Перегляд за Автор "Babenko, Andrii"
Зараз показуємо 1 - 20 з 44
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументCHRONIC ALCOHOLISM TREATMENT IN CUSTODIAL FACILITIES: UKRAINE’S EXPERIENCE DURING INDEPENDENCE(Wiadomości Lekarskie, 2019) Babenko, Andrii; Бабенко, Андрій Миколайович; Mazurenko, Oleksandr; Мазуренко, Олександр Васильович; Mernyk, AnastasiiaIntroduction: Chronic alcoholism is a powerful catalyst for commission of many serious and particularly grave crimes - intentional homicide, bodily damage, robbery, plundering, traffic safety violations that led to fatalities. The vast majority of these offenders are sentenced to imprisonment. Although independent Ukraine refused their compulsory treatment, such experience, unfortunately, did not improve the situation. This will require finding new ways of solving the alcoholism problem that may be of interest to both post-Soviet countries and developed democracy countries. The aim of this research is to trace the evolution of chronic alcoholism treatment in Ukrainian penitentiary institutions, identify the causes of its poor effectiveness under the current approach, and suggest some ways to minimize the negative impact of this disease on a patient and society. Material and methods: The study is grounded in dialectical, historical, comparative, analytical, synthetic, statistical, monographic, sociological (interview) and criminological mapping research methods. The calculations and mapping were done using Microsoft Word 2016, Adobe Photoshop CS6 and Quick Map 2.2. According to the General Prosecutor’s Office of Ukraine, criminal intensity of perpetrators of alcohol intoxication was calculated, and due to the analysis of medical and technological documentation on standardization of medical assistance to alcoholics, the peculiarities of voluntary treatment principle of convicted persons were established. The study group consists of 50 medical professionals working in the medical units of penitentiary and civilian healthcare facilities. Results: According to 3/4 of the surveyed experts, about 50% of convicts need treatment for alcoholism. The factors that influence the increase in concentration of such persons in penitentiary institutions are: prevalence of alcoholism in the whole country; alcohol illegal use in penitentiary institutions; detaining of large mass of household alcoholics in penitentiary; exclusively voluntary treatment and medico-social rehabilitation; lack of alternative treatment methods for alcoholism and consolidation of the lasting effect of this treatment; etc. The consequences of the above are often further decay of alcohol; involvement in this pernicious habit of new unstable persons, especially young convicts; lack of qualified medical care, even in urgent cases that threaten person’s life; genetic addiction of subsequent generations; relapse and recurrence of criminal behavior; etc. Conclusions: There is a need for immediate monitoring of people with chronic alcoholism and alternative treatment modalities, such as substance abuse replacement therapy; allocation of material resources for implementation of specific measures aimed at reducing the alcoholism level of convicts; immediate receipt of licenses by medical units of penitentiary institutions that do not have them, etc. Вступ: Хронічний алкоголізм є потужним каталізатором вчинення багатьох тяжких та особливо тяжких злочинів - умисних вбивств, тілесних ушкоджень, розбоїв, розкрадань, порушень безпеки дорожнього руху, що призвели до летальних наслідків. Переважна більшість цих правопорушників засуджена до позбавлення волі. Хоча незалежна Україна відмовилася від їх примусового лікування, такий досвід, на жаль, не покращив ситуацію. Це вимагатиме пошуку нових шляхів вирішення проблеми алкоголізму, які можуть зацікавити як країни пострадянського простору, так і країни розвиненої демократії. Мета дослідження – простежити еволюцію лікування хронічного алкоголізму в пенітенціарних установах України, виявити причини його низької ефективності за сучасного підходу та запропонувати шляхи мінімізації негативного впливу цього захворювання на пацієнта та суспільство. Матеріал і методи. Дослідження базується на діалектичному, історичному, порівняльному, аналітичному, синтетичному, статистичному, монографічному, соціологічному (інтерв’ю) та кримінологічному картографічному методах дослідження. Розрахунки та картографування виконано за допомогою Microsoft Word 2016, Adobe Photoshop CS6 та Quick Map 2.2. Як повідомляє Генеральна прокуратура України, підраховано злочинну активність винних у стані алкогольного сп’яніння, а за допомогою аналізу медико-технологічної документації щодо стандартизації медичної допомоги хворим на алкогольне сп’яніння встановлено особливості принципу добровільного лікування засуджених.До складу навчальної групи входять 50 медичних працівників, які працюють у медичних частинах пенітенціарних та цивільних закладів охорони здоров’я. Результати: На думку 3/4 опитаних експертів, близько 50% засуджених потребують лікування алкоголізму. Факторами, що впливають на збільшення концентрації таких осіб в установах виконання покарань, є: поширеність алкоголізму в цілому по країні; незаконне вживання алкоголю в установах виконання покарань; затримання великої маси побутових алкоголіків в пенітенціарний; виключно добровільне лікування та медико-соціальна реабілітація; відсутність альтернативних методів лікування алкоголізму та закріплення стійкого ефекту це лікування; і т. д. Наслідками перерахованого найчастіше є подальше розкладання спирту; залучення до цієї згубної звички нових нестійких осіб, особливо молодих засуджених; відсутність кваліфікованої медичної допомоги, навіть у невідкладних випадках, що загрожують життю людини; генетична залежність наступних поколінь; рецидив і рецидив злочинної поведінки; Висновки: існує потреба в негайному моніторингу людей з хронічним алкоголізмом і альтернативних методах лікування, таких як замісна терапія зловживання психоактивними речовинами; виділення матеріальних ресурсів для здійснення конкретних заходів, спрямованих на зниження рівня алкоголізму засуджених; негайне отримання ліцензій медичними частинами установ виконання покарань, які їх не мають, тощо.
- ДокументCORRUPTION IN MEDICAL SPHERE OF UKRAINE: CURRENT SITUATION AND WAYS OF PREVENTION(Wiadomości Lekarskie, 2019) Batyrgareieva, Vladislava; Babenko, Andrii; https://orcid.org/0000-0002-9498-2484; Kaija, SandraIntroduction: All social life spheres in Ukraine are influenced by corruption. Ukrainian citizens were inquired in order to determine corruption rate in various social spheres. It was conditioned by reforming criminal justice and administrative management, which is directed, particularly, for liquidation of corruption in the state. Special emphasize is stressed on corruption rate in the medical sphere. The aim of the article is to determine: 1) population’s attitude towards to corruption, in particular, in the medical sphere; 2) the most corruptive social spheres; 3) efficiency of anti-corruption measures; 4) readiness of population to participate into struggle with corruption. Materials and methods: The study is grounded on dialectical, comparative, analytic, synthetic, sociological (special-purpose inquiry form, interview), statistic and comprehensive research methods. The study group consisted of 1 120 citizens and 513 medical and pharmaceutical professionals of Ukraine. Questions were related to: 1) citizens’ contact with corruption; 2) corruption expansion rate in state authorities, self-governing authorities, in various infrastructure spheres, particularly, in healthcare; 3) awareness about struggle with corruption in the state and in the region and determination of citizens’ readiness to cope with corruption. Results: Corruption contact level of citizens remains steadily high. Corruption in the medical sphere is the most widespread: during the previous year before the inquire 63% respondents were involved into corruptive schemes. Corruption in the medical sphere can be subdivided in the following levels: from patient to doctor; inside the hospital – from a healthcare institution employee to the executive hospital staff; on state level concerning state procurements of medications. A bribe to health care professionals was given for: receipt of a sick leave certificate and various references (for example, about unfitness for military service, fitness for driving a car or fulfillment of particular works); high-quality conduct of an operation, medical servicing rendering; writing out a “necessary” prescription; approval or hiding of any bodily injuries; falsification of a true cause of death. All health care professionals have come across different corruptive practices, among which the following payments are widespread: for employment in a hospital, license for private medical practice or establishment of private clinics, “avoidance” of checks of healthcare institutions’ activity. The largest bribes are given state officials for participation in tenders for medical drugs supply by pharmaceutical companies. All health care professionals have come across different corruptive practices, among which the following payments are widespread: for employment in a hospital, license for private medical practice or establishment of private clinics, “avoidance” of checks of healthcare institutions’ activity. Conclusion: Corruption on the sphere of medical practice is complex phenomenon. The conducted poll made it possible to structure the corruption problem, to see its various levels and levels. In respondents’ opinion, a scrupulous information campaign is a positive tendency: 45% consider this is a guarantee of anticorruption. Nevertheless, only 5% respondents assume personal notification of anticorruption bodies about receipt of a bribe by medical staff.
