Юридичний бюлетень
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Перегляд Юридичний бюлетень за Назва
Зараз показуємо 1 - 20 з 41
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДотримання конституційних засад у процесі прийняття державного бюджету(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Шабага, Тетяна Миколаївна; Shabaha, TetianaУ статті представлено наукові результати аналізу питання дотримання конституційних засад у процесі прийняття державного бюджету України, визначено, що він є головним фінансовим документом країни, який встановлює системний розподіл державних фінансових ресурсів. Врахування норм Конституції України (ст. 3, 5, 7, 55, 85, 92, 95, 96, 97, 116, 126, 142, 143) у процесі розгляду, прийняття та виконання закону про Державний бюджет – необхідний чинник суверенітету нашої держави. Осо-блива правова природа бюджетного процесу проявляється й у тому, що: по-перше, обов’язкова процедура щорічного прийняття закону повинна здійснюється відповідно до специфічної процесуальної форми та юридичного механізму (гл. 7 Бюджетного кодексу України); по-друге, має чітко окреслений проміжок своєї правоздатності (починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року); по-третє, без цього закону усі фінансові операції із державним та місцевим бюджетами здійсню-вати неможливо; по-четверте, свою чинність повинен набрати до 1 січня, інакше це призведе до економічних втрат у країни через зупинку механізм взаємодії державного фінансування усіх галузей народного господарства. Автор підкреслює, що бюджет, як головний фінансовий документ нашої держави, є кошторисом доходної та видатко-вою стороною фінансової діяльності держави, що затверджений законодавчою гіл-кою влади у вигляді закону і відображає напрями реалізації економічної, соціальної, екологічної, боргової, оборонної, міжнародної політики країни. У статті зосереджено увагу на тому, що за своєю економіко-правовою сутністю бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпе-чення завдань і функцій, що покладено на органи державної влади та органи міс-цевого самоврядування, і виступають невід’ємною частиною закону про Державний бюджет країни. Охарактеризовано негативні наслідки порушення бюджетного процесу прописаного і визначеного в Конституції України та Бюджетному кодексі. The article presents the scientific results of the analysis of the issues of compliance with constitutional principles in the process of adopting the state budget of Ukraine, it is determined that it is the main financial document of the country, which establishes a systemic distribution of state financial resources. Accounting for the norms of the Constitution of Ukraine (Articles 3, 5, 7, 55, 85, 92, 95, 96, 97, 116, 126, 142, 143) in the process of consideration, adoption and implementation of the law on the State Budget is a necessary factor of our state's sovereignty. The special legal nature of the budget process is manifested in the fact that: first, the mandatory procedure for the annual adoption of the law must be carried out in accordance with a specific procedural form and legal mechanism (Chapter 7 of the Budget Code of Ukraine); secondly, it has a clearly defined period of its legal capacity (starting on January 1 of each year and ending on December 31 of the same year); thirdly, it is impossible to carry out all operations with the state and local budgets without this law; fourth, it must enter into force by January 1, otherwise it will lead to economic losses in the country due to the suspension of the mechanism of interaction of public funding of all sectors of the economy. The author emphasizes that the budget, as the main financial document of our state, is an estimate of the revenue and expenditure side of the state's financial activities, approved by the legislature in the form of law and reflects the implementation of economic, social, environmental, debt, defence and international policy. The article focuses on the fact that in its economic and legal essence the budget is a plan for the formation and use of financial resources to ensure tasks and functions, entrusted to public authorities and local governments, and it is an integral part of the law on the state budget. There are prescribed and defined the negative consequences of the violation of the budget process in the Constitution of Ukraine and the Budget Code.
