Наукові статті
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Наукові статті за Автор "Andriieshyn, Vladyslav"
Зараз показуємо 1 - 8 з 8
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументКРИМIНАЛЬНА ВIДПОВIДАЛЬНIСТЬ ЗА НЕЗАКОННЕ ЗБАГАЧЕННЯ ЯК ПРОЯВ КРИМIНАЛIЗАЦIЙНОЇ НАДМIРНОСТI(НАЦIОНАЛЬНА АКАДЕМIЯ ПРАВОВИХ НАУК УКРАЇНИ, 2018) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті, з метою встановлення факту невідповідності діючому законодавству та недоцільності криміналізації «незаконного збагачення», склад якого передбачений ст. 3682 КК України, проведено аналіз нормативно-право- вих актів різних галузей права. Зокрема, проведено аналіз складу злочину, який передбачений даною статтею. Акцентовано увагу на необхідності дотримання положень Конституції України, інших нормативно-правових актів та принципів криміналізації під час законодавчого процесу. Результатом дослідження є про- позиція щодо внесення змін до діючого законодавства. This article deals withthe analysis of legal actsof different branches of law, in order to establish the fact of inconsistencywith current legislation and the inexpediency of criminalization «illegal enrichment», which is provided in the Article 3682 of the Criminal Code of Ukraine. In particular, this crime has been analyzedin detail. Emphasis is placed on the need to comply provisions of the Constitution of Ukraine, other legal acts and principles of criminalization during the legislative process. Proposal to amend current legislation is the result of this article.
- ДокументКримінально-правова кваліфікація декларування недостовірної інформації (Ст. 366/1 КК України)(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого; Громадська організація «Всеукраїнська асоціація кримінального права», 2018) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті, з метою встановлення особливостей кримінально-правової кваліфікації та доказування ознак складу злочину «Декларування недостовірної інформації», який передбачений у статті 3661 КК України, проведено аналіз діючого кримінального та антикорупційного законодавства України, досліджено матеріали правозастосовної практики. Зокрема, результатом дослідження є рекомендації щодо застосування статті 3661 КК України правоохоронними органами. This article deals with the analysis of criminal and anti-corruption legislation of Ukraine and law enforcement materials, in order to establish the specifics of criminal qualification and establishing signs of crime which is provided in the Art. 3661 of the Criminal Code of Ukraine «Declaring of inaccurate information». In particular, recommendations for application of Art. 3661 of the Criminal Code of Ukraine by law enforcement agencies are the results of this article.
- ДокументОзнаки суб’єктивної сторони складів злочинів, пов’язаних з використанням службових повноважень. Концепція «квазікорупційного злочину»(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ., 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті подано аналіз ознак суб’єктивної сторони складів злочинів, які пов’язані із слу-жбовим зловживанням, звернено увагу на їх специфіку. Зокрема, досліджено змістовні особливос-ті, форми та обсяги вини, направленість мети та детермінуючий вплив мотивів цих злочинів. Окремо автор пропонує використовувати концепцію «квазікорупційного злочину», під якою розу-міти склад шахрайства з усіма його загальними характеристиками, з паралельним набуттям за певних обставин умовних та поверхневих властивостей корупційного правопорушення, яким на-справді він не є. Також акцентовано на проблемних аспектах практики правозастосування та за-пропоновано шляхи їх вирішення. The article deals with the analyze of the characteristics of the subjective side of the offenses related to the use of authority, and attention is paid to their specificity. In particular, substantive features, forms and volume of wine, purpose orientation and determining influence of motives of these crimes are investigated. Criminal misuses by officials are characterized by actions that can be committed only intentionally, and in most cases the intent is straightforward. Mental attitude to socially dangerous consequences in these crimes can be both intentional and careless. Purpose and motive, depending on the articles formation, are mandatory for separate crimes. In most cases, the purpose of these crimes is to gain wrongful advantage (bribe), and the motive is selfish. Each time for the correct criminal qualification we need to establish a mental attitude of official to all signs of the crime –install the volume of wine. Also, the author proposes to use the concept of "quasi-corrupt crime" in the theory. The author suggests that this is the fraud which includes all its general characteristics. Its specificity is that under certain circumstances it takes on conditional and superficial properties of a corruption offense. However, essentially it is not a corruption offense. In such case, corruptive character is provided through fraud in the misuse of powers or promotion of abuse, which does not actually occur and cannot be embodied in future. And the guilty person must be fully aware of all this. Attention is also paied to the problematic aspects of law enforcement practice and ways to solve them are suggested. Also, the author notes on the inability to prosecute twice, that becomes a violation of «ne bis in idem» principle, which is fixed in Article 4 of Protocol 7 of Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms.
