Перегляд за Автор "Мерденов, Юрій Володимирович"
Зараз показуємо 1 - 6 з 6
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАдміністративно-правове забезпечення управління персоналом в органах Національної поліції України(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2024) Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, YuriiУ дисертації проведено комплексне дослідження адміністративно правового забезпечення управління персоналом в органах Національної поліції України. Доведено, що основна ідея концепції «управління персоналом» виглядає як системно¬структурний підхід до керування ресурсами людського капіталу в організації, що полягає в поєднанні багато складових, таких як посади, підрозділи і служби, які об’єднуються єдиною метою. Кожному з елементів належить конкретна функціональна роль і взаємозв’язок з іншими елементами. Організація в цьому контексті розглядається як система зі своєю ієрархією та структурою, включаючи різні підрозділи і позиції, кожна з яких відповідає конкретним управлінським потребам. Зазначається, що ці елементи мають необхідну інфраструктуру та ресурси для ефективного виконання поставлених перед ними завдань. У світовій практиці підходи до управління персоналом реалізуються через відповідні концепції та залежать від загальнодержавної політики. Проаналізувавши сучасний стан кадрового забезпечення органів Національної поліції України, визначається, що серед основних проблем у сфері управління персоналом, які потребують невідкладного вирішення, є такі. По¬перше, невідповідність державної кадрової політики вимогам трансформаційних процесів у державі. Значна частина наявного кадрового корпусу не готова до роботи в умовах сьогодення і на перспективу. По друге, недосконалість законодавчої бази, яка не надає процесам управління персоналом правової обґрунтованості, урегульованості та захищеності, не враховує європейські стандарти в кадровій сфері. По¬третє, відсутність стратегічного плану підготовки персоналу відповідно до потреб суспільства, яке передбачає кваліфіковане здійснення прогнозування, планування, постійне оцінювання ситуації з персоналом у країні. По¬четверте, слабка функціональна визначеність структур по роботі з персоналом, недостатня кваліфікація персоналу кадрових служб веде до зниження ефективності, неузгодженості підходів у кадровому менеджменті на всіх рівнях. По¬п’яте, відсутні чіткі критерії ефективності діяльності органу, на який покладено функцію роботи з персоналом. Усі вищеперераховані проблеми стосуються й кадрового забезпечення Національної поліції України і визначаються нами як окремі завдання наукового пошуку. Поняття кадрового забезпечення можна розглядати в широкому та вузькому розумінні. У широкому розумінні це діяльність, спрямована на забезпечення органів державної влади персоналом із необхідним рівнем кваліфікації професійних та особистих якостей, здатним виконувати поставлені завдання. У вузькому розумінні кадрове забезпечення – це нормативно закріплена цілеспрямована діяльність посадових осіб спеціально уповноважених державних органів щодо процесів професійної орієнтації прогнозування і планування кадрових потреб: відбору, підготовки розстановки та вивільнення персоналу. Сутність кадрового забезпечення в Національній поліції України полягає в діяльності уповноважених суб’єктів із метою забезпечення управління, яке здійснюється в умовах воєнного стану та в повоєнний період із забезпечення прав, свобод та законних інтересів особи, шляхом наповнення організаційних структур системи публічного управління відповідними кадрами, створення в них мотивації до ефективної праці, організації їх ефективного використання, професійного та соціального розвитку, досягнення раціонального ступеня мобільності персоналу, а також їх соціального захисту. При цьому значення кадрового забезпечення в органах НПУ полягає у створенні можливості для самої держави через своїх представників (поліцейських) виконувати покладені на них функції, а також ті обов’язки, які держава несе перед людиною. Науково¬методологічні підходи дослідження особливостей управління персоналом в окремих органах державної влади дає можливість запропонувати втілити технології «асесмент¬центр» до вимог і умов специфіки діяльності Національної поліції України, що надасть можливість нарощування відомчого наукового потенціалу у цій галузі, передусім, з розроблення профілів ключових і компетенцій основних категорій працівників. Процедура асесмент¬центру на місцях може проводитися співробітниками кадрового апарату, керівниками структурних підрозділів із профілю діяльності атестованого, психологами територіальних відділів НПУ, які пройшли спеціальну підготовку. Установлено, що під час дії режиму воєнного стану необхідно значну увагу приділити інституту наставництва, який дає можливість молодим поліцейським більш якісно й ефективно виконувати свої обов’язки, а наставникам – запропонувати особливі умови несення служби. Наставництво – робота з великою концентрацією уваги, яку небажано поєднувати з іншими видами діяльності, у цьому випадку вона буде ефективною. Задля підвищення ефективності вирішення цього питання слід застосувати досвід США, а саме введення додаткових гарантій та пільг наставнику. Визначено, що діяльність з управління персоналом у Національній поліції України – це регламентована законами та іншими нормативно правовими актами системна¬організуюча, владно¬розпорядча діяльність певної групи