Перегляд за Автор "Вайда, Тарас Степанович"
Зараз показуємо 1 - 20 з 67
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументECONOMIC AND LEGAL MEANS OF PREVENTING ROAD ACCIDENTS IN FOREIGN COUNTRIES(Riga, Latvia : “Baltija Publishing”, 2023) Anokhin, Andrii; Vaida, Taras; Вайда, Тарас Степанович; Siur, NataliiaThe aim of this article is to study the economic and legal means of preventing road accidents abroad, and to determine the possibility and feasibility of incorporating positive foreign experiences into national legislation and legal practice. The subject of research is the economic and legal means of preventing road accidents abroad. The methodology of the publication is based on an organic combination of philosophical, general scientific and specific legal research methods. Taking into account the subject matter, the methodology of comparative jurisprudence is used to a greater extent. Results. The study of foreign experience in the application of economic and legal means of traffic accident prevention gives an idea of the general trends in strengthening the role of economic means of encouraging drivers to observe traffic rules, namely: legal regulation of the dependence of the amount of the fine on the amount of the offender's wages and other income; increasing insurance payments for drivers who systematically violate traffic rules; economic incentives for drivers who observe certain rules during the year; systematic investments in the development of road infrastructure, innovative AI means of traffic regulation, development of public transport; expansion of the network of toll motorways to relieve public roads. It is emphasized that borrowing the experience of foreign countries in the specific field of public relations without scientific substantiation and without taking into account the peculiarities of national traditions, legal consciousness and legal culture cannot solve the key problems of ensuring road safety and preventing road accidents in Ukraine.
- ДокументINTERACTION OF POLICE OFFICERS WITH MEDICAL WORKERS IN PROVIDING PREMEDICAL CARE TO VICTIMS IN CASE OF THERMAL, ELECTRICAL, SOLAR AND CHEMICAL BURNS IN THE CONDITIONS OF THE ESTABLISHED MARTIAL LAW(Journal «ScienceRise: Juridical Science», 2022) Vaida, Taras; Вайда, Тарас СтепановичThe paper considers an urgent problem - providing premedical care to victims in case of various burns by rescuers (police, specialists of emergency medical services and disaster medicine, the State Emergency Ser-vice, etc.) in the conditions of hostilities during the full-scale invasion of the aggressor country's troops. The medical aspect of the concept of burns is revealed, their types (thermal, electric, chemical, solar) are characterized and the signs of the existing degrees of severity of the lesion depending on the depth of damage to human tissues are given. The procedure of providing premedical care by rescuers to victims of each of the above mentioned types of injuries is described. Attention is paid to the peculiarities of transportation of victims with thermal burns: 1) compliance of the reception department, if possible, to the nature of the damage, especially in case of damage to the respiratory system or suspicion of serious or explosive injury; 2) the use, if possible, of air evacuation in case of remote location of the receiving department of the medical institution or if the victim's airways require surgical in-terventions that are not available at the pre-hospital level due to limited EMC capabilities; 3) immediate de-livery of a person to the burn centre with an area of burns more than 10 % of the body and which are extend-ed to the extremities, genitals, face and/or circular burns. Taking into account the use of phosphorous bombs by aircraft of RF in the conditions of full-scale war on the territory of Ukraine, the peculiarities of chemical burns due to the action of white phosphorus on the human body are considered, and the algorithm of premedical care to victims of these lesions is revealed. Emphasis is placed on the need to comply with contraindications in providing premedical care to victims of burns (it is strictly forbidden to use ice, oil, flour, aloe juice and other folk remedies; apply gels, ointments, creams, alcohol-based drugs to the wound for pain relief etc.)
- ДокументАктуальні проблеми тактичної та вогневої підготовки поліцейських патрульної служби України в сучасних умовах(Одеса: ОДУВС, 2016) Вайда, Тарас СтепановичМетою цього дослідження є розгляд існуючих проблем вогневої, тактико - спеціальної та психологічної підготовки працівників підрозділів ПС Національної поліції та пошук шляхів їх виришення.
- ДокументАлгоритми комунікації з деякими категоріями населення як необхідний елемент удосконалення їх професійного спілкування під час несення служби у складних умовах(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2019) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Круглик, Микола Іванович; Kruhlyk, MykolaРозглянуто ґрунтовне знання поліцейськими особливостей спілкування з різними категоріями громадян, та чітке використання правоохоронцями алгоритмів взаємодії з ними, яке на думку автора сприятиме успішній комунікації представників правоохоронних органів України в цілому під час забезпечення ними громадського порядку та публічної безпеки в суспільстві в сучасних умовах. The police considered thorough knowledge of the peculiarities of communication with different categories of citizens, and clear use of algorithms by law enforcement officers, which in the author's opinion will promote successful communication between law enforcement agencies in Ukraine while ensuring public order and public safety in modern conditions.
- ДокументБЕЗПЕЧНА ЕКСПЛУАТАЦІЯ ТРАНСПОРТНИХ ЗАСОБІВ В УМОВАХ ПРАВОВОГО РЕЖИМУ ВОЄННОГО СТАНУ ЯК ОБОВ’ЯЗКОВИЙ ЧИННИК ДОРОЖНЬОГО РУХУ(2022-05-27) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasВрахування власниками та водіями транспортних засобів вищезазначених аспектів їх експлуатації в умовах запровадженого воєнного стану сприятиме безпечному та ефективному користуванню автомобілями, їх успішній евакуації (в разі необхідності) членів сім’ї, домашніх тварин, цінного майна тощо. Owners and drivers of vehicles taking into account the above-mentioned aspects of their operation in the conditions of the introduced martial law will contribute to the safe and efficient use of cars, their successful evacuation (if necessary) of family members, pets, valuable property, etc.
