Перегляд за Автор "Tarasenko, Vladyslav"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументPECULIARITIES OF THE COLLECTION BY THE DEFENSE PARTY OF EVIDENCE RELATED TO THE IDENTIFICATION OF A PERSON ON THE BASIS OF VOICE IN CRIMINAL PROCEEDINGS(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2021) Tarasenko, VladyslavThe article is devoted to the study of the activities of the defense in criminal proceedings related to the collection of evidence related to the identification of a person by voice, in the current Criminal Procedure Code. Attention is paid to the analysis of relevant theoretical sources, as well as the provisions of the CPC of Ukraine, the Law "On Advocacy and Advocacy", which regulate the rights and responsibilities of defense counsel to collect and present evidence. Emphasis is placed on topical issues related to the initiation by the defense of the identification of a person on the basis of voice, in order to obtain evidence in criminal proceedings. Стаття присвячена дослідженню діяльності сторони захисту у карному виробництві, пов'язаної зі збором доказів, пов'язаних із проведенням упізнання особи за ознаками голосу за умов чинного Кримінального процесуального законодавства. Приділено увагу аналізі відповідних теоретичних джерел, а також положень КПК України, Закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність», які регламентують права та обов'язки захисника зі збору та надання доказів. Акцентовано увагу на актуальних питаннях, пов'язаних з ініціюванням стороною захисту пізнання особи за ознаками голосу з метою отримання доказів у кримінальному провадженні.
- ДокументPOWERS OF THE SUBJECTS OF CRIMINAL PROCEEDINGS IN MATTERS OF PREPARATION AND CONDUCT OF INVESTIGATIVE (SEARCH) ACTIONS(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2021) Tarasenko, Vladyslav; Тарасенко, Владислав Єгорович; Kisenko, Viacheslav; Кісенко, В'ячеслав ПетровичThe article is devoted to the study of the activities of subjects of criminal proceedings in the preparation and conduct of investigative (search) actions in the context of the current Criminal Procedure Law. Attention is paid to the analysis of the relevant provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine, other regulations that govern the powers of an investigator, prosecutor, investigating judge, operational units and other subjects of criminal proceedings regarding the conduct of investigative (search) actions. Attention is focused on topical issues related to the preparation and conduct of investigative (search) actions and covert investigative (search) actions, as well as the use of their results as evidence in criminal proceedings. Статья посвящена исследованию деятельности субъектов уголовного производства в вопросах подготовки и проведения следственных (розыскных) действий в условиях действующего Уголовного процессуального законодательства. Уделено внимание анализу соответствующих положений УПК Украины, других нормативных актов, которые регламентируют полномочия следователя, прокурора, следственного судьи, оперативных подразделений и других субъектов уголовного производства касательно проведения следственных (розыскных) действий. Акцентировано внимание на актуальных вопросах, связанных с подготовкой и проведением следственных (розыскных) действий и негласных следственных (розыскных) действий, а также использования их результатов, как доказательств в уголовном производстве.
- ДокументTopical Issues of the Application of the Case-Law of the European Court of Human Rights in the Criminal Process of Ukraine(2020) Shamrai, Viacheslav Viktorovich; Ivchuk, Yuliia Yuriivna; Tarasenko, Vladyslav; Fedorov, Hlib OmelianovychThe purpose of the article is to identify and analyze topical issues of the application of the case-law of the European Court of Human Rights (hereinafter - ECtHR) in the context of the implementation of the current criminal procedural legislation of Ukraine. To achieve this purpose, the authors have studied the scientific positions of the lawyers, the relevant provisions of the current legislation of Ukraine, the requirements of international legal acts and the case-law of the ECtHR. The general provisions of the criminal process science were methodological basis of the study. The authors of the article used the following methods of scientific knowledge: systematic, logical, semantic, comparative and documentary analysis. The place of the case-law of the ECtHR in the system of national legislation has been clarified, in particular the decisions of this Court are binding throughout Ukraine, and national courts have to apply the case-law of the ECtHR as a source of law. It is argued that the right of Ukrainian communities to seek the protection of their rights and freedoms under the 1950 Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms (hereinafter - ECHR) is an additional guarantee against arbitrariness of the public authorities and officials who violated or restricted them. It was stated that even after implementation of the universally recognized norms and principles of international law in the sphere of protection of human rights and freedoms into current criminal procedural legislation of Ukraine, the facts of their violation occur. This, in turn, leads to the adoption of the ECtHR decisions against Ukraine, in