Перегляд за Автор "Сокуренко, Віталій Валерійович"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументWar as A Socio-Cultural Phenomenon: A Criminological Perspective and Conceptualization with Empirical Study in Ukraine(Syariah: Jurnal Hukum dan Pemikiran, 2024) Sokurenko, Vitalii; Сокуренко, Віталій Валерійович; Hanenko, Ihor; Ганенко, Ігор Сергійович; Orlov, Yurii; Korotiuk, Mykhailo; Kritsak, IvanThis research delves into the sociocultural phenomenon of war, focusing on Russia's illegal invasion of Ukraine. It examines war through a criminological lens, aiming to understand its short and long-term effects on society. Through empirical analysis of Ukraine's management of the crisis, the study evaluates how the socio-cultural perspective influences war handling. Destructive consequences such as increased stress levels and migration, alongside constructive factors, are identified. The research highlights the criminogenic potential of war trauma and post war syndrome. Despite various methods and hypotheses, socio-cultural effects persist, posing a complex challenge for Ukraine. War is portrayed as a multifaceted phenomenon influenced by demographic, economic, and ideological factors, as well as historical legacies. Ultimately, the conclusion underscores the irreparable impact of war on the environment, populations, and international relations. This suggests a pressing need for comprehensive efforts to mitigate the long-term consequences of war and foster stable post-conflict societies.
- ДокументЗЛОЧИНИ РАДЯНСЬКОГО ТОТАЛІТАРНОГО РЕЖИМУ ПРОТИ УКРАЇНСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНО-ВИЗВОЛЬНОГО РУХУ В 1944 РОЦІ У СВІТЛІ ВОЄННОЇ КРИМІНОЛОГІЇ(Одеса: ОДУВС, 2022) Сокуренко, Віталій Валерійович; Sokurenko, VitaliiЗ перших днів створення УПА її діяльність мала не регіональний, а всеукраїнський характер, що рельєфно видно з політичної програми боротьби за відновлення соборної, незалежної України. Правовими підставами визнання заслуг перед Україною ОУН та УПА є відповід- ність їхньої діяльності загальновизнаним принципам і нормам міжнародного права і сучасному законодав- ству України, які схвалюють національно-визволь- ний рух народів за свободу і незалежність, а також визнають невід’ємне право націй на самовизначення й утворення власних національних держав. Радянська влада усіма силами намагалася завадити діяльності УПА, знищити її учасників, позбавити український національно-визвольний рух його військового крила. З цією метою використовувалися військові операції із залученням танків, бронепотягів, артилерії та літа- ків, депортації населення Західної України в Сибір. Широко застосовувалися провокації, коли спецзагони НКВС під маркою УПА намагалися захопити в полон провідників УПА, рядових вояків, дезорієнтувати їх, отримати інформацію про їхню діяльність, склад та плани. При цьому здійснювалися воєнні злочини, які були безпосередньо пов’язані з оперативними діями військ стосовно населення району воєнних дій і порушували міжнародні конвенції. Це призводило до масового і серйозного порушення норм міжнародного гуманітарного права, посягань на життя населення регіону, де відбувалися бойові дії, їхні основні права та найважливіші принципи міжнародного гумані- тарного права. Безпосередньо придушенням націо- нально-визвольного руху в Західній Україні керували перші секретарі обкомів компартії. Для цих людей характерними були відсутність співчуття, почуття провини, сорому, а також наявність жорстокості. Ці якості у них виробило життя та діяльність в умо- вах радянської тоталітарної системи, де й форму- валася їхня особистість. Ними керувала також вихо- вана роками комуністичної пропаганди ненависть до всього, що не є радянським, несприйняття та неро- зуміння психології українців. Основною мотивацією їхньої злочинної поведінки було прагнення нав’язати чужий українському менталітету політичний режим, утвердити все за допомогою насильства аж до масо- вих убивств, а також збудувати власну кар’єру будь- якою ціною. Географія вказаних злочинів представ- лена, в основному, територією Західної України, де відбувалося основне протистояння між УПА та радян- ською владою. Головним було те, що весь радянський тоталітарний режим був злочинним по своїй суті, а тодішні керівники республіки та областей були його «гвинтиками», тому їхня політика фактично апріорі була злочинною, і наведені у статті факти повністю підтверджують це. From the first days of the creation of the UIA, its activities were not regional, but all-Ukrainian in nature, which is clearly visible from the political program of the struggle for the restoration of the cathedral, independent Ukraine. The legal grounds for recognizing the merits of the OUN and UIA to Ukraine are the compliance of their activities with the generally recognized principles and norms of international law and modern legislation of Ukraine, which approve the national liberation movement of peoples for freedom and independence, and also recognize the inalienable right of nations to selfdetermination and the formation of their own national of states. The Soviet authorities tried with all their might to hinder the activities of the UIA, to destroy its members, and to deprive the Ukrainian national liberation movement of its military wing. For this purpose, military operations involving tanks, armored trains, artillery and airplanes, and deportation of the population of Western Ukraine to