Перегляд за Автор "Павлюк, Христина Тарасівна"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументThe Role of Memory in Consecutive Translation(2021) Pavliuk, Khrystyna; Павлюк, Христина Тарасівна; Melnyk, Polina; Мельник, Поліна Вікторівна; Antufieva, Viktoriia; Антуф'єва, Вікторія АндріївнаIn modern conditions, translation activity is associated with the semantic processing of information, the value of which is determined by socio-economic and legal categories, and translators are considered as subjects that ensure national security in the information sphere. A translator today is a person capable of handling huge flows of information in his professional activity. The paper focuses on the psychological aspects of translation activity, special attention is paid to memory as the main mechanism of speech activity. Development of memory flexibility, i.e. the ability to structure material, to group, creating semantic blocks, helps to retain large amounts of information in memory. The ability to organize the material is also necessary for effective translation activities. У сучасних умовах перекладацька діяльність пов’язана із семантичною обробкою інформації, цінність якої визначається соціально-економічними та правовими категоріями, а перекладачі розглядаються як суб’єкти, що забезпечують національну безпеку в інформаційній сфері. Перекладач сьогодні – це людина, здатна працювати з величезними потоками інформації у своїй професійній діяльності. У роботі акцентовано увагу на психологічних аспектах перекладацької діяльності, особливу увагу приділено пам’яті як основному механізму мовленнєвої діяльності. Розвиток гнучкості пам'яті, тобто здатності структурувати матеріал, групувати, створювати смислові блоки, сприяє утриманню в пам'яті великих обсягів інформації. Уміння систематизувати матеріал також необхідне для ефективної перекладацької діяльності.
- ДокументАнгліцизми в сучасній українській мові(Одеса: ОДУВС, 2019) Павлюк, Христина Тарасівна; Pavliuk, KhrystynaРозглядається процес розвитку запозичення іншомовних слів та їх вплив на сучасну українську мову. The process of development of borrowing of foreign words and their influence on the modern Ukrainian language is considered.
- ДокументКомунікативний підхід до вивчення іноземної мови за професійним спрямуванням»(Одеса: ОДУВС, 2019) Павлюк, Христина Тарасівна; Pavliuk, KhrystynaГоловною метою навчання іноземної мови професійного спрямування є оволодіння мовою не лише як інформативним засобом, а й користування мовою як засобом спілкування в професійно – орієнтованих комунікативних ситуаціях майбутньої професійної діяльності. The main purpose of learning a foreign language for professional purposes is to master the language not only as an informative tool, but also to use the language as a means of communication in professionally-oriented communicative situations of future professional activity.
- ДокументКонцептуальна метафора в англомовному молодіжному романі-антиутопії Джеймса Дешнера “The Maze Runner”(2018) Павлюк, Христина Тарасівна; Pavliuk, KhrystynaСтаття присвячена дослідженню концептуальних метафор в англомовному молодіжному романі- антиутопії Джеймса Дешнера “The Maze Runner”. У процесі аналізу вибірки з досліджуваного твору виявлено, що концепт FEAR вербалізується у контексті роману численними концептуальними метафорами, серед яких конвенційні (FEAR IS COLD, FEAR IS OBJECT, FEAR IS A LIVING BEING, FEAR IS A PERSON, FEAR IS SUBSTANCE, PERSON IS A CONTAINER (for emotions) та EMOTIONS ARE ENTITIES WITHIN A PERSON) та індивідуально-авторські (FEAR IS A PLANT, FEAR IS AN INSECT, FEAR IS A SPIDER, FEAR IS TUMOUR, FEAR IS LIQUID, FEAR IS AN ENEMY). За допомогою когнітивних механізмів переосмислення конвенційних метафор, таких як нарощування (elaboration), розширення (extension), поєднання (combining) простежується зародження авторських поетичних образів на позначення страху. The article is devoted to the reconstructing conceptual metaphors in the English young-adult novel “The Maze Runner” by James Dashner. In the process of analyzing the studied work, the concept FEAR was discovered to be verbalized in the context of the novel by numerous conceptual metaphors, including conventional (FEAR IS COLD, FEAR IS AN OBJECT, FEAR IS A LIVING BEING, FEAR IS A PERSON, FEAR IS SUBSTANCE, PERSON IS A CONTAINER (for emotions) and EMOTIONS ARE ENTITIES WITHIN A PERSON) and the creative author’s metaphors (FEAR IS A PLANT, FEAR IS AN INSECT, FEAR IS A SPIDER, FEAR IS TUMOUR, FEAR IS LIQUID, FEAR IS AN ENEMY). With the help of the cognitive mechanisms of rethinking conventional metaphors, such as elaboration, extension, combination, the origins of the author’s poetic images representing fear were traced.
