Перегляд за Автор "Степаненко, Віктор Вікторович"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЗбірник ситуаційних задач зі службової діяльності та алгоритми дій працівників поліції щодо їх вирішення(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2021) Яременко, Артур Олександрович; Yaremenko, Artur; Степаненко, Віктор Вікторович; Stepanenko, Viktor; Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasУ збірнику розміщені ситуаційні задачі, які можуть виникати під час несення служби поліцейськими, а також алгоритми правильних дій працівників поліції щодо їх вирішення. До розгляду та практичного опрацювання запропоновано найбільш типові ситуації, які, зокрема, пов’язані з нападом на правоохоронців, чиненням опору та подолання злісної непокори законним вимогам працівників поліції, порядком надання поліцейськими невід- кладної домедичної та долікарської допомоги потерпілим особам тощо. Видання становить практичну значущість і для правоохоронців підрозділів НПУ, які під час самостійного вивчення можуть закріпити знання детального порядку своїх дій із посиланням на відповідні норми чинного законодавства, а також використовувати ці алгоритми для вирішення оперативних завдань безпосередньо під час несення служби. Навчальний посібник також включає тестові завдання для перевірки знань матеріальної частини вогнепальної зброї, правових підстав та заходи безпеки щодо застосування заходів примусу (спеціальних засобів та засобів фізичного впливу) під час припинення злочинів і правопорушень, затримання та доставляння правопорушників до підрозділу поліції. Збірник ситуаційних задач може бути рекомендованим для використання у навчальному процесі з первинної професійної та фахової підготовки поліцейських, при проведенні цільових інструктажів і в практичній (службовій) діяльності працівників НПУ.
- ДокументКоментар до Правил дорожнього руху(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Геращенко, Олександр Сергійович; Herashchenko, Oleksandr; Степаненко, Віктор Вікторович; Stepanenko, ViktorУ книзі приводиться роз’яснення норм Правил дорожнього руху (із змінами, внесеними постановою КМУ від 29.09.2021 року № 1091) щодо організації та забезпечення БДР з врахуванням вимог Закону України «Про дорожній рух», державних стандартів та інших нормативно-правових актів. Коментар до Правил призначений на допомогу курсантам, студентам та слухачам закладів освіти МВС України, буде корисним науково-педагогічному складу спеціалізованих вишів, викладачам автошкіл (курсів) та кандидатам у водії. Практично орієнтоване видання стане в пригоді фахівцям з безпеки дорожнього руху, працівникам автомобільного транспорту, поліцейським, які здійснюють охорону громадського порядку на вулично-дорожній мережі, а також широкому колу учасників дорожнього руху в якості посібникка для поглибленого вивчення Правил. The book provides an explanation of the norms of the Traffic Rules (as amended by the Resolution of the CMU of September 29, 2021 No. 1091) regarding the organization and provision of BDR, taking into account the requirements of the Law of Ukraine "On Road Traffic", state standards and other legal acts. The commentary to the Rules is intended to help cadets, students and students of educational institutions of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, will be useful to the scientific and pedagogical staff of specialized universities, teachers of driving schools (courses) and candidates for driving. The practically oriented publication will be useful to traffic safety specialists, road transport workers, police officers who maintain public order on the street and road network, as well as a wide range of road users as a guide for in-depth study of the Rules.
- ДокументСтандарти доведення в кримінальному судочинстві Канади(Одеса: ОДУВС, 2016) Степаненко, Віктор Вікторович; Stepanenko, Viktor ViktorovychУ статті робиться висновок, що в правовій системі Канади запроваджено систему стандартів доведення, що стосуються різних стадій та інститутів кримінального процесу. За ступенем переконання зазначені стандарти можна представити у виді ієрархії: «повітря реальності», «достатність доказів», «розумні підстави», «баланс ймовірностей», «поза розумним сумнівом». Стандарт «доказу, що породжує розумний сумнів», на відміну від інших, передбачає не створення переконання, а його руйнування. В статье делается вывод, что в правовой системе Канады разработана система стандартов доказывания, относящихся к различным стадиям и институтам уголовного процесса. По степени убежденности указанные стандарты можно представить в виде иерархии: «воздух реальности», «достаточность доказательств», «достаточные основания», «баланс вероятностей», «вне разумного сомнения». Стандарт «доказательства, порождающего разумное сомнение», в отличие от других, предполагает не создание убежденности, а ее разрушение. The article concludes that the Canadian legal system developed a system of standards of proof concerning the various stages and institutes of criminal procedure. Depending on the degree of persuasion these standards can be represented in the form of hierarchy: «air of reality», «sufficiency of the evidence», «reasonable grounds», «balance of probabilities», «beyond a reasonable doubt». Standard «evidence raising a reasonable doubt», unlike others, does not create belief; instead, it provides for its destruction.
