Перегляд за Автор "Holenko, Nina"
Зараз показуємо 1 - 16 з 16
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументInternational Experience in Assessing the Effectiveness of Law Enforcement Agencies in Crime Prevention(CUESTIONES POLÍTICAS, 2021) Halunko, Vira; Галунько, Віра Миколаївна; Shkuta, Oleh; Шкута, Олег Олегович; Predmestnikov, Oleh; Предместников, Олег Вікторович; Petrenko, Nataliia; Петренко, Наталія Олегівна; Holenko, Nina; Голенко, Ніна МиколаївнаМетою дослідження є аналіз міжнародного досвіду в оцінці ефективності правоохоронних органів у запобіганні злочинності. У методологічному, діалектичному методі характерні матеріалістична філософія, з науковими прийомами пізнання. Основою для оцінки ефективності діяльності установ-виконавців права різних країн є комплекс критеріїв кількісні та якісні. Іноді такі критерії суперечать один з одним, оскільки деякі вигідні для презентації бюрократичні звіти, а інші відображають інтереси громадськості. Громадська думка, як один з головних критеріїв, набуває все більшого значення для оцінки ефективності діяльності правоохоронних органів деяких країн (наприклад, Словацька Республіка), а також у США, Франції, Японії, Австрії та Італія є традиційним інструментом оцінки. The aim of the study is to analyze international experience in assessing the effectiveness of law enforcement agencies in crime prevention. The methodological, dialectical method is characterized by materialistic philosophy, with scientific methods of knowledge. The basis for assessing the effectiveness of the activities of institutions-executors of the law of different countries is a set of criteria: quantitative and qualitative. Sometimes such criteria contradict each other, since some are beneficial for the presentation of bureaucratic reports, while others reflect the interests of the public. Public opinion, as one of the main criteria, is becoming increasingly important for assessing the effectiveness of law enforcement agencies in some countries (for example, the Slovak Republic), as well as in the USA, France, Japan, Austria and Italy is a traditional assessment tool.
- ДокументThe correlation between intelligence and competitive activities of elite female handball players(Journal of Physical Education and Sport, 2020) STRYKALENKO, YEVHENII; SHALAR, OLEH; HUZAR, VIKTOR; VOLOSHINOV, SERHIY; YUSKIV, SERHII; SILVESTROVA, HANNA; Holenko, Nina; Голенко, Ніна МиколаївнаPerforming complex tactical routines in handball, in variable game situations, necessary displaying an understanding the actions and movements requires a great deal of athlete’s intellectual readiness. .Aim: to investigate the influence of intellectual qualities on the efficiency of elite female handball players’ competitive activity. Materials and methods: the study was conducted on the basis of women team of Super League, bronze medalist of the Handball Championship of Ukraine. In accordance with the aim, using the Culture Free Intellect Test (CFIT) and INTEST computer test, the level of intellectual qualities of female handball players was investigated. Using developed by coaching staff of Handball Club (HC) “Dnipryanka” team methods for determining useful activities, the features and efficiency of handball players' playing functions were studied and the correlation between these indexes was determined. Experimental study was conducted during the 2018-2019 season. Results: it was found that according to CFIT method the highest result in intellectual qualities backs showed – 95 points, centres – 92 points, wings showed satisfactory level – 89 points, and average IQ of the team was within 92 points. According to the results of the INTEST there is substantial advantage in logical and operational thinking demonstration, namely the backs showed 100 %, pivots also showed 100 % and centres - 95 %. The backs were slightly lower in efficiency. The effectiveness of competitive activity in the team was following: the most effective players are wings (9.5 points), virtually the same result was shown by pivots (9.4 points) (8,9 %) and centres (7,8 points). Goalkeepers’ efficiency ratio was 7,5 points. Conclusions: it was found that there is the correlation between level of intellectual qualities development and competitive activity efficiency of elite female handball players. Backs have the highest correlation between IQ indexes according to CFIT and efficiency of competitive activity (r=0,765), but centres have the highest correlation relations between indexes of competitive activity efficiency and associative (r=0,616) and operational (r=0,818) thinking. The goalkeepers to play effectively need high level of abstract thinking (r=0,702). The correlation between efficiency of the performing competitive activities and intellectual qualities display of the other positions is minor.
