Перегляд за Автор "Явтушенко, А.М."
Зараз показуємо 1 - 3 з 3
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДеякі актуальні питання здійснення адміністративного нагляду за особами, звільненими з кримінально-виконавчих установ закритого типу(Одеса: ОДУВС, 2023-11-24) Конопельський, Віктор Ярославович; Konopelskyi, Viktor; Явтушенко, А.М.; Yavtushenko, A.M.Відповідно до чинного законодавства України, об’єктами адміністративного нагляду є тільки особи, які засуджені за злочини у сфері обігу наркотичних та психотропних речовин, їх аналогів і прекурсорів, а також порушники встановленого порядку відбування покарання у виді позбавлення волі. Зокрема, щорічно суди застосовують зазначений державний примус до більше як 6 тис. раніше засуджених, які були звільнені з кримінально-виконавчих установ (КВУ) закритого типу. According to the current legislation of Ukraine, the objects of administrative supervision are only persons who have been convicted of crimes in the sphere of trafficking in narcotic and psychotropic substances, their analogues and precursors, as well as violators of the established order of serving a sentence of imprisonment. In particular, every year the courts apply the specified state coercion to more than 6,000 previously convicted persons who were released from closed penal institutions.
- ДокументСоціально-правова природа адміністративного нагляду та особливості його реалізації в умовах воєнного стану в Україні(Юридичний науковий електронний журнал, 2024) Конопельський, Віктор Ярославович; Konopelskyi, Viktor; Явтушенко, А.М.; Yavtushenko, A.M.У даній науковій статті з’ясовано зміст і сутність адміністративного нагляду, який на підставі рішення суду встановлюється щодо осіб, звільнених з місць позбавлення волі, та визначені особливості його застосування в умовах війни України з росією. Зокрема, встановлено, що згідно чинного законодавства України цей вид державного примусу застосовується щодо трьох категорій об’єктів (осіб, засуджених за злочини у сфері обігу наркотичних засобів; засуджених, які не стали на шлях виправлення під час виконання – відбування покарання; звільнених з місць позбавлення осіб, які злісно порушують громадський порядок). Поряд з цим, як свідчить правозастосовна практика в умовах воєнного стану, у сьогоденні з’явились нові категорії засуджених, які несуть у собі велику суспільну небезпеку для національної безпеки України, а тому, згідно логіки та змісту адміністративного нагляду, мають бути також віднесені до об’єктів зазначеної діяльності відповідних державних органів. This scientific article clarifies the content and essence of administrative supervision, which is established on the basis of a court decision in relation to persons released from places of deprivation of liberty, and the specifics of its application in the conditions of Ukraine's war with Russia are determined. In particular, it was established that, according to the current legislation of Ukraine, this type of state coercion is applied to three categories of objects (persons convicted of crimes in the field of drug trafficking; convicts who did not take the path of correction during execution – serving their sentence; released from their places deprivation of persons who maliciously violate public order). Along with this, as evidenced by law enforcement practice under martial law, new categories of convicts have appeared today, who pose a great public danger to the national security of Ukraine, and therefore, according to the logic and content of administrative supervision, should also be classified as objects of the specified activity of relevant state bodies.
- ДокументЧому за злочинними "авторитетами" державі слід встановлювати адміністративний нагляд(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2024) Явтушенко, А.М.; Yavtushenko, A.M.У даній науковій статті, на підставі з’ясування суспільної небезпеки злочинних «авторитетів» обґрунтована необхідність віднесення їх до об’єктів адміністративного нагляду в Україні Зокрема, встановлено, що зазначені суб’єкти про типравної діяльності різноманітними методами, засобами і прийомами залучають до вчинення злочи нів не тільки засуджених та осіб, які відбули кримі нальне покарання, але й інших громадян, підвищуючи таким чином рівень реальних посягань на охороняємі законом права і свободи людей, які проживають на території нашої держави. Більш того, створюючи так звані загальні фінан сові фонди (на їх мові «общаки»), злочинні «автори тети» мають змогу впливати на органи державної влади, а також, приймаючи участь у їх діяльності безпосередньо (у статусі депутатів, державних служ бовців, правоохоронців тощо), формувати їх склад і відповідну політику їх функціонування. Враховуючи вказані та інші ризики, в Україні на кримінально-правовому рівні прийнято низку зако нодавчих актів, спрямованих на запобігання та про тидію протиправній діяльності злочинним «авто ритетам». Як приклад, можна назвати ті статті Кримінального кодексу (КК), у яких встановлена відповідальність зазначених суб’єктів злочинів за створення та керівництво злочинною спільно тою (ч. 5 ст. 255; ч. 3 ст. 255-1; ч. 1 ст. 255-2; ч. 1 ст. 255-3; ін.). З огляду на це, констатовано, що у ході кримі нально-виконавчої та кримінологічної діяльності досить важливо визначити особливості протиправ ної життєдіяльності злочинних «авторитетів», осо бливо в умовах воєнного стану в Україні, а також на науковому рівні обґрунтувати адекватні заходи запо бігання та протидії вказаним суспільно небезпечним явищам і процесам. Виходячи з цього та зі змісту суспільної небез пеки злочинних «авторитетів», у вказаній науко вій статті доведена необхідність доповнення ст. 3 Закону України «Про адміністративний нагляд за осо бами, звільненими з місць позбавлення волі» зазначе ної категорією об’єктів державного примусу. In this scientific article, based on the clarification of the public danger of criminal «authorities», the necessity of classifying them as objects of administrative supervision in Ukraine is substantiated In particular, it was established that the specified subjects of illegal activity by various methods, means and techniques involve not only convicts and persons who have served a criminal sentence, but also other citizens to commit crimes, thus increasing the level of real encroachments on the rights and freedoms of people protected by law, who live on the territory of our state. Moreover, by creating so-called general financial funds (in their language «obschaks»), criminal «authorities» are able to influence state authorities, as well as by participating in their activities directly (in the status of deputies, civil servants, law enforcement officers, etc.), to form their composition and the corresponding policy of their functioning. Taking into account the specified and other risks, a number of legislative acts aimed at preventing and countering the illegal activities of criminal «authorities» have been adopted in Ukraine at the criminal law level. As an example, we can name those articles of the Criminal Code (CC), which establish the responsibility of the specified subjects of crimes for the creation and management of a criminal community (Part 5 of Article 255; Part 3 of Article 255-1; Part 1 of Article 255-2; Part 1 of Article 255-3; others). Based on this and the content of the social danger of criminal «authorities», the specified scientific article proved the need to supplement Art. 3 of the Law of Ukraine «On Administrative Supervision of Persons Released from Places of Imprisonment» under the specified category of objects of state coercion.