LEGALREGULATION OF CORRESPONDENCE DELIVERY BYRUSSIAN SHIPPIN GAND COMMERCE COMPANY, END OF XIX– BEGINNING OF XX CENTURY

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg
Анотація
In the article, the agreement conditions of correspondence delivery by the Russian Shipping and Commerce Company at the end of the XIX-th – the beginning of the XX-th century are analyzed. With the increase of international correspondence in the Russian Empire, there arose a need in convenient and cheap ways of its delivery. The choice fell on the shipping companies. The Russian Shipping and Commerce Company had better conditions for agreements to have been made, which later became examples for other similar agreements. The agreement conditions supported the monopoly right of the Russian Government to correspondence delivery. Strict liability was provided for correspondence delivery by sea without the knowledge of the Main Department of Posts and Telegraphs. Dutiesf or the Shipping Company were provided by the agreement as well, including in the first rate, correspondence rescue by the captain during the shipwreck, free state correspondence delivery and posttelegraphic factors accompanying the correspondence. The agreement regulated a financial component as well. The Shipping Company had the main profits from correspondence delivery between Turkey and Russia. According to the agreement (with clauses)between the Main Department of Posts and Telegraphs of the Russian Empire and the Russian Shipping and Commerce Company, all the types of post correspondence are determined to have been sent by ships. International correspondence delivery to the Osman Empire was regulated in the first rate. It influenced positively the development of communicational ways and exchange of information. The Russian Empire Government protected the monopoly rights of post-delivery. Despiteit, the Department of Connection shared profits with shipping companies because it was profitable for both sides. У статті проаналізовано договірні умови перевезення кореспонденції Російським суспільством пароплавства та торгівлі наприкінці XIX – на початку ХХ ст. Зі збільшенням обсягу міжнародної кореспонденції в Російській імперії, природно, виникла потреба у зручних та дешевих способи його доставки. Вибір упав на пароплавні товариства. Російське товариство пароплавства та торгівлі мало найкращі умови і тому саме з ним було укладено договори, які в надалі стали прикладом для інших подібних угод. Умови договору підтверджували монопольне право уряду Російської держави на пересилання кореспонденції. Передбачалася юридична відповідальність за перевезення кореспонденції морем без відома ГУПіТ. Передбачав договір та зобов'язання для пароплавного товариства. Зокрема, першочерговість порятунку капітаном пошти під час аварії корабля, безкоштовне перевезення державної кореспонденції та поштово-телеграфних чиновників, які супроводжували пошту. Договором регулювалася і фінансова складова. Основні доходи пароплавного товариства мало від перевезення пошти з Туреччини до Росії. Визначено, що згідно договору (з доповненнями) між Головним управлінням пошт та телеграфів Російської імперії та Російським товариством пароплавства і торгівля на пароплавах пересилалися всі види поштової кореспонденції. Насамперед регулювалося пересилання міжнародної кореспонденції, саме в Османську імперію. Це позитивно вплинуло на розвиток комунікаційних магістралей та обмін інформацією. Також простежується охорона урядом Російська імперія монопольних прав поштового відправлення. Але незважаючи на це, відомство зв'язку все А ділилося доходами з пароплавними товариствами, оскільки це було вигідно обом сторонам.
Опис
Ключові слова
correspondence delivery, legal regulation, post, Russian Shipping and Commerce Company, пересилання кореспонденції, правове регулювання, пошта, Російське суспільство пароплавства та торгівлі
Бібліографічний опис
Fedorchenko O. LEGALREGULATION OF CORRESPONDENCE DELIVERY BYRUSSIAN SHIPPIN GAND COMMERCE COMPANY, END OF XIX– BEGINNING OF XX CENTURY // European Reforms Bulletin: international scientific peer-reviewed journal: Grand Duchy of Luxembourg. 2021. № 1. P. 23 - 25.