Монографії
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Монографії за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 178
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументCERTAIN ASPECTS OF LEGAL REGULATION OF THE ACTIVITIES OF THE NATIONAL POLICE OF UKRAINE IN THE SYSTEM OF NATIONAL SECURITY(Norwegian University of Life Sciences, 2024) Нікітін, Анатолій Анатолійович; Nikitin, AnatoliiThe article deals with some aspects of legal regulation of the National Police of Ukraine in the context of ensuring national security. The author reveals the essence of ensuring national security through the interaction of the institutions of society and the State, which determines a certain state of public life and its conditions, both internal and external. By analyzing this area, the article highlights the identification and determination of the scope of social relations which define the essence of national security. The results of the study contribute to a better understanding of the role of legal regulation in ensuring the effective functioning of the National Police as a component of the national security system. The analysis of certain aspects of legal regulation of the National Police in the context of ensuring national security is important given the current challenges and threats faced by society. Responsibility for ensuring national security requires the police not only to maintain law and order, but also to counterterrorism, organized crime, cyber threats and other challenges. The study examines the interaction of the National Police with other state institutions, such as the military, security and law enforcement agencies, as well as with representatives of civil society. Particular attention is paid to the coordination of activities in cases of emergencies and crisis events that may threaten national security. The author also examines the role of the legislative environment in regulating police activities, including laws, regulations and legal principles that define the powers and duties of the police in the context of national security. In addition, the article draws attention to the need for constant analysis and updating of legislation in order to meet modern challenges and needs in the field of national security. It reveals important aspects of interaction between the police, other law enforcement agencies and civil society, which contributes to the improvement of coordination and effectiveness of national security measures. In addition, the article can serve as a basis for developing proposals for further improvement of the system of legal regulation of the National Police in the context of national security of Ukraine. The conclusions offered by the author may be useful for developing strategies and policies aimed at strengthening security and law and order in the country. Розглянуто деякі аспекти правового регулювання діяльності Національної поліції України в контексті забезпечення національної безпеки. Автор розкриває сутність забезпечення національної безпеки через взаємодію інститутів суспільства та держави, що визначає певний стан суспільного життя та його умови як внутрішнього, так і зовнішнього його середовища. Аналізуючи цю сферу, стаття висвітлює ідентифікацію та встановлення обсягу суспільних відносин, які визначають сутність національної безпеки. Результати дослідження сприяють кращому розумінню ролі правового регулювання у забезпеченні ефективного функціонування Національної поліції як складової системи національної безпеки. Проаналізовано окремі аспекти правового регулювання діяльності Національної поліції в контексті забезпечення національної безпеки є важливим з урахуванням сучасних викликів і загроз, з якими стикається суспільство. Відповідальність за забезпечення національної безпеки вимагає від поліції не лише здійснення правопорядку, а й протидії тероризму, організованій злочинності, кіберзагрозам та іншим викликам. Дослідження розглядає взаємодію Національної поліції з іншими державними інститутами, такими як військові структури, служби безпеки та правоохоронні органи, а також з представниками громадянського суспільства. Особлива увага приділяється координації заходів у випадках надзвичайних ситуацій та кризових подій, що можуть загрожувати національній безпеці. Автор також досліджує роль законодавчого середовища в регулюванні діяльності поліції, зокрема законів, нормативно-правових актів і правових принципів, що визначають повноваження та обов'язки поліції в контексті забезпечення національної безпеки. Крім того, стаття звертає увагу на необхідність постійного аналізу та оновлення законодавства з метою відповідності сучасним викликам та потребам у сфері національної безпеки. Вона відкриває важливі аспекти взаємодії між поліцією, іншими правоохоронними органами та громадянським суспільством, що сприяє покращенню координації та ефективності заходів з забезпечення національної безпеки. Крім того, стаття може послужити основою для вироблення пропозицій щодо подальшого вдосконалення системи правового регулювання діяльності Національної поліції в контексті національної безпеки України. Висновки, запропоновані автором, можуть бути корисними для розробки стратегій та політик, спрямованих на зміцнення безпеки та правопорядку в країні.
- ДокументCombating violent crimes against children: challenges for Ukraine, international experience, innovative methods of practical learning(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenyshyn, Mykola; Семенишин, Микола Олександрович; Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим Вікторович; Kostiuk, Andrii; Костюк, АндрійChapter 6, based on the analysis and generalization of constructive foreign experience and the legal practice of Ukraine, outlines the key aspects of countering violent crimes against children and specifies innovative methods of training students of higher education in this direction in the practice of Ukraine. A comparative analysis of experience in the investigation of violent crimes against children is conducted and the possibilities of its implementation into the legal practice of Ukraine are determined. The peculiarities of the organization of detection of violent crimes against children on the basis of legal knowledge for the purpose of educational work and prevention of countering violent crimes against children are highlighted. In order to improve the quality of the teaching of such academic disciplines as "Criminal Studies", "Criminology", "Criminal Law", "Operative and Investigative Activities" in the training process of legal experts, the methodological features of the use of information and technical support for the detection, investigation and prevention of violent crimes against children in "Child-Friendly Interview Room". Mechanisms to prevent re-traumatization of the child's psyche during the interview process are substantiated thanks to special methods and the creation of a psychologically comfortable atmosphere. У розділі 6 на основі аналізу і узагальнення конструктивного зарубіжного досвіду та юридичної практики України окреслено ключові аспекти протидії насильницьким злочинам щодо дітей та конкретизовано інноваційні методи підготовки здобувачів вищої освіти у цьому напрямі в практиці України. Проведено компаративний аналіз досвіду при розслідуванні насильницьких злочинів щодо дітей та визначено можливості його імплементації в юридичну практику України. Висвітлено особливості організації виявлення насильницьких злочинів щодо дітей на ґрунті правових знань задля просвітницької роботи та профілактики протидії насильницьким злочинам щодо дітей. Для підвищення якості викладання таких навчальних дисциплін як «Криміналістика», «Кримінологія», «Кримінальне право», «Оперативно-розшукова діяльність» у навчальному процесі підготовки правознавців охарактеризовано методичні особливості застосування інформаційно-технічного забезпечення виявлення, розслідування та попередження насильницьких злочинів щодо дітей в «Кімнаті, дружній до опитування дітей» Обґрунтовано механізми щодо запобігання повторній травматизації психіки дитини в процесі опитування завдяки спеціальним методикам та створенню психологічно комфортної атмосфери.
