Перегляд за Автор "Гданов, Ізет Рустемович"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументSUBJECTS OF NATIONAL SECURITY IN UKRAINE(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2021) Hdanov, Izet; Гданов, Ізет РустемовичThe system of national security actors is being studied. The article considers the basics of ensuring the national security of the state, which is the most important tool for preserving statehood, sovereignty and territorial integrity from the encroachments of external enemies and their impact on the domestic political situation in the state. The functional participation of public administration bodies in the field of national security and defense is defined, which concerns public control in the relevant field and provides that citizens of Ukraine participate in civil control through public associations of which they are members, through deputies of local councils, personally by appeal to the Commissioner for Human Rights of the Verkhovna Rada of Ukraine or to state bodies in accordance with the procedure established by the Constitution of Ukraine, the Law of Ukraine "On Public Associations" and other laws of Ukraine. It is substantiated that the citizens of Ukraine through participation in elections, referendums and other forms of direct democracy, as well as through public authorities and local governments, which they elect, pursue national interests, voluntarily and in the performance of constitutional duties the legislation of Ukraine on ensuring its national security; both directly and through associations of citizens draw the attention of public and state institutions to dangerous phenomena and processes in various spheres of life of the country; protect their own rights and interests, as well as their own security, in a lawful manner and by legal means. It is proposed to create a real, legally defined, opportunity for citizens to exercise their right to personal participation in ensuring the national security of the state. It is determined that an important element of ensuring the national security of the state is a clear division of functions and powers between all entities responsible for the implementation of appropriate measures, and ensuring the effectiveness of their duties. Вивчається система суб'єктів національної безпеки. У статті розглядаються основи забезпечення національної безпеки держави, яка є найважливішим інструментом збереження державності, суверенітету та територіальної цілісності від зазіхань зовнішніх ворогів та їхнього впливу на внутрішньополітичну ситуацію в державі. Визначено функціональну участь органів державного управління у сфері національної безпеки та оборони, що стосується громадського контролю у відповідній сфері та передбачає участь громадян України у цивільному контролі через громадські об'єднання, членами яких є, через депутатів місцевих рад особисто шляхом звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до державних органів у порядку, встановленому Конституцією України, Законом України "Про громадські об'єднання" та іншими законами України. Обґрунтовано, що громадяни України через участь у виборах, референдумах та інших формах безпосередньої демократії, а також через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які вони обирають, переслідують національні інтереси, добровільно та при виконанні конституційних обов'язків законодавство України щодо забезпечення своєї національної безпеки; як безпосередньо, так і через об'єднання громадян звертати увагу громадських та державних установ на небезпечні явища та процеси у різних сферах життя країни; захищати свої права та інтереси, а також власну безпеку законним способом та законними засобами.Пропонується створити реальну, законодавчо закріплену можливість реалізації громадянами свого права на особисту участь у забезпеченні національної безпеки держави. Визначено, що важливим елементом забезпечення національної безпеки держави є чітке розмежування функцій та повноважень між усіма суб'єктами, відповідальними за реалізацію відповідних заходів, та забезпечення ефективності їхніх обов'язків.
