Перегляд за Автор "Starychenko, Alevtyna"
Зараз показуємо 1 - 18 з 18
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументLAW ENFORCEMENT ASPECTS OF UKRAINIAN LEGISLATION ON EDUCATION(Centre for European Reforms Studies: Grand Duchy of Luxembourg, 2021) Starychenko, Alevtyna; Стариченко, Алевтина ОлександрівнаThe article deals with the system of basic legislative acts on education and describes the Law of Ukraine On Education a number of legal norms of which have a clear law enforcement nature. The law enforcement function of the institute of education ombudsman has been revealed, along with the law enforcement purpose of norms regulating the functioning of public administration bodies on bullying prevention, as well as their control (supervision) over observance of education legislation. It has been concluded that certain provisions of the Law of Ukraine On Education have a law enforcement purpose, although they regulate public relations arising in the implementation of the constitutional right to education, they regulate rights and responsibilities of individuals and legal entities involved in the implementation of this right, determine the powers of public administration bodies in the field of education, ensure the identification and elimination of factors that prevent the realization of education rights and needs and determine the mechanism of legal guarantees of the right to education.
- ДокументPROTECTING THE RIGHTS OF THE CHILD FROM VIOLENCE: ARE THE POWERS OF THE NATIONAL POLICE OF UKRAINE SUFFICIENT?(Одеса: ОДУВС, 2020) Kuznichenko, Serhii; Кузніченко, Сергій Олександрович; Starychenko, Alevtyna; Стариченко, Алевтина ОлександрівнаМетою цього дослідження є виявлення законодавчих проблем, з якими зіштовхуються уповноважені посадові особи Національної поліції України при правозастосуванні під час діяльності із захисту прав дітей від насильницьких проявів та жорстокого поводження. У статті розглянуто феномен насильницьких проявів стосовно дітей. Здійснено короткий історичний екскурс виникнення та соціального становлення досліджуваного явища та його філософська рефлексія в масовій свідомості суспільства. Розкрито окремі елементи понятійно-категоріального апарату ювенальних правовідносин. Описано шлях становлення сучасних наукових теорій про феномен насильства над дітьми у філософії, психології, педагогіці та праві. Приведено статистичні дані вчинених злочинів стосовно дітей та проявів домашнього насильства в Україні. З’ясовано, що значна частина українського суспільства вважає допустимим застосування педагогічного примусу саме через фізичне покарання дитини, а тілесне покарання визначає правомірним і правильним способом виховання. Досліджено систему національних та міжнародних нормативно-правових актів, направлених на регулювання запобігання насильству стосовно дітей. Окреслено основні причини, що сприяють виникненню насильницьких проявів стосовно дітей, серед яких: соціальні, економічні, психологічні, педагогічні, соціально-педагогічні, правові, політичні, соціально-медичні, фізіологічні та медичні. З’ясовано, що застосування насильства стосовно дітей становить міждисциплінарну проблему, яка пов’язує право, охорону здоров’я, психологію, педагогіку та соціологію і характеризується високим рівнем латентності. Досліджено нормативно-правові акти, направлені на встановлення повноважень Національної поліції у сфері запобігання насильству стосовно дітей. Виділено основні правові та організаційні проблеми, що негативно впливають на досягнення правоохоронного ефекту під час реалізації посадовими особами Національної поліції повноваження під час здійснення діяльності у сфері запобігання насильства та жорстокого поводження з дітьми. Зроблено висновок, що повноваження Національної поліції України, встановлені чинним законодавством України у сфері правового захисту дітей від насильницьких проявів, є обмеженими та не дозволяють їм ефективно застосовувати інструменти превенції. The purpose of this study is to identify legislative problems experienced by officers of the National Police of Ukraine in protection of the rights of children from manifestations of violence and abuse. The article deals with the phenomenon of manifestations of violence against children. Brief history of the origin and social formation of the studied phenomenon has been given along with the philosophical reflection in the mass consciousness of society. Some elements of the conceptual and categorical apparatus of juvenile legal relations have been defined. Formation of modern scientific theories about the phenomenon of violence against children in philosophy, psychology, pedagogy and law has been described. Statistics of crimes committed against children and manifestations of domestic violence in Ukraine has been given. It has been found that a significant part of Ukrainian society considers admissible the use of pedagogical coercion in the form of physical punishment of the child, and determines corporal punishment as a lawful and correct way of upbringing. The system of national and international legislation regulating the prevention of violence against children has been studied. The main reasons that contribute to the emergence of violence against children have been outlined, including: social, economic, psychological, pedagogical, socio-pedagogical, legal, political, socio-medical, physiological and medical. Violence against children is an interdisciplinary problem that links law, health, psychology, pedagogy and sociology; it is characterized by a high level of latency. The legal acts providing the powers to the National Police in this field have been studied. The main legal and organizational problems that negatively affect the law enforcement during the exercise of powers by the National Police in the field of prevention of violence and abuse of children have been highlighted. It has been concluded that the powers of the National Police of Ukraine in the field of legal protection of children from violence provided by current legislation are limited and do not allow them to effectively use the prevention tools.