- ДокументConcept of violence in jurisprudence(Hamilton: Accent Graphics Communications & Publishing., 2019) Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим ВікторовичThe social policy of any law-based state should be focused on creating decent living conditions and a high standard of well-being not only for the present but also for future generations. The demographic crisis that exists today in Ukraine is not a positive phenomenon for the Ukrainian people, which is why public authorities should promote both the education of a new healthy generation and the preservation of the existing gene pool. Having proclaimed that the person, his/her life and health, honor and dignity, inviolability and security are recognized as the highest social value in Ukraine (Article 3 of the Constitution of Ukraine), the state has committed to protect the individual, especially the child, with all available means. Articles 51-52 of the Constitution of Ukraine provide for state protection of childhood, equality of children in their rights irrespective of their origin, as well as whether they are born in or out of wedlock, and it states that any violence against the child and his/her exploitation are prosecuted by law. The Law of Ukraine “On the Protection of Childhood” notes that every child is guaranteed the right to liberty, personal integrity and protection of dignity. An important step towards the implementation of international standards for the protection of the rights of the child in the national legislation of Ukraine was the adoption of the “National Plan of Action for the implementation of the UN Convention on the Rights of the Child, approved by the Law of Ukraine “On the National Program “National Action Plan for the Implementation of the UN Convention on the Rights of the Child” for the period up to 2016 year”, the purpose of which is to ensure the functioning of the system of protection of children's rights in accordance with the requirements of the UN Convention on the Rights of the Child. But despite the extensive system of state and international legal protection, the number of criminal offenses committed against children has increased significantly recently.
- ДокументDecorruption of Ukraine: the role of anti-corruption programs implemented in the framework agreements on association between Ukraine and the EU(Accent Graphics Communications & Publishing, 2020) Karahioz, Ruslan; Карагіоз, Руслан СтепановичПостійні виклики, пов’язані з корупцією та її протидією, вказують на те, що підтримка антикорупційних зусиль України з боку міжнародних гравців, зокрема ЄС, має продовжуватися, але водночас якість реформ, які проводяться, має підвищуватися. Ongoing challenges associated with and counteracting corruption indicate that support for Ukraine’s anti-corruption efforts by the international actors, in particular the EU, must continue, but at the same time, the quality of the reforms under way must increase.
- ДокументFeatures of designing work programs of educational components of training of future police officers in the context of the scale of human dimensional senses of assessing the quality of higher education(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Bratel, Serhii; Братель, Сергій ГригоровичChapter 9 substantiates the peculiarities of the process of designing work programs of the educational components of training future police officers in the context of the scale of the humandimensional senses of evaluating the quality of higher education and specifies the diagnostic and evaluation apparatus for measuring the results of training on the basis of criterion analysis. On the example of the development of criteria for evaluating the level of educational achievements of the educational component "Legal Psychology", it is proved that such a description is further designed to ensure systematicity in the design of other modules of educational components with the possibility of monitoring the quality of the educational process and quick adjustment of educational programs. It is explained how the application of criterion evaluation makes this process transparent and understandable for all subjects of education; involves comparing the learner's work results with the standard and eliminates the subjective comparison of those who are trained with each other. У розділі 9 обґрунтовано особливості процесу проектування робочих програм освітніх компонент підготовки майбутніх поліцейських у контексті масштабності людиномірних сенсів оцінювання якості вищої освіти і конкретизовано діагностично-оцінний апарат вимірювання результатів навчання на ґрунті критеріального аналізу. На прикладі розробки критеріїв оцінювання рівня навчальних досягнень освітньої компоненти «Юридична психологія» доведено, що такий опис у подальшому покликаний забезпечити систематичність у проектуванні інших модулів освітніх компонент із можливістю моніторингу якості освітнього процесу та швидким корегуванням освітніх програм. Роз’яснено яким чином застосування критеріального оцінювання робить цей процес прозорим і зрозумілим для всіх суб’єктів навчання; передбачає порівняння результатів роботи здобувача з еталоном і усуває суб’єктивне зіставлення тих, кого навчають між собою.
