THE USE OF VIDEO ANALYTICS SYSTEMS BY LAW ENFORCEMENT AGENCIES OF UKRAINE IN ENSURING PUBLIC SAFETY AND ORDER

Вантажиться...
Ескіз
Дата
2021
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg
Анотація
In the conditions of digitalization and digitalization, the issues of search and implementation of modern mechanisms for ensuring public safety and order are especially relevant. In particular, the tasks of urban development are very important, because it is at this level that the foundations are laid for a balanced combination of different components that form a decent standard of living and effective public safety and order. Today, one of the most famous and popular concepts that determine the possibility of improving people's lives is the concept of a smart city. A significant role in increasing the importance of this concept in the modern world is played by the rapid increase in urban population, as a result, the inability of local authorities to ensure proper functioning of transport and road infrastructure, appropriate service, information protection, prevent the negative impact of cyberattacks and ensuring public safety and order. The result of information and analytical work depends on: the reliability of primary information; quality of source information; qualifications of employees and analysts; the adequacy of measures used to combat crime; timeliness and effectiveness of management decisions. The following main types of analysis of the operational situation and the results of operational and service activities in combating crime are used in the practical activities of units: current (per day, week, month); for the reporting period (quarter, half-year, nine months, year); extraordinary; problematic. Thus, the result of the analysis and evaluation of information is to determine the possibility of making a decision, as well as important information elements that need further verification and clarification. В умовах здійснення цифровізації та діджиталізації особливо актуальні питання пошуку та впровадження сучасних механізмів забезпечення публічної безпеки та порядку. Зокрема, дуже важливими є завдання розвитку міст, оскільки саме на цьому рівні закладаються основи збалансованого поєднання різних складових, що формують гідний рівень життя населення та ефективного забезпечення публічної безпеки та порядку. Сьогодні однією з найвідоміших та найпопулярніших концепцій, що визначають можливість покращення життя людей, є концепція розумного міста. Значну роль у підвищенні значення цієї концепції у світі грає стрімке збільшення чисельності населення міст, як наслідок, нездатність місцевих органів влади забезпечувати належне функціонування об'єктів транспортної, дорожньої інфраструктури, відповідний рівень його обслуговування, інформаційного захисту, запобігати негативному впливу кібератак, а також забезпечення публічної безпеки та порядку. Результат інформаційно-аналітичної роботи залежить від: достовірності первинної інформації; якості вихідної інформації; кваліфікації працівників та спеціалістів аналітиків; адекватності заходів, які застосовуються для протидії злочинності; своєчасності та ефективності прийнятих управлінських рішень. У практичній діяльності підрозділів використовуються такі основні види аналізу оперативної обстановки та результатів оперативно-службової діяльності у протидії злочинності: поточний (за добу, тиждень, місяць); за звітний період (квартал, півріччя, дев'ять місяців, рік); позачерговий; проблемний. Отже, результатом аналізу та оцінки інформації є визначення можливості ухвалення відповідного рішення, а також важливих інформаційних елементів, що потребують додаткової перевірки та уточнення. В условиях осуществления цифровизации и диджитолизации особенно актуальны вопросы поиска и внедрения современных механизмов обеспечения публичной безопасности и порядка. В частности, очень важны задачи развития городов, поскольку именно на этом уровне закладываются основы сбалансированного сочетания различных составляющих, формирующих достойный уровень жизни населения и эффективного обеспечения публичной безопасности и порядка. Сегодня одной из самых известных и популярных концепций, определяющих возможность улучшения жизни людей, является концепция умного города. Значительную роль в повышении значения этой концепции в современном мире играет стремительное увеличение численности населения городов, как следствие, неспособность местных органов власти обеспечивать надлежащее функционирование объектов транспортной, дорожной инфраструктуры, соответствующий уровень его обслуживания, информационной защиты, предотвращать негативное влияние кибератак, а также обеспечение публичной безопасности и порядка. Результат информационно-аналитической работы зависит от: достоверности первичной информации; качества исходной информации; квалификации работников и специалистов аналитиков; адекватности мер, применяемых для противодействия преступности; своевременности и эффективности принимаемых управленческих решений. В практической деятельности подразделений используются следующие основные виды анализа оперативной обстановки и результатов оперативно-служебной деятельности в противодействии преступности: текущий (за сутки, неделю, месяц); за отчетный период (квартал, полугодие, девять месяцев, год); внеочередной; проблемный. Следовательно, результатом анализа и оценки информации является определение возможности принятия соответствующего решения, а также важных информационных элементов, требующих дополнительной проверки и уточнения.
Опис
Ключові слова
video analytics systems, analysis, synthesis, analytical activity, system analysis, criminal analysis, відеоаналітика, аналіз, аналітична діяльність, системний аналіз, кримінальний аналіз, видеоаналитика, анализ, аналитическая деятельность, системный анализ, криминальный анализ
Бібліографічний опис
Zaiets О., Kononenko Yu. THE USE OF VIDEO ANALYTICS SYSTEMS BY LAW ENFORCEMENT AGENCIES OF UKRAINE IN ENSURING PUBLIC SAFETY AND ORDER // European Reforms Bulletin: international scientific peer-reviewed journal: Grand Duchy of Luxembourg. 2021. № 3. P. 120 - 123.