- ДокументОсобливості кримінально-правової протидії злочинному використанню службових повноважень у Німеччині, Франції та Україні(Doctor of Juridical Sciences, Professor Thomas Mann, Institute of Public Law, Administrative Law Department, University of Göttingen., 2018) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavАвтор статті досліджував процес кримінально-правової протидії злочинному використанню влади посадовими особами Німеччини, Франції та України. У статті використано порівняльно-правові та формально-правові методи для проведення порівняльного аналізу закордонного кримінального права, виявлення позитивних та негативних тенденцій його застосування та формулювання певних висновків щодо вдосконалення національного законодавства. Аналогічним для кримінальних кодексів Німеччини, Франції та України є створення спеціального розділу, спрямованого на кримінально-правовий захист сфери діяльності посадових осіб із загальним визначенням посадових осіб та встановлення кримінальної відповідальності за такі ж по суті злочини, як зловживання владою, фальсифікація, активні та пасивні форми корупції та інші. Проте способи конструювання ознак цих злочинів у кожному законодавчому акті різняться. Особливістю кримінальних кодексів Німеччини та Франції є їхня орієнтація на переважний захист публічної сфери службової діяльності та залишення без належної уваги сферу управління приватними юридичними особами. Проте діяльність приватних юридичних важлива для економіки та розвитку держави. Отже, суспільно необхідно передбачити кримінальну відповідальність за певні зловживання посадовими особами юридичних осіб із криміналізацією цих дій у громадській сфері. У той самий час вважаємо, що нормативне обмеження визначальних функцій посадових осіб є правильним рішенням.До цих функцій слід віднести: управлінські, організаційні, адміністративні та економічні функції, пов'язані з державним управлінням, управлінням роботою та персоналом, а також управлінням майном. Автор припускає, що створення такого злочину, як зловживання владою без обов'язкової ознаки - суспільно небезпечні наслідки, внаслідок цього діяння, як це зроблено в Кримінальному кодексі Франції, призводить до суттєвого розширення сфери кримінального переслідування та робить її можливість притягнення до відповідальності посадових осіб за правопорушення , які не є суспільно небезпечними та належать до категорії адміністративних та дисциплінарних провин. Питання про створення таких кваліфікуючих ознак активних та пасивних форм корупції, як вчинення свідомо протиправної дії або бездіяльності з метою одержання хабара, та інші питання було проаналізовано щодо реалізації у чинному кримінальному законодавстві України та інших країн Європи. The author of this article has studied the process of criminal-legal counteracting the criminal use of authority by officials in Germany, France and Ukraine. The comparative legal and formal legal methods have been used in this article in order to conduct comparative analysis of foreign criminal law, identify positive and negative tendencies of its application and formulate certain conclusions to improve national legislation. Similar for criminal codes of Germany, France and Ukraine is the fact of creating the special section which is directed to criminal legal protection of the sphere of officials’ activity with general definition of officials and establishing criminal liability for the same in essence crimes, such as abuse of power, forgery, active and passive forms of corruption and others. However, the ways of constructing the signs of these crimes are different in each legislative act. The special feature of German and French criminal codes is their orientation to prevailing protection of public sphere of service activity and leaving without proper attention the sphere of management of private legal entities. However, the activity of private legal entities is important for economy and state development. Therefore, it is socially necessary to provide criminal liability for certain abuses of officials of legal entities along with criminalization of these acts in public sphere. At the same time, we consider that the regulatory limitation of determinative functions of officials is the correct decision. To these functions should be attributed: management, organizational, administrative and economic functions, which are related to public administration, management of work and staff, as well as property management. The author suggests that creation of such crime as abuse of power without mandatory sign – socially dangerous consequences, as a result of this act, as it is done in French Criminal Code, leads to an essential expansion of the sphere of criminal repression and makes it possible to prosecute the officials for offenses that are not socially dangerous and which are related to category of administrative and disciplinary misconducts. The question about creating such qualifying attributes of active and passive forms of corruption as committing knowingly unlawful act or inaction for bribe, and other questions were analyzed for the purpose to be implemented in the current criminal legislation of Ukraine and other European countries.
