Перегляд за Автор "Корунчак, Лариса Анатоліївна"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАксіологічні аспекти у національно-патріотичному вихованні курсантів(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2019-10-31) Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, Larysa
- ДокументДо проблеми розуміння прав людини відповідно до положень Європейської конвенції з прав людини(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023-05-25) Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, LarysaПрава, передбачені Конвенцією, мають всі ознаки права-вимоги: 1) індивідуальне право закріплено в конкретному джерелі права; 2) передбачає обов’язок іншої особи цю вимогу задовольнити (у даному випадку такою особою буде виступати держава); 3) це право забезпечене судовим захистом. Отже, права людини в розумінні Європейської конвенції з прав людини – це завжди про обов’язок держави, про відносини «особа-влада». Це норми, які визначають поведінку агентів держави, або, інакше кажучи, стандарти поведінки представників держави. The rights provided for by the Convention have all the characteristics of a right-requirement: 1) an individual right is enshrined in a specific source of law; 2) provides for the obligation of another person to satisfy this demand (in this case, the state will act as such person); 3) this right is ensured by judicial protection. Therefore, human rights in the sense of the European Convention on Human Rights are always about the duty of the state, about the "person-authority" relationship. These are the norms that determine the behavior of state agents, or, in other words, the standards of behavior of state representatives.
- ДокументКОРУПЦІЯ: ІСТОРИЧНИЙ НАРИС(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020-05-29) Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, LarysaАвторкою стверджується, що суб’єктам корупційних посягань властива певна аналогічність - вони здебільшого є представниками влади. The author claims that the subjects of corruption offenses have a certain similarity - they are mostly representatives of the government.
- ДокументНавчально-методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів вищої освіти денної форми навчання з навчальної дисципліни «Права і свободи людини і громадянина»(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2023) Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, Anna; Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, LarysaНавчально-методичні рекомендації для самостійної роботи здобувачів вищої освіти денної форми навчання з навчальної дисципліни «Права і свободи людини і громадянина». Рекомендації підготовлені для здобувачів вищої освіти навчальних закладів зі специфічними умовами навчання.
- ДокументПрава і свободи людини і громадянина(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2023) Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, Larysa; Алексєєнко, Анна Олександрівна; Aleksieienko, AnnaНавчально-методичні рекомендації до семінарських занять здобувачів вищої освіти денної форми навчання з навчальної дисципліни «Права і свободи людини і громадянина». Рекомендації підготовлені для здобувачів вищої освіти навчальних закладів зі специфічними умовами навчання.
- ДокументСУДОВО-ПСИХІАТРИЧНА ЕКСПЕРТИЗА В УКРАЇНІ: ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2020) Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, LarysaСтаттю присвячено аналізу чинного законодавства України, яке регулює поря- док призначення та проведення судово-психіатричної експертизи у кримінальних і цивільних справах. Потреба в застосуванні спеціальних психологічних знань з’явля- ється у судово-слідчих органів тоді, коли доступні їм засоби не дозволяють отримати об’єктивні дані про особливості психічної діяльності людини, які мають значення для ухвалення судового рішення та які можуть бути отримані тільки внаслідок пси- ходіагностичного дослідження. Звертається увага на перелік судово-психіатричних установ, котрим законом надано право проведення зазначених експертиз. Автором надається перелік об’єктів, що підлягають експертизі, підстави призначення судо- во-психіатричної експертизи згідно із кримінально-процесуальним і цивільно-про- цесуальним законодавством, випадки обов’язкового призначення судово-психіатрич- ної експертизи. Визначаються медичні та юридичні критерії неосудності, обмеженої осудності, недієздатності, обмеженої дієздатності осіб, підставою визначення яких слугує висновок проведеної судово-психіатричної експертизи у справі. Наводиться перелік питань, які можуть бути поставлені перед судовим експертом-психіатром при призначенні судово-психіатричної експертизи у різних категоріях справ: відносно підозрюваних, обвинувачених; відносно потерпілих; при визначенні дієздатності; при розгляді справ про визнання правочинів недійсними. Визначено типові помилки при призначенні судово-психіатричної експертизи. Розглядаються також підстави проведення комплексної психолого-психіатричної судової експертизи, коли виникає потреба в залученні суміжних фахівців. Також звертається увага на положення Закону України «Про судову експер- тизу», яким визначено, що судово-експертна діяльність, пов’язана із проведенням криміналістичних, судово-медичних і судово-психіатричних експертиз, здійсню- ється виключно державними спеціалізованими установами, що свідчить про моно- полізацію цього ринку державою та створює обмеження в доступності незалежної судово-психіатричної експертизи, незважаючи на те, що згідно з п. 113 рішення Європейського суду з прав людини у справі «Анатолій Руденко проти України» від 17 квітня 2014 р. зверталась увага на необхідність врахування незалежної думки при визначенні психічного стану фізичних осіб. The article is dedicated to the analysis of the current legislation of Ukraine regulating the order of the forensic-psychiatrical expertise performance in criminal and civil cases. The use of special psychological knowledge within the forensic and investigative organs is needed when the existing means do not allow to obtain objective data about a person’s psychological peculiarities having significance for a court’s resolution. A special attention is paid to the forensic-psychiatric establishments legally binded to conduct the aforementioned expertise. The author lists the objects are to be under expertise, the grounds for the forensic-psychiatric expertise according to the criminal-procedural and civil-procedural legislation, the cases of the obligatory forensic-psychiatric expertise. Medical and juridical criteria of criminal insanity, limited criminal sanity, mental disability, limited mental disability are given to be the grounds of the conducted forensic-psychiatric expertise in a case. The questions are listed to be given to the expert-psychiatrist during the forensic-psychiatric expertise in different cases: regarding suspects and accused; regarding victims; regarding disability; regarding the cases about invalid legal actions. The typical mistakes during the forensic-psychiatric expertise performance are enlightened. The grounds of the complex forensic-psychiatric expertise involving specialists from neighboring areas are studied. A special attention is also paid to the provision of the Law of Ukraine “About forensic expertise”, determining that the forensic-expert activity involving criminal, forensic-medical and forensic-psychiatric expertise is conducted by the State specialized establishments meaning the State monopolization of this market and restricting access to an independent forensic-psychiatric expertise despite the necessity of taking into account an independent thought at the determination of physical people’s psychologic state according to the point 113 of the Human Rights European court resolution in the case “Anatolii Rudenko against Ukraine” dated 17.04.2014.
- ДокументЄвроінтеграція: питання адаптації законодавства України до правової системи Європейського Союзу(Одеса: ОДУВС, 2022) Корунчак, Лариса Анатоліївна; Korunchak, LarysaУ статті надається аналіз процесу інтеграції України до складу Європейського Союзу, приведення національних стандартів у відповідність до стан- дартів ЄС з позицій синергетичного підходу. Наголо- шується, що сліпе копіювання іноземних норм, запро- вадження інституцій, не властивих і не передбачених «віялом можливостей» системи (у тому числі дер- жави), не зможе належним чином врегулювати наявні в країні відносини. Такі норми у будь-якому випадку одразу або з часом будуть відкинуті системою, змиті дисипативними процесами, що протікають у ній. Тому під час прийняття рішень обов’язково слід враховувати особливості національного мента- літету. Під час внесення змін обов’язково слід вра- ховувати особливості національної культури, наці- ональної свідомості, національної ментальності, особливості історичного розвитку та інші фактори, які впливають на стан країни загалом та зумовлю- ють наявність різних взаємозв’язків між її структур- ними елементами, оскільки саме це характеризує будь-яку країну як системне утворення з притаман- ними виключно йому особливостями. Розглядається адаптація законодавства України до acguis communautaire – правової системи Євро- пейського Союзу, яка включає акти законодавства ЄС, прийняті в рамках ЄС, спільної зовнішньої полі- тики та політики безпеки, співпраці у сфері юстиції та внутрішніх справ. Надається загальна характе- ристика Угоди про асоціацію між Україною та Євро- пейським Союзом, Європейським співтовариством з атомної енергії і їхніми державами-членами. Автором також звертається увага на критерії членства в Європейському Союзі, визначені насампе- ред у Маастрихтському договорі, Декларації Євро- пейської Ради 1993 року в Копенгагені (так звані Копенгагенські критерії), реалізація яких є свідченням забезпечення стабільності демократії в країні, вер- ховенства права, дотримання прав людини, захи- сту прав меншин та ін. Відзначається, що одним із Копенгагенських критеріїв виступає необхідність забезпечення дії принципу верховенство права в кра- їні. З огляду на те, що доктрина верховенства права (rule of law) є пануючою доктриною англо-американ- ського типу правової системи, а головним джерелом права в цій системі виступає правовий прецедент акцентується увага на необхідності зростання ролі правового (зокрема, судового) прецеденту серед дже- рел права України та відповідного закріплення його положення на нормативному рівні. The process of Ukraine’s integration into the European Union, making national standards correspondent to the EU standards from the point of view of the synergetical approach are analyzed in the article. Blind copy of foreign norms, installation of non typical and non foreseen by the Ukrainian State institutions are emphasized not to be able to regulate existing relations in the country properly. Such norms, in any case, will be rejected with the system or dissipative processes existing in it at once or in the course of time. That’s why, taking a decision, it is necessary to consider the peculiarities of the national culture, national consciousness, national mentality, historical development and other factors influencing the State of Ukraine as a whole and to condition different mutual connections between its structural elements because they exactly characterize any country as a systemic formation with its peculiarities. The adaptation of the Ukrainian legislation to acquis communautaire – legal system of the European Union is analyzed. Acquis communautaire includes the EU legislation, adapted in the EU frames, common foreign policy and policy of security and cooperation in the sphere of justice and internal affairs. The Agreement of Association between Ukraine and EU, European community of atomic energy and its countries – members are characterized. The author pays attention to the criteria of membership in the EU, which are determined, first of all, by Maastricht Agreement, Declaration of the EU in 1993 in Copenhagen (so called “Copenhagen Criteria”), whose realization testifies to the stability of democracy in a country, supremacy of law, keeping to human rights, minorities’ rights protection etc. One of Copenhagen criteria is determined to be the principle (rule) of law supremacy in a country. Taking into account that the rule of law doctrine is the leading one of the Anglo-American type of legal system, and a legal precedent is the main source of law in it, it is necessary to regard the growing role of the legal (judicial) precedent among other sources of law in Ukraine and its corresponding fixation on the normative level.