Перегляд за Автор "Kapuliak, Vitalii"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументДеякі проблемні питання інституту наставництва в Національній поліції(Одеса: ОДУВС, 2023-10-20) Капуляк, Віталій Петрович; Kapuliak, VitaliiВстановлено, що інститут наставництва стикається з проблемою недостатньої кількості наставників та несистематичного відбору. Це призводить до неефективності процесу навчання, відсутності моральнопсихологічної підтримки та набуття необхідних навичок молодими фахівцями. Необхідно здійснити активну роботу з підвищення кількості та якості наставників шляхом встановлення чітких критеріїв відбору та проведення відповідної підготовки. It was established that the mentoring institute faces the problem of insufficient number of mentors and unsystematic selection. This leads to the ineffectiveness of the training process, the lack of moral and psychological support and the acquisition of the necessary skills by young specialists. It is necessary to carry out active work to increase the number and quality of mentors by establishing clear criteria for selection and conduct appropriate training.
- ДокументЗастосування заходів індивідуальної профілактики суб'єктами ювенальної превенції у роботі з неповнолітніми(Одеса: ОДУВС, 2023) Капуляк, Віталій Петрович; Kapuliak, VitaliiМетою статті є аналіз правової доктрини щодо визначення заходів профілактики правопорушень у роботі з неповнолітніми. Автор звернув увагу на основні ризики та причини вчинення правопорушень дітьми, серед основних є низька правова культура та правова свідомість неповнолітніх. Наголошено на тому, що співпраця підрозділів ювенальної превенції з органами та службами у справах дітей, педагогами, громадськими організаціями, батьками є ефективною діяльністю у напрямку здійснення превентивних заходів. Визначені нормативно-правові акти національного законодавства та міжнародного, що закріплюють основні положення, завдання, перелік суб’єктів які здійснюють профілактичну діяльність. Деталізовані заходи індивідуальної профілактики, серед яких: бесіди з дитиною, бесіди з батьками дитини, складання плану заходів з індивідуальної профілактики на основі вивчення матеріалів характеристик, індивідуально-психологічних особливостей дитини, відвідання за місцем проживання дитину для з’ясування умов проживання, сприяння у вирішенні соціальних проблем дитини. Проаналізовано зарубіжний досвід здійснення профілактики правопорушень на прикладі Японії, Нідерландів, Німеччини. Автором запропоновані основні рекомендації, щодо покращення профілактичної роботи неповнолітніх, серед яких: надання правової допомоги педагогам, щодо проведення профілактичної діяльності у закладах освіти шляхом проведення тренінгів, конференцій, курсів підвищення кваліфікації; зустрічі с представниками ювенальної превенції в межах шкільного закладу або на території відділу поліції; підвищення правової культури та правової свідомості дітей, роз’яснення види правопорушень, які вчиняються неповнолітніми, відповідальність останніх та правові наслідки такої відповідальності; залучення громадських організацій та волонтерів до проведення дозвілля разом з дітьми, створення та залучення до літніх таборів де неповнолітні можуть працювати або корисно відпочивати; поширення інформаційно-рекламного матеріалу щодо шкідливості вживання алкоголю, наркотичних засобів та психотропних речовин; проведення профілактики правопорушень серед неповнолітніх повинно здійснюватися на систематичній основі, а не фрагментально «аби як». Зосереджувати особливу увагу на дітях з девіантною поведінкою. The purpose of the article is to analyze the legal doctrine regarding the determination of measures to prevent offenses in work with minors. The author drew attention to the main risks and reasons for committing offenses by children, among the main ones being the low legal culture and legal awareness of minors. It was emphasized that the cooperation of juvenile prevention units with bodies and services for children, teachers, public organizations, and parents is an effective activity in the direction of implementing preventive measures. Normative legal acts of national and international legislation, which fix the main provisions, tasks, and the list of entities that carry out preventive activities, have been determined. Detailed measures of individual prevention, including: conversations with the child, conversations with the child's parents, drawing up a plan of measures for individual prevention based on the study of material characteristics, individual and psychological characteristics of the child, visiting the child's place of residence to find out living conditions, assistance in solving social problems of the child. The foreign experience of crime prevention was analyzed using the examples of Japan, the Netherlands, and Germany. The author proposed the main recommendations for improving the preventive work of minors, including: grant of legal aid to the teachers, in relation to realization of prophylactic activity in establishments of education by realization of training, conferences, courses of inplant training; to meeting of ювенальної prevention с representatives within the limits of school establishment or on territory of department of police; an increase of legal culture and legal consciousness of children, elucidation is types of offences, that is accomplished by minor, responsibility of the last and law consequences of such responsibility; bringing in of public organizations and volunteers to realization of leisure together with children, creation and bringing in to the summer camps where the minor can work or it is useful to have a rest; distribution of інформаційно material is in relation to harmfulness of the use of alcohol, narcotic facilities and psychotropic substances; realization of prophylaxis of offences among minor must come true on systematic basis, but not фрагментально "if as". To concentrate the special attention on children with девіантною behavior.