- ДокументАспекти становлення міжнародного права у сфері охорони прав дітей(2020) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaУ статті здійснено аналіз розвитку та становлення міжнародного права у сфері охорони та захисту прав дітей. Досліджувались джерела ювенального права від первинного уявлення про права дитини в античні часи, до формування на сучасному етапі стійкої системи міжнародних нормативно-правових актів. Наведено приклади розуміння прав дітей в доіндустріальний період. Причини активізації розвитку ідей охорони та захисту прав дитини та зростаючий інтерес до цієї проблеми на початку ХХ ст. пояснюються впливом на цивільне населення наслідків Першої світової війни. Наведено хронологію прийняття міжнародних нормативно-правових актів у сфері охорони та захисту прав дітей. Зроблено висновок, що розвиток міжнародного права щодо охорони та захисту прав дітей вказує на те, що нинішній його стан є результатом тривалого і досить суперечливого становлення. Підвищений інтерес суспільства до вирішення проблеми охорони та захисту прав дітей свідчить про розвиток цінностей дитинства, турботи про підростаюче покоління на міжнародному рівні. The article deals with the development of international law in the fi eld of children’s rights protection. The conception of the rights of the child has been researched in the sources of law since ancient times to the present stage with a stable system of international legislation. Examples of the pre-industrial understanding of the rights of children have been provided. Intensifi cation of the children rights protection and the growing interest to this problem in the early twentieth century has been explained by the impact of the World War I on the civilian population. The chronology of the adoption of international legislation on protection of children’s rights has been given. The principles of the Geneva Declaration of the Rights of the Child, 1924 have been analyzed. The norms on children rights in the Universal Declaration of Human Rights, 1948 have been outlined. The basic principles of the Declaration of the Rights of the Child, 1959 have been elucidated. Examples of other international legislation in the fi eld of protection of children’s rights and their basic principles have been outlined. The Convention on the Rights of the Child, 1989 has been analyzed, its fundamental norms have been compared with other juvenile acts of international law.It has been concluded that the development of international juvenile law and its current status is the result of a long and rather controversial formation. Increased public interest in protection of children’s rights shows the development of childhood values and care of the younger generation at the international level.
- ДокументВикористання технічних засобів в механізмі запобігання вчинення адміністративних правопорушень на державному кордоні(Одеса: ОДУВС, 2023-10-20) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaНа думку авторки, реалізація наведених у Стратегії завдань з розвитку інженерно – технічного забезпечення охорони державного кордону та морської економічної зони України буде сприяти створенню системи оперативного реагування прикордонних підрозділів та інших суб’єктів інтегрованого управління кордонами на зміни в обстановці, яка забезпечує запобігання, виявлення та припинення правопорушень на державному кордоні.
- ДокументДо проблем забезпечення навчально-педагогічного процесу в умовах правових режимів, направлених на захист населення від інфекційних хвороб(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Кузніченко, Сергій Олександрович; Kuznichenko, Serhii; Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, Alevtyna; Шильник, І.І.Експоненціальна швидкість поширення коронавірусу COVID-19 та досвід країн, які раніше зіштовхнулися з проблемою, вказує на можливе застосування більш жорсткого правового режиму, який би зміг зменшити контактну комунікацію населення, - основного шляху поширення вірусу. Таким правовим режимом виступає адміністративно-правовий режим надзвичайного стану, до впровадження аналогів яких вдались уряди Китаю, Італії, Чехії, Ісландії, Болгарії, Естонії, Румунії, США та інших. Саме в умовах правового режиму надзвичайного стану, у порівнянні з правовим режимом карантину територій, забезпечується детальна регламентація діяльності органів публічної адміністрації; обмежується поведінка індивідуальних суб’єктів правовідносин; встановлюється особливий контроль за належним порядком виконання правил поведінки; застосувуються різних видів державного примусу за порушення режимних норм. The exponential expansion of the COVID-19 coronavirus and the expansion of the country, which had previously been affected by the problem, show that it is possible to stagnate a more severe legal regime, which will change the contact communication of the population, the main way to expand the virus. Such a legal regime is the administrative-legal regime of the supranational state, before the introduction of analogues of such, the orders of China, Italy, the Czech Republic, Iceland, Bulgaria, Estonia, Romania, the United States and others. It is in the conditions of the legal regime of a state of emergency, in comparison with the legal regime of quarantine of territories, that detailed regulation of the activities of public administration bodies is ensured; the behavior of individual subjects of legal relations is limited; a special control is established for the proper execution of the rules of conduct; various types of state coercion are applied for violation of regime norms.
