Перегляд за Автор "Kuzmenko, Yuliia"
Зараз показуємо 1 - 20 з 25
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументAcoustic excitation of electric field in water solution NaCl(Przeglądu Elektrotechnicznego, 2019) Avrunin, Oleg; Bondarenko, Igor; Bondarenko, Stanislav; Kuzmenko, Yuliia; Кузьменко, Юлія Василівна; Pinaieva, Olga; Kisała, Piotr; Tleshova, Akmaral; Luganskaya, SauleThe electric field value has been measured in an electroconducting water solution with NaCl, arising at simultaneously action on it of ultrasound and a direct magnetic field. Basic approaches and scheme of the laboratory device are proposed and designed. The basic characteristics of ultrasonic radiation in a place of measurement of electric field are defined, proceeding from its value and the experimental installation parameters. It is possible to assume, that at constant values of intensity of radiation and a magnetic field the value of measured voltage in the set areas of a body will give the new quantitative information on an organism state. Possibility of use of measurements of electric field for studying of properties of the biological tissue is discussed.
- ДокументAdministrative and legal mechanisms of the banking field in Ukraine(2022-09-20) Kuzmenko, Yuliia; Кузьменко, Юлія Василівна; Dumanskyi, Roman; Думанський, Роман ВікторовичСьогодні стрижневим чинником національної безпеки нашої держави є банківська сфера. Проте, аналізуючи сучасний стан нормативно-правового регулювання банківських послуг на теренах України, можемо констатувати, що він не відрізняється особливою чіткістю, системністю і стабільністю. Банківське законодавство України не досконале, а тому є вимагає постійних корекцій відповідно до нових викликів фінансового ринку на світовому та внутрішньому рівнях. Окреслені суперечності вказують на актуальність досліджуємої проблеми для сучасної правової науки. Усі напрями банківської діяльності повинні ґрунтуватися на максимальному захисту прав та інтересів, як клієнтів так і самих банківських установ, що повинно стати конкурентною перевагою. Today, the banking sector is a key factor in the national security of our country. However, analyzing the current state of legal regulation of banking services in Ukraine, we can state that it is not particularly clear, systematic and stable. The banking legislation of Ukraine is not perfect, and therefore requires constant corrections in accordance with the new challenges of the financial market at the global and domestic levels. The outlined contradictions indicate the relevance of the investigated problem for modern legal science. All areas of banking activity should be based on maximum protection of the rights and interests of both clients and banking institutions themselves, which should become a competitive advantage.
- ДокументForeign experience of involving citizens in combating criminal offenses(Journal of law and political sciences, 2021) Ivanyshchuk, Andriy; Іваніщук, Андрій; Kuzmenko, Yuliia; Кузьменко, Юлія Василівна; Solovei, Oleksii; Соловей, Олексій Миколайович; Ustiuzhaninova, Olha; Устюжанінова, Ольга Тарасівна; Dmytrenko, Natalia; Дмитренко, НаталіяСтаття присвячена вивченню зарубіжної практики публічної участі у боротьбі з кримінальними правопорушеннями. Висвітлено досвід США, Німеччини, Великої Британії, Китаю, Канади та ін. країн, виявлено переваги громадської діяльності в даній сфері. Звернено увагу на найпоширеніші форми участі громадськості за кордоном – патрулювання; надання інформації про злочинців або факти вчинених правопорушень; участь в антикорупційних заходах; допомога в ресоціалізації правопорушників; надання допомоги потерпілим; посилення безпеки власного майна; участь в інформаційних антикриміногенних заходах. Таким чином, окреслені переваги залучення громадськості до запобігання злочинності, виходячи із зарубіжної практики в цій сфері, можна поділити на дві групи: основні та додаткові. Основними перевагами є: зменшення злочинності і правопорушень; підвищення безпеки районах міст; зниження страху громадян перед злочинністю; посилення сервісної функції в органах поліції щодо жителів територіальних громад; покращення партнерства поліції з громадою. Додаткові переваги надають такі види діяльності: поглиблення демократизації суспільства; змінення психології місцевих жителів у напрямі зміцнення почуття єдності, толерантності, ввічливості та соціальної відповідальності; збільшення довіри громадян до поліції. На сьогодні цей показник використовується і в нашій державі, відповідно до Закону України «Про Національну поліцію» від 2015 р., пропонується оцінити ступінь ефективності роботи поліції громадянам. The article is devoted to the study of foreign practice of public involvement in combating criminal offenses. The experience of the USA, Germany, Great Britain, China, Canada is considered and the advantages of such public activity are revealed. Attention is paid to the most common forms of public participation abroad - patrolling; providing information about criminals or facts of committed crimes; participation in anti-corruption measures; assistance in resocialization of offenders; providing assistance to victims of crime; strengthening the security of own property; participation in information anticriminogenic measures. Thus, regarding the benefits of public involvement in crime prevention, based on foreign practice in this area, they can be divided into two groups: basic and additional. The main advantages are: reduction of crime and delinquency; improving security in relevant areas of cities; reducing citizens' fear of crime; strengthening the service function of police bodies in relation to residents of territorial communities; improving police partnerships with the public. Additional advantages of such activities are: deepening the democratization of society; changing the psychology of local residents in the direction of strengthening the sense of unity, tolerance, courtesy and social responsibility; increasing citizens’ trust in the police. By the way, according to the latest indicator, according to the Law of Ukraine "On the National Police" of 2015, it is proposed to assess the degree of efficiency of the police in our country.