- ДокументЕлементи адміністративно-правового статусу суб'єктів страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в Україні(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2017) Карпенко, Карина Костянтинівна; Karpenko, KarynaРозглядаються структурні елементи адміністративно–правового статусу суб’єктів страхування цивільно–правової відповідальності власників наземних транспортних засобів в Україні. Обґрунтовано доводиться, що адміністративно–правовим статусом Нацкомфінпослуг України доцільно визначити його положення у ієрархії органів виконавчої влади, яке створює умови для забезпечення спроможності Комісії своїми односторонніми діями (актами) породжувати, змінювати або припиняти адміністративно–правові правовідносини у сфері регулювання ринків фінансових послуг. До структури адміністративно–правового статусу Нацкомфінпослуг України доцільно віднести такі елементи: 1) мета, завдання, функції; 2) компетенція; 3)організація діяльності; 4) юридична відповідальність службовців Нацкомфінпослуг України. The question of the content and structure of the administrative and legal status of a certain state body is crucial for solving the problems of improving the organization of its activities, adjusting the place in the system of state authorities, and therefore increasing the effectiveness of its activities. The structural elements of the administrative and legal status of subjects of civil liability insurance of owners of land vehicles in Ukraine are considered. It is established that the legal status of an official includes, first of all, constitutional (general) rights and correspondent duties that determine the content of legal personality and are inseparable from an individual. An official may act in three main qualities: a) as a carrier of constitutional rights and obligations; b) as a subject of power functions; c) as an individual subject. In determining the elements of the administrative and legal status of the National Financial and Economic Commission of Ukraine, several circumstances should be taken into account. First of all, the fact that the National Financial Services Commission of Ukraine is a state body and, in accordance with the current legislation, it operates with a lawful purpose through the fulfillment of certain tasks, realizing specific functions. As a state body, the National Financial Services Commission of Ukraine has a certain organizational structure in the form of an organizational structure – in fact, the National Financial Services Commission of Ukraine, its structural divisions, territorial bodies. Secondly, the tasks and functions of the National Financial and Economic Commission of Ukraine are implemented through the activities of its employees as officials who acquire powers of the respective competence of the National Financial Services Commission of Ukraine. For non–fulfillment or improper performance of the authority, employees of the National Financial Services Commission of Ukraine bear legal responsibility. It is reasonable to prove that the administrative and legal status of the National Financial Services Commission of Ukraine is expedient to determine its position in the hierarchy of executive authorities, which creates conditions for the Commission to create, amend or terminate administrative and legal legal relations in the sphere of regulation of financial services markets by their unilateral acts (acts). In the structure of the administrative status of the National Financial Services Commission of Ukraine it is expedient to include the following elements: 1) goals, tasks, functions; 2) competence; 3) organization of activity; 4) legal liability of employees of the National Financial Services Commission of Ukraine.
- ДокументЗаконодавство України та відомчі нормативно-правові акти, що регламентують діяльність працівників Національної поліції стосовно громадян, які затримані й утримуються під вартою на законних підставах(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Свинаренко, Юрій Павлович; Svynarenko, Yurii; Андрусенко, Олександр Анатолійович; Andrusenko, OleksandrСтаттю присвячено дослідженню сутності кримінально-процесуального примусу, а саме законодавству України та нормативно правовим актам, що стосуються діяльності правоохоронних органів щодо громадян, які затримані й утримуються під вартою. Закони та нормативно-правові акти заслуговують на особливу увагу при дослідженні теми, адже саме в них розкриваються основні процедурні положення щодо затримання громадян та утримання їх під вартою, а також права останніх, що не повинні підлягати будь-яким обмеженням. Особливу увагу надано попередньому ув’язненню під варту, що дуже схоже на покарання у вигляді позбавлення волі. Його сутність полягає в тимчасовій примусовій ізоляції особи в спеціально призначених для цього установах. Відповідно до законодавства України, попереднє ув’язнення є запобіжним заходом щодо обвинуваченого, підсудного, підозрюваного в учиненні кримінального правопорушення, за що останнім може бути присуджене покарання у вигляді позбавлення волі або ж у випадку, якщо вирок щодо них не набрав законної сили. Наголошується на тому, що систематизація роботи у сфері охорони, тримання та конвоювання підозрюваних, підсудних та обвинувачених у вчиненні кримінальних правопорушень є одним із провідних напрямів щодо підтримання й забезпечення громадського порядку та безпеки, боротьби з проявами злочинності. Широко розкривається питання щодо тримання затриманих і взятих під варту осіб в ізоляторах тимчасового тримання. У таких спеціальних установах особи, які підоз-рюються в учиненні кримінального правопорушення або взяті під варту, піддаються ізоляції та цілодобовому нагляду для запобігання випадкам, коли особа може ухилитися від слідства та суду, заважати досудовому розслідуванню, відновлювати свою злочинну діяльність, і забезпечення виконання судових рішень. Одним із провідних питань, котрі висвітлюються в статті, є особливості тримання, права й обов’язки осіб, що перебувають у спеціальних установах поліції, де зазнача-ється щодо непорушності таких конституційних прав. Акцентовано на проблемних питаннях, що виникають під час здійснення оперативно-розшукової діяльності, проведенні