- ДокументДОТРИМАННЯ КОНСТИТУЦІЙНИХ ПРАВ ТА СВОБОД В УМОВАХ ВОЄННОГО СТАНУ(Одеса: ОДУВС, 2022-10-28) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, Alevtyna; Біла, Вікторія МиколаївнаНа погляд авторів, в умовах воєнного стану важливим є забезпечення обізнаності громадян про норми діючого законодавства у сфері дотримання їх конституційних прав та свобод людини. Оскільки, під час військової агресії мають місце масові порушення даних прав, тому влада повинна через посадових осіб постійно інформувати населення про те, шо вони можуть звернутися до правоохоронних органів – підрозділів Національної поліції України, прокуратури, Служби безпеки України, військових адміністрацій, чи до інших органів влади, які продовжують функціонувати у даній місцевості, для захисту своїх прав. Введення воєнного стану в жодному разі не може бути підставою для обгрунтування застосування тортур, жорстокого чи принижуючого людську гідність поводження або покарання у відношенні громадян. Будь-які спроби використати введення воєнного стану для захоплення влади тягнуть за собою відповідальність згідно із законом. У разі порушення прав громадян військовослужбовцями або працівниками правоохоронних органів – громадяни можуть отримати їх захист шляхом звернення до посадових осіб військової комендатури, органів прокуратури або до суду. In the opinion of the authors, in the conditions of martial law, it is important to ensure citizens' awareness of the norms of the current legislation in the sphere of observing their constitutional rights and human freedoms. Since, during military aggression, massive violations of these rights take place, the authorities must constantly inform the population through officials that they can turn to law enforcement agencies - units of the National Police of Ukraine, the prosecutor's office, the Security Service of Ukraine, military administrations, or other authorities, which continue to function in this area, to protect their rights. The introduction of martial law cannot in any case be the basis for justifying the use of torture, cruel or degrading treatment or punishment against citizens. Any attempt to use the imposition of martial law to seize power entails liability under the law. In case of violation of the rights of citizens by military personnel or employees of law enforcement agencies, citizens can obtain their protection by applying to officials of the military commandant's office, prosecutor's office or to the court.
- ДокументДОТРИМАННЯ ПРАВ ДИТИНИ ЯК ЧИННИК СТАЛОГО РОЗВИТКУ ДЕМОКРАТИЧНОГО СУСПІЛЬСТВА(Маріуп. держ. ун-т, 2019-11-15) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaПроведене дослідження дає підстави стверджувати, що система забезпечення прав дітей – це історично та традиційно обумовлена сукупність первинних та складних елементів (форм/інститутів), способи організаційно-правових зав’язків між якими обумовлюють її структуру та порядок взаємодії, об’єднаних єдиною метою – створення необхідних умов реалізації, охорони, захисту та відновлення прав дітей. Вказана система має суспільно-історичний характер та нормативно-правову основу. The conducted research provides grounds for asserting that the system of ensuring children's rights is a historically and traditionally conditioned set of primary and complex elements (forms/institutions), methods of organizational and legal ties between which determine its structure and order of interaction, united by a single goal - creation of necessary conditions for implementation, protection, protection and restoration of children's rights. The specified system has a socio-historical character and a normative-legal basis.
- ДокументДіяльність Національної поліції по охороні прав дітей в Україні: адміністративно-правові аспекти(Одеса: ОДУВС, 2022) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaДисертація є одним із перших в Україні комплексним монографічним дослідженням адміністративно-правових аспектів теоретичних, правових та організаційних питань діяльності Національної поліції по охороні прав дітей в Україні. Унаслідок проведеного дослідження охарактеризовано специфічні риси ювенальної правоохоронної діяльності, а також нормативно-правову базу, що регулює порядок її здійснення. З урахуванням цього сформульовано ряд наукових положень, висновків, пропозицій та практичних рекомендацій з удосконалення правового забезпечення та правозастосовної практики Національної поліції в діяльності по охороні прав дітей. Проведено аналіз понятійно-категоріального апарату в дослідженнях поліцейської діяльності по охороні прав дітей, запропоновано низку авторських визначень понять: «охорона права», «діяльність Національної поліції по охороні прав дітей», «ювенальна превенція» та інших. Зроблено висновок, що окремі лексеми («ювенальний», «превенція», «булінг») недавно знайшли своє нормативно-правове закріплення, набувши значення юридичних понять та категорій, інші – надалі уживаються як теоретичні терміни, або навіть як сленг певних соціальних груп, у тому числі осіб, що здійснюють діяльність з охорони та захисту прав дітей. Наукові знання про поняття, особливо для практикуючих поліцейських ювеналістів, зміцнюють їхній професіоналізм та комунікативну компетентність, посилюючи спроможність у соціальній взаємодії, в основі якої лежить обмін інформацією, піднімають рівень культурної поведінки, етичних і естетичних норм у використанні вербальної і невербальної техніки спілкування. За наслідками розвитку та становлення ювенальних інституцій та системи правового регулювання їхньої діяльності зроблено висновок, що процес розвитку та становлення органів публічної адміністрації, що здійснюють діяльність по охороні прав дітей тісно пов'язаний з розвитком філософських бачень про права дитини, соціальним, політичним та економічним статусом дитини в суспільстві. Дано характеристику процесу становлення ювенальних органів як еволюцію системи спеціальних правових інструментів охорони та захисту прав та законних інтересів дітей, який об’єктивно виражає розвиток управлінського механізму держави, що обумовлювався людиноорієнтованими особливостями державної політики на кожному історичному етапі. Організаційні форми ювенальної правоохоронної системи радянського періоду не можна назвати оптимальними, їхнє становлення здійснювалось без врахування суспільної думки, сама система була віддзеркаленням процесів реалізації загальної політки Радянського Союзу. Визначено, що організація діяльності Національної поліції України по охороні прав дітей повинна ґрунтуватись на стійкій та комплексній системі правових принципів, втілення яких дозволить створити ефективний механізм запобігання та відновлення порушеного права дитини. До цієї системи належать принципи верховенства права, законності, дотримання прав і свобод людини, переважного застосування методів виховання і переконання, гуманізму, спеціалізації, професіоналізму, офіційності, безпосередності, єдності