- ДокументFormation of institute of mediation in transitive development of Ukrainian society(Accent Graphics Communications & Publishing, 2020) Matvieieva, Liliia; Матвєєва, Лілія Георгіївна; Konopelskyi, Viktor; Конопельський, Віктор ЯрославовичМожна констатувати, що без законодавчого підґрунтя медіація в Україні все ж стає соціальним інститутом, який формується через об’єктивну потребу у допоміжній системі правосуддя, яка дозволить розвантажити судову систему, забезпечити її ефективне функціонування, вирішити існуючі спори в швидко, помірно економічно ефективно, конфіденційно та ефективно. На нашу думку, законодавче врегулювання процедури медіації розширить альтернативні способи вирішення спорів та дозволить сторонам вирішити спір у позасудовому порядку, що сприятиме вдосконаленню механізмів захисту прав людини та громадянина в Україні. Важливо те, що на відміну від процедури судового врегулювання спору, в якій завжди є сторона, яка не задоволена рішенням суду, у процедурі медіації сторони самостійно приймають рішення, яке задовольняє обидві сторони спору. Підсумовуючи, зазначимо, що запровадження в Україні інституту медіації як форми захисту прав громадян створює умови для пошуку неординарних, життєздатних, стійких рішень. У нинішніх умовах набирає обертів механізм запровадження інституту медіації. Науковці, судді, юристи та представники громадянського суспільства погоджуються, що медіація є ефективною альтернативою судовому розгляду. Розвиток досудового провадження в Україні стає все більш популярним і сприятиме швидкому становленню громадянського суспільства, в якому громадяни зможуть справді регулювати конфлікти без участі та контролю з боку держави. Крім того, медіацію слід розглядати як форму філософії діалогу, яку можна використовувати не лише як спосіб вирішення конфлікту, а й як форму продуктивного спілкування при активному використанні технік, якими повинен володіти медіатор. It can be stated that, without legislative basis, mediation in Ukraine nevertheless becomes a social institution, which is formed through an objective need for an auxiliary justice system, which will allow to unload the judicial system, ensure its effective functioning, resolve existing disputes in a fast, moderate cost-effective, confidential and efficient. In our view, the legislative regulation of the mediation procedure will broaden alternative ways of resolving disputes and will allow the parties to resolve the dispute out of court, which will help to improve the mechanisms of protection of human rights and citizens in Ukraine. What is important is that, unlike a court dispute settlement procedure, in which there is always a party that is not satisfied with the court's decision, the parties independently make a decision in the mediation procedure that satisfies both parties to the dispute. To summarize, let us note that the introduction of a mediation institute in Ukraine as a form of protection of citizens' rights creates conditions for finding extraordinary, viable, sustainable solutions. Under the current conditions, the mechanism of introduction of the Institute of Mediation is gaining momentum. Scientists, judges, lawyers, and civil society representatives all agree that mediation is an effective alternative to litigation. The development of the pre-trial procedure in Ukraine is becoming increasingly popular and will facilitate the rapid emergence of civil society, within which citizens can truly regulate conflicts without government involvement and control. In addition, mediation should be seen as a form of dialogue philosophy that can be used not only as a way of resolving conflict, but also as a form of productive communication when actively using the techniques that the mediator must possess.
- ДокументHuman-scale of education quality: philosophical and methodological dimension of the professional training officers of the National Police of Ukraine(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Бондаренко, Віктор; Bondarenko, Victor; Висоцька, Тамара; Vysotska, TamaraChapter 2 specifies the essence of the human-scale of the quality of education in the philosophical and methodological dimension of the professional training of officers of the National Police of Ukraine; the basic concepts of philosophical, educational theory and practice are analyzed, ideas and positions in the scientific literature on the study of educational phenomena in Ukraine and abroad in their integral connection with the social and cultural context of the philosophical and methodological dimension of national and world transformations of human-scale; the essence of the phenomenon of the human-scale of science in the historical and philosophical context is determined; at the general theoretical philosophical level, the trends of the processes of modern transformations in education are substantiated in a holistic connection with the corresponding concepts of human development; the philosophical and methodological aspect of human-dimensional measurements of the quality of education of police officers in Ukraine is concretized; the necessity and prospects of research and implementation of the concept of Ukrainian general scientific methodology in the theory and practice of education regarding the unity of the formation and development of a Human on the basis of the cognitive-emotional-volitional triad of its components are proved. У розділі 2 конкретизовано сутність людиномірності якості освіти у філософсько-методологічному вимірі професійної підготовки офіцерів Національної поліції України; проаналізовано основні концепції філософської, освітньої теорії і практики, ідеї та позиції в науковій літературі щодо вивчення освітніх явищ в Україні і за кордоном у їх цілісному зв’язку з соціальним та культурним контекстом філософсько-методологічного виміру національних та світових трансформацій людиномірності; визначено сутність феномену людиномірності науки в історико-філософському контексті; на загальнотеоретичному філософському рівні обґрунтовано тенденції процесів сучасних трансформацій в освіті у цілісному зв’язку з відповідними концепціями розвитку людини; конкретизовано філософсько-методологічний аспект людиномірних вимірів якості освіти поліцейських в Україні; доведено необхідність і перспективність дослідження і впровадження концепції української загальнонаукової методології у теорію і практику освіти, щодо єдності формування і розвитку Людини на ґрунті когнітивно-емоційно-вольової тріади її компонент.