слідчих (розшукових) дій у приміщеннях ІТТ. The article is dedicated to there search of the essence of the criminal-procedural enforcement exactly the legislation of Ukraine and normative-legal acts regulating the activity of law enforcement agencies regarding the citizens in custody. These laws and normative-legal acts deserve special attention during the research of our subject because they emphasize the main procedural provisions regarding citizens in custody and their non-restricted rights. A particular attention is paid to the preliminary custody, which is much similar to the penalty of freedom deprivation. Its essence is in the temporary coercive person’s isolation in special establishments. According to the legislation of Ukraine, the preliminary imprisonment is a preventive measure regarding an accused suspected in a crime to be punished with freedom deprivation or in the case when the sentence has not been in vigor yet. The work systematization in the sphere of guarding, keeping and convoying suspects, defendants and accused in crimes is considered to be one of the leading directions of maintaining public order and security, and fighting against criminality. The issue regarding keeping people in custody in the wards of temporary isolationis widely analyzed. In such establishments, suspects of crimes or those taken into custody are isolated and supervised for twenty-four hours not to abscond investigation, not to hinder the pretrial investigation, not to recidivate, not to fail court decisions. One of the most important issues enlightened in the article is that about the peculiarities of keeping people in custody in the special police establishments and non-violation of their constitutional rights and duties. The article deals with the problems arising during the operative-search activity and investigative-searching actions in the temporary isolation wardsas well.
- ДокументКриміналістичні, організаційно-тактичні та психологічні особливості проведення допиту(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Пасько, Ольга Миколаївна; Pasko, OlhaВстановлена необхідність та доцільність системного підходу слідчого до проведення допиту з урахуванням комплексу особливостей: криміналістичних, організаційно-тактичних та психологічних. Автор визначає, що для кваліфікованого проведення допиту підозрюваного, свідка, потерпілого, експерта, малолітньої або неповнолітньої особи треба формувати такі різновиди готовності: аналітичну, прогностичну, криміналістичну, стратегіко-тактичну, психофізіологічну, комунікативну та творчу. Нагальними постає питання відповідності слідчим найвищому рівню професійної діяльності органів досудового розслідування. Для цього він повинен володіти комунікативною готовністю та спроможністю застосовувати криміналістичні, організаційно-тактичні та психологічні особливості під час проведення допиту. Тому було розглянуто комунікативну готовність щодо проведення допиту слідчого крізь призму криміналістичних, організаційно-тактичних та психологічних особливостей. Наголошується, що допит – це складна слідча дія, що зумовлена певними трудно-щами, з якими стикаються працівники органів досудового розслідування, оскільки він пов’язаний із процесом встановлення психологічного контакту з учасниками кримінального процесу, за результатом проведення якого необхідно отримати важливу інформацію. Психологічними особливостями проведення допиту є: чітка регламентація, невизначеність плину комунікативного процесу, конфліктність, необхідність високого ступеня концентрації слідчого на процесі допиту, необхідність ґрунтовної підготовки до проведення допиту, можливість зміни інформації, наявність недовіри до представників правоохоронних органів та небажання у зв’язку із цим давати правдиву інформацію, звертання уваги на обмовки та дрібниці, які можуть бути корис-ними для розслідування матеріалів кримінального провадження та ін. Під час проведення допиту слідчий повинен володіти криміналістичними, організаційно-тактичними та психологічними особливостями щодо встановлення психологічного контакту як елементу комунікативної компетентності слідчого із підозрюваним. The necessity and expediency of the investigator’s systematic approach to the interrogation has been established, taking into account a set of features: forensic, organizational-tactical and psychological. The author determines that for the qualified interrogation of a suspect, a witness, a victim, an expert, a juvenile or young person, the following types of the readiness should be formed: analytical, prognostic, forensic, strategic-tactical, psychophysiological, communicative and creative. The question of investigator’s competence relevant to the highest level of professional activity of pre-trial investigation bodies is actual. To do this, he must have communicative readiness and an ability to use forensic, organizational, tactical and psychological features during the interrogation. So, the communicative readiness to interrogate in the context of forensic, organizational, tactical and psychological features was considered. It is underlined that the interrogation is a complex investigative action caused by certain difficulties faced by employees of pre-trial investigation bodies, as it is related to the process of establishing the psychological contact with the criminal proceedings participants, the result of which must provide important information. Psychological features of the interrogation are the following: clear regulation, uncertainty of the communicative process course, proneness to conflict, the need in a high degree of concentration of the investigator at the interrogation process, the need in thorough preparation for the interrogation, the possibility of changing information, distrust to law enforcement officials and as a result unwillingness to give truthful evidence, paying attention to making reservations and trifles that may be useful for the investigation of criminal proceedings, etc. During the interrogation, the investigator must have forensic, organizational- tactical and psychological features to establish psychological contact as an element of communicative competence of the investigator with the suspect.
