Перегляд за Автор "Позігун, Інна Олександрівна"
Зараз показуємо 1 - 10 з 10
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументВЕРХОВЕНСТВА ПРАВА ЯК ПРИНЦИП АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРОЦЕСУ: СТАН СУЧАСНОГО НАУКОВОГО РОЗКРИТТЯ ПРОБЛЕМАТИКИ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaЗазначений автором огляд даної теми дозволяє зробити висновок про відсутність комплесного дослідження такого принципу адміністративного права як верховенство права, яке б ураховувало сутнісну характеристику явища, що позначається терміно-поняттям «the rule of law», що посилює актуальність даного матеріалу. The author's overview of this topic allows us to conclude that there is no comprehensive study of such a principle of administrative law as the rule of law, which would take into account the essential characteristics of the phenomenon, which is denoted by the term "the rule of law", which strengthens the relevance of this material.
- ДокументДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ МЕТОДОЛОГІЇ І КАТЕГОРІАЛЬНО-ПОНЯТТЄВОГО АПАРАТУ ДОСЛІДЖЕННЯ ВЕРХОВЕНСТВА ПРАВА ЯК ПРИНЦИПУ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРОЦЕСУ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-27) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, Inna; Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, MaksymЗ’ясування методологічних основ дослідження верховенства права як принципу адміністративного процесу є важливою складовою його наукового пізнання, що включає у цьому випадку (виходячи із наявності різних термінів для позначення явища, іменованого the rule of law) уточнення і понятійно-категоріального апарату дослідження. Важливим етапом наукового пізнання правових явищ загалом і верховенства права як принципу адміністративного процесу, зокрема, є з’ясування методології. Elucidation of the methodological foundations of the study of the rule of law as a principle of the administrative process is an important component of its scientific knowledge, which includes in this case (based on the presence of different terms to designate the phenomenon called the rule of law) clarification of the conceptual and categorical apparatus of the study. An important stage in the scientific knowledge of legal phenomena in general and the supremacy of law as a principle of the administrative process, in particular, is the clarification of the methodology.
- ДокументДОСВІД УКРАЇНИ ЩОДО СТВОРЕННЯ ПРАВОВОГО ПОЛЯ ДЛЯ ВИЇЗДУ ЗА МЕЖІ ДЕРЖАВИ НЕПОВНОЛІТНЬОЇ ДИТИНИ ПІД ЧАС ВОЄННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС, 2022) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaСтаттю присвячено висвітленню досвіду України щодо змін у правовому полі у контексті питання легального виїзду за межі держави неповнолітніх під час воєнного стану. Автором було підкреслено, що в умовах особливого періоду, а воєнний стан з 24 лютого 2022 року на українських територіях відно- ситься до таких, суспільство вимагало від законо- давчої гілки влади значних змін, зокрема щодо врегу- лювання механізму перетинання державного кордону дітьми. З’ясовано, що законодавчі зміни були націлені на спрощення виїзду за кордон людям, що залишали свої домівки під тиском війни. Надано перелік норма- тивно-правових документів законодавства України щодо врегулювання перетинання державного кордону дітьми. Висвітлено особливості механізму перетину державного кордону в період військового стану непо- внолітніми особами та їх супроводжуючих осіб, наве- дено перелік необхідних документів, які необхідно представити представнику Державної прикордон- ної служби України в ситуаціях: а) якщо виїжджаюча особа віком 16 років; б) за умови супроводу дитини до 16 років одним з батьків для перетину державного кордону; в) за умови супроводу дитини до 16 років одним із членів родини (бабусею, дідом, повнолітньою сестрою чи братом, мачухою, вітчимом) для виїзду за кордон; д) за умови супроводу дитини до 16 років іншою повнолітньою особою, уповноваженою одним з батьків для перетину державного кордону. Підкрес- лено, що статус супроводжуючої особи дитини якій не виповнилося 16 років не є підставою для законного виїзду чоловіка з території України. За умови якщо супроводжуючим є особа чоловічої статі, то її виїзд можливий лише за дотримання чинного законодав- ства у період військового стану, зокрема має право виїзду якщо вона належить до переліку категорій осіб, яких звільнено від військової служби та мобіліза- ції, та за наявності підтверджуючих це документів відповідно до закону України «Про мобілізаційну підго- товку та мобілізацію». The article is devoted to highlighting the experience of Ukraine regarding changes in the legal field in the context of the issue of legal departure of minors during martial law. The author emphasized that in the conditions of a special period, and the state of war since February 24, 2022 in the Ukrainian territories is one of those, society demanded significant changes from the legislative branch of government, in particular, regarding the regulation of the mechanism of crossing the state border by children. It was found that the legislative changes were aimed at making it easier for people who left their homes under the pressure of the war to go abroad. A list of normative legal documents of the legislation of Ukraine regarding the regulation of crossing the state border by children has been provided. The peculiarities of the mechanism of crossing the state border during the period of martial law by minors and their accompanying persons are highlighted, a list of the necessary documents that must be presented to the representative of the State Border Service of Ukraine in the following situations is given: a) if the departing person is 16 years old; b) on the condition that a child under 16 years of age is accompanied by one of the parents to cross the state border; c) on the condition that a child under 16 years of age is accompanied by a family member (grandmother, grandfather, adult sister or brother, stepmother, stepfather) to travel abroad; d) on the condition that the child under 16 years of age is accompanied by another adult authorized by one of the parents to cross the state border. It is emphasized that the status of an accompanying person of a child who has not reached the age of 16 is not a reason for the legal departure of a husband from the territory of Ukraine. Provided that the accompanying person is a male person, then her departure is possible only in compliance with the current legislation during the period of martial law, in particular, she has the right to leave if she belongs to the list of categories of persons exempted from military service and mobilization, and in the presence of documents confirming this, respectively to the Law of Ukraine «On Mobilization Training and Mobilization».