- ДокументInnovation and novation as a form of law renewal(Hamilton: Accent Graphics Communications & Publishing., 2019) Matvieieva, Liliia; Матвєєва, Лілія ГеоргіївнаIn a broad sense, innovation is a product of intellectual activity of people, designed as a result of fundamental, applied or experimental research in any field of human activity, aimed at improving its effectiveness. Innovation in worldview and ideology, in formation of new industries and directions, in radical change in management system is attributed to revolutionary changes, when the innovations themselves require breaking stereotypes of thinking, staff changes, training of new specialists, changes in rules and regulations, programs and projects, laws and even the constitutional norms of civil society. Therefore, innovations are often revolutionary in nature and are the basis of scientific and technical and any revolution. An innovation is a novation or introduction that significantly enhances the performance of an existing system. In jurisprudence, modern scholars also distinguish between legal novation and legal innovation. In the legal sphere Yu. M. Oborotov defines the novation concept as a departure from traditional experience associated with its creative development. This author reviews novations in law in one meaningful field with the innovation concept, emphasizing the subjective and objective nature of the latter. Innovation, in his opinion, is any discovery made at the personal level, but achieves social acceptance. The main condition for novations is thus their broadcasting [7, p. 100]. The authors note the social content of this definition in the absence of its purely legal characteristics.
- ДокументInnovation of markers for assessment of the quality of educational and scientific research activities of students in higher education institutions with special learning conditions(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим Вікторович; Semenova, Alla; Семенова, Алла ВасилівнаChapter 11 specifies the essence and features of innovative markers for assessing the quality of educational and research activities of applicants in higher education institutions with special study conditions. Modern approaches to the development of effective educational materials with a rethinking of their psychological-pedagogical, didactic functions, content, forms and stages of creating effective modern educational content in the aspect of evaluating the quality of the educational process from the points of view of: "acquirer", "mentor", "quality expert" are defined – a specialist in the field of educational measurements, quality monitoring". on the example of the educational component "Methodology of scientific knowledge" for the third level of education, it is proved that the evaluation of the effectiveness of the educational process based on learning outcomes is a complex procedure within which the mentor must be clearly aware of the connection between the predicted learning outcomes and the methods of setting goals for their achievement even at the time of development course Thus, the technological cycle from the conception, development, implementation and evaluation of the educational component is closed, noting that the integrated goals of the educational component – the course, which must be clearly formulated by the teacher-mentor, combine 3 approaches (content, internal and external processes of learning – learning, outcome) it is they who become the basis of the didactic complex of the course markers for evaluating the quality of educational and research activities of applicants in higher education institutions with special conditions of study. У розділі 11 конкретизовано сутність і особливості інноваційніних маркерів оцінювання якості освітньої та науково-дослідної діяльності здобувачів у ЗВО з особливими умовами навчання. Визначено сучасні підходи до розроблення ефективних освітніх матеріалів з переосмисленням їх психолого-педагогічних, дидактичних функцій, змісту, форм та етапів створення ефективного сучасного освітнього контенту в аспекті оцінювання якості освітнього процесу з точок зору: «здобувач», «наставник», «експерт з якості – фахівець у галузі освітніх вимірювань, моніторингу якості» . на прикладі освітньої компоненти «Методологія наукового пізнання» для третього рівня освіти доведено, що оцінювання ефективності освітнього процесу за результатами навчання є комплексною процедурою у межах якої наставник має чітко усвідомлювати зв’язок між прогнозованими результатами навчання та способами постановки цілей їх досягнення ще на момент розробки курсу. Таким чином, технологічний цикл від задуму, розробки, впровадження і оцінювання освітньої компоненти замикається, зауважуючи на те, що інтегровані цілі освітньої компоненти – курсу, які має чітко сформулювати викладач-наставник поєднують 3 підходи (змісту, внутрішніх і зовнішніх процесів навчання – научіння, результату) саме вони й стають основою дидактичного комплексу курсу маркерів оцінювання якості освітньої та науково-дослідної діяльності здобувачів у ЗВО з особливими умовами навчання.
- ДокументINTERNATIONAL STANDARDS FOR THE PROTECTION OF THE RIGHTS OF MINORS IN CRIMINAL PROCEEDINGS(Norwegian University of Life Sciences, 2024) Voloshanivska, Tetiana; Волошанівська, Тетяна ВолодимирівнаThe article examines the peculiarities of international legal protection of minors in criminal proceedings and during court proceedings. It is indicated that the following problems require revision/clarification/generalization: 1) normalization of international and European standards for the administration of justice in relation to minors; 2) classification of the legislator's approaches to the formation of juvenile criminal policy in international legal documents; 3) highlighting and actualization of meaningful components of international and European standards of administration of justice in relation to minors; 4) actualization of international and European standards of administration of justice in relation to minors under the conditions of the special legal regime of martial law. The development of the architecture of the security environment requires the differentiation of the approach to the tasks of juvenile criminal policy by distinguishing: 1) the direction of ensuring the rights and freedoms of juvenile criminal offenders, as well as interaction with them with an understanding and observance of the best interests of the child; 2) in the direction of ensuring the rights and freedoms of minor victims of criminal offenses by creating a comprehensive approach to their resocialization and reintegration into society with minimal risk of secondary victimization. The