Перегляд за Автор "Явтушенко, Андрій Михайлович"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПро необхідність встановлення адміністративного нагляду за членами організованих злочинних угрупувань в Україні(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2024-03-29) Явтушенко, Андрій Михайлович; Yavtushenko, AndriiЯк показали результати застосування статистичного методу дослідження кримінально-правових явищ і процесів, розпочинаючи з 1993 року (часу введення в дію Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю») та впродовж 2001-2022 р. р. (часу прийняття нового КК України), однією з потенційних загроз встановленому правопорядку та в цілому національній безпеці для нашої держави виступають організовані злочинні угрупування, види яких визначені у вказаному вище Кодексі (ст. ст. 26-28, ст. 255). As shown by the results of the application of the statistical method of researching criminal-legal phenomena and processes, starting from 1993 (the time of the implementation of the Law of Ukraine "On the Organizational and Legal Basis of Combating Organized Crime") and during 2001-2022 (the time adoption of the new Criminal Code of Ukraine), one of the potential threats to the established legal order and national security in general for our country are organized criminal groups, the types of which are defined in the above-mentioned Code (articles 26-28, article 255).
- ДокументЧлени організованих злочинних угрупувань-потенційні об'єкти адміністративного нагляду в Україні(ОДУВС: Юридичний бюлетень, 2024) Явтушенко, Андрій Михайлович; Yavtushenko, AndriyУ даній науковій статті з’ясовано соціально-правову природу організованої зло чинності та на цій підставі доведена необхідність доповнення чинного законодавства України з питань адміністративного нагляду суб’єктами вчинення зазначеного виду кримінальних правопорушень. Зокрема, встановлено, що з часу прийняття у 1993 році Закону України «Про організаційно-правові основи боротьби з організованою злочинністю» кількісно-я кісні показники зазначеного виду суспільно небезпечної діяльності в нашій державі щорічно суттєво не змінюються, що свідчить про об’єктивну потребу щодо застосу вання до членів організованих кримінальних об’єднань системних і більш ефектив них заходів державного примусу, одним із яких є адміністративний нагляд. Поряд з цим, виявлено, що досі (включаючи період воєнного стану в Україні) на законодавчому рівні питання про доповнення Закону України «Про адміністратив ний нагляд за особами, звільненими з місць позбавлення волі» зазначеними об’єктами вказаного контролю не ставиться, що, у свою чергу, виступає однією з детермінант, яка корелюючим вчинком впливає на стан, рівень та інші кримінологічно значущі показники загальної злочинності в нашій державі. Акцентовано також увагу на тому, що, закріпивши в Кримінальному кодексі (КК) України кримінально-правові ознаки такої співучасті у вчиненні кримінального пра вопорушення, як організована група та злочинна організація (ст. ст. 26–28, ст. 255), законодавець таким чином створив формальні умови для здійснення системних заходів щодо запобігання і протидії даному виду злочинності на рівні інших галузей права. Проте, досі відповідних ефективних шляхів у цьому напрямі не розроблено. Виходячи з цього, у даній науковій статті сформульовані відповідні методологічні засади, на підставі яких можна зазначений вище Закон доповнити такими об’єктами адміністративного нагляду, як члени організованих злочинних угрупувань, мова про які ведеться в ст. ст. 26–28 та ст. 255 КК, позаяк їх суспільна небезпека є не меншою, ніж інших об’єктів адміністративного нагляду (засуджених за статеві злочини; за зло чини, вчинені у сфері обігу наркотичних засобів; засуджених до довічного позбав лення волі), які закріплені на законодавчому рівні. This scientific article clarifies the socio-legal nature of organized crime and, on this basis, proves the necessity of supplementing the current legislation of Ukraine on administrative supervision of the subjects of the specified type of criminal offenses. In particular, it was established that since the adoption of the Law of Ukraine "On the Organizational and Legal Basis of Combating Organized Crime" in 1993, the quantitative and qualitative indicators of the specified type of socially dangerous activity in our country have not changed significantly every year, which indicates an objective need for the application systematic and more effective measures of state coercion, one of which is administrative supervision, to members of organized criminal associations. Along with this, it was found that until now (including the period of martial law in Ukraine) at the legislative level, the question of supplementing the Law of Ukraine "On Administrative Supervision of Persons Released from Places of Imprisonment" by the specified objects of the specified control has not been raised, which, in its in turn, acts as one of the determinants, which by a correlating action affects the state, level and other criminologically significant indicators of general crime in our country. Based on this, the relevant methodological principles are formulated in this scientific article, on the basis of which the above-mentioned Law can be supplemented with such objects of administrative supervision as members of organized criminal groups, which are referred to in Art. Art. 26–28 and Art. 255 of the Criminal Code (CC) of Ukraine, since their public danger is no less than that of other objects of administrative supervision (convicted for sexual crimes; for crimes committed in the sphere of drug trafficking; sentenced to life imprisonment), which are fixed on the legislative levels.