which 90% of cases state violations of fundamental rights and freedoms guaranteed by the ECHR. Мета статті полягає у виявленні та аналізі актуальних питань застосування практики Європейського суду з прав людини (далі - ЄСПЛ) в контексті правореалізації чинного кримінального процесуального законодавства України. Задля цього авторами досліджено наукові позиції правників, відповідні положення чинного законодавства України, вимоги міжнародних правових актів і практику ЄСПЛ. Методологічною основою дослідження склали загальні положення науки кримінального процесу, а також використано такі методи наукового пізнання, як: системний, логіко-семантичний, порівняльно-правовий та документального аналізу. З’ясовано місце прецедентної практики ЄСПЛ у системі національного законодавства, зокрема, що рішення цього Суду є обов’язковими для виконання на всій території України, а національні суди мають застосовувати практику ЄСПЛ як джерело права. Аргументовано, що право громадин України звернутися за захистом своїх прав і свобод, передбачених Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року (далі – КЗПЛ), є додатковою гарантією від свавілля з боку державних органів і посадових осіб, які допустили їх порушення чи незаконне обмеження. Констатовано, що навіть після імплементації до чинного кримінального процесуального законодавства України загальновизнаних норм і принципів міжнародно-правових актів у сфері захисту прав і свобод людини в практичній діяльності залишаються факти їх порушення. Це, у свою чергу, призводить до ухвалення ЄСПЛ рішень проти України, в яких у 90 % випадках констатує порушення основоположних прав і свобод, гарантованих КЗПЛ.
- ДокументДО ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ ОСНОВНИХ ФУНКЦІЙ ОПЕРАТИВНИХ ПІДРОЗДІЛІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ В ПОЛОЖЕННЯХ КПК УКРАЇНИ(Одеса: ОДУВС, 2018-03-30) Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, VladyslavАналіз положень ст. 41 КПК дозволяє стверджувати, що вони сформульовані недостатньо коректно та не відображають увесь спектр завдань оперативних підрозділів, що вирішуються ними під час криміналь- ного провадження. На нашу думку, положення ч. 1 ст. 41 КПК мають у повному обсязі передбачати функ- ціональне призначення діяльності цих підрозділів з огляду на фактично виконувані ними завдання. Зокре- ма, вказана норма потребує посилання на виконання оперативними підрозділами ініціативних дій і захо- дів, що не потребують одержання дозволу прокурора та/або суду, з метою встановлення осіб, які причетні до учинення злочинів, подолання протидії здійсненню кримінального провадження та вирішення інших завдань кримінального провадження. Analysis of the provisions of Art. 41 of the Criminal Procedure Code allows us to claim that they are not formulated correctly enough and do not reflect the entire range of tasks of operative units that are solved by them during criminal proceedings. In our opinion, the provisions of Part 1 of Art. 41 PDAs should fully provide for the func- national assignment of the activities of these divisions in view of the tasks actually performed by them. In particular, the specified norm requires a reference to the implementation by operative units of proactive actions and measures that do not require obtaining the permission of the prosecutor and/or the court, in order to identify persons who are involved in the commission of crimes, to overcome opposition to the implementation of criminal proceedings and to solve other tasks of criminal proceedings.
- ДокументЗабезпечення безпеки учасників кримінального судочинства та інших осіб в інтересах правосуддя(Одеса: ОДУВС, 2022) Цуцкірідзе, Максим Сергійович; Tsutskiridze, Maksym; Тетерятник, Ганна Костянтинівна; Teteriatnyk, Hanna; Гайду, Сергій Васильович; Haidu, Serhii; Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, Vladyslav; Бурлака, Владислав Васильович; Burlaka, Vladyslav; Романов, Максим Юрійович; Romanov, Maksym; Лісніченко, Дмитро Вікторович; Lisnichenko, DmytroУ методичних рекомендаціях відображено організаційно-правові аспекти забезпечення безпеки учасників кримінального провадження та інших осіб в інтересах правосуддя в сучасних умовах протидії злочинності. Важливу увагу зосереджено на розгляді питань, пов’язаних із підготовкою та проведенням заходів, спрямованих на захист учасників кримінального судочинства у діяльності органів досудового розслідування та оперативних підрозділів Національної поліції України. Методичні рекомендації розраховано на курсантів та слухачів вищих навчальних закладів МВС України, практичних працівників правоохоронних органів. The methodological recommendations reflect the organizational and legal aspects of ensuring the safety of participants in criminal proceedings and other persons in the interests of justice in the modern conditions of combating crime. Important attention is focused on consideration of issues related to the preparation and implementation of measures aimed at the protection of participants in criminal proceedings in the activities of pre-trial investigation bodies and operational units of the National Police of Ukraine. Methodical recommendations are designed for cadets and students of higher educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, practical employees of law enforcement agencies.