- ДокументБлокування і примусова зупинка працівниками поліції транспортного засобу злочинців як способи припинення правопорушення та звільнення заручників(Одеса: ОДУВС, 2017) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras StepanovychВ статті розглянуто актуальну для правоохоронної діяльності проблему підвищення ефективності оперативних тактичних заходів, необхідність застосування яких виникає у ході боротьби працівників Національної поліції України з правопорушеннями при використанні злочинцями автомототранспорту. В багатьох випадках складовими елементами таких заходів є різні способи блокування чи примусової зупинки транспортних засобів. Уточнено різновиди технічних засобів для припинення руху автомобілів. Проаналізовано обмеження, які передбачені чинним законодавством при використанні існуючих способів примусової зупинки транспортних засобів. Охарактеризовано типові тактичні прийоми, які можуть використовуватися поліцейськими у ході припинення правопорушення та звільнення заручників з автомобіля − надання злочинцям транспортного засобу як елементу спецоперації; попередня підготовка автомобіля для його передачі на вимогу правопорушників; способи блокування автомобіля; спеціальна тактика дій при проведенні штурму транспортного засобу; безпосереднє знищення злочинців як крайній захід. Визначено небезпечні фактори, які створюють загрозу для життя чи здоров’я громадян та працівників поліції під час проведення спецоперацій із звільнення заручників. Уточнено комплекс тактичних елементів при безпосередньому проведенні відповідних спецоперацій, зокрема, конкретизовано стратегію дій поліцейських при звільненні заручників з автомобіля − визначено порядок проведення штурму транспортного засобу, охарактеризовано способи його примусової зупинки чи блокування, описано дії працівників штурмової групи під час захоплення автомобіля спереду, збоку чи ззаду, обґрунтовано необхідність створення сприятливих умов для снайпера під час безпечного знищення злочинця при його наближенні до автомашини чи під час перебування у транспортному засобі. Запропоновано методичні рекомендації правоохоронцям щодо удосконалення заходів особистої безпеки при виконанні поліцейськими передбачених законодавством обов’язків з використанням службового транспорту. Зроблено висновки про необхідність врахування керівником та виконавцями спецоперації комплексу факторів, які впливають на вибір тактики дій поліцейських у боротьбі з порушниками публічної безпеки при використанні злочинцями автомототранспортної техніки. В статье рассмотрена актуальная для правоохранительной деятельности проблема повышения эффективности оперативных тактических мероприятий, необходимость применения которых возникает в ходе борьбы работников Национальной полиции Украины с правонарушениями при использовании преступниками автомототранспорта. Во многих случаях составляющими элементами таких мероприятий являются разные способы блокирования или принудительной остановки транспортных средств. Уточнены разновидности технических средств для прекращения движения автомобилей. Проанализированы ограничения, которые предусмотрены действующим законодательством при использовании существующих способов принудительной остановки транспортных средств. Охарактеризованы типичные тактические приёмы, которые могут использоваться полицейскими в ходе прекращения правонарушения и освобождения заложников из автомобиля − предоставление преступникам транспортного средства как элемент спецоперации; предварительная подготовка автомобиля для его передачи по требованию правонарушителей; способы блокирования автомобиля; специальная тактика действий при проведении штурма транспортного средства; непосредственное уничтожение преступников как крайняя мера. Определены опасные факторы, которые создают угрозу для жизни или здоровья граждан и работников полиции во время проведения спецопераций по освобождению заложников. Конкретизирован комплекс тактических элементов при непосредственном проведении соответствующих спецопераций, в частности, уточнена стратегия действий полицейских при освобождении заложников из автомобиля − определён порядок проведения штурма транспортного средства, охарактеризованы способы его принудительной остановки или блокирования, описаны действия работников штурмовой группы во время увлечения автомобиля спереди, сбоку или сзади, обоснована необходимость создания благоприятных условий для снайпера во время безопарного уничтожения преступника при его приближении к автомашине или во время пребывания в транспортном средстве. Предложены методические рекомендации правоохранителям относительно усовершенствования мер личной безопасности при выполнении полицейскими предусмотренных законодательством обязанностей с использованием служебного транспорта. Сделаны выводы о необходимости учёта руководителем и исполнителями спецоперации комплекса факторов, которые влияют на выбор тактики действий полицейских в борьбе с нарушителями публичной безопасности при использовании преступниками автомототранспортной техники. Actual for industry of law–enforcement activity problem of increasing of efficiency of operative tactical measures, the necessity of application of which arises up during the fight of workers of the National police of Ukraine against offences at the use by criminals of motor transport is considered in the article. Component elements of such measures are different methods of blocking or forced stop of transport vehicles. The varieties of technical equipments for stopping of motion of cars are specified (barriers; traffic–lights; temporal sign–boards; signals of traffic–controller; barrage constructions − barrages, barriers, gates, travelling manual block (bollard); partitioning off a road by trucks or by other heavy duty or large transport vehicles − bulldozers, road rollers, tractors etc.; facilities for the forced stop with the mechanical