Перегляд за Автор "Яцковина, Віталій Віталійович"
Зараз показуємо 1 - 13 з 13
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументAccess to Justice within Administrative Proceedings of Ukraine: Modern Realities and European Experience(CUESTIONES POLÍTICAS, 2023) Krupchan, Oleksandr; Salmanova, Olena; Makarenko, Nataliia; Paskar, Aurika; Yatskovyna, Vitalii; Яцковина, Віталій ВіталійовичThe purpose of the article was to analyze the availability of justice within the Ukrainian administrative judicial system, examining its specific features in terms of martial law and the possibilities of its improvement, due to the implementation of European standards in Ukrainian legislation. The research methods used were: monographic analysis, analysis and synthesis, systemic, generalization, forecasting, etc. It has been found that the principle of access to justice is manifested in the ability of a person to receive unimpeded judicial protection and to apply for judicial protection of one’s rights. It has been emphasized that the reform of the judicial procedure in the resolution of administrative disputes requires the earlier introduction of digital technologies and Artificial Intelligence technologies. This will help to ease the burden on the court system and judges, speed up the time of hearing court cases, reduce the costs of their storage and archiving, simplify the presentation of statements and evidence in court, etc. It is concluded that the implementation of the European standards of the administrative process will lead to ensuring the appropriate degree of access to justice in Ukraine and increase public confidence in the judiciary.
- ДокументFOREIGN EXPERIENCE OF PROFESSIONAL TRAINING OF POLICE OFFICERS AND POSSIBILITY OF USING IT IN THE ACTIVITIES OF THE NATIONAL POLICE OF UKRAINE(2021) Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, Kateryna; Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovina, VitaliiСтаттю присвячено дослідженню зарубіжного досвіду професійної підготовки поліцейських та можливості його використання в діяльності Національної поліції України. Проаналізовано досвід підготовки поліцейських у таких зарубіжних країнах, як: Нідерланди, Великобританія, США та Франція. З’ясовано, що визначальну роль в організаційному та нормативному регулюванні професійної підготовки кадрів відіграє організаційно-структурна побудова правоохоронних органів, їхня компетенція та підсвідомість систем професійної підготовки. Досліджено, що в зарубіжних країнах майбутні поліцейські проходять багатоетапний відбір на службу до поліції. Аргументовано, що високий професіоналізм поліцейських досягається завдяки ґрунтовній професійній підготовці у фахових поліцейських закладах освіти. The article is devoted to the study of foreign experience in police training and the possibility of using it in the activities of the National Police of Ukraine. The experience of police training in such foreign countries as the Netherlands, Great Britain, the USA and France is analyzed. It was found that the decisive role in the organizational and regulatory regulation of professional training is performed by the organizational and structural construction of law enforcement agencies, their competence and subconsciousness of training systems. It is investigated that in foreign countries future police officers undergo a multi-stage selection for service in the police. The first level is the initial training of candidates for police service. The second level involves multidisciplinary training of police officers in various specialties of the middle police in departmental educational institutions or training centers. The third level is the training of police officers, senior officers in police academies, training centers or other departmental educational institutions. It is argued that high professionalism of police officers is achieved thorough professional training in professional police educational institutions.
- ДокументInfluence of state financial control on state authorities functioning(CUESTIONES POLÍTICAS, 2022) Petrychuk, Maxym; Chekhovska, Iryna; Rudaia, Maryna; Koval, Olga; Yatskovyna, Vitalii; Яцковина, Віталій ВіталійовичThe purpose of the study is to characterize the impact of state financial control on the functioning of public authorities and to highlight the directions for the development of state financial control in Ukraine. The methodological basis of the article is a system of general and special scientific methods (dialectical, formal-logical, comparative legal, analytical, etc.). It is proved that in most countries there are formal systems of state financial control, the subjects of such control and their powers are clearly defined. It has been established that in Ukraine there is a centralized model of activity of state financial control bodies, which does not meet the current challenges. It is concluded that the presence of unified and clearly defined tasks, methods and principles, taking into account the specifics of the national legislation and the socio-economic situation that ensures the effective work of state financial control bodies and improves financial and budgetary discipline. It is based on the priority of three vectors of development of the state control system: formation of a clear structure of state control subjects; development of a legislative framework and unified methodology and, finally, introduction of modern information and innovative technologies.