- ДокументПравове та організаційне забезпечення запобіганню правопорушенням, що вчиняються дітьми(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2024) Капуляк, Віталій Петрович; Kapuliak, VitaliiНаголошено, що подальший розвиток будь-якого суспільства пов'язаний з турботою про дітей, що обумовлює наявність особливої охорони дитинства та сім’ї. Одним з напрямів такої охорони є запобігання правопорушень серед дітей, що важливо не лише для забезпечення безпеки дітей, але й для створення основи для стабільного та гармонійного розвитку суспільства. Запобігання правопорушенням серед дітей є стратегічно важливою складовою будь-якої системи соціального захисту та розвитку, обумовлюючи потребу гносеології відповідної діяльності. З’ясовано, що вітчизняним правознавством накопичено значний масив джерел об’єктом висвітлення якого є профілактика правопорушень, які вчиняються дітьми, однак, при цьому відсутні роботи, у яких системно, з урахуванням сучасного стану розвитку суспільства висвітлюються проблеми правового та організаційного забезпечення запобіганню таким правопорушенням. Запропоновано наукові розробки тематики профілактика правопорушень серед дітей доцільно класифікувати на три групи: 1) предметом дослідження у яких є правопорушення дітей; 2) предметом висвітлення яких є запобігання правопорушенням серед дітей; 3) предметом висвітлення яких є окремі аспекти профілактики правопорушенням серед дітей (зокрема, правові та організаційні). Доведено, що в основу визначення гносеологічних засад дослідження профілактики правопорушень серед дітей має бути покладено трьохструктурний підхід до розуміння методології правових явищ та комплексне застосування тих засобів, що дозволяють отримати наукові знання про предмет пізнання. При цьому така методологія передбачає застосування: методологічних принципів (об’єктивності; повноти і всебічності); логічних методів (аналізу та синтезу, абстрагування та узагальнення); методологічних підходів (історичного, системного, герменевтичного, аксіологічного, порівняльного). Застосований підхід дозволяє інтерпретувати логічні методи як безпосередні засоби пізнання, методологічні принципи – як той елемент методології, що визначає вимоги до дослідження, а методологічні підходи – як той елемент методології, що визначає інтенцію дослідника. Багатоаспектний характер питання запобігання досліджуваного різновиду правопорушень та соціальна природа цього негативного явища є тими факторами, що обумовлюють доцільність визначення можливостей застосування до розв’язання цієї проблематики квалітативного підходу (квалітативного дослідження). Обґрунтовано авторське визначення поняття запобігання правопорушенням, що вчиняються дітьми, – це цілеспрямована діяльність, що має державно-владний характер, метою якої є забезпечення правопорядку шляхом впливу на фактори ризику правопорушень та яка здійснюється у межах повноважень, що визначені законом. Виходячи з головного завдання сучасної держави – забезпечення прав людини, а також ураховуючи необхідність відповідальності за ефективне виконання завдання профілактики правопорушень, основними суб’єктами запобігання правопорушенням дітей є органи правопорядку та органи й служби (створені державою чи органами місцевого самоврядування) у справах дітей. З’ясовано, що від суб’єктів запобігання правопорушенням дітей слід відрізняти тих осіб та інституції, що залучаються до виконання окремих завдань профілактики правопорушень (вони не наділені відповідними державно-владними повноваженнями та не мають відповідного ресурсного забезпечення, не можуть нести відповідальність за неефективну профілактичну діяльність). Соціально-профілактичні та окремі ситуативно- профілактичні заходи можуть (і мають) проводити різноманітні державні та комунальні інституції, об’єднання громадян тощо. Відзначено, що вітчизняне правознавство оперує поняттями дієздатності та деліктоздатності; при цьому неповнолітні особи визнаються деліктоздатними (і відповідно суб’єктами правопорушень), однак мають неповну дієздатність, оскільки не можуть повною мірою усвідомлювати свої діяння та наслідки цих дій. Профілактична діяльність органів правопорядку та спеціально уповноважених інституцій спрямована переважно на тих дітей, що вчинили правопорушення і