pricking of pneumatics; devices for the distance controlled blocking of thruster–on of transport vehicle; cars of patrol dress; table weapon and others like that). Limitations, which are foreseen by a current legislation at the use of existent methods of the forced stop of transport vehicles are analyzed − for the stop of 1) cars, including freight, at transportation people in them; 2) motor transports of diplomatic, consular and other representative offices of the foreign states; 3) motorized carriages, motorbikes, motor cycles, motor scooters; 4) on mountain roads or roads with the limited visibility, railway moves, bridges, trestles, in tunnels. Typical tactical receptions which can be used by constabularies during stopping of offence and liberation of hostages from the car of − grant to the criminals of transport vehicle (as an element of special operations); previous preparation of car for its transmission on call of offenders; methods of blocking of car; special tactic of actions during realization of assault of transport vehicle; direct elimination of criminals as extreme measure are described. Dangerous factors which create a threat for life or health of citizens and workers of police during realization of special operations from liberation of hostages (heavy projected development of events at the use of transport vehicles by offenders, difficulties at the foresight of further direction of moving of criminals, impossibility of guaranteeing of the personal safety of hostages during stopping of violations of public order and others like that) are certain. Methodical recommendations for law enforcement officials for improvement of personal safety measures at implementation of official duties by constabularies with the use of official transport are offered. Conclusions about the necessity of account by a leader and performers of special operations of complex of factors which influence at choice of tactic of actions of constabularies in a fight against the violators of public safety at the use of motor technique vehicles by criminals are drawn.
- ДокументБОРОТЬБА З ВИКОРИСТАННЯМ У ГРОМАДСЬКОМУ ТРАНСПОРТІ МУЗИЧНОГО ПРОДУКТУ ДЕРЖАВИ-АГРЕСОРА ЯК АКТУАЛЬНИЙ НАПРЯМ РЕФОРМУВАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА УКРАЇНИ У СФЕРІ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ДОРОЖНЬОГО РУХУ В УМОВАХ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ ТА В ПОВОЄННИЙ ЧАС(Кривий Ріг: ДонДУВС, 2022-11-18) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasПровівши аналіз чинного законодавства та спеціальної літератури з піднятої нами проблеми можемо зробити наступні узагальнення. 1. До створення аварійних ситуацій на дорозі в окремих випадках призводить наявність таких несприятливих для роботи водія супутніх умов, як настання перевтоми водіїв при тривалій безперервній дії негативних факторів (шуму, вібрації). Джерелами їх походження можуть бути як технічна робота самого транспортного засобу, так і акустичне/шумове забруднення внаслідок гучної роботи радіо- та медійних систем. 2. В умовах російсько-української війни у контексті піднятої нами проблеми на передній план вийшла боротьба із акустичним насильством у громадському транспорті, зокрема, з музичним продуктом держави-агресора, котру варто розглядувати як один із напрямів цілеспрямованої інформаційної гібридної війни РФ в Україні, популяризацію нею «цінностей руського міра». 3. Здійснення нагляду за дотриманням норм чинного законодавства з цього аспекту безпеки дорожнього руху покладається не тільки безпосередньо на самих водіїв громадського транспорту, а й на представників органів виконавчої влади, громадських активістів та на кожного громадянина нашої країни. After analyzing the current legislation and special literature on the problem raised by us, we can make the following generalizations. 1. Emergency situations on the road in some cases are caused by the presence of accompanying conditions unfavorable to the driver's work, such as the onset of overfatigue in the case of long-term continuous exposure to negative factors (noise, vibration). The sources of their origin can be both the technical work of the vehicle itself, and acoustic/noise pollution due to the loud operation of radio and media systems. 2. In the context of the Russian-Ukrainian war, in the context of the problem raised by us, the fight against acoustic violence in public transport came to the fore, in particular, against the musical product of the aggressor state, which should be considered as one of the directions of the purposeful informational hybrid war of the Russian Federation in Ukraine, popularization it "values of the Russian world". 3. Supervision of compliance with the norms of current legislation on this aspect of road safety depends not only directly on public transport drivers themselves, but also on representatives of executive authorities, public activists and every citizen of our country.
- ДокументВПЛИВ МІЖНАРОДНИХ НОРМ НА НАЛЕЖНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ НАЦІОНАЛЬНОЮ ПОЛІЦІЄЮ УКРАЇНИ ДОТРИМАННЯ ПРАВ ГРОМАДЯН НА МИРНІ ЗІБРАННЯ (НА ПРИКЛАДІ «ОСНОВНИХ ПРИНЦИПІВ ЗАСТОСУВАННЯ СИЛИ ТА ВОГНЕПАЛЬНОЇ ЗБРОЇ ПОСАДОВИМИ ОСОБАМИ З ПІДТРИМАННЯ ПРАВОПОРЯДКУ»)(Одеса: ОДУВС, 2019-02-28) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasЗ метою забезпечення належної уваги щодо дотримання прав людини, в тому числі й під час масових заходів, потребує активізації робота Управління моніторингу прав людини у складі МВС України, серед основних завдань котрого є: а) вивчення та аналіз проблемних питань у діяльності органів і підрозділів поліції стосовно дотримання прав і свобод людини; б) підготовка інформаційно-аналітичних матеріалів з цих питань; в) забезпечення контролю за дотриманням прав і свобод людини працівниками поліції при забезпеченні заходів з підтримання публічної безпеки тощо.