прав та обов’язків, найкращого захисту інтересів дитини, правового обґрунтування, спільності інтересів Національної поліції та інших органів публічної адміністрації, «головної ланки», координації та взаємодії, ефективності, плановості, цілеспрямованості, цілісності, комплексності, зворотного зв’язку, науковості та інші. Унаслідок проведеного аналізу нормативно-правової основи діяльності Національної поліції по охороні прав дітей доведено, що це сукупність правових актів законодавчого та підзаконного характеру, спрямованих на регулювання відносин, пов’язаних діяльністю органів та посадових осіб Національної поліції, інших органів та посадових осіб публічної адміністрації, які впорядковують управлінські процеси за їхньою участю у сфері забезпечення гарантій реалізації дітьми прав та свобод та законних інтересів. Реалізація повноважень держави в усіх сферах публічних правовідносин, у тому числі у сфері поліцейської ювенальної правоохорони, здійснюється через узгодженість правових норм з нормами міжнародного права, правомірність і обов'язковість дій уповноважених підрозділів Національної поліції України, у визначених цими нормами випадках. Доведено, що форми діяльності Національної поліції у сфері охорони прав дітей – це сукупність однорідних, конкретних дій поліцейських, які пов’язані зі створенням для дітей оптимальних умов: для вільного користування ними благами суспільства; для забезпечення особистих прав і свобод; для усунення факторів, що приводять до порушення прав та свобод чи ускладнюють їх реалізацію. Формам правоохоронної діяльності притаманні такі ознаки: зовнішній вияв певного змісту правоохорони; зовнішнє вираження дії із метою досягнення поставленої правоохоронної задачі; безпосередній вплив на зміст – розвиток чи гальмування розвитку певних суспільних відносин. Методи діяльності Національної поліції по охороні прав дітей – це визначені нормами права способи, засоби та прийоми безпосереднього та цілеспрямованого впливу органів та посадових осіб Національної поліції на свідомість і поведінку фізичних осіб, а також на діяльність підприємств, установ та організацій та їхніх посадових осіб з метою реалізації своїх правоохоронних завдань та функцій, що направлені на дотримання юридичних обов’язків щодо запобігання загроз правам і законним інтересам дітей. Автором визначено, що правоохоронний ефект від взаємодії в діяльності Національної поліції по охороні прав дітей досягається: послідовністю взаємодії на усіх стадіях цієї діяльності; перманентністю взаємодії (протяжністю в часі); комплексністю застосування форм та методів взаємодії; узгодженістю застосування заходів адміністративного впливу кожного суб’єкта взаємодії. Створення ефективної системи взаємодії поліції з іншими суб’єктами ювенальних правовідносин на сьогоднішній день слід розглядати як найважливішу та необхідну умову успішного досягнення мети в діяльності по охороні та захисту прав дітей. Координація діяльності суб’єктів ювенальної правоохорони зазвичай здійснюється шляхом реалізації таких форм: розробка погоджених планів скоординованої діяльності; обмін інформацією з питань профілактичних заходів; проведення координаційних нарад взаємодіючих суб’єктів; проведення спільних правоохоронних заходів (рейдів, перевірок, виїздів на місця правопорушень); надання взаємної допомоги при вирішенні правоохоронних завдань; спільна нормотворча діяльність (видання спільних розпорядчих актів, листів тощо). За наслідками дослідження досвіду діяльності у сфері ювенальної правоохорони в окремих країнах Європи зауважено різноманітні практики організації правоохоронного процесу: 1) розширення повноважень судових органів; 2) максимальну взаємодію із інститутами громадського суспільства; 3) покладання основних правоохоронних завдань на спеціальні органи публічної адміністрації у справах дітей, утворені як неполіцейські інститути. З’ясовано, що у більшості країн створені спеціальні поліцейські підрозділи по роботі з дітьми, які входять до системи ювенальної юстиції як органи виконавчої влади, тож ювенальну юстицію не варто розглядати лише як автономну гілку судової системи чи самостійний підрозділ загального суду, а систему органів установ та організацій, діяльність яких спрямована на реалізацію, охорону й захист прав, свобод та законних інтересів дітей. Аналізуючи шляхи удосконалення діяльності Національної поліції по охороні прав дітей, з’ясовано, що сучасній ювенальній правоохоронній діяльності, яка здійснюється Національною поліцією України, притаманна низка недоліків. З метою удосконалення правового регулювання діяльності Національної поліції по охороні прав дітей, запропоновано внести зміни до законів України «Про Національну поліцію» та «Про освіту», Типового положення про комісію з питань захисту прав дитини, затвердженого Постановою КМУ від 24.09.2008 №866 «Питання діяльності органів опіки та піклування, пов'язаної із захистом прав дитини», Інструкції з організації роботи підрозділів ювенальної превенції Національної поліції України, затвердженої Наказом МВС України від 19.12.2017 №1044. Аргументовано пропозиції щодо вдосконалення національного законодавства України, направленого на вирішення конфліктів, стороною яких є діти шляхом прийняття Закону України «Про медіацію». The dissertation is one of the first Ukrainian comprehensive monographic studies of administrative and legal aspects of theoretical, legal and organizational issues of the National Police for the protection of children's rights in Ukraine. As a result of the research, the specific features of juvenile law enforcement have been characterized along with the legislation governing its implementation. Given that, a number of scientific provisions, conclusions, proposals and practical recommendations have been made for the improvement of the legal framework and law enforcement of the National Police in the field of the protection of children's rights in Ukraine. The analysis of the conceptual and categorical apparatus in the studies researching protection of the rights of children by the police has been carried out and a number of author's definitions of the concepts have been offered: "protection of the right", "protection of the rights of children", "defence of the rights of children", "juvenile prevention". It has been concluded that some tokens ("juvenile", "prevention" "bullying") have recently found their reflection in the legislation, becoming legal concepts and categories while some others are still used as theoretical terms, or even in the slang of certain social groups including the circles engaged in the protection and protection of children's rights. Scientific definitions of the concepts strengthens professionalism and communicative competence especially of the juvenile police officers, enhances their social interaction based on information exchange, raises the