- ДокументLEGAL GUARANTEEING FOR PROVIDING SOCIALLY SIGNIFICANT MEDICAL SERVICES DURING MARTIAL LAW AND POST-WAR RECOVERY OF UKRAINE(JOURNAL OF LAW AND SUSTAINABLE DEVELOPMENT, 2023) Teremetskyi, Vladyslav; Myronova, Galyna; Batryn, Olesia; Udrenas, Halyna; Удренас, Галина Іванівна; Makhmurova-Dyshliuk, Olena; Yatskovyna, Vitalii; Яцковина, Віталій ВіталійовичObjective: The purpose is define the perspective legal models for the formation of powerful healthcare sector in Ukraine capable to ensure timely provision of socially significant medical services in terms of the martial law and post-war recovery. Method: The authors of the article have used such research methods: systematic analysis, method of deduction, formal and logical method. Results: The authors have analyzed positive and negative aspects of co-payment mechanisms for the provided medical services, the possibilities of their application in Ukraine. It has been indicated that the receipt of highly specialized medical care by Ukrainians affected by the war requires the urgent creation of appropriate medical infrastructure. Such a task can be accomplished only due to the optimal combination of new tools for providing socially significant medical services, provision of financing within the sector and appropriate regulatory legal support. Conclusions: The authors substantiated the need to improve legal regulation of public and private partnership considering the peculiarities of medical activity and specifics of public and private partnership projects in the healthcare sector. The authors made conclusions and formulated suggestions regarding the development and implementation of legal mechanisms of various forms of co-payment for medical services, public and private partnership to ensure the provision of socially significant medical services.
- ДокументДЕЯКІ АСПЕКТИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОМЕНДАНТСЬКОЇ ГОДИНИ В УКРАЇНІ ПІД ЧАС ВОЕННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС, 2022-04-29) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, VitaliiАвтор аналізує деякі аспекти запровадження коменданської години в Україні під час воєнного стану. The author analyzes some aspects of the introduction of a curfew in Ukraine during martial law.
- ДокументДЕЯКІ ПИТАННЯ СТРОКОВОСТІ ЗБЕРІГАННЯ ПЕРСОНАЛЬНОЇ ІНФОРМАЦІЇ В ПОЛІЦЕЙСЬКИХ БАЗАХ ДАННИХ: МІЖНАРОДНИЙ АСПЕКТ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Ісмайлов, Карен Юрійович; Ismailov, Karen; Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, VitaliiАвтори констатують, що зміни в законодавстві країн відбуваються в бік обмеження строків знаходження інформації в поліцейських базах даних та диференціації інформації з огляду на характер злочину, вік особи, час, який минув і поведінку особи. The authors state that changes in the legislation of countries are taking place in the direction of limiting the terms of finding information in police databases and differentiating information based on the nature of the crime, the age of the person, the time that has passed and the behavior of the person.
