Перегляд за Автор "Барба, Вячеслав Євгенійович"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВзаємодія Національної поліції та органів місцевого самоврядування у сфері правопорядку(Одеса: ОДУВС; Одеса : Видавництво «Юридика», 2023) Барба, Вячеслав Євгенійович; Barba, ViacheslavМонографію присвячено дослідженню взаємодії органів місцевого самоврядування з територіальними підрозділами Національної поліції. Проаналізовано сутність публічної безпеки і порядку як об’єкта взаємодії підрозділів поліції з місцевим самоврядуванням, систематизовано форми, методи, рівні та види взаємодії органів місцевого самоврядування з територіальними підрозділами поліції, опрацьовано організаційні засоби забезпечення такої взаємодії. На підставі вивченого досвіду зарубіжних країн запропоновано напрями вдосконалення нормативно-правового регулювання взаємодії органів місцевого самоврядування з територіальними підрозділами поліції. Для науковців, викладачів, студентів, курсантів і слухачів юридичних факультетів із закладів освіти, а також правоохоронців та посадових осіб місцевого самоврядування. The monograph is devoted to the study of the interaction of local self-government bodies with territorial units of the National Police. The essence of public safety and order as an object of interaction of police units with local self-government was analyzed, the forms, methods, levels and types of interaction of local self-government bodies with territorial police units were systematized, organizational means of ensuring such interaction were worked out. On the basis of the studied experience of foreign countries, directions for improving the regulatory and legal regulation of the interaction of local self-government bodies with territorial police units are proposed. For scientists, teachers, students, cadets and students of law faculties from educational institutions, as well as law enforcement officers and local self-government officials.
- ДокументДЕЯКІ АСПЕКТИ ВИЗНАЧЕННЯ ДОКАЗІВ ДОПУСТИМИМИ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ(Одеса : Видавництво «Юридика», 2023-07-21) Барба, Вячеслав Євгенійович; Barba, ViacheslavАвтор зазначає, що питання щодо допустимості доказів у кримінальному провадженні викликає значний інтерес і має велике теоретичне й практичне значення. Існують певні винятки, де докази, отримані з незалежного джерела, можуть бути використані на рівних засадах з іншими доказами. Застосування процесуальних компенсаторних механізмів дозволяє «очистити» порушення права заявника на захист і надає підстави для використання отриманих доказів, крім свідчень, отриманих у явках з повинною. Однак, слід пильно стежити за дотриманням принципів справедливості, законності та захисту прав людини під час збору та використання доказів. Необхідно враховувати обставини, за яких були отримані докази, та дотримуватись принципу недопустимості доказів, отриманих шляхом порушення прав людини.
- ДокументДЕЯКІ АСПЕКТИ ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ МІЖНАРОДНО-ПРАВОВИХ НОРМ ЩОДО ПРОТИДІЇ ТЕРОРИЗМУ В КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ(Одеса: ОДУВС, 2023) Барба, Вячеслав Євгенійович; Barba, ViacheslavУ статті розглядаються проблеми імплементації норм міжнародного криміналь- ного права в кримінальне право України. Досліджено особливості імплементації між- народно-правових норм щодо протидії тероризму в Кримінальному кодексі України. Констатовано, що дотримання міжнародних зобов’язань в національному законо- давстві у зв’язку з ратифікацією Додаткового протоколу до Конвенції Ради Європи про запобігання тероризму цілком можливе не лише шляхом криміналізації окремих протиправних діянь в Кримінальному кодексі України, але й при збереженні уже наявних складів. Розглянуто основні способи імплементації міжнародно-правових норм у націо- нальну систему права, а саме рецепція, трансформація, відсилання. Проведене дослідження в цілому показує складність регулювання процесів імпле- ментації норм міжнародного кримінального права в національне законодавство, вимагає ретельного аналізу міжнародного законодавства, яке повинно передувати інтеграції в Кримінальному кодексі України, потребує зважування інтересів усіх сто- рін міжнародних угод. The article deals with the problems of implementing the norms of international criminal law into the criminal law of Ukraine. Peculiarities of the implementation of international legal norms on combating terrorism in the Criminal Code of Ukraine have been studied. It was established that compliance with international obligations in national legislation in connection with the ratification of the Additional Protocol to the Convention of the Council of Europe on the Prevention of Terrorism is quite possible not only by criminalizing certain illegal acts in the Criminal Code of Ukraine, but also by preserving the existing provisions. The main ways of implementing international legal norms into the national legal system are considered, namely reception, transformation, referral. The research as a whole shows the complexity of regulating the processes of implementation of norms of international criminal law into national legislation, requires a thorough analysis of international legislation, which must precede integration into the Criminal Code of Ukraine, requires weighing the interests of all parties to international agreements.
- ДокументЗабезпечення Національною поліцією прав і свобод громадян(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2024) Барба, Вячеслав Євгенійович; Barba, ViacheslavВ статті проаналізовано забезпечення Національною поліцією прав і свобод громадян. Встановлено, що незважаючи на воєнний стан з 2022 року Україна продовжує шлях інтеграції. На шляху реформування та становлення держави України в цілому та окремих її структурних елементів особлива увага приділяється забезпеченню прав та свобод громадян. В умовах сьогодення продовжується здійснюватися судова реформа, реформування державного апарату та антикорупційних органів, направлені на безумовне дотримання принципів верховенства права, рівності конституційних прав і свобод та справедливості для всіх громадян. Сьогодні Україна, як зазначив Уповноважений з прав людини, не лише перебуває у війні та обороняє країни Євросоюзу від війни на їхній території, а й є «полігоном» для напрацювання нових правил стримування агресора, які могли б припинити геноцидні наміри і масові порушення прав людини, а також унеможливили такі випадки надалі в будьякій частині світу. Тортури, сексуальне насильство стосовно жінок, чоловіків і дітей, позасудові страти, насильницькі зникнення, депортації та примусові переміщення стали реаліями життя людей, які залишилися на територіях, окупованих РФ, без жодної змоги бути захищеними міжнародним правом [1]. Особлива роль у боротьбі з порушеннями прав та сво бод людини відводиться Національній поліції України. Визначено, що особовий склад Національної поліції, в умовах воєнного стану переведено на посилений варі ант службової діяльності, значно розширено їх повноваження які не характерні для виконання в мирний час, так вони забезпечують та здійснюють заходи правового режиму воєнного стану, а саме, щоденно безперервно реагують на заяви і повідомлення громадян, документують, розкривають та розслідують правопорушення, виявляють тіла закатованих українців, проводять ексгумацію масових поховань, фіксують пошкодження інфраструктурних об’єктів, житла, а також несуть службу на блокпостах, протидіють діяльності диверсійно-розвідувальних груп, здійснюють евакуаційні заходи, здійснюють розмінування деокупованих територій, надають психологічну підтримку людям тощо. Доведено, що забезпечення Національною поліцією прав і свобод громадян є основою виконання ними своїх функціональних обов’язків, від діяльності яких залежить думка громадян про роботу правоохоронної роботи в цілому. Взаємодія з населенням з контролю за дотриманням прав і свобод громадян, впровадження в поліцейську діяльність найкращих світових практик щодо дотримання прав і свобод громадян значно підвищить ефективність роботи всієї системи. The article analyzes the provision of the rights and freedoms of citizens by the national police. It was established that, despite the state of war, from 2022 Ukraine continues the path of integration. On the path of reforming and establishing the state of Ukraine as a whole and its individual structural elements, special attention is paid to ensuring the rights and freedoms of citizens. In today’s conditions, judicial reform, reforming of the state apparatus and anti-corruption bodies, aimed at unconditional observance of the principles of the rule of law, equality of constitutional rights and freedoms, and justice for all citizens, continue to be carried out. Today, as noted by the Commissioner for Human Rights, Ukraine is not only at war and defending the EU countries from war on their territory, but is also a “training ground” for developing new rules for deterring the aggressor, which could stop genocidal intentions and mass violations of human rights. and also made such cases impossible in the future in any part of the world. Torture, sexual violence against women, men and children, extrajudicial executions, forced disappearances, deportations and forced displacements became the realities of life for people who remained in the territories occupied by the Russian Federation, without any possibility of being protected by international law [1]. A special role in the fight against violations of human rights and freedoms is assigned to the National Police of Ukraine. It was determined that the personnel of the National Police, in the conditions of martial law, was transferred to a strengthened variant of official activity, their powers, which are not typical for execution in peacetime, were significantly expanded, so they ensure and implement the measures of the legal regime of martial law, namely, they continuously respond to statements and reports of citizens, document, reveal and investigate crimes, discover the bodies of tortured Ukrainians, exhume mass graves, carry out exhumation of mass graves, fix damage to infrastructure facilities, housing, and also serve at checkpoints, oppose the activities of sabotage and intelligence groups, carry out evacuation measures, carry out demining of de-occupied territories, provide psychological support to people, etc. It has been proven that the National Police’s provision of citizens’ rights and freedoms is the basis of their performance of their functional duties, on which the citizens’ opinion about the work of law enforcement as a whole depends. Interaction with the population to monitor the observance of the rights and freedoms of citizens, the implementation of the best global practices in the police activity regarding the observance of the rights and freedoms of citizens will significantly increase the efficiency of the entire system.