Перегляд за Автор "Андрієшин, Владислав Володимирович"
Зараз показуємо 1 - 14 з 14
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументЗастосування норм радянського кримінального законодавства у механізмі протидії злочинності у сфері службової діяльності(Одеса: ОДУВС, 2017) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, Vladyslav; Меркулова, Валентина Олександрівна; Merkulova, Valentyna
- ДокументКРИМIНАЛЬНА ВIДПОВIДАЛЬНIСТЬ ЗА НЕЗАКОННЕ ЗБАГАЧЕННЯ ЯК ПРОЯВ КРИМIНАЛIЗАЦIЙНОЇ НАДМIРНОСТI(НАЦIОНАЛЬНА АКАДЕМIЯ ПРАВОВИХ НАУК УКРАЇНИ, 2018) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті, з метою встановлення факту невідповідності діючому законодавству та недоцільності криміналізації «незаконного збагачення», склад якого передбачений ст. 3682 КК України, проведено аналіз нормативно-право- вих актів різних галузей права. Зокрема, проведено аналіз складу злочину, який передбачений даною статтею. Акцентовано увагу на необхідності дотримання положень Конституції України, інших нормативно-правових актів та принципів криміналізації під час законодавчого процесу. Результатом дослідження є про- позиція щодо внесення змін до діючого законодавства. This article deals withthe analysis of legal actsof different branches of law, in order to establish the fact of inconsistencywith current legislation and the inexpediency of criminalization «illegal enrichment», which is provided in the Article 3682 of the Criminal Code of Ukraine. In particular, this crime has been analyzedin detail. Emphasis is placed on the need to comply provisions of the Constitution of Ukraine, other legal acts and principles of criminalization during the legislative process. Proposal to amend current legislation is the result of this article.
- ДокументКримінальна відповідальність за зловживання службовою особою своїми повноваженнями: теоретико-правові та прикладні аспекти(Одеса: ОДУВС, 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavДисертація є першим щонайменше за останнє десятиріччя комплексним дослідженням питань кримінальної відповідальності за прояви службового зловживання та кримінально протиправного використання повноважень службовими особами, в якому здійснено системну оцінку стану протидії даному суспільно небезпечному явищу в умовах сьогодення. Актуальність обраної теми дослідження обумовлена процесом динамічних реформ українського суспільного життя та системи управління, що відбуваються протягом останніх років в руслі європейських асоціаційних та інтеграційних процесів. Зазначений процес напряму залежить від службової діяльності осіб, які наділені представницько-управлінськими, організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями і реалізують свої повноваження у даній системі. А тому, прояви зловживання службовими повноваженнями такими особами мають вкрай негативні наслідки для результативності функціонування всієї структури публічного управління та сфери господарювання. В свою чергу, держава та правоохоронна сфера мають реалізовувати ефективні та дієві заходи, направлені на протидію таким проявам, в тому числі кримінально-правовими методами. Загальний аналіз наукової літератури засвідчує, що застосування норм кримінального права у сфері протидії службовому зловживанню і донині породжує чимало дискусійних питань, окремі його аспекти є недостатньо дослідженими та однозначно невирішеними для практики, а в руслі мінливої кримінальної політики виникає необхідність оперативно реагувати на нові практичні ситуації, не допускати помилок у законотворчій техніці, проводити правильну та повну кримінально-правову кваліфікацію складних суспільно небезпечних діянь, які вчиняють службові особи, та забезпечувати одноманітність правозастосування. У вступі дисертації обґрунтовано науковий інтерес автора щодо обраної теми дослідження, зазначено про її актуальність та теперішній стан наукового дослідження даної сфери; визначено мету, завдання, об’єкт і предмет, методологічний інструментарій дослідження; аргументовано наукову новизну та практичне значення одержаних результатів; представлені відомості щодо апробації та публікування результатів дослідження. У роботі здійснено вивчення історіографії становлення кримінальної відповідальності за суспільно небезпечні діяння службових осіб на території сучасної України, починаючи з часів утворення перших форм державності, та акцентовано увагу на недоліках і перевагах кримінально-правової охорони сфери службової діяльності у різні періоди часу. Проведено аналіз питань соціальної обумовленості існування кримінальної відповідальності за суспільно небезпечні діяння, які пов’язані з використанням службових повноважень, із зазначенням статистичних відомостей щодо реєстрації та протидії таким діянням. Зокрема, дістало подальший розвиток авторське бачення питання криміналізації незаконного збагачення та практичного значення цивільно-процесуальних процедур щодо визнання необґрунтованими активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Також, досліджені питання кримінальної відповідальності за уникнення від фінансового контролю, бездіяльність службової особи (як умисної, так і необережної) та посередництво у корупційних діях (як у активних, так і пасивних формах кримінально-караного підкупу). Вивчено міжнародний та зарубіжний досвід правової регламентації інституту кримінальної відповідальності службових осіб, окреслено позитивні та негативні тенденції його розвитку, в тому числі для впровадження окремих аспектів у національне