України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – ОСЦПВВНТЗ) набрав чинності 1 січня 2005 р. Відтоді нормативна база, підзаконні нормативні акти, спрямовані на забезпечення дії Закону, перманентно вдосконалюються. Завдяки цим заходам ОСЦПВВНТЗ перетворилося на справді масове явище. За 2018 р. було оформлено договорів, що розпочали дію 7 720 277 полісів, що свідчить про значне охоплення володільців транспортних засобів страхуванням відповідальності (тоді як у 2017 р. – лише 7 408 257). Однак, незважаючи на наявну нормативну базу регулювання відносин щодо ОСЦПВВНТЗ, окремі її положення викликають нарікання учасників правовідносин щодо цього виду страхування – страхувальників (невідповідність розміру страхових платежів спричинюваним ризикам, гарантії захисту майнових інтересів у разі настання страхового випадку), страховиків (забезпечення обов’язковості страхування, адекватний розрахунок страхових платежів, протидія шахрайству), вигодонабувачів (гарантування і спрощення процедури отримання страхового відшкодування, його повнота). Відповідно до поставленої мети нами під час проведення дослідження сформульовано та удосконалено визначення поняття «адміністративно-правове регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів»; сформульовано авторські пропозиції щодо внесення змін та доповнень до нормативних актів України, норми яких регулюють відносини у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів; удосконалено механізм адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів, а також теоретичні положення щодо змісту форм та методів адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів; дістали подальшого розвитку дослідження системи органів, уповноважених здійснювати адміністративно-правове регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів, а також чинників, що впливають на ефективність адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів та запропоновано їх класифікацію. У роботі проаналізовано чинне галузеве законодавство і практику адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів, вивчено генезис адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів, висвітлено та проаналізовано світовий досвід правового забезпечення страхової діяльності. Досліджено об’єктивні та суб’єктивні чинники, що впливають на ефективність адміністративно-правового регулювання обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників автомобільних транспортних засобів, визначено напрями підвищення ефективності регуляторного механізму через удосконалення його правових й організаційних основ. З’ясовані теоретичні та практичні проблеми визначення адміністративно-правового статусу Моторно (транспортного) страхового бюро України, який забезпечує формування конкурентної політики в державі. В роботі досліджено етимологію поняття правовий статус, узагальнено його розуміння в науці та практиці. Визначено поняття, структуру адміністративно-правового статусу Моторно (транспортного) страхового бюро України та його структурних підрозділів, їх місце в системі органів державної влади, систему функцій та адміністративно-правових повноважень. Охарактеризовано основні повноваження Моторно (транспортного) страхового бюро України, в залежності від мети та функцій вони поділяються на такі: організаційно-регулятивні; контрольні; правоохоронні. Піддано аналізу практику правового регулювання та реалізації елементів адміністративно-правового статусу Моторно (транспортного) страхового бюро України. Виділені основні форми взаємодії Моторно (транспортного) страхового бюро України з іншими державними органами і органами місцевого самоврядування. Сформульовано пропозиції щодо оптимізації адміністративно-правового статусу Моторно (транспортного) страхового бюро України шляхом внесення змін і доповнень до чинного законодавства. The dissertation is a complex study of administrative and legal regulation of obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles in Ukraine. The implementation of the reform and structural restructuring of the national legislation of the state necessitates the further development of the national insurance market as an integral part of the financial market of Ukraine, which helps to create the basis for sustainable economic growth and provides compensation for losses in the event of natural disasters, accidents, catastrophes and other unforeseen events, for the welfare of the population, the activities of economic entities and the state as a whole. As a leading market economy, the insurance industry is a complex mechanism that sensitively responds to all socio-economic, political and socio-psychological processes taking place in the country. As a result, the current state of development of the insurance market is characterized by complexity and controversy, which is explained by the imperfection of sectoral legislation, low solvency of domestic insurers, manifestations of industry monopoly, insufficient qualification of personnel in insurance companies, a large number of types of compulsory insurance insurance, by insurers and insurers, which testify to the need to improve the mechanism of administrative and legal regulation tion in that area. It should be emphasized that the implementation of administrative and legal regulation of compulsory insurance of civil liability of owners of land vehicles is also conditioned by certain socio-economic needs of society and minimizing the risk level of both insurers and