Перегляд за Автор "Федорончук, Ігор Володимирович"
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументACTUAL ISSUES OF DETERMINATION OF INTERFERENCE IN THE ACTIVITIES OF AN ADVOCATE OR REPRESENTATIVE OF A PERSON(European Reforms Bulletin, 2020) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, IhorThe article is devoted to the main issues of determining and researching the actual causes and conditions that lead to crime in the sphere of interference in the activities of an advocate or representative of a person. The article examines the relevance and low level of research on the problem of determining the causes and conditions in this area, since the scientific community only carried out research of this crime through the prism of crimes against justice. Within the research was determined and analyzed, in particular, the object of a crime in the sphere of interference in the activities of an advocate or a representative of a person, causes and conditions of crime, were given definitions of the concepts of the determinant and determination of crime. The article also identifies and analyses the main issues and conditions for committing offenses against advocates or representatives of persons, such as: legal nihilism, imperfection of national legislation, of officials, excessive, scientifically unreasonable workload of law enforcement agencies and courts, identification of a client and a defender or representative faces. As an example, one of the few court verdicts was analysed, which was found guilty and sentenced an official person for interfering with the activities of an advocate, that went through the appeal and cassation instances and came into legal force.
- ДокументВтручання у діяльність захисника чи представника особи як суспільне явище та кримінологічний феномен(Порівняльно-аналітичне право, 2020) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, IhorСтаття присвячена питанням, що виникають у сфері захисту гарантованих Конституцією та законодавством України прав адвокатів та представників осіб на здійснення професійної незалежної діяльності. У статті розглядається небезпека професії адвоката у сучасних реаліях, проблеми, які існують у сфері вручання в діяльність адвокатів та представників осіб, та занепокоєність вказаною проблемою міжнародної юридичної спільноти. В рамках даного дослідження було отримано та проаналізовано офіційні статистичні дані щодо кримінальних правопорушень в сфері втручання у діяльність захисника чи представника особи, результатів їх розслідування та судового розгляду, що в сукупності визначають існування проблем в даній сфері та необхідність відшукання дієвих шляхів їх вирішення. Зазначена статистика свідчить про неефективну або малоефективну роботу правоохоронних органів з запобігання скоєння та розслідування вчинених злочинів. Окремо наголошено увагу на тому, що внаслідок здійснення протиправних дій відносно адвокатів або правників, які здійснюють представництво прав та інтересів осіб, відбувається посягання на такі види адвокатської діяльності, як захист та представництво. Також в статті проаналізовано відношення Національної асоціації адвокатів України та Міжнародної комісії юристів до проблеми втручання в діяльність захисника та представника особи в Україні та необхідності співпраці на міжнародному рівні щодо належного захисту професійних прав осіб, що надають правову допомогу. Автор робить висновок щодо обставин, що призводять до втручання у діяльність захисника чи представника особи, зокрема, недостатня увага з боку держави до вирішення проблем, які існують в даній сфері, та упередження відповідних правопорушень, неналежне розслідування кримінальних правопорушень особами, що здійснюють досудове розслідування, а також вчинення вказаними особами тиску на адвокатів шляхом відкриття на них кримінальних проваджень, за виконання ними своїх професійних обов’язків. The article is devoted to the issues that arise in the field of protection of the rights of lawyers and representatives of persons to carry out professional independent activity guaranteed by the Constitution and legislation of Ukraine. The article examines the danger of the legal profession in modern realities, the problems that exist in the field of recruitment of lawyers and representatives of persons, and concerns about this problem of the international legal community. This study obtained and analysed official statistics on criminal offences in the field of interference in the activities of a lawyer or representative, the results of their investigation and trial, which together determine the existence of problems in this area and the need to find effective solutions. These statistics indicate ineffective or low effective work of law enforcement agencies to prevent the commission and investigation of crimes. It is emphasised that as a result of illegal actions against lawyers or jurists who represent the rights and interests of persons, there is an encroachment on such types of advocacy as protection and representation. The article also analyses the attitude of the National Bar Association of Ukraine and the International Commission of Lawyers to the problem of interfering in the activities of a lawyer and a representative of a person in Ukraine and the need for international cooperation on proper protection of professional rights of legal assistance. The author concludes on the circumstances that lead to interference in the activities of a lawyer or representative of a person, in particular, insufficient attention by the state to address problems in this area and the prevention of relevant offenses, improper investigation of criminal offences by pre-trial investigators, and exerting pressure on lawyers by these persons by instituting criminal proceedings against them for the performance of their professional duties.