- ДокументМЕТАФОРИЧНА РЕПРЕЗЕНТАЦIЯ ХУДОЖНЬОГО КОНЦЕПТУ FEAR (НА МАТЕРIАЛІ РОМАНІВ ВЕРОНIКИ РОТ «DIVERGENT»,«INSURGENT», «ALLEGIANT»)(Державний вищий навчальний заклад «Ужгородський національний університет», 2018) Дойчик, О.Я.; Павлюк, Христина Тарасівна; Doichyk, O.Ia.; Pavliuk, KhrystynaСтаття присвячена дослiдженню художнього концепту FEAR, експлiкованого в романах Веронiки Рот «Divergent», «Insurgent», «Allegiant» концептуальними метафорами, серед яких е конвенцiйнi (FEAR IS A LIVING BEING, FEAR IS A PERSON, EMOTIONS ARE FORCES, FEAR IS PHYSICAL STATE, EMOTIONS ARE ENTITIES WITHIN A PERSON, EMOTIONS ARE SUBSTANCES IN A CONTAINER, PEOPLE ARE CONTAINERS FOR EMOTIONS, EMOTIONS ARE ELECTROMAGNETIC FORCES, FEAR IS A (moving) OBJECT, EMOTION IS MOTION) та iндивiдуально-авторськi (FEAR IS AN ENEMY (to fght against), FEAR IS AN INSECT, FEAR IS ILLNESS, FEAR IS A (prickly) OBJECT (inside a person)). За допомогою когнiтивних механiзмiв переосмислення конвенцiйних метафор, таких як нарощування (elaboration), розширення (extension), поеднання (combining), простежено зародження авторських поетичних образiв на позначення страху.
- ДокументМетафоричне втілення емоційного концепту ANGER (на матеріалі романів-антиутопій Лорен Олівер DELIRIUM, PANDEMONIUM, REQUIEM)(Львівський державний університет безпеки життєдіяльсті, 2018) Павлюк, Христина Тарасівна; Pavliuk, KhrystynaСтаття присвячена дослiдженню емоцiйного концепту ANGER, експлiкованого у романах-антиутопiях Лорен Олiвер Delirium, Pandemonium, Requiem концептуальними метафорами. У результатi дослiдження виокремлено конвенцiйнi онтологiчнi та структурнi концептуальнi метафори на позначення концепту ANGER, серед яких EMOTJONS ARE SUBSTANCES (within a person), PERSON JS A CONTAJNER (for emotions), EMOTJONS ARE LJQUJDS, ANGER JS HEAT, ANGER JS A LJVJNG BEJNG, ANGER JS A PERSON, ANGER JS LJQUJD, EFFECT ON EMOTJONAL SELF JS CONTACT WJTH PHYSJCAL SELF, EMOTJONS ARE (ELECTROMAGNETJC) FORCES. У статтi описано iндивiдуально-авторськi метафори, котрi об'ективують концепт, а саме ANGER JS A WORM, ANGER JS SEA, ANGER JS FJRE, ANGER JS A (SHARP) OBJECT. Виявлено, що створення авторського художнього образу на позна- чення емоцiП гнiву, в основному, мае в основi конвенцiйнi концептуальнi метафори. У процесi аналiзу простежено зародження авторських поетичних образiв на позначення гнiву за допомогою когнiтив- них механiзмiв переосмислення конвенцiйних метафор, таких як нарощування (elaboration), розширення (extension), поеднання (combining). 