- ДокументНЕДОПУЩЕННЯ ПРОВОКАЦІЇ (ПІДБУРЮВАННЯ) ОСОБИ НА ВЧИНЕННЯ ЗЛОЧИНУ ЯК ГАРАНТІЯ ЗАХИСТУ ПРАВ І СВОБОД ГРОМАДЯН(Одеса: ОДУВС, 2022-12-09) Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, Vladyslav; Сільницький, І.В.; Silnytskyi, I.V.Викладене у дослідженні дає підстави авторам стверджувати, що обставини, які підлягають доказуванню у кримінальному провадженні про одержання неправомірної вигоди, факт реальності тих правовідносин, з приводу яких пропонувалась, вимагалась, отримувалась неправомірна вигода також підлягають доказуванню. Натомість факт не доведення таких обставин може тягнути за собою виникнення обґрунтованих сумнівів щодо доведеності вини особи у вчиненні злочину. А як відомо, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на користь такої особи. What is stated in the research gives the authors grounds to claim that the circumstances that are subject to proof in criminal proceedings on the receipt of an unlawful benefit, the fact of the reality of those legal relationships in connection with which an unlawful benefit was offered, demanded, or received are also subject to proof. On the other hand, the fact of not proving such circumstances may lead to the emergence of reasonable doubts about the proven guilt of a person in committing a crime. And as you know, all doubts regarding the proof of a person's guilt are interpreted in favor of such a person.
- ДокументОКРЕМІ ПРОБЛЕМИ АРЕШТУ МАЙНА ТА ВІДШКОДУВАННЯ МАТЕРІАЛЬНИХ ЗБИТКІВ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ(Одеса: ОДУВС, 2023) Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, VladyslavСтаття присвячена дослідженню діяльності суб’єктів кримінального провадження в питаннях накладення арешту на майно, з метою відшкоду- вання матеріальних збитків, нанесених внаслідок вчинених кримінальних правопорушень, в умовах чин- ного Кримінального процесуального законодавства. Зазначено, що найбільша кількість злочинів, що вчиняються в Україні, спрямовані проти власності і суб’єкти вчинення злочинів, як правило, розпоряд- жаються майном у такий спосіб, щоб унеможливити його повернення потерпілим. Статистичні дані свід- чать, що стан протидії злочинності не в повній мірі відповідає потребам сьогодення, і як наслідок, від- шкодовується незначна сума матеріальних збитків потерпілим, у зв’язку з чим постає питання необхід- ності удосконалення процедури накладення арешту на майно. Приділено увагу аналізу відповідних положень КПК України, інших нормативних актів, що зобов’я- зують слідчого, прокурора вжити необхідних захо- дів з метою виявлення та розшуку майна, на яке може бути накладено арешт у кримінальному про- вадженні, забезпечення збереження його до вирі- шення кримінального провадження в судовому порядку. Акцентовано увагу на проблемних питан- нях, пов’язаних із накладенням арешту на майно у кримінальному провадженні, зокрема, існуюча про- цедура в частині її повільності не в повній мірі забез- печує результативність цього заходу. Саме протя- гом часу ухвалення рішення про накладення арешту на майно у осіб з’являється можливість прийняти заходи щодо приховування майна, що шкодить від- шкодуванню нанесених збитків та відновленню порушених прав потерпілих. Обґрунтовано необхідність внесення доповнень до чинного кримінального процесуального законодав- ства, щоб у виключних випадках дозволити слідчому за погодженням з прокурором, або прокурору накла- дати попередній арешт на майно та зобов’язати не пізніше ніж протягом 24 годин після цього заходу, звернутися з відповідним клопотанням до слідчого судді з метою отримання дозволу. The article is devoted to the study of the activities of the subjects of criminal proceedings in matters of seizure of property, with the aim of compensation for material losses caused as a result of committed criminal offenses, under the conditions of the current Criminal Procedure Legislation. It is noted that the largest number of crimes committed in Ukraine are directed against property, and the subjects of crimes, as a rule, dispose of property in such a way as to make it impossible for the victim to return it. Statistical data show that the state of combating crime does not fully meet the needs of today, and as a result, a small amount of material losses are compensated to the victims, in connection with which the question arises of the