- ДокументВтручання у діяльність захисника чи представника особи: кримінологічний і кримінально-процесуальний виміри(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, IhorСтаття присвячена питанням, які виникають у сфері кримінально-правового та кримі- нально-процесуального забезпечення захисту гарантованих Конституцією та законодав- ством України прав адвокатів і представників осіб на здійснення професійної незалежної діяльності. Розглядається сучасний стан суспільно-правових відносин, які склалися у цій сфері, проблеми, які існують у сфері вручання в діяльність адвокатів і представників осіб, обставини, що призвели до їх виникнення, та можливі шляхи їх вирішення. У рамках цього дослідження було отримано та досліджено офіційні статистичні дані щодо кримінальних правопорушень у сфері втручання в діяльність захисника чи представника особи та результатів їх розслідування, що визначають існування проблем у вказаній сфері. У статті розглянуто та проаналізовано низку існуючих визначальних факторів, які призводять до збільшення кількісної характеристики кримінальних правопорушень, об’єктом яких є професійна діяльність захисників і представників осіб. Автор робить висновок щодо обставин, які призводять до втручання у діяльність захисника чи представника особи: недостатня увага з боку держави до вирішення проблем, які існують у цій сфері, упередження відповідних правопорушень, недо- статня компетентність і необізнаність осіб, які здійснюють розслідування криміналь- них правопорушень у вказаній сфері, надмірна навантаженість слідчих органів. Встановлення більш жорсткого покарання у санкціях статей, що регулюють відно- сини у сфері втручання у діяльність захисника чи представника особи, розвантаження слідчих і прокурорів шляхом збільшення кількості працівників структурних підрозділів дозволить підвищити рівень професійної підготовки працівників правоохоронних органів і призведе до поліпшення стану, який існує у сфері захисту прав адвокатів і представників осіб при здійсненні ними професійної правничої діяльності. The article is devoted to the issues arising in the field of criminal law and criminal procedure protection of the rights of lawyers and representatives of persons guaranteed by the Constitution and legislation of Ukraine to carry out professional independent activity. The current state of social and legal relations in this area, the problems that exist in the field of handing lawyers and representatives of persons, the circumstances that led to their emergence and possible solutions. As part of this study, official statistics on criminal offenses in the field of interference in the activities of a lawyer or a representative of a person and the results of their investigation were obtained and investigated, which together determine the existence of problems in this area. The article considers and analyzes a number of existing determinants that lead to an increase in the quantitative characteristics of criminal offenses, the object of which is the professional activity of defenders and representatives of persons. The author concludes on the circumstances that lead to interference in the activities of a lawyer or a representative of a person, namely: insufficient attention of the state to address problems in this area, and the prevention of relevant offenses, lack of competence and ignorance of criminal investigators offenses in this area, excessive workload of investigative bodies. The stricter punishment of sanctions in the articles governing relations in the field of interference in the activities of a lawyer or representative of the person, unloading of investigators and prosecutors, by increasing the number of employees of structural units, which will increase the level of training of law enforcement officers, will improve the situation, which exists in the field of protection of the rights of lawyers and representatives of persons in the exercise of their professional legal activities.