- ДокументДосвід підготовки поліцейських в зарубіжних країнах(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2021) Ізбаш, Катерина Сергіївна; Izbash, Kateryna; Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovina, VitaliiСтаттю присвячено дослідженню зарубіжного досвіду професійної підготовки поліцейських та можливості його використання в діяльності Національної поліції України. Проаналізовано досвід підготовки поліцейських у таких зарубіжних країнах, як: Нідерланди, Великобританія, США та Франція. З’ясовано, що визначальну роль в організаційному та нормативному регулюванні професійної підготовки кадрів відіграє організаційно-структурна побудова правоохоронних органів, їхня компетенція та підсвідомість систем професійної підготовки. Досліджено, що в зарубіжних країнах майбутні поліцейські проходять багатоетапний відбір на службу до поліції. Аргументовано, що високий професіоналізм поліцейських досягається завдяки ґрунтовній професійній підготовці у фахових поліцейських закладах освіти. The article is devoted to the study of foreign experience in police training and the possibility of using it in the activities of the National Police of Ukraine. The experience of police training in such foreign countries as the Netherlands, Great Britain, the USA and France is analyzed. It was found that the decisive role in the organizational and regulatory regulation of professional training is performed by the organizational and structural construction of law enforcement agencies, their competence and subconsciousness of training systems. It is investigated that in foreign countries future police officers undergo a multi-stage selection for service in the police. The first level is the initial training of candidates for police service. The second level involves multidisciplinary training of police officers in various specialties of the middle police in departmental educational institutions or training centers. The third level is the training of police officers, senior officers in police academies, training centers or other departmental educational institutions. It is argued that high professionalism of police officers is achieved thorough professional training in professional police educational institutions.
- ДокументКритерії ефективності професійної діяльності поліцейських в зарубіжних країнах(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-03-22) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, VitaliiАвтор констатує, що, з одного боку, у США сформовані значна теоретична база та практичний досвід оцінювання діяльності поліції, однак власне система оцінки діяльності поліції як така на сьогодні відсутня. Незважаючи на відсутність системності в оцінці поліції на національному рі вні, в контексті реформування поліції в Україні, надзвичайно цікавим є досвід США у сфері розробки та використання методик дослідження ефективності діяльності правоохоронних органів. The author states that, on the one hand, in the USA, a significant theoretical base and practical experience of evaluating police activity have been formed, but there is currently no actual system for evaluating police activity as such. Despite the lack of systematic evaluation of the police at the national level, in the context of police reform in Ukraine, the experience of the USA in the field of development and use of methods for researching the effectiveness of law enforcement agencies is extremely interesting.
- ДокументМІЖНАРОДНІ СТАНДАРТИ У СФЕРІ ЗАХИСТУ ПРАВ ЛЮДИНИ(Одеса: ОДУВС, 2022) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, VitaliiМетою статті є аналіз та характеристика основних міжнародно-правових актів щодо захисту прав та свобод людини й громадянина. Визначено риси основних прав та свобод останніх, серед головних автор виділяє: рівність та єдність усіх без винятку; права належать громадянам за фактом приналежності до громадянства; невід’ємні від правового ста- тусу і лише з утратою громадянства можуть бути втрачені. Установлено, що саме Статут ООН (1945 р.), який містить положення про права людини, став початком створення інституту права щодо міжнародного захисту основних прав людини. Також основну роль відіграє Загальна декларація прав людини, затверджена 10 грудня 1948 р. Генеральною Асамблеєю ООН, яка закріпила основні права людини. Виявлено проблеми захисту прав і свобод людини, адже вони завжди мали свою актуальність для цивілізованого суспільства, як у минулому, так і сьогодні. Проаналізовано та визначено роль Національної поліції України у забезпеченні захисту прав людини. Наголошено на тому, що контроль за дотриманням та непорушенням прав людини значною мірою покладається на представників органів державної влади. Серед виконавчої гілки влади важливу роль у цьому відіграє Національна поліція України. Надано пропозиції щодо вдосконалення поліцейської діяльності в напрямі захисту міжнародних прав людини та громадянина. Серед останніх запропоновано на державному