substantive elements of the international standards of justice for minors include: 1) a clearly defined and tested mechanism for integrating international and European recommendations into national legislation and law enforcement practice; 2) standardization of approaches to the typification of measures of a criminal legal and criminal procedural nature that can be applied to minors who have committed a criminal offense (in particular, for example, life imprisonment or the death penalty (if it is prescribed as a type of punishment in the criminal legislation of the country) in most countries, it is not applied to minors, which is ensured by the standardization of the principle of humanism and economy of repression in juvenile criminal justice); 3) separation of provisions on juvenile criminal law and procedural policy into an independent legislative act or section of a codified legislative act; 4) recognition of minors as privileged subjects of criminal responsibility, which results in the corresponding scope of rights and freedoms within the limits of criminal legal and procedural relations; 5) integration of specific, alternative to punishment measures of criminal law influence (coercive educational measures, etc.); 6) simplified grounds for exemption from punishment and its further serving; 7) a special procedure for involvement in investigative (search) actions in criminal proceedings in which a minor has the status of a suspect/witness/victim. В статті розглядаються особливості міжнародно-правового захисту неповнолітніх осіб у кримінальному провадженні та під час судового розгляду. Вказується, що доопрацювання/уточнення/узагальнення потребують такі проблеми: 1) унормування міжнародних та європейських стандартів відправлення правосуддя відносно неповнолітніх осіб; 2) класифікація підходів законодавця до формування ювенальної пенальної політики у міжнародних правових документах; 3) виокремлення та актуалізація змістовних складових міжнародних та європейських стандартів відправлення правосуддя відносно неповнолітніх осіб; 4) актуалізація міжнародних та європейських стандартів відправлення правосуддя відносно неповнолітніх осіб в умовах дії особливого правового режиму воєнного стану. Розбудова архітектури безпекового середовища потребує у диференціації підходу до завдань ювенальної пенальної політики шляхом виокремлення: 1) напряму забезпечення прав та свобод неповнолітніх кримінальних правопорушників, а також взаємодії із ними із розумінням та дотриманням найкращих інтересів дитини; 2) напряму забезпечення прав та свобод неповнолітніх жертв кримінальних правопорушень шляхом створення комплексного підходу до їх ресоціалізації та реінтеграції у суспільство з мінімальним ризиком вторинної віктимізації. До змістовних елементів міжнародних стандартів відправлення правосуддя щодо неповнолітніх осіб: 1) чітко визначений та апробований механізм інтеграції міжнародних та європейських рекомендацій у національне законодавство та практику правозастосування; 2) унормування підходів до типізації заходів кримінально-правового та кримінального процесуального характеру, які можуть бути застосовані до неповнолітніх осіб, які вчинили кримінальне правопорушення (зокрема, наприклад, довічне позбавлення волі або смертна кара (якщо вона передбачена як вид покарання у кримінальному законодавстві країни) у більшості країн до неповнолітніх осіб не застосовується, що забезпечується стандартизацією принципу гуманізму та економії репресії у ювенальному кримінальному правосудді); 3) виокремлення положень щодо ювенальної кримінально-правової та процесуальної політики у самостійний законодавчий акт чи розділ кодифікованого законодавчого акту; 4) визнання неповнолітніх осіб привілейованими суб’єктами кримінальної відповідальності, що має наслідком відповідний обсяг прав та свобод у межах кримінально-правових та процесуальних відносин; 5) інтеграція специфічних, альтернативних покаранню заходів кримінально-правового впливу (примусові заходи виховного характеру тощо); 6) спрощені підстави для звільнення від покарання та його подальшого відбування; 7) особливий порядок залучення до проведення слідчих (розшукових) дій у кримінальному провадженню в яких неповнолітній має статус підозрюваного/свідка/потерпілого.
- ДокументINTERPRETATION OF CONSTITUTIONAL PROVISIONS AS A FACTOR OF ENSURING NATIONAL SECURITY UNDER MARTIAL LAW(Norwegian University of Life Sciences, 2024) Beschastnyi, Viktor; Lvova, Ielyzaveta; Львова, Єлизавета ОлегівнаАuthors studied the problems of interpretation of constitutional provisions and the significance of such interpretation for the system of national security of Ukraine, emphasizing the peculiarity of the mode of operation of the Constitutional Court of Ukraine as a body of constitutional jurisdiction, namely focusing on the interpretation of the Constitution of Ukraine. The study of the legal basis for decision-making and the provision of opinions by the Constitutional Court of Ukraine under martial law in 2022-2023 resulted in conducting of the classification of the interpretation of constitutional provisions by types of legal arguments. Russia's war against Ukraine encroached not only on the constitutional system of Ukraine, but also on the security system in the European legal space and the principles of the international legal order. The article emphasizes the need to develop a draft law of Ukraine "On the Principles of the Constitutional System", examines how the constitutional provisions are interpreted in the last five years of the state's development, and analyzes this phenomenon in the context of the initiated process of negotiations on Ukraine's accession to the European Union and making amendments in Constitution of Ukraine on implementing EU regulations. It is stated that before the full-scale invasion, the Constitutional Court of Ukraine made decisions for geopolitical reasons, and today the activities of the Constitutional Court of Ukraine are based on strict adherence to the principles of the rule of law, democracy and economic reasonability. It is determined that the need to protect fundamental human rights arises from the very fact of overcoming the contradictions generated by the conflict of society, the shortcomings of public control over the activities of public authorities and the system of protection of law and protection of constitutional values (in particular, in military conflict). There is still a need for public discussions of problematic issues of the future constitutional reform in Ukraine. All in all, it is necessary to improve the norms of the legislation of Ukraine on communication of the Constitutional Court of Ukraine with the civil society, in particular. The