Перегляд за Автор "Домброван, Наталія Василівна"
Зараз показуємо 1 - 20 з 34
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументAdministrative and legal support of training for the National Police of Ukraine(Baltija Publishing, 2022) Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, KaterynaСтаттю присвячено дослідженню адміністративно-правового забезпечення підготовки кадрів Національної поліції України. Доведено, що пріоритетним напрямком правоохоронної реформи є вдосконалення кадрового забезпечення персоналом Національної поліції, яке полягає у її своєчасному та оптимальному забезпеченні, ефективному та збалансованому процесі відбору, комплектації, розвитку й звільненні персоналу. Встановлено, що одним із важливих напрямків реформи Національної поліції в Україні є встановлення суб’єктного складу, які здійснюють підготовку кадрів для Національної поліції України. The article is devoted to the study of administrative and legal support of training of the National Police of Ukraine. It is proved that the priority direction of law enforcement reform is to improve the staffing of the National Police, which consists in its timely and optimal provision, efficient and balanced process of selection, staffing, development and dismissal of personnel. It has been established that one of the important directions of the reform of the National Police in Ukraine is the establishment of entities that train personnel for the National Police of Ukraine.
- ДокументExpanding the Potential of the Preventive and Law Enforcement Function of the Security Police in Combating Cybercrime in Ukraine and the EU(TEM Journal, 2020) Kopotun, Igor; Nikitin, Anatolii; Нікітін, Анатолій Анатолійович; Dombrovan, Nataliia; Домброван, Наталія Василівна; Tulinov, Valentyn; Kyslenko, DmytroThe research paper deals with the search for practical means of enhancing the functional and organizational capabilities of the security police in combating cybercrime. The research paper separately examines the influence of municipal security police on the cybercrime combating system. It also reveals the interaction of the municipal police with the system of national police authorities. The conclusion is that there is a need to introduce municipal security police in Ukraine to increase the flexibility and mobility of law enforcement agencies in responding to cybercrime, and to enhance the level of protection of municipal property that may be targeted by cybercrimes.
- ДокументFormation and development of the duty service of Ukraine, its legislative consolidation(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2017) Dombrovan, Nataliia; Домброван, Наталія ВасилівнаTo provide effective activity of law enforcement bodies a significant role belongs to the regular service, the guiding link of which is another part. It is the next part - a unit that provides operative control of forces and means, is constantly at the clock readiness for responding to criminal manifestations, emergency situations, other events and is a coordinating body of continuous management at the disclosure of crimes, as well as the law enforcement body that is endowed administrative legal status and advocates in legal relations with offenders in the application of coercive measures. It works in complex with other units creates a system of protection and protection public order, disclosure of crimes, reaction to abrupt changes operational situation. It should be noted that the next service is significant affects the formation of the image as a whole, since its employees are in close contact with the population, other law enforcement agencies bodies, state authorities and self-government, public organizations organizations, foreign institutions and organizations, etc. So, Turning to the genesis of the emergence of a regular service, we can more to in-depth study the essence and purpose of this unquestionably important and a complex element of the law enforcement system. Carrying out historical and legal analysis of positive experience and disadvantages in the process the formation of the regular service of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine its development and legislative consolidation at the present time will help in identifying further prospects and trends of its development, improvement. The purpose of this study is to integrate the historical and legal analysis of the actual material, regulations, that characterize the process of formation and functioning of the next service, reveal its place and role in the system of law enforcement agencies at different historical stages. To achieve this goal in the work are put the following tasks, the solution of which involves disclosing the essence and content regular service functions; consider the genesis of the duty service; to determinethe main stages of its development; analyze the legal sources that regulate the emergence and development of duty service during the considered period.
- ДокументThe role of the leader in the management of the subdivisions of the National police of Ukraine and its legal status(2019) Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, Kateryna; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaСтаттю присвячено дослідженню правового статусу керівника підрозділів Національної поліції України. Досліджено теоретичні підходи до визначення та співвідношення понять «керівник», «кадри» та «персонал». Визначено поняття «правового статусу» та охарактеризовано елементи «правового статусу» керівника підрозділів Національної поліції України. Проаналізовано вимоги, що висуваються до керівника територіального органу поліції. Обґрунтовано, які критерії висуваються до керівника органів Національної поліції. З’ясовано основні завдання Департаменту кадрового забезпеченням Національної поліції відповідно до чинного законодавства України. Розкрито загальні та спеціальні форми управління персоналом в органах Національної поліції України. The article is devoted to the study of the legal status of the chief of units of the National Police of Ukraine. Theoretical approaches to the definition and correlation of the terms «chief», «personnel» and «staff» are investigated. The concept of «legal status» is defined and the elements of «legal status» of the chief of units of the National Police of Ukraine are characterized. Requirements submitted to the chief of a territorial police body are analyzed. It is justified what criteria are put forward to the chief of the National Police. The main tasks of the Human Resources Department of the National Police in accordance with the current legislation of Ukraine have been clarified. General and special forms of personnel management in the bodies of the National Police of Ukraine are revealed.
- ДокументВИКОРИСТАННЯ ЗАРУБІЖНОГО ДОСВІДУ В ПРОТИДІЇ НЕЗАКОННОМУ ОБІГУ НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ, ПСИХОТРОПНИХ РЕЧОВИН І ПРЕКУРСОРІВ(Одеса: ОДУВС, 2018-03-30) Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaКожна держава обирає власний шлях протидії незаконному обігу наркотичних засобів, психотропних речовин та прекурсорів з урахуванням історичних, соціально-культурних, економічних факторів, а також вимог ратифікованих міжнародних нормативно-правових актів. А за нормами міжнародного права держави зобов’язані вживати заходів для скорочення пропозиції та попиту на контрольовані речовини. При цьому вони повинні забезпечити, щоб ці зусилля гармонійно поєднувалися із зобов’язаннями щодо забезпечення наявності достатньої кількості контрольованих речовин для медичних цілей, і щоб такі заходи поєднувалися із зобов’язаннями держав у галузі прав людини. Each state chooses its own way of countering the illegal circulation of narcotic drugs, psychotropic substances and precursors, taking into account historical, socio-cultural, economic factors, as well as requirements of ratified international legal acts. And according to the norms of international law, states are obliged to take measures to reduce the supply and demand for controlled substances. In doing so, they must ensure that these efforts are compatible with obligations to ensure the availability of sufficient quantities of controlled substances for medical purposes, and that such measures are compatible with States' human rights obligations.
- ДокументВПРОВАДЖЕННЯ СКАНДИНАВСЬКОЇ МОДЕЛІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ТА ПОРЯДКУ ПІД ЧАС ПРОВЕДЕННЯ МАСОВИХ ЗАХОДІВ ТА ЇЇ АДАПТАЦІЯ ДЛЯ ВИКОРИСТАННЯ В УКРАЇНІ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaЕфективна протидія масовим заворушенням потребує подальших глибоких досліджень в цій сфері. Необхідно проаналізувати особливості організації, виникнення та проведення масових заворушень в Україні для корегування та удосконалення скандинавської моделі. Effective countermeasures against mass riots require further in-depth research in this area. It is necessary to analyze the peculiarities of the organization, occurrence and conduct of mass riots in Ukraine in order to correct and improve the Scandinavian model.
- ДокументГарантії законності в оперативно-розшуковій діяльності(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2022-10-07) Домброван, Наталія ВасилівнаПроаналізовано гарантії законності в оперативно-розшуковій діяльності Національної поліції України та напрями їх реалізації.
- ДокументДержавне управління в процесі міжнародної інтеграції України: особливості та виклики на сучасному етапі(Гельветика, 2022) Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, Kateryna; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaСтаттю присвячено дослідженню особливостей державного управління в процесі міжнародної інтеграції України на сучасному етапі. Розглянуто поняття «інтеграція», «державне управління», «європейський адміністративним простір». Звернено увагу, що 23 червня 2022 року Україні надано статус кандидата на вступ до Європейського Союзу, що юридично закріпило на загальноєвропейському рівні євроінтеграційний вибір Українського народу. Аргументовано, що в європейському дискурсі поняття «державне управління» охоплює три виміри, яким відповідають врядування, менеджмент та адміністрування. Доведено, що ефективність системи державного управління, послідовність, гармонійність та узгодженість державної політики можливі лише за умови, коли всі три виміри послідовно, гармонійно й узгоджено взаємопов’язані. Розкрито поняття «європейського адміністративного простору», як середовища, в якому європейські держави можуть ефективно взаємодіяти і співпрацювати. The article is devoted to the study of the peculiarities of state administration in the process of international integration of Ukraine at the current stage. The concept of «integration», «state administration», «European administrative space» is considered. Attention is drawn to the fact that on June 23, 2022, Ukraine was granted the status of a candidate for accession to the European Union, which legally established the European integration choice of the Ukrainian people at the pan-European level. It is argued that in the European discourse, the concept of «public administration» covers three dimensions, which correspond to governance, management and administration. It has been proven that the efficiency of the public administration system, the consistency, harmony and coherence of the state policy are possible only if all three dimensions are consistently, harmoniously and coherently interconnected. The concept of «European administrative space» is revealed as an environment in which European states can effectively interact and cooperate.
- ДокументДеякі проблеми кримінальної відповідальності за піратство(Baltija Publishing, 2022) Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Ізбаш, Катерина СергіївнаСтаттю присвячено дослідженню деяких проблем кримінальної відповідальності за піратство. Проблема поширення піратства зумовлюється масштабністю наслідків для забезпечення миру та безпеки людства. За деякими оцінками експертів, загальна шкода від піратства складає десятки мільярдів доларів. Більшість із цих витрат буде включено до вартості товарів, що негативно впливає на економіку країн. Піратство - явище морського розбою, широко відоме ще з стародавніх часів. В минулому його роль була досить вагомою, у сучасності піратство вже не грає колишньої ролі, однак досі зберігається в деяких регіонах. The article is devoted to the study of some problems of criminal liability for piracy. The problem of the spread of piracy is determined by the scale of the consequences for ensuring the peace and security of mankind. According to some expert estimates, the total damage from piracy amounts to tens of billions of dollars. Most of these costs will be included in the cost of goods, which negatively affects the economies of countries. Piracy is a phenomenon of sea robbery, widely known since ancient times. In the past, its role was quite significant, in modern times, piracy no longer plays its former role, but it still persists in some regions.
- ДокументЕтапи становлення та розвитку Одеського державного університету внутрішніх справ(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2021) Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, Kateryna; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaСтаттю присвячено дослідженню історії становлення та розвитку Одеського державного університету внутрішніх справ. Історія Одеського державного університету внутрішніх справ бере свій початок з 27 лютого 1922 року. 22 лютого 2008 року, відповідно до Постанови КМУ № 77, відбулося створення Одеського державного університету внутрішніх справ, який сьогодні є одним із провідних закладів вищої освіти у системі МВС. Встановлено, що на кожному етапі становлення та розвитку нашого навчального закладу здійснювалась якісна підготовка спеціалістів для практичних органів МВС України, які володіли не тільки теоретичними знаннями, але й мали достатній рівень спеціальної, фізичної та професіональної підготовки. Наразі Одеський державний університет внутрішніх справ один з найстаріших навчальних закладів системи МВС, що має найвищий IV рівень акредитації і, на сьогоднішній день, є одним із провідних вищих навчальних закладів України. The article is devoted to the study of the history of formation and development of Odessa State University of Internal Affairs. The history of Odessa State University of Internal Affairs dates back to February 27, 1922. On February 22, 2008, in accordance with the Resolution of the Cabinet of Ministers of Ukraine № 77, the Odessa State University of Internal Affairs was established, which today is one of the leading institutions of higher education in the system of the Ministry of Internal Affairs. It is considered that at each stage of formation and development of our educational institution high-quality training of specialists for practical bodies of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine who possessed not only theoretical knowledge, but also had a sufficient level of special, physical and professional training was carried out. Currently, Odessa State University of Internal Affairs is one of the oldest educational institutions of the Ministry of Internal Affairs, which has the highest IV level of accreditation and, today, is one of the leading higher educational institutions in Ukraine.
- ДокументЗміст та послідовність дій при документуванні та розслідуванні злочинів, пов’язаних з наркотичними засобами, психотропними речовинами, їх аналогами та прекурсорами з урахуванням досвіду діяльності Європейського суду з прав людини(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2020-03) Дьоров, Сергій Леонідович; Заєць, Олександр Михайлович; Домброван, Наталія ВасилівнаАналізуються зміст та послідовність дій при документуванні та розслідуванні злочинів, пов’язаних з наркотичними засобами, психотропними речовинами, їх аналогами та прекурсорами з урахуванням досвіду діяльності Європейського суду з прав людини.
- ДокументКонцептуальні підходи юридичної відповідальності у сфері донорства крові за чинним законодавством України(Видавничий дім "Гельветика", 2020) Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, Kateryna; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaУ статті здійснено аналіз сучасної науково-правової літератури щодо юридичної відповідальності у сфері донорства крові за чинним законодавством України. Визначено основні тенденції розвитку науково-правових досліджень зазначеної проблеми, розглянуто права та обов’язки донорів. Окреслено актуальні питання наукового забезпечення підстав для адміністративної, кримінальної, цивільної, дисциплінарної відповідальності осіб, винних у порушенні прав донорів. The article analyzes the modern scientific and legal literature on legal liability in the field of blood donation under current legislation of Ukraine. The main tendencies of development of scientific and legal researches of the specified problem are defined. It is established that a donor can be any able-bodied citizen of Ukraine over the age of 18 who has undergone an appropriate medical examination and who has no contraindications for blood donation. Blood sampling from a donor is allowed only if the donor's health is not harmed. For the emergence of a blood donation relationship, the consent of the donor expressed orally is sufficient. According to the personal definition of the donor, the donation of blood and its components can be carried out free of charge or with payment. Donors who donated blood in the amount of 40 single maximum permissible doses or blood plasma in the amount of 60 single maximum permissible doses, regardless of the time of their donation, acquire the status of “Honorary Donor of Ukraine”. Such persons are issued a certificate and awarded the badge “Honorary Donor of Ukraine” in the manner prescribed by the Cabinet of Ministers of Ukraine, and in case of delivery of the maximum allowable doses of blood, may be awarded state awards of Ukraine. Donor rights and responsibilities are discussed. Topical issues of scientific support of the grounds for administrative, criminal, civil, disciplinary liability of persons guilty of violating the rights of donors are outlined. Administrative liability occurs in case of violation of the established procedure for taking, processing, storage, sale and use of donor blood and (or) its components and drugs and provides for liability under Art. 45-1 Code of Ukraine on Administrative Offenses. Withdrawal of blood from a living person involves criminal liability under Art. 144 “Violent donation” of the Criminal Code of Ukraine. Medical workers for violation of labor discipline are responsible under Art. 147 of the Labor Code of Ukraine. It has been proven that the donation of blood and its components is a voluntary act of human will, which consists in donating blood or blood components for further direct use for treatment, manufacture of appropriate drugs or use in research, as well as measures to organize and ensure safety of blood procurement and its components.
- ДокументКримінальна юстиція: правові доктрини та принципи правотворчості(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023) Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Конопельський, Віктор Ярославович; Konopelskyi, Viktor; Кулик, Людмила Миколаївна; Kulyk, Liudmyla; Меркулова, Валентина Олександрівна; Merkulova, Valentyna; Тетерятник, Ганна Костянтинівна; Teteriatnyk, Hanna; Собко, Ганна Миколаївна; Sobko, HannaПосібник підготовлений відповідно до навчального плану навчальної дисципліни «Кримінальна юстиція: правові доктрини та принципи правотворчості». Має сприяти підвищенню якості навчання та отримання здобувачами вищої освіти системних теоретичних знань щодо особливостей функціонування вітчизняної системи органів кримінальної юстиції, взаємозв’язку у досягненні ними цілей та завдань правоохоронної діяльності; сучасних проблем їхнього організаційно правового забезпечення; впровадження міжнародно-правових стандартів та позитивного міжнародного досвіду в сучасну систему кримінального судочинства; гарантій та пріоритетних напрямів подальшого розвитку органів кримінальної юстиції в Україні в контексті реформування судово-правової системи держави та приведення її інститутів до вимог європейських та міжнародних стандартів. The manual was prepared in accordance with the curriculum of the academic discipline "Criminal Justice: Legal Doctrines and Principles of Law-making". It should contribute to the improvement of the quality of education and the acquisition by students of higher education of systemic theoretical knowledge regarding the peculiarities of the functioning of the domestic system of criminal justice bodies, the relationship between them in achieving the goals and tasks of law enforcement activities; modern problems of their organizational and legal support; introduction of international legal standards and positive international experience into the modern system of criminal justice; guarantees and priority directions for the further development of criminal justice bodies in Ukraine in the context of reforming the judicial system of the state and bringing its institutions to the requirements of European and international standards.
- ДокументМЕДІАЦІЯ ЯК ФОРМА ВІДНОВНОГО ПРАВОСУДДЯ(2022-09-16) Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaПри прийнятті вітчизняного законодавства щодо медіації слід ураховувати європейські стандарти підготовки медіаторів за уніфікованими програмами, які передбачають як загальні питання, так і особливості здійснення медіації в різних категоріях проваджень, а також запровадити навчання з підвищення кваліфікації практикуючих медіаторів. When adopting domestic legislation on mediation, European standards for the training of mediators according to unified programs should be taken into account, which provide for both general issues and specifics of mediation in various categories of proceedings, as well as introduce training for improving the qualifications of practicing mediators.
- ДокументМенеджмент наукових проєктів та політика академічної доброчесності(Одеса: ОДУВС, 2023) Витяганець, Оксана Іванівна; Vytiahanets, Oksana; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, Maksym; Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Іванов, Олександр Олександрович; Ivanov, Oleksandr; Корженко, Ольга Михайлівна; Korzhenko, Olha; Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, Yurii; Михайленко, Єгор Олегович; Mykhailenko, Yehor; Нестерчук, Вікторія Валентинівна; Nesterchuk, Viktoriia; Остроглядова, Олена Георгіївна; Ostrohliadova, Olena; Семенишин, Микола Олександрович; Semenyshyn, Mykola; Сіфоров, Олександр Іванович; Siforov, Oleksandr; Швець, Михайло Олександрович; Shvets, MykhailoЗміст видання відповідає програмі підготовки здобувачів освіти третього освітньо-наукового рівня PhD галузі знань 08 «Право». У навчально-методичному посібнику представлено основні теми освітньої компоненти «Менеджмент наукових проєктів та політика академічної доброчесності». Матеріал подано у теоретичному та практичному блоках: у формі інтерактивних лекцій із рефлексивними запитаннями і відповідями для перевірки, практична частина збагачена прикладами тестових завдань, методичними поясненнями і запитаннями щодо оцінювання суджень і ставлення згідно таксономії Б. Блума, а також додатками чек-листів для керівників і аспірантів, рекомендаціями щодо оформлення літератури відповідно до вимог APA стилю. Крім тοгο, увагу приділено критеріям оцінювання результатів навчальних досягнень. Посібник призначений для аспірантів і ад’юнктів всіх форм навчання, науково-педагогічних працівників й всіх тих, хто зацікавлений у сприянні розвитку культури академічної доброчесності. The content of the publication corresponds to the training program for students of the third educational and scientific level of the PhD field of knowledge 08 "Law". In the educational the methodological manual presents the main topics of the educational component "Management of scientific projects and the policy of academic integrity". The material is presented in theoretical and practical blocks: in the form of interactive lectures with reflective questions and answers for verification, the practical part is enriched with examples of test tasks, methodical explanations and questions regarding the evaluation of judgments and attitudes according to B. Bloom's taxonomy, as well as appendixes of checklists for managers and graduate students, recommendations for the design of literature in accordance with the requirements of APA style. In addition, attention is paid to the criteria for evaluating the results of educational achievements. The guide is intended for graduate students and associate professors of all forms of education, scientific and pedagogical workers, and all those interested in promoting the development of a culture of academic integrity.
- ДокументМоделі чергової частини органу поліції зарубіжних країн світу(Одеса: ОДУВС, 2018) Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaУ забезпеченні ефективної діяльності правоохоронних органів значна роль належить черговій службі, керівною ланкою якої є чергова частина. Саме чергова частина – підрозділ, який забезпечує оперативне управління силами і засобами, цілодобово є в постійній готовності для реагу-вання на злочинні прояви, надзвичайні ситуації, інші події і є координуючим органом безупинного управління під час розкриття злочинів, а також правозастосовним органом, що наділений адміністративно-правовим статусом і виступає в правових відносинах із правопорушниками під час застосування до них примусових заходів. Вона діє комплексно з іншими підрозділами створює систему охорони та захисту громадського порядку, розкриття злочинів, реагування на різкі зміни оперативної обстановки. Треба зазначити, що чергова служба суттєво впливає на формування іміджу загалом, оскільки її співробітники перебувають у тісному контакті з населенням, іншими правоохоронними органами, органами державної влади та самоврядування, громадськими організаціями, іноземними установами та організаціями та іншими. У декілька останніх років щодо реформування системи правоохоронних органів України особливо популярною стала теза побудови в нашій державі поліції саме за «європейськими стандартами». Хоча ми вже неодноразово казали, що ніяких «європейських стандартів» у цій справі немає взагалі і бути не може – і якщо вже брати Європу за взірець, то слід принаймні говорити про «європейський зразок». Тому авто-ром проаналізовано зарубіжне законодавство, що регулює діяльність чергової частини органу поліції: США, Австрії, Грузії, Польщі, Великобританії, Швейцарії та ін., та врахування зарубіжного досвіду для покращення в роботі чергової служби органів (підрозділів) Національної поліції України. To provide effective activity of law enforcement bodies a significant role belongs to the regular service, the guiding link of which is another part. It is the next part - a unit that provides operative control of forces and means, is constantly at the clock readiness for responding to criminal manifestations, emergency situations, other events and is a coordinating body of continuous management at the disclosure of crimes, as well as the law enforcement body that is endowed administrative legal status and advocates in legal relations with offenders in the application of coercive measures. It works in complex with other units creates a system of protection and protection public order, disclosure of crimes, reaction to abrupt changes operational situation. It should be noted that the next service is significant affects the formation of the image as a whole, since its employees are in close contact with the population, other law enforcement agencies bodies, state authorities and self-government, public organizations organizations, foreign institutions and organizations, etc. So, Turning to the genesis of the emergence of a regular ser-vice, we can more to in-depth study the essence and purpose of this unquestionably important and a complex element of the law enforcement system. Carrying out historical and legal analysis of positive experience and disadvantages in the process the formation of the regular service of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine its development and legislative consolidation at the present time will help in identifying further prospects and trends of its development, improvement. The purpose of this study is to integrate the historical and legal analysis of the actual material, regulations, that characterize the process of formation and functioning of the next service, reveal its place and role in the sys-tem of law enforcement agencies at different historical stages. To achieve this goal in the work are put the following tasks, the solution of which involves disclosing the essence and content regular service functions; consider the genesis of the duty service; to determinethe main stages of its development; analyze the legal sources that regulate the emergence and development of duty service during the considered period. An author is analyse the legislation of Ukraine that regulates activity of duty service of organs (subdivisions) of the National police of Ukraine. In particular, it is distinguished, six groups of normatively-legal acts, that regulate activity of duty parts, are systematized and described: to the first group it costs to take the universally recognized principles and norms of international law and international agreements that were ratified by Ukraine; to the second group it is possible to take the basic legislative acts of the state; to the third group of acts that make legal framework of adjusting of activity of duty parts of the National police, other enter, except laws, legal acts of Ukraine, namely: acts (decrees and orders) of President of Ukraine; resolutions of Supreme soviet of Ukraine; acts (normative resolutions and orders) of Cabinet of Ministers of Ukraine; a fourth group is presented by other legislative acts mediated regulative those or other directions of activity of duty parts of National police of Ukraine; fifth group of legal acts that regulate activity of attendants; sixth group of sources of the legal adjusting of activity of duty ser-vice of organs (subdivisions) of the National police of Ukraine, to our opinion, fold the inwardly-organizational acts of guidance of the National police of Ukraine and them collective organs. Presented list of legislative normative acts that regulate activity of duty parts (subdivisions) of the National police it is impossible to name exhaustive. In recent years, the idea of building a police force in our state has become particularly popular with respect to the “European standards” regarding the reformation of the law-enforcement bodies of Ukraine. Although we have repeatedly said that there are no “European standards” in this case at all, and it can not be, and if we already take Europe as a model, then at least we should talk about the “European model”. Therefore, the author analyzes the foreign law regulating the activities of the regular part of the police body: the USA, Austria, Georgia, Poland, Great Britain, Switzerland, etc., and taking into account foreign experience for improving the work of the regular service of the organs (divisions) of the National Police of Ukraine. Для обеспечения эффективной деятельности правоохранительных органов значительная роль принадлежит дежурной службе, руководящим звеном которой является дежурная часть. Именно дежурная часть – подразделение, которое обеспечивает оперативное управления силами и средствами, круглосуточно находится в постоянной готовности для реагирования на преступные проявления, чрезвычайные ситуации, другие события и является координирующим органом непрерывного управления при раскрытии преступлений, а также правоприменительным органом, который наделен административно-правовым статусом и выступает в правовых отношениях с право-нарушителями при применении к ним принудительных мер. Она действует в комплексе с другими подразделениями создает систему охраны и защиты общественного порядка, раскрытие преступлений, реагирование на резкие изменения оперативной обстановки. Следует отметить, что дежурная служба существенно влияет на формирование имиджа в целом, поскольку ее сотрудники находятся в тесном контакте с населением, другими правоохранительными органами, органами государственной власти и самоуправления, общественными организациями, иностранными учреждениями и организациями и др. За несколько последних лет по реформированию системы правоохранительных органов Украины особенно популярной стал тезис построения в нашем государстве полиции именно по «европейским стандартам». Хотя мы уже неоднократно говорили, что никаких «европейских стандартов» в этом деле нет вообще и быть не может – и если уж брать Европу в пример, то следует говорить о «европейском стандарте». Поэтому автором проанализированы зарубежное законодательство, регулирующее деятельность дежурной части органа полиции США, Австрии, Грузии, Польши, Великобритании, Швейцарии и др., с последующим применением зарубежного опыта для улучшения работы дежурной службы органов (подразделений) Национальной полиции Украины.
- ДокументМіждисциплінарний інститут "пробації": актуальні проблеми законодавтсва України(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2021) Меркулова, Валентина Олександрівна; Merkulova, Valentyna; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaОсобливістю даного дослідження є те, що воно побудовано практично на підставі системно-правового та порівняльно-правового аналізу чинних положень кримінального, кримінально-процесуального, кримінально-виконавчого законодавства та змісту Закону «Про пробацію». Використовуючи даний методологічний підхід, маємо дійти певних висновків щодо наявності суперечностей та недосконалості чинного законодавства та визначитися з подальшими перспективами розвитку розглядуваного інституту. На тлі відсутності в чинному кримінальному законодавстві визначення поняття пробації, використання різних назв щодо органів пробації, різних визначень щодо практично тотожних спрямувань – посилюється значення комплексного системно-правового аналізу різних галузей права та відповідних спеціальних законодавчих актів. Тож актуальності набувають питання визначення змісту, сутності, співвідношення тих понять та категорій (як матеріального, так і процесуального характеру), що мають становити основу правового регулювання в реалізації цього доволі нового соціально-правового інституту. The peculiarity of this study is that it is built practically on the basis of a systematic legal and comparative legal analysis of the current provisions of criminal, criminal procedural, criminal executive legislation and the content of the Law “On Probation”. Using this methodological approach, we must come to certain conclusions regarding the presence of contradictions and imperfections in the current legislation and decide on further prospects for the development of the institution under consideration.Against the background of the absence of a definition of the concept of probation in the current criminal legislation, the use of different names for probation bodies, different definitions for practically identical directions – the importance of a complex systemic legal analysis of various branches of law and relevant special legislative acts is strengthened. Therefore, the issue of determining the content, essence, and relationship of those concepts and categories (both material and procedural in nature) that should form the basis of legal regulation in the implementation of this relatively new socio-legal institution is gaining relevance.
