Перегляд за Автор "Залєвська, Ірина Іванівна"
Зараз показуємо 1 - 9 з 9
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументThe mechanism of legal regulation of the application of police measures in Ukraine(Іnternational Science Group. – Boston : Primedia eLaunch., 2023) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Iuliia; Коропатов, Олег Миколайович; Koropatov, Oleh; Залєвська, Ірина Іванівна; Zalievska, Iryna; Думанський, Роман Вікторович; Dumanskyi, RomanВ розділі розглядаються проблеми пов’язані із ухиленням оподаткування. Так, ухилення від сплати податків є негативним фактором економічної безпеки України. В Україні сьогодні, особливо в умовах воєнного часу, негативні наслідки недофінансування державних структур з державного бюджету спостерігається більше ніж будь-коли. З 1991 року і дотепер державний бюджет України завжди був профіцитним, що означає більше витрат, ніж доходів. Тому ситуація з недофінансування головних розпорядників, відмова від багатьох статей їх бюджету запитів цілком логічно. Тому ситуація недофінансування основних адміністраторів, відхилення багатьох статей їхніх бюджетних запитів є цілком логічним. А значну частину бюджету складають податки, тому постає проблема податків ухилення є злочином, що зачіпає економічну безпеку держави і є складовою складова національної безпеки. В розділі зроблено висновки,що для всіх країн світу, а не тільки для України, проблема несплата податків є досить гострою та актуальною. Тому варто вивчати міжнародний та вітчизняний конструктивний досвід боротьби із запобігання правопорушенням у сфері оподаткування та використання його в системі боротьби з ними. Суспільна небезпека ухилення від сплати податків, зборів та ін. платежів виникає внаслідок обґрунтованої несплати кожною фізичною та юридичною особою податків і зборів в порядку і розмірах, встановлених законом. Для забезпечення економічної безпеки, визначені наступні основні завдання в контексті зниження потенціалу загрози національній економіці: - постійний моніторинг та оцінка рівня ухилення від сплати податків, - модернізація податкової системи України, яка виключає обтяжливе оподаткування процедури, несправедливе податкове навантаження, прихована криміналізація фіскальних органів та представників бізнесу. Удосконалення системи податкового адміністрування податків і зборів, забезпечення його прозорості, помірного зниження та рівномірного розподілу податку навантаження на платників податків залежно від виду діяльності, - цілеспрямована, організована робота на державному рівні щодо розвитку податку; культури платників податків, формування законослухняної та ін. толерантної податкової поведінки; негативне ставлення до несплати податків - розвиток податкової культури самих податкових органів (для цього необхідно підвищити вимоги до кваліфікації працівників, заохочення і позитивна мотивація їхньої праці (наприклад, підвищення рівня оплата праці, престиж професії, технічне оснащення), змінити пріоритети в роботі податкових органів (зусилля зібрати більше податків повинні поступитися місцем бажанню об’єктивно перевіряти податки та надавати допомогу платникам податків), - цілеспрямована державна політика у боротьбі з недоотриманням доходів держави у бюджет, - виявлення, попередження та знешкодження правопорушень, пов'язаних з ухиленням від сплати податків, - створення перешкод для розвитку та поширення податкових правопорушень взагалі на рівні уряду, - зміна негативного ставлення суспільства до механізму оподаткування, протидія криміналізації економіки та корупції.
- ДокументДеякі поради поліцейському щодо надання допомоги пораненому з ампутованою частиною тіла(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-06-02) Бутенко, Вадим Станіславович; Butenko, Vadym; Залєвська, Ірина Іванівна; Zalievska, IrynaРозглянуто деякі поради поліцейському, щодо надання допомоги пораненому з ампутованою частиною тіла. Some advice to a policeman on providing assistance to a wounded person with an amputated part of the body is considered.