рівні здійснювати політику підтримки та вдосконалення поліцейської діяльності у міжнародному напрямі щодо захисту прав людей; професійно вдосконалювати знання через систематичні заняття на курсах підвищення кваліфікації поліцейських різного рангу; приймати участь у тренінгових заняттях, що дасть змогу практично відтворити теоретичні знання з міжнародного захисту прав людини й громадянина працівниками Національної поліції України. The purpose of the article is to analyze and characterize the main international legal acts on the protection of human and civil rights and freedoms. The features of the basic rights and freedoms of the latter are determined, among the main ones the author singles out: equality and unity of all without exception; belong to citizens on the fact of belonging to the citizenship, and are not acquired and alienated at the will of the citizen; inseparable from legal status and can be lost only with the loss of citizenship. It is established that the UN Charter (1945), which contains provisions on human rights, was the beginning of the establishment of the institution of law for the international protection of fundamental human rights. Also, the Universal Declaration of Human Rights, approved by the UN General Assembly on December 10, 1948, which enshrines fundamental human rights, plays a key role. Problems of human rights and freedoms have been identified, as they have always been relevant to civilized society, both in the past and in the present. The author analyzes and defines the role of the National Police of Ukraine in ensuring the protection of human rights. It is emphasized that the control over the observance and non-violation of human and civil rights is largely entrusted to the representatives of public authorities. Among the executive branch, the National Police of Ukraine plays an important role in this direction. Proposals for improving policing in the direction of protection of international human and civil rights have been provided. Among the latter, it is proposed to pursue a policy at the state level to support and improve policing in the international direction of human rights protection; professionally improve knowledge through regular training courses for police officers of various ranks; to take part in training sessions, which will allow to practically reproduce theoretical knowledge on international protection of human and civil rights by employees of the National Police of Ukraine.
- ДокументОДУВС НАЖИВО(Одеса: ОДУВС, 2023) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, Vitalii; Головацький, Олександр Олександрович; Holovatskyi, Oleksandr; Медведенко, Сергій Вікторович; Medvedenko, Serhii; Галунько, Віра Миколаївна; Halunko, Vira; Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Теслюк, Ірина Олександрівна; Tesliuk, Iryna; Юрочко, Оксана; Yurochko, Oksana; Волошанівська, Тетяна Володимирівна; Voloshanivska, TetianaТІЛЬКИ РАЗОМ МИ СИЛЬНІ, БО НАША СИЛА У ЄДНОСТІ. РАЗОМ І СПІЛЬНИМИ ЗУСИЛЛЯМИ - ДО ПЕРЕМОГИ!
- ДокументОсновні засади діяльності кримінальної поліції в Україні : зарубіжний досвід(Одеса: ОДУВС, 2022) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, VitaliiВажливим складником державного механізму будь-якої держави є органи державної влади, що реа- лізують державну політику у правоохоронній сфері. У цій статті досліджено досвід поліції зарубіжних країн та визначено можливості його використання в Україні. Наголошено на потребі дослідження успіш- ного зарубіжного досвіду в діяльності поліції з метою визначення можливості його використання в країні та вироблення шляхів якісного вдосконалення полі- ції в Україні. Зазначається, що натепер основними цілями програм, за якими українські правоохоронні органи співпрацюють з європейськими структурами, є посилення спроможності України забезпечувати імплементацію європейських міжнародних договорів у галузі запобігання злочинності та міжнародної без- пеки. Відповідно, правоохоронні органи уповноважені державою на виконання основних завдань, серед яких: охорона та захист конституційного ладу, забезпе- чення реалізації прав, свобод і законних інтересів гро- мадян, протидія правопорушенням, а також забезпе- чення законності та правопорядку. Від ефективної реалізації окреслених вище завдань залежать рівень безпеки суспільства та показник дотримання таких основоположних принципів, як: верховенство права та дотримання прав і свобод громадян. Забезпечення реалізації останніх є одним із чинників формування України як демократичної, правової та соціальної дер- жави, а також ефективного функціонування інсти- туцій громадянського суспільства. Встановлено, що нині в демократичних державах поліція констату- ється як одна з ланок виконавчої влади, яка покли- кана забезпечити реалізацію законів, що належать до сфери її діяльності, і рішення завдань правосуддя. Що стосується іноземного досвіду організації, управління і функціонування підрозділів кримінальної поліції, то