- ДокументВПЛИВ СТАНУ СТОМЛЕНОСТІ ВОДІЯ ПРОТЯГОМ ДОБИ НА БЕЗПЕЧНЕ КЕРУВАННЯ ТРАНСПОРТНИМ ЗАСОБОМ ТА ЗАХОДИ ЩОДО ЇЇ (ВТОМИ) ПРОФІЛАКТИКИ(2021-11-19) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasЗначний вплив на працездатність водія справляють підготовка і утримання у належному санітарно-гігієнічному стані робочого місця, а також мікроклімат в салоні (кабіні). Регулювання сидіння і спинки повинне забезпечити положення тіла водія, яке б виключало надмірне м’язове напруження і сприяло найкращій оглядовості. Забруднення, пошкодження й завішування стекол, а також підвішування різноманітних дрібничок (амулетів, освіжувачів повітря тощо), що обмежують поле зору водія, недопустимі, оскільки погіршують умови оглядовості (сприяє додатковій напруженості) і пришвидшують втому. Значний вплив на психофізіологічний стан водія має передрейсова підготовка водіїв, котра на деяких провідних автопідприємствах може включати застосування аутотренінгів, мета котрих полягає у формуванні в шофера позитивного ставлення до спокійної їзди. Десятихвилинні тренувальні сеанси доцільно проводити щодня відразу після медичного огляду. Зараз окрім стаціонарної кімнати психологічного розвантаження у транспортному підприємстві створюють пересувну лабораторію швидкого аутотренінгу на базі легкового автомобіля, яка працює на внутрішніх заводських та міських маршрутах. The preparation and maintenance of the workplace in a proper sanitary and hygienic condition, as well as the microclimate in the cabin (cabin), have a significant impact on the driver's performance. Adjustment of the seat and backrest should ensure the position of the driver's body, which would exclude excessive muscle tension and contribute to the best visibility. Contamination, damage and hanging of windows, as well as hanging various trinkets (amulets, air fresheners, etc.) that limit the driver's field of vision are unacceptable, as they worsen visibility conditions (contributes to additional tension) and accelerates fatigue. Pre-race training of drivers has a significant impact on the psychophysiological state of the driver, which at some leading car companies may include the use of self-training, the purpose of which is to form a positive attitude towards calm driving in the driver. It is advisable to conduct ten-minute training sessions every day immediately after a medical examination. Now, in addition to the stationary room for psychological relief, the transport company is creating a mobile rapid auto-training laboratory based on a passenger car, which works on internal factory and city routes.
- ДокументВРАХУВАННЯ СПОСОБІВ ПРИПИНЕННЯ ПРАВОПОРУШЕНЬ ТА ЗВІЛЬНЕННЯ ЗАРУЧНИКІВ З ТРАНСПОРТНОГО ЗАСОБУ, ЗАХОПЛЕНОГО ЗЛОЧИНЦЯМИ, ЯК УМОВА УДОСКОНАЛЕННЯ СЛУЖБОВОЇ ПІДГОТОВКИ ПРАЦІВНИКІВ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ(Одеса: ОДУВС, 2018-11-02) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasАвтором було розглянуто особливості тактики блокування та примусової зупинки транспортних засобів злочинців. The author considered the peculiarities of the tactics of blocking and forcibly stopping criminals' vehicles.
- ДокументВікові особливості підлітків як сензитивна умова для сприйняття асоціального впливу окремих інтернет - ресурсів з суїцидальними наративами(Одеса: ОДУВС, 2017) Вайда, Тарас СтепановичСтатею автор наголошує на недостаність уваги та розв'язання проблеми впливу саме Інтернет - ресурсів на формування сучасної системи цінностей та внутрішнього світу молодої людини, дітей та підлітків. В межах комплексного підходу щодо розв'язання вишезазначеної проблеми суїцидальної поведінки доцільно в першу чергу звернути увагу на такі передумови її виникнення в середовищі дітей - підлітків, як особливості цього вікового періоду, котрі є сприятливою умовою для сприймання зазначеною соціальною категорією негативного впливу окремих інтернет - ресурсів з суїцидальними нормативами.