- ДокументДОЦІЛЬНІСТЬ НАДАННЯ ДОМЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПОЛІЦЕЙСЬКИМИ В ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ(Одеса: ОДУВС, 2022-06-16) Залєвська, Ірина Іванівна; Zalievska, IrynaАвторкою розглянуто доцільність надання домедичної допомоги поліцейськими в професійній діяльності. The author considered the expediency of providing pre-medical assistance by police officers in their professional activities.
- ДокументМожливості використання матеріалів оперативно-розшукової діяльності під час досудового розслідування корупційних кримінальних правопорушень(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2022-10) Залєвська, Ірина Іванівна; Коломієць, К.С.Проаналізовані можливості використання матеріалів оперативно-розшукової діяльності під час досудового розслідування корупційних кримінальних правопорушень.
- ДокументОКРЕМІ ПРАВОВІ АСПЕКТИ УЧАСТІ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ У НАВЧАННІ НАСЕЛЕННЯ ПРИ ВИЯВЛЕННІ ВИБУХОНЕБЕЗПЕЧНИХ ПРЕДМЕТІВ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС, 2022-04-29) Залєвська, Ірина Іванівна; Мирза, Світлана Степанівна; Myrza, SvitlanaАвторами додається ще один шлях вирішення актуальних проблем щодо обізнаності цивільного населення про поведінку із вибухонебезпечними предметами сучасності. У якості рекомендації можемо запропонувати посилення навчання населення у зазначеному вище напрямку в закладах освіти із залученням поліцейських. Це підвищить захищеність найбільш вразливої частини населення – молоді. Оскільки переважна більшість навчальних закладів не мають відповідної матеріальної-технічної бази (макети вибухових пристроїв, боєприпасів, вибухових речовин тощо), відповідно основним ефективним способом навчання буде перегляд навчальних фільмів та наочних презентацій, у тому числі і мультимедійних. Через актуальність даної проблеми, на сьогодні окрім офіційних структур таких, як ДСНС, певні рекомендації та навчання щодо безпеки поводження із вибухонебезпечними предметами надає Національна поліція України. The authors add another way to solve the current problems regarding the awareness of the civilian population about the behavior with explosive objects of our time. As a recommendation, we can suggest strengthening the training of the population in the above-mentioned direction in educational institutions with the involvement of police officers. This will increase the protection of the most vulnerable part of the population - the youth. Since the vast majority of educational institutions do not have the appropriate material and technical base (models of explosive devices, ammunition, explosives, etc.), accordingly, the main effective way of learning will be watching educational films and visual presentations, including multimedia ones. Due to the urgency of this problem, today, in addition to official structures such as the State Emergency Service, the National Police of Ukraine provides certain recommendations and training on the safety of handling explosive objects.
- ДокументПОНЯТТЯ ТА ОЗНАКИ АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВОГО РЕЖИМУ КОНФІДЕНЦІЙНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В УКРАЇНІ(Одеса: ОДУВС, 2022) Коропатов, Олег Миколайович; Koropatov, Oleh; Залєвська, Ірина Іванівна; Zalievska, IrynaКатегорія адміністративно-правового режиму конфіденційної інформації визначається винят- ковою значимістю національних інформаційних ресурсів для забезпечення обороноздатності дер- жави, захисту прав і законних інтересів окремого громадянина та держави загалом. Актуальність відповідних проблем поси- люється також в умовах, коли проти України здійснюються широкомасштабні «інформаційні війни», спрямовані на дискредитацію, дезоргані- зацію, підрив іміджу, інформаційну дестабіліза- цію нашої держави. Конфіденційна інформація, на відміну від доступної інформації, не призначена для широ- кого кола осіб. Конфіденційність передбачає від- несення певних відомостей до інформації з обме- женим доступом та має здійснюватися в чіткій відповідності й на підставі чинних правових норм. Конфіденційна інформація незалежно від того, предметом яких відносин вона є, має певну цін- ність для суб’єкта інформації: держави, фізичної або юридичної особи. Цінність інформації зумовлена її викорис- танням у публічній сфері (для забезпечення державного управління в різних сферах