Перегляд за Автор "Янчук, Наталія Дмитрівна"
Зараз показуємо 1 - 17 з 17
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАКАДЕМІЧНА МОБІЛЬНІСТЬ В ПРОСТОРІ ВИЩОЇ ОСВІТИ: ПРОБЛЕМИ, ПЕРСПЕКТИВИ ТА РЕАЛІЇ(Вінниця: Вінницький кооперативний інститут, 2022-03-29) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaАвторка констатує, що академічну мобільність слід розглядати як невід’ємний атрибут сучасної системи освіти. Разом з тим, розвиток різних форм академічної мобільності стримується низкою проблем. Вони мають вирішуватись як на державному, так і на університетському рівні. Для нашої країни досягнення ефективної академічної мобільності реальне за умови якісного нормативно-правового забезпечення академічної мобільності, створення ефективного організаційно-економічного механізму, визначення джерел фінансування та готовності до партнерства суб’єктів академічного обміну. The author states that academic mobility should be considered as an integral attribute of the modern education system. At the same time, the development of various forms of academic mobility is restrained by a number of problems. They should be resolved both at the state and university level. For our country, the achievement of effective academic mobility is real under the condition of high-quality regulatory and legal support for academic mobility, the creation of an effective organizational and economic mechanism, the identification of sources of funding and the readiness for partnership of subjects of academic exchange.
- ДокументДо питання про природу освітнього права(COPERNICUS Political and Legal Studies, 2022) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, Nataliiaстатті порушено питання про юридичну природу освітнього права. Сучасною тенденцією є зростання в арифметичній прогресії кількости галузей законодавства. Тим не менш, збільшення галузей законодавства не веде до ав- томатичного збільшення галузей права. І якщо певній галузі права завжди відповідає галузь законодавства, то не завжди галузь законодавства відображає певну галузь права. Це цілком виправдано щодо освітнього права. Незважаючи на те, що термін «освітнє право» визнано цілком усталеним, питання статусу освітнього права залишається дискусійним. У статті акцентовано увагу на тому, що трансформа- ція поглядів щодо природи освітнього права пройшла тривалий шлях від повного несприйняття освітнього права, коли вважали, що це лише підгалузь у рамках адміністративного права, до спроб обґрунтування ос- вітнього права як самостійної галузі права. Здійснено аналіз різних підходів щодо визначення юридичної природи освітнього права, а саме: як під- галузі адміністративного права, як комплексної галузі права, як нормативно-правового масиву, як самостій- ного напряму наукових досліджень, як навчальної дисципліни, як спеціальної частини інформаційного права. Особливу увагу відведено висвітленню сильних та слабких позицій представників різних напрямів в об- ґрунтуванні статусу освітнього права. Звернено увагу на ту обставину, що жоден з прихильників виокремлен- ня освітнього права як самостійної галузі права не довів та не показав, чому питання правового регулювання освітніх відносин варто розглядати поза адміністратив- ним правом. Наголошено на необхідності залучення в навчаль- ний план окремого курсу «Освітнє право» в педагогіч- ному секторі освіти та під час навчання в аспірантурі. При цьому мова не про формування уніфікованого підходу до викладання навчальної дисципліни «Освітнє право». Предмет та система навчальної дисципліни має визначатися цільовою аудиторією, а також сучасними тенденціями розвитку освіти. The paper focuses on the legal nature of educational law. The current trend is an increase in the arithmetic progression of the quantity of brunches of the legislation. However, an increase in the branches of the legislation does not automatically lead to an increase in the branches of law. And if a certain branch of law always corresponds to a branch of legislation, then a branch of legislation does not always reflect a certain branch of law. This is quite justified in relation to educational law. Despite the fact that the term “educational law” is recognized as well-established, the issue of the status of educational law remains controversial. The paper emphasizes that the transformation of views on the relative nature of educational law has come a long way from complete rejection of educational law, when it was considered only a sub-branch of administrative law to attempts to justify educational law as an independent branch of law. It is carried out analysis of different approaches for determining the legal nature of educational law, namely: as a sub-branch of administrative law, as a complex branch of law, as a legal array, as an independent area of research, as a discipline, as a special part of information law. The author pays special attention to highlighting the strengths and weaknesses of representatives of various fields in justifying the status of educational law. Attention is drawn to the fact that none of the supporters of the separation of educational law as an independent branch of law has proved and shown why the issue of legal regulation of educational relations should be considered outside of administrative law. It is emphasized the need to include in the curriculum a separate course “Educational Law” in the pedagogical sector of education and postgraduate studies. This is not about the formation of a unified approach to the teaching of discipline “Educational Law”. The subject and system of the discipline should be determined by the target audience, as well as current trends in education.