законодавство. Охарактеризовано поняття та визначено систему кримінальних правопорушень, що пов’язані з використанням службових повноважень (службовим зловживанням), а також описано критерії їх розмежування при виникненні питань суміжності. Проведено кримінально-правовий аналіз об’єктивних та суб’єктивних ознак складів досліджуваних правопорушень, зазначені їх особливості для процесу доказування, розроблено пропозицію для подальшого усунення нормативних прогалин та неточностей. Зокрема, удосконалено розуміння системи об’єктів кримінальних правопорушень службових осіб, визначення сфери службової діяльності, інтересів служби та юридичних осіб; охарактеризовано базову ознаку об’єктивної сторони аналізованих злочинів – службове зловживання; визначено специфіку загальних та спеціальних властивостей службових осіб, обґрунтовано правову можливість та практичну необхідність віднесення до них фізичної особи-підприємця та одноособового керівника приватного підприємства тощо. Як результат, автором пропонується замінити категорії «службове становище або влада» у кримінальному законодавстві на міжгалузеву категорію «службові повноваження», з подальшою легалізацією дефініції останньої в антикорупційному законодавстві. Надано авторські визначення категорій: злочин, що пов’язаний з використанням (зловживанням) службових повноважень; сфера службової діяльності; інтереси служби та юридичної особи; декларація особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування; службове зловживання; службова особа; службові повноваження; «квазікорупційне шахрайство» та інших. На основі проведеного дослідження запропоновано внести ряд змін до діючого законодавства щодо формулювання диспозицій статей, конструювання ознак складів правопорушень, доповнення їх (особливо) кваліфікуючими ознаками, уніфікації окремих визначень та термінів в призмі дотримання доктринальних принципів та підстав криміналізації. Також, пропонується використовувати у науці кримінального права концепцію «квазікорупційного шахрайства» в якості складу заволодіння чужим майном шляхом обману чи зловживання довірою, який включає у себе всі його загальні характеристики, та специфікується тим, що за певних обставин набуває умовних та поверхневих властивостей корупційного правопорушення у призмі реалізації обману у вчинені зловживання службовими повноваженнями, або сприянні такому зловживанню винною особою. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що викладені в дисертації висновки, пропозиції та рекомендації мають прикладний характер і можуть бути використані у: науково-дослідній діяльності – для подальших досліджень напрямку правової протидії кримінальним правопорушенням службових осіб; правотворчості – для оновлення та вдосконалення кримінального законодавства України, яким здійснюється охорона сфери службової діяльності; правозастосовній діяльності – для вироблення роз’яснень, з метою правильного та однакового застосування кримінально-правових норм в процесі кваліфікації суспільно небезпечних проявів службових осіб; навчальному процесі – для підготовки відповідних розділів підручників та навчальних посібників, викладання та вивчення навчальних дисциплін. The dissertation represents the first comprehensive research at least for last decade which analyses problems of criminal liability for acts of abuse of power by the officials and representatives of state authority, their illegal use of power and systematic assessment of the state of counteraction to this socially dangerous phenomenon in today's conditions. The relevance of the research topic is related to the process of dynamic reforms in Ukrainian state and society accompanied by the European association and integration processes in recent years. This process directly depends on the activity of the officials, that are empowered representative, managerial, organizational, administrative, economic rights and obligations. Any acts of abuse of power by the officials possess extremely negative consequences for the public administration system and economic activity. In turn, the state and law enforcement agencies must implement effective and efficient measures to counteract such manifestations, including methods of criminal law. The general analysis of the scientific literature proves that the application of criminal law to combat abuse of power still causes a lot of discussion. Some aspects of such counteraction are insufficiently studied and other issues not resolved for practice. There is a need to respond quickly to new practical situations in consider dynamic of criminal policy in order to avoid gaps in legislative framework, to conduct a correct and complete criminal qualification of complex socially dangerous acts of officials and to provide the same law application. The introduction to the dissertation contains the following provisions: substantiation of the author's scientific interest in the chosen research topic and its relevance; the current state of scientific research in this area; the purpose, tasks, object and subject, methods of research; scientific novelty and practical significance of the obtained results; information on approbation and publication of research results is presented. The history of criminal liability for socially dangerous actions of officials on the territory of modern Ukraine is presented in the thesis, since the formation of the first forms of statehood. At the same time, author emphasizes the pros and cons of legal protection of the