level of cultural behavior, ethical and aesthetic norms in verbal and nonverbal communication. According to the development and formation of juvenile institutions and the respective system of legal regulation it has been concluded that the process of development and formation of public administration bodies engaged in the protection of children's rights is closely linked to the development of philosophical visions of children's rights, social, political and economic status of a child in society. The formation of juvenile bodies as the evolution of a system of special legal instruments in the protection and defense of the rights and legitimate interests of children have been characterized, it objectively reflects the development of the state management mechanism due to human-oriented public policy at each historical stage. The organizational forms of the Soviet juvenile law enforcement system were carried out without consideration of public opinion, the system itself reflected the general policy of the Soviet Union. It has been found that the protection of children's rights by the National Police of Ukraine should be based on a stable and comprehensive system of legal principles, the implementation thereof will create an effective mechanism of prevention and restoration of children’s violated rights. Hereto belong the following principles: rule of law, legality, respect for human rights and freedoms, the predominant use of methods of education and persuasion, humanism, specialization, professionalism, officiality, immediacy, unity of rights and responsibilities, best protection of the child's interests, legal justification, common interests of the National Police and other public administrations, principle of the "main link", coordination and interaction, efficiency, planning, purposefulness, integrity, comprehensiveness, feedback, scientific background and others. As a result of the analysis of the legislation in the field of the protection of children's rights by the National Police it has been proved that it is a set of legal acts and bylaws regulating relations linked to bodies and officials of the National Police, other bodies and public administration officials which streamline management processes with their participation in the field of realization of children's rights and freedoms and their legitimate interests. The exercise of state powers in all spheres of public relations, including police juvenile law enforcement, is carried out through the concordance of legal norms with international law, legality and binding actions of the officers of the National Police of Ukraine, in cases specified by these norms. It has been proved that the forms of the activities of the National Police in the field of protection of children’s rights are a set of homogeneous, concrete actions of police officers related to creation of optimal conditions for children: free use of public goods; ensurance of personal rights and freedoms; elimination of the factors that lead to the violation of rights and freedoms or complicate their implementation. Forms of law enforcement have been characterized by the following features: external expression of a certain content of law enforcement; external expression of action in order to achieve the task of law enforcement; direct influence on the content - the development or inhibition of certain social relations. The methods used by the National Police for the protection of children's rights are the ways, means and techniques of direct and purposeful influence of the National Police units and officers on the consciousness and behavior of individuals, as well as on the enterprises, institutions and organizations and their officials in order to implement their law enforcement tasks and functions aimed at performance of legal obligations in the field of prevention of threats to the children’s rights and legitimate interests. The law enforcement effect of interaction of the National Police with other authorities for protection of children's rights is achieved by: the sequence of interaction at all stages; permanence of interaction (duration); complex application of interaction forms and methods; consistency in the application of measures of administrative influence of each subject of interaction. The creation of an effective system of interaction between the police and other juvenile subjects should be considered today as the most important and necessary condition for the successful protection and defense of children's rights. Coordination of juvenile law enforcement units is usually carried out through the implementation of the following forms: development of agreed plans for coordinated activities; exchange of information on preventive measures; coordination meetings interacting units; joint law enforcement activities (raids, inspections, visits to crime scenes); mutual assistance in solving law enforcement tasks; joint law-making activity (publication of joint administrative acts, letters, etc.). As the results of the research of the juvenile law enforcement in some European countries various practices of organization of the law enforcement process have been described: 1) increase of the judiciary powers; 2) maximum interaction with civil society institutions; 3) assignation of the main law enforcement tasks to special bodies of juvenile public administration, formed as non-police institutions. It has been found that in most countries there are special juvenile police units which are a part of the executive bodies, thus juvenile justice should not be considered as an autonomous branch of the judiciary or an independent unit of the general court, it is a system of authorities and organizations that are aimed at the realization, protection and defense of the rights, freedoms and legitimate interests of children. On analysis of the ways of improvement of the ways of the protection of children’s rights by the National Police it has been found that modern juvenile law enforcement carried out by the National Police of Ukraine has a number of weak sides. In order to improve the legal regulation of the protection of children's rights by the National Police it has been offered to amend the laws of Ukraine On the National Police and On Education, the Standard Regulations on the Commission for the Protection of Children's Rights approved by the Cabinet of Ministers of 24.09.2008 №866 Issues of Guardianship and Custody Related to the Protection of Children's Rights, Instruction On Organization Work of Juvenile Prevention Units of the National Police of Ukraine approved by the Order of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine from 19.12.2017 №1044. Adoption of the Law of Ukraine On Mediation have been justified as the way of improvement of national conflict management legislation, to which impacts children as well.