- ДокументКлассификация уголовно-правовых систем: критерии и сравнительная характеристика(Юридичний вісник, 2011) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaВ статті проаналізовано основні класифікації кримінально-правових систем сучасного світу, що запропоновані в юридичній літературі, а також окрема увага приділяється проблемі вибору критеріїв для класифікації кримінально-правових систем. The article analyzes the main classifications of criminal legal systems of the modern world proposed in the legal literature, and special attention is paid to the problem of choosing criteria for the classification of criminal legal systems.
- ДокументМЕТОДОЛОГІЯ ПОРІВНЯЛЬНОГО КРИМІНАЛЬНОГО ПРАВА: НОВІ ПАРАДИГМИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ(Вісник ЛДУВС ім. Е. О. Дідоренка, 2022) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaУ статті розглянуто питання сутності методології порівняльного кримінального права та її роль у наукових дослідженнях. Констатовано, що специфіка методології у сфері порівняльного кримінального права полягає в застосуванні широкого спектру методологічного інструментарію, що дозволяє отримати нові знання про деякі об’єкти чи предмети, а також доповнити вже існуючі знання та встановити їх системний харак-тер, логічність та евристичність. Особливу увагу приділено порівняльно-правовому, іс-торичному, формально-логічному методам пізнання, їх специфіці та ролі при прове-денні порівняльних кримінально-правових досліджень. Зазначено, що методологія порівняльного кримінального права – це система під-ходів, методів і способів наукового дослідження, теоретичні засади їх використання при здійсненні теоретико-пізнавальної юридичної діяльності в області порівняльного кри-мінального права. Зроблено висновок, що методологію порівняльного кримінального права не варто зводити лише до всезагального методу діалектичного матеріалізму та формально-догматичного методу пізнання, що довгий час панували в кримінально-правових дослідженнях. Методологія порівняльного кримінального права являє скла-дне та багатошарове явище, котре охоплює цілий комплекс методологічних підходів, методів, принципів, методик проведення порівняльного аналізу, понятійний каркас тощо. Звернено увагу на той факт, що в сучасних порівняльно-правових дослідженнях у сфері кримінального права популяризуються використання неюридичних методів. Зауважено, що пізнавальні труднощі порівняльного кримінального права виникають багато в чому через некритичні спроби оголосити ті чи інші дослідницькі методи пра-вовими. Використання невластивих порівняльному кримінальному праву методів веде до отримання хибних висновків або неотримання останніх взагалі. The paper considers the essence of the methodology of comparative criminal law and its role in research. It is stated that the specificity of the methodology in the field of comparative criminal law is the use of a wide range of methodological tools that allow you to gain new knowledge about some objects or subjects, as well as supplement existing knowledge and es-tablish their systemic nature, logic and heuristics. The author pays special attention to compar-ative legal, historical, formal and logical methods of cognition, their specifics and role in con-ducting comparative criminal law research. It is noted that the methodology of comparative criminal law is a system of approaches, methods of scientific research, theoretic principles of their use in the implementation of theo-retical and cognitive legal activities in the field of comparative criminal law. It is concluded that the methodology of comparative criminal law should not be reduced only to the universal method of dialectical materialism and formal-dogmatic method of cognition, which have long prevailed in criminal law research. The methodology of comparative criminal law is a complex and multi-layered phenomenon, which covers a range of methodological approaches, meth-ods, principles, methods of comparative analysis, conceptual framework. Attention is drawn to the fact that modern comparative legal research in the field of criminal law promotes the use of non-legal methods. It is noted that the cognitive difficulties of comparative criminal law arise in many respects due to uncritical attempts to declare certain research methods legal. The use of methods not inherent in comparative criminal law leads to incorrect conclusions or failure to obtain the latter at all.