має перспективний характер у відношенні переважно саме таких малолітніх та неповнолітніх. Однак, запобігання правопорушень дітей має охоплювати і тих з них, які через вікові чи інші характеристики не можуть бути суб’єктами адміністративних та кримінальних правопорушень. Науковий аналіз статистичних даних дозволив встановити, що серед кримінальних та адміністративних правопорушень, які найчастіше вчиняються дітьми, переважають порушення проти власності, особи, безпеки руху та громадського порядку. Також високий кількісний показник правопорушень в сфері обігу наркотичних речовин, такі адміністративні порушення, як паління та розпивання алкоголю у заборонених місцях, порушення правил дорожнього руху, а також дрібне хуліганство. Структурно-функціональна характеристика системи профілактики правопорушень дітей дозволила виокремити такі підсистеми аналізованої системи: нормативна (що становить собою сукупність юридичних норм і принципів, які регулюють відносини щодо виявлення факторів правопорушень та впливу на ці фактори з метою збереження правопорядку), інституційна (що являє собою сукупність органів публічної влади, служб та установ, які є суб’єктами профілактичної діяльності); функціональна (що становить саму діяльність суб’єктів профілактики правопорушень, що вчиняються дітьми). Для нормативної підсистеми властивий трирівневий характер, що передбачає: конституційно-правове регулювання; міжнародне- правове регулювання; національні закони та підзаконні нормативно-правові акти. Національне законодавство у сфері запобігання правопорушень дітей доцільно типологізувати на три підгрупи, взявши за критерій предмет правового регулювання: 1) у яких формалізовано матеріальні та процесуальні норми, що визначають конкретні склади правопорушень, визначають суб’єктів профілактичного впливу; 2) закони, предметом регулювання яких є ті відносини, в межах яких вирішуються окремі аспекти запобігання правопорушень дітей; 3) у яких формалізовано повноваження інституцій запобігання правопорушень дітей. Обґрунтовано, що різноманітність інституцій у справах дітей є фактором необхідності визначення органу, на який покладається організаційна функція: організаційне забезпечення діяльності із запобігання правопорушень, які вчиняються дітьми. Додатковими факторами необхідності вирішення означеного завдання виступають іманентний профілактичній діяльності цілеспрямований характер, а також необхідність контролю (нагляду) за такою діяльністю та наявність відповідальності (у тому числі юридичної) за ефективність запобігання правопорушень. Аналіз законодавства в сфері профілактики правопорушень, вивчення повноважень інституцій у справах дітей та ролі підрозділів ювенальної превенції Національної поліції дозволив визначити можливість і необхідність їх виділення як основних суб’єктів організації заходів із запобігання правопорушень дітей. Національна поліція, завдяки ресурсам, авторитету та координаційним можливостям, може стати ключовим учасником у запобіганні правопорушень, вчинених дітьми. Її роль у цьому процесі може істотно підвищити шанси на успішність та ефективність профілактичних заходів серед молоді. Встановлено, що у контексті воєнного стану діяльність підрозділів ювенальної превенції Національної поліції є критично важливою для забезпечення захисту прав та безпеки дітей. Ці підрозділи відіграють ключову роль у виявленні, захисті та підтримці дітей, що потрапили у військові конфлікти, забезпечуючи їм необхідну психологічну та правову допомогу. Завдяки комплексним заходам, включаючи евакуацію, психологічну підтримку та співпрацю зі сторонніми гуманітарними організаціями, ці підрозділи сприяють зменшенню негативного впливу воєнного конфлікту на життя та розвиток дітей. Ефективна діяльність ювенальної превенції в умовах воєнного стану потребує постійного вдосконалення. При цьому важливо забезпечити належний рівень підготовки та ресурсів для підрозділів ювенальної превенції з урахуванням специфічних вимог і викликів, що виникають у контексті воєнного стану. Враховуючи складність ситуації, важливо продовжувати дослідження та розвиток стратегій для ефективної реалізації повноважень підрозділів ювенальної превенції в умовах воєнного конфлікту. Наголошено, що факторами необхідності удосконалення