- ДокументImplementing the Course “Human Rights” for Children with Special Needs under the Changed Socio-Educational Conditions(Revista Romaneasca Pentru Educatie Multidimensionala, 2022) Maksymchuk, Borys; Sarancha, Iryna; Husak, Andrii; Avramenko, Oksana; Kuzmenko, Yuliia; Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Vasyl; Slyusarenko, Nina; Chepurna, Liudmyla; Pankevych, Vasyl; Babii, Inna; Maksymchuk, IrynaУ статті автори пропонують конкретні методичні заходи щодо підвищення правової свідомості дітей з особливими потребами. Проблему висвітлено з урахуванням сучасного стану розвитку та досвіду освітнього постмодерну. В статті висвітлено зміст курсу «Права людини» для дітей з обмеженими можливостями та механізм експериментальної перевірки ефективності такого курсу під час впровадження в спеціалізованому закладі. Автори використали інтерактивний міждисциплінарний підхід з акцентом на комунікацію, задоволення та самодостатність власних потреб з їх усвідомленням. Методи дослідження: теоретичні (узагальнення, аналіз відповідної літератури) та практичні (модель змісту навчального процесу, практична реалізація, методи діагностики). Висновкки: постколоніальне суспільство надає широкі можливості для реалізації прав дітей з обмеженими можливостями, але вони (особливо в пострадянських республіках) часто не поінформовані і навіть не мотивовані відстоювати свої права. В рамках дослідження в навчальний процес впроваджено спецкурс «Права людини» в зміненому соціально-освітньому середовищі (реабілітаційний центр). Після впровадження було проведено оціночне опитування щодо визначення ефективності спецкурсу та спеціально створених умов щодо вдосконалення правових знань та компетентності у порівнянні з дітьми у звичайних умовах. Діти з церебральним паралічем покращили свої знання з прав людини та нормативних документів, що їх регулюють; інституцій у державі, що захищають права людини; сформували вміння захищати свої права на елементарному рівні та подавати письмові скарги до відповідних інстанцій; покращили своє ставлення до честі та гідності іншої людини; до обов'язків свідомого громадянина в сучасному суспільстві; мають розуміння власних перспектив дорослого життя та позитивне ставлення один до одного. Рекомендовано колегам-реабілітологам для нарощення правової культури таких дітей використовувати ділові ігри, тренінги, наочні посібники (навчальні фільми, малюнки, плакати, фотографії), елементи арт-терапії, ізотерапії, музикотерапії; впроваджувати у свою роботу курс «Права людини» тощо. In this article, the authors offer specific methodological measures to improve the legal awareness of children with special needs. The problem is highlighted taking into account the current state of development and educational postmodern experience. The main volume of the article highlights the content of the course "Human Rights" for children with disabilities and experimental testing of the effectiveness of such a course during implementation in a specialized institution. The authors used an interactive interdisciplinary approach with a focus on communication and the satisfaction and self-sufficiency of their own needs while being aware of them. Methods of research are theoretical (generalization, analysis of the relevant literature) and practical (model of the content of the educational process, practical implementation, diagnostic methods). We formulate the main result as follows: postcolonial society provides ample opportunities for the realization of the rights of children with disabilities, but they (especially in post-Soviet republics) are often uninformed and not even motivated to assert their rights. As part of the research, a special course entitled "Human Rights" in a changed social and educational environment (rehabilitation centre) was implemented in the educational process. After implementation, an evaluation survey was conducted to determine the effectiveness of the special course and specially created conditions in terms of improving legal knowledge and competence in comparison to children in ordinary conditions. Persons from MSDs improved their knowledge of human rights and the normative documents regulating them; of the institutions in the state that protect human rights; developed the ability to defend their rights at an elementary level and to submit written complaints to the appropriate institutions; changed for the better their attitude toward the honor and dignity of another person; toward the duties of a conscious citizen in present-day society; developed an understanding of their own adult life prospects; and have a positive attitude toward each other. We can recommend that rehabilitation colleagues use business games, trainings, visual aids (educational films, pictures, posters, photographs), elements of art therapy, isotherapy, music therapy; develop an information section on "Human Rights", etc.