- ДокументОсобливості використання категорій "правопорядок", "громадський порядок / безпека" та "публічна безпека" у законодавстві України(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaУ роботі розглянуто значення окремих правових категорій, котрі часто використовуються поліцейськими у характеристиці оперативно-службової діяльності органів і підрозділів Національної поліції України (далі – НПУ), а також входять до складу категоріального апарату в галузі теорії держави та права. Виокремлено та проаналізовано значення таких термінів, як правовий порядок, громадський порядок і безпека, а також публічна безпека, визначено особливості їх застосування в описі конкретних фахових ситуацій у контексті розгляду проблем правоохоронної діяльності та забезпечення безпеки у суспільстві. Опираючись на нормативно-правові акти, попередні напрацювання вчених- юристів і суміжні довідникові джерела, ми проаналізували основні концептуальні положення, пов’язані з особливим порядком застосування вищезазначених категорій у чинному законодавстві. Охарактеризовано особливості застосування категорії «правопорядок», котра вико-ристовується для опису та врегулювання ситуацій, що вирішуються тільки на основі правових норм і охороняються спеціальними державно-правовими засобами. Термін «громадський порядок» використовується для характеристики обставин, котрі впливають на забезпечення нормального стану суспільних відносин, визначають різні аспекти відновлення порушених спокійних умов суспільно корисної діяль-ності, відпочинку та повсякденного побуту людей. Термін «громадська безпека» традиційно застосовується для розгляду питань чи вирішення проблем, пов’язаних із факторами ускладнення стану суспільного життя, за яких визначені природні, технічні та інші джерела загальної небезпеки, на які людина впливає своєю діяльністю, не створюють значної загрози для життя і здо-ров’я людей і не потребують суттєвого залучення правоохоронних чи оперативно- рятувальних сил для забезпечення нормальної життєдіяльності населення чи збере-ження матеріальних цінностей. Термін «публічна безпека» знаходить своє місце у вітчизняному законодавстві у вирі-шенні всієї різноманітності потенційних безпекових проблем і в контексті появи будь-яких загроз для життя та здоров’я людей незалежно від їх масштабів під час організації та здійснення превентивної діяльності органами правопорядку (крім захищених Кон-ституцією приватних місць – недоторканність житла, невтручання в особисте і сімейне життя) на всій території країни, на яку розповсюджується юрисдикція держави. За результатами дослідження зроблено такі узагальнення: 1) терміни «правопорядок», «громадський порядок / безпека» та «публічна безпека» стосовно правоохоронної діяльності, а також слова і словосполучення, котрі міс-тять зазначені категорії, можуть вживатися у вітчизняному законодавстві як у широкому, так і у вузькому значеннях; 2) у широкому значенні вказані вище терміни, а також слова та словосполучення, до складу яких вони входять, можуть або ототожнюватися, або співвідноситися як загальне й окреме; 3) у вузькому значенні категорії «правопорядок», «громадська безпека» і «публічна безпека», а також слова та словосполучення, до складу котрих вони входять, розмеж-овуються між собою, оскільки відображують різні аспекти публічної діяльності уповноважених суб’єктів владних повноважень. The paper considers the importance of certain legal categories, which are often used by police in characterizing the operational and service activities of bodies and units of the National Police of Ukraine (hereinafter – NPU), and are a part of the categorical apparatus in the theory of state and law. The meanings of such terms as legal order, public order and security, as well as public safety are singled out and analyzed, the peculiarities of their application in describing of specific professional situations in the context of law enforcement and public safety are identified. Based on regulations, previous work of legal scholars and related reference sources, the conceptual provisions are analyzed, which are related to the special procedure for the application of the above mentioned categories in the current legislation. The peculiarities of the application of the category “law and order” are characterized, it is expediently used in the description and settlement of the situations that are resolved only on the basis of legal norms and are protected by special state legal means. The term “public order” is used to describe the circumstances that affect the normal state of social relations, define various aspects of the restoration of disturbed calm conditions of socially useful activities, rest and daily life of people. The term “public safety” is traditionally used when considering issues or solving problems that are associated with factors complicating the state of public life, under which natural, technical and other sources of general danger are identified, which person affects by his activity, do not pose a significant threat to life and human health and do not require significant involvement of law enforcement or operational and rescue forces to ensure the normal functioning of the population or the preservation of property. The term “public safety” finds its place in domestic law in addressing a variety of