Перегляд за Автор "Melnychenko, H.V."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументСИСТЕМА ВПРАВ З РОЗВИТКУ КОМПЕТЕНТНОСТІ В АНГЛІЙСЬКОМОВНОМУ ТВОРЧОМУ ПИСЬМІ ЯК СКЛАДОВОЇ ПРОФЕСІОГРАМИ СУЧАСНОГО ФАХІВЦЯ(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2022) Мельниченко, Г.В.; Melnychenko, H.V.; Сусол, Лілія Олександрівна; Susol, LiliiaСтандарти професійної підготовки та потреби сучасного ринку праці зумовлюють необхідність формування компетентності фахівця в англійськомовному творчому письмі. Зорієнтована на розвиток когні- тивно-афективного, когнітивно-вольо- вого, інструментально-процесуального та рефлексивно-аналітичного компоненту особистості майбутнього фахівця, така компетентність формується в умовах спе- ціальної системи навчально-розвивальних вправ. У статті проаналізовано експери- ментальну систему вправ, яка містить настановчо-продуктивні, аналітико-нако- пичувальні, інструментально-тренувальні, творчо-систематизуючі та рефлексивно- оцінні вправи. Настановчо-продуктивні вправи (вправи-візуалізації, вправи-ігри, вправи-реконструкції) емоційно налашто- вують студентів на виконання творчих письмових вправ. Аналітико-накопичу- вальні вправи (когнітивні та кумулятивні) фокусують увагу на мовно-структурних особливостях автентичних літератур- них зразків, формуючи уявлення студентів про ідеальний англійськомовний писемний продукт. Інструментально-тренувальні вправи (мовно-тренувальні, структурно- тренувальні та творчо-тренувальні) покли- кані сформувати й закріпити в студентів окреслені програмою вміння, а також від- працювати фрагментарні творчі навички. Творчо-систематизуючі вправи передбача- ють виконання творчих письмових завдань, систематизуючи, поєднуючи й трансфор- муючи за потребою отримані раніше зна- ння про способи діяльності й охоплюють вправи з використанням мовно-смислової опори, написання за отриманим досвідом та складання віршів. Рефлексивно-оцінні вправи (презентаційні вправи та вправи на неекспертне оцінювання) наближають результати творчої роботи до ідеального продукту діяльності засобами само- та взаємоаналізу. Результати впровадження в освітній процес запропонованої системи вправ доводять її дієвість і сприяння розви- тку всіх складових професіограми майбут- нього спеціаліста. Modern standards of professional training and demands of labour market substantiate necessity of forming future specialists’ competence in the English language creative writing. Aimed at development of the cognitive-affective, cognitivevolitional, instrumental-processual and reflexiveanalytical components of the future specialist’s professiogram, such competence is only possible via a special system of exercises. The article presents an experimental system of exercises comprising setting, analytical, instrumental, creative and reflexive ones. Setting exercises (visualization, games, reconstructions) emotionally set students for creative writing. Analytical (cognitive and cumulative) ones focus attention on linguistic and structural peculiarities of authentic literature samples forming students’ idea of an ideal written text. Instrumental exercises (training language, structure and creativity skills) are aimed at forming and revising programme knowledge and initial creative skills. Creative exercises direct productive written work systematizing, combining and transforming the acquired knowledge on ways of writing, and comprise exercises for writing on the basis of linguo-semantic prompts, experience, or composing poems. Reflexive exercises (presenting and non-expert assessment ones) orient students at the ideal written product via self-analysis, self-assessment, peer analysis and peer assessment. The results of implementing the system of exercises into the educational process confirm its efficacy and contributing to development of all constituents of the future specialist’s professiogram.
- ДокументСУТНІСТЬ ПОНЯТТЯ І СТРУКТУРА КОМПЕТЕНТНОСТІ В АНГЛОМОВНОМУ ТВОРЧОМУ ПИСЬМІ СТУДЕНТІВ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ(ПУ «Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій», 2022) Мельниченко, Г.В.; Melnychenko, H.V.; Сусол, Лілія Олександрівна; Susol, LiliiaПрофесіограма майбутнього фахівця, особ- ливо мовника або вчителя іноземних мов, вимагає розвиненої компетентності в англомовному творчому письмі, яка спря- мована на всебічний розвиток особистості майбутнього фахівця, водночас оздоблюючи його інструментарієм для створення най- різноманітніших за формою, змістом і при- значенням письмових текстів, що робить його конкурентоспроможним. Компетент- ність в англомовному творчому письмі – це здатність до конструктивної нестандарт- ної англомовної писемної діяльності на основі високорозвинених психічних процесів або зовнішнього керуючого стимулу та сис- теми знання необхідних алгоритмів і пра- вил виконання такої діяльності та вміння комбінувати ці алгоритми й правила в нові конфігурації за потребою. Структурними елементами компетентності в англомов- ному творчому письмі є: когнітивно-афек- тивний компонент (система психоосо- бистісних утворень, що беруть участь у творчій діяльності людини й охоплюють пізнавальні процеси, особистісні якості, зді- бності, емоційні процеси), когнітивно-вольо- вий компонент (як існування або система- тичне виникнення креативної потреби у студента та актуалізація вольових зусиль для її практичного втілення), інструмен- тально-процесуальний компонент (наяв- ність знань і сформованість умінь та нави- чок, що є інструментом ефективної творчої писемної діяльності) та рефлексивно-ана- літичний компонент (дозволяє здобувачеві створювати модель ідеального продукту діяльності через критичне порівняння наяв- них зразків, порівнювати продукт власної творчої діяльності з обраною моделлю, здійснюючи самоаналіз, самооцінку, самопе- ревірку; робити об’єктивні висновки щодо рівня власного продукту писемної діяльності та вживати ефективні заходи щодо його вдосконалення). The professiogram of future specialist, especially ones majoring in linguistics or teaching foreign languages, requires a high level of competence in creative writing in the English language instrumental in versatile development of personality and equipping a graduate with a toolkit for creating writing texts various in form, contents and purpose, which makes them competitive in the modern changeable world. Competence in creative writing in the English language is an ability to conduct constructive non-standard writing activity in the English language on the basis of highly developed psychical processes or external controlling stimulus and a system of knowledge of necessary algorithms and rules of implementation of such activity, and ability to combine these algorithms and rules in new configurations if necessary. The structural elements of competence in creative writing in the English language are as follows: the cognitive-affective component (psychic and personal features that participate in creative activity and comprise cognitive processes, personal traits, capabilities and emotional processes); the cognitive-volitional component (presence or systematic appearance of a creative impulse and actualization of volitional efforts for its realization); the instrumental-processual component (knowledge and skills instrumental in conducting effective creative written activity); and the reflexive-analytical component (enables a student to create the model of ideal product via critical comparison of current samples; compare own product with the chosen model, performing self-analysis, self-assessment, self-check; make objective conclusion concerning the level of the own written activity product and use effective ways of its improving).