- ДокументВТРУЧАННЯ У ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАХИСНИКА ЯК ЕЛЕМЕНТ ПОРУШЕННЯ КОНСТИТУЦІЙНОГО ПРАВА НА ПРОФЕСІЙНУ ПРАВНИЧУ ДОПОМОГУ(Одеса: ОДУВС, 2021-12-17) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, Ihor
- ДокументДеякі особливості організації та проведення дослідження втручання в діяльність захисника та представника особи(Одеса: ОДУВС, 2020-11-27) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, Ihor
- ДокументДіяльність адвоката в умовах воєнного стану(Одеса: ОДУВС, 2022-05-30) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, Ihor
- ДокументДіяльність адвоката в умовах корупції у правоохоронній і судовій сферах(ХНУВС, 2021-12-03) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, Ihor
- ДокументЗахисник без захисту: адвокат - жертва злочину(Харків "Юрайт", 2020-11-16) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, Ihor
- ДокументЗаходи запобігання втручанню у діяльність захисника чи представника особи(2020-07-31) Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, Ihor
- ДокументКримінологічна характеристика та запобігання втручанню у діяльність захисника чи представника особи(Одеса: ОДУВС, 2023) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, IhorДисертація являє собою самостійну завершену наукову працю, у якій представлені результати кримінологічної характеристики кримінальних правопорушень у вигляді втручання у діяльність захисника чи представника особи, їх детермінації та комплексної системи запобігання цьому виду кримінальних правопорушень. Констатовано, що зазначена тематика у кримінологічному вимірі довгі роки залишалася малодослідженою, основний приріст наукових знань у сфері втручання у діяльність захисника чи представника особи, відбувався навколо кримінально-правової, процесуальної, криміналістичної та соціально-правової характеристики зазначеного кримінального правопорушення. Проаналізовано стан наукової розробки явища втручання у діяльність захисника чи представника особи, проведено аналіз проблемних питань правового регулювання інституту захисника та представника особи, здійснено кримінологічний аналіз змісту статті 397 КК України та кримінально-правової відповідальності за втручання у діяльність зазначених осіб, а також проведено аналіз історичного розвитку юридичної відповідальності за втручання у діяльність захисника чи представника особи, від перших згадок про інститут представництва у Х столітті до теперішнього часу, що надало цілісне розуміння цієї проблематики у сучасних умовах. Досліджено питання шляхів вдосконалення правового статусу захисників та представників осіб, та способів втручання у їхню діяльність. Виділено сучасні проблеми законодавчого захисту адвокатів та представників, та проблемні питання правозастосовної діяльності. Доведено, що сучасна концептуально-методологічна модель кримінологічного дослідження втручання у діяльність захисника чи представника особи, являє собою специфічний набір прийомів та методів дослідження, спрямованих на реалізацію індивідуально-структурованої системи технологічних заходів, пов’язаних між собою спільною метою, та ретельно спланованих процедур, з метою отримання нових наукових знань щодо феномену втручання у діяльність захисника чи представника особи, їх детермінації, виявлення осіб, що вчиняють ці кримінальні правопорушення, та розробки дієвої системи запобігання з урахуванням умов воєнного стану. Зафіксовано стабільно високу кількість випадків реєстрації фактів вчинення кримінально-протиправних дій відносно захисників та представників осіб під час надання ними правової допомоги. Встановлено, що в середньому у рік реєструється близько 200 таких випадків. Якщо протягом 2001 - 2010 років, за ст. 397 КК України було зареєстровано усього 6 кримінальних проваджень, то за період з 2014 по жовтень 2023 року їх кількість становить 1 900 випадків, тобто, зростання відбулося у більше ніж 300 разів. Констатовано, що незважаючи на велику кількість зареєстрованих кримінальних проваджень, рівень судимості за втручання у діяльність захисника чи представника особи є надзвичайно низьким, та становить 0,5 %. Встановлено, що із 1 900 внесених за останні 10 років до ЄРДР кримінальних проваджень за ст. 397 КК України, розглянуто з постановленням вироку лише 2 випадки. Доведено існування дуже високого рівня латентності цього виду кримінальних правопорушень, що обумовлено неефективністю кримінально-правової норми у діючій редакції та особливостями правозастосовної практики. Проведеним аналізом впливу окремих соціально-демографічних, кримінально-правових, соціально-рольових та морально-психологічних рис і особливостей особи, яка здійснює втручання у діяльність захисника чи представника особи, констатовано, що у більшості випадків ці