- ДокументONE-TIME CASH ASSISTANCE IN THE EVENT OF A POLICE OFFICER'S DEATH: SOCIAL PROTECTION IN UKRAINE(2021-09-21) Kuzmenko, Yuliia; Кузьменко, Юлія Василівна; Dumanskyi, Roman; Думанський, Роман Вікторович
- ДокументАДМІНІСТРАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ: ПРОТИДІЯ ТА ЗАПОБІГАННЯ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ(Одеса: НУ "ОЮА", 2019) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaУ статті висвітлено адміністративний аспект ді- яльності Національної поліції щодо реалізації Закону України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», розкрито шляхи вирішення зазначеної проблеми працівниками поліції. Зокрема, наведено перелік розділів та статей Закону України «Про запо- бігання та протидію домашньому насильству», де ок- реслено механізми та вимоги до поліції щодо втілення даного закону в дію. Сучасне реформування норматив- но-правового простору свідчить про розвиток демокра- тичних цінностей в нашому суспільстві, про здатність захисту своїх громадян від сексуального, фізичного, психологічного та економічного насильства в сім’ї. Автором також підкреслено важливість ролі органів Національної поліції щодо вирішення цієї проблеми в аспекті суспільного резонансу домашнього насиль- ства. Адміністративна діяльність Національної поліції сьогодні суттєво розширена спеціальними заходами, що можуть застосовуватися відносно кривдника як у разі вчинення ним домашнього насильства, так і у разі висловлення погрози його здійснення. Усі ці заходи покликані захищати постраждалих осіб від домаш- нього насильства та попереджувати його. Наведено основний перелік законів, постанов, які регламенту- ють дії працівника поліції у таких випадках. Особли- ву увагу акцентовано на Порядку проведення оцінки ризиків вчинення домашнього насильства та Порядку винесення уповноваженими підрозділами органів На- ціональної поліції України термінового заборонного припису стосовно кривдника. Зазначається, що бланк заборонного термінового припису має спеціальну вста- новлену форму та серію (дві літери) і номер (шестизна- чний цифровий показник), а у разі його зіпсування він вважається недійсним і підлягає знищенню в уста- новленому порядку. Також подано перелік обов’яз- кових дій патрульних та дільничних офіцерів поліції при виявленні фактів домашнього насильства та у ви- падках, коли воно не було виявлено. The article highlights the administrative aspect of the activities of the National Police in implementing the Law of Ukraine “On Preventing and Countering Domestic Violence”, there are disclosed the ways to solve this problem by police officers. In particular, there were given a list of sections and articles of the Law of Ukraine “On the Prevention and Counteraction of Domestic Violence”, where were identified the mechanisms and requirements for the police to translate this law into force. Modern reform of the legal space speaks of the development of democratic values in our society, of the ability to protect our citizens from sexual, physical, psychological and economic violence in the family. The author also emphasized the importance of the role of the National Police in solving this problem in terms of public dissonance of the problem of domestic violence. The administrative activities of the National Police today are significantly expanded by special measures that can be applied to the offender both in the event of domestic violence or the threat of its implementation. All these measures are designed to protect and prevent victims of domestic violence. There is provided the main list of laws and regulations governing the actions of a police officer in such cases. Particular attention is focused on the Procedure for assessing the risks of committing domestic violence and the Procedure for the issuance by the authorized units of the national police of Ukraine of an urgent prohibition on the offender. It is noted that the form of the forbidden urgent order has a special established form and has a series (two letters) and a number (six-digit digital indicator), and if it is damaged, it is considered invalid and must be destroyed in the prescribed manner. Also there is presented a list of mandatory actions by patrol and district police officers when identifying facts of domestic violence, and in cases where it is not detected.
- ДокументАДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ РЕГУЛЮВАНЯ ЗЕМЕЛЬНИХ ОРЕНДНИХ ВІДНОСИН(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaУ статті розкрито правову сутність категорії оренди землі, окреслено головні чин- ники врегулювання орендних адміністративно-правових відносин учасників дого- вору. Визнано, що одним із важливих факторів правового функціонування ринку земель в Україні є врегульована система орендних відносин для уникнення правопо- рушень. Здійснено аналіз Закону України «Про оренду землі» та Земельного кодексу України щодо виокремлення об’єкту оренди землі – земельної ділянки. Охарактери- зовано складники механізму укладення договору оренди земельної ділянки: дого- вірні відносини між учасниками, строки оренди (дата укладання і строк дії договору), платний характер орендних відносин і форми оплати, чіткість прописаних умов договору й обов’язковість їх дотримання для всіх учасників. Акцентовано увагу, що орендна плата може вноситися орендарем у таких формах: грошовій, натуральній або відробітковій, а також законодавчо дозволено поєднувати ці форми оплати під час укладання договору оренди землі. Окреслено покроковий механізм укладення договору оренди землі в сучасних умовах відповідно до чинного земельного законо- давства України: перший крок – отримання індивідуального кадастрового номера; другий – реєстрація права власності в Державному реєстрі прав на нерухоме майно; третій – укладення договору та реєстрація за орендарем права оренди земельної ділянки. Висловлено думку, що у сфері договірних орендних відносин земельних ділянок повинні бути створені вигідні умови як для ведення бізнесу орендарем, так й для отримання прибутку землевласником. Кожен землевласник мусить обов’язково прописувати умови, що після використання його земельної ділянки орендарем земля має залишатися родючою та прибутковою. Необхідно створити підтримку держави щодо конкурентних відносин на ринку землі, що сприятиме створенню вигідних умов для всіх учасників орендних відносин, більшого прибутку, дбайливого викори- стання орендованої землі. The article reveals the legal nature of the land lease category, identifies the main factors for regulating the lease of administrative and legal relations of the parties to the agreement. It is recognized that one of the important factors of the legal functioning of the land market in Ukraine is a system of leased relations to prevent delinquency. The analysis has regarded the Law of Ukraine “On Land Lease” and the Land Code of Ukraine the allocation of the object of land lease – land. There are described the components of the mechanism for concluding a land lease agreement: contractual relations between participants, lease terms (date of conclusion and validity of this agreement), paid nature of lease relations and forms of payment, clear terms and conditions of the agreement and mandatory compliance for all participants. It is emphasized that the rent can be paid by the tenant in the following forms: monetary, in-kind or developmental, as well as legally allowed to combine these forms of payment when concluding a land lease agreement. It is determined the mechanism for concluding a land lease agreement in modern conditions in accordance with the current land legislation of Ukraine: the first step is to obtain an individual cadastral number; the second is the registration of ownership in the State Register of Rights to Real Estate; the third – conclusion of an agreement and registration by a lessee of the right to lease a land plot. The opinion was expressed that in the field of contractual lease relations of land plots, favorable conditions should be created, both for the tenant to conduct business and for the landowner to make a profit. Each landowner must necessarily prescribe the conditions that after the use of his land by the tenant, the land should remain fertile and profitable. It is necessary to create state support in relation to competitive relations in the land market, to promote the creation of favorable conditions for all participants in lease relations, greater profit, and careful use of leased land.