result of the study was the conclusion about the need to form a common idea of the norms and rules for the development of constitutional phenomena in responses to citizens' complaints within the framework of appeal to the Constitutional Court of Ukraine. Авторами досліджено проблематику тлумачення конституційних положень, а також визначено значення такого тлумачення для системи національної безпеки України, можна відзначити особливість режиму роботи Конституційного Суду України як органу конституційної юрисдикції, а саме спрямованість на тлумачення Конституції України. Результатом дослідження правових засад ухвалення рішень і надання висновків Конституційним Судом України в умовах воєнного стану 2022 - 2023 роках стала розробка класифікації тлумачення конституційних положень за типами правових аргументів. Розв’язання росією війни проти України посягнуло не тільки на конституційний лад в Україні, а й на систему безпеки на європейському просторі та принципи міжнародного правопорядку. У статті наголошено на потребі в розробці проєкту закону України «Про засади конституційного ладу», досліджено у який спосіб тлумачено конституційні положення в останні п’ять років розвитку держави, а також зроблено аналіз цього явища в контексті розпочатого процесу перемовин щодо вступу України до Конституції України та внесення подальших змін в Основний Закон України щодо імплементації норм європейського законодавства. Констатовано, що до повномасштабного вторгнення Конституційний Суд України ухвалював рішення з геополітичних мотивів, а на сьогодні діяльність Конституційного Суду України базовано на неухильному дотриманні принципів верховенства права, демократії та економічної доцільності. Визначено, що потреба захисту основних прав людини виникає із самого факту подолання суперечностей, що їх породили конфліктність суспільства, недоліки громадського контролю над діяльністю органів публічної влади і системи охорони права та захисту конституційних цінностей (зокрема, в умовах воєнного конфлікту). Досі залишається актуальною потреба в обговоренні з громадськістю проблемних питань майбутньої конституційної реформи. Отже, варто вдосконалити норми законодавства України щодо комунікації Конституційного Суду України з громадськістю, зокрема результатом дослідження став висновок про потребу формації єдиного уявлення про норми та правила розвитку конституційних явищ у відповідях на звернення громадян у межах подання до Конституційного Суду України.
- ДокументLegal aspect of the implementation of international standards of ethical behavior of the police as a prerequisite for the prevention of corruption offenses(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Bratel, Serhii; Братель, Сергій Григорович; Krykun, Viacheslav; Крикун, Вячеслав Віталійович; Нікітін, Анатолій Анатолійович; Nikitin, AnatoliiChapter 7 specifies the peculiarities of the theoretical legal organizational foundations of the implementation of the International Standards of Ethical Behavior in the training of police officers in Ukraine, as prerequisites for preventing the commission of corruption and corruption-related offenses. The legal aspect of the implementation of international standards of ethical behavior of police officers is determined on the basis of the system of methods and techniques of scientific knowledge, namely comparative-implementation and retrospective methods; taking into account the regularities of the humanistic approach in professional education, which is aimed at the priorities of individuality, originality, self-worth of a person, but such that does not renounce its social determination. У розділі 7 конкретизовано особливості теоретичних правових організаційних засад реалізації Міжнародних стандартів етичної поведінки у підготовці поліцейських в Україні, як передумови запобігання вчиненню корупційних і пов’язаних із корупцією правопорушень. Правовий аспект реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки поліцейських визначено на ґрунті системи методів і прийомів наукового пізнання, а саме компаративістсько-імплементаційного та ретроспективного методів; з урахуванням закономірностей гуманістичного підходу в професійній освіті, що спрямований на пріоритети індивідуальності, самобутності, самоцінності людини, але такої, що не відмовляється від її соціальної детермінації.
- ДокументLegal aspects of protection of critical infrastructure in Ukraine during martial law(Boston : Primedia eLaunch, 2022) Kuzmenko, Iuliia; Кузьменко, Юлія Василівна; Koropatov, Oleh; Коропатов, Олег Миколайович; Liubchyk, Viktor; Любчик, Віктор Борисович; Dumanskyi, Roman; Думанський, Роман ВікторовичВ умовах широкомасштабної збройної агресії та запровадження воєнного стану в Україні першочергового значення набуває все більшого обговорення та дій щодо протидії злочинам у різних сферах життя, в тому числі й військових правопорушень. Зростання рівня небезпеки для функціонування критичної інфраструктури вимагає правового регулювання з метою забезпечення їх правового визнання, охорони, протидії злочинним проявам, знищенню чи часткового пошкодження, збоїв сталого функціонування цих об’єктів, визначення юридичної відповідальності за даний вид правопорушень. Стан захищеності об’єктів критичної інфраструктури є складовою національної безпеки країни. В умовах запровадження воєнного стану в Україні першочергового значення набуває забезпечення надійного та стабільного та безперебійного функціонування об’єктів критичної інфраструктури. На сьогодні гостро стоять проблеми фінансового і матеріально-технічного забезпечення тих об’єктів критичної інфраструктури, що постраждали внаслідок військових дій. In the conditions of large-scale armed aggression and the introduction of martial law in Ukraine, more and more discussion and actions regarding combating crimes in various spheres of life, including military offenses, are of primary importance. The increase in the level of danger for the functioning of critical infrastructure requires legal regulation in order to ensure their legal recognition, protection, countering criminal manifestations, destruction or partial damage, failures of the sustainable functioning of these objects, and determination of legal responsibility for this type of offense. The state of security of critical infrastructure facilities is a component of the country's national security. In the conditions of the introduction of martial law in Ukraine, ensuring the reliable, stable and uninterrupted functioning of critical infrastructure facilities is of primary importance. Today, there are acute problems of financial and logistical support of those critical infrastructure objects that suffered as a result of military operations.