- ДокументОБМЕЖЕННЯ ПРАВ ТА СВОБОД ЛЮДИНИ ПІД ЧАС ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ В УКРАЇНІ(Одеса: ОДУВС, 2022-04-29) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaМетою дослідження є теоретико-правовий аналіз специфіки обмеження прав і свобод людини та громадянина в умовах запровадження правового режиму воєнного стану. The purpose of the study is a theoretical and legal analysis of the specifics of limiting the rights and freedoms of a person and a citizen under the conditions of the introduction of the legal regime of martial law.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ: НАСЛІДКИ ТА ОБМЕЖЕННЯ(Одеса: ОДУВС, 2022-04-29) Грівцова, Вероніка Ігорівна; Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaВведення воєнного стану кличе за собою багато обмежень, заборон та нових порядків, хоч з цим і складно звикнутись, але ми мусимо дотримуватися всіх вимог заради нашої безпеки та перемоги. The introduction of martial law entails many restrictions, prohibitions and new orders, although it is difficult to get used to it, but we must comply with all requirements for our safety and victory.
- ДокументПЛЮРАЛІЗМ РОЗУМІННЯ ЮРИДИЧНОЇ ПРИРОДИ ОСВІТНЬОГО ПРАВА(Вісник ЛДУВС ім. Е. О. Дідоренка, 2022) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaУ статті порушено питання про юридичну природу освітнього права. На сучасному етапі освітнє право є галуззю законодавства, яка найбільш акти-вно розвивається, що спричиняє нові виклики для правової науки і практики. У від-повідь на ці виклики формується освітнє право, яке потребує правового аналізу як із позиції теорії, так і з практичної точки зору. У вітчизняній юридичній літературі не сформовано єдиного підходу до розуміння правової природи освітнього права, а тому виникає необхідність дослідити його як нове явище. У статті акцентовано увагу на тому, що трансформація поглядів відносно при-роди освітнього права пройшла тривалий шлях від повного його несприйняття, коли вважалось що це лише підгалузь у рамкам адміністративного права, до спроб обґру-нтування освітнього права як самостійної галузі права. Здійснено аналіз різних підходів щодо визначення юридичної природи освіт-нього права, а саме як: підгалузі адміністративного права; комплексної галузі права; нормативно-правового масиву; самостійного напрямку наукових досліджень; нав-чальної дисципліни; спеціальної частини інформаційного права. Особливу увагу приділено висвітленню сильних і слабких позицій представни-ків різних напрямків в обґрунтуванні статусу освітнього права. Акцентовано на тому, що жоден із прихильників виокремлення освітнього права як самостійної галузі права, не довів та не показав, чому питання правового регулювання освітніх відносин варто розглядати поза адміністративним правом. Наголошено на необхідності включення до навчального плану окремого курсу «Освітнє право» в педагогічному секторі освіти та при навчанні в аспірантурі. При тому мова не йде про формування уніфікованого підходу до викладання навчальної дисципліни «Освітнє право». Предмет та система навчальної дисципліни має визна-чатися цільовою аудиторією, а також сучасними тенденціями розвитку освіти. The paper focuses on the legal nature of educational law. At the current stage, educational law is the most actively developing branch of legislation, which causes new challenges for legal science and practice. In response to these challenges, educational law is being formed, which requires legal analysis both from the standpoint of theory and from a practical point of view. A single approach to understanding the legal nature of educational law has not been formed in domestic legal literature, and therefore there is a need to investigate. The paper emphasizes that the transformation of views on the relative nature of educational law has come a long way from complete rejection of educational law, when it was considered only a sub-branch of administrative law to attempts to justify educational law as an independent branch of law. It is carried out analysis of different approaches for determining the legal nature of educational law, namely: as a sub-branch of administrative law, as a complex branch of law, as a legal array, as an independent area of research, as a discipline, as a special part of infor-mation law. The author pays special attention to highlighting the strengths and weaknesses of rep-resentatives of various fields in justifying the status of educational law. Attention is drawn to the fact that none of the supporters of the separation of educational law as an independent branch of law has proved and shown why the issue of legal regulation of educational rela-tions should be considered outside of administrative law. It is emphasized the need to include in the curriculum a separate course "Educational Law" in the pedagogical sector of education and postgraduate studies. This is not about the formation of a unified approach to the teaching of discipline "Educational Law". The subject and system of the discipline should be determined by the target audience, as well as current trends in education.
- ДокументПрава людини в контексті ісламської правової традиції(Київ: КНУТД,, 2022-11-23) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaМета дослідження полягає в теоретико-правовому аналізі прав людини в контексті ісламської правової традиції. The purpose of the study is the theoretical and legal analysis of human rights in in the context of the Islamic legal tradition.
- ДокументПРАВА ЛЮДИНИ В УМОВАХ МІЛІТАРИЗАЦІЇ КРИМУ(Одеса: ОДУВС, 2023-02-24) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaРозглядаючи стан забезпечення прав людини в анексованому Криму, авторка стверджує, що права і сво- боди мешканців півострову грубо порушуються. На даний момент найважливішим завданням реінтеграції є підтримка та відновлення почуття громадянської лояльності мешканців тимчасово окупованих територій до української держави. В умовах окупації Криму втілення такого завдання вимагає своєчасного та ефективного забезпечення прав і свобод громадян, проведення заходів з національного порозуміння і примирення, а також боротьби з російським інформаційним впливом. Considering the state of ensuring human rights in the annexed Crimea, the author claims that the rights and freedoms of the inhabitants of the peninsula are grossly violated. At the moment, the most important task of reintegration is to support and restore the sense of civic loyalty of the residents of the temporarily occupied territories to the Ukrainian state. In the conditions of the occupation of Crimea, the implementation of such a task requires timely and effective provision of the rights and freedoms of citizens, the implementation of measures for national understanding and reconciliation, as well as the fight against Russian informational influence.
- ДокументПРАВОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ЯК СКЛАДОВА ПРОФЕСІЙНОГО РОСТУ СУЧАСНОГО ПЕДАГОГА(2019) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaРозглядається правова компетентність як складова професійного росту педагогів. Аналізуються позиції дослідників з питання про призначення та зміст правової компетентності, дається характеристика її структурних компонентів, обґрунтовується необхідність перегляду умов правової підготовки педагогів. Запропоновані найбільш ефективні форми роботи й методи навчання для максимально успішного опанування педагогами правовими знаннями й уміннями та навичками. Наголошується, що правова компетентність є обов’язковою для педагогів різних спеціальностей і найбільш успішно формується у процесі вивчення ними професійно-орієнтованих правових дисциплін. Обґрунтована можливість використання комплексу правових задач в якості засобу формування правової компетентності педагога. Зроблений висновок про необхідність підвищення рівня правової освіченості педагога на всіх рівнях системи підвищення кваліфікації. Визначено, що правова компетентність педагога є важливим компонентом професійної компетентності, що забезпечує формування правових інтересів; цілісне оволодіння нормами професійно-правової культури; розвиток правового світосприйняття та правової свідомості, правової регуляції професійних відносин; професійно-правової освіченості; правової поведінки тощо. Зроблено висновок, що для ефективного формування правової компетентності педагогів необхідно створення ряду умов, зокрема: ввести у навчальні плани додаткових правових курсів, перенести пріоритет з інформаційного компоненту змісту правового навчання на засвоєння процедур практико-прикладного навчання, використанню можливостей педагогічної практики для реалізації правових компетентностей тощо. Legal competence is considered as a component of teachers' professional growth. The positions of researchers on the issue of the purpose and content of legal competence are analyzed, the characteristics of its structural components are given, the need to review the conditions of legal training of teachers is substantiated. The most effective forms of work and teaching methods are proposed for the most successful acquisition of legal knowledge and skills by teachers. It is emphasized that legal competence is mandatory for teachers of various specialties and is most successfully formed in the process of their study of professionally oriented legal disciplines. The justified possibility of using a set of legal problems as a means of forming the legal competence of a teacher. A conclusion was made about the need to increase the level of legal education of teachers at all levels of the professional development system. It was determined that the teacher's legal competence is an important component of professional competence, which ensures the formation of legal interests; holistic mastery of the norms of professional and legal culture; development of legal worldview and legal consciousness, legal regulation of professional relations; professional and legal education; legal behavior, etc. It was concluded that for the effective formation of the legal competence of teachers, it is necessary to create a number of conditions, in particular: to introduce additional legal courses into the curricula, to shift the priority from the informational component of the content of legal education to the assimilation of practical-applied training procedures, to use the possibilities of pedagogical practice for the realization of legal competences, etc.
- ДокументПравова культура як складовий елемент професійної компетентності педагога(2022) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaВ статті представлений аналіз понять «правова культура», «правова компетентність», «правова грамотність». Визначена роль правової культури в професійній діяльності сучасного педагога. Проаналізовані основні перепони, що стоять на заваді формування високого рівня правової культури педагога. Запропоновані шляхи підвищення правової культури педагогів як на етапі вузівської підготовки, так і на етапі післявузівської освіти. Зроблено висновок, що лише при реалізації озвученого комплексного підходу до формування правової культури педагогів можливе повноцінне включення педагога в освітній процес як компетентного спеціаліста з правової та нормативної точки зору, здатного на професійну діяльність в рамках діючого законодавства в сфері освіти, розуміючого цінність та роль права в житті суспільства. The article presents an analysis of the concepts of "legal culture", "legal competence", "legal literacy". The role of legal culture in the professional activity of a modern teacher is determined. The main obstacles that stand in the way of the formation of a high level of the teacher's legal culture are analyzed. Proposed ways of improving the legal culture of teachers both at the stage of university training and at the stage of post-university education. It was concluded that only with the implementation of the announced comprehensive approach to the formation of the legal culture of teachers is it possible to fully include a teacher in the educational process as a competent specialist from a legal and regulatory point of view, capable of professional activity within the framework of current legislation in the field of education, understanding the value and role of law in life of society.
- ДокументПРАВОВА ПРИРОДА СУЧАСНОГО КОНСТИТУЦІОНАЛІЗМУ: ПОНЯТТЯ ТА СУТНІСТЬ(Одеса: ОДУВС, 2023-06-27) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaАвторка проаналізувала осмислення поняття «конституціоналізм» як центральної категорії конституційного права. The author analyzed the understanding of the concept of "constitutionalism" as a central category of constitutional law.
- ДокументПРО ДЕЯКІ ПИТАННЯ НОРМАТИВНО-ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ МОРСЬКОЇ БЕЗПЕКИ(2021-12-23) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaМетою дослідження є аналіз нормативно-правової бази, спрямованої на забезпечення морської безпеки України. The purpose of the study is the analysis of the legal framework aimed at ensuring the maritime security of Ukraine.
- ДокументРеформування правового положення людини та громадянина в світлі Лісабонського договору(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-12-07) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaВ дослідженні аналізуються особливості правового положення людини і громадянина в світлі реформаторських положень Лісабонського договору. Здійснено загальну характеристику положень Лісабонського договору, зокрема виділено ті положення що спрямовані на укріплення правового положення людини і громадянина в рамках Європейського Союзу. Відзначається, що Лісабонський договір посилив захист прав людини на європейському рівня шляхом надання Хартії найвищої юридичної сили та закріпив обов’язок ЄС приєднатися до Європейської конвенції про захист прав людини і основоположних свобод. The study analyzes the peculiarities of the legal position of a person and a citizen in the light of the reforming provisions of the Lisbon Treaty. A general description of the provisions of the Treaty of Lisbon was carried out, in particular those provisions aimed at strengthening the legal position of a person and a citizen within the framework of the European Union were highlighted. It is noted that the Treaty of Lisbon strengthened the protection of human rights at the European level by giving the Charter the highest legal force and established the obligation of the EU to join the European Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms.
- ДокументРЕФОРМУВАННЯ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ В УКРАЇНІ: ОСМИСЛЕННЯ ТА ПЕРСПЕКТИВИ(Одеса: ОДУВС, 2022) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaСтаттю присвячено дослідженню актуальних проблем реформування юридичної освіти в Україні. Обґрунтовано думку про необхідність реформування системи юридичної освіти в Україні в тісному взаємо- зв’язку з реформою всієї вищої школи. Проведено критичний аналіз проєкту Концепції розвитку юридичної освіти та законопроєкту «Про юридичну (правничу) освіту і загальний доступ до правничої професії» та акцентовано увагу на здобут- ках та прорахунках цих нормативно-правових доку- ментів. Досліджено основні напрями реформування юри- дичної освіти в Україні, зокрема такі як: запрова- дження Єдиного державного кваліфікаційного іспиту для випускників юридичних вищих навчальних закла- дів; посилення практичного складника юридичної освіти; впровадження наскрізної магістерської про- грами для майбутніх правників; відмова від підго- товки правників у закладах освіти зі специфічними умовами навчання; градація правничих професій на регульовані та нерегульовані види юридичної діяль- ності; гармонізація переліку галузей знань і спеці- альностей у частині співвідношення галузей знань «Право» та «Міжнародні відносини» та спеціальнос- тей «Право» і «Міжнародне право»; підвищення вимог до знання іноземної мови. Висловлено думку щодо необґрунтованості запро- вадження підготовки юридичних кадрів за напрямами регульованих і нерегульованих видів правничої діяль- ності. Зокрема, зазначається, що реалізація відпо- відних підходів у недовготривалій перспективі уне- можливить доступ до регульованих видів правничої діяльності тих спеціалістів, які не мають відповідної освіти, навіть якщо мають значний досвід практич- ної роботи. Зроблено висновок про доцільність збереження за відомчими закладами вищої освіти можливості готу- вати фахівців за вузькими спеціальностями у межах галузі знань «Право» та за спеціальністю «Правоохо- ронна діяльність» задля задоволення потреб власних відомств. The article is devoted to the study of current problems of legal education reform in Ukraine. The opinion about the need to reform the system of legal education in Ukraine in close connection with the reform of the entire higher education in Ukraine is substantiated. A critical analysis of the draft Concept for the Development of Legal Education and the draft law “On Legal Education and General Access to the Legal Profession” and focused on the achievements and miscalculations of these legal documents. The main directions of legal education reform in Ukraine are studied, in particular: introduction of the Unified State Qualification Exam for graduates of law universities; strengthening the practical component of legal education; introduction of a comprehensive master’s program for future lawyers; refusal to train lawyers in educational institutions with specific learning conditions; gradation of legal professions into regulated and unregulated types of legal activity; harmonization of the list of branches of knowledge and specialties in terms of the ratio of branches of knowledge “Law” and “International Relations” and specialties “Law” and “International Law”; increasing the requirements for knowledge of a foreign language. The opinion is expressed that the introduction of training of legal personnel in the areas of regulated and unregulated types of legal activity is unfounded. In particular, it is noted that the implementation of appropriate approaches in the short term will prevent access to regulated legal activities of those professionals who do not have the appropriate education, even if they have significant practical experience. It was concluded that it is expedient to keep departmental higher education institutions the opportunity to train specialists in narrow specialties within the field of knowledge “Law” and in the specialty “Law Enforcement”, to meet the needs of their own departments.
- ДокументРОЛЬ ВИЩОЇ ЮРИДИЧНОЇ ОСВІТИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ КОНЦЕПЦІЇ СТАЛОГО РОЗВИТКУ: ТЕОРЕТИКО-ПРАВОВИЙ АНАЛІЗ(ПРАВО І СУСПІЛЬСТВО, 2022) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, Nataliia; Друга, Г.А.; Druha, H.A.Ця робота є спробою визначити роль вищої юридичної освіти у забезпеченні концепції сталого розвитку. Дослідження виходить з актуальності ролі освіти для забезпечення нової моделі цивілізаційного розвитку, в тому числі зверта- ється увага на те, що саме вища освіта, зокрема юридична, стає запорукою фор- мування нового юридичного світосприйняття, яке повинне бути безсумнівно екологізованим. Підкреслюється роль вищої юридичної освіти у разі імплементації кон- цепції сталого розвитку в життя. Відзначається, що значна роль відводиться підготовці спеціалістів-правників нової формації, здатних системно та страте- гічно думати, приймати обґрунтовані міжсекторальні рішення, займати активну громадянську позицію та адекватно вирішувати актуальні проблеми, пов’язані з переходом до суспільства сталого розвитку. Наголошується, що у разі побу- дови суспільства сталого розвитку саме правники допомагають визначити можливі напрями реформ та способи подолання складнощів на шляху впрова- дження концепції сталого розвитку. Визначено, що концепція сталого розвитку ставить нові завдання перед освітою, зумовлюючи необхідність перегляду та коригування освітніх про- грам, особливо у сфері правничої освіти. Висвітлено конкретні кроки на шляху вдосконалення методології підготовки здобувачів вищої освіти до юридичної діяльності у вищих навчальних закладах, які спрямовані на узгодження відпо- відності вищої юридичної освіти в Україні сучасним трансформаціям, метою яких є забезпечення концепції сталого розвитку в українській державі. Сформований висновок, що, незважаючи на те, що посилення екологічного складника юридичної освіти – це справа далекої перспективи, що ж стосується сьогодення, то за всіх складнощів екологізації і включенням ідей сталого роз- витку в освітні програми і навчальні плани правничих спеціальностей не вини- кає жодного сумніву стосовно того, що це є ефективним інструментом на шляху добудови суспільства сталого розвитку та інтеграції в європейський і світовий інтелектуальний простір. This paper is an attempt to define the role of higher legal education in providing concept of sustainable development. The study is based on the relevance of education’s role for ensuring a new model of civilizational development, including attention to the fact that higher education, including legal, is the key to forming a new legal worldview, which should be undoubtedly environmental. The role of higher legal education in the implementation of the concept of sustainable development in life is emphasized. It is noted that a significant role is given to the training of specialists of the new formation, able to think systematically and strategically, make sound cross-sectoral decisions, take an active citizenship and adequately address current issues related to the transition to sustainable development. It is emphasized that in building a sustainable development society, lawyers help to identify possible areas of reform and ways to overcome difficulties in implementing the concept of sustainable development. It is determined that the concept of sustainable development poses new challenges to education, necessitating the revision and adjustment of educational programs, especially in the field of legal education. Specific steps to improve the methodology of preparation of higher education for legal activities in higher education institutions, which are aimed at harmonizing the compliance of higher legal education in Ukraine with modern transformations, aimed at ensuring the concept of sustainable development in the Ukrainian state. It is concluded that despite the fact that strengthening the environmental component of legal education is a matter of long-term perspective, as for the present, with all the complexities of environment and the inclusion of sustainable development ideas in educational programs and curricula of legal specialties, there is no doubt that it is an effective tool for completing the society of sustainable development and integration into the European and world intellectual space.
- ДокументТИПОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОМАНО-ГЕРМАНСЬКОЇ КРИМІНАЛЬНО-ПРАВОВОЇ СИСТЕМИ: ЗАГАЛЬНЕ ТА ОСОБЛИВЕ(Одеса: Міжнародний гуманітарний університет, 2011) Янчук, Наталія Дмитрівна; Yanchuk, NataliiaСтаттю присвячено дослідженню типологічних особливостей романо-германської кримінально-правової системи, аналізу національних моделей, для яких характерні оригінальні теоретичні доктрини, специфічні законодавчі положення, особливі форми та методи практичного здійснення цілей та завдань кримінального права. The article investigates typological features of Romano-Germanic criminal justice system, analysis of national models, which are characteristic for the original theoretical doctrine, specific statutory provisions, the specific forms and methods of practical realization of the goals and objectives of criminal law.