суспіль- ного життя) та у приватній сфері (для реаліза- ції і захисту прав фізичних та юридичних осіб). В умовах воєнного стану розголошення конфіден- ційної інформації може завдати істотної шкоди як національним, державним, приватним, так і публічним інтересам. Державні й недержавні органи та організації у процесі здійснення своєї діяльності є розпорядниками інформації, поши- рення якої матиме негативні наслідки для різних категорій фізичних осіб, юридичних осіб, інтере- сів та цілісності держави. Дослідження поняття й ознак адміністратив- но-правового режиму конфіденційної інформації необхідне насамперед для визначення оптималь- них варіантів організаційно-правових засад регу- лювання характерних відносин, удосконалення його методів, форм, засобів реалізації та нала- годження повноцінного функціонування. The category of the administrative-legal regime of confidential information is determined by the exceptional importance of national information resources for ensuring the state’s defense capability, protecting the rights and legitimate interests of an individual citizen and the state as a whole. The urgency of the relevant problems increases even in conditions when large-scale “information wars” are being waged against Ukraine, aimed at discrediting, disorganizing, undermining the image, and informational destabilization of our state. In connection with military aggression by Russia, a situation has arisen in Ukraine where malicious actions against information with limited access not only do not decrease, but on the contrary, have a fairly stable tendency to increase. Sources and methods of influence of information threats are identified, the protection of information from which can be ensured only with a comprehensive approach to ensuring information security, the concept of which is enshrined in the legislation of Ukraine, where it is interpreted as a state of protection of the vital interests of a person, society and the state, in which the infliction of damage due to: incompleteness, untimeliness and implausibility of the information used; negative information impact; negative consequences of the use of information technologies; unauthorized distribution, use and violation of integrity, confidentiality and availability of information. Confidential information, unlike available information, is not intended for a wide range of people. Confidentiality involves classifying certain information as information with limited access and must be carried out clearly in accordance with and on the basis of current legal norms. Confidential information, regardless of the subject of the relationship, has a certain value for the subject of the information: the state, an individual or a legal entity. The value of information is determined by its use in the public sphere (to ensure public administration in various spheres of public life) and in the private sphere (to implement and protect the rights of individuals and legal entities). In the conditions of martial law, the disclosure of confidential information can cause significant damage to national, state, private, and public interests. State and non-state bodies and organizations, carrying out their activities, are managers of information, the dissemination of which will have negative consequences for various categories of individuals, legal entities, interests and integrity of the state. Taking into account the existing problems in the information sphere, which are discussed, in particular, in the Strategy for the Development of the Information Society in Ukraine, the Doctrine of Information Security of Ukraine, when there is a need to develop information legislation, carry out systematic correlation to solve issues of protection and provision of basic rights, values and socio-economic the interests of man, society and the state, building an effective information security system of Ukraine in the conditions of an open society, problems of improving the administrative-legal regime of confidential information are of particular importance. The study of the concept and signs of the administrativelegal regime of confidential information is necessary first of all to determine the optimal options for the organizational-legal basis of regulation of inherent relations, to improve its methods, forms, means of implementation and establishment of full-fledged functioning.