sphere of official activity in different periods of time. The research provides the analysis of social conditionality issues of criminal liability for socially dangerous actions which are related to the use of official power. The author notes statistical information about the process of registration and counteraction to such socially dangerous acts. In particular, the author's vision of the issue of criminalization of the illicit enrichment is further developed. Also, author pays attention to the practical significance of civil proceedings, which are related to the recognition of unexplained wealth of the persons, that are authorized to perform the functions of state or local government. Also, the issues of criminal liability for avoidance of financial control, inaction of the official and mediation in corrupt practices are investigated. International practice and experience of foreign countries in the field of legal regulation of the institute of criminal liability of officials is comprehensively studied, positive and negative tendencies of its development are outlined, in order to implement certain aspects into the national legislation. The concept and system of criminal offenses, which are related to the use of official power, are described. Also the author describes the criteria for their delimitation in the case of adjacency issues. In the course of research the criminal-legal analysis of objective and subjective signs of investigated offenses is carried out, their features for the process of proving are indicated and ways to eliminate regulatory gaps and inaccuracies are also offered for practice. In particular, the understanding of the system of objects of criminal offenses of officials is improved; definitions of the sphere of official activity, interests of the service and legal entities are defined; the official abuse is characterized, as the basic feature of the objective side of the analyzed crimes; the specifics of general and special properties of officials are determined; it is claimed that private entrepreneurs may be recognized by officials that is justified by legal possibility and practical necessity. As a result, the author proposes to replace the criminal law categories «official position or power» with the intersectoral category «official power» with further legalization of its definition in anti-corruption legislative act. The author provides definitions of the next categories: a crime related to the use (abuse) of official power; sphere of official activity; interests of the service and the legal entity; declaration of the person authorized to perform the functions of the state or local self-government; official abuse; official; official power; «quasi-corruption fraud» and others. It is proposed to make a number of changes to current legislation, that are based on the research, such as formulation of articles’ dispositions, construction of the offenses’ signs, supplementing articles with qualifying features, unification of separate definitions and terms to comply with doctrinal principles and grounds for criminalization. The author also proposes to use the concept «quasi-corruption fraud» in the science of criminal law. This concept includes all basic signs of fraud (taking someone else's property by deception or abuse of trust) and is specified by the fact that under certain circumstances acquires conditional and superficial properties of a corruption offense. These circumstances arise when a person deceives in the commission of abuse of office or facilitating such abuse by the perpetrator. The practical significance of the obtained results is that the conclusions, proposals and recommendations presented in the dissertation have practical implication and could be used in next aspects: - in further researches in the field of legal counteraction to criminal offenses of officials; - to update and improve the criminal legislation of Ukraine, which protects the sphere of official activity; - to develop explanations, in order to make the application of criminal law correct and uniform during the qualification process of socially dangerous manifestations of officials; - to prepare relevant sections of textbooks and manuals, to teach and study academic disciplines.
- ДокументКримінально-правова кваліфікація декларування недостовірної інформації (Ст. 366/1 КК України)(Національний юридичний університет імені Ярослава Мудрого; Громадська організація «Всеукраїнська асоціація кримінального права», 2018) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті, з метою встановлення особливостей кримінально-правової кваліфікації та доказування ознак складу злочину «Декларування недостовірної інформації», який передбачений у статті 3661 КК України, проведено аналіз діючого кримінального та антикорупційного законодавства України, досліджено матеріали правозастосовної практики. Зокрема, результатом дослідження є рекомендації щодо застосування статті 3661 КК України правоохоронними органами. This article deals with the analysis of criminal and anti-corruption legislation of Ukraine and law enforcement materials, in order to establish the specifics of criminal qualification and establishing signs of crime which is provided in the Art. 3661 of the Criminal Code of Ukraine «Declaring of inaccurate information». In particular, recommendations for application of Art. 3661 of the Criminal Code of Ukraine by law enforcement agencies are the results of this article.