- ДокументENERGY INFRASTRUCTURE OBJECTS OF UKRAINE AS A PUBLIC HEALTH THREAT: CRIMINOLOGICAL ANALYSIS(Wiadomości Lekarskie, 2019) Batyrgareieva, Vladyslava; Kalinina, Alina; Babenko, Andrii; Бабенко, Андрій МиколайовичIntroduction: There are currently a number of energy infrastructure objects in Ukraine, including nuclear power plants whose failure or destruction due to various factors, including criminogenic ones, can have serious and even irreversible negative consequences not only for the state’s national security but also for public health and environment as a whole at local, regional, national and even interstate levels. In the context of the recent criminal violence’s escalation that has been observed in Ukraine, such objects can be deliberately harmed, which will inevitably lead to an environmental disaster. Therefore, it is obviously necessary to conduct criminological monitoring of threats for public health related to possible disruptions in operation of critical infrastructure in the energy sector. The aim:of this research is to assess the risks for public health resulting from the critical infrastructure’s operation in the energetical field of Ukraine by criminological analysis of certain crime types and propose measures to minimize their negative impact on public health. Materials and Methods: The study is grounded on dialectical, hictorical, comparative, logical, analytical, synthetic, statistical comprehensive and cartographic research methods. The calculations and mapping were done using Adobe Photoshop CS6, Microsoft Excel 2016, Microsoft Word 2016 and QuickMap 2.2. The sources of the study are the statistical reports of Ukrainian law enforcement agencies, analytical materials of the Organization for Security and Co-operation in Europe, specialized literature on medicine and law. Results: The country’s energy system, including its nuclear, gas and oil pipelines, belongs to the country’s critical infrastructure, since any disruption to their operations or their destruction will inevitably lead to a number of negative consequences, including damage for public health in a large area as a result of environmental pollution. The analysis of criminological statistics shows that the real threat to the functioning of such objects in Ukraine is currently represented by criminal acts, which can lead to disruption of the analyzed objects (terrorism, cases of illegal handling of weapons, ammunition, or explosives, creation of non-statutory paramilitary or armed formations, etc.). At the same time, it has been established and clearly demonstrated by the mapping method that there is an increased level of violence and auto-aggression (suicide) in the areas of nuclear energy facilities deployment. This fact does not exclude the negative impact of energy infrastructure functioning on public health. Conclusion: By the time that critical energy infrastructure facilities operate fully and in a normal mode, it is extremely dangerous to conduct any large-scale military operations in Ukraine. Even a minor disturbance in the normal operation of such facilities is a potential danger for public health over a large area. The danger of such objects being violated is also emphasized by the fact that under normal rating their impact on public health is evident, which is confirmed by statistics, in particular, on suicides among local community, level of pre-meditated murders on the territories of relevant regions, etc. In addition, such objects are a potential target for acts of terrorism, the results of which can also be catastrophic. In this regard, the development of measures’ system of minimizing the negative impact on mental and physical health of people living in the territory of critical infrastructure’s location is particularly relevant. Вступ: На сьогодні в Україні існує низка об’єктів енергетичної інфраструктури, в тому числі атомних електростанцій, вихід з ладу або руйнування яких внаслідок різних факторів, у тому числі криміногенного характеру, може мати серйозні та навіть незворотні негативні наслідки не лише для національної безпеки держави, а й для суспільства. здоров'я та довкілля в цілому на місцевому, регіональному, національному та навіть міждержавному рівнях. В умовах ескалації кримінального насильства, що спостерігається останнім часом в Україні, таким об’єктам може бути завдано свідомої шкоди, що неминуче призведе до екологічної катастрофи. Тому вочевидь необхідним є проведення кримінологічного моніторингу загроз здоров’ю населення, пов’язаних з можливими порушеннями роботи об’єктів критичної інфраструктури в енергетиці. Мета дослідження – шляхом кримінологічного аналізу окремих видів злочинності оцінити ризики для здоров’я населення внаслідок функціонування критичної інфраструктури в енергетичній сфері України та запропонувати заходи щодо мінімізації їх негативного впливу на здоров’я населення. Матеріали і методи. Дослідження базується на діалектичному, історичному, порівняльному, логіко-аналітичному, синтетичному, статистичному комплексному та картографічному методах дослідження. Обчислення та картографування виконано за допомогою Adobe Photoshop CS6, Microsoft Excel 2016, Microsoft Word 2016 та QuickMap 2.2. Джерелами дослідження є статистичні звіти правоохоронних органів України, аналітичні матеріали Організації з безпеки та співробітництва в Європі, спеціальна література з медицини та права.Результати: Енергетична система країни, включно з ядерною, газо- та нафтопроводами, належить до критичної інфраструктури країни, оскільки будь-який збій у її роботі чи руйнування неминуче призведе до низки негативних наслідків, у тому числі до шкоди здоров’ю населення у великих масштабах. площі внаслідок забруднення навколишнього середовища. Аналіз кримінологічної статистики показує, що реальну загрозу функціонуванню таких об’єктів в Україні на сьогодні становлять злочинні дії, які можуть призвести до зриву аналізованих об’єктів (тероризм, випадки незаконного поводження зі зброєю, бойовими припасами або вибуховими речовинами, нестатутних воєнізованих чи збройних формувань тощо). Водночас, картографічним методом встановлено та чітко продемонстровано, що в районах розміщення об’єктів атомної енергетики спостерігається підвищений рівень насильства та аутоагресії (суїцидів). Цей факт не виключає негативного впливу функціонування енергетичної інфраструктури на здоров'я населення. Висновок: доки об’єкти критичної енергетичної інфраструктури запрацюють повноцінно та в нормальному режимі, проводити будь-які масштабні військові дії в Україні вкрай небезпечно. Навіть незначне порушення нормальної роботи таких об’єктів становить потенційну загрозу для здоров’я населення на великій території.Небезпека порушення таких об’єктів підкреслюється також тим, що за нормальної оцінки їх вплив на здоров’я населення є очевидним, що підтверджується статистичними даними, зокрема щодо самогубств серед місцевого населення, рівня умисних вбивств на територіях відповідних регіонів тощо. Крім того, такі об’єкти є потенційною мішенню для терористичних актів, наслідки яких також можуть бути катастрофічними. У зв’язку з цим особливо актуальною є розробка системи заходів щодо мінімізації негативного впливу на психічне та фізичне здоров’я людей, які проживають на території розміщення об’єктів критичної інфраструктури.
- ДокументMapping Method in Research of Drug Crime Regional Criminological Features (Ukrainian sample)(2018-10-10) Babenko, Andrii; Бабенко, Андрій Миколайович; Tarasenko, Ruslan; Тарасенко, Руслан Владиславович; Ostrohliadov, Oleksandr; Остроглядов, Олександр ІгоровичThe purpose of this study is to identify opportunities and determine the effectiveness of criminology. Метою даного дослідження є виявлення можливостей та визначення ефективності кримінології.