органів, підрозділів, посадових осіб, коло яких установлено чинним законодавством та іншими нормативно¬правовими актами, яка спрямована на впорядкування організаційної структури системи Національної поліції України, планування, підготовку, розроблення та реалізацію управлінських рішень, організацію діяльності апарату управління, здійснення документального, інформаційного, кадрового, психологічного забезпечення діяльності органів та підрозділів Національної поліції з метою виконання покладених на них завдань. Система управління персоналом у Національній поліції України – це утворення, що виконує функції розроблення кадрової політики і стратегії управління персоналом, аналізу кадрового потенціалу та потреби кожного підрозділу, організацію кадрового планування, планування і прогнозування потреби в персоналі, підтримки взаємозв’язку із зовнішніми джерелами, що забезпечують систему кадровим потенціалом. Запропоновано на законодавчому рівні закріплення правових механізмів запобігання конфлікту інтересів в поліції, складовими якого є сукупність нормативно визначених обмежень, дотримання яких виключає можливість виникнення конфлікту інтересів, способи уникнення конфлікту інтересів, способи врегулювання конфлікту інтересів, нормативно визначені наслідки невжиття заходів щодо недопущення або врегулювання конфлікту інтересів (створення умов для зменшення корупційних ризиків; розроблення проєкту предикатної поліції). Доведено, що формування працівника поліції НПУ повинно проходити поетапно від базового курсу (аналогія Данії, США, Японії, Швейцарії та ін.); далі, залежно від спеціалізації, отримати додаткове (обов’язкове або необов’язкове) навчання і до досягнення конкретного рівня спеціалізації, що надасть можливість, наприклад, виконувати функції детективів або працівників слідчих підрозділів. У системі підготовки поліцейських кадрів США враховано питання запобігання корупції та недопущення конфлікту інтересів, на що необхідно звернути увагу під час проходження початкової підготовки поліцейських в Україні. Під час підготовки кадрів в закладах освіти системи МВС слід здійснити перерозподіл навчального навантаження, щоб здобувачі вищої освіти, як це реалізується в Німеччині, Іспанії, Швейцарії, Фінляндії, більше часу приділяли практичній складовій в органах Національної поліції. Досвід поліцейської діяльності Ізраїлю вказує, що не менш вагомим чинником сумлінного виконання працівниками поліції своїх службових обов’язків є значне фінансово¬матеріальне забезпечення. Таким чином держава стримує вже кваліфікованих працівників від звільнення з органів поліції. The dissertation conducts a comprehensive study of the administrative and legal support of personnel management in the bodies of the National Police of Ukraine. It is proved that the main idea of the concept of «personnel management» looks like a system-structural approach to the management of human capital resources in an organization, which consists in combining many components, such as positions, departments and services, which are united by a single goal. Each of the elements has a specific functional role and relationship with other elements. An organization, in this context, is seen as a system with its own hierarchy and structure, including various divisions and positions, each of which meets specific management needs. It is important to note that these elements have the necessary infrastructure and resources to perform their tasks effectively. It should be noted that in the world practice, approaches to personnel management are implemented through appropriate concepts and depend on national policy. Having analyzed the current state of staffing of the National Police of Ukraine, it is determined that among the main problems in the field of personnel management, which need to be urgently addressed, are the following: firstly, the inconsistency of the state personnel policy with the requirements of transformation processes in the state. A significant part of the existing personnel corps is not ready to work in the conditions of today and for the future. Secondly, the imperfection of the legislative framework, which does not provide the processes of personnel management with legal validity, regulation and protection, does not take into account European standards in the personnel sphere. Thirdly, the lack of a strategic plan for training personnel in accordance with the needs of society, which provides for qualified forecasting, planning, and constant assessment of the personnel situation in the country. Fourthly, weak functional certainty of structures for working with personnel, insufficient qualification of personnel services leads to a decrease in efficiency, inconsistency of approaches in personnel management at all levels. Fifthly, there are no clear criteria for the effectiveness of the body entrusted with the function of working with personnel. All of the above problems also relate to the staffing of the National Police of Ukraine and are defined by us as separate tasks of scientific research. The concept of staffing can be considered in a broad and narrow sense. In a broad sense, this is an activity aimed at providing public authorities with personnel with the necessary level of qualification, professional and personal qualities capable of solving the assigned tasks. In a narrow sense, staffing is a normatively fixed and purposeful activity of specially authorized