Перегляд за Автор "Гоштинар, Світлана Леонідівна"
Зараз показуємо 1 - 11 з 11
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАграрне право України(Одеса: ОДУВС, 2022) Антоненко, Олександр Анатолійович; Antonenko, Oleksandr; Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, Svitlana; Григорецька, Ірина Ігорівна; Hryhoretska, Iryna; Дришлюк, Володимир Ігорович; Dryshliuk, Volodymyr; Журавель, Алла Василівна; Zhuravel, Alla; Кострицький, Ігор Леонідович; Kostrytskyi, Ihor; Пащенко, Олександр Миколайович; Pashchenko, OleksandrУ навчальному посібнику в стислій та зрозумілій формі викладені основні положення сучасного аграрного права. Колектив авторів свідомо відійшов від зайвого теоретизування окремих проблем, віддаючи перевагу характеристиці змісту вимог чинного аграрного законодавства. Зміст посібника дозволяє висвітлити основні напрями та перспективи розвитку правового регулювання аграрних відносин. Особливістю запропонованого навчального посібника є врахування суміжного правового регулювання низки питань аграрного права у безпосередньому зв’язку з нормами екологічного, земельного, цивільного, господарського, трудового, адміністративного та інших галузей права. Навчальний посібник «Аграрне право України» розрахований на студентів, науковців, юристів-практиків у сфері аграрного, екологічного, земельного та інших галузей права, державних службовців та посадових осіб місцевого самоврядування, викладачів закладів вищої освіти тощо. The textbook contains the main provisions of modern agrarian law in a concise and understandable form. The team of authors consciously moved away from excessive theorizing of individual problems, giving preference to characterizing the content of the requirements of the current agrarian legislation. Content the manual allows highlighting the main directions and prospects for the development of legal regulation of agrarian relations. A feature of the proposed of the educational manual is to take into account the related legal regulation of a number of issues of agrarian law in direct connection with the norms environmental, land, civil, economic, labor, administrative and other fields of law. The educational manual "Agrarian Law of Ukraine" is intended for students, scientists, practicing lawyers in the field of agrarian, environmental, land and other fields of law, civil servants and officials of local self-government, teachers of higher education institutions, etc.
- ДокументДо питання про юридичну природу державної реєстрації прав на землю(Одеса: ОДУВС, 2015) Гоштинар, Світлана ЛеонідівнаСтаття присвячена дослідженню юридичної природи державної реєстрації прав на землю шляхом проведення комплексного аналізу змін до деяких законодавчих актів України. Встановлено, що державна реєстрація прав на землю, з одного боку, направлена на захист прав приватних інтересів учасників ринку землі, а з іншого боку - захищає інтерес держави, будучи потужним інформаційним ресурсом. Доводиться, що в процесі державної реєстрації прав на землю повинні бути враховані земельно-правові та еколого-правові особливості земельної ділянки як природного ресурсу, основного засобу виробництва в сільському і лісовому господарстві та просторово-операційному базису. Статья посвящена исследованию юридической природы государственной регистрации прав на землю путём проведения комплексного анализа изменений в некоторых законодательных актах Украины. Установлено, что государственная регистрация прав на землю, с одной стороны, направлена на защиту частных интересов участников рынка земли, а с другой - защищает интересы государства, будучи мощным информационным ресурсом. Доказывается, что в процессе государственной регистрации прав на землю должны быть учтены земельно-правовые и эколого-правовые особенности земельного участка как природного ресурса, основного средства производства в сельском и лесном хозяйстве и пространственно-операционного базиса. The article is devoted to the investigation of the legal nature of state registration of land rights through a comprehensive analysis of amendments to some legislative acts of Ukraine. It was established that the state registration of land rights on the one hand aimed at protecting the interests of the private land market, on the other hand protect the interests of the state, being a powerful information resource. It is shown that in the process of state registration of land should be considered ecological peculiarities of land as a natural resource, the main means of production in agriculture and forestry and spatial-operative basis.