- ДокументОзнаки суб’єктивної сторони складів злочинів, пов’язаних з використанням службових повноважень. Концепція «квазікорупційного злочину»(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ., 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті подано аналіз ознак суб’єктивної сторони складів злочинів, які пов’язані із слу-жбовим зловживанням, звернено увагу на їх специфіку. Зокрема, досліджено змістовні особливос-ті, форми та обсяги вини, направленість мети та детермінуючий вплив мотивів цих злочинів. Окремо автор пропонує використовувати концепцію «квазікорупційного злочину», під якою розу-міти склад шахрайства з усіма його загальними характеристиками, з паралельним набуттям за певних обставин умовних та поверхневих властивостей корупційного правопорушення, яким на-справді він не є. Також акцентовано на проблемних аспектах практики правозастосування та за-пропоновано шляхи їх вирішення. The article deals with the analyze of the characteristics of the subjective side of the offenses related to the use of authority, and attention is paid to their specificity. In particular, substantive features, forms and volume of wine, purpose orientation and determining influence of motives of these crimes are investigated. Criminal misuses by officials are characterized by actions that can be committed only intentionally, and in most cases the intent is straightforward. Mental attitude to socially dangerous consequences in these crimes can be both intentional and careless. Purpose and motive, depending on the articles formation, are mandatory for separate crimes. In most cases, the purpose of these crimes is to gain wrongful advantage (bribe), and the motive is selfish. Each time for the correct criminal qualification we need to establish a mental attitude of official to all signs of the crime –install the volume of wine. Also, the author proposes to use the concept of "quasi-corrupt crime" in the theory. The author suggests that this is the fraud which includes all its general characteristics. Its specificity is that under certain circumstances it takes on conditional and superficial properties of a corruption offense. However, essentially it is not a corruption offense. In such case, corruptive character is provided through fraud in the misuse of powers or promotion of abuse, which does not actually occur and cannot be embodied in future. And the guilty person must be fully aware of all this. Attention is also paied to the problematic aspects of law enforcement practice and ways to solve them are suggested. Also, the author notes on the inability to prosecute twice, that becomes a violation of «ne bis in idem» principle, which is fixed in Article 4 of Protocol 7 of Convention for the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms.
- ДокументОсобливості кримінально-правової протидії злочинному використанню службових повноважень у Німеччині, Франції та Україні(Doctor of Juridical Sciences, Professor Thomas Mann, Institute of Public Law, Administrative Law Department, University of Göttingen., 2018) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavАвтор статті досліджував процес кримінально-правової протидії злочинному використанню влади посадовими особами Німеччини, Франції та України. У статті використано порівняльно-правові та формально-правові методи для проведення порівняльного аналізу закордонного кримінального права, виявлення позитивних та негативних тенденцій його застосування та формулювання певних висновків щодо вдосконалення національного законодавства. Аналогічним для кримінальних кодексів Німеччини, Франції та України є створення спеціального розділу, спрямованого на кримінально-правовий захист сфери діяльності посадових осіб із загальним визначенням посадових осіб та встановлення кримінальної відповідальності за такі ж по суті злочини, як зловживання владою, фальсифікація, активні та пасивні форми корупції та інші. Проте способи конструювання ознак цих злочинів у кожному законодавчому акті різняться. Особливістю кримінальних кодексів Німеччини та Франції є їхня орієнтація на переважний захист публічної сфери службової діяльності та залишення без належної уваги сферу управління приватними юридичними особами. Проте діяльність приватних юридичних важлива для економіки та розвитку держави. Отже, суспільно необхідно передбачити кримінальну відповідальність за певні зловживання посадовими особами юридичних осіб із криміналізацією цих дій у громадській сфері. У той самий час вважаємо, що нормативне обмеження визначальних функцій посадових осіб є правильним рішенням.До цих функцій слід віднести: управлінські, організаційні, адміністративні та економічні функції, пов'язані з державним управлінням, управлінням роботою та персоналом, а також управлінням майном. Автор припускає, що створення такого злочину, як зловживання владою без обов'язкової ознаки - суспільно небезпечні наслідки, внаслідок цього діяння, як це зроблено в Кримінальному кодексі Франції, призводить до суттєвого розширення сфери кримінального переслідування та робить її можливість притягнення до відповідальності посадових осіб за правопорушення , які не є суспільно небезпечними та належать до категорії адміністративних та дисциплінарних провин. Питання про створення таких кваліфікуючих ознак активних та пасивних форм корупції, як вчинення свідомо протиправної дії або бездіяльності з метою одержання хабара, та інші питання було проаналізовано щодо реалізації у чинному кримінальному законодавстві України та інших країн Європи. The author of this article has studied the process of criminal-legal counteracting the criminal use of authority by officials in Germany, France and Ukraine. The comparative legal and formal legal methods have been used in this article in order to conduct comparative analysis of foreign criminal law, identify positive and negative tendencies of its application and formulate certain conclusions to improve national legislation. Similar for criminal codes of Germany, France and Ukraine is the fact of creating the special section which