3'ясовано, що когнiтивний механiзм поеднання (combining) виступае найчастотнiшим засобом створення iндивiдуально-авторських образiв, оскiльки художне переосмис- лення конвенцiйних метафор е складним когнiтивним процесом. Формування креативних, авторських концептуальних метафор, здебiльшого, досягаеться авторкою шляхом деталiзацiП конвенцiйних струк- турних чи онтологiчних метафор на позначення емоцiП гнiву (EMOTJONS ARE LJQUJDS - ANGER JS LJQUJD, NATURAL PHENOMENON JS A PERSON - FOG JS A PERSON, EMOTJONS ARE ENTJTJES (within a person) - ANGER JS A (SHARP) OBJECT, PERSON JS A CONTAJNER (for emotions) - EYES ARE CONTAJNERS FOR ANGER), а також шляхом нарощування (elaboration) сфери джерела (EMOTJONS ARE LJQUJDS - ANGER JS LJQUJD - ANGER JS FOG, EMOTJONS ARE LJQUJDS - ANGER JS LJQUJD - ANGER JS SEA, EMOTJONS ARE (ELECTROMAGNETJC) FORCES - ANGER JS ELECTRJCJTY, ANGER JS A LJVJNG BEJNG - ANGER JS AN ANJMAL - ANGER JS A WORM). The article deals with the study of the emotion concept of ANGER, explicated in Loren Oliver's dystopian novels Delirium, Pandemonium, Requiem by means of conceptual metaphors. The study distinguishes the conventional ontological and structural conceptual metaphors for the objectifying of the concept of ANGER, among which are EMOTJONS ARE SUBSTANCES (within a person), PERSON JS A CONTAJNER (for emotions), EMOTJONS ARE LJQUJDS, ANGER JS HEAT, ANGER JS A LJVJNG BEJNG, ANGER JS A PERSON, ANGER JS LJQUJD, EFFECT ON EMOTJONAL SELF JS CONTACT WJTH PHYSJCAL SELF, EMOTJONS ARE (ELECTROMAGNETJC) FORCES. The article describes the creative author's metaphors that objectify the concept, namely ANGER JS A WORM, ANGER JS SEA, ANGER JS FJRE, ANGER JS A (SHARP) OBJECT. It has been revealed that the formation of the author's poetic images of the emotion of anger is based mostly on conventional conceptual metaphors. In the process of the analysis, the formation of the author's poetic images to denote anger has been traced through cognitive mechanisms of rethinking of conventional metaphors, such as elaboration, extension, combination. It has been found out that the cognitive mechanism of combining is the most frequent means of formation of the author's poetic images, since the artistic rethinking of conventional metaphors is a complex cognitive process. The formation of creative, author's conceptual metaphors, in most cases, is achieved by the author by means of the elaboration of conventional structural or ontological metaphors to denote the emotion of anger (EMOTJONS ARE LJQUJDS - ANGER JS LJQUJD, NATURAL PHENOMENON JS A PERSON - FOG JS A PERSON, EMOTJONS ARE ENTJTJES (within a person) - ANGER JS A (SHARP) OBJECT, PERSON JS A CONTAJNER (for emotions) - EYES ARE CONTAJNERS FOR ANGER), as well as by elaboration of the source domain (EMOTJONS ARE LJQ- UJD - ANGER JS LJQUJD - ANGER JS FOG, EMOTJONS ARE LJQUJDS - ANGER JS LJQUJD - ANGER JS THE SEA, EMOTJONS ARE (ELECTROMAGNETJC) FORCES - ANGER JS ELECTRJCJTY, ANGER JS A LJVJNG BEJNG ANGER JS AN ANAL ANGER JS A WORM).