- ДокументWEAPONS TRAINING IN THE CONTENT OF PROFESSIONAL EDUCATION OF EMPLOYEES OF THE SPECIAL POLICE DIVISION(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2020) Holenko, Nina; Голенко, Ніна МиколаївнаThe article contains a study of the concept of weapons training in the content of professional education of officers of a special police unit in the context of legal, pedagogical and psychological support of such educational and professional activities of police officers. Special attention is paid to the formation of skills and abilities in the context of the existing set of exercises for workers of this category, taking into account the type of firearms used by the police, as well as the scope of police activity, as a result, we have proposed our own visions in this direction regarding the improvement of the set of means of organizational, legal and pedagogical and psychological support for this type of professional training. Suggestions were made on the issue of harmonizing the use of the terms "use" , as well as expanding the list of grounds for the use of firearms in the content of the Law of Ukraine "On the National Police", in particular regarding the possibility of using firearms to destroy obstacles and forced opening of premises. Weapons training of police officers of a special police unit is directly related to other types of training in the content of professional education of a police officer, especially tactical and special. Стаття містить дослідження поняття вогневої підготовки у змісті професійної освіти співробітників підрозділу поліції спеціального призначення у розрізі правового, педагогічного та психологічного забезпечення такої освітньої та професійної діяльності поліцейських. Окрема увага приділена питанню формування умінь і навичок у розрізі наявного комплексу вправ для працівників зазначеної категорії з урахуванням різновиду вогнепальної зброї, що використовується поліцейськими, а також сфери здійснення поліцейської діяльності, як наслідок запропоновано власні бачення в даному напрямку щодо удосконалення сукупності коштів. -психологічного супроводу зазначеного виду професійної підготовки
- ДокументВрахування мотиваційної сфери особистості правопорушника як чинник тактики дій працівника поліції в період назрівання екстремальних ситуацій(2021-11-09) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaРозглянувши специфічні особливості мотиваційної сфери правопорушника, авторка вважає, що у фаховій діяльності правоохоронця їх необхідно врахувати як важливу складову при виборі поліцейським конкретної тактики впливу в системі профілактичної роботи із злочинними елементами. Having considered the specific features of the offender's motivational sphere, the author believes that in the professional activity of a law enforcement officer, they must be taken into account as an important component when choosing a specific influence tactic by a police officer in the system of preventive work with criminal elements.
- ДокументДОСВІД ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ У КРАЇНАХ ЄВРОПИ: МОДЕЛІ ТА ШЛЯХИ ЗАПОЗИЧЕННЯ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaСтаття містить дослідження досвіду професійної підготовки працівників поліції у країнах Європи, що відтворює багатовекторні аспекти поступального розвитку освітньої діяльності у професійному становленні працівників відповідних правоохоронних органів. Здійснено системне дослідження наявних моделей професійної поліцейської освіти з огляду на важ- ливу спадщину у цій сфері країн-локомотивів і здобутки країн-новаторів на прикладі Грузії. Окрему увагу приділено формам і методам професійної освіти поліцейських у кон- тексті останніх вимог соціально-економічного життя суспільства, а також виокрем- лено специфіку службово-бойової підготовки працівників поліції у змісті професійної освіти з огляду на сферу застосування їх компетентностей та особливості соціального буття. Викладені пропозиції щодо врахування наведеного досвіду при формуванні моделі професійної підготовки поліцейських загалом та удосконаленні службово-бо- йової підготовки працівників поліції в Україні зокрема. The article contains a study of the experience of training police officers in European countries, which reflects the multi-vector aspects of the continuous development enforcement agencies. A systematic study of modern models of professional police education was carried out in general, taking into account the significant legacy in this area of advanced countries, using the examples of France and Germany, and the achievements of innovative countries, using Georgia as an example. Special attention is paid to the forms and methods of professional education of police officers in the context of the latest requirements of the socio-economic life of society, as highlighted well as the specifics of military-service training of employees of police into account the scope of their competencies and features of social life. Suggestions were made regarding the use of the above experience in the formation of a model for the training of police officers in general and the improvement of military-service training of employees of police in Ukraine.