- ДокументДОСВІД ІСПАНІЇ ТА ФРАНЦІЇ В НОРМАТИВНО-ПРАВОВОМУ ЗАБЕЗПЕЧЕННІ РИНКУ ЗЕМЛІ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, SvitlanaРозмірковуючи над тим, чи є корисним для України досвід країн, які мають дещо інші традиції землеробства і нині перебувають в іншому соціально-економічному становищі, авторка дозволила сформулювати відповідь на це питання – так, це є необхідним. І цьому є пояснення. Перш за все, Франція і Іспанія пройшли тривалий шлях у побудові сучасної моделі земельних відносин, при цьому слід зазначити, що приватна власність на землю у цих країнах існувала завжди. Результатом розвитку цих відносин є як позитивні, так і негативні тенденції. При проведенні земельних перетворень необхідно, очевидно, більшою мірою, звертати увагу на негативні тенденції, оскільки це дозволяє вчиться на чужих помилках з метою уникнення власних. Reflecting on whether the experience of countries with somewhat different agricultural traditions and currently in a different socio-economic situation is useful for Ukraine, the author allowed me to formulate an answer to this question - yes, it is necessary. And there is an explanation for this. First of all, France and Spain have come a long way in building a modern model of land relations, while it should be noted that private ownership of land has always existed in these countries. The result of the development of these relations are both positive and negative trends. When carrying out land transformations, it is necessary, obviously, to a greater extent, to pay attention to negative trends, as this allows you to learn from other people's mistakes in order to avoid your own.
- ДокументЗемельне право України(Одеський державний університет внутрішніх справ, 2023) Антоненко, Олександр Анатолійович; Antonenko, Oleksandr; Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, Svitlana; Григорецька, Ірина Ігорівна; Hryhoretska, Iryna; Дришлюк, Володимир Ігорович; Dryshliuk, Volodymyr; Журавель, Алла Василівна; Zhuravel, Alla; Кострицький, Ігор Леонідович; Kostrytskyi, Ihor; Пащенко, Олександр Миколайович; Pashchenko, Oleksandr; Ріпенко, Артем Ігорович; Ripenko, ArtemУ посібнику в стислій та зрозумілій формі викладені основні положення сучасного земельного права. У додатках наведено основні нормативно-правові акти, документи судової практики, а також рекомендовану літературу. Особливістю запропонованого навчального посібника є врахування суміжного правового регулювання низки питань земельного права у безпосередньому зв’язку з нормами інших галузей права, зокрема цивільно-правовою характеристикою прав на землю та їх обмежень, договірних засад набуття прав на землю тощо. На думку авторів посібника, засвоєння запропонованого матеріалу буде цілком достатньо для успішної здачі заліку або іспиту з дисципліни, що вивчається, вирішення прикладних завдань, представництва інтересів у судах при розгляді «земельних справ», спілкуванні із посадовими особами органів виконавчої влади та місцевого самоврядування тощо. The manual presents the main provisions of modern land law in a concise and understandable form. The appendices contain the main normative legal acts, judicial practice documents, as well as recommended literature. A feature of the proposed training manual is the consideration of the related legal regulation of a number of land law issues in direct connection with the norms of other branches of law, in particular, the civil law characteristics of land rights and their limitations, contractual principles of acquiring land rights, etc. According to the authors of the manual, mastering the proposed material will be quite sufficient for successfully passing the test or exam in the discipline being studied, solving applied problems, representing interests in courts when considering "land cases", communicating with officials of executive authorities and local self-government, etc.
- ДокументЗНАЧЕННЯ ФУНКЦІЙ ЮРИДИЧНОЇ ВІДПОВІДАЛЬНОСТІ ПРИ ЗЕМЕЛЬНИХ ПРАВОПОРУШЕННЯХ(Одеса: ОДУВС, 2017-02-24) Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, Svitlana
- ДокументМОРСЬКА БЕЗПЕКА ТА ЕКОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА: ДЕЯКІ АСПЕКТИ ВЗАЄМОЗВ’ЯЗКУ ТА ВЗАЄМОВПЛИВУ(2021-12-23) Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, SvitlanaМорська безпека як категорія національної безпеки, значно впливає на багато типів предметної безпеки і, отже, на загальний рівень національної безпеки кожної прибережної держави. Поряд з економічною, соціальною, економічною, інформаційною, екологічною та багатьма іншими безпеками, вона є однією із ключових складових національної безпеки та безпеки держави. Морська безпека складається з багатьох аспектів: оборони, економіки, енергетики, навколишнього середовища, дипломатії, туризму тощо. Передбачення та усунення ключових викликів і факторів загроз морської безпеки, у тому числі екологічних, може бути фактором її стабілізації, що так важливо у формуванні сучасної національної та міжнародної системи безпеки. Maritime security as a category of national security significantly affects many types of subject security and, therefore, the overall level of national security of each coastal state. Along with economic, social, economic, informational, environmental and many other security, it is one of the key components of national security and state security. Maritime security consists of many aspects: defense, economy, energy, environment, diplomacy, tourism, etc. Anticipation and elimination of key challenges and factors of threats to maritime security, including environmental ones, can be a factor in its stabilization, which is so important in the formation of a modern national and international security system.
- ДокументМІЖНАРОДНО-ПРАВОВІ ЗАСАДИ ГАРАНТУВАННЯ ВОДНОЇ БЕЗПЕКИ ПІД ЧАС ВОЄННИХ КОНФЛІКТІВ(Інститут держави і права ім. В.І. Корецького Національної академії наук України, Інститут законодавчих передбачень та правової експертизи, 2022) Пащенко, Олександр Миколайович; Pashchenko, Oleksandr; Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, SvitlanaМетою статті є розгляд концепції водної безпеки з позицій міжнародно-правової доктрини та міжнарод- ного законодавства, а також аналіз міжнародно-правових актів, спрямованих на її гарантування під час воєн- них конфліктів. Наголошено, що у країнах, де відбуваються воєнні конфлікти, забезпечення водної безпеки, яка є складової національної безпеки, є значною проблемою. Обмеження у доступі до води та екологічні збитки водним ресурсам, що завдаються такими діями, ставлять під загрозу безпеку населення загалом, роблячи повернення до мирного життя більш тривалим та складним. Водна безпека є багатогранною проблемою, її визначення налічує багато інтерпретацій, розроблених міжна- родними організаціями, а також на рівні доктрин. Наведено визначення водної безпеки, запропоновані: 1) між- народними організаціями: UN-Water – Міжвідомчим координаційним центом ООН з усіх питань, пов’язаних з водними ресурсами; Гаазькою декларацією міністрів з водної безпеки у XXI столітті; Winrock International (SWP) – американської некомерційної організації; 2) розроблені на доктринальному рівні. Концепцію водної безпеки в Україні розглянуто у межах проекту Стратегії розвитку водної політики України. Звернуто увагу на той факт, що національній правотворчій практиці поки що непритаманне використання поняття «водна безпека». Водний кодекс України, зокрема, оперує поняттям «екологічна безпека водокористування». Розглянуто класифікацію водних конфліктів, розроблену Тихоокеанським інститутом (Каліфорнія, Окланд), зокрема: 1) коли доступ до води або контроль над нею є приводом для початку конфлікту; 2) коли вода або водні системи використовуються як інструменти під час конфліктів; 3) коли вода чи водні системи стають ненав- мисними чи навмисними об’єктами конфліктів. Міжнародне право розробило обов’язкові та необов’язкові інструменти, спрямовані на забезпечення водної безпеки під час воєнних конфліктів. Крім міжнародного гуманітарного права, захисту водних ресурсів під час воєнних конфліктів сприяють норми інших галузей міжнародного права, наприклад, міжнародного права прав людини, міжнародного водного права, міжнародного морського права, міжнародного екологічного права. Зв’язок між міжнародним правом та водною безпекою, без військового контексту, міжнародно-правовою доктриною розглядається, переважно, крізь призму міжнародного водного права та міжнародного морського права. Забез- печення водної безпеки під час збройних конфліктів розглядається крізь призму міжнародного гуманітарного права. Війна в Україні та й інші військові конфлікти показують, що норми міжнародного права з охорони водних об’єктів у таких ситуаціях не працюють, що обумовлює необхідність розбудови більш ефективного механізму забезпечення водної безпеки.The purpose of the article is to consider the concept of water security from the standpoint of international legal doctrine and international legislation, as well as the analysis of international legal acts aimed at guaranteeing it during military conflicts. It was emphasized that in countries where military conflicts are taking place, ensuring water security, which is a component of national security, is a significant problem. The restrictions on access to water and the ecological damage to water resources caused by such actions threaten the security of the population in general, making the return to peaceful life longer and more difficult. Water security is a multifaceted problem, its definition has many interpretations developed by international organizations and doctrine. Definitions of water security proposed by: 1) international organizations are given: UN-Water – UN Interagency Coordination Center for all issues related to water resources; The Hague Ministerial Declaration on Water Safety in the 21st Century; Winrock International (SWP) – an American non-profit organization; 2) developed at the doctrinal level. The concept of water security in Ukraine was considered within the framework of the project Strategy for the Development of Water Policy of Ukraine. Attention is drawn to the fact that the use of the concept of «water safety» is still uncharacteristic of the national law-making practice, the Water Code of Ukraine, in particular, operates with the concept of «ecological safety of water use». The classification of water conflicts developed by the Pacific Institute (California, Oakland) is considered, in particular: 1) when access to water or control over it is the reason for the beginning of the conflict; 2) when water or water systems are used as tools during conflicts; 3) when water or water systems become unintentional or intentional objects of conflicts. International law has developed mandatory and non-mandatory instruments aimed at ensuring water security during military conflicts. In addition to international humanitarian law, the protection of water resources during military conflicts is facilitated by norms of other branches of international law, for example, international human rights law, international water law, international maritime law, international environmental law. The connection between international law and water security without a military context is considered by the international legal doctrine mainly through the prism of international water law. Ensuring water safety during armed conflicts is considered through the lens of international humanitarian law. The war in Ukraine and other military conflicts show that the norms of international law on the protection of water bodies do not work in such situations, which necessitates the development of a more effective mechanism for ensuring water safety.
- ДокументОСОБЛИВОСТІ ПРАЦЕВЛАШТУВАННЯ ТА ЗАЙНЯТІСТЬ ОСІБ З ІНВАЛІДНІСТЮ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-27) Дацюк, К.І.; Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, SvitlanaПри прийнятті на роботу на конкретну посаду необхідно визначити конкретні обмеження людини. Наприклад, те, що людина не чує, саме по собі нічого не означає. Це лише специфічне обмеження особи з інвалідністю. У той же час людям, яким важко спілкуватися з якихось причин, не слід пропонувати роботу, пов’язану з постійним спілкуванням. У деяких випадках людям доводиться повністю змінити спосіб життя та професії та здобути нову освіту після здоров'я та втрати працездатності. Особи з обмеженими можливостями також можуть реалізувати себе у своєму бізнесі, бути успішними підприємцями та бізнесменами. When hiring for a specific position, it is necessary to determine the specific limitations of a person. For example, the fact that a person does not hear does not mean anything in itself. This is only a specific limitation of a person with a disability. At the same time, people who find it difficult to communicate for some reason should not be offered a job that involves constant communication. In some cases, people have to completely change their lifestyle and professions and acquire a new education after health and disability. People with disabilities can also realize themselves in their business, be successful entrepreneurs and businessmen.
- ДокументПРАВОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ ВЛАСНОСТІ НА ЗЕМЛЮ В КРАЇНАХ ЄВРОПИ ТА БЛИЗЬКОГО СХОДУ(Одеса: ОДУВС, 2020-02-28) Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, Svitlana
- ДокументПравове регулювання екологічної оцінки впливу на довкілля як інституту управління природокористуванням(Одеса: ОДУВС, 2018) Гоштинар, Світлана Леонідівна; Hoshtynar, Svitlana LeonidivnaУ статті досліджено особливості становлення й роз-витку екологічної оцінки впливу на довкілля як інституту управління природокористуванням в Україні. Охарактеризовано міжнародні процеси, що відбуваються в цій сфері. Окрему увагу приділено європейській моделі інституту екологічної оцінки впливу на довкілля. Обґрунтовано доцільність запровадження нових підходів екологічної оцінки впливу на довкілля в контексті гармонізації екологічного законодавства України з екологічним законо-давством ЄС. Виокремлено та охарактеризовано етапи становлення й розвитку інституту екологічної експер-тизи в Україні. Найбільшу увагу приділено його модерніза-ції відповідно до європейських стандартів, а саме: Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» 2017 р., який уста-новлює правові та організаційні засади проведення оцінки впливу на довкілля й забезпечує виконання Україною міжна-родних зобов’язань. Здійснено порівняльно-правовий аналіз норм, що регу-лювали процес проведення екологічної експертизи до при-йняття у 2017 р. Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» та після (його трансформації в інститут оцінювання впливу на довкілля). Обґрунтовано висновок, що законодавство України з оцінювання впливу на довкілля ще перебуває на стадії становлення та узгодження. Тому найближча перспектива – це розроблення та узгодження підзаконних нормативно-правових актів, розширення кількості фахівців-експертів у цій сфері. В статье исследованы особенности становления и развития экологической оценки воздействия на окружающую среду как института управления природопользованием в Украине. Охарактеризованы международные процессы, происходящие в этой сфере. Особое внимание уделено европейской модели института экологической оценки воздействия на окружающую среду. Обоснована целесообразность внедрения новых подходов экологической оценки воздействия на окружающую среду в контексте гармонизации экологического законодательства Украины с экологическим зако-нодательством ЕС. Выделены и охарактеризованы этапы становления и развития института экологической экспертизы в Украине. Наибольшее внимание уделено его модернизации в соответствии с европейскими стандартами, а именно Закону Украины «Об оценке воздействия на окружающую среду» 2017 г., который устанавливает правовые и организационные основы проведения оценки воздействия на окружающую среду и обеспечивает выполнение Украиной международных обязательств. Осуществлен сравнительно-правовой анализ норм, регулирующих процесс проведения экологической экспертизы до принятия в 2017 г. Закона Украины «Об оценке воздействия на окружающую среду» и после (его трансформации в институт оценки воздействия на окружающую среду). Обоснован вывод, что законодательство Украины по оценке воздействия на окружающую среду еще находится в стадии становления и согласования. Ближайшая его перспектива – это разработка и согласование подзаконных нормативно-правовых актов, увеличение численности специалистов-экспертов в этой сфере. The peculiarities of formation and development of environ-mental impact assessment as an institute of environmental management in Ukraine are reviewed. International processes taking place in this area are characterized. Particular attention is paid to the European model of the institute for environmental impact assessment. The expediency of introducing new approaches to the environmental impact assessment in the context of harmonization of Ukrainian environmental legislation with EU environmental law is substantiated. The stages of formation and development of the institute of environmental expertise in Ukraine are described and characterized. Most attention is paid to modernization in line with European standards, namely the Law of Ukraine “On Environmental Impact Assessment” in 2017, which establishes legal and organizational basis of environmental impact assessment and ensures compliance with a number of Ukraine’s international obligations. The comparative legal analysis of the norms regulating the process of conducting environmental expertise before the adoption in 2017 of the Law of Ukraine “On Environmental Impact Assessment” was made and after its entry into force (environ-mental impact assessment), according to the following criteria: scope of the law; objects of environmental impact assessment; subjects of environmental impact assessment; stages of environ-mental impact assessment. According to the law, enterprises will have to obtain an opinion on the environmental impact assessment instead of the conclusion of the state environmental expertise. Unlike the Law “On Environmental Expertise”, the Law “On Environmental Impact Assessment” specifies a list of objects and activities that may have a significant impact on the environment and for which an environmental impact assessment procedure is required; it is prohibited to start the activity which is subject to the procedure of environmental impact assessment without the procedure of environmental impact assessment; provides for the responsibility of business entities for violating them legislation on the environmental impact assessment. It is grounded that the legislation of Ukraine on environ-mental impact assessment, despite the adoption of the Law “On Environmental Impact Assessment”, is still at the stage of its formation and coordination. Therefore, the near future is the development and harmonization of sub-legal acts, the expansion of the number of experts in this area.
- ДокументЮридичне підґрунтя державної реєстрації прав на землю(Одеса: ОДУВС, 2016) Гоштинар, Світлана ЛеонідівнаСтаттю присвячено державної реєстрації прав на землю, яка має першочергове значення в закріпленні в державному реєстрі прав на нерухоме майно правового режиму земельних ділянок.