Siberia were used. Provocations were widely used, when special forces of the PCIA under the UIA brand tried to capture UIA leaders, ordinary soldiers, disorient them, and obtain information about their activities, composition and plans. At the same time, war crimes were committed, which were directly related to the operational actions of the troops in relation to the population of the area of hostilities and violated international conventions. This led to a massive and serious violation of the norms of international humanitarian law, encroachments on the lives of the population of the region where hostilities took place, their basic rights and the most important principles of international humanitarian law. The suppression of the national liberation movement in Western Ukraine was directly managed by the first secretaries of the regional committees of the Communist Party. These people were characterized by a lack of compassion, a sense of guilt, shame, as well as the presence of cruelty. These qualities were developed by life and activity in the conditions of the Soviet totalitarian system, where their personality was formed. They were also guided by the hatred for everything that is not Soviet, brought up by the years of communist propaganda, the lack of acceptance and misunderstanding of the psychology of Ukrainians. The main motivation of their criminal behavior was the desire to impose a political regime foreign to the Ukrainian mentality, to establish everything with the help of violence up to mass murders, as well as to build their own career at any cost. The geography of these crimes is mainly represented by the territory of Western Ukraine, where the main confrontation between the UIA and the Soviet authorities took place. The main thing was that the entire Soviet totalitarian regime was criminal in its essence, and the then leaders of the republic and regions were its "screws", so their policy was actually a priori criminal, and the facts presented in the article fully confirm this.
- ДокументЗНАЧЕННЯ ПІДРОБКИ ДОКУМЕНТІВ В БЕЗПЕКОВІЙ СФЕРІ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ(Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2022-12-23) Сокуренко, Віталій Валерійович; Sokurenko, VitaliiАвтор вважає, що метою підвищення спроможності правоохоронної системи по виявленню підроблених документів, слід підвищувати рівень кваліфікації осіб, які їх перевіряють, як в системі Національної поліції так і в системі МВС та інших правоохоронних відомствах. Це можна досягти шляхом проведення систематичних короткострокових тренінгів для співробітників по виявленню підробних документів. Ми вважаємо що такий підхід значно ускладнить можливості використання підробних документів як для криміногенного світу так і для ворога. The author believes that in order to increase the capacity of the law enforcement system to detect forged documents, the level of qualification of the persons who check them should be increased, both in the system of the National Police and in the system of the Ministry of Internal Affairs and other law enforcement agencies. This can be achieved by conducting systematic short-term training for employees on the detection of forged documents. We believe that such an approach will greatly complicate the possibility of using forged documents both for the criminal world and for the enemy.
- ДокументОКРЕМІ ПРОБЛЕМИ РЕІНТЕГРАЦІЇ КРИМУ В СФЕРІ ОСВІТИ(Одеса: ОДУВС, 2023-02-24) Березовенко, Любов Сергіївна; Berezovenko, Liubov; Сокуренко, Віталій Валерійович; Sokurenko, VitaliiПерспектива деокупації Криму свідчить про те, що необхідно починати готувати кадри для Криму вже зараз: правоохоронні органи, працівників юстиції, освітян та інших державних службовців. Також, зокрема, необхідно здійснювати моніторинг осіб, які безпосередньо причетні до порушень прав людини у Криму, зокрема тих, які невиправдано дають розпорядження про те, щоб викорінювати українську або кримськотатарську мови з навчання, а також осіб, які невиправдано перешкоджають кримським школярам їхати на материкову частину України та вступати до українських університетів. Інформаційна політика щодо деокупації Криму має спрямовуватися на молоде покоління з використанням інтернет платформ та соціальних мереж. Успішність політики деокупації Криму залежить від злагоджених дій держави, органів виконавчої влади на місцях та місцевого самоврядування, інститутів громадянського суспільства за підтримки світової спільноти. The prospect of the deoccupation of Crimea shows that it is necessary to start training personnel for Crimea now: law enforcement agencies, justice workers, educators and other civil servants. Also, in particular, it is necessary to monitor persons who are directly involved in human rights violations in Crimea, in particular those who unjustifiably give orders to eradicate the Ukrainian or Crimean Tatar languages from education, as well as persons who unjustifiably prevent Crimean schoolchildren from going to the mainland part of Ukraine and enter Ukrainian universities. The information policy regarding the de-occupation of Crimea should be aimed at the younger generation using internet platforms and social networks. The success of the policy of deoccupation of Crimea depends on the coordinated actions of the state, local executive authorities and local self-government, civil society institutions with the support of the world community.