- ДокументЗАХОДИ З ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ОСІБ, ЯКІ БЕРУТЬ УЧАСТЬ У КРИМІНАЛЬНОМУ СУДОЧИНСТВІ, ЯК РІЗНОВИД СЛУЖБОВО-БОЙОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДРОЗДІЛУ ПОЛІЦІЇ ОСОБЛИВОГО ПРИЗНАЧЕННЯ(Одеса: ОДУВС, 2018-03-30) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaНаведене автором у дослідженні, приводить до висновку щодо нагальної необхідності залишення в числі службово-бойової діяльності підрозділу поліції особливого призначення також і повноважень, пов’язаних з проведенням заходів забезпечення безпеки осіб, які беруть участь у кримінальному судочинстві, де належне місце передбачити й для їх оперативного супроводження. The author's research leads to the conclusion that there is an urgent need to leave, among the service-combat activities of the special purpose police unit, also the powers related to the implementation of measures to ensure the safety of persons participating in criminal proceedings, where an appropriate place should also be provided for them operational support.
- ДокументЗбірник тестових завдань для підготовки водіїв транспортних засобів (категорії В, ВЕ)(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaУ навчальному виданні наведено більше 1580 тестових завдань, що охоплюють змістові розділи Типової програми підготовки та перепідготовки водіїв транспортних засобів категорій В та ВЕ. Практикум призначений для курсантів (слухачів) ЗВО МВС України для навчання та перевірки засвоєних ними знань з безпеки дорожнього руху. Навчальне видання стане в пригоді й працівникам патрульної поліції, а також водіям та решті категорій учасників дорожнього руху для діагностики рівня засвоєних ПДР із врахуванням внесених змін до чинного законодавства. Тести будуть корисними для слухачів різних типів навчальних закладів (автошкіл, ТСОУ, НВК ЗОШ тощо) у процесі їх фахової підготовки до складання іспиту в ТСЦ МВС України. The training edition contains more than 1,580 test tasks covering the content sections of the Standard Program for training and retraining of drivers of vehicles of categories B and VE. The workshop is designed for cadets (students) of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine for training and checking their acquired knowledge on road traffic safety. The educational edition will also be useful for patrol police officers, as well as drivers and other categories of road users for diagnosing the level of mastered traffic rules, taking into account the changes made to the current legislation. The tests will be useful for students of various types of educational institutions (driving schools, TSOU, NVK ZOSH, etc.) in the process of their professional preparation for taking the exam at the TSC of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine.
- ДокументМОДЕЛЮВАННЯ В ПРОФЕСІЙНІЙ ПІДГОТОВЦІ ПРАЦІВНИКІВ ПІДРОЗДІЛУ ПОЛІЦІЇ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2018) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaСтаття містить дослідження моделювання (імітації) службово-бойової діяльності поліцейського підрозділу поліції спеціального (особливого) призначення з урахуван- ням професійних та психологічних особливостей застосування такого методу насам- перед в службовій підготовці працівників поліції, де особлива увага приділяється пи- танню окреслення основних етапів організації такої навчальної діяльності, спектру застосованих методів та засобів, а також сформованості комплексу професійних ком- петентностей. The article contains a study on the simulation of the service and combat activity of the police unit of the special purpose police, taking into account the professional and psychological peculiarities of the use of such a method, primarily in the police training, where special attention is paid to the issue of the identification of the main stages of the organization of such educational activities, the spectrum of methods and means used, and as well as the formation of a complex of professional competencies.