- ДокументPREVENTION OF MENTAL VIOLENCE IN THE SYSTEM OF PROVIDING INFORMATION SECURITY OF CITIZENS IN UKRAINE(2020) Sobko, Hanna; Собко, Ганна Миколаївна; Mitina, Olena; Мітіна, Олена МихайлівнаIt should be noted that such proposals for resolving the issue of information security concern the state. However, concerning the recommendation for citizens, an important means of counteracting information and psychological influence is self–development, improving their worldview, checking the information obtained in various sources, all information obtained in the media must be objectively questioned until such information is published in official sources. Слід зазначити, що такі пропозиції щодо вирішення питання інформаційної безпеки хвилюють державу. Проте, щодо рекомендації громадянам, важливим засобом протидії інформаційно-психологічному впливу є саморозвиток, удосконалення свого світогляду, перевірка інформації, отриманої в різних джерелах, вся інформація, отримана в ЗМІ, повинна бути об’єктивно перевірена до моменту її оприлюднення в офіційні джерела.
- ДокументPsycho-educational support and development of pedagogical skills of teachers in higher education institutions with special learning conditions(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Kostiuk, Andrii; Костюк, АндрійChapter 10 proves that the knowledge and consideration of subjective, i.e. internal mental and psycho-pedagogical personal characteristics is of particular importance in the process of professional training of the future police officer. From such positions, the essence and features of psycho-pedagogical support and development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions are specified. An analysis of the development of methodological principles and methodological specifics of psycho-pedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special learning conditions was carried out; the main directions of implementation of psycho-pedagogical support of teachers are determined, with the coverage of theoretical provisions, methods and psycho-pedagogical technologies; on the example of practical-research work, the specifics of the implementation of a psycho-pedagogical workshop for teachers of higher education institutions with special learning conditions are highlighted; the importance and prospects for the introduction of a system of psychopedagogical support and the development of pedagogical skills of teachers of higher education institutions with special conditions of learning based on a synergistic approach are determined. У розділі 10 доведено, що особливого значення в процесі професійної підготовки майбутнього поліцейського набуває знання і урахування суб’єктивних, тобто внутрішніх психічних і психопедагогічних особистісних характеристик. З таких позицій конкретизовано сутність і особливості психопедагогічного супроводу та розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання. Здійснено аналіз стану розробки методологічних засад і методичної специфіки психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено основні напрями реалізації психопедагогічного супроводу викладачів з висвітленням теоретичних положень, методик та психопедагогічних технологій; на прикладі практично-дослідної роботи висвітлено специфіку впровадження психопедагогічного практикуму для викладачів ЗВО з особливими умовами навчання; визначено важливість та перспективи щодо запровадження системи психопедагогічного супроводу і розвитку педагогічної майстерності викладачів ЗВО з особливими умовами навчання на ґрунті синергетичного підходу.
- ДокументPsychological and pedagogical content of the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Krykun, Viacheslav; Крикун, Вячеслав Віталійович; Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим ВікторовичChapter 8 specifies the psychological and pedagogical content of the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine on the basis of the methodological principles of the humanistic approach, interactive learning technologies and modern didactic principles, which should be the basis of the professional training of police officers in their practical orientation while modeling the real process of official activity within the walls of HEI, with the inclusion of teachers in this process as subjects who have the techniques of organizing their own professional activities and analyze the ways of professional self-development. Methodical and practical psychological and pedagogical directions for the implementation of the ideas of humanistic pedagogy are presented, as well as the development of methodological foundations for the implementation of international standards of ethical behavior in the training of police officers in Ukraine on the basis of a general scientific holistic approach, which is an objective need of the modern national education system in general and the training of police officers in particular. It has been proven that Ukrainian society needs a comprehensive strategic and balanced educational policy for the training of specialists who should be characterized by appropriate professional and personal moral and managerial qualities, because the main duty of a police officer is to serve people, to respect the constitutional rights of freedom, equality and justice. It is substantiated that in such a context, the issue of concretizing the axiological and nation-building content and developing the methodology for preparing and evaluating relevant programs, training of scientific and pedagogical personnel acquire special significance. У розділі 8 конкретизовано психолого-педагогічний контент реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки у підготовці поліцейських в Україні на ґрунті методологічних засад гуманістичного підходу, інтерактивних технологій навчання та сучасних дидактичних принципів, які мають бути основою професійної підготовки поліцейських у їх практичній спрямованості при моделюванні реального процесу службової діяльності в стінах ЗВО, при включенні викладачів у цей процес як суб’єктів, які володіють прийомами організації власної професійної діяльності і аналізують шляхи професійного саморозвитку. Представлено методично-практичні психолого-педагогічні напрями впровадження ідей гуманістичної педагогіки, а також розробка методологічних основ реалізації міжнародних стандартів етичної поведінки у підготовці поліцейських в Україні на ґрунті загальнонаукового цілісного підходу, що є об’єктивною потребою сучасної вітчизняної системи освіти загалом і підготовки поліцейських зокрема. Доведено положення про те, що українське суспільство потребує цілісної стратегічно-виваженої освітньої політики підготовки фахівців, які мають характеризуватися відповідними професійними і особистісними моральними і управлінськими якостями, адже основний обов’язок офіцера поліції – служити людині, поважати конституційні на свободу, рівність та справедливість. Обґрунтовано, що у такому контексті особливої значущості набувають питання конкретизації аксіологічно-націєтворчого змісту і розробки методології підготовки і оцінювання відповідних програм, підготовки науково-педагогічних кадрів.