- ДокументАДМІНІСТРАТИВНО-ПРАВОВІ ОСНОВИ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ ДЕРЖАВИ(Науково-дослідний інститут публічного права, 2020) Денисова, Аліна Володимирівна; Denysova, Alina; Гданов, Ізет Рустемович; Hdanov, IzetУ статті розглянуто основи забезпечення національної безпеки держави, яке є найважливішим інструментом збереження державності, суверенітету та територі- альної цілісності від зазіхань зовнішніх ворогів та їхнього впливу на внутрішньо- політичну ситуацію в державі. Досліджується система національної безпеки крізь призму інституцій, які зобов’язані її забезпечувати. Визначено функціональну участь у сфері національної безпеки і оборони, яка стосується громадського контролю у відповідній сфері та передбачає, що грома- дяни України беруть участь у здійсненні цивільного контролю через громадські об’єднання, членами яких вони є, через депутатів місцевих рад, особисто шляхом звернення до Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини або до дер- жавних органів у порядку, встановленому Конституцією України, Законом України «Про громадські об’єднання» та іншими законами України. Обґрунтовано, що громадяни України шляхом участі у виборах, референдумах та через інші форми безпосередньої демократії, а також через органи державної влади та органи місцевого самоврядування, які вони обирають, реалізують наці- ональні інтереси, добровільно і в порядку виконання конституційних обов’язків здійснюють заходи, визначені законодавством України щодо забезпечення її наці- ональної безпеки; як безпосередньо, так і через об’єднання громадян привертають увагу суспільних і державних інститутів до небезпечних явищ і процесів у різних сферах життєдіяльності країни; у законний спосіб і законними засобами захища- ють свої права та інтереси, а також власну безпеку. Пропонується створення реальної, визначеної законом можливості громадянам користуватися правом на особисту участь у забезпеченні національної безпеки держави. Визначено, що важливим елементом забезпечення національної безпеки держави є саме чіткий розподіл функцій і владних повноважень між усіма суб’єк- тами, до компетенції яких належить здійснення відповідних заходів, і забезпечення ефективності виконання покладеного на них обов’язку. The article deals with the basics of ensuring the national security of the state, which is the most important tool for preserving statehood, sovereignty and territorial integrity from the encroachments of external enemies and their influence on the domestic political situation in the state. The system of national security through the prism of institutions that are obliged to provide it is investigated. The functional participation in the field of national security and defense which concerns public control in the relevant sphere and provides that Ukrainian citizens participate in civilian control through public associations, whose members are, through deputies of local councils, personally by appeal to the authorized the Verkhovna Rada of Ukraine on Human Rights or to the state bodies in accordance with the procedure established by the Constitution of Ukraine, the Law of Ukraine “On Public Associations” and other laws of Ukraine. Substantiated that citizens of Ukraine through participation in elections, referendums and other forms of direct democracy, as well as through public authorities and local selfgovernment bodies that they choose, implement national interests, voluntarily and in the order of execution of constitutional duties exercise measures determined Ukrainian legislation on ensuring its national security; both directly and through the association of citizens attract the attention of social and state institutions to dangerous phenomena and processes in various spheres of the country’s livelihoods. In a legitimate way and legitimate means protect their own rights and interests, as well as its own security. It is proposed to create a real, defined by law, the opportunities for citizens to use the right to personal participation in ensuring the national security of the state. It is determined that an important element of ensuring the national security of the state is precisely a clear distribution of functions and authorities between all subjects, whose competence is the implementation of appropriate measures and ensuring the effectiveness of their laid duty.
- ДокументПРАВОВІ УМОВИ ДЛЯ ФУНКЦІОНУВАННЯ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ НА ПЕРЕХІДНИЙ ПЕРІОД ЯК «УРЯД АРК В ЕКЗИЛІ»(Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2021-12-23) Гданов, Ізет Рустемович; Hdanov, IzetНа погляд автора роботи, на першочерговому етапі організації управління деокупованими територіями Автономної Республіки Крим та м. Севастополя потребує прийняття аналогічного закону, але з певною специфікою. Ураховуючи відсутність Ради міністрів Автономної Республіки Крим та фізичну неможливість створення військово-цивільної адміністрації за тим же принципом, що й у Донецькій та Луганській областях вважається доречним створити таку адміністрацію без прив’язки до місцевої влади та єдину для всієї тимчасово окупованої території чи деокупованої території Кримського півострова зі створенням, за необхідності територіальних, підрозділів. Це дозволить на деякий час відтермінувати вирішення політичних суперечок щодо майбутнього статусу Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, як адміністративно-територіальних одиниць України та згуртувати зусилля заради спільної мети – відновлення територіальної цілісності та суверенітету України в Криму. In the opinion of the author of the work, at the first priority stage of organizing the management of the de-occupied territories of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol, it is necessary to adopt a similar law, but with certain specifics. Considering the absence of the Council of Ministers of the Autonomous Republic of Crimea and the physical impossibility of creating a military-civilian administration on the same principle as in the Donetsk and Luhansk regions, it is considered appropriate to create such an administration without ties to local authorities and one for the entire temporarily occupied or de-occupied territory of Crimea peninsula with the creation, if necessary, of territorial subdivisions. This will allow for some time to postpone the resolution of political disputes regarding the future status of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol as administrative-territorial units of Ukraine and to unite efforts for the common goal of restoring the territorial integrity and sovereignty of Ukraine in Crimea.
- ДокументСИНХРОНІЗАЦІЯ ОРГАНІВ ВЛАДИ ТА ЗАПРОВАДЖЕННЯ СИСТЕМНОГО ПІДХОДУ В ПИТАННЯХ РЕАЛІЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ ЩОДО ЗВІЛЬНЕННЯ ТЕРИТОРІЙ(Запорізький національний університет. Юридичний факультет, 2022) Гданов, Ізет Рустемович; Hdanov, IzetУ статті розглянуто співпраця та координація між різними державними органами влади та громадянським суспільством. Визначено особливості реагування органів сектору безпеки і оборони на виклики та загрози пов’язані з процесом деокупації Авто- номної Республіки Крим та м. Севастополя. Обґрунтовано, що Стратегія має бути рамковим документом для розробки додаткових рішень з питань деокупації тимчасово окупо- ваної території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя. Водночас поряд з загальним Планом її реалізації мають бути розроблені детальні плани дій кожного суб’єкта, який буде брати участь у реалізації Стратегії, щоб зменшити кількість суб’єктів, які мають інформа- цію про загальний план та комплекс заходів необхідних для реалізації Стратегії. Визначено, що з метою забезпечення дієвого підходу до вироблення державної політики у сфері деокупації тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя запропоновано створити в Україні організаційну раду, що об’єднає та взаємоуз- годжуватиме дії відповідальних державних органів влади та забезпечуватиме участь громадянського суспільства. Пропонується інституційна модель організації та впровадження політики деокупації Автономної Республіки Крим та м. Севастополя передбачає 3 основні блоки: політичний, структурний та функціональний. Політичний блок характеризується наявністю нормативно-пра- вового поля, в якому діють суб’єкти вироблення державної політики деокупації та ухваленими ними рішеннями. Структурний блок перед- бачає чітке визначення кола державних органів, які наділені повноваженнями у відповідній сфері та можуть брати участь у реалізації відповідних заходів з деокупації. Функціональний блок передбачає взаємодію усіх залучених інституцій та представників громадянського суспільства з метою чіткого виконання визначених завдань та досягнення поставлених цілей. Задля належної організації та координації цієї багатогранної системи запропановано створити Організаційну раду з питань деокупації тимчасово окупованої території Автономної Республіки Крим та м. Севастополя, як спільний консультативно-дорадчий орган Президента України, Верховної Ради України та Кабі- нету Міністрів України. The article examines cooperation and coordination between various state authorities and civil society. The peculiarities of the response of security and defense sector bodies to challenges and threats related to the process of deoccupation of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol have been determined. It is substantiated that the Strategy should be a framework document for the development of additional decisions on the deoccupation of the temporarily occupied territory of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol. At the same time, along with the general Plan for its implementation, detailed action plans for each subject that will participate in the implementation of the Strategy should be developed in order to reduce the number of subjects who have information about the general plan and the set of measures necessary for the implementation of the Strategy. The proposed institutional model of the organization and implementation of the policy of deoccupation of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol provides for 3 main blocks: political, structural and functional. The political bloc is characterized by the presence of a regulatory and legal field in which the subjects of the development of the state policy of de-occupation and the decisions made by them operate. The structural block provides for a clear definition of the range of state bodies that are empowered in the relevant field and can participate in the implementation of relevant de-occupation measures. The functional block involves the interaction of all involved institutions and representatives of civil society in order to clearly fulfill the defined tasks and achieve the set goals. For the proper organization and coordination of this multifaceted system, it is proposed to create an Organizational Council on Deoccupation of the Temporarily Occupied Territory of the Autonomous Republic of Crimea and the city of Sevastopol, as a joint consultative body of the President of Ukraine, the Verkhovna Rada of Ukraine, and the Cabinet of Ministers of Ukraine.