- ДокументОсобливості використання категорій "правопорядок", "громадський порядок / безпека" та "публічна безпека" у законодавстві України(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaУ роботі розглянуто значення окремих правових категорій, котрі часто використовуються поліцейськими у характеристиці оперативно-службової діяльності органів і підрозділів Національної поліції України (далі – НПУ), а також входять до складу категоріального апарату в галузі теорії держави та права. Виокремлено та проаналізовано значення таких термінів, як правовий порядок, громадський порядок і безпека, а також публічна безпека, визначено особливості їх застосування в описі конкретних фахових ситуацій у контексті розгляду проблем правоохоронної діяльності та забезпечення безпеки у суспільстві. Опираючись на нормативно-правові акти, попередні напрацювання вчених- юристів і суміжні довідникові джерела, ми проаналізували основні концептуальні положення, пов’язані з особливим порядком застосування вищезазначених категорій у чинному законодавстві. Охарактеризовано особливості застосування категорії «правопорядок», котра вико-ристовується для опису та врегулювання ситуацій, що вирішуються тільки на основі правових норм і охороняються спеціальними державно-правовими засобами. Термін «громадський порядок» використовується для характеристики обставин, котрі впливають на забезпечення нормального стану суспільних відносин, визначають різні аспекти відновлення порушених спокійних умов суспільно корисної діяль-ності, відпочинку та повсякденного побуту людей. Термін «громадська безпека» традиційно застосовується для розгляду питань чи вирішення проблем, пов’язаних із факторами ускладнення стану суспільного життя, за яких визначені природні, технічні та інші джерела загальної небезпеки, на які людина впливає своєю діяльністю, не створюють значної загрози для життя і здо-ров’я людей і не потребують суттєвого залучення правоохоронних чи оперативно- рятувальних сил для забезпечення нормальної життєдіяльності населення чи збере-ження матеріальних цінностей. Термін «публічна безпека» знаходить своє місце у вітчизняному законодавстві у вирі-шенні всієї різноманітності потенційних безпекових проблем і в контексті появи будь-яких загроз для життя та здоров’я людей незалежно від їх масштабів під час організації та здійснення превентивної діяльності органами правопорядку (крім захищених Кон-ституцією приватних місць – недоторканність житла, невтручання в особисте і сімейне життя) на всій території країни, на яку розповсюджується юрисдикція держави. За результатами дослідження зроблено такі узагальнення: 1) терміни «правопорядок», «громадський порядок / безпека» та «публічна безпека» стосовно правоохоронної діяльності, а також слова і словосполучення, котрі міс-тять зазначені категорії, можуть вживатися у вітчизняному законодавстві як у широкому, так і у вузькому значеннях; 2) у широкому значенні вказані вище терміни, а також слова та словосполучення, до складу яких вони входять, можуть або ототожнюватися, або співвідноситися як загальне й окреме; 3) у вузькому значенні категорії «правопорядок», «громадська безпека» і «публічна безпека», а також слова та словосполучення, до складу котрих вони входять, розмеж-овуються між собою, оскільки відображують різні аспекти публічної діяльності уповноважених суб’єктів владних повноважень. The paper considers the importance of certain legal categories, which are often used by police in characterizing the operational and service activities of bodies and units of the National Police of Ukraine (hereinafter – NPU), and are a part of the categorical apparatus in the theory of state and law. The meanings of such terms as legal order, public order and security, as well as public safety are singled out and analyzed, the peculiarities of their application in describing of specific professional situations in the context of law enforcement and public safety are identified. Based on regulations, previous work of legal scholars and related reference sources, the conceptual provisions are analyzed, which are related to the special procedure for the application of the above mentioned categories in the current legislation. The peculiarities of the application of the category “law and order” are characterized, it is expediently used in the description and settlement of the situations that are resolved only on the basis of legal norms and are protected by special state legal means. The term “public order” is used to describe the circumstances that affect the normal state of social relations, define various aspects of the restoration of disturbed calm conditions of socially useful activities, rest and daily life of people. The term “public safety” is traditionally used when considering issues or solving problems that are associated with factors complicating the state of public life, under which natural, technical and other sources of general danger are identified, which person affects by his activity, do not pose a significant threat to life and human health and do not require significant involvement of law enforcement or operational and rescue forces to ensure the normal functioning of the population or the preservation of property. The term “public safety” finds its place in domestic law in addressing a variety of potential security issues and in the context of any threats to human life and health, regardless of their scale in the organization and implementation of preventive activities by law enforcement agencies (except of private constitutionally protected places – inviolability of home, non-interference in private and family life) throughout the country to which the jurisdiction of the state extends. According to the results of the study, the following generalizations were made: 1) the terms “law and order”, “public order / security” and “public safety” in relation to law enforcement, as well as words and phrases that contain these categories, may be used in domestic law in both broad and narrow meanings; 2) in a broad sense, the above mentioned terms, as well as the words and phrases of which they are a part, can either be identified with each other, or correlated as general and separate; 3) in the narrow sense of the category “law and order”, “public security” and “public safety”, as well as the words and phrases of which they are a part, are distinguished from each other, as they reflect different aspects of public activity of authorized subjects of power.