- ДокументObtaining the testimony of a minor during the pre-trial investigation under the laws of Ukraine(2021) Zarubei, Viktoriia; Komarynska, Yuliia; Babenko, Andrii; https://orcid.org/0000-0002-9498-2484; Sukhomlyn, Yuliia; Kononenko, NataliiaThe scientific article, based on the provisions of the theory of criminal procedure, criminology, psychology, reveals the problems of obtaining the testimony of a minor during the pre-trial investigation according to the laws of Ukraine. It is noted that the method of obtaining testimony should be based on the age and procedural status of the minor, which requires a special approach considering the vulnerable state, social immaturity, and the risk of violation of the rights and freedoms of such persons. The study used general scientific methods to determine certain legal categories that characterize the interrogation procedure of a minor, as well as special methods. The practice of introducing «green rooms» in the field of criminal justice is recognized as promising, as the child’s environment during relevant procedural actions is extremely important for establishing contact with the child. It is concluded that the lack of desirability of classifying a minor suspect as a subject for questioning in court during a pre-trial investigation is justified, as it would be contrary to the requirements of the law on the immediacy of the examination of evidence in court.
- ДокументSUICIDE AS AN INDICATOR OF THE PUBLIC MENTAL HEALTH IN UKRAINE (INCLUDING PERIOD OF COVID-19)(2020) Batyrgareieva, Vladyslava; Kalinina, Alina; Babenko, AndriiThe aim: This article aims to analyze the rates of suicide as an indicator of public mental health, to consider the suicidal map of the territory of Ukraine (including to check the manifestation of such a territorial characteristic as the Albanian paradox); calculate the price of suicide for the socio-economic development of the Ukrainian state, consider the risks of suicide that have arisen as social and criminological consequences of the COVID-19 pandemic. Materials and methods: The study is based on the analytical materials of the Ministry of Health of Ukraine and the WHO; the information and analytical data of the General Prosecutor's Office of Ukraine, the State Statistics Service of Ukraine and sectoral statistics for the period of 2015-2019, etc. The article is based on dialectical, analytical, synthetic, comparative, statistical, cartographic, and sociological methods of research and the method of potential demography. The theoretical basis of the article is specialized literature on medicine, suicidology, law, sociology, and cartography. Results: In Ukraine, the death rate from suicide in recent years averages 1.1% of the total number of deaths. The rate of suicide decline in Ukraine has slowed significantly over the past five years, which is an alarming symptom. There are almost strict proportions between male and female suicide (men commit four out of five suicides). The level of self-harm per 100,000 population of Ukraine remains almost stable, indicating a severe demographic crisis in Ukraine. Women in Ukraine are less likely to commit suicide than in European countries. In Ukraine in recent years, contrary to European trends, suicide has dominated among the elderly aged 65+. The number of years of potential life loss for male and female suicides in Ukraine is 103 thousand, and the number of working years is almost 100 thousand. The losses for Ukraine from the unlived life of those who died as a result of suicide in 2019 are almost USD 341 billion. Conclusions: In 2019, suicides accounted for almost 21% of deaths from external causes among Ukraine's population. The most intense suicidal situation is observed in the central part of the country's geographical map along the imaginary vertical axis “North-South” (Kherson, Chernihiv, Cherkasy, Vinnytsia, Zaporizhia, Kirovohrad, Sumy, Poltava, Dnipropetrovsk, Mykolaiv regions). During the COVID-19 pandemic, many additional factors increase the risk of suicide among individuals who are at heightened risk of suicide or are actively suicidal, and among the general population.
- ДокументАВТОНОМНА РЕСПУБЛІКА КРИМ: НАСЛІДКИ ОРГАНІЗОВАНОЇ ЗБРОЙНОЇ АГРЕСІЇ НА ПІВДНІ УКРАЇНИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ ПО ДЕОКУПАЦІЇ(Одеса: ОДУВС, 2023-02-24) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Джелілова, М.А.; Dzhelilova, M.A.Автори вважають, що враховуючи регіональні особливості географічного, кліматичного, демографічного, економічного і соціального характеру АР Крим, вже сьогодні необхідно розпочати підготовку управлінського кадрового потенці- алу, який би мав здібності на навички роботи в нових, постдеокупаційних умовах АР Крим. Потребує налагодження специфічної підготовки працівників правоохоронних органах з набором компетенцій з особливостями роботи у регіонах морського, гірського та курортного типу (тут провідна роль відводиться Одеському державному університету внутрішніх справ). Враховуючи, що населення Криму майже дев’ять років провело в окупації, нашій країні необхідно підготувати ряд проектів нормативних актів з відновлення суверенітету над визволеними територіями та розробити алгоритми дій з різними категоріями осіб, які перебували в окупації; потрібно адекватно оцінювати ризики, з якими ми можемо зіштовхнутися, а це, насамперед, – це прогнозоване протистояння українській владі з боку організованої та загально кримінальної злочинності, транскордонної наркозлочинності, агресивні прояви з боку зрадників, колоборантів та глорофикантів, а також з боку окремих диверсійних та озброєних злочинних елементів. Варто також готуватися до підготовки управлінських та наукових кадрових резервів, а також фахівців з підготовки психологів, поліцейських, працівників юстиції, прокуратури, Суду, СБУ, державних службовців, яких в оперативному порядку після звільнення територій можна буде долучити до роботи в АР Крим. Варто пам’ятати, що заходи з майбутньої реінтеграції окупованих територій вже сьогодні мають носити цілісний, системний та плановий характер. The authors believe that, taking into account the regional features of the geographical, climatic, demographic, economic and social nature of the Autonomous Republic of Crimea, it is necessary to start training the management personnel potential alu, who would have the ability to work in the new, post-deoccupation conditions of the Autonomous Republic of Crimea. It requires the establishment of specific training of employees of law enforcement agencies with a set of competencies with the peculiarities of work in maritime, mountain and resort-type regions (here the leading role is assigned to the Odessa State University of Internal Affairs). Considering that the population of Crimea spent almost nine years under occupation, our country needs to prepare a number of draft normative acts on the restoration of sovereignty over the liberated territories and to develop algorithms for actions with various categories of persons who were under occupation; it is necessary to adequately assess the risks that we may face, and this, first of all, is the predicted opposition to the Ukrainian authorities on the part of organized and general criminal crime, cross-border drug crime, aggressive manifestations on the part of traitors, collaborators and glorificants, as well as on the part of individual subversive and armed criminal elements. It is also worth preparing for the training of managerial and scientific personnel reserves, as well as specialists for the training of psychologists, police officers, employees of the justice system, the prosecutor's office, the Court, the Security Service of Ukraine, civil servants, who will be able to be assigned to work in the Autonomous Republic of Crimea in an operational manner after the liberation of the territories. It is worth remembering that the measures for the future reintegration of the occupied territories should already have a holistic, systematic and planned character.