- ДокументЗАПОБІГАННЯ ТА ПРОТИДІЯ ДОМАШНЬОМУ НАСИЛЬСТВУ ПІДРОЗДІЛАМИ НАЦІОНАЛЬНОЇ ПОЛІЦІЇ(Одеса: ОДУВС, 2022-10-28) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaПроблемa домашнього нaсильства не новa, вона існувала ще з початку зaродження людства, з почaтку зaродження громaд і понять сімейних звичаїв. Але те, що сьогодні деякі крaїни світу нaвчилися більш реально боротися із цією проблемою, а деякі поки просто замовчують, але заголом це не ознaчає, що проблеми не існує взагалі. Прийняття Зaкону України «Про зaпобігання та протидію домaшньому нaсильству» є вaгомою зміною в кращий бік, aле, щоб він працювaв на повну, требa доклaсти бaгато зусиль усього нaселення крaїни та оргaнів виконaвчої влади . І це так, aдже все нaселення крaїни, від мaлого до стaршого, має прaцювати в потрібному нaпрямі, щоб ця проблема не булa такою нaгальною й глобальною. Також – стaбільність і продуктивність в організaції спеціaлізованих служб підтримки осіб, що пострaждали від домaшнього нaсильства та нaсильства за ознaкою стaті. У 2021 році були зaпущені процеси створення притулків, консультaтивних служб, які нaдають первинну допомогу, та денних центрів соціально-психологічної допомоги. Попередження нaсильства сім’ї aктуальне не тільки на загaльнодержавному рівні, aле й на місцевому рівні для зaбезпечення умов, в яких більшість потерпілих від нaсильства мали б доступ до якісних послуг, сприяючи поширенню ідеї «нульової» терпимості до нaсильства в суспільстві. The problem of domestic violence is not new, it has existed since the beginning of humanity, since the beginning of societies and concepts of family customs. But the fact that today some countries of the world have learned to deal more realistically with this problem, and some are simply silent, but in general, this does not mean that the problem does not exist at all. The adoption of the Law of Ukraine "On Prevention and Combating Domestic Violence" is a significant change for the better, but for it to work to its full potential, a lot of effort must be made by the entire population of the country and the executive authorities. And this is so, because the entire population of the country, from young to old, must work in the right direction so that this problem is not so urgent and global. Also, stability and productivity in the organization of specialized support services for victims of domestic violence and gender-based violence. In 2021, the processes of creating shelters, consulting services that provide primary assistance, and day centers for social and psychological assistance were launched. Prevention of family violence is relevant not only at the national level, but also at the local level to ensure conditions in which the majority of victims of violence would have access to quality services, promoting the spread of the idea of "zero" tolerance for violence in society.
- ДокументОргани і служби в справах дітей у системі органів публічного адміністрування: питання правосуб'єктності(2020) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaУ статті розглянуто проблеми публічно- правових статусів служб у справах дітей при виконання ними функцій у сфері захисту прав дітей в Україні. Проаналізовано правову основу їхньої діяльності. Розглянуто основні функції та повноваження служб у справах дітей. Ак- центовано увагу на тому, що в Україні служби у справах дітей функціонують за двома моделя- ми: в системі органів державної виконавчої вла- ди та системі органів місцевого самоврядуван- ня. Встановлено, що публічно-правова природа повноважень служб у справах дітей полягає у тому, що вони вступають у правовідносини не від власного імені і не у своїх інтересах. З’ясовано, що служби у справах дітей, які не наділені органами місцевого самоврядуван- ня статусом юридичної особи, здійснюють свої публічно-правові функції у сфері ювеналь- них правовідносин через інші виконавчі органи місцевого самоврядування, як правило через виконавчі комітети. Наявність відомчої вертикалі від місцевої служби у справах дітей до центрального ор- гану виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері усиновлення та захисту прав дітей, вказує на централізовану діяльність цих органів, яка перебуває під пильною увагою і кон- тролем держави, та здійснюється у рамках єдиної національної політики у сфері забезпечен- ня прав дітей з регулятивними і контрольними повноваженнями центрального органу. The article deals with the public and legal status of juvenile services performing their functions in the field of protection of children’s rights in Ukraine. The legal basis for their activities has been analyzed. The main functions and powers of juvenile services have been described. Two models of the Ukrainian juvenile system have been elucidated: in the system of state executive bodies and in the municipal system. The characteristic feature of the public and legal nature of the powers of the juvenile units is that they represent not their own interests. It has been discovered that the Ukrainian juvenile services which are not registered as a legal entity perform their functions through other executive bodies, usually through executive committees. There is a vertical from the local juvenile service to the central executive body implementing state policy in the field of adoption and protection of children’s rights and it poits at centralization of these functions. Activities in the field of the protection of children’s rights are closely monitored and controlled by the state and are carried out within a single national policy with regulatory and supervisory powers of the central body.