кримінальні правопорушення вчиняють особи чоловічої статі, віком від 30 до 45 років, які найчастіше є службовими особами та працюють у правоохоронних органах, органах судової влади чи на державній службі, халатно відносяться до виконання своїх посадових обов’язків, вчиняють втручання у діяльність захисника чи представника особи, здебільшого, використовуючи прогалини у законодавстві, мають схильність до вчинення повторного кримінального правопорушення та мають загальне негативне ставлення до адвокатів та осіб, які є представниками, не маючи статусу адвоката. Обґрунтовано, що істотний вплив на втручання у діяльність захисника чи представника особи здійснюють: правовий нігілізм, недосконалість національного законодавства, надмірна перевантаженість правоохоронних та судових органів, та високий рівень корупції у них, а також наявність у службових осіб дискреційних повноважень, які вони використовують у особистих цілях. З’ясовано, що основним криміногенним фактором, який як прямо, так і опосередковано вплинув на інші детермінанти та кількісно-якісні параметри втручання у діяльність захисника чи представника особи, є широкомасштабне військове вторгнення російської федерації на територію України. Внаслідок цього відбулося загострення політичних, соціально-економічних, організаційно- управлінських та соціально-психологічних факторів втручання у діяльність захисника чи представника особи. Встановлено, що у зв’язку з війною з’явились нові перешкоди у роботі захисників та представників осіб, такі як: обмеження у доступі або взагалі неможливість користування загальнодоступними реєстрами та сайтами; обмеження роботи деяких судів; неможливість надання цілодобової допомоги своїм клієнтам через введення комендантської години; мобілізація до лав ЗСУ для захисту держави тощо. Окрім іншого, війна особливо негативно вплинула на порушення гарантії заборони ототожнення захисника чи представника особи з їхнім клієнтом, що є окремим елементом у системі детермінант втручання у діяльність захисника чи представника особи. Проведеним аналізом міжнародно-правових норм, якими регулюється питання захисту прав та свобод людини і громадянина, у тому числі на правничу допомогу, а також законодавчих актів у сфері кримінального права багатьох зарубіжних країн, встановлено, що Україна відноситься до списку країн серед Європейських держав та країн пострадянського простору, у кримінальному законодавстві яких встановлена пряма кримінально-правова заборона втручання в діяльність захисника чи представника особи при здійсненні ними правничої діяльності. Але, не зважаючи на це, констатовано, що зазначена норма (ст. 397 КК України) у діючій редакції є малоефективною, і її формальне знаходження у кримінальному законі на сучасному етапі не захищає від протиправних посягань на законну діяльність адвокатів чи осіб, які мають право на представництво без статусу адвоката. Вивчення практики застосування кримінального законодавства багатьох зарубіжних країн надало можливість виявити досить розвинені механізми забезпечення дотримання прав адвокатів, захисників чи представників, та гарантій їх діяльності, де спеціальна кримінально-правова норма є не основним, а допоміжним засобом захисту від втручання у діяльність захисника чи представника особи. Обґрунтовано, що система запобігання втручанню у діяльність захисника чи представника особи, складається із загальносоціальних та спеціально- кримінологічних заходів. До загальносоціальних заходів відносяться: 1) здійснення державою цілеспрямованої та чіткої кримінологічної політики щодо запобігання втручанню у діяльність захисника чи представника особи, шляхом виявлення детермінантів зазначеного кримінального правопорушення, встановлення механізму індивідуальної злочинної поведінки осіб, які їх вчиняють, та вжиття заходів щодо усунення подальшого вчинення кримінальних правопорушень та їх виявлення на стадії готування чи замаху; 2) спрямування політики держави на комплексну боротьбу з усіма існуючими негативними чинниками (нестабільна економічна та політична ситуації, високий рівень корумпованості держслужбовців та їх низький професійний рівень тощо), не залишаючи жодного без уваги; 3) здійснення одночасного запобігання втручанню у діяльність захисника чи представника особи та вчиненню кримінальних правопорушень проти правосуддя; 4) покращення матеріально- технічного забезпечення правоохоронних органів, які здійснюють запобігання втручанню у діяльність захисника чи представника особи, та судових органів, які забезпечують незалежне та справедливе правосуддя; 5) запровадження на законодавчому рівні обов’язкового проведення кримінологічної експертизи кримінально-правових норм, у тому числі статті 397 КК України. Спеціально- кримінологічні заходи запобігання втручанню