- ДокументАНАЛІЗ ПРАВОВОГО МЕХАНІЗМУ ЗАБОРОНИ КАТУВАНЬ В УКРАЇНІ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaУ статті здійснено аналіз законодавчого простору України у руслі створення діє- вої логістики протидії злочинам катування, висвітлено правову сутність цієї кате- горії. Висловлено переконання, що заборона катувань чи нелюдського або такого, яка принижує гідність, поводження чи покарання виступає одним із основних прав і одночасно є гарантією таких невід’ємних прав людини, як право на життя, здо- ров’я, свободу й особисту недоторканність, право на повагу честі та гідності кож- ного індивіда. Окреслено ряд нормативно-правових документів, що становлять уре- гульовану систему захисту від катувань державного рівня. Представлено правовий механізм заборони катування: людина має право на подання скарги про здійснення над нею катувань, ведеться реєстрація цих звернень, проводиться робота із праців- никами правоохоронних органів щодо запобігання упередженого та негативного ставлення до жертв, ведеться облік статистичних даних таких злочинів, проводяться слідчі дії щодо розкриття таких правопорушень, жертва має право звернутися і до Європейського суду з прав людини. У перспективі вважаємо, що для більшої про- дуктивності необхідно ст. 127 Кримінального кодексу України зробити ідентичною до ст. 1 Конвенції ООН проти катувань, безпосередньо окресливши ознаки катувань як їхнє вчинення посадовими особами чи іншими особами, котрі виступають як офі- ційні, чи з їх підбурювання, чи з їхнього відома, чи за їхньої мовчазної згоди. Забо- рона катувань повинна бути абсолютною категорією національного законодавства і не може мати будь-яких винятків із загального правила чи то під час тримання під вартою чи відбування покарання, або у процесі затримання та проведення слідчих дій співробітниками поліції, Служби безпеки України, Державного бюро розсліду- вання, державної виконавчої служби. Лише у такому випадку Україна відповіда- тиме статусу демократичної та правової держави світу, що спрямовує свою політику на дотримання основоположних прав і свобод людини та виконання міжнародних вимог до протидії правопорушенням. This article analyzes the legislative space of Ukraine in line with the creation of effective logistics to combat the crimes of torture, highlights the legal essence of this category. It is believed that the prohibition of torture, inhuman or degrading treatment or punishment is a fundamental right and at the same time a guarantee of such inalienable human rights as the right to life, health, liberty and security of person, the right to respect for the honor and dignity of each individual. A number of legal documents that make up a regulated system of protection against statelevel torture are outlined. There is presented the legal mechanism of prohibition of torture: a person has the right to file a complaint about torture, registration of these appeals is carried out, work with law enforcement officers is carried out to prevent prejudice and negative attitude towards victims, statistics of such crimes are kept, investigative actions are carried out. Such offenses, the victim has the right to apply to the European Court of Human Rights. In the future, we believe that for greater productivity requires Art. 127 of the Criminal code of Ukraine to make identical to Art. 1 of the UN Convention against Torture, directly outlining the signs of torture, such as their commission by officials or other persons acting as officials, or with their incitement, or with their knowledge, or with their tacit consent. The prohibition of torture must be an absolute category of national law and may not have any exceptions to the general rule, whether during detention or imprisonment, or in the process of detention and investigation by police, the Security Service of Ukraine, the State Bureau of investigation, state executive service. Only in this case Ukraine will meet the status of a democratic and legal state of the world, which directs its policy within the framework of respect for fundamental human rights and freedoms and compliance with international requirements to combat crime.
- ДокументБАНКІВСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ В УКРАЇНІ: ПРАВОВИЙ АСПЕКТ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2018) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaУ статті висвітлено правові аспекти банківської справи в Україні. Підкреслено, що су- часним правовим полем охоплено всі напрями банківської діяльності, що сприяє макси- мальному захисту прав та інтересів як клієнтів, так і самих банківських установ. Пред- ставлено статистичні дані щодо кількості діючих банків на території України за період з 2008 по 2018 рр. Закцентовано увагу, що функціонування банківської системи в правово- му полі є одним із важливих чинників фінансово-економічного розвитку держави. The article covers the legal aspects of banking in Ukraine. It has been determined that, like in other branches of law, banking legislation is not perfect, and therefore there is a need to clarify the existing financial-legal categories and institutions, as well as constant correction in accordance with new modern requirements of society. The circle of domestic scholars who devote their studies to the various aspects of banking legislation was named. The analysis of the Ukrainian legislation provides grounds for arguing that such a category as banking activity is enshrined in the Law of Ukraine “On Banks and Banking Activities” of 2000. It is emphasized that the current legal field covers all areas of banking activity, which contributes to the maximum protection of rights and interests, as clients, and the banking institutions themselves. These are the main regulatory documents regulating the activities of banks in the territory of Ukraine. It is noted that the banking system of Ukraine is two-tier: the higher level is the National Bank of Ukraine, the poorer level – state, commercial, nationalized banks, branches of foreign banks. The main tasks of the central bank outlined in the Law of Ukraine “On the National Bank of Ukraine” in 1999 were presented in the article. It is noted that two state-owned banks of Ukraine, Oschadbank, Ukrksimbank and one commercial PJSC CB Privatbank are recognized as systemically important in Ukraine. The statistical data on the number of active banks in the territory of Ukraine for the period from 2008 to 2018 are analyzed. The official statistics of the Ministry of Finance of Ukraine were analyzed and the conclusion was made that a sharp decrease in the number of banks in Ukraine occurred in 2016 mainly due to banks with foreign capital. The attention is paid to the fact that functioning of the banking system in the legal field is a guarantee of the financial and economic development of our state. The modern achievements are also outlined: reduction of the number of non-competitive banks in Ukraine; in connection with Russia's foreign aggressive policy towards Ukraine, there is a ban on banking activities on Ukrainian territory by Russian banks; the gaps in consumer lending regulation have been resolved; the main directions of activity of the National Bank of Ukraine are concentrated in the framework of monitoring compliance with the rules of functioning of the banking system and its development.