- ДокументПовноваження та функціональний складник діяльності службової особи як суб'єкта злочину(Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського, 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті представлено аналіз окремих властивостей спеціального суб’єкта злочину – службової особи. Зокрема, охарактеризовано зміст функціонального складника діяльності таких осіб, що включає функції представника влади, організаційно-розпорядчі й адміністра- тивно-господарські функції, розкрито сутнісні особливості вказаних функцій. Наголошено на важливості міжгалузевої категорії «службові повноваження» під час визначення службових осіб і кримінально-правової кваліфікації їх суспільно небезпечних діянь загалом, а також запропоновано легалізувати визначення службових повноважень у Законі України «Про запобігання корупції», пов’язавши його з обсягом прав та обов’язків службової особи, якими вона наділяється у зв’язку з виконанням функцій держави або місцевого само- врядування, а також організаційно-розпорядчих і/або адміністративно-господарських функ- цій в органах влади або суб’єктів господарювання чи інших юридичних осіб. Автором обґрунтовується необхідність оновлення дефініції національної службової особи, запропоновано шляхи її вдосконалення з представленням її нової редакції, з виключенням і заміною деяких застарілих аспектів, а також доповненням нових необхідних термінів. До сутнісних спеціальних властивостей службової особи пропонується зараховувати постійне або тимчасове зайняття посади в органі влади або суб’єкта господарювання чи іншої юри- дичної особи; здійснення функції представників влади, організаційно-розпорядчих чи адміні- стративно-господарських функцій на цій посаді; наділення обсягом службових повноважень для виконання вказаних функцій; рішення органу влади, повноважного органу чи службової особи суб’єкта господарювання чи іншої юридичної особи, суду або законодавче підґрунтя для наділення вказаними повноваженнями. При цьому в обов’язковому порядку фізична особа має характеризуватися хоча б однією властивістю з кожного переліченого блоку для зарахування її до категорії службових. The article deals with the analyze of the specific properties of the special crime offender – official and changes to current legislation are proposed. The content of the functional component of the officials’ activity is characterized by author. It includes function of power representative, organizational and managerial or administrative and economic functions. The organizational and managerial functions consist in leading and managing the industry, labor collective and subordinates, areas of work and others. Administrative and economic functions related to the management or disposal of property. It is noted, that the interbranch category “service authority” is very important to identify the officials and to qualify their socially dangerous activities in general. Thereby, the author suggests to complete the Ukrainian anti-corruption legislation with the definition of “service authority”, which should be understood as the complex of official’s rights and responsibilities, that are delegated in oder to perform the function of power representative, organizational and managerial or administrative and economic functions for state bodies or legal entities. The author considers that the definition of a national official in the Criminal Code of Ukraine needs working out with exclusion and replacement of some outdated aspects, as well as the addition of new necessary terms.As a result, the properties of the crime offender should be: individual; permanent or temporary employment with the state body or legal entity; realization of function of power representative, organizational and managerial or administrative and economic functions; delegating complex of service authority; the decision of the state body, legal entity, court decision or legislative act as an alternative basis to realize of indicated functions. It is mandatory to have at least one property of the listed blocks, which may indicate that a person can be assigned to the official.
- ДокументСтруктуризація об'єктів злочинів, які вчиняються службовими особами(Міжнародний гуманітарний університет, 2019) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті з метою визначення та представлення структури об’єктів складів злочинів, які вчиняються службовими особами, надано авторську дефініцію «сфери службової діяльності» як основного об’єкта системи цих злочинів. Цю сферу пропонується розуміти як суспільні відносини, які виникають, функціонують і припиняютьсяу зв’язку з регламентованою нормативно-правовими та локальними актами діяльністю щодо реалізації службовими особами наданих їм повноважень. При цьому характерними елементами цих відносин є такі: службова особа як обов’язковий суб’єкт; її службові повноваження (правата обов’язки); специфічний предметний складник, який полягає у реалізації службових повноважень і результатах такої діяльності. Досліджено питання кримінально-правової сутності інших об’єктів цих злочинів, зокрема, обґрунтовано від- несення до них «інтересів служби або юридичної особи». Наприклад, інтереси служби є оціночною категорією, яка є певним ідеалом, що має керувати службовою особою під час реалізації функціонального складника її діяльності шляхом вибору та використання таких способів здійснення своїх повноважень, за допомогою яких буде можливо досягнути дієвого та результативного виконання завдань публічної служби, за найменших витрат ресурсів на їх досягнення. Під інтересами юридичної особи запропоновано розуміти комплекс приватних потреб, забезпечення яких є метою створення та діяльності цієї особи. Крім того, до додаткових об’єктів аналізованої групи злочинів належать відносини у сфері запобігання корупції; відносини у сфері охорони законних прав, свобод та інтересів фізичних осіб, інтересів держави, громад- ськості та юридичних осіб; відносини, предметом яких є складання, видача та заповнення офіційних документів; відносини у сфері здійснення фінансового контролю та інші відносини, які перебувають під правовою охороною кримінального законодавства. За критерієм визна- чення родових об’єктів, аналізовані злочини