нормативно правового забезпечення профілактики правопорушень серед дітей є, зокрема, принципи правовладдя та законності. Запропоновано серед напрямів такого удосконалення виокремити: організаційний (спрямований на нормативно правове регулювання загальних засад профілактичної діяльності, визначення суб’єктного складу та його функцій (завдань) тощо); тактичний (спрямований на нормативно-правове регулювання окремих аспектів профілактичної діяльності, зокрема, проведення окремих профілактичних заходів, процесуальних дій тощо). Сформульовано низку пропозицій з внесення змін до законів України «Про органи і служби у справах дітей та спеціальні установи для дітей», «Про Національну поліцію», Кримінального кодексу України, Кримінального процесуального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Інструкції з організації роботи підрозділів ювенальної превенції Національної поліції України. Запропоновано розробити та прийняти Закон «Про захист жертв злочинів». It is emphasized that any society further development is related to the care of children, which determines the presence of special protection of childhood and family. One of such protection directions is the prevention of offenses among children, which is important not only for ensuring the safety of children, but also for creating a basis for stable and harmonious society development. Child delinquency prevention is a strategically important component of any system of social protection and development, determining the necessity for the epistemology of the corresponding activity. It has been found that domestic jurisprudence has accumulated a significant array of sources, the subject of which is the prevention of offenses committed by children, however, at the same time, there are no papers that systematically, taking into account the current state of society development, covering the problems of legal and organizational support for the prevention of such offenses. It is suggested that scientific developments on the topic of child delinquency prevention should be classified into three groups: 1) the subject of research is child delinquency; 2) the subject of coverage is the child delinquency prevention; 3) the subject of coverage are certain aspects of crime prevention among children (in particular, legal and organizational ones).
- ДокументПрофілактика правопорушень у дитячому середовищі(Одеса: ОДУВС, 2023-10-27) Капуляк, Віталій Петрович; Kapuliak, VitaliiУ даній роботі розкрито особливості організації підрозділів ювенальної превенції полягають у тому, які безпосередньо здійснюють профілактичні заходи спрямовані на виявлення та усунення причин і умов, що призводять до вчинення дітьми адміністративних і кримінальних правопорушень. Визначено поняття законодавчого закріплення профілактики правопорушень серед дітей. Зазначені заходи індивідуальної профілактики: ознайомлювальні, попереджувальні та виховні бесіди з дитиною за місцем проживання, навчання, роботи; ознайомлювальні, попереджувальні бесіди з батьками дитини, її законними представниками, членами сім’ї з метою усунення причин і умов, які спонукали до вчинення адміністративного чи кримінального правопорушення; складання плану заходів з індивідуальної профілактики на основі вивчення матеріалів характеристик, індивідуально-психологічних особливостей дитини тощо. This work reveals the peculiarities of the organization of juvenile prevention units, which directly carry out preventive measures aimed at identifying and eliminating the causes and conditions that lead to the commission of administrative and criminal offenses by children. The concept of legislative consolidation of crime prevention among children is defined. The specified measures of individual prevention: introductory, warning and educational conversations with the child at the place of residence, study, work; familiarization and warning conversations with the child's parents, his legal representatives, family members with the aim of eliminating the reasons and conditions that prompted the commission of an administrative or criminal offense; drawing up a plan of measures for individual prevention based on the study of material characteristics, individual psychological features of the child, etc.
