До питання про природу освітнього права
Вантажиться...
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
COPERNICUS Political and Legal Studies
Анотація
статті порушено питання про юридичну
природу освітнього права.
Сучасною тенденцією є зростання в арифметичній
прогресії кількости галузей законодавства. Тим не
менш, збільшення галузей законодавства не веде до ав-
томатичного збільшення галузей права. І якщо певній
галузі права завжди відповідає галузь законодавства,
то не завжди галузь законодавства відображає певну
галузь права. Це цілком виправдано щодо освітнього
права. Незважаючи на те, що термін «освітнє право»
визнано цілком усталеним, питання статусу освітнього
права залишається дискусійним.
У статті акцентовано увагу на тому, що трансформа-
ція поглядів щодо природи освітнього права пройшла
тривалий шлях від повного несприйняття освітнього
права, коли вважали, що це лише підгалузь у рамках
адміністративного права, до спроб обґрунтування ос-
вітнього права як самостійної галузі права.
Здійснено аналіз різних підходів щодо визначення
юридичної природи освітнього права, а саме: як під-
галузі адміністративного права, як комплексної галузі
права, як нормативно-правового масиву, як самостій-
ного напряму наукових досліджень, як навчальної
дисципліни, як спеціальної частини інформаційного
права.
Особливу увагу відведено висвітленню сильних та
слабких позицій представників різних напрямів в об-
ґрунтуванні статусу освітнього права. Звернено увагу
на ту обставину, що жоден з прихильників виокремлен-
ня освітнього права як самостійної галузі права не довів
та не показав, чому питання правового регулювання
освітніх відносин варто розглядати поза адміністратив-
ним правом.
Наголошено на необхідності залучення в навчаль-
ний план окремого курсу «Освітнє право» в педагогіч-
ному секторі освіти та під час навчання в аспірантурі.
При цьому мова не про формування уніфікованого
підходу до викладання навчальної дисципліни «Освітнє
право». Предмет та система навчальної дисципліни має
визначатися цільовою аудиторією, а також сучасними
тенденціями розвитку освіти. The paper focuses on the legal nature of educational
law.
The current trend is an increase in the arithmetic
progression of the quantity of brunches of the legislation.
However, an increase in the branches of the legislation does
not automatically lead to an increase in the branches of
law. And if a certain branch of law always corresponds to
a branch of legislation, then a branch of legislation does not always reflect a certain branch of law. This is quite justified
in relation to educational law. Despite the fact that the term
“educational law” is recognized as well-established, the issue
of the status of educational law remains controversial.
The paper emphasizes that the transformation of views
on the relative nature of educational law has come a long
way from complete rejection of educational law, when it
was considered only a sub-branch of administrative law
to attempts to justify educational law as an independent
branch of law.
It is carried out analysis of different approaches for
determining the legal nature of educational law, namely: as
a sub-branch of administrative law, as a complex branch of
law, as a legal array, as an independent area of research, as
a discipline, as a special part of information law.
The author pays special attention to highlighting the
strengths and weaknesses of representatives of various
fields in justifying the status of educational law. Attention
is drawn to the fact that none of the supporters of the
separation of educational law as an independent branch of
law has proved and shown why the issue of legal regulation
of educational relations should be considered outside of
administrative law.
It is emphasized the need to include in the curriculum
a separate course “Educational Law” in the pedagogical
sector of education and postgraduate studies. This is not
about the formation of a unified approach to the teaching
of discipline “Educational Law”. The subject and system of
the discipline should be determined by the target audience,
as well as current trends in education.
Опис
Ключові слова
право, освіта, освітнє право, галузь права, навчальна дисципліна, освітнє законодавство., law, education, educational law, branch of law, academic discipline, educational legislation.
Бібліографічний опис
Янчук Н.Д. До питання про природу освітнього права. COPERNICUS Political and Legal Studies. September 2022. Vol. 1, Issue 3. Рр. 63-70.