- ДокументПРАВОВІ ПІДСТАВИ ТА ТАКТИКА ЗАСТОСУВАННЯ ПОЛІЦЕЙСЬКИМИ ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ ПІД ЧАС РУХУ СЛУЖБОВОГО АВТОМОБІЛЯ ЯК СПОСІБ ПРИПИНЕННЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗЛОЧИНІВ(Одеса: ОДУВС, 2023) Бурангулов, Андрій Вікторович; Buranhulov, Andrii; Залєвська, Ірина Іванівна; Zalievska, Iryna; Коломієць, Юрій Миколайович; Kolomiiets, YuriiУ статті звернуто увагу на проблемні аспекти дій правоохоронців при застосуванні ними вогнепальної зброї під час руху службового автомобіля. На основі аналізу нау- кових праць з піднятої проблеми визначено предмет дослідження. Обґрунтовано правові підстави застосування зброї, які характеризуються такими озна- ками, як винятковість, об’єктивність та комплексність (поєднання небезпечного посягання та оперативної обстановки з неможливістю припинення злочину іншими способами). Розкрито тактику застосування поліцейськими вогнепальної зброї з спецавтомо- біля як способу припинення транспортних злочинів. Перевагою правоохоронців при застосуванні зброї з салону рухомого спецавтомобіля є: 1) використання захисних властивостей кузова спецтранспорту та як укриття на місці події; 2) конструктивна взаємодія правоохоронців в обмеженому просторі салону. Перешкодами для ведення поліцейськими вогню з автомобіля є: 1) елементи конструкції кузова автомобіля; 2) непередбачуваність траєкторії руху пошкодженого транспорту злочинців; 3) недо- статня оглядовість місцевості з місця стрільця; 4) обмеженість часу для прийняття рішення щодо стрільби, складність прицілювання, скутість правоохоронця у рухах; 5) неможливість визначити появу людей в напрямку ведення вогню. Охарактеризовано організацію активної оборони та забезпечення індивідуаль- ного захисту правоохоронців (використанням бронежилетів; безпечне розміщення у салоні, оперативна евакуація з пошкодженого спецтранспорту, прикриття вогнем та/або маневрами з автомобіля супроводу). Розкрито небезпеки для пошкодженого транспорту злочинців (миттєве падінням тиску в ураженій шині; занесення задньої частини автомобіля в бік пошкодженого колеса; обертанням автомобіля навколо вертикальної осі без перекидання чи з пере- киданням (при наявності перешкоди на дорозі), а також навколо горизонтальної осі (перекидання через капот при простріленому передньому колесі, що сіло на його обід). Акцентовану увагу на необхідності при застосуванні поліцейським вогнепальної зброї по колесам рухомого автомобіля своєчасного та максимально повного враху- вання низки факторів для забезпечення публічної безпеки в цілому. The article draws attention to the problematic aspects of the actions of law enforcement officers when they use firearms while driving an official vehicle. Based on the analysis of scientific works on the raised problem, the subject of the research is determined. The legal grounds for the use of weapons are substantiated (characterized by such features as exclusivity, objectivity and complexity (a combination of a dangerous encroachment and an operational situation with the impossibility of stopping the crime by other means). The tactics of using firearms by police officers from a special vehicle as a way to stop traffic crimes have been revealed. The advantage of law enforcement officers when using weapons from the interior of a moving special vehicle is: 1) use the protective properties of the body of the special vehicle and as shelter at the scene; 2) constructive interaction of law enforcement officers in the limited space of the salon. Obstacles for police officers firing from a vehicle are: 1) structural elements of the car body; 2) unpredictability of the trajectory of the damaged transport of criminals; 3) insufficient visibility of the area from the shooter's place; 4) limited time to make a decision about shooting, difficulty of aiming, stiffness of the law enforcement officer's movements; 5) inability to determine the appearance of people in the direction of the fire. The organization of active defence and provision of individual protection of law enforcement officers is characterized (using bulletproof vests; safe placement in the cabin, prompt evacuation from damaged special vehicle, cover by fire and/or manoeuvres from the escort vehicle). The dangers for the damaged transport of criminals have been revealed (instantaneous drop in pressure in the affected tyre; bringing the rear part of the car towards the damaged wheel; rotation of the car around the vertical axis without overturning or with overturning (if there is an obstacle on the road), as well as around the horizontal axis (overturning through the hood with a shot front wheel that landed on its rim). Focused attention on the need for timely and maximally complete consideration of a number of factors to ensure public safety in general when police officers use firearms on the wheels of a moving vehicle.