- ДокументАналіз сучасної криміногенної ситуації в Україні як інформаційна модель для розробки стратегії зменшення можливостей вчинення злочинів(Національний науковий центр «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса», 2020) Батиргареєва, Владислава Станіславівна; Batyrhareieva, Vladyslava; Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, AndriiУ підґрунті процесу розробки ефективної стратегії зменшення можливостей вчинення злочинів має знаходитися інформаційна модель наявної криміногенної ситуації. Цією моделлю охоплюються як кількісно-якісні показники злочинності, так і визначальні закономірності її розвитку й відтворення. Метою статті є ретельний аналіз криміногенної ситуації, що склалася в Україні в останні роки і що визначає характер злочинності. Завдяки такому аналізу стає можливим створення цілісної інформаційної моделі існування й розвитку злочинних проявів у країні, що братиметься до уваги під час розробки відповідних стратегій запобігання злочинності. У ході дослідження застосовано діалектичний, порівняльний, аналітичний, статистичні та інші методи обробки й аналізу наявного матеріалу. Установлено, що напружена соціально-економічна та воєнно-політична обстановка в Україні викликала появу нових трендів у кримінальному «бутті» нашої держави. Це знайшло свій прояв, по-перше, у кардинальній зміні структури злочинності; по-друге, у погіршенні її якісних характеристик; по-третє, у крміналізації цілої низки нових суспільно небезпечних діянь, які раніше не вважалися злочинами; по-четверте, у реєстрації правоохоронними органами злочинних діянь, які у минулому взагалі не були відомі українському суспільству. Перед вітчизняною криміно-логічної наукою постає завдання постійного моніторингу розвитку криміногенної ситуації в Україні з тим, щоб завчасно опрацювати ефективні способи та засоби стабілізації цієї несприятливої ситуації. The complex process of developing effective measures covered by the strategy to reduce the possibility of committing crimes should be based on an objective information model of the existing criminal situation in the country. In turn, this information model includes, first, quantitative and qualitative indicators of crime, the main source of which is official criminal law statistics, and, secondly, contains information about the established by theoretical analysis determining the patterns of development and reproduction of criminal reality. At the same time, the task of this information model is to create predictive scenarios of possible options for further development of the criminal situation both in the country as a whole and in its individual regions. The purpose of this article is an in-depth analysis of quantitative and qualitative indicators of the criminal situation in Ukraine over the past seven to eight years. Such an analysis of the main types of criminal manifestations allows us to determine the nature of modern crime, to identify the most unfavorable trends in its development. This analysis makes it possible to create a complete detailed information model of the existence and development of criminal manifestations in the country, which should always be taken into account when developing appropriate crime prevention strategies. This is the link between criminological theory and practice. During the research, the authors applied dialectical, comparative, analytical, statistical, and other methods of processing and analyzing statistical material that characterizes the state of crime in Ukraine. The study found that the difficult socio-economic and militarypolitical situation that has been observed in Ukraine in recent years has contributed to the emergence of a number of new trends in the criminal reality of our state. These new trends are reflected in the following: the structure of crime has changed dramatically due to the prevalence of so-called crimes of aggression (violent, self-serving and violent crime, crimes against personal freedom, public safety, etc.); the quality of crime indicators has deteriorated due to an increase in the proportion of serious and especially serious crimes; a number of new socially dangerous acts that were not previously considered crimes have appeared in the criminal code; law enforcement agencies register criminal acts in large numbers, as in the past they were not known to the Ukrainian society at all; and so on. In connection with the above, the main conclusion is made that the national criminological science faces the task of systematic monitoring of the development of the criminal situation in Ukraine in order to work out in advance effective ways and means to stabilize this unfavorable situation.
- ДокументАНАЛІЗ ТА ЗАПОБІГАННЯ КРИМІНАЛЬНИМ ПРАВОПОРУШЕННЯМ, ЩО ВЧИНЯЮТЬСЯ ОЗБРОЄНИМИ МОЛОДІЖНИМИ ОРГАНІЗОВАНИМИ УГРУПУВАННЯМИ(Одеса: ОДУВС, 2022) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, AndriiУ статті здійснено кримінологічний аналіз кримінальних правопорушень, які вчиняються озброєними молодіжними організованими угрупуваннями. Представлено їх кількісно-якісні параметри у сучасних умовах. Виділено основні чинники, які впливають на їх кількісно-якісні зміни. Зазначено, що в умовах сучасних викликів війни в Україні надзвичайно гостро постає питання підтримання правопорядку в країні. На думку автора, зруйновані міста та села, знищена соціально-економічна інфраструктура, зруйновані будівлі та підприємства, тисячі загиблих, неконтрольований обіг зброї і т. д. призвели до небувалих негативних зрушень у соціально-економічних, політичних та демографічних процесах – до масової міграції, безробіття, збідніння та знедолення колосальної кіль- кості українців. Усе це поставило мільйони людей в умови фізичного виживання. Масове переселення громадян із територій активних бойових дій призвело до аномальної концентрації великої кількості населення у відносно небезпечних регіонах України. Доведено, що така ситуація призвела до нових кримінологічних реалій, до появи нових форм та видів злочинної діяльності. Особливо небезпечними виявилися організовані форми озброєної злочинної діяльності, яка вчиняється переважно особами молодого віку. На основі аналізу статистичних даних установлено, що за останні 10 років кількість учинених моло- дими людьми злочинів в Україні у чотири рази перевищує збільшення частки молоді серед усього населення. Останнім часом молоддю вчиняється 30,5% злочинів, це практично кожен третій злочин, Переважна більшість із них містить ознаки озброєної, організованої злочинності. Доведено, що серед великої кількості злочинів, які вчиняються у нинішній період, озброєними молодіжними організованими угрупуваннями найчастіше вчиняються: злочини терористичного характеру, умисні убивства, тяжкі тілесні ушкодження, зґвалтування, розбої та грабежі, мародерство, формування організованих незаконних озброєних об’єднань тощо. Висока частка у структурі молодіжної злочинності пов’язана з організованим незаконним обігом наркотиків та зброї тощо. Характерні особливості злочинності молодіжних угрупувань – згуртованість, озброєність, невиправдана жорстокість та надмірна агресивність. Установлено, що до основних чинників, які впливають на стан злочинності, що вчиняється озброєними молодіжними організованими угрупуваннями, відносяться: руйнування промислового комплексу; втрати чисельності місцевої поліції через низку факторів; зростання впливу правового нігілізму, що неминуче виникає протягом збройного конфлікту; погіршення соціально-економічних показників і, як наслідок, зниження якості життя населення; збільшення рівня безробіття; зростання кількості людей (родин), що залишилися без засобів існування; поява певної кількості людей, що звикли до мародерства як засобу існування; поява невраховуваної кількості одиниць вогнепальної зброї у приватних руках. Внесено пропозиції у чинну систему протидії злочинності, що вчиняється озброєними молодіжними організованими угрупуваннями. The analysis of criminology of criminal offences that is accomplished by the armed youth organized groupments is carried out in the article. They are presented in-quality parameters in modern terms. Basic factors that influence on their in-quality changes are distinguished. It is marked that in the conditions of modern calls of war in Ukraine extraordinarily sharply the question of maintenance of law and order appears in a country. In opinion of author, destroyed cities and villages, a socio economic infrastructure is destroyed; destroyed building and enterprises, thousands of lost, out-of- control turnover of weapon and т.д. resulted in unprecedented negative changes in socio-economic, political and demographic processes – to mass migration, unemployment, become and depriving of one's share of huge amount of Ukrainians poorer all of it put millions of people in the terms of physical survival. Mass migration over of citizens from territories of active battle actions was brought to the anomalous concentration of plenty of population in in relation to dangerous regions of Ukraine. It will be that such situation resulted in new realities of criminology, to appearance of new forms and types of criminal activity. The organized forms of the armed criminal activity that is accomplished mainly by the persons of young age appeared especially dangerous. On the basis of analysis of statistical data, it is set that for 10 last the amount of perfect by the young people of crimes in Ukraine, in 4 times exceeds the increase of part youth among all population. Lately accomplished young people 30,5 or practically every third crime, Swingeing majority from that contains the signs of the organized crime armed. It will be that among plenty of crimes that is accomplished in a present period by the armed youth organized groupments accomplished mostly : crimes of terrorist character, felonious homicides, heavy bodily harms, raping, robbery and robbery, marauding, forming of the organized illegal armed associations and others like that. High part in the structure of youth criminality, related to the organized illegal turnover of drugs and weapon and others like that. Characteristic to the feature of criminality of youth groupments is her solidarity, armed, unjustified cruelty and excessive aggressiveness. It is set that to the basic factors, that influence on the state of criminality that is accomplished by the armed youth organized groupments belong, destruction of industrial complex; losses of quantity of local police are through the row of factors; increase of influence of legal nihilizm that unavoidable arises up during the armed conflict; worsening of socio economic indexes and, as a result, decline of quality of life of population; increase of unemployment rate; increase of amount of people (families) that remained without facilities of existence; appearance the determined amount of people that got used to marauding, as to the means of existence; appearance of not to take into account amount of units of shooting iron is in private hands. Made suggestions in the operating system of counteraction to criminality that is accomplished by the armed youth organized groupments.
