Перегляд за Автор "Клименко, Ігор"
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументQuality parameters of higher education officers of the National Police in the conditions of imperative human-scale values(Kharkiv: PC TECHNOLOGY CENTER, 2023) Semenyshyn, Mykola; Семенишин, Микола Олександрович; Semenova, Alla; Семенова, Алла Василівна; Klymenkо, Igor; Клименко, Ігор; Shvets, Dmytro; Швець, Дмитро Володимирович ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1999-9956; Bratel, Serhii; Братель, Сергій Григорович; Krykun, Viacheslav; Крикун, Вячеслав Віталійович; Korniienko, Maksym; Корнієнко, Максим Вікторович; Nikitin, Anatolii; Нікітін, Анатолій АнатолійовичThe monograph reflects and scientifically and methodologically substantiates ways to solve urgent problems of the theory and practice of training officers of the National Police in terms of the quality of higher education in the context of the imperative of human-dimensional meanings, taking into account studies of Ukrainian psychological, pedagogical, legal comparative studies. Philosophical and methodological approaches to solving existing disagreements in the field of human measurement of the quality of police education in Ukraine and abroad are studied in integral connection. The book proves the necessity and prospects of research and implementation in the theory and practice of police education of the concept of Ukrainian general scientific methodology regarding the unity of the formation and development of a Human on the basis of the cognitive-emotional-volitional triad of components of the value experience of the individual. The developments contained in this collective monograph will be suitable for use in the pedagogical and psychological support of educational activities for the training of police officers both in the framework of formal and non-formal education. У монографії відображено та науково-методологічно обґрунтовано шляхи вирішення актуальних проблем теорії та практики підготовки офіцерів Національної поліції щодо якості вищої освіти в контексті імперативу людино-вимірних смислів з урахуванням досліджень Української психолого-педагогічної, правової компаративістики. Розробки, що містяться в даній колективній монографії, будуть придатні для використання в педагогічному та психологічному забезпеченні освітньої діяльності з підготовки поліцейських як у рамках формальної, так і неформальної освіти.
- ДокументThe uniqueness of the formation of value experience of the police officer in the process of professional training and ways of further growth in professional activities(Kharkiv: РС ТЕСHNOLOGY СЕNTЕR, 2023) Klymenko, Igor; Клименко, Ігор; Shvets, Dmytro; Швець, Дмитро Володимирович ORCID: https://orcid.org/0000-0002-1999-9956Chapter 4 characterizes the conceptual and methodological principles, defines a set of objective and subjective circumstances that determine the psychological, pedagogical and legal factors in the formation of the value experience of a police officer's personality in the process of professional training and its development in professional activities. The choice of the categorical-conceptual apparatus is substantiated, the features of the formation of the value experience of police officers are concretized; the basic forms of the constructive holistic effect of the development of value experience are determined – introspective and interactive from the standpoint of a holistic post-non-classical approach; the principles of ensuring the formation of valuable experience of police officers in the process of professional training are formulated. The prospects for the introduction of scientific and methodological support for the process of formation and development of the valuable experience of police officers in the conditions of professional training in institutions of higher education with specific learning conditions and during the period of assimilation of the instructive requirements of professional activity are determined. У розділі 4 схарактеризовано концептуально-методологічні засади, визначено комплекс об’єктивно-суб’єктивних обставин, що обумовлюють психолого-педагогічні і правові чинники формування ціннісного досвіду особистості поліцейського в процесі фахової підготовки та його розвитку у професійній діяльності. Обґрунтовано вибір категоріально-понятійного апарату, конкретизовано особливості формування ціннісного досвіду поліцейських; визначено базові форми конструктивного цілісного ефекту розвитку ціннісного досвіду – інтроспективну та інтерактивну з позицій цілісного постнекласичного підходу; сформульовано принципи забезпечення формування ціннісного досвіду поліцейських в процесі фахової підготовки; окреслено перспективність можливостей впровадження науково – методичного супроводу процесу формування і розвитку ціннісного досвіду поліцейських в умовах фахової підготовки у закладах вищої освіти зі специфічними умовами навчання та у період засвоєння інструктивних вимог професійної діяльності.