Перегляд за Автор "Ryzhenko, Iryna"
Зараз показуємо 1 - 5 з 5
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ СТАТУС ВИКЛАДАЧА В УМОВАХ ВІЙНИ(Одеса: ОДУВС, 2022-12-12) Риженко, Ірина Миколаївна; Ryzhenko, IrynaВторгнення росії на територію України перешкоджає нормальному розвитку і функціонуванню системи вищої освіти, яка зазнала суттєвої трансформації. В умовах воєнного стану освітяни зіткнулися з пере- понами в реалізації своїх прав сумлінно виконувати свої обов’язки в освітньому середовищі. Russia's invasion of the territory of Ukraine hinders the normal development and functioning of the higher education system, which has undergone significant transformation. In the conditions of martial law, educators faced obstacles in realizing their rights to faithfully perform their duties in the educational environment.
- ДокументДеякі питання транскордонного банкрутства в Україні(Одеса: ОДУВС, 2023) Риженко, Ірина Миколаївна; Ryzhenko, IrynaМетою статті є дослідити у контексті глобалізації та зростання міжнародної економічної взаємодії питання транскордонного банкрутства. Транскордонне банкрутство може виникнути з численних причин, включаючи зміни в економічних умовах, обмеження на міжнародній торгівлі та несприятливі політичні умови. Інститут іноземної процедури банкрутства створений для полегшення процесу та забезпечення взаємодії між різними юрисдикціями. Проте, його успішне впровадження значною мірою залежить від розвитку відповідного локального законодавства та наявності міжнародних угод. Отже, розвиток та удосконалення практики транскордонного банкрутства стає актуальним завданням для сучасних правових систем у забезпеченні стабільності та ефективності світового економічного простору. Дослідження спрямовується на вивчення поточного законодавства України у сфері транскордонного банкрутства, врахування міжнародних стандартів та практики. Детальний аналіз проблем та викликів, з якими стикається Україна в цьому контексті, є ключовим етапом у визначенні шляхів подальшого розвитку відповідного правового та економічного середовища. Помітна увага повинна бути приділена інституту іноземної процедури банкрутства та можливостям його реалізації в умовах української системи. З відсутністю чіткої правової визначеності поняття та організаційно-правових механізмів в справах про банкрутство, пов'язаних з іноземною процедурою банкрутства, можна стикнутися в контексті Кодексу України з процедур банкрутства від 18 жовтня 2018 року № 2597-VII. Ця правова невизначеність та практична неефективність реалізації нормативно закріплених організаційно-правових механізмів транскордонних процедур банкрутства в Україні створюють значні перешкоди для належного вирішення спорів у цій сфері. Висновки дослідження можуть слугувати підставою для пропозицій щодо вдосконалення законодавства, розробки нових механізмів управління транскордонним банкрутством в Україні, а також сприяти формуванню ефективної практики у вирішенні подібних ситуацій в умовах глобального ринку та міжнародної співпраці. The purpose of the article is to study the issue of cross-border bankruptcy in the context of globalization and growing international economic interaction. Crossborder bankruptcies can arise for numerous reasons, including changes in economic conditions, restrictions on international trade, and unfavorable political conditions. The institution of foreign insolvency proceedings was created to facilitate the process and ensure cooperation between different jurisdictions. However, its successful implementation largely depends on the development of relevant local legislation and the availability of international agreements. Thus, the development and improvement of cross-border bankruptcy practice is becoming an urgent task for modern legal systems in ensuring stability and efficiency of the global economic space. The research is aimed at studying the current legislation of Ukraine in the field of cross-border bankruptcy, taking into account international standards and practices. A detailed analysis of the problems and challenges faced by Ukraine in this context is a key step in determining the ways to further develop the relevant legal and economic environment. Particular attention should be paid to the institution of foreign bankruptcy proceedings and the possibilities of its implementation in the Ukrainian system. The lack of clear legal definition of the concept and organizational and legal mechanisms in bankruptcy cases related to foreign bankruptcy procedures can be encountered in the context of the Code of Ukraine on Bankruptcy Procedures dated October 18, 2018 No. 2597- VII. This legal uncertainty and the practical inefficiency of the implementation of the statutory organizational and legal mechanisms of cross-border bankruptcy procedures in Ukraine create significant obstacles to the proper resolution of disputes in this area. The conclusions of the study may serve as a basis for proposals for improving legislation, developing new mechanisms for managing cross-border bankruptcy in Ukraine, and also contribute to the formation of effective practice in resolving such situations in the context of the global market and international cooperation.