- ДокументДЕКЛАРУВАННЯ – ОДИН ІЗ ШЛЯХІВ ЗАПОБІГАННЯ КОРУПЦІЇ: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВИЙ АСПЕКТ(Всеукраїнський фонд юридичної науки академіка В.В. Сташиса, Дніпровський гуманітарний університет, 2019) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaАвтором у статті охарактеризовано адміністративно-правовий аспект процесу декларування, висвітлено цей процес як один із важливих шляхів запобігання корупції в державі. Названо місце України в рейтингу «Індекс сприйняття коруп- ції» розроблений Transparency International. Висвітлено стратегію державної політики України щодо протидії та запобігання корупції, надано перелік суб’єктів декларування. Висвітлено думку, що цей крок сприяє прозорості фінансових над- ходжень державних посадовців їх доходів, що зменшує ризики здійснення ними корупційних правопорушень. Проаналізовано нормативно-правове поле в кон- тексті декларування доходів та майнового стану українських громадян. Здійснено аналіз Конституції України (зазначено, що декларування – це вимога держави), Податкового кодексу України (конкретно представлено випадки, коли платники податку зобов'язані подати податкову декларацію), Інструкції щодо заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи (з’ясовано календарний рік для платників податку), Кодексу України про адміністративні правопорушення (висвітлено коло правопорушень, пов’язаних з е-декларуванням, за які настає адміністративна відповідальність), Кримінального кодексу України (перерахо- вано статті, де правозлочини з декларування доходів підпадають під категорію корупційних злочинів і за які передбачено кримінальну відповідальність), Закону України «Про запобігання корупції» (названо випадки, за які передбачено дис- циплінарну відповідальність). Зазначено, що в Україні створено та вже функціо- нує Єдиний державний реєстр декларацій осіб (система е-декларування). Автор виокремив основні завдання декларування: забезпечення прозорості інформації і відкритості доходів держслужбовців, що сприяє росту довіри громадян до діяль- ності держапарату; запобігання та врегулювання законним шляхом конфлікту інтересів чи приватних інтересів, що є запорукою етичної поведінки та добро- чесності посадової особи; контроль за рівнем доходів та активів уповноваженої особи на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, з метою протидії та запобігання корупційним правопорушенням. The author characterizes the administrative and legal aspect of the declaration process in the article, highlights this process as one of the most important ways to prevent corruption in the state. There was noticed the place of Ukraine in the rating “Corruption Perception Index” was developed by Transparency International. The strategy of the state policy of Ukraine on countering and preventing corruption is highlighted, a list of subjects of declaration is given. The opinion is highlighted that this step contributes to the transparency of financial revenues of state officials of their income, reduces the risk of corruption offenses by them. The legal framework in the context of the declaration of income and property status of Ukrainian citizens is analyzed. The analysis was carried out: of the Constitution of Ukraine and indicated that the declaration is a requirement of the state; The tax code of Ukraine and specifically presents cases where taxpayers are required to submit a tax return; Instructions for filling out a tax return on property status and income and a calendar year has been clarified for taxpayers; Code of Ukraine on administrative offenses and highlights the range of offenses related to e-declaration, for which administrative responsibility arises; The Criminal Code of Ukraine lists the articles where the motives for declaring income fall into the category of corruption crimes and for which criminal liability is provided; The Law of Ukraine “On Prevention of Corruption” and named cases for which disciplinary liability is provided. It is noted that the Unified State Register of Declarations of Persons (electronic declaration system) has been created and is already functioning in Ukraine. The author identified the main objectives of the declaration: ensuring transparency of information and openness of income of civil servants, contributes to the growth of public confidence in the activities of the state apparatus; prevention and legal settlement of conflicts of interest or private interests, which is the key to ethical behavior and virtue of an official; control over the level of income and assets of the authorized person to perform the functions of the state or local government, with the aim of counteracting and preventing corruption offenses.
- ДокументДЕРЖАВНА ПОЛІТИКА УКРАЇНИ У СФЕРІ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ: У РАЗІ СМЕРТІ ЧИ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ(Одеса: ОДУВС, 2022-10-28) Галунько, Віра Миколаївна; Halunko, Vira; Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaДержавна політика України у сфері соціального захисту враховує потреби працівників МВС, що врегульовано рядом нормативно-правових документів. У чинному національному законодавстві створено чіткий механізм виплат в разі смерті чи втрати працездатності поліцейських, що свідчить про розуміння важливості та пріоритетності роботи, яку виконують працівники Національної поліції України. The state policy of Ukraine in the field of social protection takes into account the needs of employees of the Ministry of Internal Affairs, which is regulated by a number of regulatory and legal documents. The current national legislation has created a clear mechanism for payments in case of death or incapacitation of police officers, which shows an understanding of the importance and priority of the work performed by the employees of the National Police of Ukraine.