- ДокументДосвід імплементації верховенства права як принципу адміністративного процесу в межах західної правової культури(Ужгородський національний університет, 2021) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, Inna; https://orcid.org/0000-0003-4781-8259Актуальність статті обумовлюється необхідністю імплементації в національну систему права, зокрема, в адміністративний процес вимог верховенства права. Як фактори, що обумовлюють необхідність звернення саме до досвіду західної правової культури, вказуються наступні: концепція rule of law є надбанням саме європейської культури; українська правова доктрина і до сьогодні багато у чому не відійшла від доктрини принципу законності. Відзначається, що для вітчизняної правничої науки проблематика верховенства права є відносно новою, що і визначає стан її пізнання. На початку формування національної системи права, переклади праць за- рубіжних авторів щодо верховенства права переважно спотворено інтерпретували явище правовладдя як верховенство закону. Акцентується увага, що реалізованість rule of law, його втілення у регулюванні соціальних відносин свід- чить про те, що відносини між людьми, а також відносини між людиною та органами державної влади ґрунтуються на вимогах правових норм; що усі суб’єкти соціальних відносин керуються правом, а не силою. Вказується, що для вітчизняної правничої діяльності імплементація верховенства права (у тому числі в ад- міністративний процес) має здійснюватися через забезпечення прав людини (та відповідно, прав суб’єктів адміністративного процесу). Обґрунтовується, що важливим є аспект досвіду імплементації принципу верховенства права європей- ськими державами, що пов’язаний з реалізацією висловлених намірів. Висвітлюється зв’язок права і моралі у контексті формування soft law. На основі аналізу практики Європейського суду з прав людини виокремлюються наступні право положення у контексті предмету пізнання: імплементація принципу верховенства права в межах західних держав обумов- лює потребу наявності ефективного контролю громадськості за діяльністю органів виконавчої влади щодо обмеження людських прав і основоположних свобод; імплементація принципу верховенства права в межах за- хідних держав обумовлює потребу гармонізації правопорядку в часі та юридичну визначеність правових актів. Резюмується, що проголосивши принцип верховенства права як складову національної системи права, її підґрунтя, важливим для органів публічної влади є вивчення та запозичення досвіду у першу чергу європей- ських держав з імплементації вимог цієї основоположної засади у практику державного будівництва. The relevance of the article is stipulated by the necessity to implement the rule of law requirements into the national legal system, in particular, in the administrative process, The following factors are indicated as factors that necessitate recourse to the experience of Western legal culture: the concept of the rule of law is the achievement of European culture; Ukrainian legal doctrine to this day has not largely departed from the doctrine of the principle of legality. It is noted that for the domestic legal science the issue of the rule of law is relatively new, which determines the state of its knowledge. At the beginning of the formation of the national system of law, translations of papers by foreign authors on the rule of law mostly distorted the interpretation of the phenomenon of the rule of law as the rule of the law. Emphasis is placed on the fact that the implementation of the rule of law, its implementation in the regulation of social relations indicates that the relationships between people, as well as the relationship between a person and public authorities are based on the requirements of legal norms; that all subjects of social relations are governed by law, not by force. It is indicated that for the domestic legal activity the implementation of the rule of law (including into the administrative process) should be carried out by way of the human rights provision (and, accordingly, the rights of the subjects of the administrative process). It is substantiated that the aspect of the rule of law principle implementation experience by European states, which is connected with the realization of the stated intentions, is crucial. The connection between law and morality in the context of soft law formation is highlighted. Based on the European Court of Human Rights practice analysis, the following legal provisions are identified in the context of the subject matter: the implementation of the rule of law within Western states necessitates effective public control over the activities of executive bodies as to restricting human rights and fundamental freedoms; the implementation of the rule of law principle within Western states necessitates the harmonization of the law and order over time and the legal certainty of legal acts. It is summarized that having proclaimed the principle of the rule of law as a component of the national legal system, its foundation, it is crucial for public authorities to study and borrow the experience of European states in implementing the requirements of this fundamental principle in state building.