- ДокументЯКІСНИЙ КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ ЯК ВИМОГА ТА УМОВА УСПІШНОГО ПРОЦЕСУ ЄВРОІНТЕГРАЦІЇ УКРАЇНИ(Одеса: ОДУВС, 2023) Бурангулов, Андрій Вікторович; Buranhulov, Andrii; Геращенко, Олександр Сергійович; Herashchenko, Oleksandr; Залєвська, Ірина Іванівна; Zalievska, Iryna; Удренас, Галина Іванівна; Udrenas, HalynaВ публічному адмініструванні контроль, як засіб забезпечення законності і дисципліни, виступає у якості самостійної функції процесу публічного адміністрування та одного з елементів організації виконання рішень. В статті підкреслено специфіку контролю, яка проявляється у присутності останнього у будь-якій керованій системі. Визначено, що мета контролю за діяльністю поліції полягає в тому, щоб запобігти та не допустити незаконних дій (бездіяльності) контрольованих суб’єктів, попередити можливі відхилення від основних цілей їх діяльності, встановити, проаналізувати та по можливості усунути умови та причини не правомірної діяльності. Розкрито значення контролю в соціальному управлінні, адже він служить важливою функцією публічного адміністрування, в специфічній сфері діяльності, пов’язаній із забезпеченням публічного порядку та безпеки та виступає в якості закономірного й невід'ємного атрибуту державної влади. Контроль за діяльністю поліції є законна діяльність системи компетентних органів та їх представників щодо стримування протиправних відхилень в процесі реалізації положень нормативних правових актів поліцейськими. Діяльність Національної поліції України за високими демократичними стандартами держав із розвиненою системою ліберальних демократій є однією з найважливіших вимог та умов успішного процесу євроінтеграції України. Відповідно до Закону України «Про Національну поліцію», до завдань поліції належать: забезпечення публічної безпеки і порядку, охорона прав і свобод людини, інтересів суспільства і держави, запобігання правопорушенням та ряд інших. Отже, поліцейських наділено відповідними повноваженнями для виконання поставлених перед поліцію завдань: застосовування заходів примусу до правопорушників, наприклад- спеціальних засобів та вогнепальної зброї тощо. Такий обсяг специфічних повноважень вимагає налагодження ефективного інструменту контролю щодо діяльності поліції. У той же час, що до основних завдань щодо контролю за діяльністю органів Національної поліції відносяться: забезпечення неухильного виконання законодавчих та підзаконних правових актів; своєчасного та якісного виконання управлінських рішень; підвищення загального рівня організаційної та оперативно-службової діяльності; своєчасне попередження, виявлення й усунення недоліків в роботі; вивчення та запровадження позитивного вітчизняного й зарубіжного досвіду; покращення дисципліни та відповідальності працівників поліції; професійне управління поліцейськими кадрами. In public administration, control, as a means of ensuring legality and discipline, acts as an independent function of the process of public administration and one of the elements of the organization of decision implementation. The article emphasizes the specificity of control, which is manifested in the presence of the latter in any managed system. It was determined that the purpose of monitoring police activities is to prevent and prevent illegal actions (inaction) of controlled subjects, to prevent possible deviations from the main goals of their activities, to establish, analyze and, if possible, eliminate the conditions and causes of illegal activities. Control is a check of any activity, the compliance of the object under control with the established requirements, its compliance with the rules of conduct established in regulatory legal acts. The meaning of control in social management is revealed, because it serves as an important function of public administration, in a specific field of activity related to ensuring public order and security, and acts as a natural and integral attribute of state power. Control over police activities is a legal activity of the system of competent authorities and their representatives to prevent illegal deviations in the process of implementation of the provisions of normative legal acts by the police. The activity of the National Police of Ukraine in accordance with the high democratic standards of states with a developed system of liberal democracies is one of the most important requirements and conditions for the successful process of European integration of Ukraine. According to the Law of Ukraine "On the National Police", the tasks of the police include: ensuring public safety and order, protection of human rights and freedoms, interests of society and the state, prevention of offenses and a number of others. Therefore, police officers are given the appropriate powers to perform the tasks assigned to the police: applying coercive measures to offenders, for example, special means and firearms, etc. Such a volume of specific powers requires the establishment of an effective control tool over police activities. At the same time, the main tasks of monitoring the activities of the National Police bodies include: ensuring the strict implementation of legislative and by-law legal acts; timely and high-quality implementation of management decisions; increasing the general level of organizational and operational-service activity; timely warning, detection and elimination of deficiencies in work; study and implementation of positive domestic and foreign experience; improvement of discipline and responsibility of police officers; professional management of police personnel. Reforming the law enforcement system aims to create a fundamentally new model of police for Ukrainian society: with new principles of personnel formation, new principles of organization of management of units and services, modern standards of partnership with the public, improved approaches to monitoring the activities of police units.