- ДокументДЕЯКІ АСПЕКТИ СУЧАСНОГО КОЛАБОРАЦІОНІЗМУ В ОСВІТНІЙ ГАЛУЗІ (НА ПРИКЛАДІ РОСІЙСЬКО-УКРАЇНСЬКОЇ ВІЙНИ 2022-2023 РР.)(Одеса : Видавництво «Юридика», 2023-07-21) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasАвтор констатує, що незважаючи на вже тривалий період перебування частини території України під окупацією та виникнення на її землях відповідного явища у вигляді колабораціонізму, ані наукова спільнота, ані громадськість не змогли дотепер розпочати належну (широку і високо фахову) дискусію з цього приводу, а отже, дійти згоди щодо визначення найбільш оптимальних способів правового розв’язання відповідної проблеми. Проаналізовані позиції переважно свідчать про необхідність подальшого удосконалення законодавства України в частині правового реагування стосовно осіб, які здійснюють діяльність, що має колабораціоністський характер (включаючи сферу кримінального права). Щоправда, дослідники аж ніяк не демонструють одностайності та переконливості в обраних прийомах такого вдосконалення, а відсутність побудованої на науково обґрунтованих висновках моделі нормативного врегулювання колабораціонізму, здатна ускладнити перспективний процес деокупації території України. The author states that despite the already long period of the occupation of part of the territory of Ukraine and the emergence of a corresponding phenomenon in its lands in the form of collaborationism, neither the scientific community nor the public have so far been able to start a proper (broad and highly specialized) discussion on this matter, and therefore , to agree on the determination of the most optimal methods of legal resolution of the relevant problem. The analyzed positions mainly indicate the need for further improvement of Ukrainian legislation in terms of legal response to persons who carry out activities of a collaborative nature (including the field of criminal law). However, researchers by no means demonstrate unanimity and persuasiveness in the chosen methods of such improvement, and the absence of a model of normative regulation of collaborationism built on scientifically based conclusions can complicate the prospective process of deoccupation of the territory of Ukraine.
- ДокументДеякі криміналістичні аспекти досудового розслідування обставин дорожньо-транспортних пригод(Одеса: ОДУВС, 2016) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras StepanovychНа думку автора обізнаність працівників поліції та правильне усвідомлення ними основних експертно-криміналістичних заходів досудового розслідування, які проводяться на місці ДТП, сприятиме: 1) об’єктивному та успішному визначенню обставин (причин) скоєного правопорушення в галузі безпеки дорожнього руху; 2) ефективному розслідуванню подій, які трапилися за участі водіїв та інших учасників дорожнього руху; 3) створення нормального морально-психологічного клімату та конструктивної співпраці між зацікавленими учасниками події. According to the author, the awareness of police officers and their proper understanding of the main forensic measures of pre-trial investigation conducted at the scene of the accident will contribute to: 1) objective and successful determination of the circumstances (causes) of the offense in the field of road safety; 2) effective investigation of events that occurred with the participation of drivers and other road users; 3) creation of a normal moral and psychological climate and constructive cooperation between interested participants of the event.
- ДокументДЕЯКІ ОСОБЛИВОСТІ СТРАТЕГІЧНИХ НАРАТИВІВ ІНТЕРНЕТ-ЗАСОБІВ МАСОВОЇ ІНФОРМАЦІЇ ТА СПОСОБІВ КОМУНІКАЦІЇ ГРОМАДЯН В ПЕРІОД ЗАПРОВАДЖЕНОГО ВОЄННОГО СТАНУ (НА ПРИКЛАДІ ОКУПАЦІЇ УКРАЇНИ У 2022 РОЦІ)(Одеса: ОДУВС, 2022-04-29) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Кузнєцов, Олег Ілліч; Kuznietsov, OlehАвтори, провівши аналіз стратегічних наративів вітчизняних засобів масової інформації та деяких мовних особливостей комунікації населення в умовах окупації можна зробити наступні уза- гальнення. 1. З метою забезпечення власної безпеки потрібно важно ставитися до інформації, яка зберігається на індивідуальних девайсах (телефонах, планшетах), не зберігати тривалий час фото та відеозообра- ження для уникнення непорозумінь з представниками військових структур країни-агресора. 2. Використання ненормативної лексики не тільки в засобах масової інформації, а й у повсякден- ному житті виправдано негативним ставленням до країни-окупанта в період воєнного стану. 3. Зневажливе ставлення до держави-окупанта та його керівника проявляється у формі написання цих особистих імен/назв з малої букви. Хоча це й неправильно з точки зору граматики та стилістики, має місце в реальному житті як відображення зневажливого ставлення до ворога в умовах військової окупації. The authors, having conducted an analysis of the strategic narratives of domestic mass media and the following generalizations can be made about some linguistic features of the population's communication under the conditions of occupation. 1. In order to ensure your own security, it is important to treat stored information with care on individual devices (phones, tablets), not to store photos and video images for a long time to avoid misunderstandings with representatives of the military structures of the aggressor country. 2. The use of profanity not only in mass media, but also in everyday life is justified by the negative attitude towards the occupying country during the period of martial law. 3. Contemptuous attitude towards the occupying state and its leader is manifested in the form of writing these personal names/titles with a lowercase letter. Although it is incorrect in terms of grammar and style, it has a place in real life as a reflection of the contemptuous attitude towards the enemy in the conditions of military occupation.