- ДокументПОЛІЦЕЙСЬКИЙ ЗАХИСТ НЕПОВНОЛІТНІХ ВІД ДОМАШНЬОГО НАСИЛЬСТВА: ПРОБЛЕМИ ПРАВОЗАСТОСУВАННЯ(Одеса: ОДУВС, 2020-11-06) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaДосліджено повноваження поліцейських щодо захисту неповнолітніх від домашнього насильства. The authority of police officers to protect minors from domestic violence has been studied.
- ДокументПоліцейський захист неповнолітніх від домашнього насильства: проблеми правозастосування(Одеса: ОДУВС, 2020-11-06) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaНасильство, в тому числі домашнє, є суспільним явищем в житті багатьох народів ще з давніх часів. В Україні, лише у 2019 році Національна поліція України зареєструвала майже 130 тисяч звернень із повідомленнями про вчинені злочини та інші події, пов’язані з домашнім насильством, 1055 із них надійшли від дітей. Національне законодавство України також забороняє насильство над дітьми. Відповідно до статей 27 та 28 Конституції України, ніхто не може бути свавільно позбавлений життя; обов'язок держави – захищати життя людини; кожен має право захищати своє життя і здоров'я, життя і здоров'я інших людей від протиправних посягань; ніхто не може бути підданий катуванню, жорстокому, нелюдському або такому, що принижує його гідність, поводженню чи покаранню. Violence, including domestic violence, is a social phenomenon in the life of many nations since ancient times. In Ukraine, in 2019 alone, the National Police of Ukraine registered almost 130,000 reports of crimes and other incidents related to domestic violence, 1,055 of which came from children. The national legislation of Ukraine also prohibits violence against children. According to Articles 27 and 28 of the Constitution of Ukraine, no one can be arbitrarily deprived of life; the duty of the state is to protect human life; everyone has the right to protect his life and health, the life and health of other people from illegal encroachments; no one shall be subjected to torture, cruel, inhuman or degrading treatment or punishment.
- ДокументПоняття "охорона прав дітей" як категорія ювенальних правовідносин(2019) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaУ статті проведено дослідження сутності поняття «охорона права» як категорії ювенальних правовідносин. Наведено приклади застосування поняття «охорона права» в конструкціях норм спеціального правового регулювання. Зроблено висновок, що охорону прав дітей слід розуміти як сукупність охоронюваних і регулятивних норм права, які регламентують запобігання потенційних порушень права та усунення наявних прав, свобод та інтересів дітей, як суб’єктів ювенальних правовідносин, а також діяльність органів та посадових осіб державної влади та місцевого самоврядування, направлена на реалізацію норм права, здійснення комплексу заходів, направлених на створення умов для реалізації суб’єктивних прав дітей та відновлення цих прав у випадку порушення. The article deals with the essence of the concept of “protection of law” as a category of juvenile legal relations. There are examples of application of the concept in the special legal norms. The concept of “protection” can be interpreted with various meanings: as an activity, as a function, as a security institution and a system of security measures taken for the object under protection. Scientific approaches to the concept of “law protection” has been analyzed, one of them defines it as a set of legal means (guarantees) for the implementation of legal norms and compliance with the rule of law. The protection of children’s rights should be understood as a set of protected and regulatory norms of law governing the prevention of potential violations of the right, freedoms and interests of children, as subjects of juvenile legal relations, as well as the activities of the state and municipal authorities aimed at juvenile compliance, implementation of the measures aimed at creating conditions for the realization of subjective rights of children and restoration of these rights in case of violation. The protection of children’s rights should be understood as a set of predominantly protective norms of law aimed at restoration of children’s rights, the exercise of their subjective rights in the case of their violation, implementation of a set of measures aimed at elimination of obstructions for the exercise of children’s rights, as well as activities of the authorities for the implementation of these norms of law.
- ДокументПРОБЛЕМИ ПЕРІОДИЗАЦІЇ В ДОСЛІДЖЕННЯХ ІСТОРІЇ РОЗВИТКУ ІНСТИТУТІВ ЮВЕНАЛЬНОЇ ПРАВООХОРОНИ УКРАЇНИ(Одеса: ОДУВС, 2021-10-22) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaНаукова періодизація – це узагальнена характеристика об'єкта дослідження шляхом поділу процесу розвитку на якісно відмінні періоди, усвідомлення його структурної еволюції в кожний конкретний період розвитку. Питання періодизації історичного розвитку органів ювенальної правоохорони є дискусійним у вітчизняній і зарубіжній історико-правовій науці. На сьогодні загальновизнаної обґрунтованої концепції періодизації, що охопила б усю історію ювенальних інститутів, не існує. Кожна концепція періодизації в дослідженнях історії розвитку інститутів ювенальної правоохорони має наукову свою цінність та сприяє поглибленню знань щодо об’єктів досліджень. Scientific periodization is a generalized characteristic of the research object by dividing the development process into qualitatively different periods, realizing it structural evolution in each specific period of development. The issue of periodization historical development of juvenile law enforcement bodies is debatable in the country and foreign historical and legal science. Today it is generally recognized as well-founded the concept of periodization, which would cover the entire history of juvenile institutions, does not exist. Each concept of periodization in studies of the history of the development of institutions of juvenile law enforcement has its scientific value and contributes to the deepening of knowledge regarding objects of research.
