УНІКАЛЬНІСТЬ УКРАЇНСЬКОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ: ВИЗНАЧЕННЯ ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІЛЕЙ ТА МЕТОДІВ ЇХ ДОСЯГНЕННЯ
Вантажиться...
Файли
Дата
2022
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Одеса: ОДУВС
Анотація
Метою статті є всебічне вивчення пріоритетів
сучасного освітнього українського проєкту. Дослі-
джено, що сутністю та найважливішим складником
сучасного освітнього українського проєкту ХХІ ст.
є його виразна світоглядна гуманістична спрямова-
ність. Ураховуючи, що український освітній проєкт
завжди був невід’ємною частиною загальноєвропей-
ського освітнього проєкту, здійснено аналіз стану
освітніх доктрин в Україні, а також позначено шляхи
подолання застійних явищ у цій сфері.
Автори зазначають, що саме гуманізація освіти
становить провідну смислоутворюючу константу
будь-якого еволюційного чи реформаційного пере-
творення національного освітнього проєкту в новіт-
ньому тисячолітті, адже йдеться не просто про
відродження принципів і традицій, органічно прита-
манного українцям гуманного виховання як основи
освітнього процесу, а саме про актуалізацію цих
принципів як універсальний і дієвий спосіб подолання
багатьох небезпечних соціальних хвороб, про спосіб
порятунку особистості як ключової одиниці суспіль-
ства та й суспільства як такого від руйнування.
Важливим чинником у сфері гуманізації освіти
видається й принцип свободи навчання. У ХХІ ст., яке
позначене розвитком інформатизованості, розвит-
ком та забезпеченням прав і свобод громадянина,
неможливо й непотрібно обмежувати свободу особи-
стості в освітньому процесі, але при цьому завжди
необхідно пам’ятати про необхідність захисту осо-
бистості від дезорієнтації. Принцип свободи є специ-
фічним за своїм характером і визначає передусім сво-
боду інтелектуального пошуку, визначає свого роду
місток між гуманістичним вихованням та раціональ-
ними категоріями науково-навчальної діяльності.
Унікальність українського освітнього проєкту
визначається розвитком усіх сфер освітнього про-
єкту на принципі гуманістичного виховання особи-
стості, яке, своєю чергою, зумовило гуманістичний
характер як гуманітарної, так і негуманітарної
української освіти незалежно від періоду її існування
та розвитку. The aim of the article is to comprehensively study
the priorities of the modern Ukrainian educational project.
It is investigated that the essence and the most important
component of the modern educational Ukrainian project
of the XXI century is its expressive worldview humanistic
orientation. Given that the Ukrainian educational
project has always been an integral part of the European
educational project, an analysis of the state of educational
doctrines in Ukraine, as well as ways to overcome
stagnation in this area.
The authors note that the humanization of education is
the leading meaning-forming constant of any evolutionary
or reformational transformation of the national
educational project in the new millennium. After all, it
is not just about the revival of principles and traditions
inherent in Ukrainians humane education as the basis
of the educational process, but about the actualization
of these principles as a universal and effective way to
overcome many dangerous social diseases, the way to save
the individual as a key unit of society from destruction.
The principle of freedom of education seems to
be an important factor in the field of humanization
of education. In the XXI century, which is marked
by the development of information, development
and protection of the rights and freedoms of citizens, it is
impossible and unnecessary to restrict individual freedom
in the educational process, but we must always remember
the need to protect the individual from disorientation. The
principle of freedom is specific in nature and determines
primarily the freedom of intellectual search. Defines
a kind of bridge between humanistic education
and rational categories of scientific and educational
activities. The uniqueness of the Ukrainian educational
project is determined by the development of all areas
of the educational project on the principles of humanistic
education.
Опис
Ключові слова
освітній проєкт, гуманізм, сво- бода навчання, інтелектуальний пошук., educational project, humanism, freedom of education, intellectual search.
Бібліографічний опис
Дулгер В.В., Надибська О.Я. УНІКАЛЬНІСТЬ УКРАЇНСЬКОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЄКТУ: ВИЗНАЧЕННЯ ГУМАНІСТИЧНИХ ЦІЛЕЙ ТА МЕТОДІВ ЇХ ДОСЯГНЕННЯ. Південноукраїнський правничий часопис. 2022. № 1-2. С. 292 - 297.