- ДокументДолікарська допомога(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2019) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasПосібник призначений на допомогу курсантам, студентам та слухачам закладів вищої освіти (ЗВО) МВС України для удосконалення їх підготовки до навчальних занять з вибіркової навчальної дисципліни «Долікарська допомога», сприятиме покращенню засвоєння програмного обсягу професійних (медичних) знань. У навчальному виданні висвітлено основні правила надання долікарської допомоги постраждалим внаслідок отримання ними різних ушкоджень та травм як в типових (побутових, виробничих) умовах, так і під час виникнення загрози для життя чи здоров’я в екстремальних ситуаціях й в надзвичайних обставинах оперативно-службових та службово-бойових дій. Розкрито зміст типових навчальних тем дисципліни, приділено увагу удосконаленню практичної спрямованості вивчення курсу шляхом залучення курсантів (студентів, слухачів) до участі у тренінгах з вирішенням ними стандартних проблемних ситуацій, котрі трапляються під час надання первинної медичної допомоги потерпілим. Для проведення поточного контролю знань курсантів (студентів, слухачів) підібрано відповідні запитання до кожної з тем, наведено тестові завдання для проведення правоохоронцями та майбутніми юристами самоконтролю засвоєного дидактичного матеріалу. З метою контролю за самостійною роботою запропоновано студентам (курсантам, слухачам) до виконання індивідуальні завдання, охарактеризовано в глосарії поширені медичні терміни, зазначено сучасні нормативно-правові акти та підібрано навчально-методичну літературу в галузі долікарської допомоги, вказано тематичні інтернет-ресурси з медичної проблематики. Навчальний посібник буде корисним для поліцейських патрульної служби, військовослужбовців Державної прикордонної служби, Національної гвардії України та працівників Державної служби з надзвичайних ситуацій, а також стане в нагоді водіям та іншим посадовим особам відповідно до вимог Закону України «Про надання екстреної медичної допомоги». The manual is intended to help cadets, students and trainees of higher education institutions (HEIs) The Ministry of Internal Affairs of Ukraine to improve their preparation for training in the elective discipline "Pre-medical care" will help improve the mastering of the program of professional (medical) knowledge. The educational publication highlights the basic rules of providing pre-medical care to victims as a result of receiving various injuries and traumas as in typical (domestic, industrial) conditions, and in the event of a threat to life or health in emergencies and emergencies circumstances of operational and service and combat operations. The content of typical educational topics is revealed discipline, attention is paid to improving the practical orientation of the course by involving cadets (students, listeners) to participate in trainings with the solution of standard problems situations that occur during the provision of primary health care to victims. To conduct current control of knowledge of cadets (students, listeners) selected questions for each of the topics test tasks for self-control by law enforcement officers and future lawyers are given mastered didactic material. In order to control the independent work offered to students (cadets, students) to perform individual tasks, described in the glossary common medical terms, modern normative-legal acts are indicated and educational-methodical literature in the field of pre-medical care is selected, thematic Internet resources on medical issues are indicated. The manual will be useful for police patrol officers, servicemen of the State Border Guard Service, the National Guard of Ukraine and employees of the State Emergency Service, and will be useful to drivers and other officials in accordance with the Law. Of Ukraine "On the provision of emergency medical care".
- ДокументДОМЕДИЧНА ДОПОМОГА ПРИ УРАЖЕННІ ХІМІЧНОЮ ЗБРОЄЮ (ГРАНАТАМИ) ВІЙСЬКОВОСЛУЖБОВЦІВ ЗБРОЙНИХ СИЛ УКРАЇНИ ТА ЦИВІЛЬНОГО НАСЕЛЕННЯ ВНАСЛІДОК ЇЇ НЕЗАКОННОГО ЗАСТОСУВАННЯ ДЕРЖАВОЮ-АГРЕСОРОМ(Одеса: ОДУВС, 2022-11-30) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Кузнєцов, Олег Ілліч; Kuznietsov, OlehЯк узагальнення щодо надання домедичної допомоги потерпілим при застосуванні різних агресивних речовин як хімічної зброї можна стверджувати про необхідність дотримання таких підходів, як: 1) у разі хімічної атаки, за порадами експертів, уникати відкритої місцевості; 2) у цьому випадку безпечніше перебувати в квартирі, особливо на верхніх поверхах будинків, проте житло треба зробити максимально герметичним; 3) у той же час розрізнити отруйну речовину більшість звичайних громадян самостійно не зможуть, тому треба шукати офіційну інформацію про хімічну атаку та дотримуватися рекомендацій органів влади чи спеціалізованих служб. As a generalization regarding the provision of first aid to victims of the use of various aggressive substances as chemical weapons, it is possible to assert the need to follow such approaches as: 1) in the event of a chemical attack, according to the advice of experts, avoid open areas; 2) in this case, it is safer to stay in an apartment, especially on the upper floors of buildings, but the housing should be made as airtight as possible; 3) at the same time, most ordinary citizens will not be able to distinguish a poisonous substance on their own, so it is necessary to look for official information about a chemical attack and follow the recommendations of authorities or specialized services.
- ДокументДії правоохоронців у випадку захоплення заручників та особливості ведення поліцейськими групи діалогу перемовин із злочинцями з врахуванням наявного у осіб характерних типів психологічних розладів(2022-01-25) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasБезумовно, врахувати всі фактори при веденні перемовин з терористами досить складно. Разом з тим дотримання вище зазначених підходів суттєво зменшить негативні наслідки впливу злочинців на заручників та сприятиме збереженню життя і здоров’я самих правоохоронців. Of course, it is quite difficult to take into account all factors when negotiating with terrorists. At the same time, adherence to the above-mentioned approaches will significantly reduce the negative consequences of the influence of criminals on hostages and will contribute to the preservation of the life and health of the law enforcement officers themselves.