розподілено на загальні, які передбачені у XVII Розділі КК України, та спеціальні, які передбачені в інших розділах Особливої частини КК України, із закріпленням у статтях (особливо) кваліфікуючої ознаки щодо вчинення злочину службовою особою. З урахуванням розгалуженої об’ємної системи злочинів службових осіб автором запропоновано виділення додаткових обов’язкових і факультативних об’єктів окремих зазначених злочинів. This article deals with definition and structuring the objects of the crimes of officials. The author provides the definition of the “sphere of service activity”, as the main object of this group of crimes. This sphere is proposed to be understood, as social relationships that arise, function and terminate in connection with regulated by legal and local acts activity of officials which is connected to their authority. Also, typical elements of these relationships are: the official, as a compulsory subject; their authority powers (rights and obligations); specific subject component, which consists of realization of official authority and results of such activities. The question of the criminal nature of other objects of these crimes is also has been analyzed, including attributioning to them “public service interests and interests of the legal entity”. Stated that the public service interests are an appraisal category, which is a certain ideal, that must rule the official during performance of official duties, which will help to achieve effective and efficient performance of public service tasks, with the lowest cost of resources to achieve them. The concept of interests of the legal entity include system of private needs, the provision of which is the purpose of this legal entity creation and activity. In addition, the additional objects of the analyzed group of crimes are: anti-corruption relations; relations in the field of protection of legal rights, freedoms and interests of individuals, interests of the state, public and legal entities; relations concerning drafting of official documents; financial control relations and other relationships that are legally protected by criminal law. Considering complex system of official crimes the author suggested the selection of additional mandatory and optional objects of this crimes, distinguishes between general and special service crimes.
- ДокументСутність та законодавче визначення зловживання як об'єктивної ознаки складу злочину(Всеукраїнський фонд юридичної науки академіка В.В. Сташиса, Дніпровський гуманітарний університет, 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті надано кримінально-правову характеристику категорії «зловживання» як ознаки об’єктивної сторони злочинів, що пов’язані з використанням повноважень службовими особами. Зокрема, проаналізовано два основні підходи до визначення обсягу цієї ознаки, а саме вузький та широкий. Вузький підхід включає факти використання повноважень особи у їх межах на противагу інтересам служби та юридичних осіб, а широкий підхід додатково характеризується включенням до цього обсягу використання авторитетних можливостей та зв’язків особи. В цьому контексті автор підтримує вузький підхід та обґрунтовує необхідність використання у Кримінальному кодексі України законодавчої конструкції «зловживання службовими повноваження» замість понять «зловживання службовим становищем» та «зловживання владою». Під зловживання пропонується розуміти діяння службової особи, що поєднане з виключною реалізацією її службових повноважень, всупереч інтересам служби чи юридичної особи. При цьому всі можливості, які особа використовує в ході зловживання, мають бути прямо пов’язані та випливати з повноважень, якими вона наділена та користується. У зв’язку із зазначеним задля дотримання принципів юридичної визначеності та єдності термінології у кримінальному законодавстві автором запропоновані відповідні зміни до статей 364, 365, 368, 369 КК України. Крім цього, потребує уніфікації кваліфікуюча ознака багатьох злочинів, відповідальність за які передбачена в різних розділах Особливої частини кодексу, яка пов’язана зі вчиненням злочину службовою особою. Також пропонується розширити сферу кримінально-правової охорони відносин службової діяльності від проявів зловживання впливом (стаття 3692 КК України). The article deals with the criminal characteristics of the category of abuse, as the sign of the objective side of crimes, which are related to the use of authority by officials. During the analysis the attention was focused on two main approaches to defining this category: narrow and broad approaches. The narrow approach involves the use of the person’s authority within its boundaries which conflicts with the interests of the service and legal entities. And the broad approach additionally includes the use supports a narrow approach and justifies the need to use legislative structure “abuse of authority” instead of “abuse of official position” and “abuse of public power” in the Criminal Code of Ukraine. Abuse is offered to be understood as the actions of official, which is combined with the exercise of official authority contrary to the interests of the service and legal entities. As well, all the opportunities that the person uses during the abuse should be directly related to the authority, that he or she has. In connection with the above, in order to comply with the principles of legal certainty and uniformity of terminology in criminal law, the author proposes appropriate changes to articles 364, 365, 368, 369 of the Criminal Code of Ukraine. In addition, a qualifying sign of many crimes responsibility for which is provided in the various sections of the Special Part of the Code, and which is related to the commission of a crime by an official, needs to be uninfected. Also, it is proposed to expand the sphere of criminal-law protection of service relations in order to protect it from manifestations of abuse of influence (article 369-2 of the Criminal Code of Ukraine).
- ДокументХарактеристика ознак суб'єктивної сторони складів злочинів, пов'язаних із службовими зловживаннями(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ., 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, Vladyslav