- ДокументПедагогічні можливості спеціальної фізичної та тактико-спеціальної підготовки щодо формування уполіцейських стійкого психоемоційного стану до негативної дії зовнішніх небезпек ( на прикладі навчання курсантів ЗВО МВС України)(2020-05-11) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, Nina
- ДокументПОРЯДОК НАДАННЯ ПОЛІЦЕЙСЬКИМИ ДОМЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПОТЕРПІЛІЙ ОСОБІ ПРИ УТОПЛЕННІ(Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021-12-23) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaВраховуючи сучасні підходи щодо надання домедичної допомоги потерпілим при утопленні, можемо визначити критерії її ефективності: 1) вчасне розпізнавання та правильна домедична допомога при проблемах дихання чи дихальної системи; 2) контроль шийного відділу хребта за наявності показань; 3) чітке слідування настанові «Зупинка серця». Taking into account modern approaches to the provision of first aid to drowning victims, we can determine the criteria for its effectiveness: 1) timely recognition and correct first aid for problems with breathing or the respiratory system; 2) control of the cervical spine in the presence of indications; 3) strict adherence to the "Cardiac arrest" instruction.
- ДокументПРОГНОЗУВАННЯ ПРАЦІВНИКОМ ПОЛІЦІЇ СЛУЖБОВО-ОПЕРАТИВНИХ ДІЙ ЯК ЧИННИК ТАКТИКИ ЗАТРИМАННЯ ПРАВОПОРУШНИКА В ЕКСТРЕМАЛЬНИХ УМОВАХ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, Nina; Омельченко, Віктор Миколайович; Omelchenko, ViktorУ роботі розкрито актуальність проблеми подальшого вдосконалення підготовки працівників Національної поліції України до ефективних дій під час припинення правопорушень і боротьби зі злочинцями. На основі проведено аналізу попередніх досліджень визначено потребу подальшого дослідження такого аспекту фахової діяльності поліцейського як прогнозування право- охоронцем власних дій, що є одним із важливих чинників при обранні тактики опера- тивних заходів (дій) у протиборстві із правопорушником. Проблемні питання набули подальшого розгляду, здійснено пошук ефективних шляхів удосконалення методики професійної підготовки працівників поліції до безпечних дій у зазначених умовах. Зазначено, що при виборі поліцейським алгоритму дій на місці події та конкретних тактичних способів його (алгоритму – уточнено нами) реалізації необхідно передусім звер- тати увагу на такі важливі аспекти: 1) психологічну стійкість правопорушника; 2) послі- довність у діях людини; 3) уникнення прямолінійності у виконанні задуманої тактичної схеми власної поведінки під час припинення правопорушення та затримання особи. Для підвищення ефективності службових дій поліцейського запропоновано вико- ристання ним таких тактичних прийомів в умовах очевидної загрози з боку право- порушника: нетипове застосування різноманітних підручних засобів на місці події, використання при припиненні правопорушення (затриманні особи) елементів одягу й інших власних речей людини, що створюватиме тактичну перевагу в діях правоохо- ронця (запас часу, вигідна позиція для активних дій чи нейтралізації нападу правопо- рушника, сприятливі умови для використання контратакувальних дій). Розглянуто деякі шляхи вдосконалення формування в поліцейських ефектив- них навичок припинення правопорушення, психолого-педагогічні підходи для покращення та відпрацювання тактико-спеціальних прийомів щодо їх застосування в боротьбі з правопорушниками: 1) уміння набувати позиційної переваги, застосу- вання різних способів відвернення уваги особи; 2) урахування елементів місцевості з метою мінімізації затрат сил і засобів на пошук і затримання злочинця; 3) виро- блення навичок і вмінь контролювати дії правопорушників, оперативне вживання ефективних захисних дій; 4) освоєння методики прогнозування поведінки правопо- рушника шляхом сприйняття та критичного оцінювання його реакцій за мімікою обличчя для своєчасного контролю моменту початку його активних дій (утечі з місця події, нанесення удару поліцейському або натискання противником на спусковий гачок зброї тощо); 5) стриманість працівників поліції в прояві власних емоцій при використанні ними певних тактичних дій для приховування намірів застосувати до правопорушників поліцейських заходів впливу (спецзасобів, зброї); засвоєння при- йомів компенсації видимої зовнішньої підготовки (візуальне зменшення сили рухів) раптовістю й точністю завдання удару; 6) розвиток власної спостережливості стосовно зовнішнього виду правопорушника з метою вибору адекватної тактики затримання, у тому числі й алгоритмів дій із застосуванням поліцейських заходів примусу. The article reveals the urgency of the problem of further improvement of training of National Police of Ukraine officers for effective actions in the cessation of offenses and in the fight against criminals. Based on the analysis of previous research, the necessity of further study of such an aspect of professional activity of the police as law enforcement forecasting of their own actions, which is one of the important factors in choosing tactics of operational measures (actions) in confrontation with the offender is defined. The problematic issues were further considered and effective ways to improve the methods of professional training of police officers for safe actions in these conditions were found. It is noted that when choosing a police algorithm for action at the scene and specific tactical methods of its (algorithm – we specified) it is necessary to pay attention to such important aspects as: 1) psychological stability of the offender; 2) consistency in human