- ДокументКОНВЕНЦІЯ ПРО ЗАХИСТ ПРАВ ЛЮДИНИ ТА ОСНОВОПОЛОЖНИХ СВОБОД ЯК ДЖЕРЕЛО АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРАВА(2020) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaУ 1997 році Україна зробила важливий крок для всебічного утвердження прав і свобод людини і громадянина, ратифікувавши Конвенцію про захист прав людини та основоположних свобод, відповідно до преамбули якої уряди знову підтвердили «свою глибоку віру в ті основоположні свободи, які становлять підвалини справедливості та миру в усьому світі і які наикращим чином забезпечуються, з одного боку, завдяки дієвій політичній демократіı̈, а з іншого боку, завдяки спільному розумінню і додержанню прав людини, від яких вони залежать» . In 1997, Ukraine took an important step for the comprehensive affirmation of the rights and freedoms of man and citizen by ratifying the Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms, according to the preamble of which the governments reaffirmed "their deep faith in those fundamental freedoms that form the foundations of justice and peace in throughout the world and which are best ensured, on the one hand, thanks to an effective political democracy, and on the other hand, thanks to a common understanding and observance of human rights, on which they depend."
- ДокументМіжнародні стандарти захисту прав дітей(Одеса: ОДУВС, 2022) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaМетою статті є аналіз та характеристика між- народних механізмів захисту прав дітей на прикладі європейських інституцій. Проаналізовані міжнародні нормативно-правові документи, які спрямовані на забезпечення прав дітей та які ратифіковані держав- ними органами нашої країни для подальшого прак- тичного застосування у правовій площині захисту основних інтересів дітей. Автором визначені основні права дитини. Доведено, що Конвенція ООН про права дитини є основним систематизованим нормативним актом, що містить основні права дитини. Визначені основні міжнародні правові механізми захисту прав неповнолітніх, шляхом деталізації організаційно-правових інститутів, серед яких про- відне місце займає: Комітет ООН по правах дитини, Дитячий фонд ООН (ЮНІСЕФ), Всесвітня організа- ція охорони здоров’я (ВООЗ), Організація Об’єднаних Націй з питань науки, освіти і культури (ЮНЕСКО). Встановлено, одним з важливих способів захисту прав дітей є судовий захист. Наголошено на тому, що саме Європейський Суд з прав людини є тим між- народним механізмом, що вирішує справи по суті, де одним з суб’єктів чиї права були порушені виступа- ють діти або їх представники. Акцентовано увагу на тому, що ефективність норм міжнародного права залежить від правових механізмів, які здатні забезпечити їх дотримання, якщо політика держави та її правова система забез- печує, ратифікує та втілює в життя громадян міжнародні норми права, то міжнародні стандарти захисту прав дитини будуть дієвими при вирішенні конкретної справи на її благо. В стаття розмежовується та роз’яснюються міжнародне нормативно-правового забезпечення захисту прав дітей, дослідити наявність міжнарод- них механізмів спрямованих на захист прав непо- внолітніх, встановити роль судового захисту прав дітей на прикладі Європейського Суду з прав людини. В статті також запропонований механізму вдосконалення захисту прав дітей, з урахуванням вивчення міжнародного досвіду. The purpose of the article is to analyze and characterize international mechanisms for the protection of children's rights on the example of European institutions. International legal documents aimed at ensuring children's rights are analyzed and which are ratified by the state bodies of our country for further practical application in the legal sphere of protection of the basic interests of children. The author defined the basic rights of the child. It has been proven that the UN Convention on the Rights of the Child is the main systematized regulatory act containing the basic rights of the child. The main international legal mechanisms for the protection of the rights of minors have been determined, by detailing the organizational and legal institutions, among which the leading place is occupied by: Committee on the Rights of the Child, Children's Fund (UNICEF), World Health Organization (WHO), United Nations Scientific, Educational and Cultural Organization (UNESCO). It has been established that one of the important ways of protecting children's rights is judicial protection. It was emphasized that the European Court of Human Rights is the international mechanism that decides cases on the merits where children or their representatives are one of the subjects whose rights have been violated. Attention is focused on the fact that the effectiveness of the norms of international law depends on the legal mechanisms that are able to ensure their compliance, if the policy of the state and its legal system ensure, ratify and implement international norms of law in the lives of citizens, then international standards for the protection of the child's rights will be effective when a specific case is resolved for the child's benefit. In the article розмежовується and explained international normatively-legal providing of protection of rights for children, to investigate the presence of international mechanisms of the rights for minor sent to defence, set the role of judicial protection of rights for children on the example of Європейського Court on human rights. In the article also offered to the mechanism of perfection of protection of rights for children, taking into account the study of international experience.