need to improve the procedure for imposing a seizure on property. Attention is paid to the analysis of the relevant provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine, other normative acts that oblige the investigator, the prosecutor to take the necessary measures in order to identify and search for property that can be seized in criminal proceedings, ensuring its preservation until the resolution of criminal proceedings in a court of law. Attention is focused on problematic issues related to the seizure of property in criminal proceedings, in particular, the existing procedure does not fully ensure the effectiveness of this measure due to its slowness. It is during the time when the decision to seize property is made that individuals have the opportunity to take measures to conceal property, which harms the compensation of the damages and the restoration of the violated rights of the victims. The need to make additions to the current criminal procedural legislation is substantiated, in order to allow the investigator in exceptional cases with the agreement of the prosecutor, or the prosecutor to impose a preliminary arrest on property and to oblige, no later than within 24 hours after this measure, to apply to the investigating judge with the appropriate request for the purpose of obtaining a permit.
- ДокументПравові засади діяльності кримінальної поліції в інтересах кримінального судочинства(Одеса: ОДУВС, 2018) Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, Vladyslav; Тарасенко, Руслан Владиславович; Tarasenko, RuslanУ монографії розглянуті загальні положення та сучасний стан правових засад діяльності кримінальної поліції в інтересах кримінального судочинства, їхня історична ретроспектива. Викладені питання правового регулювання окремих напрямів діяльності кримінальної поліції, зокрема, негласної роботи, оперативного супроводження кримінальних проваджень, використання кримінальною поліцією автоматизованих інформаційних систем. Виділяються шляхи удосконалення правових засад діяльності кримінальної поліції та доводиться необхідність внесення змін та доповнень до діючого кримінального процесуального і оперативно-розшукового законодавства. Розраховано на наукових та науково-педагогічних працівників закладів вищої освіти, науково-дослідних установ та практичних працівників Національної поліції. The monograph examines general provisions and the current state of the legal framework activities of the criminal police in the interests of criminal justice, theirs historical retrospective. Issues of individual legal regulation are outlined areas of activity of the criminal police, in particular, undercover work, operational support of criminal proceedings, use of automated information systems by the criminal police. Ways to improve the legal basis of criminal police activities are identified and the necessity of making changes and additions to the current criminal procedural and operational-investigative legislation is proven. It is intended for scientific and scientific-pedagogical employees of higher education institutions education, research institutions and practical employees of the National Police.
- ДокументПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ДОДЕРЖАННЯ СТРОКІВ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ У КРИМІНАЛЬНИХ ПРОВАДЖЕННЯХ, В ЯКИХ ПРО ПІДОЗРУ НЕ ПОВІДОМЛЕНО(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, VladyslavАвтором висвітлюється проблема щодо додержання строків досудового розслідування у кримінальних провадженнях, в яких не повідомлено про підозру, також, на думку автора дана проблема потребує наукового дослідження з відповідним аналізом статистики, узагальненням практики за 2018-2020 рр., урахуванням думки респондентів та відпрацювання пропозицій щодо внесення змін та доповнень до ст.219 КПК України. The author highlights the problem of compliance with pre-trial investigation deadlines in criminal proceedings in which suspicion has not been reported, also, in the author's opinion, this problem requires a scientific study with an appropriate analysis of statistics, a generalization of practice for 2018-2020, taking into account the opinions of respondents and working out proposals regarding introduction of amendments and additions to Article 219 of the Criminal Procedure Code of Ukraine.
- ДокументПРОЦЕСУАЛЬНІ ПОВНОВАЖЕННЯ ОПЕРАТИВНИХ ПІДРОЗДІЛІВ У КРИМІНАЛЬНОМУ ПРОВАДЖЕННІ(Одеса: ОДУВС, 2022) Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, Vladyslav; Грекова, І.В.; Hrekova, I.V.Статтю присвячено дослідженню основних завдань оперативних підрозділів у кримінальному провадженні в умовах чинного Кримінального про- цесуального законодавства. Здійснено аналіз нор- мативних актів, що регламентують повноваження оперативних підрозділів. Ст. 5 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» визначено суб’єкти ОРД, у тому числі й оперативні підрозділи органів Національної поліції. Із набуттям чинності Кримінального процесуального кодексу України значно змінилися повноваження оперативних підрозділів, що змістовно визначені у параграфі 2 Глави 3 (Сторона обвинувачення) та передбачають виконання цими підрозділами певних процесуальних функцій у кримі- нальному провадженні. При цьому аналіз положень ст. 41 КПК України дає змогу стверджувати, що пов- новаження оперативних підрозділів не повністю відо- бражають увесь спектр завдань, що вирішуються ними у кримінальному процесі. Зазначено, що оперативні підрозділи у криміналь- ному провадженні здійснюють слідчі (розшукові) дії та негласні слідчі (розшукові) дії за письмовим дору- ченням слідчого, прокурора, суду; здійснюють розшук підозрюваного за постановою слідчого, прокурора та обвинуваченого за ухвалою суду; затримують осіб, які підозрюються у вчиненні кримінального правопору- шення; формують матеріали оперативно-розшукової діяльності, що можуть використовуватися як докази та слугувати підставою для початку досудового роз- слідування. Окрім цього, оперативні підрозділи у кри- мінальному провадженні виконують завдання, що безпосередньо не передбачені нормами КПК України, зокрема здійснюють оперативне супроводження кри- мінального провадження з метою встановлення осіб, які причетні до вчинення тяжких чи особливо тяжких злочинів, вирішують завдання з подолання проти- дії розслідуванню та забезпечення безпеки учасників кримінального провадження, встановлюють причини та умови вчинення злочинів. Надано конкретні пропо- зиції щодо внесення змін та доповнень до чинного КПК України в контексті предмету дослідження. The article is devoted to the study of the main tasks of operative units in criminal proceedings under the current Criminal Procedure Code. The analysis of the normative acts regulating powers of operative units is carried out. Article 5 of the Law of Ukraine "On Operative Search Activity" defines the subjects of the OSAa, including operative units of the National Police. With the entry into force of the Criminal Procedure Code of Ukraine significantly changed the powers of operative units, defined in paragraph 2 of Chapter 3 (Party of the prosecution) and provide for the performance of these units of certain procedural functions in criminal proceedings. Thus the analysis of provisions of Art. 41 of the CPC of Ukraine allows us to argue that the powers of operative units do not fully reflect the full range of tasks they solve in criminal proceedings. It is noted that operative units in criminal proceedings carry out investigative (search) actions and covert investigative (search) actions on the written instructions of the investigator, prosecutor, court; carry out a search for the suspect by order of the investigator, prosecutor and the accused by court order; detain persons suspected of committing a criminal offense; form materials of operative search activity, which can be used as evidence and serve as a basis for starting a pre-trial investigation. In addition, operative units in criminal proceedings perform tasks not directly provided by the CPC of Ukraine, in particular, provide operative support of criminal proceedings to identify persons involved in the commission of serious or especially serious crimes, solve problems to overcome the investigation and security participants in criminal proceedings, establish the causes and conditions of crimes. As a result, specific proposals are made to make changes and additions to the current CPC of Ukraine in the context of the subject of study.
- ДокументПроцесуальні функції оперативних підрозділів Національної поліції України у кримінальному провадженні(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2022-10-07) Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, Vladyslav; Грекова, І.В.Аналізуються процесуальні функції оперативних підрозділів Національної поліції України у кримінальному провадженні.
- ДокументСТРАХУВАННЯ СУДНА У ТОРГОВЕЛЬНОМУ МОРЕПЛАВСТВІ ЯК СКЛАДНИК МОРСЬКОЇ БЕЗПЕКИ(2021-12-23) Тарасенко, Лідія Борисівна; Tarasenko, Lidiia; Тарасенко, Владислав Єгорович; Tarasenko, Vladyslav