- ДокументЕкспериментальне дослідження стану готовності курсантів ЗВО МВС України до здійснення профілактичної роботи з дітьми з девіантною ( делінквентною) поведінкою(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2018) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasЗроблено висновки про необхідність врахування науково-педагогічними працівниками відомчих закладів освіти освітньо-виховних можливостей комплексу навчальних дисциплін, які впливають на удосконалення підготовки поліцейських до роботи з різними категоріями дітей, налагодження тісної взаємодії з іншими суб'єктами профілактичної діяльності з цього напряму. Визначено актуальні питання для подальших перпективних досліджень з цієї проблеми. Conclusions were made about the need for scientific and pedagogical workers of departmental educational institutions to take into account the educational and educational possibilities of the complex of educational disciplines, which affect the improvement of training of police officers to work with different categories of children, establishing close interaction with other subjects of preventive activities in this direction. Urgent issues for further prospective research on this problem have been identified.
- ДокументЕТАПИ НАДАННЯ ДОМЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ ПОТЕРПІЛИМ ПІД ЧАС ДОРОЖНЬО-ТРАНСПОРТНИХ ПРИГОД ТА СУЧАСНІ МЕДИЧНІ ЗАСОБИ ДЛЯ ТРАНСПОРТУВАННЯ ТРАВМОВАНИХ ОСІБ(Одеса: ОДУВС, 2020-11-27) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, Taras; Онопченко, Н.В.; Onopchenko, N.V.Авторами розглядаються особливості травм потерпілих під час ДТП, а також етапи надання домедичної допомоги. The authors consider the specifics of injuries suffered during road accidents, as well as the stages of providing first aid.
- ДокументЗАБЕЗПЕЧЕННЯ БЕЗПЕКИ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ ЯК ПРІОРИТЕТНИЙ НАПРЯМ ЗМІН У ВІТЧИЗНЯНОМУ ЗАКОНОДАВСТВІ ПРО ДОРОЖНІЙ РУХ В СУЧАСНИХ УМОВАХ(Одеса: ОДУВС; Херсонський факультет., 2022) Вайда, Тарас Степанович; Vaida, TarasУ роботі розглядається актуальна проблема в галузі безпеки дорожнього руху – удосконалення регулювання руху велосипедистів та забезпечення їх безпеки як скла- дового громадського порядку в суспільстві. На основі критичного аналізу статистичних даних щодо аварійності на дорогах за участі велосипедистів, узагальнення вимог чинного законодавства з предмету дослі- дження, а також порівняння різних підходів щодо вирішення піднятої проблеми у спеціальній літературі зроблено висновок про її соціальну значимість та необхід- ність подальшого створення сприятливих умов для безпечного руху вулично-дорож- ньою мережею вищезазначених учасників. Розглянуто правовий статус велосипедиста, його права та обов’язки. Уточнено зміст нововведених категорій – велосипедна доріжка, велосипедна смуга та велоси- педний переїзд. Проаналізовано зміни чинного законодавства щодо запровадження для регу- лювання руху велосипедистів нових дорожніх знаків: 1) 4.14 «Рух на велосипедах»; 2) 4.17 «Доріжка для пішоходів і велосипедистів»; 3) 4.18 «Суміжні пішохідна та велоси- педна доріжки»; 4) 4.23 «Дорога для суміщеного руху легкових автомобілів та велоси- педистів»; 5) 5.88 «Велосипедна смуга»; 6) 5.90 «Зона для пішоходів і велосипедистів»; 7) 5.92.1 і 5.92.2 «Велосипедний переїзд»; 8) 5.93.1 і 5.93.2 «Суміжні пішохідний пере- хід та велосипедний переїзд»; 9) 5.94.1 «Дорога із зустрічною велосипедною смугою»; 10) 5.95.1 і 5.95.2 «Виїзд на дорогу з одностороннім рухом і зустрічною велосипед- ною смугою»; 11) таблички 7.29.1-7.29.6 «Напрямок руху велосипедистів», які засто- совуються із знаками 4.14, 4.17 і 4.18 для інформування велосипедистів про напрямок руху, одно- чи двосторонній рух велосипедною доріжкою. Нововведені дорожні знаки та таблички сприяють зменшенню кількості конфліктних ситуацій між велосипеди- стами та у відносинах з іншими учасниками дорожнього руху (пішоходами, водіями механічних транспортних засобів, особами з інвалідністю, які рухаються в кріслах колісних, тощо). Уточнено можливості окремих елементів горизонтальної дорожньої роз- мітки, котрі використовуються для регулювання руху велосипедистів: 1) 1.13 (дати дорогу); 2) 1.14.1, 1.14.2, 1.14.3 (пішохідний перехід); 3) 1.15 (велосипедний переїзд); 4) 1.28.1 (виділена смуга для суміщеного руху маршрутних транспортних засобів та велосипедистів); 5) 1.28.2 (доріжка для суміщеного руху пішоходів та велосипеди- стів); 6) 1.28.3 (дозволено змішаний рух велосипедистів і транспортних засобів у попут- ному напрямку проїзною частиною вулиць і доріг населених пунктів місцевого значення); 7) 1.36 (доріжка для велосипедистів за межами проїзної частини та виді- лена на проїзній частині велосипедна смуга, яка відокремлена від проїзної частини широкою суцільною розміткою ; 8) 1.37 (дозволені напрямки руху на велосипедній доріжці, велосипедній смузі). Наголошено на важливості здійснення велосипедистами контролю за належним технічним станом велосипеда для забезпечення їх безпеки руху та уникнення дорож- ньо-транспортних пригод (справність гальм та ланцюгової передачі, наявність пра- цездатного звукового сигналу та дзеркал заднього виду, належного тиску повітря в камерах коліс, відрегульованого сидіння, закріпленого керма тощо). Звернута увага на необхідність використання цими учасниками дорожнього руху засобів