- ДокументВзаємодія поліції, прокуратури та Державної прикордонної служби України у протидії організованим кримінальним правопорушенням, пов’язаним із контрабандою, незаконним обігом зброї та наркотиків, тероризмом і протиправним перетином державного кордону України(Аналітично-порівняльне правознавство, 2023) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Палій, М.В.; Palii, M.V.; Чекмарьова, Ірина Миколаївна; Chekmarova, IrynaСтаття є кримінологічним дослідженням феномену взаємодії поліції, прокуратури та Державної прикордонної служби України у протидії організованим кримінальним правопорушенням, пов’язаним із контрабандою, незаконним обігом зброї та наркотиків, тероризмом і протиправним перетином державного кордону України. За результатами дослідження надано характеристику та окреслено суспільну небезпеку цих явищ в умовах війни, висвітлено осіб, які їх вчиняють, визначено війну, як основний фактор змін у кількісно-якісних параметрах злочинності. У роботі проведено розподіл заходів запобігання організованим кримінальним правопорушенням, пов’язаним із контрабандою, незаконним обігом зброї та наркотиків, тероризмом і протиправним перетином державного кордону України та стратегії зменшення можливостей для вчинення злочинів. У дослідженні висвітлені основні напрями та засоби взаємодії поліції, прокуратури та Державної прикордонної служби України у протидії правопорушенням, пов’язаним із організованими кримінальними правопорушеннями, пов’язаним із контрабандою, незаконним обігом зброї та наркотиків, тероризмом і протиправним перетином державного кордону України. За результатами дослідження наголошується, що взаємодія між підрозділами поліції з органами Державної прикордонної служби України та прокуратурою під час виявлення та припинення організованих кримінальних правопорушень, пов’язаних із контрабандою, незаконним обігом зброї та наркотиків, тероризмом і протиправним перетином державного кордону України. Стратегія зменшення злочинності повинна ґрунтуватися на застосуванні сукупності гласних та не гласних засобів протидії; мати широкомасштабний, комплексний, добре спланований і організований характер, орієнтований на зниження рівня цих видів злочинності як передумови існування інших антисуспільних проявів. The article is a criminological study of the phenomenon of interaction between the police, the prosecutor’s office and the State Border Guard Service of Ukraine in countering organized criminal offenses related to smuggling, illegal trafficking of weapons and drugs, terrorism and illegal crossing of the state border of Ukraine. Based on the results of the research, the social danger of these phenomena in the conditions of war was characterized and outlined, the persons who commit them were highlighted, war was identified as the main factor of changes in the quantitative and qualitative parameters of crime. In the work, the distribution of measures for the prevention of organized criminal offenses related to smuggling, illegal trafficking of weapons and drugs, terrorism and illegal crossing of the state border of Ukraine and strategies for reducing opportunities for committing crimes was carried out. The study highlights the main directions and means of interaction between the police, the prosecutor’s office and the State Border Guard Service of Ukraine in combating offenses related to organized criminal offenses, related to smuggling, illegal trafficking of weapons and drugs, terrorism and illegal crossing of the state border of Ukraine. According to the results of the study, it is emphasized that the interaction between police units with the bodies of the State Border Service of Ukraine and the prosecutor’s office during the detection and termination of organized criminal offenses related to smuggling, illegal trafficking of weapons and drugs, terrorism and illegal crossing of the state border of Ukraine. The crime reduction strategy should be based on the application of a combination of public and non-public countermeasures; have a large-scale, complex, well-planned and organized character, aimed at reducing the level of these types of crime as a prerequisite for the existence of other antisocial manifestations.
- ДокументВплив установ виконання покарань і попереднього ув'язнення на криміногенну ситуацію в Україні(2020) Батиргареєва, Владислава Станіславівна; Batyrhareieva, Vladyslava; Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, AndriiВже давно відзначено, що установи кримінально-виконавчої системи та попереднього ув’язнення здійснюють неабиякий вплив на стан злочинності, зокре ма й рецидивної, у тих регіонах, де вони розташовані. Проте і досі той факт, що зазначені установи сприяють створенню специфічного криміногенного фону, який негативно позначається на криміногенній обстановці в тих чи інших адміністративно-територіальних одиницях, не підтверджується математичними розрахунками і методом картографування. Метою статті є доведення шляхом математичного аналізу із відображенням на відповідних картах залежності таких параметрів, як установи виконання покарань і попереднього ув’язнення, зокрема, їх кількість, з одного боку, та інтенсивність злочинності загалом окремих її видів – з другого боку, у розрізі конкретних адміністративно-територіальних одиниць. З’ясовано, що між кількістю установ виконання покарань в області і загальною кількістю вчинених злочинів коефіцієнт кореляції становить 0,98, а коефіцієнт кореляції із рецидивними злочинами – 0,99. Тобто цей показник наближається до одиниці, що свідчить про стійкий зв’язок, а також про наявність сильної кореляційної залежності між наведеними показниками. При цьому робиться висновок, що найвища інтенсивність загальної та рецидивної злочинності спостерігається у східних, південних і центральних регіонах України, що корелює з розміщенням значної кількості місць несвободи саме у цих місцевостях. Наголошується, що виявлена залежність стає особливо помітною у розрізі міст та районів окремих областей. Особливу увагу у статті приділено основним передавальним ланкам кримінального зараження певних регіонів. До таких, зокрема, належать: концентрація кримінальних елементів у районах розміщення установ виконання покарань, що звільнилися з місць позбавлення або обмеження волі; кримінальна субкультура як матеріальний і духовний субстрат злочинної ідеології; установлення протиправних, “виробничих” зв’язків місцевого населення з установами виконання покарань. Крім того, наводяться деякі аргументи щодо повернення до Кримінального кодексу України поняття особливо небезпечного рецидивіста, адже лише невідворотність покарання та тривала ізоляція подібних осіб може захистити суспільство від все нової і нової кримінальної загрози з їхнього боку та обмежити вплив, який вони чинять на нестійких членів суспільства у разі свого перебування на свободі. It has long been noted that facilities of the penal correction system and pre-trial detention facilities have a considerable impact on the crime situation, including recidivism, in the regions where they are located. However, even to this day, the fact that these facilities are contributive to the emergence of a specific criminal background negatively affecting the crime situation in certain administrative territorial areas, is not confirmed by mathematical calculations and mapping methods. The purpose of the article is to prove, by mathematical analysis with respective mapping, the interdependence of such parameters as penitentiary and pre-trial detention facilities, in particular, their number, on the one part, and the intensity of crime in general and its specific types in particular, on the other part, in the context of specific administrative territorial areas. It is established that the correlation coefficient between the number of penitentiary facilities in a region and the total number of crimes committed is 0.98, and the correlation coefficient for recidivism crimes is 0.99. In other words, this indicator is approaching one, and this indicates stable relationship, as well as the presence of strong correlation dependence between these indicators. At the same time, the author concludes that the highest intensity of general crime and recidivism is recorded in the eastern, southern and central regions of Ukraine, and this correlates with a significant number of imprisonment facilities located particularly in these areas. It is emphasized that the revealed dependence becomes especially noticeable in the context of towns and districts of particular oblasts. The article gives special consideration to the main links transmitting criminal infection in certain regions. These include, in particular, concentration of persons with criminal record who were released from facilities of imprisonment or restraint in areas where penitentiary facilities are located; criminal subculture as a material and spiritual substrate of criminal ideology; and establishment of illegal, “entrepreneurial” links between local population and penitentiary facilities. Furthermore, the author gives some arguments in favor of bringing back of the concept of a particularly dangerous recidivist to the Criminal Code of Ukraine, because only the inevitability of punishment and prolonged isolation of such persons can protect society from an ever-new criminal threat on their part and limit the influence they have on unstable members of society in the event when they are out of prison.