- ДокументМіжнародно-правове регулювання у забезпеченні екіпажем морських перевезень як основа національної безпеки мореплавства(Морська безпека та оборона, 2024) Пальченко, А. А.; Palchenko A. A.; Риженко, Ірина Миколаївна; Ryzhenko, IrynaУ статті досліджено міжнародно-правові акти, що становлять правову основу міжнародного співробіт ництва держав щодо забезпечення безпеки морських перевезень та ролі екіпажу судна в забезпеченні цього питання. Незважаючи на достатньо великий обсяг здобутків міжнародного співтовариства щодо правового регулювання морської безпеки, рівень аварійності світового морського флоту та шкідливих наслідків для люд ства та природнього середовища все ще залишається дуже високим. Негативні наслідки, які виникають уна слідок морських аварій великих морських суден, поширюються не лише на безпосередніх учасників морського підприємства, морське судно, його екіпаж і пасажирів, судновласників, а й забруднюють та наносять збитки прибережним країнам і населенню, життя яких піддається небезпеці через морські аварії. Тому морська без пека є складником державної безпеки, та стратегічні завдання і пріоритети розвитку морської галузі повинні бути визначені в стратегічних документах на національному рівні кожної світової морської країни. Питання щодо безпеки мореплавства є актуальним у будь-які часи і потребує вирішення. Морські перевезення є важли вою ланкою у глобальній світовий торгівлі та економіці. Однак вони також приховують певні ризики, пов'язані з безпекою мореплавства. У цій науковій статті ми розглянемо роль екіпажу у забезпеченні безпеки морських перевезень та проаналізуємо основні чинники, що впливають на безпеку на суднах. Для здійснення безпечного перевезення морськими шляхами необхідно дотримуватися основних заходів безпеки мореплавства. Необхідною умовою є виділення ролі екіпажу в морських перевезеннях, яка полягає у забезпеченні безпеки судна, ефективній навігації та виконанні всіх необхідних дій для запобігання можливим морським аваріям. Необхідними умова ми є постійне підвищення кваліфікації екіпажу та забезпечення найсучаснішим обладнанням, що допомогло б екіпажу протидіяти небезпечним ситуаціям. Безпека морських перевезень є надзвичайно важливою, оскільки морський транспорт є одним з основних способів глобального вантажного перевезення. The article examines the international legal acts that constitute the legal basis of international cooperation of states to ensure the safety of maritime transport and the role of the ship's crew in ensuring this issue. Despite the fairly large amount of achievements of the international community regarding the legal regulation of maritime safety, the level of accidents of the world's maritime fleet and harmful consequences for humanity and the natural environment still remains very high. The negative consequences that arise as a result of sea accidents of large sea vessels extend not only to the direct participants of the maritime enterprise, the sea vessel, its crew and passengers, ship owners, but also pollute and cause damage to coastal countries and the population, whose lives are exposed to danger due to sea accidents. Therefore, maritime safety is a component of state security, and strategic tasks and priorities for the development of the maritime industry should be defined in strategic documents at the national level of each world maritime country. The issue of maritime safety is an urgent issue at any time and needs to be resolved. Maritime transportation is an important link in the global world trade and economy. However, they also hide certain risks related to maritime safety. In this scientific article, we will consider the role of the crew in ensuring the safety of maritime transportation and analyze the main factors that affect safety on ships. In order to carry out safe transportation by sea, it is necessary to observe which consists in ensuring the safety of the vessel, efficient navigation and the performance of all necessary actions to prevent possible maritime accidents. A necessary condition is the constant improvement of the crew's qualifications and provision of the most modern equipment that would help the crew to counter dangerous situations. The safety of maritime transport is extremely important, as maritime transport is one of the main modes of global freight transport.