- ДокументДЕРЖАВНИЙ ФІНАНСОВИЙ КОНТРОЛЬ: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ АСПЕКТИ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaСтаття присвячена актуальному питанню сьогодення аналізу адміністратив- но-правових аспектів ефективності функціонування системи державного фінан- сового контролю України. Визначено, що державний фінансовий контроль один із основних чинників впливу на позитивний розвиток країни який сприяє ефектив- ному і законному керуванню централізованими та децентралізованими фондами коштів. Перераховано адміністративні інститути, що відповідно до чинного зако- нодавства України, здійснюють державний фінансовий контроль (Президент Укра- їни, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Національний банк Укра- їни, Міністерство фінансів України, Рахункова палата, місцеві державні адміністрації та виконавчі органи відповідних рад). Акцентовано увагу на тому, що метою проти- дії таким правопорушенням як порушення правил про валютні операції; ухилення від подання декларації про доходи; порушення законодавства з фінансових питань; несвоєчасне здавання виторгу; незаконне розголошення або використання інфор- мації, що становить банківську таємницю; порушення законодавства про бюджетну систему України та ін. необхідним є загальнодержавний фінансовий контроль, який посідає чільне місце в системі державного адміністративного управління. Зазначено, що процедура бюджетного контролю повинна бути націлена на виконання основних принципів фінансових відносин: законності, доцільності та ефективності діяльності щодо розпорядження та використання коштів органами державної влади. Відмічено, що складовими якісного функціонування державних контролюючих служб і органі- зацій повинні стати фінансове управління та контроль, системний внутрішній аудит, оптимізація і відхід від дублювання виконання завдань контролю за обігом в правовій площині державними фінансами, посилення ролі внутрішнього фінансового контр- олю. Впровадження в сучасні реалії окреслених умов можливе за умови модернізації системи державного контролю, а також наявності відповідного наукового, технічного, методичного, кадрового забезпечення державних органів влади. The article is devoted to the topical issue of the current analysis of administrative and legal aspects of the effectiveness of the system of state financial control of Ukraine. It is determined that the state financial control is one of the main factors influencing the positive development of the country, which contributes to the effective and legal management of centralized and decentralized funds. The list of administrative institutions that carry out state financial control in accordance with current legislation in Ukraine (President of Ukraine, Verkhovna Rada of Ukraine, Cabinet of Ministers of Ukraine, National Bank of Ukraine, Ministry of Finance of Ukraine, Accounting Chamber, local state administrations and executive bodies). Emphasis is placed on the fact that the purpose of counteracting such offenses as violation of the rules on foreign exchange transactions; evasion of filing income tax returns; violation of financial legislation; untimely delivery of proceeds; illegal disclosure or use of information constituting bank secrecy; violation of the legislation on the budget system of Ukraine, etc. it is necessary to have national financial control, which occupies a prominent place in the system of public administration. It is noted that the procedure of budget control should be aimed at implementing the basic principles of financial relations: legality, expediency and efficiency of activities for the disposal and use of funds by public authorities. It is noted that the components of quality functioning of state control services and organizations should be financial management and control, systematic internal audit, optimization and avoidance of duplication of tasks of control over legal circulation in public finance, strengthening the role of internal financial control. Implementation of the outlined conditions in modern realities is possible under the condition of modernization of the system of state control, as well as the availability of appropriate scientific, technical, methodological, staffing of public authorities.
- ДокументДотримання конституційних засад у процесі прийняття державного бюджету(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Шабага, Тетяна Миколаївна; Shabaha, TetianaУ статті представлено наукові результати аналізу питання дотримання конституційних засад у процесі прийняття державного бюджету України, визначено, що він є головним фінансовим документом країни, який встановлює системний розподіл державних фінансових ресурсів. Врахування норм Конституції України (ст. 3, 5, 7, 55, 85, 92, 95, 96, 97, 116, 126, 142, 143) у процесі розгляду, прийняття та виконання закону про Державний бюджет – необхідний чинник суверенітету нашої держави. Осо-блива правова природа бюджетного процесу проявляється й у тому, що: по-перше, обов’язкова процедура щорічного прийняття закону повинна здійснюється відповідно до специфічної процесуальної форми та юридичного механізму (гл. 7 Бюджетного кодексу України); по-друге, має чітко окреслений проміжок своєї правоздатності (починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року); по-третє, без цього закону усі фінансові операції із державним та місцевим бюджетами здійсню-вати неможливо; по-четверте, свою чинність повинен набрати до 1 січня, інакше це призведе до економічних втрат у країни через зупинку механізм взаємодії державного фінансування усіх галузей народного господарства. Автор підкреслює, що бюджет, як головний фінансовий документ нашої держави, є кошторисом доходної та видатко-вою стороною фінансової діяльності держави, що затверджений законодавчою гіл-кою влади у вигляді закону і відображає напрями реалізації економічної, соціальної, екологічної, боргової, оборонної, міжнародної політики країни. У статті зосереджено увагу на тому, що за своєю економіко-правовою сутністю бюджет – це план формування та використання фінансових ресурсів для забезпе-чення завдань і функцій, що покладено на органи державної влади та органи міс-цевого самоврядування, і виступають невід’ємною частиною закону про Державний бюджет країни. Охарактеризовано негативні наслідки порушення бюджетного процесу прописаного і визначеного в Конституції України та Бюджетному кодексі. The article presents the scientific results of the analysis of the issues of compliance with constitutional principles in the process of adopting the state budget of Ukraine, it is determined that it is the main financial document of the country, which establishes a systemic distribution of state financial resources. Accounting for the norms of the Constitution of Ukraine (Articles 3, 5, 7, 55, 85, 92, 95, 96, 97, 116, 126, 142, 143) in the process of consideration, adoption and implementation of the law on the State Budget is a necessary factor of our state's sovereignty. The special legal nature of the budget process is manifested in the fact that: first, the mandatory procedure for the annual adoption of the law must be carried out in accordance with a specific procedural form and legal mechanism (Chapter 7 of the Budget Code of Ukraine); secondly, it has a clearly defined period of its legal capacity (starting on January 1 of each year and ending on December 31 of the same year); thirdly, it is impossible to carry out all operations with the state and local budgets without this law; fourth, it must enter into force by January 1, otherwise it will lead to economic losses in the country due to the suspension of the mechanism of interaction of public funding of all sectors of the economy. The author emphasizes that the budget, as the main financial document of our state, is an estimate of the revenue and expenditure side of the state's financial activities, approved by the legislature in the form of law and reflects the implementation of economic, social, environmental, debt, defence and international policy. The article focuses on the fact that in its economic and legal essence the budget is a plan for the formation and use of financial resources to ensure tasks and functions, entrusted to public authorities and local governments, and it is an integral part of the law on the state budget. There are prescribed and defined the negative consequences of the violation of the budget process in the Constitution of Ukraine and the Budget Code.