- ДокументPublic administration in the field of national security provision in European integration conditions (conceptual background)(Accent Graphics Communications & Publishing, 2020) Pavliutin, Yurii; Павлютін, Юрій МиколайовичВ рамках глобалізаційних та євроінтеграційних процесів державне управління у сфері забезпечення національної безпеки України має виходити з принципу взаємозалежності внутрішніх і зовнішніх аспектів національної безпеки, необхідності врахування та можливості реалізації міжнародний досвід у цій сфері, насамперед європейських держав. Within the framework of globalization and European integration processes, public administration in the sphere of ensuring national security of Ukraine should be based on the principle of interdependence of internal and external aspects of national security, the need to take into account and the possibility of implementing international experience in this area, primarily of European states.
- ДокументQuality parameters of higher education officers of the National Police in the conditions of imperative human-scale values(Kharkiv: PC TECHNOLOGY CENTER, 2023) Semenyshyn, Mykola; Семенишин, Микола Олександрович; Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Klymenkо, Igor; Клименко, Ігор; Shvets, Dmytro; Швець, Дмитро Володимирович ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1999-9956; Bratel, Serhii; Братель, Сергій Григорович; Krykun, Viacheslav; Крикун, Вячеслав Віталійович; Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим Вікторович; Nikitin, Anatolii; Нікітін, Анатолій АнатолійовичThe monograph reflects and scientifically and methodologically substantiates ways to solve urgent problems of the theory and practice of training officers of the National Police in terms of the quality of higher education in the context of the imperative of human-dimensional meanings, taking into account studies of Ukrainian psychological, pedagogical, legal comparative studies. Philosophical and methodological approaches to solving existing disagreements in the field of human measurement of the quality of police education in Ukraine and abroad are studied in integral connection. The book proves the necessity and prospects of research and implementation in the theory and practice of police education of the concept of Ukrainian general scientific methodology regarding the unity of the formation and development of a Human on the basis of the cognitive-emotional-volitional triad of components of the value experience of the individual. The developments contained in this collective monograph will be suitable for use in the pedagogical and psychological support of educational activities for the training of police officers both in the framework of formal and non-formal education. У монографії відображено та науково-методологічно обґрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем теорії та практики підготовки офіцерів Національної поліції щодо якості вищої освіти в контексті імперативу людино-вимірних смислів з урахуванням досліджень Української психолого-педагогічної, правової компаративістики. Розробки, що містяться в даній колективній монографії, будуть придатні для використання в педагогічному та психологічному забезпеченні освітньої діяльності з підготовки поліцейських як у рамках формальної, так і неформальної освіти.
- ДокументReflection of personality self-organization of future police employees as a condition for the development of psychological resilience(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Shvets, Dmytro; Швець, Дмитро Володимирович ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1999-9956; Yevdokimova, Olena; Євдокімова, Олена; Larionov, Stanislav; Ларіонов, СтаніславIn the Chapter 5, the process of reflection of self-organization as a way of personal organization of the life of future police officers is studied, which will contribute to the development of psychological resilience through the implementation of psychological training methods. The indicators of testometric aggressiveness of police officers are specified; interrelations of testometric and behavioral aggressiveness of police officers are revealed; the factors of manifestation of stress and post-stress response, the behavior of future police officers in the process of performing psycho-training exercises are determined; the principles of psychological assistance are determined in order to restore psychological resources in the aspect of preparation for the professional activities of law enforcement officers; the directions of professional and psychological training of future police officers are determined in terms of developing their resilience. У розділі 5 досліджено процес рефлексії самоорганізації як способу особистісної організації життєдіяльності майбутніх працівників поліції, що сприятиме розвитку психологічної резільєнтності шляхом впровадження психологічних тренінгових методик. Конкретизовано показники тестометричної агресивності працівників поліції; виявлено взаємозв’язки тестометричної та поведінкової агресивності працівників поліції; визначено чинники прояву стресового та постстресового реагування, поведінки майбутніх працівників поліції в процесі виконання психотренінгових вправ; визначено принципи психологічної допомоги з метою відновлення психологічних ресурсів в аспекті підготовки до професійної діяльності правоохоронців; окреслено напрями професійно-психологічної підготовки майбутніх працівників поліції в аспекті розвитку їхньої резільєнтності.
- ДокументSOME ASPECTS OF INFORMATION TREATMENT IN ORDER TO ENSURE PROPER PROTECTION OF CRITICAL INFRASTRUCTURE OBJECTS IN UKRAINE(Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022) Brusakova, Oksana,; Krykun, Viacheslav; Крикун, Вячеслав ВіталійовичThe key directions of the information treatment process during the administrative and legal regulation of protection of the critical infrastructure objects are distinguished. The analysis of the indicated directions allowed to determine problematic issues related to the information treatment during the administrative and legal regulation of the of critical infrastructure objects protection: lack of established interaction of the subjects of such provision; passporting of only a part of critical infrastructure objects; difficulties with balanced observance of the principles of publicity and confidentiality of protection of the critical infrastructure objects during the dissemination of information about the content of such protection; lack of a single mechanism for establishing the criticality category of a critical infrastructure object with its subsequent identification. In this regard, the expediency of creating a specialized information and telecommunications system for the protection of critical infrastructure objects, as well as the implementation of a passporting mechanism for all such objects without exception, is argued.