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПСИХОЛОГІЧНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ПОЛІЦЕЙСЬКИХ В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022-10-19) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaУ дослідженні автор доходить висновку, що за останні роки в професійній освіті змінилися критерії та вимоги до поліцейських. Зацікавленість проявляється все більше до особистості поліцейського в цілому, а не тільки до документів та дипломів як критерію успіху в процесі здобуття освіти. Адже, недостатній рівень психологічної готовності та об'єктивного уявлення курсанта про майбутню професійну поліцейського може сприяти появі стану напруженості, відчуттю неможливості подолання труднощів, зниженню активності під час навчання і, як наслідок, можлива втрата інтересу до суспільної роботи та розчарування у поставлених цілях. In the research, the author concludes that the criteria and requirements for police officers have changed in recent years in professional education. Interest is being shown more and more in the personality of the police officer as a whole, and not only in documents and diplomas as a criterion for success in the process of obtaining an education. After all, the insufficient level of psychological readiness and the cadet's objective perception of the future professional police officer can contribute to the emergence of a state of tension, the feeling of the impossibility of overcoming difficulties, a decrease in activity during training and, as a result, a possible loss of interest in social work and disappointment in the set goals.
- ДокументПОНЯТТЯ АДМІНІСТРАТИВНОГО ПРОЦЕСУ У ВІТЧИЗНЯНІЙ ПРАВОВІЙ ДОКТРИНІ(Одеса: ОДУВС, 2020-11-06) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaАвторка доводить, що дискусії щодо розмежування адміністративного процесу і адміністративної процедури відбуваються переважно на пострадянському просторі, що пов’язане з тим, що науковці послуговуються переважно розумінням адміністративного процесу, сформованого ще радянською юридичною наукою. The author proves that discussions on the distinction between administrative process and administrative procedure take place mainly in the post-Soviet space, which is connected with the fact that scientists mainly use the understanding of the administrative process formed by Soviet legal science.
- ДокументПравовладдя в адміністративному процесі: компаративно-правовий аспект(Одеса: ОДУВС, 2022) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaУ монографії висвітлюється зміст такого принципу адміністративного процесу, як правоволаддя. Дослідження ґрунтується на матеріалах української національної системи права та права держав, що складають романо-германську правову сім’ю. Автор долучається до наукових дискусій щодо розуміння таких категорій права, як «верховенство права», «адміністративний процес», «принципи адміністративного процесу» та ін. Відзначається важливість висвітлення правовладдя через призму природного типу розуміння права. Правовладдя розглядається як загально правовий принцип, що має важливе значення і в межах адміністративного процесу. Обґрунтовуються такі напрями подальшого впровадження вимог правовладдя в адміністративний процес: ідеологічний, науково-практичний, нормативно-правовий, правозастосовний. The monograph highlights the content of such a principle of the administrative process as authority The study is based on the materials of the Ukrainian national legal system and the laws of the states that make up the Romano-Germanic legal family. The author participates in scientific discussions regarding the understanding of such categories of law as "rule of law", "administrative process", "principles of administrative process", etc. The importance of coverage is noted the rule of law through the prism of the natural type of understanding of law. The rule of law is considered as a general legal principle, which is also important within the administrative process. The following areas of further implementation of the requirements of the rule of law in the administrative process are substantiated: ideological, scientific and practical, normative and legal, law enforcement.