- ДокументЗАХИСТ ОБ’ЄКТІВ КРИТИЧНОЇ ІНФРАСТРУКТУРИ: АДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Бондар, Валерія Валеріївна; Bondar, ValeriiaАктуальність статті полягає в тому, що підвищені ризики для вітчизняної критичної інфраструктури вимагають створення правового поля з метою забезпечення їхнього юридичного визнання, охорони і протидії злочинним проявам знищення, пошко- дженню чи збою сталого функціонування цих об’єктів, а також окреслення юридич- ної відповідальності за такі правопорушення. Проведено аналіз законопроєктів «Про критичну інфраструктуру та її захист» (2019 р.), «Про критичну інфраструктуру» (2021 р.) із погляду на регламентацію важливих засад зі створення системи безпеки об’єктів критичної інфраструктури та забезпечення її ефективного функціонування, зокрема критеріїв віднесення певного об’єкту до об’єктів критичної інфраструктури, суб’єктів державної системи захисту критичної інфраструктури, секторів та катего- ризації, реєстру, паспортизації об’єктів критичної інфраструктури; визначено їхній статус і права, роль державних і місцевих органів виконавчої влади та військово-ци- вільних адміністрацій, на яких покладено формування або реалізацію державної полі- тики у сфері захисту системи критичної інфраструктури; засади державно-приватної взаємодії у цій сфері, що є гранично необхідним в умовах гібридної війни. Зроблено важливий акцент на тому, що органи державної влади, секторальні органи та органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи, оператори об’єктів критич- ної інфраструктури, причетні до порушень законодавства у сфері захисту критич- ної інфраструктури, несуть відповідальність відповідно до законодавства. Автором подано такі рекомендації щодо покращення ситуації в аспекті створення ефективної системи захисту критичної інфраструктури: формалізувати у національному зако- нодавстві поняття про об’єкти критичної інфраструктури і низку фундаментальних засад із забезпечення їхньої безпеки; реалізувати положення щодо наділення всіх суб’єктів забезпечення безпеки, об’єктів критичної інфраструктури контрольними повноваженнями згідно із їхньою компетенцією і профілем діяльності; передбачити можливість застосування заходів державного примусу стосовно відповідальних поса- довців як фізичних осіб за порушення вимог безпеки щодо об’єктів критичної інфра- структури, а також за нехтування законними вимогами суб’єктів-контролерів. The relevance of the article is that the increased risks to the domestic critical infrastructure require the creation of a legal framework to ensure their legal recognition, protection and counteraction to criminal manifestations of destruction, damage or failure of these facilities, delineation of legal liability for such offenses. The analysis of the draft laws "On critical infrastructure and its protection" (2019th), "On critical infrastructure" (2021st) from the point of view of regulating the important foundations of creating a security system for critical infrastructure facilities and ensuring its effective functioning, namely: criteria for classifying a certain object as the objects critical infrastructures; subjects of the state system for the protection of critical infrastructure, sectors and categorization, register, certification of critical infrastructure facilities; their status and rights have been determined; the role of state and local executive authorities and civil-military administrations, which are entrusted with the formation or implementation of state policy in the field of protecting the critical infrastructure system; the foundations of public-private interaction in this area, which is really extremely necessary in a hybrid war. There is also an important emphasis on the fact that public authorities, sectoral and local governments, their officials and officials, operators of critical infrastructure, involved in violations of legislation in the field of critical infrastructure protection, are liable under the law. The author provides recommendations for improving the situation in terms of creating an effective system of critical infrastructure protection: to formalize in national legislation the concept of critical infrastructure and a number of fundamental principles of ensuring their safety; implement the provisions on giving all subjects of security of critical infrastructure facilities control powers in accordance with their competence and profile of activity; to provide for the possibility of applying for violation of safety requirements in respect of critical infrastructure, as well as ignoring the legal requirements of the subjects of control of state coercive measures against responsible officials as individuals.