у діяльність захисника чи представника особи, включають: 1) конкретизацію у диспозиції ст. 397 КК України гарантій діяльності захисника чи представника особи, за порушення яких наступає кримінальна відповідальність; 2) боротьбу з корупцією у судовій та правоохоронній системах, та зменшення корупційного впливу на ці інституції; 3) роз’яснення населенню, органам державної влади, правоохоронним та судовим органам, щодо необхідності відмежування понять «клієнт» - «адвокат»; 4) розвантаження правоохоронної та судової системи; 5) роз’яснення серед адвокатської та правничої спільноти України можливості та необхідності реєстрації фактів порушень їхніх прав, втручання у їхню діяльність, порушення встановлених Законом України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність» гарантій та професійної таємниці; 6) вирішення питання щодо декриміналізації окремих положень статті 397 КК України, та перенесення їх до Кодексу України про адміністративні правопорушення, задля належного та вчасного притягнення винних осіб до відповідного виду відповідальності. The dissertation is an independent completed scientific work, which presents the results of the criminological characteristics of criminal offenses in the form of interference in the activities of a defense lawyer or a person's representative, their determination and a comprehensive system of prevention of this type of criminal offenses. It was established that the mentioned topic in the criminological dimension remained under-researched for many years, the main growth of scientific knowledge in the field of intervention in the activities of a defense lawyer or a person's representative took place around the criminal-legal, procedural, criminological and socio-legal characteristics of the specified criminal offense. The state of scientific development of the phenomenon of interference in the activity of a defense lawyer or a person's representative was analyzed, an analysis of problematic issues of legal regulation of the institution of a defense lawyer or a person's representative was carried out, a criminological analysis of the content of Art. 397 of the Criminal Code of Ukraine and criminal liability for interference in the activities of the specified persons was carried out, as well as an analysis of the historical development of legal responsibility for interference in the activity of a defense lawyer or a person's representative, from the first mentions of the institution of representation in the 10th century to the present, which provided a holistic understanding of this issue in modern conditions. The issue of ways to improve the legal status of defense lawyers or persons representatives, and methods of interference in their activities, has been studied. Modern problems of legal protection of lawyers and representatives, and problematic issues of law enforcement activities are highlighted. It has been proven that the modern conceptual and methodological model of criminological investigation of interference in the activities of a defense lawyer or a person's representative is a specific set of techniques and methods of research aimed at the implementation of an individually structured system of technological measures, interconnected by a common goal, and carefully planned procedures, with the aim of obtaining new scientific knowledge regarding the phenomenon of interference in the activities of a defense lawyer or a person's representative, their determination, identification of persons committing these criminal offenses, and the development of an effective prevention system taking into account the conditions of martial law. A consistently high number of cases of registration of facts of criminal and illegal actions against defense lawyers and persons representatives during their provision of legal assistance was recorded. It has been established that on average about 200 such cases are registered per year. If during 2001 - 2010, according to Art. 397 of the Criminal Code of Ukraine, only 6 criminal proceedings were registered, so for the period from 2014 to October 2023, their number is 1,900 cases, i.e., an increase of more than 300 times. It was established that despite the large number of registered criminal proceedings, the level of conviction for interfering with the activities of a defense lawyer or a person's representative is extremely low, and is 0.5%. It was established that out of 1,900 criminal proceedings entered into the Unified Register of Pre-trial Investigations in the last 10 years under Art. 397 of the Criminal Code of Ukraine, only 2 cases were considered with a verdict. The existence of a very high level of latency of this type of criminal offense has been proven, which is due to the ineffectiveness of the current version of the criminal law and the peculiarities of law enforcement practice. The analysis of the impact of certain socio-demographic, criminal-legal, socialrole and moral-psychological features and characteristics of a person who intervenes in the activities of a defense lawyer or a person's representative has established that in most cases these criminal offenses are committed by men, aged from 30 to 45 years old, who are most often civil servants and work in law enforcement agencies, judicial authorities or in the civil service, are negligent in the performance of their official duties, interfere in the activities of a defense lawyer or a person's representative, mostly by using loopholes in the legislation, have a propensity to commit repeated criminal offenses and have a general negative attitude towards attorneys and persons who are representatives without having the status of an attorney. It is substantiated that legal nihilism, imperfection of national legislation, increased overloading of law enforcement and judicial bodies, and a high level of corruption in them have a significant influence on interference in the activities of a defense lawyer or person's representative, as well as the availability of discretionary powers in officials, which they need in personal interests goals It was found that the main criminogenic factor, which both directly and indirectly affected other determinants and qualitative parameters of intervention in the activities of a defense lawyer or a person's representative, is the large-scale military invasion of the Russian Federation on the territory of Ukraine. As a result, there was an aggravation of political, socio-economic, organizational-management and socio-psychological factors of interference in the activities of the defense lawyer or a person's representative. It has been established that in connection with the military, new obstacles have appeared in the work of defense lawyers or a persons representatives, such as: access restrictions or the general impossibility of using publicly accessible registers and sites; restrictions on the work of some courts; impossibility of providing round-the-clock assistance to its clients due to the introduction of a curfew; mobilization to the ranks of the Armed Forces for the protection of the state, etc. among other things, the war had a particularly negative effect on the violation of the guarantee of the prohibition of the identification of the defense lawyer or the person's representative with their client, which is a separate element in the system of determinants of interference in the activity of a defense lawyer or representative of a person. The analysis of international legal norms governing the protection of human and citizen rights and freedoms, including legal aid, as well as legislative acts in the field of criminal law of many foreign countries, established that Ukraine is actually on the list of countries among European states and countries of the post-Soviet space, in the criminal legislation of which a direct criminal law prohibition of interference in the activities of a defense lawyer or person's representative in the performance of legal activities is established. But, regardless of this, it was established that the specified norm (Article 397 of the Criminal Code of Ukraine) in its current version is ineffective, and its formal presence in the criminal legislation at the current stage does not protect against illegal encroachments on the legal activities of attorneys or persons who have the right for representation without the status of an attorney. The study of the practice of applying the criminal legislation of many foreign countries made it possible to identify sufficiently developed mechanisms for ensuring the observance of the rights of attorneys, cs or representatives, and guarantees of their activities, where a special criminal law norm is not the main, but an auxiliary means of protection against interference in the activities of a defense lawyer or a person's representative. It is substantiated that the system of prevention of interference in the activities of the defense lawyer or a person's representative consists of general social and special criminological measures. General social measures include: 1) the implementation of a purposeful and clear criminological policy by the state to prevent interference in the activities of a defense lawyer or a person's representative, by identifying the determinants of the specified criminal offense, establishing the mechanism of individual criminal behavior of persons who commit it, and taking measures to eliminate further criminal offenses offenses and their detection at the stage of preparation or attempt; 2) directing the state policy towards a complex fight against all existing negative factors (unstable economic and political situation, high level of corruption of civil servants and their low professional level, etc.), not leaving any one unaddressed; 3) implementation of the simultaneous prevention of interference in the activities of the defender or representative of the person and the commission of criminal offenses against justice; 4) improving the material and technical support of law enforcement agencies that prevent interference in the activities of a defense lawyer or a person's representative, and judicial agencies that ensure independent and fair justice; 5) introduction at the legislative level of mandatory criminological examination of criminal law norms, including Article 397 of the Criminal Code of Ukraine. Special criminological measures to prevent interference in the activities of a defense lawyer or a person's representative include: 1) specification in the disposition of Art. 397 of the Criminal Code of Ukraine guarantees the activity of a defender or representative of a person, the violation of which entails criminal liability; 2) fight against corruption in the judicial and law enforcement systems, and reduce the influence of corruption on these institutions; 3) clarification to the population, state authorities, law enforcement and judicial bodies regarding the need to distinguish between the concepts of «client» and «lawyer»; 4) unloading the law enforcement and judicial system; 5) clarification among the lawyers and legal community of Ukraine about the possibility and necessity of registering facts of violations of their rights, interference in their activities, violations of guarantees and professional secrecy established by the Law of Ukraine «On Advocacy and Legal Activities»; 6) solving the issue of decriminalization of certain provisions of Article 397 of the Criminal Code of Ukraine, and their transfer to the Code of Ukraine on Administrative Offenses, in order to properly and timely bring the guilty parties to the appropriate type of responsibility.
- ДокументОтотожнення адвоката з клієнтом: нові виклики для захисників в умовах воєнного стану(Дніпро : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2023-05-26) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, Ihor
- ДокументОтотожнення адвоката з клієнтом: нові виклики для захисників в умовах воєнного стану(Дніпро : Дніпроп. держ. ун-т внутр. справ, 2023-05-26) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, IhorДосліджено питання ототожнення адвоката з клієнтом для захисників в умовах воєнного стану. The issue of identifying the lawyer with the client for defenders under martial law conditions has been investigated.
- ДокументПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ ВИЗНАЧЕННЯ ОБ’ЄКТИВНОЇ СТОРОНИ ВТРУЧАННЯ В ДІЯЛЬНІСТЬ ЗАХИСНИКА ЧИ ПРЕДСТАВНИКА ОСОБИ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2023) Федорончук, Ігор Володимирович; Fedoronchuk, IhorСтаттю присвячено визначенню поняття захисту та представництва, та кола осіб, які можуть бути захисниками чи представниками (у контексті Кримінального проце- суального кодексу України, Кодексу України про адміністративні правопорушення, Цивільного процесуального кодексу України, Господарського процесуального кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України, закону України «Про адвокатуру та адвокатську діяльність»), основних гарантій адвокатської діяль- ності, окресленню основних проблемних питань, що виникають під час визначення правової кваліфікації кримінального правопорушення, відповідальність за яке перед- бачена ст. 397 Кримінального кодексу України. Зважаючи на те, що редакція статті 397 КК України, з 2001 року, тобто з моменту набрання чинності «нового» Кримінального кодексу України, не зазнала жодних змін, зосереджено увагу на відсутності конкретного переліку дій чи бездіяльності, за які саме можна притягнути суб’єкта правопорушення до кримінальної відповідальності за втручання в діяльність захисника чи представника особи, внаслідок чого співро- бітники правоохоронних органів та судової влади часто трактують норми зазначеної статті по-різному, суб’єктивно, формуючи різну практику застосування ст. 214 Кримі- нального процесуального кодексу України (зазначаючи, що злочинність дій суб’єктів кримінальних правопорушень повинна підтверджуватися достатніми об`єктивними даними у самій заяві про вчинення кримінального правопорушення, отже, не будь- яка заява є підставою для внесення відомостей до ЄРДР, а лише та заява, яка містить фактичні дані, які підтверджують факт вчинення кримінального правопорушення). Більш детально розглянуто два види втручання в діяльність захисника чи предста- вника особи: вчинення перешкод та порушення встановлених законом гарантій діяльності та професійної таємниці, та здійснено порівняння таких складів злочи- нів, як втручання в діяльність захисника чи представника особи (ст. 397 КК України) та втручання в діяльність судових органів (ст. 376 КК України). Окремо розглянуто декілька прикладів з єдиного державного реєстру судових рішень, які наглядно показують проблему сприйняття захисниками чи представни- ками осіб дій інших осіб та суб’єктів відносно них, та оцінку вказаним діям органу досудового розслідування та суду. The article is devoted to the definition of the concept of protection and representation, and the range of persons who can be defenders or representatives (in the context of the Code of Criminal Procedure of Ukraine, the Code on Administrative Offenses of Ukraine, the Code of the Civil Procedure of Ukraine, the Code of Commercial Procedure of Ukraine, the Code of Administrative Procedure of Ukraine, the Act « On Advocacy and Advocacy Activities»), the main guarantees of advocacy activities, the outline of the main problematic issues that arise when determining the legal qualification of a criminal offense, the responsibility for which is provided for in Art. 397 of the Criminal Code of Ukraine. Considering the fact that the wording of Article 397 of the Criminal Code of Ukraine has not undergone any changes since 2001, that is, since the entry into force of the «new» Criminal Code of Ukraine, attention is focused on the absence of a specific list of actions or inactions for which the subject can be prosecuted an offense of criminal liability for interfering with the activities of a defender or representative of a person, as a result of which law enforcement officers and judicial authorities often interpret the norms of the specified article differently, subjectively, forming different practices of applying Art. 214 of the Code of Criminal Procedure of Ukraine (noting that the criminality of the actions of the subjects of criminal offenses must be confirmed by sufficient objective data in the statement about the commission of a criminal offense, therefore, not any statement is the basis for entering information into the SRPI (single register of pre-trial investigations), but only that statement, which contains factual data confirming the fact of committing a criminal offense). Two types of interference in the activities of a defender or a representative of a person are considered in more detail: obstruction and violation of the legally established guarantees of activity and professional secrecy, and a comparison of such crimes as interference in the activities of a defender or a representative of a person (Article 397 of the Criminal Code of Ukraine) and interference in activity of judicial bodies (Article 376 of the Criminal Code of Ukraine). Several examples from the unified state register of court decisions are separately considered, which clearly show the problem of perception by defenders or representatives of persons of the actions of other persons and subjects in relation to them, and the assessment of the specified actions of the pre-trial investigation body and the court.
- ДокументСЛІДЧІ ДІЇ В МЕЖАХ ПРОВАДЖЕНЬ, ПОВ’ЯЗАНИХ З ПОРУШЕННЯМ ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ: ПРОБЛЕМНІ ПИТАННЯ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-27) Федорончук, Ігор Володимирович; Бабенко, Андрій Миколайович; Babenko, Andrii; Fedoronchuk, IhorАвторами вважається, що задля ефективного розслідування злочинів у сфері інтелектуальної власності та їх упередження в майбутньому, в Україні необхідно впровадити дієву державну стратегію протидії вказаним злочинам, на постійній основі проводити наукові дослідження та заходи, залучаючи до них міжнародних спеціалістів та експертів, надавати правові, технічні, оперативні та інші можливості правоохоронним органам для боротьби зі злочинністю, підвищувати кваліфікацію працівників правоохоронних органів у цій сфері, направляти їх на перейняття досвіду до інших країни світу. The authors believe that in order to effectively investigate crimes in the field of intellectual property and to prevent them in the future, it is necessary to implement an effective state strategy for combating these crimes in Ukraine, to conduct scientific research and activities on an ongoing basis, involving international specialists and experts, to provide legal, technical , operational and other opportunities for law enforcement agencies to fight crime, improve the qualifications of law enforcement officers in this area, direct them to transfer experience to other countries of the world.