potential security issues and in the context of any threats to human life and health, regardless of their scale in the organization and implementation of preventive activities by law enforcement agencies (except of private constitutionally protected places – inviolability of home, non-interference in private and family life) throughout the country to which the jurisdiction of the state extends. According to the results of the study, the following generalizations were made: 1) the terms “law and order”, “public order / security” and “public safety” in relation to law enforcement, as well as words and phrases that contain these categories, may be used in domestic law in both broad and narrow meanings; 2) in a broad sense, the above mentioned terms, as well as the words and phrases of which they are a part, can either be identified with each other, or correlated as general and separate; 3) in the narrow sense of the category “law and order”, “public security” and “public safety”, as well as the words and phrases of which they are a part, are distinguished from each other, as they reflect different aspects of public activity of authorized subjects of power.
- ДокументПоширення торгівлі людьми за умов збройного конфлікту на сході України(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Думанський, Роман Вікторович; Dumanskyi, RomanАктуальність статті полягає в тому, що нестабільна соціально-економічна ситуація, низький рівень правової культури населення, насильство проти жінок і дітей, коруп-ція, політичний дисбаланс, конфлікт на сході України, безпринципність злочинців, нарощення попиту на дешеву робочу силу або неформальну працю, зростання потреб у сфері трансплантації органів створюють сприятливі умови для розвитку тіньового бізнесу у сфері торгівлі людьми. Мета статті полягає у дослідженні поширення торгівлі людьми за умов Операції об’єднаних сил, що проходить на сході України, визначення причин поширення цього явища серед населення. У статті виявлено фактори, причини й умови, що сприяють поширенню торгівлі «живим товаром» за умов Операції об’єднаних сил, що проходить на сході України; проаналізовано нормативно-правові акти у сфері запобігання поширенню торгівлі людьми; надано пропозиції щодо посилення юридичної відповідальності за торгівлю людьми. Збройний конфлікт дає можливості не лише для протизаконного переміщення зброї, боєприпасів, наркотиків, але й людей. Також підкреслено, що поширення торгівлі людьми через непідконтрольний схід України є глобальною світовою проблемою, що потребує негайного вирішення. Збройний конфлікт породжує грубі порушення прав і свобод людини, зокрема сприяє й торгівлі людьми. Українська влада повинна вберегти своїх громадян від цих злочинів і встановити таке покарання за цей злочин, яке буде суттєвим і справедливим. На законодавчому рівні необхідно прийняти зміни, що значно посилять юридичну відповідальність статей Кримінального кодексу щодо торгівлі «живим товаром» (секс-торгівлі, рабства, безоплатної трудової експлуатації), а також окремо вважаємо слід внести статтю в цей кодекс із суттєвими санкціями щодо «чорної трансплантології» та «трансплантаційного туризму». Цілком логічно, що потребують змін і нормативно-правові акти щодо протидії та запобіганню торгівлі людьми уповноваженими органами Національної поліції, у яких би віддзеркалювалися особливості проведення таких заходів на тимчасово окупованій території. The relevance of the article lies in the fact that the unstable socio-economic situation, low level of legal culture of the population, the violence against women and children, corruption, political imbalance, conflict in eastern Ukraine, the unscrupulousness of criminals, increasing demand for cheap labor or informal work and growing needs in the field of organ transplantation – all these create favorable conditions for the development of shadow business in the field of human trafficking. The purpose of the article is to study the spread of human trafficking in the conditions of the joint forces operation, which takes place in the East of Ukraine and to determine the reasons for the spread of this phenomenon among the population. The article identifies the factors, reasons and conditions that contribute to the spread of trade in “live goods” in the conditions of the operation of the combined forces, which takes place in the East of Ukraine; there are analyzed the regulatory legal acts in the field of preventing the spread of human trafficking; and also made proposals to strengthen legal responsibility for human trafficking. Armed conflict allows not only for the illegal movement of weapons, ammunition, drugs, but also people. There was also emphasized that the spread of human trafficking through the uncontrolled East of Ukraine is a world global problem that requires an immediate solution. It was also noted that the armed conflict gives rise to gross violations of human rights and freedoms and contributes to human trafficking. The Ukrainian government must protect its citizens from these crimes and establish a punishment for this crime that will be equitable. At the legislative level, it is necessary to adopt changes, which will significantly strengthen the legal responsibility of the articles of the Criminal Code regarding the sale of “live goods” (sex trade, slavery, free labor exploitation), and we also consider that the article should be introduced into this code with significant sanctions regarding “black transplantation” and “transplant tourism”. It is quite logical that it will require the changes and regulatory legal acts regarding the counteraction and prevention of human trafficking by authorized bodies of the National Police, which would reflect the specifics of such events in the temporarily occupied territory.