state bodies, officials regarding the processes of professional orientation, forecasting and planning of personnel needs, selection, training, placement and dismissal of personnel. The essence of staffing in the National Police of Ukraine lies in the activities of authorized entities in order to ensure the functioning of management, which is carried out under martial law and in the post-war period to ensure the rights, freedoms and legitimate interests of a person, by filling the organizational structures of the system of public administration with relevant personnel, creating their motivation for effective work, organizing their effective use, professional and social development, achievement of a rational degree of mobility of personnel, as well as their social protection. At the same time, the importance of staffing in the NPU bodies is to create an opportunity for the state itself, through its representatives (police officers), to perform the functions assigned to them, as well as the duties that the state bears to the individual. Scientific and methodological approaches to the study of the features of personnel management in individual public authorities make it possible to propose to implement the technologies of "assessment center" to the requirements and conditions of the specifics of the activities of the National Police of Ukraine, which will provide an opportunity to increase the departmental scientific potential in this area, first of all, to develop profiles of key and competencies of the main categories of employees. The procedure of the assessment center in the field can be carried out by personnel officers, heads of structural subdivisions in the profile of the certified person, psychologists of the territorial departments of the NPU, who have undergone special training. It is established that during the martial law regime, it is necessary to pay considerable attention to the institution of mentoring, which enables young police officers to perform their duties more efficiently and effectively, and mentors to offer special conditions of service. Mentoring is work with a high concentration of attention, which is undesirable to combine with other activities, in this case it will be effective. In order to increase the effectiveness of solving this issue, it is necessary to apply the experience of the United States, namely the introduction of additional guarantees and benefits for the mentor. It is determined that the activity of personnel management in the National Police of Ukraine is regulated by laws and other normative legal acts systematic ¬ organizing, authoritative-administrative activity of a certain group of bodies, units, officials, the circle of which is established by the current legislation and other normative legal acts, which is aimed at streamlining the organizational structure of the system of the National Police of Ukraine, planning, preparation, development and implementation of management decisions, organization of the management apparatus, implementation of documentary, informational, personnel, psychological support for the activities of bodies and units of the National Police in order to perform the tasks assigned to them. The personnel management system in the National Police of Ukraine is an entity that performs the functions of developing personnel policy and personnel management strategy, analyzing human resources and the needs of each unit, organizing personnel planning, planning and forecasting personnel needs, maintaining relationships with external sources that provide the system with human resources. It is proposed, at the legislative level, to consolidate legal mechanisms for preventing conflicts of interest in the police, the components of which are a set of normatively defined restrictions, the observance of which excludes the possibility of a conflict of interest, ways to avoid a conflict of interest, ways to resolve conflicts of interest, normatively defined consequences of failure to take measures to prevent or resolve a conflict of interest (creation of conditions for reducing corruption risks; development of a predictive police project). It is proved that the formation of a police officer of the NPU should take place in stages from the basic course (analogy of Denmark, USA, Japan, Switzerland, etc.); then, depending on the specialization, to receive additional (mandatory or non-mandatory) training and until reaching a specific level of specialization, which will allow, for example, to perform the functions of detectives or employees of investigative units; the U.S. police training system takes into account the issues of preventing corruption and preventing conflicts of interest, which should be paid attention to during the initial training of police officers in Ukraine; during the training of personnel in educational institutions of the Ministry of Internal Affairs, to redistribute the workload so that higher education applicants, as it is implemented in Germany, Spain, Switzerland, Finland, devote more time to the practical component in the bodies of the National Police; The experience of police activity in Israel indicates that an equally important factor in the conscientious performance of police officers of their official duties is significant financial and material support. In this way, the state restrains already qualified employees from leaving the police.