- ДокументПрофілактична робота з дітьми, які перебувають на обліку поліції(ПП "ТЕХНОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР" Інститут держави і права ім. В. М. Корецького Національної академії наук України, 2022) Капуляк, Віталій Петрович; Kapuliak, Vitalii; Ковальова, Олена Володимирівна; Kovalova, OlenaПроведено аналіз проблемних питань здійснення профілактичної роботи з дітьми у конфлікті із законом, які перебувають на обліку поліції, та здійснено науковий пошук можливих шляхів їх розв’язання. На основі аналізу наукової літератури встановлено, що організаційно-правове забезпечення профілактичної діяльності ювенальних поліцейських з дітьми, які стоять на обліку поліції, потребує удосконалення. Системний підхід до вивчення нормативно-правового забезпечення профілактичної діяльності ювенальних поліцейських дозволив виокремити основні її етапи та враховуючи особистий досвід роботи авторів у сфері ювенальної превенції здійснити аналіз організаційно-правових аспектів кожного із них. В результаті проведеного дослідження виокремлено виклики, з якими стикаються ювенальні поліцейські під час профілактичної роботи з дітьми, які перебувають на обліку поліції, та запропоновано правовий та організаційний напрями їх подолання. До правового напряму віднесено: перегляд підстав постановки на профілактичний облік дитини, в тому числі у випадках звільнення дитини від відповідальності у зв'язку із малозначністю, недосягнення дитиною віку адміністративної відповідальності, застосування судами відповідно до ст. 24-1 КУпАП заходів виховного впливу; впровадження форми оцінки ризиків вчинення повторного правопорушення дитиною, яка перебуває на обліку у поліції; встановлення відповідальності за невиконання умов перебування на профілактичному обліку; передбачення обов’язку погодження заходів профілактики у разі перебування дитини одночасно на обліку поліції, служби у справах дітей та/або органів пробації; визначення підстав та порядку продовження терміну перебування дитини на профілактичному обліку. Організаційним напрямом передбачено: необхідність розробки методичних рекомендацій для ювенальних поліцейських щодо особливостей складання плану індивідуальної роботи та вжиття заходів індивідуальної профілактики за результатами оцінки ризику вчинення правопорушень; розробки навчальних програм та здійснення підготовки ювенальних поліцейських щодо проведення заходів індивідуальної профілактики по роботі з дітьми, які перебувають на обліку поліції; створення у відділах поліції дружніх до дітей місць для проведення заходів індивідуальної профілактики. Окремо наголошено на важливості зміни парадигми сприйняття профілактичного обліку поліції з карального на превентивний інструмент, спрямований на усунення причин та умов вчинення дітьми правопорушень. The article analyzes the problematic issues of preventive work with children in conflict with the law, who are registered with the police, and conducts a scientific search for possible solutions. Based on the analysis of the scientific literature, it was established, that the organizational and legal support of preventive activities of juvenile police officers with children who are registered with the police needs to be improved. A systematic approach to the study of regulatory and legal support of preventive activities of juvenile police allowed to identify its main stages and taking into account the personal experience of the authors in the field of juvenile prevention to analyze the organizational and legal aspects of each. As a result of the research, the challenges, faced by juvenile police officers during preventive work with children who are registered with the police, were identified, and the legal and organizational directions for overcoming them were proposed. The legal direction includes: review of the grounds for preventive registration of a child, including in cases of release of the child from liability due to insignificance, non-attainment of the age of administrative responsibility by the child, the use of courts in accordance with Art. 24-1 UCaO measures of educational influence; introduction of a form of risk assessment of recidivism by a child, registered with the police; establishing responsibility for non-compliance with the conditions of preventive registration; providing for the obligation to agree on preventive measures in the event that a child is simultaneously registered with the police, children's services and/or probation authorities; determination of the grounds and procedure for extending the term of a child's stay on preventive registration. The organizational direction provides for: the need to develop guidelines for juvenile police officers on the specifics of drawing up a plan of individual work and taking measures of individual prevention based on the results of risk assessment of offenses; development of training programs and training of juvenile police officers to conduct individual prevention activities to work with children who are registered with the police; creation of child-friendly places in police departments for individual prevention measures. The importance of changing the paradigm of perception of preventive accounting of the police from punitive to prophylactic tools, aimed at eliminating the causes and conditions of children's offenses, is emphasized.
