Перегляд за Автор "Tiahnyriadno, Yevheniia Vasylivna"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВикористання інтерактивних технологій в мовній підготовці(Одеса: ОДУВС, 2021) Тягнирядно, Євгенія Василівна; Tiahnyriadno, Yevheniia VasylivnaАвторка акцентує увагу на різних методах навчання, які дають можливість реалізувати комунікативний, пізнавальний, творчий, естетичний потенціал, що є динамічними домінантами розвитку і саморозвитку особистості; виділяє основні ознаки інтерактивного навчання: діалогічність, рівноправну взаємодію студентів і викладача, атмосферу успішності, свідоме регулювання і активізацію своєї поведінки, формування пізнавальної самостійності студентів. The author focuses on various teaching methods that allow to realize the communicative, cognitive, creative, aesthetic potential, which are the dynamic dominants of the development and self-development of the individual; highlights the main features of interactive learning: dialogicity, equal interaction between students and teachers, the atmosphere of success, conscious regulation and activation of their behavior, the formation of cognitive independence of students.
- ДокументМова і право як найвизначніші цінності культури(Одеса: ОДУВС, 2020) Тягнирядно, Євгенія Василівна; Tiahnyriadno, Yevheniia VasylivnaПошук авторкою досконалої форми для втілення правового змісту у галузі нормотворчості є актуальним науковим завданням для фахівців, адже від якості формулювання правової норми, від якості всього законодавчого тексту, його відповідності основним критеріям щодо мови, термінології та стилю законодавчих актів залежать правильність розуміння і тлумачення закону, однозначність і справедливість нормативно-правових рішень. The author's search for the perfect form for the implementation of legal content in the field of rule-making is an urgent scientific task for professionals, because the quality of legal formulation, the quality of the entire legislative text, its compliance with basic criteria for language, terminology and style of legislation depend on the correct understanding and interpretation of law. unambiguity and fairness of regulatory decisions.
- ДокументНаукова мовна культура юриста-викладача у професійній діяльності закладу вищої освіти(Запоріжжя: Класичний приватний університет, 2021) Тягнирядно, Євгенія Василівна; Tiahnyriadno, Yevheniia VasylivnaАвторка статті розкриває сутність поняття «культура» взагалі та «наукова мовна культура» зокрема. Визначає її роль у професійній діяльності юриста-викладача закладу вищої освіти, адже юридична діяльність (правоохоронна діяльність чи юридична) відрізняється від науково-педагогіч- ної діяльності закладу вищої освіти. І, головне, від науково-педагогічних працівників вимагаються навички наукової праці, насамперед уміння швидко орієнтуватися в потоках інформації й будувати нові моделі – як пізнавальні, так і прагматичні. Водночас загострюється увага до мовної культури науково-педагогічних працівників.Сьогодні культура виступає одним із фундаментальних понять соціально-гуманітарного пізнанняй налічує кілька сотень визначень та їхніх змістових рівнів. Культуру розглядають як історично конкретний феномен, як сукупність матеріальних і духовних цінностей, створених людством, як специфічний спосіб людської діяльності (правоохоронної, педагогічної, медичної тощо). Культуру варто розглядати як наскрізну характеристику всієї соціальної системи, вона є суттєвою ознакою суспільства загалом, соціальних, професійних і національних спільнот, групи людей та окремої людини. Термін «культура української мови» має кілька визначень. Паралельно з терміном «культура української мови» вживають термін «культура мовлення». Ці терміни співвідносяться між собою, так само як мова (загальне) і мовлення (конкретне). Не менш важливими водночас є ґрунтовна мовно-комунікативна підготовка, вільне послуговування нормативною національною науковою мовою в усіх підстилях письмової та усної форм. Вони є складниками високої культури наукової мови, яку ми розуміємо як нормативне застосування наукової мови в усній і писемній, діалогічній і монологічній формах, високий рівень мовно-комунікативної культури. Отже, основні мовні засоби наукової мови спрямовані на інформування та пізнання й характе- ризуються значною кількістю наукової термінології, уживанням суто наукової фразеології, стійких термінологічних словосполук, наявністю дієслівних форм; значну роль відіграють дієприслівникові та дієприкметникові звороти, які додатково окреслюють дії, предмети та явища, переважанням різно- типних складних речень, стандартних виразів (кліше). The essence of the concept of “culture” in general and “scientific language culture” and its role in the professional activity of a law-lecturer in a higher educational establishment are revealed directly in the article. Since legal activity or law enforcement activity differs from scientific and pedagogical activity, scientific and pedagogical specialists are required to have scientific work skills, first of all, the ability to quickly navigate information flows and build new models – both cognitive and pragmatic. Simultaneously attention is paid to the language culture of scientific and pedagogical specialists. Today, culture is one of the fundamental concepts of socio-humanitarian cognition and has several hundred definitions and their content levels. Culture is considered as a historically specific phenomenon, as a set of material and mental values created by mankind, as a specific way of human activity (law enforcement, pedagogical, medical, etc.). Culture should be considered as a cross-cutting characteristic of the entire social system, it is an essential feature of society as a whole, social, professional and national communities, groups of people and individuals. The term “culture of the Ukrainian language” has several definitions. In parallel with the term “culture of the Ukrainian language”, the term “culture of speech” is used. These terms relate to each other in the same way as language (general) and speech (specific). Equally important, however, is a thorough linguistic and communicative training, free use of the normative national scientific language in all substyles of written and oral forms. They are components of a high culture of scientific language, which we understand as the normative use of scientific language in oral and written, dialogical and monologue forms, a high level of linguistic and communicative culture. Thus, the main linguistic means of scientific language are aimed at informing and cognition and are characterized by a significant amount of scientific terminology, the use of purely scientific phraseology, set terminological phrases, the presence of verb forms; a significant role is played by adverbial and adjective inversions, which additionally outline actions, objects and phenomena, the predominance of various complex sentences, standard expressions (clichés).
- ДокументФормування мовної особистості науковця(Одеса: ОДУВС, 2021) Тягнирядно, Євгенія Василівна; Tiahnyriadno, Yevheniia VasylivnaУ статті розкриваються поняття «мовна особистість», «мовленнєва компетентність, а також розглядаються чинники, які впливають на формування мовної особистості. The article reveals the concepts of "language personality", "speech competence", as well as the factors that influence the formation of language personality.