Перегляд за Автор "Костюк, Андрій"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументCombating violent crimes against children: challenges for Ukraine, international experience, innovative methods of practical learning(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenyshyn, Mykola; Семенишин, Микола Олександрович; Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим Вікторович; Kostiuk, Andrii; Костюк, АндрійChapter 6, based on the analysis and generalization of constructive foreign experience and the legal practice of Ukraine, outlines the key aspects of countering violent crimes against children and specifies innovative methods of training students of higher education in this direction in the practice of Ukraine. A comparative analysis of experience in the investigation of violent crimes against children is conducted and the possibilities of its implementation into the legal practice of Ukraine are determined. The peculiarities of the organization of detection of violent crimes against children on the basis of legal knowledge for the purpose of educational work and prevention of countering violent crimes against children are highlighted. In order to improve the quality of the teaching of such academic disciplines as "Criminal Studies", "Criminology", "Criminal Law", "Operative and Investigative Activities" in the training process of legal experts, the methodological features of the use of information and technical support for the detection, investigation and prevention of violent crimes against children in "Child-Friendly Interview Room". Mechanisms to prevent re-traumatization of the child's psyche during the interview process are substantiated thanks to special methods and the creation of a psychologically comfortable atmosphere. У розділі 6 на основі аналізу і узагальнення конструктивного зарубіжного досвіду та юридичної практики України окреслено ключові аспекти протидії насильницьким злочинам щодо дітей та конкретизовано інноваційні методи підготовки здобувачів вищої освіти у цьому напрямі в практиці України. Проведено компаративний аналіз досвіду при розслідуванні насильницьких злочинів щодо дітей та визначено можливості його імплементації в юридичну практику України. Висвітлено особливості організації виявлення насильницьких злочинів щодо дітей на ґрунті правових знань задля просвітницької роботи та профілактики протидії насильницьким злочинам щодо дітей. Для підвищення якості викладання таких навчальних дисциплін як «Криміналістика», «Кримінологія», «Кримінальне право», «Оперативно-розшукова діяльність» у навчальному процесі підготовки правознавців охарактеризовано методичні особливості застосування інформаційно-технічного забезпечення виявлення, розслідування та попередження насильницьких злочинів щодо дітей в «Кімнаті, дружній до опитування дітей» Обґрунтовано механізми щодо запобігання повторній травматизації психіки дитини в процесі опитування завдяки спеціальним методикам та створенню психологічно комфортної атмосфери.
- ДокументPsycho-educational support and development of pedagogical skills of teachers in higher education institutions with special learning conditions(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Kostiuk, Andrii; Костюк, АндрійChapter 10 proves that the knowledge and consideration of subjective, i.e. internal mental and psycho-pedagogical personal characteristics is of particular importance in the process of professional training of the future police officer. From such positions, the essence and features of psycho-pedagogical support and development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions are specified. An analysis of the development of methodological principles and methodological specifics of psycho-pedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions was carried out; the main directions of implementation of psycho-pedagogical support of teachers are determined, with the coverage of theoretical provisions, methods and psycho-pedagogical technologies; on the example of practical-research work, the specifics of the implementation of a psycho-pedagogical workshop for teachers of higher education institutions with special learning conditions are highlighted; the importance and prospects for the introduction of a system of psychopedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special conditions of learning based on a synergistic approach are determined. У розділі 10 доведено, що особливого значення в процесі професійної підготовки майбутнього поліцейського набуває знання і урахування суб’єктивних, тобто внутрішніх психічних і психопедагогічних особистісних характеристик. З таких позицій конкретизовано сутність і особливості психопедагогічного супроводу та розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання. Здійснено аналіз стану розробки методологічних засад і методичної специфіки психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено основні напрями реалізації психопедагогічного супроводу викладачів з висвітленням теоретичних положень, методик та психопедагогічних технологій; на прикладі практично-дослідної роботи висвітлено специфіку впровадження психопедагогічного практикуму для викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено важливість та перспективи щодо запровадження системи психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання на ґрунті синергетичного підходу.