actions; 3) avoidance of straightforwardness in the implementation of the intended tactical scheme of their own behavior during the termination of the offense and detention of a person. To increase the efficiency of police officers, it is proposed to use the following tactics in the face of an obvious threat from the offender – atypical use of various improvised means at the scene, the use of clothing (other persons) items of clothing and other personal belongings, which will create a tactical advantage in actions of the militiaman (time reserve, favorable position for active actions or neutralization of attack of the offender, favorable conditions for use of counterattack actions). Some ways to improve the formation of effective police skills to stop the offense, psychological and pedagogical approaches to improve and work out tactics and special techniques for their use in combating offenders are considered: 1) the ability to gain positional advantage, the use of different ways to distract; 2) taking into account the elements of the area in order to minimize the cost of forces and means to search for and detain the offender; 3) development of skills and abilities to control actions of offenders, operative application of effective protective actions; 4) mastering the method of predicting the offender's behavior by perceiving and critically evaluating his reactions to facial expressions for timely control of the moment of the beginning of his active actions (fleeing the scene, hitting a police officer or pressing the enemy on the trigger, etc.); 5) restraint of police officers in expressing their own emotions when using certain tactical actions to conceal intentions to apply to offenders police measures of influence (special means, weapons); mastering the techniques of compensation of visible external training (visual reduction of force of movements) by the suddenness and accuracy of the impact task; 6) development of one's own observation of the offender’s appearance in order to select adequate tactics of detention, including algorithms of actions with the use of police coercive measures.
- ДокументСамостійна робота студентів як невід'ємний компонент навчального процесу(Одеса: ОДУВС, 2015) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaСтаттю присвячено питанню організації самостійної роботи студентів вищих нав-чальних закладів як виду навчальної діяльності, спрямованої на формування пізнавальних здібностей студентів, їх безперервну самоосвіту. Самостійна робота розглядається як вища форма цілеспрямованої навчальної діяльності, яка є спланованою, організаційно, методично спрямованою та відбувається без прямої допомоги викладача, але за його завданням, під його керівництвом, у спеціально відведений для цього час. Здійснено аналіз форм, методів, умов реалізації самостійної роботи; підкреслюється її роль у навчальному процесі. Статья посвящена исследованию проблемы организации самостоятельной работы студентов высших учебных заведений как вида учебной деятельности, направленной на формирование познавательных способностей студентов, их беспрерывное самообразование. Самостоятельная работа рассматривается як высшая форма целенаправленной учебной деятельности, которая является спланированной, организационно и методически направленной и осуществляется без прямой помощи преподавателя, но по его заданию, под его руководством, в специально отведенное для этого время. Осуществлен анализ форм, методов, условий реализации самостоятельной работы; подчеркивается её роль в учебном процессе. The article focuses on the issue of university students’ self-study training organization. The aim of the research is to identify the features of self-study training as a kind of educational activity aimed at developing students’ cognitive abilities, their continuous self-education; to define the nature of the notion “self-study training”, forms, methods and conditions of its realization. Self-study training is considered as the highest form of targeted educational activities which is planned, organized, aimed methodically and takes place without teachers’ direct assistance, but on their instructions, under their direction, in specially appointed time. The purpose of such activity is to learn the curriculum; to systematize and consolidate theoretical knowledge and practical skills; to form skills to use information from different sources; to develop students’ cognitive abilities and activity (creative initiative, independence, responsibility, self-discipline); to form the independence of thinking, abilities to self-development, self-improvement and self-realization; to develop students’ research skills. The author considers the essence of the notion “self-study training”, its definitions and classifications of this type of activity, forms, methods, conditions of its effective implementation, forms and methods of its control. The effectiveness of self-study in the educational process highly depends on the conditions of its organization, content and nature of tasks, the logic of their construction, the achievement quality in the course of this work. The level of self-study training organization considerably affects the development of the students’ sustained interest in the academic disciplines, the degree of their cognitive activity and the process of mastering knowledge and skills. The prospects of the further research are the comprehensive review of different forms and methods of students’ self-study training organization and the teachers’ role in this process.