- ДокументІнформаційна безпека України в умовах російської військової агресії(Одеса: ОДУВС, 2022) Залєвська, Ірина Іванівна; Zalievska, Iryna; Удренас, Галина Іванівна; Udrenas, HalynaУ статті досліджується стан інформаційної безпеки України в умовах російської військової агресії. Аналізуються можливості реалізації цілей, зазначених у Стратегії інформаційної безпеки України, за умов воєнного стану. Показано, що національні інтереси України вимагають забезпечення сприятливих умов політичного розвитку країни. Так, інтереси особи полягають у реальному забезпеченні політичних прав і свобод громадян, суспільство потребує зміцнення демократії, а інтереси держави виражаються у необхід- ності ефективного захисту конституційного ладу суверенітету та територіальної цілісності країни, встановлення та підтримання політичної стабільності, включаючи стабільність державної влади та її інститутів. В інформаційній сфері на основі національних інтересів України формуються стратегічні та поточні завдання політики держави щодо забезпечення інформаційної безпеки. Доведено, що ефективна інформаційна діяльність може суттєво поліпшити зусилля держави щодо мирного вирішення кризових ситуацій. І навпаки, ігнору- вання інформаційних чинників, а часто й навмисне змінена інформація здатні спровокувати найрадикальніші настрої, спалахи ворожості та призвести до катастрофічних наслідків. Аргументовано, що застосування інформаційних технологій військовими відкрило нові можливості щодо забезпечення оборони держави. Володіння інформаційними ресурсами та його захист у військовій сфері стали таким самим неодмінним атрибутом, як озброєння, боєприпаси, транспорт тощо. Виграш України в інформаційному протиборстві під час війни з Росією сприятиме досягненню її стратегічних цілей. Обґрунтовано, що у Стратегії інформаційної безпеки України відображено інтереси держави, які виражаються у необхідності ефективного захисту конституційного устрою суверенітету та територіальної цілісності країни, встановлення та підтри- мання політичної стабільності, включаючи стабільність державної влади та її інститутів. Аналіз ходу реалізації цілей Стратегії показав, що цей процес не зупиняється, незважаючи на всі труднощі воєнного стану. The article examines the state of information security of Ukraine in the conditions of Russian military aggression. Possibilities of realization of the purposes specified in the Strategy of information security of Ukraine, in the conditions of martial law are analyzed. It is shown that the national interests of Ukraine require the provision of favorable conditions for political development of the country. Thus, the interests of the individual are to ensure the political rights and freedoms of citizens, society needs to strengthen democracy, and the interests of the state are expressed in the need to effectively protect the constitutional sovereignty and territorial integrity of the country, establish and maintain political stability, including state power and its institutions. In the information sphere, based on the national interests of Ukraine, strategic and current tasks of the state policy on information security are formed. It has been proven that effective information activities can significantly improve the state's efforts to resolve crises peacefully. Conversely, ignoring information factors, and often deliberately altered information, can provoke the most radical moods, outbursts of hostility and lead to catastrophic consequences. It is argued that the use of information technology by the military has opened up new opportunities for national defense. Possession of information resources and its protection in the military sphere have become as essential an attribute as weapons, ammunition, transport, and so on. Ukraine's victory in the information confrontation during the war with Russia will contribute to the achievement of its strategic goals. It is substantiated that the Information Security Strategy of Ukraine reflects the interests of the state, which are expressed in the need to effectively protect the constitutional system of sovereignty and territorial integrity of the country, establishing and maintaining political stability, including stability of state power and its institutions. Analysis of the implementation of the goals of the Strategy showed that this process does not stop, despite all the difficulties of martial law.