- ДокументПІДРОЗДІЛИ ЮВЕНАЛЬНОЇ ПРЕВЕНЦІЇ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ УКРАЇНИ В СИСТЕМІ ОРГАНІВ ПУБЛІЧНОГО АДМІНІСТРУВАННЯ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС, 2023) Капуляк, Віталій Петрович; Kapuliak, VitaliiМетою статті є встановити роль та місце підрозділів ювенальної превенції Наці- ональної поліції України в системі органів публічного адміністрування в умовах воєнного стану. Автор деталізував напрямки діяльності ювенальної превенції для вирішення стратегічних завдань з урахуванням актуальних факторів впливу під час воєнного стану. Встановлено, що підрозділи ювенальної превенції є суб’єктом публічного адміні- стрування оскільки їх діяльність спрямована на виконання законів та інших підза- конних нормативно-правових актів шляхом прийняття рішень та надання в межах компетенції послуг. Зроблені висновки та надані пропозиції щодо удосконалення поліцейської діяль- ності підрозділів ювенальної превенції в напрямку захисту прав та свобод дітей в умо- вах воєнного стану, як прояв механізму захисту публічного адміністрування. Серед останніх запропоновано зобов’язати працівників ювенальної превенції проходити курси щодо надання першої психологічної допомоги та у подальшому надавати пси- хологічну підтримку; для вирішення глобальної проблеми пов’язаної з залученням дітей у збройні конфлікти міжнародній спільноті необхідно застосовувати ще більш суворі санкції до країни агресора, що у подальшому зможе знизити участь дітей у збройних конфліктах; забезпечення безпеки під час освітнього процесу; профе- сійно вдосконалювати знання шляхом систематичних занять на курсах підвищення кваліфікації поліцейських; приймати участь у тренінгових заняттях, що дасть змогу практично відтворити теоретичні знання з захисту прав людини підрозділами юве- нальної превенції Національної поліції України в умовах воєнного стану. The purpose of the article is to establish the role and place of juvenile prevention units of the National Police of Ukraine in the system of public administration bodies under martial law. The author detailed the directions of juvenile prevention activities for solving strategic tasks, taking into account the actual factors of influence during martial law. It has been established that the units of juvenile prevention are subjects of public administration because their activities are aimed at the implementation of laws and other subordinate legal acts by making decisions and providing services within their competence. Conclusions were made and suggestions were made regarding the improvement of the police activity of juvenile prevention units in the direction of protecting the rights and freedoms of children under martial law, as a manifestation of the public administration protection mechanism. Among the latter, it is proposed to oblige juvenile prevention workers to take courses on providing psychological first aid and to provide psychological support in the future; in order to solve the global problem related to the involvement of children in armed conflicts, the international community needs to apply even stricter sanctions to the aggressor country, which in the future will be able to reduce the participation of children in armed conflicts; ensuring safety during the educational process; to professionally improve knowledge through systematic classes at training courses for police officers; to take part in training classes, which will make it possible to practically reproduce theoretical knowledge on the protection of human rights by the juvenile prevention units of the National Police of Ukraine under martial law.
- ДокументРеалізація функцій публічного адміністрування підрозділами ювенальної превенції в умовах військової агресії(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-03-22) Капуляк, Віталій Петрович; Kapuliak, VitaliiОкрім вищезазначених завдань, підрозділи Національної поліції в цілому та підрозділи ювенальної превенції зокрема реалізовують актуальні напрямки діяльності під час правового режиму воєнного стану, серед них: документування військових злочинів щодо порушення прав дітей, захист прав дітей закордоном чиї права були порушені, здійснення захисту прав дітей в районі ведення бойових дій, здійснення гуманітарної місії, розроблення актів щодо захисту прав дітей враховуючи умови сьогодення, провадження діяльності, пов’язаної із захистом прав дитини на здобуття загальної середньої освіти. In addition to the above-mentioned tasks, the units of the National Police as a whole and the units of juvenile prevention, in particular, implement current areas of activity during the legal regime of martial law, among them: documenting war crimes regarding the violation of children's rights, protecting the rights of children abroad whose rights have been violated, implementing the protection of children's rights in the area of hostilities, the implementation of a humanitarian mission, the development of acts on the protection of children's rights taking into account the conditions of today, the implementation of activities related to the protection of children's rights to obtain a general secondary education.