- ДокументВтручання у діяльність захисника чи представника особи: кримінологічний і кримінально-процесуальний виміри(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, IhorСтаття присвячена питанням, які виникають у сфері кримінально-правового та кримі- нально-процесуального забезпечення захисту гарантованих Конституцією та законодав- ством України прав адвокатів і представників осіб на здійснення професійної незалежної діяльності. Розглядається сучасний стан суспільно-правових відносин, які склалися у цій сфері, проблеми, які існують у сфері вручання в діяльність адвокатів і представників осіб, обставини, що призвели до їх виникнення, та можливі шляхи їх вирішення. У рамках цього дослідження було отримано та досліджено офіційні статистичні дані щодо кримінальних правопорушень у сфері втручання в діяльність захисника чи представника особи та результатів їх розслідування, що визначають існування проблем у вказаній сфері. У статті розглянуто та проаналізовано низку існуючих визначальних факторів, які призводять до збільшення кількісної характеристики кримінальних правопорушень, об’єктом яких є професійна діяльність захисників і представників осіб. Автор робить висновок щодо обставин, які призводять до втручання у діяльність захисника чи представника особи: недостатня увага з боку держави до вирішення проблем, які існують у цій сфері, упередження відповідних правопорушень, недо- статня компетентність і необізнаність осіб, які здійснюють розслідування криміналь- них правопорушень у вказаній сфері, надмірна навантаженість слідчих органів. Встановлення більш жорсткого покарання у санкціях статей, що регулюють відно- сини у сфері втручання у діяльність захисника чи представника особи, розвантаження слідчих і прокурорів шляхом збільшення кількості працівників структурних підрозділів дозволить підвищити рівень професійної підготовки працівників правоохоронних органів і призведе до поліпшення стану, який існує у сфері захисту прав адвокатів і представників осіб при здійсненні ними професійної правничої діяльності. The article is devoted to the issues arising in the field of criminal law and criminal procedure protection of the rights of lawyers and representatives of persons guaranteed by the Constitution and legislation of Ukraine to carry out professional independent activity. The current state of social and legal relations in this area, the problems that exist in the field of handing lawyers and representatives of persons, the circumstances that led to their emergence and possible solutions. As part of this study, official statistics on criminal offenses in the field of interference in the activities of a lawyer or a representative of a person and the results of their investigation were obtained and investigated, which together determine the existence of problems in this area. The article considers and analyzes a number of existing determinants that lead to an increase in the quantitative characteristics of criminal offenses, the object of which is the professional activity of defenders and representatives of persons. The author concludes on the circumstances that lead to interference in the activities of a lawyer or a representative of a person, namely: insufficient attention of the state to address problems in this area, and the prevention of relevant offenses, lack of competence and ignorance of criminal investigators offenses in this area, excessive workload of investigative bodies. The stricter punishment of sanctions in the articles governing relations in the field of interference in the activities of a lawyer or representative of the person, unloading of investigators and prosecutors, by increasing the number of employees of structural units, which will increase the level of training of law enforcement officers, will improve the situation, which exists in the field of protection of the rights of lawyers and representatives of persons in the exercise of their professional legal activities.
- ДокументГеографія злочинності неповнолітніх: що очікує Україну через 10 років?(ДВНЗ “Ужгородський національний університет”, 2013) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, AndriiУ статті представлені результати кримінологічного дослідження злочинності неповнолітніх у регіонах України. Виявлені регіональні особливості цього виду злочинності, її тенденції. Наданий порівняльний просторово-часовий та структурний аналіз злочинності неповнолітніх. The results of criminological research of juvenile delinquency in Ukraine regions are presented in the article. Regional peculiarities and tendencies of this type of crime have been defined. Comparative territorial and temporal structural analysis of juvenile delinquency has been presented.
- ДокументДіяльність органів державного управління та поліції у боротьбі з безпритульністю та груповими правопорушеннями неповнолітніх на українських землях у ХІХ – на початку ХХ століття: історичний та правовий вимір(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2021) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Бутирін, Євген Олександрович; Butyrin, Yevhen; Борисова, Олеся Олегівна; Borysova, OlesiaУ статті сформульовано перелік причин протиправної поведінки неповнолітніх. Причинами цього явища стали кілька пов’язаних між собою чинників, серед яких можна виокремити незавершені економічні реформи, відсутність ефективної роботи поліцейських органів у сільській місцевості, низький рівень виховної та соціальної допомоги з боку суспільства та держави. З’ясовано, що однією з головних причин зростання дитячої групової злочинності було те, що велика кількість дітей була позбавлена батьківського піклування та догляду. Узагальнено історичний досвід нормативного та правового забезпечення діяльності, пов’язаної з протидією з безпритульністю та злочинністю неповнолітніх. Також авторами узагальнено досвід, структуру та повноваження органів державного управління та поліції у боротьбі з безпритульністю та правопорушеннями неповнолітніх на українських землях у ХІХ – на початку ХХ століття. Внесені пропозиції у чинну систему протидії злочинності. The authors summarize the experience in the combating of homelessness and delinquency of minors in the chronological borders of the formation of the Ukrainian statehood in the period from 1861 to the beginning of 1917, called in the history the period of great reforms. The article formulates a list of causes of unlawful behavior of minors. The causes of this phenomenon are several interrelated factors, including incomplete economic reforms, lack of effective law enforcement in rural areas, the low level of educational and social assistance from society and the state. It was found that one of the main reasons for the growth of juvenile delinquency is that a large number of children are deprived of parental care and attention. The historical experience of the normative-legal support of activity to combat child neglect and juvenile delinquency is summarized. The authors also generalize the experience, structure and powers of public administration bodies and the police in combating child neglect and juvenile delinquency in the Ukrainian lands in the XIX – early XX century are also summarized. Suggestions for a modern system to combat crime are made.
- ДокументЗапобігання організованій , озброєній та терористичній злочинності як складова безпеки в умовах Євроінтеграції(Одеса: ОДУВС, 2022) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, AndriiУ статті досліджено особливості запобігання організованій, озброєній та терористичній злочинно- сті, як важливої складової безпеки нашої країни в умо- вах Євроінтеграції. У роботі доводиться, що процес інтеграції України до Євросоюзу серед багатьох реформ економічного, управлінського, правового і т.д. характеру передба- чає реформування і правоохоронної системи. Важли- вим завданням для української держави є зміцнення правопорядку в країні, а також забезпечення тери- торіальної цілісності та безпеки у країні. У цьому сенсі успішна протидія організованій та терористич- ній злочинності, зменшення нелегального обігу зброї є стратегічним напрямком для покращення криміно- генної обстановки в країні та приведення її до євро- пейських стандартів. Аргументується, що організовані форми злочинної діяльності, нелегальний обіг зброї та терористична діяльність негативно впливають на криміногенну обстановку та рівень безпеки в країні, завдають шкоди авторитету країни, знижують темпи успіш- ної Євроінтеграції. Запропоновано ряд напрямків для реалізації вказаних завдань. Доводиться, що у рамках систематизації запо- біжної діяльності пропонується прийняти державної програми із запобігання організованій злочинності, незаконному обігу зброї та тероризму. Важливим вважаємо розробку та впровадження у практичну діяльність типових методичних рекомендацій, які би відображали алгоритми дій з профілактики, а також виявлення, розкриття та припинення діяльності осіб, які вчиняють кримінальні правопорушення, пов’язані із організованими формами злочинної діяль- ності, тероризмом та із незаконним обігом зброї. Сумісно із зарубіжними партнерами пропонується розробити комплекс заходів із виявлення міжнарод- них зв’язків (в тому числі і корупційних) організованих злочинних угрупувань та терористичних формувань, ліквідація каналів постачання контрабанди, зброї, наркотиків та відмивання коштів, отриманих неле- гальним шляхом. The article examines the peculiarities of the prevention of organized, armed and terrorist crime, as an important component of the security of our country in the conditions of European integration. The work proves that the process of Ukraine's integration into the European Union, among many economic, administrative, legal, etc. reforms. character involves reforming the law enforcement system as well. An important task for the Ukrainian state is to strengthen law and order in the country, as well as to ensure territorial integrity and security in the country. In this sense, successful counteraction to organized and terrorist crime, reduction of illegal weapons circulation is a strategic direction for improving the criminogenic situation in the country and bringing it to European standards. It is argued that organized forms of criminal activity, illegal arms trafficking and terrorist activity negatively affect the criminogenic situation and the level of security in the country, harm the country's authority, and reduce the pace of successful European integration. A number of directions for the implementation of the specified tasks are proposed. It is proved that as part of the systematization of preventive activities, it is proposed to adopt state programs for the prevention of organized crime, illegal arms trafficking, and terrorism. We consider it important to develop and put into practice typical methodological recommendations that would reflect the algorithms of preventive actions, as well as the detection, disclosure and termination of the activities of persons who commit criminal offenses related to organized forms of criminal activity, terrorism and illegal arms trafficking. Together with foreign partners, it is proposed to develop a set of measures to identify international connections (including corruption) of organized criminal groups and terrorist formations, liquidation of channels for the supply of contraband, weapons, drugs and laundering of illegally obtained funds.