- ДокументПротидія дискримінаційним проявам в Національній поліції України(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2024) Позігун, Інна Олександрівна; Pozihun, InnaВ статті досліджено протидію дискримінаційним проявам в Національній поліції України. Визначено, що політика кожної демократичної держави направлена на дотримання прав та свобод громадян, рівних можливостей кожного, уникнення дискримінаційних проявів та реалізації кожної особистості. Взятий Україною курс на Європейську інтеграцію спонукає до дотримання гендерної рівності та недопущення дискримінаційних проявів. В умовах сьогодення є вкрай актуальним питанням та маловивченим. Забезпечення рівних можливостей громадян є основним об‘єктом правоохоронної діяльності, що виступає основним завданням відповідних органів державної влади, а саме Національної поліції України. Дотримання основних прав та свобод, гендерної рівності, недопущення дискримінаційних проявів, в будь-яких проявах та формах саме ці завдання покладені на Національну поліцію України. Реалізація яких повинна відбуватися не тільки поза органом Національної поліції, а і в ній самій. Правоохоронні органи реалізуючи свої функції повинні дотримуватися вимог чинного законодавства, особлива роль покладається на органи Національної поліції, як органу який забезпечує реалізацію прав та свобод громадян України, їх доступ до отримання публічних послуг, безперешкодної участі у різних формах суспільного життя. Поліцейськими повинні вживатися всі можливі заходи, щоб не допускати фактів дискримінації, створюються сприятливі умови для досягнення рівних результатів всіх верст населення незалежно від їхнього віку, статі, раси, етнічної приналежності, фізичних або розумових обмежень тощо. Встановлено, що протидія дискримінаційним проявам в Національній поліції України займає основне місце. Кожен поліцейський повинен діяти тільки в рамках закону, контролюючи свою поведінку, почуття та емоції, не дозволяючи особистим почуттям впливати на прийняття рішень та службову поведінку, виявляти повагу до гідності, справедливо та неупереджено ставитися до кожної людини, незважаючи на расову чи національну приналежність, мову, стать, вік, віросповідання, політичні чи інші переконання, майновий стан, соціальне походження чи статус, освіту, місце проживання, сексуальну орі єнтацію або іншу ознаку, не допускати дискримінації в будь-якій формі, створюючи в населення позитивну думку та повагу до поліції і готовність співпрацювати. The article examines countering discriminatory manifestations in the National Police of Ukraine. It was determined that the policy of every democratic state is aimed at observing the rights and freedoms of citizens, equal opportunities for everyone, avoiding discriminatory manifestations and realizing each personality. The course taken by Ukraine towards European integration encourages the observance of gender equality and the prevention of discriminatory manifestations. In today’s conditions, it is an extremely relevant and understudied issue. Ensuring equal opportunities for citizens is the main object of law enforcement activity, which is the main task of the relevant state authorities, namely the National Police of Ukraine. Observance of basic rights and freedoms, gender equality, prevention of discriminatory manifestations, in any manifestations and forms, these tasks are assigned to the National Police of Ukraine. The implementation of which should take place not only outside the body of the National Police, but also within it. Law enforcement agencies implementing their functions must comply with the requirements of current legislation, a special role is assigned to the National Police, as a body that ensures the realization of the rights and freedoms of citizens of Ukraine, their access to public services, unhindered participation in various forms of public life. The police should take all possible measures to prevent discrimination, create favorable conditions for achieving equal results for all sections of the population, regardless of their age, gender, race, ethnicity, physical or mental limitations, etc. It has been established that combating discriminatory manifestations in the National Police of Ukraine occupies a central place. Each police officer must act only within the framework of the law, controlling his behavior, feelings and emotions, not allowing personal feelings to influence decision-making and official conduct, show respect for dignity, treat every person fairly and impartially, regardless of race or nationality, language, gender, age, religion, political or other beliefs, property status, social origin or status, education, place of residence, sexual orientation or other characteristic, to prevent discrimination in any form, creating a positive opinion and respect for the police in the population and willingness to cooperate.