is directed to criminal legal protection of the sphere of officials’ activity with general definition of officials and establishing criminal liability for the same in essence crimes, such as abuse of power, forgery, active and passive forms of corruption and others. However, the ways of constructing the signs of these crimes are different in each legislative act. The special feature of German and French criminal codes is their orientation to prevailing protection of public sphere of service activity and leaving without proper attention the sphere of management of private legal entities. However, the activity of private legal entities is important for economy and state development. Therefore, it is socially necessary to provide criminal liability for certain abuses of officials of legal entities along with criminalization of these acts in public sphere. At the same time, we consider that the regulatory limitation of determinative functions of officials is the correct decision. To these functions should be attributed: management, organizational, administrative and economic functions, which are related to public administration, management of work and staff, as well as property management. The author suggests that creation of such crime as abuse of power without mandatory sign – socially dangerous consequences, as a result of this act, as it is done in French Criminal Code, leads to an essential expansion of the sphere of criminal repression and makes it possible to prosecute the officials for offenses that are not socially dangerous and which are related to category of administrative and disciplinary misconducts. The question about creating such qualifying attributes of active and passive forms of corruption as committing knowingly unlawful act or inaction for bribe, and other questions were analyzed for the purpose to be implemented in the current criminal legislation of Ukraine and other European countries.
- ДокументПовноваження та функціональний складник діяльності службової особи як суб'єкта злочину(Таврійський національний університет ім. В.І. Вернадського, 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті представлено аналіз окремих властивостей спеціального суб’єкта злочину – службової особи. Зокрема, охарактеризовано зміст функціонального складника діяльності таких осіб, що включає функції представника влади, організаційно-розпорядчі й адміністра- тивно-господарські функції, розкрито сутнісні особливості вказаних функцій. Наголошено на важливості міжгалузевої категорії «службові повноваження» під час визначення службових осіб і кримінально-правової кваліфікації їх суспільно небезпечних діянь загалом, а також запропоновано легалізувати визначення службових повноважень у Законі України «Про запобігання корупції», пов’язавши його з обсягом прав та обов’язків службової особи, якими вона наділяється у зв’язку з виконанням функцій держави або місцевого само- врядування, а також організаційно-розпорядчих і/або адміністративно-господарських функ- цій в органах влади або суб’єктів господарювання чи інших юридичних осіб. Автором обґрунтовується необхідність оновлення дефініції національної службової особи, запропоновано шляхи її вдосконалення з представленням її нової редакції, з виключенням і заміною деяких застарілих аспектів, а також доповненням нових необхідних термінів. До сутнісних спеціальних властивостей службової особи пропонується зараховувати постійне або тимчасове зайняття посади в органі влади або суб’єкта господарювання чи іншої юри- дичної особи; здійснення функції представників влади, організаційно-розпорядчих чи адміні- стративно-господарських функцій на цій посаді; наділення обсягом службових повноважень для виконання вказаних функцій; рішення органу влади, повноважного органу чи службової особи суб’єкта господарювання чи іншої юридичної особи, суду або законодавче підґрунтя для наділення вказаними повноваженнями. При цьому в обов’язковому порядку фізична особа має характеризуватися хоча б однією властивістю з кожного переліченого блоку для зарахування її до категорії службових. The article deals with the analyze of the specific properties of the special crime offender – official and changes to current legislation are proposed. The content of the functional component of the officials’ activity is characterized by author. It includes function of power representative, organizational and managerial or administrative and economic functions. The organizational and managerial functions consist in leading and managing the industry, labor collective and subordinates, areas of work and others. Administrative and economic functions related to the management or disposal of property. It is noted, that the interbranch category “service authority” is very important to identify the officials and to qualify their socially dangerous activities in general. Thereby, the author suggests to complete the Ukrainian anti-corruption legislation with the definition of “service authority”, which should be understood as the complex of official’s rights and responsibilities, that are delegated in oder to perform the function of power representative, organizational and managerial or administrative and economic functions for state bodies or legal entities. The author considers that the definition of a national official in the Criminal Code of Ukraine needs working out with exclusion and replacement of some outdated aspects, as well as the addition of new necessary terms.As a result, the properties of the crime offender should be: individual; permanent or temporary employment with the state body or legal entity; realization of function of power representative, organizational and managerial or administrative and economic functions; delegating complex of service authority; the decision of the state body, legal entity, court decision or legislative act as an alternative basis to realize of indicated functions. It is mandatory to have at least one property of the listed blocks, which may indicate that a person can be assigned to the official.