- ДокументНЕЗАКОННИЙ ОБІГ НАРКОТИЧНИХ ЗАСОБІВ, ПСИХОТРОПНИХ РЕЧОВИН АБО ЇХ АНАЛОГІВ: СУЧАСНІ ПРОБЛЕМИ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ ДОКТРИНИ ТА ЗАКОНОДАВСТВА(2021-12-23) Меркулова, Валентина Олександрівна; Merkulova, Valentyna; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia
- ДокументНОРМАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВЗАЄМОДІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ З ГРОМАДСЬКІСТЮ ТА НАСЕЛЕННЯМ НА ЗАСАДАХ ПАРТНЕРСТВА(Одеса: ОДУВС, 2022) Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, Kateryna; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, NataliiaСтаттю присвячено дослідженню норматив- но-правового забезпечення взаємодії Національної поліції України з громадськістю та населенням на засадах партнерства. Здійснено аналіз сучасних нау- кових праць щодо взаємодії правоохоронних органів із населенням та громадськістю. Аргументовано, що взаємодія Національної поліції з громадськістю є одним із напрямів діяльності органів та підрозді- лів Національної поліції України, який отримав своє законодавче закріплення. Проаналізовано норматив- но-правову основу взаємодії Національної поліції Укра- їни з громадськістю та населенням. Установлено, що принцип взаємодії поліції з населен- ням на засадах партнерства» полягає у тому, що: між поліцією та населенням, територіальними громадами та громадськими об’єднаннями відбувається взаємо- дія на засадах тісної співпраці та взаємодії; планування службової діяльності органів і підрозділів поліції здійс- нюється з урахуванням специфіки регіону та проблем територіальних громад із метою визначення причин та умов вчинення правопорушень; основним критерієм оцінки ефективності діяльності органів і підрозділів поліції є рівень довіри населення до поліції. Звернено увагу, що взаємодія поліції та громад- ськості відбувається шляхом підготовки та вико- нання спільних проєктів, програм і заходів для задово- лення потреб населення та поліпшення ефективності виконання поліцією покладених на неї завдань. Визна- чено, що поліція у своїй діяльності здійснює правове виховання громадян, пропагує правові знання в освіт- ніх закладах, засобах масової інформації та у видав- ничій діяльності. Проаналізовано діяльність сумісних проєктів: «Ластівка» (започатковано громадською організацією «Фонд довіри» за сприяння Програми розвитку ООН), «Безпечний будинок», «Шкільний офіцер поліції», «Поліна» та «Сусідська варта». Доведено, що застосування поліцією сучасних методів у співпраці з громадськістю спрямоване на виявлення причин та умов, які сприяють вчиненню правопорушень, із метою підвищення результатив- ності та ефективності здійснення такої діяльності. The article is devoted to the study of regulatory and legal support for the interaction of the National Police of Ukraine with the public and the population on a partnership basis. An analysis of modern scientific papers on the interaction of law enforcement agencies with the public and the public. It is argued that the interaction of the National Police with the public is one of the areas in the activities of bodies and departments of the National Police of Ukraine, which has received its legislative enshrinement. The normative-legal basis of interaction of the National Police of Ukraine with the public and the population is analyzed. It is established that the principle of interaction of the police with the population on the basis of partnership "is that: between the police and the population, territorial communities and public associations there is interaction on the basis of close cooperation and interaction; planning of official activity of bodies and divisions of police is carried out taking into account specifics of region and problems of territorial communities for the purpose of definition of the reasons and conditions of commission of offenses; The main criterion for assessing the effectiveness of police bodies and units is the level of public confidence in the police. It is noted that the interaction between the police and the public is through the preparation and implementation of joint projects, programs and activities to meet the needs of the population and improve the efficiency of the police. It is determined that the police in their activities provide legal education to citizens, promote legal knowledge in educational institutions, the media and in publishing. The activities of joint projects were analyzed: «Swallow» (founded by the NGO «Trust Fund» with the assistance of the UN Development Program), «Safe House»; «School Police Officer»; «Polina» and «Neighbor's Guard». It is proved that the use of modern methods by the police in cooperation with the public is aimed at identifying the causes and conditions that contribute to the commission of offenses in order to increase the effectiveness and efficiency of such activities.
- ДокументОДУВС НАЖИВО(Одеса: ОДУВС, 2023) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, Vitalii; Головацький, Олександр Олександрович; Holovatskyi, Oleksandr; Медведенко, Сергій Вікторович; Medvedenko, Serhii; Галунько, Віра Миколаївна; Halunko, Vira; Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Теслюк, Ірина Олександрівна; Tesliuk, Iryna; Юрочко, Оксана; Yurochko, Oksana; Волошанівська, Тетяна Володимирівна; Voloshanivska, TetianaТІЛЬКИ РАЗОМ МИ СИЛЬНІ, БО НАША СИЛА У ЄДНОСТІ. РАЗОМ І СПІЛЬНИМИ ЗУСИЛЛЯМИ - ДО ПЕРЕМОГИ!