- ДокументТАКТИКА ДІЙ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ БЕЗПЕКИ В СИТУАЦІЯХ З ВИСОКИМ РІВНЕМ ЗАГРОЗИ ТА ОСОБЛИВОСТІ НАДАННЯ ДОМЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПОТЕРПІЛИМ У ЗОНІ АКТИВНОЇ СТРІЛЬБИ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2019) Степаненко, Віктор Вікторович; Stepanenko, Viktor; Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasУ статті уточнено зміст категорій, котрі застосовуються для характеристики так- тики дій поліцейських в екстремальних умовах несення служби з охорони громад- ського порядку (далі – ОГП) і забезпечення публічної безпеки: 1) «зона активного вогню (стрільби)» (наявність активних прямих загроз); 2) «зона непрямої загрози» (присутність засобів контролю безпеки); 3) «високонебезпечне середовище» (наяв- ність загроз, що можуть безпосередньо або потенційно загрожувати поліцейським, фахівцям підрозділу екстреної медичної допомоги (далі – ЕМД) аб о громадянам). Розглянуто особливості надання поліцейськими й медичними працівниками підрозділу ЕМД домедичної допомоги потерпілим у зоні активної стрільби на основі певних підходів, що забезпечують безпеку рятувальників і громадян на місці події за мінімізації загроз для їхнього життя та здоров’я. Це такі заходи: 1) оцінка місця події; 2) мінімізація отримання травмованими цивільними й служ- бовими особами подальшої шкоди життю чи здоров’ю, ужиття заходів для запо- бігання травмуванню інших людей; 3) виконання завдань з ОГП та забезпечення публічної безпеки з уникненням отримання додаткових травм. Розкрито основні заходи й організаційні умови для безпечного виконання право- охоронцями (медичними працівниками) службових обов’язків у зоні прямої загрози: 1) відтермінування медичних втручань за наявності для медиків, поліцейських, співробітників Державної служби України з надзвичайних ситуацій (далі – ДСНС) тощо безпосередньої загрози; 2) застосування методів пом’якшення загроз, міні- мізація ризиків для потерпілих і рятувальників; 3) відкладення заходів з медич- ного сортування потерпілих на пізніший етап надання їм домедичної допомоги; 4) встановлення пріоритетності евакуації потерпілих залежно від наявних ресур- сів; 5) мінімізація втручань медиків і працівників поліції в умовах високонебезпеч- ного середовища; 6) заохочування потерпілих до самодопомоги, інструктування сторонніх осіб для надання ними домедичної допомоги травмованим особам; 7) першочергова увага й контроль за потерпілими з артеріальними кровотечами. Надання допомоги потерпілим в ситуаціях непрямої загрози передбачає враху- вання небезпечних факторів і застосування організаційно-тактичних підходів, як-от: 1) критична оцінка оперативної ситуації на місці події; 2) забезпечення індивідуальної безпеки поліцейських і працівників бригади ЕМД (надійність засо- бів індивідуального захисту, відсутність загроз у навколишньому середовищі); 3) проведення первинного огляду потерпілих; 4) вивільнення потерпілих з-під зава- лів і їх евакуація за наявності шкідливих або небезпечних для життя чи здоров’я особи травм; 5) організація роботи пункту збору жертв (травмованих осіб); сорту- вання потерпілих. Забезпечення безпеки потерпілих і рятувальників у ситуаціях непрямої загрози передбачає таку тактику застосування першочергових організаційних заходів: 1) передбачення специфічних загроз на основі критичної оцінки оперативної ситуації на місці події; 2) забезпечення безпеки поліцейських (працівників бри- гади ЕМД) і врахування ризиків/користі від їх втручання для надання допомоги потерпілим; 3) за утворення нових ситуацій з потенційними загрозами розглядати можливість динамічної появи ризиків небезпеки в кожному окремому випадку за умови комплексного розгляду стану безпеки на місці події в цілому як для полі- цейських (фахівців підрозділу ЕМД), так і для потерпілих. Для створення безпечних умов для потерпілого важливу роль відіграють такі чин- ники: 1) відсутність гарантії повної безпеки для потерпілого за використання спеціальних сигналів автомобіля ЕМД під час транспортування особи; 2) необхід- ність дотримання автомобілем допустимої швидкості пересування; 3) стан дороги та його вплив на час транспортування; 4) повага до особи й дотримання її прав під час надання домедичної допомоги; 5) корегування алгоритму надання доме- дичної допомоги потерпілому з урахуванням його віку, захворювань, за дозу- вання препаратів тощо; 6) підтримання надійного службового зв’язку з медичним керівництвом закладу ЕМД; 7) використання повітряного транспорту для забез- печення низки переваг ЕМД: а) досягнення значного скорочення часу на перемі- щення тяжко травмованих осіб (порівняно з наземними транспортними засобами); б) забезпечення доступу до місця події у випадку неможливості застосування назем- ного транспорту через системні або логістичні