Перегляд за Автор "Yakovenko, Serhii"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМетодика проведення допиту дошкільника(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2011) Цільмак, Олена Миколаївна; Tsilmak, Olena; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiУ статті розкриваються основні етапи та вузлові моменти допиту дітей дошкільного віку в залежності від їхнього віку. The article reveals the main stages and key points of interrogation of preschool children depending on their age.
- ДокументПринципи організації, завдання та методи надання психологічної допомоги біженцям на базі дитячих оздоровчих закладів(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2014) Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiВимушені біженці – одна з найбільш віктимних категорій населення. Найбільшої уваги потребують діти, жінки, люди похилого віку та особи з особливими потребами. Їх розміщення в таборах та санаторно-курортних закладах ставить перед персоналом та волонтерами питання: як допомогти цим особливим категоріям людей, які завдання доцільно ставити в плані психологічної реабілітації, якими методами їх можна вирішити, вра-ховуючи брак фахівців, ресурсів, часу для проведення індивідуальної та групової психологічної роботи. Йдеться про пріоритет само- та взаємодопомоги з метою нормалізації психічного стану, коригування розладів, спричинених стресами, відновлення здатності до продуктивної діяльності, взаємодії з оточуючими, формування реалістичних планів на майбутнє, формування у дітей тих якостей та умінь, які будуть потрібні у майбутньому. Forced refugees are one of the most vulnerable categories of the population. Children, women, the elderly and people with special needs need the most attention. Their placement in camps and sanatoriums raises questions for staff and volunteers: how to help these special categories of people, what tasks should be set in terms of psychological rehabilitation, what methods can be solved, given the lack of specialists, resources, time for individual and group psychological work. It is a priority of self- and mutual assistance to normalize mental state, correct disorders caused by stress, restore the ability to be productive, interact with others, form realistic plans for the future, form in children the qualities and skills that will be needed in the future.
- ДокументПроблема оцінювання достовірності за допомогою технічних засобів(Одеса: ОДУВС, 2012) Волощук, Анатолій Миколайович; Voloshchuk, Anatolii; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiРозглядається проблема оцінювання достовірності інформації за допомогою технічних засобів. The problem of assessing the reliability of information using technical means is considered.
- ДокументСоціально-правова надійність персоналу ОВС як підґрунтя ефективної професійної діяльності(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2010) Цільмак, Олена Миколаївна; Tsilmak, Olena; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiСоціально-правова надійність проаналізована в особистісному (психофізіологічна, психологічна, поведінкова), соціальному (професійна, соціально-професійна, соціально-психологічна, управлінська) й загальнодержавному (політична, економічна, громадянська) ракурсі. Socio-legal reliability is analyzed in personal (psycho-physiological, psychological, behavioral), social (professional, social and professional, social, psychological, managerial) and general state (political, economic, civil) perspective.
- ДокументСуд присяжних: законність чи справедливість?(2017) Мороз, Людмила Іванівна; Яковенко, Сергій Іванович; Moroz, Liudmyla; Yakovenko, SerhiiОбґрунтовано можливість та необхідність якісного психологічного відбору присяжних, їх підготовки до участі в процесі загалом, спеціального психологічного супроводження участі в конкретній справі. Проаналізовано дані стандартизованого інтерв’ю щодо особливостей суду присяжних. The possibility and necessity of qualitative psychological selection of jurors, their preparation for participation in the process as a whole, special psychological support of participation in a specific case are substantiated. The standardized interview data on jury trial features are analyzed.
- ДокументУрахування інтересів дітей при розлученні батьків(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2016) Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, Serhii; Ростомова, Лада Миколаївна; Rostomova, LadaВ Україні коефіцієнт розлучень досить значний, нерідко розлучаються подружні пари, які мають дітей, для яких ця подія стає травмуючою. Законодавство України передбачає охорону прав та законних інтересів дитини, отже при розлученні батьків суд зобов’язаний встановлювати, хто з батьків, які мають за законом рівні права, має кращі можливості для утримання дитини та забезпечення реалізації «кращих інтересів» ди-тини. При цьому поняття «інтереси» в праві тлумачиться, інакше, ніж в психології. Суддя не має достатніх спеціальних знань та часу для з’ясування історії сім’ї, що розлучається, тому пропозиції щодо долі дитини має надати фахівець органу опіки та піклування. У статті надано пропозиції щодо методів вивчення потреб дитини та можливостей їх задоволення кожним із батьків, порядку підготовки досудової доповіді, залучення волонтерів для моніторингу забезпечення прав дитини перед та після винесення судового рішення. In Ukraine, the rate of divorces is quite significant, married couples often get divorced, and this event becomes traumatic for their children. Ukrainian legislation provides the protection of rights and legal interests of a child, and therefore, when parents get divorced, the court must determine which parent has the best opportunities for providing for a child, considering his/her “interests”. Thus, the concept of “interests” in the law is interpreted in a different way compared to psychology. The judge is not aware of the peculiarities of the family which is getting a divorce and does not have enough time to find out its history, so proposals as for the fate of the child must be provided by the expert body of guardianship. The paper contains suggestions on methods of studying the child’s needs and the assessment of oppor-tunities of their satisfying by the parents, etc. According to the law, the rights and obligations of both parents are equal, but in 90% of controversial divorce cases, the court allows a child to live with his/her mother that seems to be justified entirely, because a small child has a very close relationship with her. If the mother is not healthy or cannot provide for the child or several children, the court may allow the children to live with the father or to divide them between the par-ents. This decision must be based on the results of a comprehensive examination of the facts. The court should engage forensic experts, specialists in developmental psychology, family psychology, social work, etc. to make the right deci-sion, considering the child’s needs and his/her psychological state.
- ДокументФеномен ненависті й питання формування толерантності у стосунках між дітьми(Інститут психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України., 2018) Ростомова, Лада Миколаївна; Rostomova, Lada; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiУ статті ненависть розглянута з позицій загальної, вікової та юридичної психології, акцентована увага на ірраціональних і соціальних чинниках її формуванні, толерантності та навичок ненасильницького вирішення суперечок як альтернативи ненависті та насильству. При вихованні толерантності особливої уваги заслуговують підлітки, адже саме в цьому віці закладаються основи культурної ідентичності людини, соціальні установки та норми поведінки; групові та сімейні норми трансформуються у норми індивідуальної соціальної поведінки особистості, в тому числі у здатність до емпатії, асертивність або конфліктність, позитивне або негативне ставлення до інших у взаємодії з однолітками, представниками інших груп. Hatred is examined from the points of view of general, age and juridical psychology, a great attention is paid to the irrational and social factors of tolerance formation and skills of non-violent resolution of disputes as an alternative to hatred and violence. At tolerance cultivating, teenagers deserve a special attention, because this is the age of cultural identity, social attitudes and norms of behavior foundation; group and family norms are transformed to the norms of social behavior of an individual personality, including the capacity for empathy, assertiveness or conflict, positive or negative attitude toward the others in interaction with peers, members of other groups. Adolescents define an adequate social identity, empathy, respect, productive interaction with peers, with other people who have different values and views.The leading role in solving of the above problems belongs to social networks of the Internet and to Mass Media, to direct communications in a monoculture and ambiguity of meaning, to development of critical thinking as a factor of resistance to manipulative influence. So the further perspectives of the research we see in the opposition to «hate speech» – the intercultural dialogue, understanding and cooperation for a better future.