необхідно підкреслити: цей досвід має для нас велике значення, бо аналіз його дозволяє побічно підтвер- дити (або спростувати) правильність вибраних нами форм і методів організації і управління діяльністю оперативних апаратів правоохоронних органів, їх стратегії і тактики у реалізації завдань із забезпе- чення правопорядку. Не можна разом з тим забувати: натепер є істотні відмінності в матеріально-техніч- ному забезпеченні поліції України і зарубіжних поліцій. An important component of the state mechanism of any state are state authorities that implement state policy in the law enforcement sphere. This article examines the experience of the police of foreign countries and determines the possibilities of its use in Ukraine. Emphasis is placed on the need to study successful foreign experience in police activities in order to determine the possibility of its use in Ukraine and to develop ways to improve the quality of the police in Ukraine. It is noted that currently the main goals of the programs under which Ukrainian law enforcement agencies cooperate with European structures are to strengthen Ukraine’s ability to ensure the implementation of European international treaties in the field of crime prevention and international security. Accordingly, law enforcement agencies are authorized by the state to perform the main tasks, including: safeguarding and protecting the constitutional system, ensuring the realization of the rights, freedoms and legitimate interests of citizens, combating crimes, as well as ensuring legality and law and order. The level of society’s security and the indicator of compliance with such fundamental principles as: the rule of law and the observance of the rights and freedoms of citizens depend on the effective implementation of the tasks outlined above. Ensuring the implementation of the latter is one of the factors in the formation of Ukraine as a democratic, legal and social state, as well as the effective functioning of civil society institutions. It has been established that today in democratic states, the police is recognized as one of the branches of the executive power, which is called to ensure the implementation of laws related to the sphere of its activity, and the solution of the problems of justice. With regard to foreign experience in the organization, management and functioning of criminal police units, it is necessary to emphasize that this experience is important for us, because its analysis allows us to indirectly confirm (or refute) the correctness of the forms and methods of organization and management of the operational apparatuses of law enforcement agencies chosen by us, their strategies and tactics in the implementation of law enforcement tasks. At the same time, we must not forget: currently there are significant differences in the material and technical support of the police of Ukraine and foreign police.
- ДокументОСОБИСТА БЕЗПЕКА ПРАЦІВНИКА ПОЛІЦІЇ ПІД ЧАС НЕСЕННЯ СЛУЖБИ(Одеса: Військова Академія, 2022-10-20) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, VitaliiОволодіваючи професією поліцейського, необхідно працювати над створенням «персональної» сукупності засобів та прийомів безпеки –такого набору буде цілком достатньо для істотного зменшення ризиків. Mastering the profession of a policeman, it is necessary to work on creating a "personal" set of security tools and techniques - such a set will be quite enough to significantly reduce risks.
- ДокументЮридичний захист прав людей(Харків: СГ НТМ «Новий курс», 2022) Яцковина, Віталій Віталійович; Yatskovyna, VitaliiЗ урахуванням вище зазначеного пропонуємо науковій спільноті наступні висновки: - за роки незалежності Україна створила систему захисту прав людини, юридичним підґрунтям якої є Конституція, нормативно-правові акти національного законодавства та ратифіковані Верховною Радою України міжнародні угоди; - від якості законодавства, рівня правового виховання та правової культури громадян, дотримання та розвитку принципів права залежить забезпечення реалізації прав і свобод людини, як складова суверенної, правової, демократичної держави; - зменшення кількості скарг до міжнародного суду з захисту прав людини є показником ефективної системи національного захисту прав людини; - враховуючи високий рівень регулювання прав людини на міжнародному просторі, рекомендуємо у подальшому ще більше надавати пріоритетне значення міжнародному праву по відношенню до внутрішньодержавного законодавства, так як це надасть змогу поліпшити механізм регулювання прав людини з усуненням наявних недоліків і помилок; - необхідно поєднувати найкращі норми міжнародного права та найкращі норми національного права, які регулюватимуть та відповідатимуть проблемам сьогодення; - втілюючи міжнародні норми у національне законодавство необхідно звертати на те, щоб така норма повинна бути практично реалізована та мала реальний, а не формальний вплив на покращення суспільних відносин.