- ДокументРЕАЛІЗАЦІЯ ПРИНЦИПІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ З ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПУБЛІЧНОЇ БЕЗПЕКИ ТА ПОРЯДКУ, У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ МВС УКРАЇНИ(2022-10-19) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaҐрунтовна обізнаність науково-педагогічних працівників зазначених закладів вищої освіти, із станом правопорядку в державі, його змістом і структурою, заходами і засобами його забезпечення створює максимально ефективні умови надання та закріплення знань здобувачам вищої освіти. Адже, такий досвід сприяє формуванню знань про сучасні методи та засоби вирішення завдань, пов’язаних із забезпеченням охорони прав і свобод людини та громадянина, безпеки особи, здійснення правозастосовної, правоохоронної та інших функцій держави. Досвід професорсько-викладацького складу та отримані знання пришвидшують адаптацію випускників до сучасних життєвих ситуацій та особливостей службової діяльності обраної професії (вміння захищати та охороняти права особи, реалізовувати уповноважуючи, забороняючі й зобов’язуючі норми права, ефективно їх застосовувати в службовій діяльності тощо).
- ДокументТЕРМІНОВИЙ ЗАБОРОННИЙ ПРИПИС СТОСОВНО КРИВДНИКА ЯК СПЕЦІАЛЬНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ ПРИМУСОВИЙ ЗАХІД ПРОТИДІЇ НАСИЛЬНИЦЬКИМ ПРОЯВАМ У СІМ’Ї(Одеса: ОДУВС, 2020-02-28) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaУ дослідженні авторка доходить висновку, що, терміновий заборонний припис – це акт застосування вповноваженимссуб’єктом Національної поліції до фізичної особи, яка вчинила прояви домашнього насильства, передбачених адміністративно-правовими нормами заходів морального та організаційного характеру, направлених на примушування цієї особи до визначеної цим суб’єктом поведінки, з метою попередження і припинення насильницьких правопорушень. In the study, the author comes to the conclusion that an urgent restraining order is an act of application by an authorized subject of the National Police to an individual who has committed acts of domestic violence, provided for by administrative and legal norms of measures of moral and organizational of a nature aimed at forcing this person to the behavior determined by this subject, with the aim of preventing and stopping violent offenses.
- ДокументЩодо питання про участь громадян в охороні громадського порядку(2021-09-10) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, AlevtynaАктуальним сьогодні є розширення участі громадян і їх об’єднань в охороні громадського порядку, протидії злочинності. З одного боку громадські утворення допомагають поліції у боротьбі із злочинністю, з іншого – сприяють більшій прозорості діяльності правоохоронних органів, здійснюючи громадський контроль. Громадяни України відповідно до Конституції України мають право створювати громадські об’єднання для участі в охороні громадського порядку і державного кордону. Increasing the participation of citizens and their associations in maintaining public order and combating crime is relevant today. On the one hand, public organizations help the police in the fight against crime, on the other hand, they contribute to greater transparency of the activities of law enforcement agencies by exercising public control. According to the Constitution of Ukraine, citizens of Ukraine have the right to create public associations to participate in the protection of public order and the state border.
- ДокументЄВРОПЕЙСЬКІ МОДЕЛІ АДМІНІСТРУВАННЯ ДОШКІЛЬНОЇ ТА ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-27) Стариченко, Алевтина Олександрівна; Starychenko, Alevtyna; Шильник, І.І.За наслідками аналізу моделей адміністрування освіти в окремих європейських державах авторами вдалося виділити три види механізмів фінансування. 1. Держави, де освіта повністю покривається за кошт органів публічної адміністрації. 2. Держави, у яких фінансування освіти здійснюється приватним сектором суспільства: батьки, роботодавці, страхові компанії тощо. 3. Держави, у яких витрати на освіту відбувається за принципом співфінансування: органів публічної адміністрації та приватного сектора (батьки). При цьому майже усі держави передбачили механізм соціальних гарантій направлений на сприяння дітям із малозабезпечених сімей отримувати освіту через соціальні субсидії та податкові пільги. Based on the results of the analysis of education administration models in individual European states, the authors were able to identify three types of funding mechanisms. 1. States where education is fully covered at the expense of public administration bodies. 2. States in which education is financed by the private sector of society: parents, employers, insurance companies, etc. 3. States in which education costs are co-financed by: public administration bodies and the private sector (parents). At the same time, almost all states have provided a mechanism of social guarantees aimed at helping children from low-income families receive education through social subsidies and tax benefits.