індивідуального захисту (велошолома, окулярів, одягу, який добре видно водіям в темний час і в умовах недостатньої видимості, є комфортним для їзди) з метою мінімізації травмувань осіб, які керують вищезазначеним немеханічним транспорт- ним засобом. Уточнено вимоги щодо обов’язкового оснащення велосипеда засобами освітлення (ліхтарем чи фарою), заднім ліхтарем-маячком (світлоповертачем червоного кольору), білим – спереду, жовтими – по бокам (на педалях, спицях коліс тощо) для безпечної їзди як в темний час доби, так і в умовах недостатньої видимості. Для уникнення створення велосипедистами аварійних ситуацій рекомендовано дотримання таких умов, як: 1) необхідність правильно використовувати попереджу- вальні сигналами, в тому числі й котрі подаються руками; 2) виконувати правила щодо їзди групами; 3) дотримуватись вимог Правил дорожнього руху щодо переве- зення на велосипеді пасажирів та/або вантажів, порядку буксирування тощо. Особливу увагу приділено питанням щодо заборони їзди проїзною частиною дороги на велосипедах дітьми, які не досягли 14-річного віку, необхідності нагляду дорослими за малолітніми особами, а також дотримання існуючих обмежень щодо порядку розміщення велосипедистів на проїзній частині взагалі. The paper considers a topical issue in the field of road safety – improving the regulation of cyclists and ensuring their safety as part of public order in society. Based on a critical analysis of statistics on road accidents involving cyclists, summarizing the requirements of current legislation on the subject, as well as comparing different approaches in the literature on solving the problem, it was concluded about its social significance and the necessity to further creation of favourable conditions for safe traffic on the road network of the above mentioned participants. The legal status of the cyclist, his rights and responsibilities are considered. The content of the newly introduced categories has been clarified - bicycle path, bicycle lane and bicycle crossing. Changes in the current legislation on the introduction of new road signs to regulate the movement of cyclists are analysed: 1) 4.14 «Traffic on bicycles»; 2) 4.17 «Walkway for pedestrians and cyclists»; 3) 4.18 «Adjacent pedestrian and bicycle paths»; 4) 4.23 «Road for combined traffic of cars and cyclists»; 5) 5.88 «Bicycle lane»; 6) 5.90 «Area for pedestrians and cyclists»; 7) 5.92.1 and 5.92.2 «Bicycle crossing»; 8) 5.93.1 and 5.93.2 «Adjacent pedestrian crossing and bicycle crossing»; 9) 5.94.1 «Road with an oncoming bicycle lane»; 10) 5.95.1 and 5.95.2 «Departure for the road with one-way traffic and the oncoming bicycle lane»; 11) plates 7.29.1-7.29.6 «Direction of cyclists», which are used with signs 4.14, 4.17 and 4.18 to inform cyclists about the direction of movement, one- or two-way bicycle path. Newly introduced road signs and plates help to reduce the number of conflicts between cyclists and in relations with other road users (pedestrians, drivers of motor vehicles, people with disabilities who move in wheelchairs, etc.). Possibilities of separate elements of a horizontal road marking which are used for regulation of movement of cyclists are specified: 1) 1.13 (to give way); 2) 1.14.1, 1.14.2, 1.14.3 (pedestrian crossing); 3) 1.15 (bicycle crossing); 4) 1.28.1 (allocated lane for combined traffic of route vehicles and cyclists); 5) 1.28.2 (track for combined movement of pedestrians and cyclists); 6) 1.28.3 (mixed movement of cyclists and vehicles in the accompanying direction by the carriageway of streets and roads of settlements of local significance is allowed); 7) 1.36 (a path for cyclists outside the carriageway, allocated on the carriageway separated from the carriageway by a wide continuous marking of a bicycle lane; 8) 1.37 (permitted directions of movement on a bicycle path, bicycle lane). The importance of cyclists monitoring the proper technical condition of the bike to ensure their safety and avoid traffic accidents (serviceability of brakes and chain drive, the presence of working sound signal and rear-view mirrors, proper air pressure in the wheel chambers, adjustable seat, fixed handlebars etc.) emphasized. Attention is drawn to the need for these road users to use personal protective equipment (cycling helmets, glasses, clothing that is clearly visible to drivers in the dark and in poor visibility, and is comfortable to drive in) to minimize injuries to persons driving the above mentioned non-mechanical vehicle. Requirements for mandatory bicycle lighting (lantern or headlight), red tail light or red retro-reflector, white – in front, yellow – on the sides (on pedals, spokes, etc.) for safe riding as in the dark, so in conditions of poor visibility. In order to avoid cyclists creating accidents, it is recommended to observe such conditions as: 1) the need to properly use of warning signals, including those given by hands; 2) to follow the rules for riding in groups; 3) comply with the requirements of the Traffic Rules for the carriage of passengers and/or cargo by bicycle, towing, etc. Particular attention is paid to the ban on cycling by children under 14 years of age, on the carriageway, the need for adults to supervise minors, as well as compliance with existing restrictions on the placement of cyclists on the roadway in general.