- ДокументСЛУЖБОВО-БОЙОВА ДІЯЛЬНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА СЛУЖБОВО-ТРУДОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПРАЦІВНИКІВ ПОЛІЦІЇ ПІДРОЗДІЛУ СПЕЦІАЛЬНОГО ПРИЗНАЧЕННЯ(Одеса: ОДУВС, 2017-02-24) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, Nina
- ДокументУДОСКОНАЛЕННЯ ЗАГАЛЬНИХ ТА СПЕЦІАЛЬНИХ ШВИДКІСНИХ ЯКОСТЕЙ У ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ТА ПОЛІЦЕЙСЬКИХ ЗАКЛАДІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ МВС УКРАЇНИ (НА ПРИКЛАДІ ХЕРСОНСЬКОГО ФАКУЛЬТЕТУ ОДУВС)(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, NinaУ роботі обґрунтовано актуальність вирішення проблеми вдосконалення фізичної підготовки поліцейських як однієї з умов ефективного забезпечення публічної без- пеки та охорони громадського порядку. На основі аналізу сучасних наукових дослі- джень провідних вчених визначено необхідність подальшого вдосконалення мето- дики розвитку загальних та спеціальних швидкісних якостей працівників поліції як компоненту їх фізичної підготовки. Уточнено поняття швидкісних якостей людини, розкрито відмінності елементар- них та комплексних форм їх прояву в особи, а також специфіку простої та склад- ної реакції залежно від одного чи кількох одночасних або послідовних подразників. Обґрунтовано значення швидкості рухової реакції правоохоронця як відповідь на несподіваний, раптовий сигнал певним рухом чи дією (має вирішальне значення під час фізичного протиборства з супротивником, наприклад, затримання правопоруш- ника), а також проаналізовано складові компоненти реакції – латентний (прихова- ний) та моторний. Визначено умови розвитку швидкості простої реакції – використання повторного, максимально швидкого виконання рухів за сигналом, а також спеціальні методи (ана- літичний та сенсорний). Звернуто увагу на важливість впливу передбачення працівником поліції дії (дій) правопорушника у конкретній ситуації за рахунок скорочення часу реакції правоохо- ронця на фазу підготовки руху супротивником, а не на сам його рух (забезпечується ухилення від ударів супротивника на ближній і середній дистанціях за умови меншої тривалості удару за час проведення захисних дій). Підкреслено домінуюче значення швидкості виконання цілісних рухових дій (ударів, кидків, больових прийомів, захис- них дій, змін положень тіла, переміщень тощо) у реальному двобої з супротивником. У межах щорічного оцінювання фізичної підготовленості населення України про- ведено визначення рівнів фізичної підготовленості постійного та перемінного складу Херсонського факультету Одеського державного університету внутрішніх справ. Встановлено, що загалом домінує достатній рівень загальної фізичної підготовленості здобувачів вищої освіти та поліцейських навчального підрозділу. Також експеримен- тально виявлено, що в учасників тестування переважає середній рівень швидкісних якостей, а низький рівень цього показника фізичної підготовки складає доволі значну частку зазначеного вище компоненту загальної фізичної підготовленості. Розглянуто основні методи розвитку швидкісних якостей: 1) метод суворо регла- ментованих вправ – застосовується за умови обов’язкового дотримання таких правил: а) тривалість повторення вправи має запобігати зниженню швидкості рухів унаслідок настання втоми; б) інтервали відпочинку під час повторення вправ мають забезпе- чувати відновлення працездатності; в) необхідність ґрунтовного засвоєння техніки швидкісної вправи; г) між повтореннями вправи – обов’язковий відпочинок; 2) ігро- вий метод; 3) змагальний метод. Серед перелічених вище основним засобом розвитку швидкості є вправи, які можна виконувати з граничною швидкістю (швидкісні вправи). Запропоновано вправи, котрі можуть бути використанні для розвитку у поліцейських загальних та спеціальних швидкісних якостей: 1) швидкості бігу; 2) швидкості виконання при- йомів фізичного впливу. На основі зроблених у статті висновків та з метою подальшого вдосконалення комп- лексного підходу щодо розвитку гармонійної фізичної підготовки сучасних поліцей- ських визначено перспективні напрями для нових наукових досліджень. The urgency of solving the problem of improving the physical training of police officers as one of the conditions for effective public safety and protection of public order is substantiated in the work. Based on the analysis of modern scientific researches of leading scientists, the necessity for further improvement of methods for the development of