insurers. Given the commercial interest of insurers outweighing the interests of insurers, the need for such regulation is conditioned by the desire of the state to guarantee the social peace of society, in particular in the face of a permanent global financial crisis. The latter is one of the important factors in solving a number of social and economic and legal problems of compatriots. Road transport is convenient, maneuverable, fast, which causes its active development. However, in the conditions of underdeveloped, outdated transport infrastructure and the vast majority of the fleet, poor training system, low level of legal consciousness and culture, this leads to an increase in traffic accidents (hereinafter - road accidents). The situation on the roads of Ukraine is recognized as one of the major threats to national security. In view of this, compulsory insurance of civil liability of owners of land vehicles (hereinafter referred to as CICLOLV) as an effective mechanism for the protection of property rights and interests of both injured persons and owners of vehicles (hereinafter - TOR) becomes a necessary element of the economic and legal system. of the state. The Law of Ukraine “On Compulsory Insurance of Civil Liability of Land Vehicle Owners” entered into force on January 1, 2005. Since then, the regulatory framework, the by-laws aimed at ensuring the operation of the Law, have been permanently improved. Thanks to these measures, CICLOLV has become a truly mass phenomenon. In 2018, contracts were initiated that started 7 720 277 policies, which indicates a significant coverage of vehicle owners with liability insurance (compared to only 7 408 257 in 2017). However, in spite of the existing regulatory framework for regulating the relations with CICLOLV, some of its provisions cause criticism of participants in the legal relationship regarding this type of insurance - insurers (inconsistency of the amount of insurance payments caused by risks, guarantees of protection of property interests in the event of collateral, insurance, adequate calculation of insurance payments, counteraction to fraud), beneficiaries (guarantee and simplification of the procedure of obtaining insurance indemnity ting its completeness). In accordance with this goal, during the research we formulated and refined the definition of "administrative and legal regulation of compulsory insurance of civil liability of owners of land vehicles"; formulated the author's proposals for amendments to the normative acts of Ukraine, the rules of which regulate relations in the field of obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles; the mechanism of administrative regulation of the obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles has been improved, as well as the theoretical provisions on the content of forms and methods of administrative and legal regulation of the obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles; got further development of the system of bodies authorized to carry out administrative and legal regulation of the obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles, as well as factors that influence the effectiveness of the administrative and legal regulation of the obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles and their classification is proposed. The article analyzes the current sectoral legislation and practice of administrative and legal regulation of obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles, examines the genesis of administrative and legal regulation of obligatory insurance of civil liability of owners of land vehicles, clarifies and analyzes the legal provision of insurance activities. The objective and subjective factors that influence the effectiveness of the administrative and legal regulation of the obligatory civil liability insurance of the owners of land vehicles are investigated, the directions of increasing the efficiency of the regulatory mechanism through the improvement of its legal and organizational bases are determined. The theoretical and practical problems of determining the administrative and legal status of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine, which ensures the formation of competition policy in the country, are clarified. The etymology of the concept of legal status is investigated in the work, its understanding in science and practice is generalized. The concept, structure of the administrative and legal status of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine and its structural subdivisions, their place in the system of state authorities, the system of functions and administrative and legal powers have been determined. The basic powers of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine are characterized, depending on the purpose and functions they are divided into the following: organizational and regulatory; control; law enforcement. The practice of legal regulation and implementation of the elements of the administrative-legal status of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine is analyzed. The main forms of interaction of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine with other state and local self-government bodies are highlighted. The proposals on optimization of the administrative and legal status of the Motor (Transport) Insurance Bureau of Ukraine by amending the current legislation are formulated.
- ДокументАДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС МОТОРНОГО ТРАНСПОРТНОГО СТРАХОВОГО БЮРО УКРАЇНИ ЯК СУБ’ЄКТА СТРАХУВАННЯ ЦИВІЛЬНО-ПРАВОВОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ВЛАСНИКІВ НАЗЕМНИХ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ В УКРАЇНІ(Одеса: ОДУВС, 2020-11-06) Карпенко, Карина Костянтинівна; Karpenko, Karyna; Денисова, Аліна Володимирівна; Denysova, AlinaАвторами констатується, що для ефективного функціонування страхового ринку та його розвитку, важливим є наявність розвиненої системи взаємодії інститутів саморегулювання й державного регулювання в цілому. The authors state that for the effective functioning of the insurance market and its development, it is important to have a developed system of interaction between institutions of self-regulation and state regulation as a whole.
- ДокументЕлементи адміністративно-правового статусу суб'єктів страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в Україні(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2017) Карпенко, Карина Костянтинівна; Karpenko, KarynaРозглядаються структурні елементи адміністративно–правового статусу суб’єктів страхування цивільно–правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в Україні. Обґрунтовано доводиться, що адміністративно–правовим статусом Нацкомфінпослуг України доцільно визначити його положення у ієрархії органів виконавчої влади, яке створює умови для забезпечення спроможності Комісії своїми односторонніми діями (актами) породжувати, змінювати або припиняти адміністративно–правові правовідносини у сфері регулювання ринків фінансових послуг. До структури адміністративно–правового статусу Нацкомфінпослуг України доцільно віднести такі елементи: 1) мета, завдання, функції; 2) компетенція; 3)організація діяльності; 4) юридична відповідальність службовців Нацкомфінпослуг України. The question of the content and structure of the administrative and legal status of a certain state body is crucial for solving the problems of improving the organization of its activities, adjusting the place in the system of state authorities, and therefore increasing the effectiveness of its activities. The structural elements of the administrative and legal status of subjects of civil liability insurance of owners of land vehicles in Ukraine are considered. It is established that the legal status of an official includes, first of all, constitutional (general) rights and correspondent duties that determine the content of legal personality and are inseparable from an individual. An official may act in three main qualities: a) as a carrier of constitutional rights and obligations; b) as a subject of power functions; c) as an individual subject. In determining the elements of the administrative and legal status of the National Financial and Economic Commission of Ukraine, several circumstances should be taken into account. First of all, the fact that the National Financial Services Commission of Ukraine is a state body and, in accordance with the current legislation, it operates with a lawful purpose through the fulfillment of certain tasks, realizing specific functions. As a state body, the National Financial Services Commission of Ukraine has a certain organizational structure in the form of an organizational structure – in fact, the National Financial Services Commission of Ukraine, its structural divisions, territorial bodies. Secondly, the tasks and functions of the National Financial and Economic Commission of Ukraine are implemented through the activities of its employees as officials who acquire powers of the respective competence of the National Financial Services Commission of Ukraine. For non–fulfillment or improper performance of the authority, employees of the National Financial Services Commission of Ukraine bear legal responsibility. It is reasonable to prove that the administrative and legal status of the National Financial Services Commission of Ukraine is expedient to determine its position in the hierarchy of executive authorities, which creates conditions for the Commission to create, amend or terminate administrative and legal legal relations in the sphere of regulation of financial services markets by their unilateral acts (acts). In the structure of the administrative status of the National Financial Services Commission of Ukraine it is expedient to include the following elements: 1) goals, tasks, functions; 2) competence; 3) organization of activity; 4) legal liability of employees of the National Financial Services Commission of Ukraine.
- ДокументУПРАВЛІННЯ ЦЕНТРАЛІЗОВАНИМИ СТРАХОВИМИ РЕЗЕРВНИМИ ФОНДАМИ МОТОРОНО (ТРАНСПОРТНОГО) СТРАХОВОГО БЮРО УКРАЇНИ(Одеса: ОДУВС, 2018-03-30) Карпенко, Карина Костянтинівна; Karpenko, Karyna