- ДокументПравові аспекти й особливості застосування поліцейського піклування(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Бездольний, Максим Юрійович; Bezdolnyi, MaksymСтаття присвячена правовим аспектам та особливостям застосування поліцей-ського піклування як нового виду превентивного заходу у поліцейській діяльності, який продовжує розвиватися та вдосконалюватися. На відміну від завдань та обов’язків колишньої державної силової структури – міліції, діяльність якої мала здебільшого каральний характер, функції Національної поліції України насамперед побудовані на наданні сервісних послуг. Так, у п. 4 ст. 2 Закону України «Про національну поліцію» одним із її завдань є надання в межах, визначених законом, послуг із допомоги особам, котрі з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги. Правовий аспект реалізації вказаного завдання викладено у п. 11 ст. 31 цього Закону, за яким одним із превентивних заходів є поліцейське піклування. Таким чином, поліцейському піклуванню на законодавчому рівні уперше надано окремий статус і одночасно визначено особливості його застосування. Водночас протягом майже шести років вивчення процесу застосування поліцейського піклування мало тільки теоретичний характер, що зумовлювалося відносною недостатністю нормативно-правового забезпечення цього заходу. Науковцями В.О. Ільницьким, І.О. Святокум, Н.М. Шубіною та іншими вже висвітлювалися ці питання, але наукові дослідження зосереджувалися на теоретичних аспектах здійснення поліцейського піклування та його місці у системі поліцейських заходів, однак практичні питання його здійснення донедавна залишалося відносно недоопрацьованими. Ст. 41 Закону України «Про національну поліцію» передбачено, що про застосування поліцейського піклування складається протокол, у якому зазначаються: місце, дата і точний час (година і хвилини) застосування поліцейського заходу; підстави застосування; опис вилученої зброї чи інших предметів; клопотання, заяви чи скарги особи, якщо такі надходили, наявність чи відсутність видимих тілесних ушкоджень. Незважаючи на законодавче визначення способу фіксації застосування цього превентивного заходу, дотепер не було розроблено єдиного нормативного документа, який би визначав цей процес. І тільки наказом МВС України від 12 жовтня 2020 р. № 724 «Про затвердження Інструкції з оформлення матеріалів про застосування поліцейського піклування» стало можливим визначення порядку оформлення поліцейськими матеріалів про застосування превентивного поліцейського заходу – поліцейського піклування. The article is devoted to the legal aspects and peculiarities of the use of police care as a new type of preventive measure in policing, which continues to develop and improve. Unlike the tasks and responsibilities of the former state power structure – the police, whose activities were mostly punitive, the functions of the National Police of Ukraine are primarily built in the provision of services. So in paragraph 4 of Art. 2 of the Law of Ukraine “On the National Police” one of its tasks is to provide, within the limits prescribed by law, services to assist persons who for personal, economic, social reasons or as a result of emergencies need such assistance. The legal aspect of the implementation of this task is set out in paragraph 11 of Art. 31 of the said Law, that one of the preventive measures is police care. Thus, at the legislative level, police care is first given a separate status and at the same time the peculiarities of its application are determined. At the same time, for almost six years, the study of the process of applying police care was only theoretical in nature, due to the relative inadequacy of the legal framework for this measure. Such scientists as V.O. Ilnytsky, I.O. Sviatokum, N.M. Shubina and others have already covered these issues, but research has focused on the theoretical aspects of police care and its place in the police system, but the practical issues of its implementation, until recently, remained relatively unfinished. Until recently, this area remained one of the most interesting in the research and discussion not only among scientists but also among practitioners. St. 41 of the Law of Ukraine “On the National Police” provides that a report on the use of police care is drawn up, which indicates: place, date and exact time (hour and minute) of the police measure; grounds for application; a description of the seized weapon or other items; petitions, statements or complaints of the person, if any, the presence or absence of visible injuries. Despite the legislative definition of the method of fixing the application of this preventive measure, so far no single normative document has been developed to define this process, which in turn has had negative legal consequences. And only by the order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine dated 12.10.2020 № 724 “On approval of the Instruction on registration of materials on the use of police care” it became possible to determine the procedure for registration of materials on the use of preventive police measures – police care.