- ДокументКРАДІЖКА ТА ШАХРАЙСТВО ЯК ВИДИ КОРИСЛИВИХ КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ ПРОТИ ВЛАСНОСТІ: СОЦІАЛЬНО-ПРАВОВА ТА ВІКТИМОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА(Юридичний науковий електронний журнал, 2023) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Палій, М.В.; Palii, M.V.Стаття присвячена дослідженню крадіжки та шахрайств як різновидів корисливих кримінальних правопорушень. Аналізуються особ- ливості соціально-правової та віктимологічної характеристики феномену крадіжки та хахрайств. Визначається, що крадіжка як вид корис- ливого ненасильницького кримінального правопорушення проти власності посягає на чуже майно, що відбувається за рахунок таємного протиправного обернення останнього на користь винного або інших третіх осіб, а шахрайство – заволодіння чужим майном шляхом обману або зловживання довірою. Доведено, що крадіжка та шахрайства є найбільш поширеними кримінальними правопорушенням, що вчиняються на всій тери- торії Україні, що підтверджується офіційними статистичними даними відповідних державних структур. Найбільша кількість крадіжок вчиняється зі складів, баз, магазинів, інших торгівельних точок, з квартир та автомобілів. А найбільша частина шахрайств вчиняється у віртуальній сфері – у мережах Інтернет. Визначено, що злочинцями, які вчиняють данні види кримінально караних діянь, найчастіше виступають ті особи, які раніше вже вчиняли кримінальні правопорушення. Проводиться аналіз статистичних даних щодо поширення крадіжок та шахрайств на території України за період 2020-2022 роки. Встановлено, що велику кількість потерпілих від даного посягання проти власності становлять чоловіки, значну питому вагу становлять також жінки (понад 30% від загальної кількості потерпілих від усіх кримінальних правопорушень). Основні напрямами спеціально-кримінологічного запобігання органами поліції крадіжкам та шахрайствам має складатися: із застосування комплексу організаційно-правових та управлінських заходів, спрямованих на профілактику, відвернення та припинення цих кримінальних правопорушень; належне інформаційно-аналітичне забезпечення правоохоронної діяльності; блоку- вання криміногенних явищ і нейтралізацію криміногенних факторів, що зумовлюють корисливі кримінальні правопорушення проти влас- ності (крадіжки та шахрайства); технічний відео-контроль суспільного середовища, а також інформаційного-комп’ютерного середовища; The article is devoted to the study of theft and fraud as types of self-interested criminal offenses. The peculiarities of the socio-legal and victimological characteristics of the phenomenon of theft and fraud are analyzed. It is determined that theft as a type of self-interested nonviolent criminal offense against property encroaches on someone else’s property, which occurs at the expense of the latter’s secret illegal transfer to the benefit of the guilty party or other third parties, and fraud is the acquisition of someone else’s property by deception or breach of trust. It has been proven that theft and fraud are the most common criminal offenses committed throughout Ukraine, which is confirmed by official statistical data of the relevant state structures. The largest number of thefts is committed from warehouses, bases, shops, other retail outlets, from apartments and cars. And the largest part of frauds is committed in the virtual sphere - on the Internet. It was determined that criminals who commit these types of criminally punishable acts are most often those persons who have previously committed criminal offenses. An analysis of statistical data on the spread of theft and fraud on the territory of Ukraine for the period 2020-2022 is being conducted. It has been established that a large number of victims of this offense against property are men, a significant percentage is also women (more than 30% of the total number of victims of all criminal offenses). The main directions of special criminological prevention of theft and fraud by police bodies should consist of: the application of a complex of organizational, legal and management measures aimed at the prevention, prevention and termination of these criminal offenses; proper informational and analytical provision of law enforcement activities; blocking of criminogenic phenomena and neutralization of criminogenic factors that lead to self-interested criminal offenses against property (theft and fraud); technical video control of the public environment, as well as the information and computer environment;
- ДокументКриминологическая обстановка в регионах: понятие, характеристика, значение для борьбы с преступностью(Журнал « Legea și viața» ("Закон и Жизнь"), 2014) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, AndriiСтаттю присвячено дослідженню кримінологічної обстановки у регіонах України. Діяльність представлено поняття, структура, типологія кримінологічної обстановки, описано характеристика деяких її видів.The article is devoted to the study of the criminological situation in the regions of Ukraine. The paper presents the concept, structure, typology of the criminological situation, describes the characteristics of some of its types.
- ДокументКримінальне право України. Загальна частина(Одеса: ОДУВС, 2021) Конопельський, Віктор Ярославович; Konopelskyi, Viktor; https://orcid.org/0000-0003-4068-3902; Меркулова, Валентина Олександрівна; Merkulova, Valentyna; https://orcid.org/0000-0002-9977-8861; Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; https://orcid.org/0000-0002-9498-2484; Будяченко, Ольга Миколаївна; Budiachenko, Olha; https://orcid.org/0000-0002-6506-1918; Воронцов, Андрій Володимирович; Vorontsov, Andrii; https://orcid.org/0000-0002-4319-6192; Кулик, Людмила Миколаївна; Kulyk, Liudmyla; https://orcid.org/0000-0003-1094-1886; Плужнік, Олена Іванівна; Pluzhnik, Olena; https://orcid.org/0000-0002-3223-2194; Резніченко, Ганна Семенівна; Reznichenko, Hanna; https://orcid.org/0000-0001-6386-4154; Собко, Ганна Миколаївна; Sobko, Hanna; https://orcid.org/0000-0002-5938-3400; Чекмарьова, Ірина Миколаївна; Chekmarova, Iryna; https://orcid.org/0000-0003-3167-2144; Щирська, Вікторія Сергіївна; Shchyrska, Viktoriia; https://orcid.org/0000-0001-5422-7380Підручник «Кримінальне право України. Загальна частина» підготовлений науково-педагогічним складом кафедри кримінального права та кримінології факультету підготовки фахівців для органів досудового розслідування Одеського державного університету внутрішніх прав. У книзі в короткій і доступній формі розглядаються основні питання загальної теорії кримінального права, що включають базові кримінально-правові поняття й інститути: закон про кримінальну відповідальність, кримінальне правопорушення, склад кримінального правопорушення і його види, співучасть у кримінальному правопорушенні, покарання, звільнення від кримінальної відповідальності і покарання та ін. Підручник написаний на основі Кримінального кодексу України з останніми змінами та доповненнями, з врахуванням положень Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення досудового розслідування окремих категорій кримінальних правопорушень» № 2617-VIII від 22 листопада 2018 р., з використанням постанов Пленуму Верховного Суду України. Підручник призначений для здобувачів вищої освіти всіх рівнів, викладачів закладів вищої юридичної освіти, практичних працівників, а також всіх, хто цікавиться питаннями кримінального права. Textbook “Criminal Law of Ukraine. General part” was prepared by the scientific and pedagogical staff of the department of criminal law and criminology of the faculty for training specialists of pre-trial investigation bodies of the Odessa State University of Internal Rights. The book deals in a concise and accessible form with the main issues of the general theory of criminal law, including basic criminal law concepts and institutions: the law on criminal liability, a criminal offense, the composition of a criminal offense and its types, complicity in a criminal offense, punishment, exemption from criminal liability and punishment, etc. The textbook was written on the basis of the Criminal Code of Ukraine with the latest amendments and additions, taking into account the provisions of the Law of Ukraine "On Amendments to Certain Legislative Acts of Ukraine on Simplification of Pre-trial Investigation of Certain Categories of Criminal Offenses" No. 2617-VIII dated November 22, 2018, using resolutions Plenum of the Supreme Court of Ukraine. The textbook is intended for applicants for higher education at all levels, teachers of institutions of higher legal education, practitioners, as well as all those interested in criminal law.
- ДокументКРИМІНОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА КРИМІНАЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕНЬ ПРОТИ БЕЗПЕКИ РУХУ ТА ЕКСПЛУАТАЦІЇ ТРАНСПОРТУ В УКРАЇНІ(Держава та регіони, 2023) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, AndriiСтаття присвячена дослідженню кримінологічної характеристики закономірностей кримінальних правопорушень проти безпеки руху та експлуатації транспорту в Україні. З’ясовано, що у період з 2017 по 2022 рр. кількість кримінальних правопорушень проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту знизилась майже на половину, тобто з 22090 до 12755 таких фактів відповідно, тобто майже на 43 %. Встановлено, що стрімке збільшення та поширення кримінальних правопорушень у сфері безпеки дорожнього руху й експлуатації транспорту в Україні вимагає вдосконалення системи заходів протидії цим кримінально протиправним діянням. У свою чергу, це висуває нагальну необхідність в отриманні нових знань про сучасні закономірності і тенденції функціонування кримінальних правопорушень проти безпеки руху та експлуатації транспорту, зокрема через аналіз їх кількісних і якісних показників. Доводиться, що безпека дорожнього руху та експлуатації транспорту є однією з найактуальніших соціально-економічних проблем сучасності. Систематичне моніторинг стану і тенденцій поширення кримінальних правопорушень проти безпеки руху та експлуатації транспорту сприяє ефективному запобіганню. Виявлено, що в Україні значно знизився рівень ефективності правоохоронних органів у процесі проведення швидкого, повного та неупередженого розслідування кримінальних правопорушень проти безпеки руху та експлуатації транспорту в Україні. У статті встановлено, що у загальній структурі кримінальних правопорушень проти безпеки руху та експлуатації транспорту одну з лідируючих позицій займають порушення правил безпеки дорожнього руху або експлуатації транспорту особами, які керують транспортними засобами. Досліджено географію кримінальних правопорушень проти безпеки руху та експлуатації транспорту, вивчено кількість жертв внаслідок цих кримінально протиправних діянь та підтверджено тенденцію вчинення кримінальних правопорушень даної категорії у стані сп’яніння. The article is devoted to the study of the criminological characteristics of patterns of criminal offenses against traffic safety and the operation of transport in Ukraine. It was found that in the period from 2017 to 2022, the number of criminal offenses against road traffic safety and the use of transport decreased by almost half, that is, from 22,090 to 12,755 such facts, respectively, that is, by almost 43%. It is set that a swift increase and distribution of criminal offences in the field of safety of travelling motion and exploitation of transport in Ukraine require perfection of the system of measures of counteraction to these criminally протиправним acts. In turn, it pulls out an urgent necessity for the receipt of new knowledge about modern conformities to law and tendencies of functioning of criminal offences against safety of motion and exploitation of transport, in particular through the analysis of them quantitative and quality indexes. It will be that safety of travelling motion and exploitation of transport is one of the most actual socioeconomic problems of contemporaneity. Systematic monitoring of the state and tendencies of distribution of criminal offences against safety of motion and exploitation of transport assists effective prevention. It was revealed that in Ukraine the level of efficiency of law enforcement agencies in conducting a quick, complete and unforeseen investigation of criminal offenses against traffic safety and operation of transport in Ukraine has significantly decreased. The article establishes that in the general structure of criminal offenses against traffic safety and operation of transport, one of the leading positions is involved in the violation of the rules of road traffic safety or operation of transport by persons driving vehicles. The geography of criminal offenses against traffic safety and operation of transport was studied, the number of victims as a result of these criminal and illegal acts was studied, and the tendency of committing criminal offenses of this category while intoxicated was confirmed.
- ДокументКРИМІНОЛОГІЧНА ХАРАКТЕРИСТИКА ТА ЗАПОБІГАННЯ УХИЛЕННЯМ ВІД СПЛАТИ ПОДАТКІВ, ЗБОРІВ ТА ОБОВ’ЯЗКОВИХ ПЛАТЕЖІВ(Одеса: ОДУВС, 2021) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Зубатенко, О.М.; Zubatenko, O.M.У сучасних умовах у зв’язку зі стрімким розвитком підприємницької діяльності все частіше стали фіксу- ватися випадки ухилення від сплати податків, зборів та обов’язкових платежів юридичними і фізичними особами, причому із застосуванням різноманітних спо- собів приховування прибутків та небажанням роботи відрахування коштів у бюджет держави. Залишення без вирішення проблеми ухилення від сплати подат- ків, зборів та обов’язкових платежів призведе до роз- витку негативних тенденцій у соціально-економічній сфері, що виражатиметься у порушенні правил чесної конкуренції, зростанні рівня корупції, недостатньому фінансуванні суспільного сектору господарства, від- току капіталів за межі держави тощо. В аспекті ускладненої економічної ситуації в Україні особливої гостроти набувають питання запобігання злочинам, пов’язаним з ухиленням від сплати подат- ків, зборів та обов’язкових платежів. На цей момент в Україні відсутній налагоджений механізм реалізації запобіжної функції компетентними органами, що здатний забезпечувати ефективну мінімізацію зло- чинів у сфері господарської діяльності. Від удалого вирішення цієї проблеми значною мірою залежить і належне подолання соціальних, політичних, еконо- мічних та правових проблем у державі. Держава, що не в змозі протидіяти можливим проявам злочинно- сті у сфері господарської діяльності, завжди перебу- ватиме на межі кризи та постійно потерпатиме від тих чи інших внутрішніх або зовнішніх чинників, які тісно пов’язані між собою. Так, у контексті цього нами здійснено криміно- логічний аналіз злочину, передбаченого ст. 212 КК України, а саме ухилення від сплати податків, збо- рів та обов’язкових платежів, зокрема досліджено рівень, динаміку, тенденції, коефіцієнти та струк- туру зазначеного злочину. Досліджено стан орга- нізації в Україні запобігання ухиленню від сплати податків, зборів та обов’язкових платежів. Запро- поновано комплексно здійснювати запобіжні заходи на загальносоціальному та спеціально-кримінологіч- ному рівнях. In modern terms in connection with swift development of entrepreneurial activity the cases of avoiding all more often began to be fixed tax, collections and obligatory payments payment by legal and natural persons, thus with application of various methods of concealment of profits and unwillingness of work of contribution of money in the budget of the state. Abandonment without a decision problem of avoiding tax, collections and obligatory payments payment, will result in development of negative tendencies in the field of socio-economic, that will be expressed in violation of rules of honest competition, increase of level of corruption, insufficient financing of public to the sector economy, outflow of capitals outside the state and others like that. In the aspect of the complicated economic situation in Ukraine, special sharpness acquire the question of prevention of the crimes related to avoiding tax, collections and obligatory payments payment. In the aspect of the complicated economic situation in Ukraine, special sharpness acquire the question of prevention of the crimes related to avoiding tax, collections and obligatory payments payment. On this moment in Ukraine absent the adjusted mechanism of realization of preventive function by competent organs, that able to provide effective minimization of crimes in the field of economic activity. From the successful decision of this problem largely depends and the proper overcoming of social, political, economic and legal problems in the Ukrainian state. State that unable to counteract to the possible displays of criminality in the field of economic activity, will always be on verge of crisis and constantly suffer from those or other internal or external factors, what closely constrained inter se. Thus, in the context of this, we conducted a criminological analysis of the crime under Art. 212 of the Criminal Code of Ukraine, namely: evasion of taxes, fees and mandatory payments, in particular, the level, dynamics, trends, coefficients and structure of this crime were studied. The state of organization in Ukraine to prevent tax evasion, fees and mandatory payments has been studied. It is proposed to carry out comprehensive preventive measures at the general social and special criminological levels.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »