Перегляд за Автор "Борисова, Олеся Олегівна"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументБЕЗПЕКА ЛЮДИНИ ЯК ПРАВОВЕ ПОНЯТТЯ ТА ЇЇ МІСЦЕ В КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ(2022-05-20) Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaВертаючись у вітчизняне правове поле та взявши у фокус уваги питання співвідношення «безпеки людини» і «безпеки держави», на думку авторки цієї статті, взаємозв’язок цих категорій можна визнати ілюстрацією до другого закону діалектики – єдності та боротьби протилежностей. Returning to the domestic legal field and taking the focus of attention the question of the ratio of "human security" and "state security", in the opinion author of this article, the relationship of these categories can be recognized as an illustration to the second law of dialectics - the unity and struggle of opposites.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ТАКСОНОМІЇ БЛУМА ПІД ЧАС СКЛАДАННЯ ПЛАНІВ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ – ЯК НЕОБХІДНА УМОВА ПІДГОТОВКИ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ДО ІСПИТІВ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022) Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaСтаттю присвячено аналізу актуальності використання таксономії Блума під час підготовки планів семінарських занять з навчальних дисциплін у закладах вищої освіти України. Наголошується на необхідності включення в плани семінарів модель- них питань та завдань, які допоможуть здобувачам опанувати різноманітні інтелекту- альні інструменти роботи з інформацією, цілеспрямовано тренуючи різні рівні мис- лення, описані в таксономії. Що повністю відповідатиме потребам та цілям навчання, яке побудоване на компетентнісному підході. Зазначено, що на теперішній час до уваги спільноти освітян представлено, що най- менше, три моделі таксономії: таксономія Блума, яку було оприлюднено в минулому столітті; уточнена (модифікована) таксономія 2001 року; сучасна технологічна версія цифрової таксономії Блума. Також в статті проаналізовано зміст завдань єдиного кваліфікаційного іспиту, в контексті когнітивного навантаження та визначено, які саме мисленеві дії потрібно застосувати до кожного завдання. Зроблено висновок, що побудова архітектури семінарських занять виключно на питаннях теоретичного змісту (тобто зі словами: «Що? Де? Хто? Коли?») та відсутність завдань на аналіз, порівняння, оцінення, критичне мислення, не відповідає потребам здобувачів, не сприятиме розвитку вищих рівнів мислення і не допоможе в підготовці до фахового чи кваліфікаційного іспитів. Доведено необхідність зміни підходу до складання планів семінарів та методики їх проведення, а саме: зміщення фокусу увагу з питань теоретичного характеру та ліній- ного викладання в бік формування нових завдань, які базуються на знаннях фактів та інформації, але ядерна їх частина – різноманітні мисленні дії (порівняння, аналіз, оцінювання, моделювання, класифікація, прогнозування та інш.). Адже саме ці навички є найбільш актуальними і складають зміст компетенцій, зазначених в стандартах вищої освіти, а також відповідають потребам сучасного ринку праці. Самі по собі знання більше не є ексклюзивом, через загальнодоступність будь якої теоретичної інформації завдяки інтернету. Вміння працювати з інформа- цією, застосовуючи різноманітні шаблони мислення та демонструючи креативність – ось чому мають навчитись у вишах здобувачі вищої освіти. Досягнення цих завдань можливе, за умови застосування різноманітних сучасних методів навчання, в тому числі, завдяки використанню таксономії Блума під час підготовки планів семінар- ських занять викладачами закладів вищої освіти. The article is devoted to the analysis of the relevance of using Bloom's taxonomy during the preparation of plans for seminar classes on academic disciplines in higher education institutions of Ukraine. It is emphasized the need to include model questions and tasks in the seminar plans, which will help students master various intellectual tools for working with information, purposefully training different levels of thinking described in the taxonomy. That will fully meet the needs and goals of education, which is built on a competency-based approach. It is noted that at least three models of taxonomy are currently brought to the attention of the community of educators: Bloom's taxonomy, which was published in the last century; the refined (modified) taxonomy of 2001; a modern technological version of Bloom's digital taxonomy. The article also analyzes the content of the tasks of the single qualification exam, in the context of cognitive load, and determines which mental actions should be applied to each task. It was concluded that building the architecture of seminar classes exclusively on questions of theoretical content (that is, with the words "What? Where? Who? When?") and the absence of tasks for analysis, comparison, evaluation, critical thinking does not meet the needs of students and will not contribute to the development of higher levels of thinking and will not help in preparation for professional or qualification exams. The necessity of changing the approach to the preparation of seminar plans and the methodology of their conduct has been proven, namely: shifting the focus of attention from issues of a theoretical nature and linear teaching towards the formation of new tasks that are based on knowledge of facts and information, but their core part is a variety of thinking actions (compare , analysis, evaluation, modeling, classification, forecasting, etc.). After all, these skills are the most relevant and make up the content of the competencies specified in the standards of higher education, as well as meet the needs of the modern labor market. Knowledge itself is no longer exclusive due to the general availability of any theoretical information thanks to the Internet. The ability to work with information, applying various thinking patterns and demonstrating creativity - this is what higher education seekers should learn in universities. Achieving these tasks is possible, subject to the application of various modern teaching methods, including the use of Bloom's taxonomy during the preparation of seminar lesson plans by teachers of higher education institutions.
- ДокументДіяльність органів державного управління та поліції у боротьбі з безпритульністю та груповими правопорушеннями неповнолітніх на українських землях у ХІХ – на початку ХХ століття: історичний та правовий вимір(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2021) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Бутирін, Євген Олександрович; Butyrin, Yevhen; Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaУ статті сформульовано перелік причин протиправної поведінки неповнолітніх. Причинами цього явища стали кілька пов’язаних між собою чинників, серед яких можна виокремити незавершені економічні реформи, відсутність ефективної роботи поліцейських органів у сільській місцевості, низький рівень виховної та соціальної допомоги з боку суспільства та держави. З’ясовано, що однією з головних причин зростання дитячої групової злочинності було те, що велика кількість дітей була позбавлена батьківського піклування та догляду. Узагальнено історичний досвід нормативного та правового забезпечення діяльності, пов’язаної з протидією з безпритульністю та злочинністю неповнолітніх. Також авторами узагальнено досвід, структуру та повноваження органів державного управління та поліції у боротьбі з безпритульністю та правопорушеннями неповнолітніх на українських землях у ХІХ – на початку ХХ століття. Внесені пропозиції у чинну систему протидії злочинності. The authors summarize the experience in the combating of homelessness and delinquency of minors in the chronological borders of the formation of the Ukrainian statehood in the period from 1861 to the beginning of 1917, called in the history the period of great reforms. The article formulates a list of causes of unlawful behavior of minors. The causes of this phenomenon are several interrelated factors, including incomplete economic reforms, lack of effective law enforcement in rural areas, the low level of educational and social assistance from society and the state. It was found that one of the main reasons for the growth of juvenile delinquency is that a large number of children are deprived of parental care and attention. The historical experience of the normative-legal support of activity to combat child neglect and juvenile delinquency is summarized. The authors also generalize the experience, structure and powers of public administration bodies and the police in combating child neglect and juvenile delinquency in the Ukrainian lands in the XIX – early XX century are also summarized. Suggestions for a modern system to combat crime are made.
- ДокументКОНЦЕПЦІЯ БЕЗПЕКИ ЛЮДИНИ: СУЧАСНІ ПІДХОДИ(Одеса: ОДУВС, 2022-12-12) Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaАвторка вважає, що питання визначення та формування в нашій державі окремої концепції безпеки людини є актуальними та потребують уваги в подальшому. The author believes that the issues of defining and forming a separate concept of human security in our country are relevant and require further attention.
- ДокументМетодичні рекомендації щодо підготовки до семінарських та п рактичних з анять з добувачів в ищої о світи д енної т а з аочної форми навчання освітніх програм «Право» та «Правоохоронна діяльність»(Одеса: ОДУВС, 2022) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaМетодичні рекомендації призначені для здобувачів вищої освіти денної та заочної форми навчання. Містять інформацію про мету і принципи навчального процесу а також про академічну доброчесність, перелік прав і обов’язків здобувачів, практичні рекомендації щодо опанування навчального матеріалу та методів підготовки до семінарських/практичних занять, які проводитимуться в Одеському державному Університеті внутрішніх справ.
- ДокументПоліцейська деонтологія(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023) Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaНавчальний посібник висвітлює комплекс теоретичних, методологічних та практичних питань з поліцейської деонтології. Автором розглянуті питання становлення поліцейської деонтології як науки та навчальної дисципліни, охарактеризовано поняття поліцейської діяльності, як різновиду соціальної та практичної діяльності, поліцейської служби, надано характеристику державним органам, які формують та реалізують правоохоронну політику в Україні. Важлива роль відводиться: характеристиці етики та культури правоохоронних професій; охарактеризовано та пояснено важливість розвитку різних навичок сучасних українських поліціантів. Приділено увагу таким важливим питанням, як права людини та їх охорона поліцейськими в Україні, повага до гендерної рівності, наведено професіограми поліцейських та юридичних професій, щоб здобувачі вищої освіти мали можливість детально ознайомитись із завданнями цих професій. Важливою також є тема конфліктів в професії поліцейського, в посібнику наводяться способи подолання та врегулювання конфліктів, методики роботи з конфліктом. The training manual covers a complex of theoretical, methodological and practical issues in police deontology. The author considered the issues of the formation of police deontology as a science and educational discipline, characterized the concept of police activity as a type of social and practical activity, police service, and provided a description of the state bodies that form and implement law enforcement policy in Ukraine. An important role is assigned to: characteristics of ethics and culture of law enforcement professions; the importance of the development of various skills of modern Ukrainian police officers is characterized and explained. Attention is paid to such important issues as human rights and their protection by the police in Ukraine, respect for gender equality, professional profiles of police and legal professions are provided, so that students of higher education have the opportunity to familiarize themselves with the tasks of these professions in detail. The topic of conflicts in the profession of a policeman is also important, the manual provides ways to overcome and resolve conflicts, methods of working with conflict.
- ДокументПоняття та моделі безпеки людини в українському та міжнародному юридичному полі: теоретико-правовий аналіз(2022) Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaУ статті проаналізовано поняття «безпека людини» та моделі безпеки людини (міжнародної та української), узагальнено їх критерії та запропоновано авторське бачення складу поняття «безпека людини», яке базується на трьох основних елементах. Доводиться та підкреслюється помилковість і недопустимість тенденції ототожнювати поняття «безпека людини» і «безпека держави», яка окреслилась останнім часом у нормативному полі. Методологічний комплекс, який застосовувався під час роботи з матеріалами, представлено діалектичним, аналітичним, історичним, компаративістським методами. У фіналі статті, під час підготовки висновків, застосовувались індуктивний та дедуктивний методи мислення. Наукова новизна виявляється в пропозиції та аргументації авторки щодо актуальності розробки концепції безпеки людини (особи) в Україні, яка повністю узгоджується з міжнародною людиноцентрованою моделлю «human security» та має доповнювати концепцію національної безпеки нашої держави, розвиватись паралельно з нею, слугувати системою стримувань та противаг щодо першої. Після аналізу двох моделей безпеки людини пропонується виокремити три базові (ядерні) елементи, які становлять безпеку людини, як-от: 1) фізична та психологічна безпека людини (безпека тіла: фізичне і психологічне здоров’я); 2) позитивний зв’язок з іншими (гарантоване отримання допомоги); 3) повага до свободи реалізації (свобода вибору самореалізації). Поняття «безпека людини» є досить складним для аналізу та вироблення правової дефініції, зважаючи на об’ємний суб’єктивний компонент: ступінь своєї безпеки кожна людина може визначати по-різному. Однак є впевненість, що розробити і дефініцію, і критерії оцінки ступеня безпеки людини в Україні можливо і потрібно. На підставі здійсненого в статті наукового аналізу сформульовано пропозицію будувати визначення поняття «безпека людини» на фундаменті потреб сучасних людей, важливість та актуальність яких установлено під час практичного дослідження, проведеного в Україні у 2020 році. The article provides a substantive analysis of the concept “human security” and models of safety of people (international and Ukrainian), summarizes their criteria and suggests the author’s understanding of the concept “human security”, which is based on three core elements. It is given and confirmed the peculiarity and inadmissibility of the tendency to separate the concepts of “human security” and “state security”, which has been outlined in the normative field lately. The methodological complex, which was used during the work with materials, is represented by dialectical, analytical, historical, comparative methods. In the end of the article, during the preparation of conclusions, inductive and deductive methods of thought were used. Scientific novelty is revealed in the author’s suggestions and arguments for the relevance of developing the concept of human (person’s) security in Ukraine, which is fully compatible with the international human-centered model of “human security” and should complement the concept of national security of our state, develop in parallel with it, serve as a system of checks and balances in relation to the first. After analyzing the two models of human security, it is proposed to identify three basic (core) elements that make up human security, follows: 1) physical and psychological security of person (body security: physical and psychological health); 2) positive connection with others (guaranteed help); 3) respect for freedom of realization (the freedom of choice of self-realization). The concept of “human security” is quite difficult to analyze and create a legal definition, due to the extensive subjective component: the degree of personal security of each person can be determined differently. However, there is confidence that it is possible and necessary to develop both a definition and criteria for assessing the level of human security in Ukraine. Based on the scientific analysis in the article there is a proposition to define the notion “human security” on the basis of the needs of modern people, the importance and relevance of which was established during the practical research conducted in Ukraine in 2020.
- ДокументТАКСОНОМІЯ БЛУМА ЯК ІНСТРУМЕНТ РОЗВИТКУ КРИТИЧНОГО МИСЛЕННЯ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ(Київський регіональний центр Національної академії правових наук України, 2022) Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaСтаття присвячена розгляду питань підвищення якості вищої юридичної освіти в Україні в контексті застосування сучасного компетентнісного підходу. Юридична освіта традиційно продовжує займати місця в трійці лідерів рейтингу обраних абітурієнтами напрямів освіти в Україні. Незважаючи на дискусію щодо якості юридичної освіти та, на жаль, її не повну відповідність потребам сучасності, яка триває впродовж останніх кількох років у сфері юрис- тів-практиків, правників-науковців та освітян, молодь продовжує висловлювати цікавість саме цією професією, адже її престижність лишається на високому рівні. А реформація юри- дичної освіти свідчить про наміри вітчизняних університетів виправити помилки минулого, чути запити роботодавців та забезпечити права здобувачів на отримання якісної сучасної, актуальної освіти. Перед вишами стоять великі задачі, вирішення яких потребує чіткого визначення щодо поняття якості юридичної освіти та вдосконалення методології розвинення компетентностей, в першу чергу – інтелектуальних. Вдосконалення, або оновлення методики викладання, яка спирається не тільки на педагогічні, але й андрагогічні принципи, сприятиме покращенню рівня освітньої послуги. У статті наголошується на доцільності використання в юридичних вишах під час викла- дання навчальних дисциплін таких педагогічних методів, які дозволять здобувачам швид- ко та ефективно розвивати всі рівні мислення, в тому числі мислення критичне. Наведено визначення, характеристику та історію створення таксономії навчальних цілей та результа- тів навчання Бенджаміна Блума, її трансформація та адаптація до сучасних потреб освіти. Представлено як класичну ієрархію рівнів мислення, так і доповнену (уточнену) версію так- сономії. Розкрито можливості вдосконалення методики викладання навчальних дисциплін шляхом застосування спеціальних модельних питань, які спрямовані на розвиток певного рівня мислення здобувачів, від найпростішого – запам’ятовування фактів та термінів, до найскладнішого – створення нового інтелектуального продукту в результаті критичного ана- лізу та осмислення інформації. The article is devoted to the issues of improving the quality of higher legal education in Ukraine, in the context of applying the modern competence approach. Legal education traditionally continues to occupy places in the top three in the ranking of selected areas of education in Ukraine. Despite the debate over the quality of legal education and, unfortunately, its incomplete compliance with the needs of today, which has continued over the past few years in the field of legal practitioners, legal scholars and educators, young people continue to express interest in this profession, as its prestige remains at a high level. And the reform of legal education testifies to the intentions of domestic universities to correct the mistakes of the past, to hear the requests of employers and to ensure the rights of applicants to receive quality modern, up-to-date education. Universities face great challenges, the solution of which requires a clear definition of the concept of quality of legal education and improvement of the methodology for the development of competencies, especially intellectual ones. Improving or updating teaching methods, which are based not only on pedagogical but also andragogical principles, will help improve the level of educational services. The article is devoted to the consideration of improving the quality of higher legal education in Ukraine, in the context of using the modern competence approach. It is suggested on opportunistic usage of such pedagogical methods in law institutions during the teaching courses that will allow students to develop quickly and effectively all levels of thinking, including the critical thinking. It is defined, characterized and explained the history of Benjamin Bloom's Taxonomy of Learning Objectives and Outcomes, its transformation and adaptation to present-day educational needs. Both the classical hierarchy of thinking levels and the supplemented (updated) version of the taxonomy are presented. The possibilities of improving the methods of teaching disciplines through using of special model questions, which are focused on the development of a certain level of thinking of graduates, from the simplest – memorizing facts and terms, to the most difficult – creating a new intellectual product, as a result of critical analysis and understanding of information.
- ДокументТЕРОРИЗМ ТА НЕЗАКОННИЙ ОБІГ ЗБРОЇ ЯК ФАКТОРИ ЗАГРОЗ ДЛЯ КРИТИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ У ПРИЧОРНОМОРСЬКОМУ РЕГІОНІ(2021-12-23) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, Olesia
- ДокументЮридична безпека особи: історія, теорія та законодавство(Одеса: ОДУВС, 2021) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, Olesia; Суханова, Дар'я Сергіївна; Sukhanova, Daria; Шаповалова, Інна Олександрівна; Shapovalova, InnaУ статті досліджено поняття «безпека» в історичному та теоретичному аспектах, проведено аналіз сучасного вітчизняного законодавства на предмет наявності визначення понять різних видів безпеки. Виявлено, що нині найбільша увага законодавця та теоретиків сконцентрована на питанні національної безпеки, до складу якої науковці включають такі її види: інформаційну, економічну, фінансову, екологічну, державну, громадську та інші. Проте Конституція України не тільки наголошує на захисті національних інтересів, а також проголошує найвищою цінністю безпеку людини. Саме на одному з видів безпеки особистості автори і вирішили сконцентрувати свою увагу. Юридична безпека особи як самостійна правова категорія, на нашу думку, має право на існування, адже вона повністю відповідає ціннісним основам, закладеним Конституцією, та актуалізується на тлі євроінтеграційних процесів, які проходить наша держава. Саме тому питання дотримання і розширення прав людини, їх ефективного захисту, профілактики порушень – це частина загальної європейської політики та одне із першочергових завдань для українського законодавця. Потреби українського суспільства в підвищенні рівня безпеки та її гарантій є високими. Автори переконані, що сама дефініція «юридична безпека особи» та її повна розроблена концепція може зайняти своє місце в юридичній доктрині, отримавши більше уваги з боку науковців та теоретиків права, адже вона органічно вписується в загальну концепцію прав людини, має наголос на необхідності посилення позицій законності та реалізації цього принципу (принципу законності) в повній мірі всіма інституціями державної влади та посадовими особами. У статті представлено авторське визначення поняття «юридична безпека особи», виокремлено її ознаки, висловлено думку про співвідношення понять «правова безпека» та «юридична безпека». У статті також висловлено ідею про необхідність створення стратегії юридичної безпеки особи в Україні. The article researches the concept of “security” in historical and theoretical aspects, analyzes the current domestic legislation for the definition of different types of security. It reveals that currently the major attention of legislators and theorists is focused on “national security”, which includes its other types: informational, economic, financial, environmental, state, public and others. However, the Constitution of Ukraine emphasizes the protection not only of national interests, but also proclaims human security as the highest value. The authors decided to focus on one particular type of personal security. We consider that the judicial security of a person, as an independent legal category, has the right to exist, as it fully complies with the values established by the Constitution and is relevant against the background of European integration processes that our country is undergoing. Since the issues of observance and expansion of human rights, their effective protection and prevention of violations make a part of the general European policy. Because the issues of observance and expansion of human rights, their effective protection, prevention of violations are part of the general European policy and one of the priority tasks for the Ukrainian legislator. And the needs of Ukrainian society in improving security and its guarantees are high. Therefore, the definition of “judicial security of the person” and its full concept can take its place in legal doctrine, receiving more attention from scientist and theorists of law. After all, it fits organically into the general concept of human rights, emphasizes the need to strengthen the rule of law and implement this principle (the principle of legality) in full by all institutions of state power and officials. The article presents the author’s definition of “judicial security of a person”, highlights its features, expresses the opinion on the correlation between the concepts of “legal security” and “judicial security”, and expresses the idea on the need to create the Strategy of judicial personal security in Ukraine.
- ДокументЮридична деонтологія(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2022) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaНавчальний посібник висвітлює комплекс теоретичних, методологічних та практичних питань з юридичної деонтології. Авторами розглянуті питання становлення юридичної деонтології як науки та навчальної дисципліни, охарактеризовано її як різновид соціальної та практичної діяльності, надано характеристику державним органам, які формують та реалізують правову політику в Україні. Важлива роль відводиться: характеристиці етики юридичних і правоохоронних професій; етикету та професійній культурі юриста. Надається характеристика корупційних ризиків та конфліктів в професії юриста, наводяться способи їх подолання та врегулювання. The textbook covers a range of theoretical, methodological and practical issues of legal deontology. The authors considered the issues formation of legal deontology as a science and academic discipline, characterized it as a kind of social and practical activities, described the state bodies that form and implement legal policy in Ukraine. An important role is played by: characteristics of the ethics of legal and law enforcement professions; etiquette and professional culture of a lawyer. The characteristics of corruption risks and conflicts in the legal profession are given, the ways of their overcoming and settlement are given.