- ДокументРозвиток інституту присяжних як запорука подолання правового маргіналізму в суспільстві(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Федоров, Ігор Васильович; Fedorov, IhorСтаття присвячена висвітленню наявних сьогодні проблем, які стосуються прак-тичних і теоретичних питань формування та функціонування суду присяжних в України як одному із засобів подолання негативної тенденції правового маргіналізму, зростання якої спостерігається останнім часом у нашому суспільстві. Конституція України в статті 3 визначає таке: «Права і свободи людини та їх гаран-тії визначають зміст і спрямованість діяльності держави. Держава відповідає перед людиною за свою діяльність. Утвердження і забезпечення прав і свобод людини є головним обов'язком держави» [1]. Таким чином, людина, її життя та здоров’я, честь та особиста гідність, забезпечення недоторканності й безпеки повинні бути пріоритетом для державних органів. Суд присяжних як правовий інститут повинен стати більшою мірою, ніж він є зараз, громадським представницьким органом у сфері правосуддя й відігравати більш важливу роль у формуванні юридичної культури громадянського суспільства. Уже не викликає сумнівів значущість правового інституту у вигляді суду присяжних і необхідність розвитку цього правового інституту судочинства. Протягом останніх років за активної участі міжнародних організацій і їх представників в Україні проводиться масштабна законотворча робота, мета якої – створити умови ефективної діяльності судової системи України та суміжних правових інститутів відповідно до положень прогресивних практик Європейського Союзу. Водночас необхідно визначити, що організаційно-забезпечувальному механізму дії суду присяжних приділяється недостатня увага з боку науковців і законодавців: достатньою мірою не вивчається досвід країн, які запровадили суд присяжних одночасно з Україною, наприклад, Грузії, відсутні спільні правові позиції щодо шляхів формування списків присяжних. У роботі проаналізовано основні положення чинного законодавства України, нау-кові точки зору вітчизняних науковців щодо шляхів формування та подальшого функціонування суду присяжних. Висвітлено точки зору на порядок формування, особливості функціонування суду присяжних, з’ясовано права присяжного під час його діяльності, пов’язаної з відправленням правосуддя. Надано пропозиції та рекомендації, спрямовані на вдосконалення правових підстав формування й подальшої діяльності суду присяжних в Україні. The article is focuses on the current problems regarding the practical and theoretical issues of the formation and functioning of the jury in Ukraine, as one of the ways to overcome the negative trend of marginal legal consciousness, the growth of which has been observed recently in our society. Constitution of Ukraine in Article 3 states next: “Human rights and freedoms, and guarantees thereof shall determine the essence and course of activities of the State. The State shall be responsible to the individual for its activities. Affirming and ensuring human rights and freedoms shall be the main duty of the State”. Therefore, a person, their life and health, honor and personal dignity, ensuring inviolability and security should be the highest priority for public authorities. The jury trial, as a legal institution, must become more than it is now - a public representative body in the field of justice, and play a more important role in formation of the legal culture of civil society. It is no longer questionable how important is the legal institution in the formation of a jury trial and the need in development this legal institution of justice. In recent years, with the active participation of international organizations and their representatives in Ukraine, large-scale legislative work is being done, it is aimed at creating conditions for effective functioning of the judicial system of Ukraine and related legal institutions in accordance with the provisions of progressive practices of the European Union. At the same time, it should be highlighted that the organizational and support mechanism of the jury trial is given insufficient attention by scholars and legislators: the experience of countries that have introduced a jury trial simultaneously with Ukraine is not studied sufficiently, for example Georgia, there are no common legal positions on how to form jury lists. The article analyzes the main provisions of the current legislation of Ukraine, the scientific views of domestic scientists on the ways of formation and further functioning of the jury. The views on the procedure of formation, the peculiarities of the functioning of the jury, the rights and elements of protection of the jury during its activities related to the administration of justice are highlighted. Proposals and recommendations aimed at improving the legal basis for the formation and further operation of the jury in Ukraine are presented.