проблеми; в) можливість резерву- вання окремих місць для оперативного надання ЕМД особам, які через отримані травми перебувають у критичному стані. The content of the categories that are used in characterizing the tactics of police actions in extreme conditions of service in protection of public order (hereinafter referred to as PPO) and the ensuring of public safety: 1) “zone of active fire (firing)” (presence of active direct threats); 2) “zone of indirect threats” (presence of security controls); 3) “high-risk environment” (presence of threats that may directly or potentially threaten police, professionals of emergency medical care (hereinafter referred to as EMA) or the citizens) is clarified in the article. The peculiarities of providing by the police and medical employees of EMA unit assistance to victims in the area of active firing based on the following approaches that ensure the safety of rescuers and citizens at the place of event while minimizing threats to their lives and health are considered: 1) assessment of the place of event; 2) minimizing of getting the further harm to life or health by injured civilians and officials, taking measures to prevent other people's injuries; 3) fulfillment the tasks of PPO and ensuring of public safety in case of avoiding additional injuries. The basic measures and organizational conditions for the safe performance by law enforcement (medical staff) of their duties in the direct threat zone are considered: 1) delaying of medical interventions in the presence for medical workers, police officers, employees of SES, etc. of immediate threat; 2) application of threat mitigation techniques, minimization of risks for victims and rescuers; 3) postponement of measures on medical sorting of the victims for later period of providing them with premedical assistance; 4) prioritizing of evacuation of victims depending on available resources; 5) minimizing of interventions by doctors and police officers in conditions of a highly hazardous environment; 6) encouraging victims to self-help, instructing outsiders to provide premedical care by them to injured persons; 7) urgent attention and control over the victims with arterial bleeding. Assistance to the victims in situations of indirect threat predict taking into account the following dangerous factors and applying the following organizational and tactical approaches: 1) critical assessment of the operational situation at the place of event; 2) ensuring the individual safety of police officers and EMA staff (reliability of personal protective equipment, absence of threats in the environment); 3) conducting an initial examination of the victims; 4) release of the victims from the rubble and their evacuation in the presence of dangerous to life or health of the person injurious; 5) organization of the work of the point of collection of victims (injured persons); sorting the victims. Ensuring the safety of victims and rescuers in situations of indirect threat provides the following tactics of applying first-rate organizational measures: 1) predicting specific threats based on a critical assessment of the operational situation at the place of event; 2) ensuring the safety of police officers (EMA staff) and taking into account the risks / benefits of their intervention in assisting victims; 3) in creating new situations with potential threats, consider the possibility of dynamic occurrence of risks in each individual case in conditions of a comprehensive review of the security situation at the place of event as a whole for police officers (EMA specialists) and victims. In creating safe conditions for the victim the following factors are considered: 1) the lack of a guarantee of complete safety for the victim when special signals of the EMA car are used while transporting the person; 2) the necessity of compliance by the car the permissible speed of movement; 3) taking into account the condition of the road and the impact on the time of transportation; 4) respect to a person and his rights while premedical assistance; 5) adjustment of the algorithm of providing premedical assistance to the victim taking into account his age, diseases, in dosage of drugs, etc.; 6) maintaining reliable communication with the medical management of the EMA facility; 7) the use of air transport to provide a number of benefits to EMA: a) to achieve a significant reduction in the time for the movement of seriously injured persons (comparing to land vehicles); b) providing access to the place of event in a case of inability to use ground transportation due to system or logistical problems; c) the possibility of reservation of separate places for operative provision of EMA to persons who are in a critical condition because of the injuries.