- ДокументЗМІНИ В ЗАКОНОДАВСТВІ УКРАЇНИ ЩОДО РЕГУЛЮВАННЯ ДІЯЛЬНОСТІ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022-10-19) Юкало, В. С.; Yukalo, V. S.; Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaПроведений аналіз нормативно-правових джерел у сфері надання освітніх послуг, дає нам підстави стверджувати, що на сьогодні, після внесення змін в законодавчий простір України було сформовано правове поле, що в повній мірі дозволяє реалізувати повноцінну діяльність закладів вищої освіти в умовах воєнних дій. Завдяки цьому можливо впроваджувати інновації в освітній процес, підвищувати якість навчання та реалізовувати потенціал закладів освіти. The conducted analysis of normative legal sources in the field of providing educational services gives us grounds to assert that today, after the introduction of changes in the legislative space of Ukraine, a legal field has been formed that fully allows the implementation of full-fledged activities of higher education institutions in conditions of military operations. Thanks to this, it is possible to introduce innovations into the educational process, increase the quality of education and realize the potential of educational institutions.
- ДокументКРИМІНАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ ЗА ПОРУШЕННЯ ФАУНІСТИЧНОГО ЗАКОНОДАВСТВА(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020-05-29) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaУ дослідженні авторка доходить висновку, що в правовому просторі українського законодавства кримінальна відповідальність є одним із важливих інструментом протидії правопорушень фауністичного законодавства та складовою правової політики держави щодо захисту охорони природного середовища. In the research, the author comes to the conclusion that in the legal space of Ukrainian legislation, criminal responsibility is one of the important tools for combating violations of faunal legislation and a component of the state's legal policy regarding the protection of the natural environment.
- ДокументМОРСЬКА БЕЗПЕКА ЯК СКЛАДОВА НАЦІОНАЛЬНОЇ ЕКОНОМІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ДЕРЖАВИ(2021-12-23) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Думанський, Роман Вікторович; Dumanskyi, RomanУкраїні потрібна більш концептуальна та охоплююча усі напрями народного господарства стратегія (концепція) економічної безпеки України та держав Балто-Чорноморського регіону. Вона має визначати глобальні і поточні національні інтереси та цілі, а також методи, засоби та механізми їх досягнення і, відповідно, забезпечити морську безпеку, як складову національної економічної безпеки країни. До того ж така концепція повинна враховувати особливості міжнародного та базуватися на національному нормативно-правовому забезпечення морської безпеки. Ukraine needs a more conceptual strategy (concept) of the economic security of Ukraine and the states of the Baltic-Black Sea region covering all areas of the national economy. It should determine global and current national interests and goals, as well as methods, means and mechanisms for their achievement and, accordingly, ensure maritime security as a component of the country's national economic security. In addition, such a concept should take into account the peculiarities of the international and be based on national regulatory and legal support of maritime safety.
- ДокументМОШЕННИЧЕСТВО С ИСПОЛЬЗОВАНИЕМ БАНКОМАТОВ И БАНКОВСКИХ ПЛАТЕЖНЫХ КАРТОЧЕК(LEGEA ŞI VIAŢA, 2020) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, YuliiaСтатья посвящена вопросу противодействия преступным манипуляциям с банкоматами и банковскими платежными карточками, поскольку данный вид мошенничества в банковской сфере влечет за собой крайне негативные последствия в виде торможения распространение безналичной формы оплаты, которая является залогом развития глобальной финансовой системы. Описаны характеристики самых распространенных видов мошеннических схем, таких как «траппинг», «скимминг», «шимминг», «фантом», «шаттер», «трешинг», «фарминг», «фишинг». Представлены основные меры безопасности клиентам банков, которые должны соблюдаться в целях сохранения своих счетов от незаконного завладения или хищения денежных средств. The article is devoted to the issue of combating criminal manipulation of ATMs and bank payment cards, as this type of fraud in the banking sector has extremely negative consequences in the form of braking the spread of cashless form of payment, which is the key to the development of the global financial system. There are described the characteristics of the most common types of fraudulent schemes, such as “trapping”, “skimming”, “shimming”, “phantom”, “shutter”, “trashing”, “farming”, “phishing”. Also, there are presented the basic security measures to bank customers, which must be followed in order to preserve their accounts from illegal seizure or theft of funds.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИЇЗДУ ЗА КОРДОН В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Конін –Ужгород –Перемишль–Херсон., 2023) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Ворогушина, Аліна; Vorohushyna, AlinaАвторами вважається, що Україна на сьогодні перебуває у складній ситуації через збройну агресію Росії. Влада створює відповідне правове поле щодо виїзду за кордон фізичних осіб, та посилює заходи щодо контролю при перетині державного контролю. The authors believe that Ukraine is currently in a difficult situation due to Russia's armed aggression. The authorities create an appropriate legal framework for the departure of individuals abroad, and strengthen control measures when crossing state control.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ВИЇЗДУ ЗА КОРДОН В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2023) Кузьменко, Юлія Василівна; Kuzmenko, Yuliia; Ворогушина, Аліна Олександрівна; Vorohushyna, AlinaАвтори дійшли висновку, що Україна на сьогодні перебуває у складній ситуації через збройну агресію Росії. Влада створює відповідне правове поле щодо виїзду за кордон фізичних осіб, та посилює заходи щодо контролю при перетині державного контролю. The authors concluded that Ukraine is currently in a difficult situation due to Russia's armed aggression. The authorities create an appropriate legal framework for the departure of individuals abroad, and strengthen control measures when crossing state control.