- ДокументМенеджмент наукових проєктів та політика академічної доброчесності(Одеса: ОДУВС, 2023) Витяганець, Оксана Іванівна; Vytiahanets, Oksana; Домброван, Наталія Василівна; Dombrovan, Nataliia; Корнієнко, Максим Вікторович; Korniienko, Maksym; Семенова, Алла Василівна; Semenova, Alla; Іванов, Олександр Олександрович; Ivanov, Oleksandr; Корженко, Ольга Михайлівна; Korzhenko, Olha; Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, Yurii; Михайленко, Єгор Олегович; Mykhailenko, Yehor; Нестерчук, Вікторія Валентинівна; Nesterchuk, Viktoriia; Остроглядова, Олена Георгіївна; Ostrohliadova, Olena; Семенишин, Микола Олександрович; Semenyshyn, Mykola; Сіфоров, Олександр Іванович; Siforov, Oleksandr; Швець, Михайло Олександрович; Shvets, MykhailoЗміст видання відповідає програмі підготовки здобувачів освіти третього освітньо-наукового рівня PhD галузі знань 08 «Право». У навчально-методичному посібнику представлено основні теми освітньої компоненти «Менеджмент наукових проєктів та політика академічної доброчесності». Матеріал подано у теоретичному та практичному блоках: у формі інтерактивних лекцій із рефлексивними запитаннями і відповідями для перевірки, практична частина збагачена прикладами тестових завдань, методичними поясненнями і запитаннями щодо оцінювання суджень і ставлення згідно таксономії Б. Блума, а також додатками чек-листів для керівників і аспірантів, рекомендаціями щодо оформлення літератури відповідно до вимог APA стилю. Крім тοгο, увагу приділено критеріям оцінювання результатів навчальних досягнень. Посібник призначений для аспірантів і ад’юнктів всіх форм навчання, науково-педагогічних працівників й всіх тих, хто зацікавлений у сприянні розвитку культури академічної доброчесності. The content of the publication corresponds to the training program for students of the third educational and scientific level of the PhD field of knowledge 08 "Law". In the educational the methodological manual presents the main topics of the educational component "Management of scientific projects and the policy of academic integrity". The material is presented in theoretical and practical blocks: in the form of interactive lectures with reflective questions and answers for verification, the practical part is enriched with examples of test tasks, methodical explanations and questions regarding the evaluation of judgments and attitudes according to B. Bloom's taxonomy, as well as appendixes of checklists for managers and graduate students, recommendations for the design of literature in accordance with the requirements of APA style. In addition, attention is paid to the criteria for evaluating the results of educational achievements. The guide is intended for graduate students and associate professors of all forms of education, scientific and pedagogical workers, and all those interested in promoting the development of a culture of academic integrity.
- ДокументМісце інституту наставництва в механізмі професійної підготовки поліцейських(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-03-22) Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, YuriiУ дослідженні автором пропонується доповнити статтю 72 закону України «Про Національну поліцію» пунктом 3 такого змісту: «Менторство (наставництво) – це вид комплексної та професійної діяльності наставника щодо надання допомоги опанування навичками поліцейської діяльності молодими фахівцями на місцях несення служби. Порядок, організацію та терміни здійснення наставництва визначає Міністерство внутрішніх справ України». Формулювання таким чином дає правові підстави МВС Україні на рівні наказу розробити Положення про організацію наставництва в поліції, в якому зазначити організаційно-правові засади здійснення наставництва. In the study, the author proposes to supplement Article 72 of the Law of Ukraine "On the National Police" with paragraph 3 of the following content: "Mentorship (mentoring) is a type of complex and professional activity of a mentor to assist young specialists in mastering the skills of police activity at the duty stations. The procedure, organization and terms of mentoring are determined by the Ministry of Internal Affairs of Ukraine." Formulation in this way gives legal grounds to the Ministry of Internal Affairs of Ukraine at the level of an order to develop Regulations on the organization of mentoring in the police, in which to specify the organizational and legal principles of mentoring.
- ДокументПРОБЛЕМИ НОРМАТИВНОГО ЗАКРІПЛЕННЯ ІНСТИТУТУ НАСТАВНИЦТВА В НАЦІОНАЛЬНІЙ ПОЛІЦІЇ(Одеса: ОДУВС, 2023) Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, YuriiУспішна кадрова політика є запорукою успішного функціонування державних органів і держави взагалі. Отримавши відповідні знання, вміння та навички під час навчання, поліцейські при призначенні на посаду можуть стикатися з певними труднощами, допомогу у подоланні яких може надати інститут наставництва. Автором звертається увага на відсутність в законодавстві України, що регулює діяльність Національної поліції, нормативного закріплення цієї дефініції. З урахуванням цього пропонується дослідити проблемні питання в цій сфері. На основі дослідження нормативно-правової бази, зокрема законів України «Про Національну поліцію», «Про освіту», відомчих наказів, які регулюють питання професійного навчання поліцейських, а саме Положення про організацію службової підготовки працівників Національної поліції України, Положення про організацію первинної професійної підготовки поліцейських, яких вперше прийнято на службу в поліції, Положення про організацію післядипломної освіти працівників Національної поліції, автор дійшов висновку, що наставництво в поліції – це не стільки форма навчання, скільки процес адаптації молодих спеціалістів до несення служби в практичних підрозділах. Висвітливши пропозиції інших науковців з приводу законодавчого закріплення терміну «наставництво», пропонується авторське бачення внесення відповідних змін до Закону України «Про Національну поліцію». Також пропонується розробити на рівні відомчого законодавства відповідний наказ з урахуванням позитивного досвіду в Одеській області щодо організації наставництва. Крім того, в статті піднімається питання щодо можливості використання англомовної термінології, а саме терміну «менторство» для позначення інституту наставництва в поліції з урахуванням наближення законодавства України до європейських стандартів. A successful personnel policy is the key to the successful functioning of state bodies and the state in general. Having acquired the relevant knowledge, skills and abilities during training, police officers may face certain difficulties when appointed to a position, which can be helped by a mentoring institute. The author draws attention to the absence of a normative confirmation of this definition in the legislation of Ukraine, which regulates the activities of the National Police. Taking this into account, it is proposed to investigate problematic issues in this area. Based on the research of the legal framework, in particular the laws of Ukraine «On the National Police», «On Education», departmental orders that regulate the issue of professional training of police officers, namely the Regulation on the organization of in-service training of employees of the National Police of Ukraine, the Regulation on the organization of initial professional training police officers who were first recruited to serve in the police, Regulations on the Organization of Postgraduate Education of National Police Employees, the author came to the conclusion that mentoring in the police is not so much a form of training as a process of adapting young specialists to serving in practical units. Highlighting the proposals of other scientists regarding the legislative fixation of the term «mentoring», the author's vision of making appropriate changes to the law of Ukraine «On the National Police» is proposed. It is also proposed to develop a corresponding order at the level of departmental legislation, taking into account the positive experience of the Odesa region regarding the organization of mentoring. In addition, the article raises the question of the possibility of using English-language terminology, namely the term "mentoring" to denote the institution of mentoring in the police, taking into account the approximation of Ukrainian legislation to European standards.
- ДокументПроблемні аспекти залучення представників громадськості до проведення службових розслідувань в поліції(Одеса: ОДУВС, 2023-10-27) Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, YuriiПоліція відіграє важливу роль у суспільстві, забезпечуючи закон і порядок, права та інтереси людей. Проте, як будь-який орган державної влади, вона сама потребує нагляду та контролю для запобігання можливим зловживанням та порушенням прав людини. Громадський контроль поліції є важливим інструментом для забезпечення дотримання законів та прав громадян. Крім того, з одного боку, громадський контроль сприяє зміцненню внутрішнього контролю в поліції, а з іншого боку - дозволяє гарантувати захист прав та свобод поліцейських, забезпечуючи відповідність дій керівництва поліції законодавству. Громадський контроль сприяє забезпеченню чесності та прозорості у процесах звільнення персоналу поліції, що може знизити ризик корупції та недоліків у кадровому управлінні. The police play an important role in society, ensuring law and order, rights and interests of the people. However, like any body of state power, it itself needs supervision and control to prevent possible abuses and violations of human rights. Public control of the police is an important tool for ensuring compliance with laws and citizens' rights. In addition, on the one hand, public control contributes to the strengthening of internal control in the police, and on the other hand, it allows to guarantee the protection of the rights and freedoms of police officers, ensuring that the actions of the police leadership comply with the law. Public scrutiny helps to ensure honesty and transparency in the processes of dismissal of police personnel, which can reduce the risk of corruption and deficiencies in personnel management.
- ДокументПсихологічна підготовка поліцейських як запорука професіоналізму(Одеса: ОДУВС, 2023-10-20) Мерденов, Юрій Володимирович; Merdenov, YuriiАвтор стверджує, що психологічна готовність поліцейських до роботи є динамічним процесом, і вона може продовжувати розвиватися протягом усієї кар'єри. Постійне навчання, тренування та підтримка з боку влади сприяють збереженню та підвищенню рівня готовності поліцейських для ефективного виконання своїх обов'язків.