general and special speed qualities of police officers as a component of their physical training has been identified. The concept of speed qualities of the person is specified, differences of elementary and complex forms of their display in the person, and also specificity of simple and difficult reaction depending on one or several simultaneous or consecutive stimuli are revealed. The value of the speed of motor reaction of a law enforcement officer as a response to an unexpected, sudden signal with a certain movement or action (crucial in physical confrontation with the enemy, for example, when apprehending the offender)is substantiated, and the components of the reaction – latent (hidden) and motorare analyzed. The conditions for the development of the speed of a simple reaction– the use of repeated, as fast as possible movements on the signalare determined, as well as special methods (analytical and sensory). Attention is drawn to the importance of the police officer’s prediction of the offender’s actions (actions) in a particular situation by reducing the reaction time of the militiaman to the phase of preparation of the enemy’s movement, and not to his movement itself (evasion of blows of the opponent on short and average distances at shorter duration of blow during carrying out of protective actions is provided). The dominant value of the speed of performance of integral motor actions (blows, throws, pain techniques, defensive actions, changes in body positions, movements, etc.) in a real duel with the enemy is emphasized. Within the framework of the annual assessment of physical fitness of the population of Ukraine, the levels of physical fitness of the permanent and variable staff of the Kherson faculty of the OSUIA were determined. It is established that, in general, a sufficient level of general physical fitness of higher education applicants and police officers of the training unit dominates. It was also experimentally found that the average level of speed qualitiesof the test participants is dominated, and the low level of this indicator of physical training is quite a significant proportion of the above component of general physical fitness. The main methods of development of speed qualities are considered: 1) the method of strictly regulated exercises – is applied on condition of obligatory observation of the following rules: a) duration of repetition of exercise should prevent decrease in speed of movements due to fatigue; b) rest intervals when repeating exercises should ensure recovery; c) the need for thorough mastering of speed exercise techniques; d) between repetitions of the exercise –obligatory rest; 2) game method; 3) competitive method. Among the listed above, the main means of developing speed are exercises that can be performed at maximum speed (speed exercises). Exercises that can be used for the development of general and special speed qualities of police officers are proposed: 1) running speed; 2) speed of performance of receptions of physical influence. On the basis of the conclusions made in the article and in order to further improve of the integrated approach to the development of harmonious physical training of modern police officers, promising areas for new scientific researchers have been identified.
- ДокументФІЗИЧНЕ ВИХОВАННЯ ПІД ЧАС ТАБІРНОГО ЗБОРУ ЯК ЕЛЕМЕНТ ПРОФЕСІЙНОЇ АДАПТАЦІЇ МАЙБУТНІХ ПРАВООХОРОНЦІВ (З ДОСВІДУ РОБОТИ ХЕРСОНСЬКОГО ФАКУЛЬТЕТУ ОДУВС)(Одеса: ОДУВС, 2020-11-27) Голенко, Ніна Миколаївна; Holenko, Nina; Зіньковський, А.С.; Zinkovskyi, A.S.Розроблена та реалізована кафедрою СФтаВП система профадаптаційної роботи із цьогорічними випускниками закладів середньої освіти під час проведення табірного збору у Херсонському факультету ОДУВС показала свою ефективність: курсанти нового набору гідно влилися у ряди правоохоронців, найактивніші з них за цей час вже проявили себе з кращого боку у навчанні та службовій діяльності. The system of professional adaptation work developed and implemented by the SFtaVP department with this year's graduates of secondary education institutions during the camp gathering at the Kherson faculty of the State Academy of Medical Sciences has shown its effectiveness: the cadets of the new batch have decently joined the ranks of law enforcement officers, the most active of them during this time have already shown themselves from the best side in their studies and service activities.