- ДокументРадянське законодавство як складова технологій Голодомору-геноциду 1932–1933 років (на прикладі Півдня України)(RES HISTORICA, 2023) Kuzovova, Natalia; Vodotyka, Serhii; Ryzhenko, Iryna; Риженко, Ірина Миколаївна; Pravotorova, OlgaСтаття присвячена недостатньо висвітленій у науковій літературі темі – аналізу правових актів СРСР та УСРР кінця 1920-х – початку 1930-х рр. та правовій оцінці дій влади по відношенню до громадян УСРР, що призвели до Голодомору 1932–1933 рр. Така постановка проблеми дозволяє виявити ступінь порушення радянських законів представниками радянської влади, форми репресій проти цивільного населення та застосування технологій геноциду. У статті проаналізовано історіографію питання, починаючи від поглядів Рафаїла Лемкіна до позицій сучасних істориків та правників. Основна увага зосереджена на технологіях геноциду, виділених Лемкіним, та аналізі практик провідних істориків та правників щодо обґрунтування геноцидного характеру голоду 1932–1933 рр. На прикладі конкретних подій, що мали місце на Півдні України, досліджується механізм вчинення дій, які можна класифікувати як геноцид. Застосування інтегрованого міждисциплінарного підходу до вивчення проблеми передбачає дослідження правових норм, якими керувались у своїй діяльності радянські органи влади, та визначення таких, що мають ознаки злочину проти українського народу. Щоб показати, як соціальне явище – голод у 1932–1933 рр., перетворилося на знаряддя умисного вбивства, жертвами якого стали понад 3,9 млн людей в Україні, автори зосередили увагу на комплексі законодавчих та нормативно-правових актів та практиці їхнього застосування в УСРР як складових технологій геноциду. The article pays atention to a topic insufficiently covered in the scientific literature – the analysis of legal acts of the USSR and the USSR of the late 1920s – early 1930s and the legal assessment of the actions of the authorities in relation to the citizens of the USSR, which led to the Holodomor of 1932–1933. Their study and analysis allow us to reveal the degree of violation of Soviet laws by the Soviet government itself, the forms of repression against the civilian population and the use of genocide technology. The focus is on the technologies of genocide identified by Lemkin and the analysis of the practices of leading historians and jurists regarding the justification of the genocidal nature of the famine of 1932–1933. Using the example of specific events that took place in the South of Ukraine, the mechanism of commiting actions that can be classified as genocide is investigated. The application of an integrated interdisciplinary approach to the study of the problem involves the study of legal norms that guided the activities of the Soviet authorities and the identification of those that had signs of a crime against the Ukrainian people. To show how a social phenomenon – the famine of 1932–1933 – turned into a tool of deliberate murder, of which more than 3.9 million people in Ukraine became victims, the authors focused on the complex of legislative and regulatory acts and the practice of their application in the Ukrainian SSR as components of genocide technologies.
- ДокументСТРУКТУРА ПРАВОВІДНОСИН У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ АКАДЕМІЧНОЇ ДОБРОЧЕСНОСТІ (ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ)(Польсько-українська фундація «Інститут Міжнародної Академічної та Наукової Співпраці»; Духовна Академія Університету Кардинала Стефана Вишинського; Фундація ADD. Варшава, 2022) Риженко, Ірина Миколаївна; Ryzhenko, IrynaМетою статті є аналіз складу (структури) правових відносин у сфері академічної доброчесності в освітній та науковій діяльності. Для досягнення поставленої мети необхідно: 1) проаналізувати проект Закону України «Про академічну доброчесність»; 2) встановити коло учасників (суб’єктів) забезпечення АД; 3) розкрити об’єкти правовідносин із забезпечення АД; 4) визначити специфіку здійснення суб’єктивних правомочностей (зміст) правовідносин з АД; 5) сформулювати підстави та умови виникнення правовідносин у сфері АД (юридичні факти).