- ДокументРозвиток інституту кримінальної відповідальності службових осіб у радянській Україні(Одеса: ОДУВС, 2018) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті з метою встановлення особливостей регулюванності за злочини, які вчинялись службовими особами, проведено аналіз кримінального законодавства, яке діяло на території України з моменту становлення радянської системи права до отримання Україною незалежності. Актуалізовано питання застосування історико-правового методу в контексті дослідження інституту кримінальної відповідальності у сфері службової діяльності. Визначено деякі переваги та недоліки процесу регулювання цього питання в радянській Україні. This article deals with the analysis of criminal legislation, which operated on the territory of Ukraine since time of the formation of the Soviet legal system until Ukraine gained independence, in order to establish the specifics of regulating of criminal responsibility for crimes committed by officials. The question of the application of the historical-legal method is actualized in the context of the research of the institute of criminal responsibility in the sphere of service activity. Using of the historical-legal method allows to understand the essence of the legal institute and can help to develop substantiated theoretical proposals for the improvement of this institute and its application in practice. The author reviewed the legal acts of the period of decrees, acts of the General part of the criminal law and the criminal codes of Soviet Ukraine, which were similar to the codes of other republics of the USSR. The types of service crimes and punishments that were assigned to them were highlighted. The crime of service in the general sense was defined as violation of official duties which caused significant damage to the public interests or rights and interests of the individual citizen. The advantage of criminal law regulation in Soviet Ukraine was adoption of the single codified act which contained a separate section directed to criminal-law protection of the sphere of service activity, instead of separate legislative acts. Providing a single general definition of the official person was also expedient for practice. The decision to limit signs of an official by organizational, administrative and economic functions was rather weighed and remains to this day. Some others advantages and disadvantages of the process of regulating this issue in Soviet Ukraine are also identified in this article.
- ДокументСтруктуризація об'єктів злочинів, які вчиняються службовими особами(Міжнародний гуманітарний університет, 2019) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті з метою визначення та представлення структури об’єктів складів злочинів, які вчиняються службовими особами, надано авторську дефініцію «сфери службової діяльності» як основного об’єкта системи цих злочинів. Цю сферу пропонується розуміти як суспільні відносини, які виникають, функціонують і припиняютьсяу зв’язку з регламентованою нормативно-правовими та локальними актами діяльністю щодо реалізації службовими особами наданих їм повноважень. При цьому характерними елементами цих відносин є такі: службова особа як обов’язковий суб’єкт; її службові повноваження (правата обов’язки); специфічний предметний складник, який полягає у реалізації службових повноважень і результатах такої діяльності. Досліджено питання кримінально-правової сутності інших об’єктів цих злочинів, зокрема, обґрунтовано від- несення до них «інтересів служби або юридичної особи». Наприклад, інтереси служби є оціночною категорією, яка є певним ідеалом, що має керувати службовою особою під час реалізації функціонального складника її діяльності шляхом вибору та використання таких способів здійснення своїх повноважень, за допомогою яких буде можливо досягнути дієвого та результативного виконання завдань публічної служби, за найменших витрат ресурсів на їх досягнення. Під інтересами юридичної особи запропоновано розуміти комплекс приватних потреб, забезпечення яких є метою створення та діяльності цієї особи. Крім того, до додаткових об’єктів аналізованої групи злочинів належать відносини у сфері запобігання корупції; відносини у сфері охорони законних прав, свобод та інтересів фізичних осіб, інтересів держави, громад- ськості та юридичних осіб; відносини, предметом яких є складання, видача та заповнення офіційних документів; відносини у сфері здійснення фінансового контролю та інші відносини, які перебувають під правовою охороною кримінального законодавства. За критерієм визна- чення родових об’єктів, аналізовані злочини розподілено на загальні, які передбачені у XVII Розділі КК України, та спеціальні, які передбачені в інших розділах Особливої частини КК України, із закріпленням у статтях (особливо) кваліфікуючої ознаки щодо вчинення злочину службовою особою. З урахуванням розгалуженої об’ємної системи злочинів службових осіб автором запропоновано виділення додаткових обов’язкових і факультативних об’єктів окремих зазначених злочинів. This article deals with definition and structuring the objects of the crimes of officials. The author provides the definition of the “sphere of service activity”, as the main object of this group of crimes. This sphere is proposed to be understood, as social relationships that arise, function and terminate in connection with regulated by legal and local acts activity of officials which is connected to their authority. Also, typical elements of these relationships are: the official, as a compulsory subject; their authority powers (rights and obligations); specific subject component, which consists of realization of official authority and results of such activities. The question of the criminal nature of other objects of these crimes is also has been analyzed, including attributioning to them “public service interests and interests of the legal entity”. Stated that the public service interests are an appraisal category, which is a certain ideal, that must rule the official during performance of official duties, which will help to achieve effective and efficient performance of public service tasks, with the lowest cost of resources to achieve them. The concept of interests of the legal entity include system of private needs, the provision of which is the purpose of this legal entity creation and activity. In addition, the additional objects of the analyzed group of crimes are: anti-corruption relations; relations in the field of protection of legal rights, freedoms and interests of individuals, interests of the state, public and legal entities; relations concerning drafting of official documents; financial control relations and other relationships that are legally protected by criminal law. Considering complex system of official crimes the author suggested the selection of additional mandatory and optional objects of this crimes, distinguishes between general and special service crimes.
- ДокументСутність та законодавче визначення зловживання як об'єктивної ознаки складу злочину(Всеукраїнський фонд юридичної науки академіка В.В. Сташиса, Дніпровський гуманітарний університет, 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavУ статті надано кримінально-правову характеристику категорії «зловживання» як ознаки об’єктивної сторони злочинів, що пов’язані з використанням повноважень службовими особами. Зокрема, проаналізовано два основні підходи до визначення обсягу цієї ознаки, а саме вузький та широкий. Вузький підхід включає факти використання повноважень особи у їх межах на противагу інтересам служби та юридичних осіб, а широкий підхід додатково характеризується включенням до цього обсягу використання авторитетних можливостей та зв’язків особи. В цьому контексті автор підтримує вузький підхід та обґрунтовує необхідність використання у Кримінальному кодексі України законодавчої конструкції «зловживання службовими повноваження» замість понять «зловживання службовим становищем» та «зловживання владою». Під зловживання пропонується розуміти діяння службової особи, що поєднане з виключною реалізацією її службових повноважень, всупереч інтересам служби чи юридичної особи. При цьому всі можливості, які особа використовує в ході зловживання, мають бути прямо пов’язані та випливати з повноважень, якими вона наділена та користується. У зв’язку із зазначеним задля дотримання принципів юридичної визначеності та єдності термінології у кримінальному законодавстві автором запропоновані відповідні зміни до статей 364, 365, 368, 369 КК України. Крім цього, потребує уніфікації кваліфікуюча ознака багатьох злочинів, відповідальність за які передбачена в різних розділах Особливої частини кодексу, яка пов’язана зі вчиненням злочину службовою особою. Також пропонується розширити сферу кримінально-правової охорони відносин службової діяльності від проявів зловживання впливом (стаття 3692 КК України). The article deals with the criminal characteristics of the category of abuse, as the sign of the objective side of crimes, which are related to the use of authority by officials. During the analysis the attention was focused on two main approaches to defining this category: narrow and broad approaches. The narrow approach involves the use of the person’s authority within its boundaries which conflicts with the interests of the service and legal entities. And the broad approach additionally includes the use supports a narrow approach and justifies the need to use legislative structure “abuse of authority” instead of “abuse of official position” and “abuse of public power” in the Criminal Code of Ukraine. Abuse is offered to be understood as the actions of official, which is combined with the exercise of official authority contrary to the interests of the service and legal entities. As well, all the opportunities that the person uses during the abuse should be directly related to the authority, that he or she has. In connection with the above, in order to comply with the principles of legal certainty and uniformity of terminology in criminal law, the author proposes appropriate changes to articles 364, 365, 368, 369 of the Criminal Code of Ukraine. In addition, a qualifying sign of many crimes responsibility for which is provided in the various sections of the Special Part of the Code, and which is related to the commission of a crime by an official, needs to be uninfected. Also, it is proposed to expand the sphere of criminal-law protection of service relations in order to protect it from manifestations of abuse of influence (article 369-2 of the Criminal Code of Ukraine).
- ДокументСФЕРА СЛУЖБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ЯК ОБ’ЄКТ ЗЛОЧИННИХ ПОСЯГАНЬ(Одеса: ОДУВС, 2018-03-30) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavАвтор пропонує розуміти під сферою службової діяльності, як об’єкта злочинних посягань, суспільні відносини, які виникають, існують та припиняються у зв’язку з регламентованою нормативно- правовими актами діяльністю щодо реалізації службовими особами наданих їм функцій і повноважень, а також автор вважає,що надане визначення найбільш загально, охоплює поняття сфери службової діяльності, при цьому вбирає ознаки управління, регламентованої діяльності, роботи та функціонування, реалізації владних повноважень та інші ознаки, які були зазначені у приведених вище визначеннях. The author proposes to understand under the sphere of official activity, as the object of criminal offenses, social relations that arise, exist and are terminated in connection with the activities regulated by normative and legal acts regarding the implementation of the functions and powers given to officials by officials, and the author also believes that that the given definition is the most general, covers the concept of the sphere of official activity, and at the same time includes features of management, regulated activity, work and functioning, exercise of authority and other features that were indicated in the above definitions.
- ДокументХарактеристика ознак суб'єктивної сторони складів злочинів, пов'язаних із службовими зловживаннями(Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ., 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, Vladyslav
- ДокументЩодо питання співвідношення функцій та повноважень службової особи, як спеціального суб'єкта злочину(Одеса: ОДУВС, 2020) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavАвтор у доповіді пропонує доповнити ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» наступним терміном: «службові повноваження – обсяг прав та обов’язків службової особи, якими вона наділяється, у зв’язку з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також організаційно-розпорядчих та/або адміністративно-господарських функцій в органах влади або у суб’єктів господарювання». The author of the report proposes to supplement Part 1 of Art. 1 of the Law of Ukraine "On Prevention of Corruption" with the following term: economic functions in government or business entities.
- ДокументЩОДО ПИТАННЯ СПІВВІДНОШЕННЯ ФУНКЦІЙ ТА ПОВНОВАЖЕНЬ СЛУЖБОВОЇ ОСОБИ, ЯК СПЕЦІАЛЬНОГО СУБ’ЄКТА ЗЛОЧИНУ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Андрієшин, Владислав Володимирович; Andriieshyn, VladyslavЗ метою подолання прогалин, з урахуванням необхідності повноти опису ознак складу злочину у поєднанні із стислістю та лаконічністю їх викладу, автором пропонується доповнити ч. 1 ст. 1 Закону України «Про запобігання корупції» наступним терміном: «службові повноваження – обсяг прав та обов’язків службової особи, якими вона наділяється, у зв’язку з виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, а також організаційно-розпорядчих та/або адміністративно-господарських функцій в органах влади або у суб’єктів господарювання». In order to overcome the gaps, taking into account the need for a complete description of the elements of the crime in combination with the brevity and conciseness of their presentation, the author proposes to supplement Part 1 of Art. 1 of the Law of Ukraine "On the Prevention of Corruption" by the following term: "official powers - the scope of the rights and duties of an official with which he is assigned, in connection with the performance of the functions of the state or local self-government, as well as organizational and administrative and/or administrative economic functions in authorities or economic entities".