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів закладів вищої освіти юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, the fight against crime, legal psychology and others. For scholars, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, students, cadets and students of higher education institutions of legal profile, as well as all those who are interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю, а також всіх тих, хто ціка- виться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, problems of combating crime, legal psychology, etc. For scientists, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, students, cadets and students of higher educational institutions of legal profile, as well as all those who are interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2017)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів – практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, the fight against crime, legal psychology and others. For scholars, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, trainees, cadets and students of law schools, as well as all those who are interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2019)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, the fight against crime, legal psychology and others. For scholars, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, trainees, cadets and students of law schools, as well as all those interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2018)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, the fight against crime, legal psychology and others. For scholars, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, trainees, cadets and students of law schools, as well as all those interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад'юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів закладів вищої освіти юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питан- нями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, problems of combating crime, legal psychology, etc. For researchers, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, students, cadets and students of higher education institutions of legal profile, as well as all those who are interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю, а також всіх тих, хто ціка- виться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, problems of combating crime, legal psychology, etc. For scientists, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, students, cadets and students of higher educational institutions of legal profile, as well as all those who are interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2018)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, the fight against crime, legal psychology and others. For scholars, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, trainees, cadets and students of law schools, as well as all those interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС, 2023)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. The collection examines topical issues of the theory of the state and law, civil law, administrative law and administrative activity, problems of combating crime, legal psychology, etc.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС, 2022)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад'юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів закладів вищої освіти юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection deals with topical issues of the theory of the state and law, civil law, administrative law and administrative activity, problems of combating crime, legal psychology, etc. For scientists, practicing lawyers, teachers, adjuncts, graduate students, students, cadets and students of legal institutions of higher education, as well as all those who are interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2018)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад’юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів вищих навчальних закладів юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection considers topical issues of the theory of state and law, civil law, administrative law and administrative activities, the fight against crime, legal psychology and others. For scholars, legal practitioners, teachers, associate professors, graduate students, trainees, cadets and students of law schools, as well as all those interested in the development of science and law.
- ДокументЮридичний бюлетень(Одеса: ОДУВС, 2023)У збірнику розглядаються актуальні питання теорії держави та права, цивільного права, адміністративного права та адміністративної діяльності, проблеми протидії злочинності, юридичної психології та ін. Для науковців, юристів-практиків, викладачів, ад'юнктів, аспірантів, слухачів, курсантів та студентів закладів вищої освіти юридичного профілю, а також всіх тих, хто цікавиться питаннями розвитку науки та права. The collection examines topical issues of the theory of the state and law, civil law, administrative law and administrative activity, problems of combating crime, legal psychology, etc. For scientists, legal practitioners, teachers, adjuncts, graduate students, trainees, cadets and students of higher education institutions of legal profile, as well as all those who are interested in issues of the development of science and law.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »