Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.oduvs.edu.ua/handle/123456789/2150
Title: TEACHING ENGLISH TO LAW STUDENTS THROUGH SOCIAL NETWORKS
Authors: Bochevar, Alla Hryhorivna
Бочевар, Алла Григорівна
Keywords: legal education, foreign language, English, methodic, social networks
юридична освіта, іноземна мова, англійська мова, методика, соціальні мережі
Issue Date: 2017
Citation: Bochevar A.H. TEACHING ENGLISH TO LAW STUDENTS THROUGH SOCIAL NETWORKS / A.H. Bochevar // International Scientific and Practical Conference “WORLD SCIENCE”. № 4(20). Vol.4. April 2017. P. 23 - 25.
Abstract: The article reveals the problem of social networks applying in teaching English to future lawyers. Specifics, pedagogical power and functions of social networks applying in higher legal education are defined. Social networks is rapidly evolving phenomenon in modern society which offer various platforms such as blogs and wikis both for teachers and students. Social media provides lots of benefits in language educational process. This article will bring to light how widespread and familiar social networks are able to support and improve students' knowledge and skills in legal English, how it’s possible to use them in the legal language field. The data of this article is based on reviewing materials related to communicative competence formation and role of social media in this process. It's reviewing new ways of teaching, learning and improving legal English language as a foreign language for students of faculty of law. Стаття розкриває проблему застосування соціальних мереж при викладанні англійської мови для майбутніх юристів. Визначено особливості, педагогічну силу та функції соціальних мереж, що застосовуються у вищій юридичній освіті. Соціальні мережі швидко розвиваються у сучасному суспільстві, що пропонує різні платформи, такі як блоги та вікі, як для викладачів, так і для студентів. Соціальні медіа надають багато переваг у мовному навчальному процесі. Ця стаття розкриє, наскільки поширені та звичні соціальні мережі здатні підтримувати та вдосконалювати знання та навички студентів з юридичної англійської мови, як можна використовувати їх у юридичній мовній галузі. Дані цієї статті ґрунтуються на огляді матеріалів, що стосуються формування комунікативної компетентності та ролі соціальних медіа в цьому процесі. Це перегляд нових способів викладання, вивчення та вдосконалення юридичної англійської мови як іноземної для студентів юридичних факультетів.
URI: http://dspace.oduvs.edu.ua/handle/123456789/2150
Appears in Collections:Наукові статті

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БОЧЕВАР 23 World_of_Science_Dubai.pdf504,47 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.