Перегляд за Автор "Kyrychenko, Oleksandr"
Зараз показуємо 1 - 4 з 4
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументКоренное реформирование института президента государства, органов прокуратуры как его правой руки и всей системы антиделиктных органов: часть 1(ВУЗ «Университет современных знаний», 2021) Кириченко, Олександр Анатолійович; Kyrychenko, Oleksandr; Косаревська, Ольга Віталіївна; Kosarevska, OlhaПідтримано інноваційне розуміння функцій та системи антиделіктних органів. Запропоновано докорінне реформування інституту президента держави та прокуратури як його правої руки у своє-рідну наглядову гіпергілку державної влади. Обґрунтована необхідність розвитку судової влади в єди-ний антиделіктний орган в особі Верховного суду, а також появу публічнотури, принципово оновлених адвокатури, слідчотури, експертнотури, ордистотури і виконавчотури, що мають діяти в якості єдиного антиделіктного органу за принципом єдиноначальності за всім спектром відповідної антиде-ліктної діяльності. An innovative understanding of the functions and systems of antidelictal authorities is supported. A radical reform of the institution of the president of the state and the prosecutor's office as his right hand in a kind of supervisory branch of state power is proposed. The necessity of developing the judiciary into a single antidelictal authorities in the person of the Supreme Court is substantiated, as well as the emergence of publicture, fundamentally renewed advocacyture, investigateture, expertiseture, ordistoture and executiveture, which should act as a single antidelictal authorities on the principle of unity in the whole spectrum of antidelictal activities. The existence of thirteen functions of antidelictal authorities in the context of overcoming criminal offenses and the need to perform similar functions in the process of overcoming all other types of offenses are supported. Innovative names of more than 25 antidelictal authorities, relevant activities and antidelictal specialists have been proposed. It is emphasized, that the institution of the president of the state and the prosecutor should acquire the status of a supervisory branch of state power over the strict, uniform and strict observance of laws and other legal acts by representatives of all other branches of government (law-making, law enforcement, antidelictal) and all other sub-branches. subjects of power and all other sociosubjects, and as a consequence, and the most effective, rational and high-quality performance by subjects of power of the basic constitutional obligation of the state to know, recognize, ensure and strictly comply with the legal status of all compatriots, operational prevention violation of their legal status and its maximum possible restoration. It is noted, that publictours and advocacy should act on the principle of unity with the receipt of wages and other preferences only from the state and protect the victim and prosecuted in all types of proceedings, as well as related legal assistance.
- ДокументРозвиток інноваційних конституційних основ докорінного реформування інституту президента країни, прокуратури, публічнотури та інших антиделіктних органів в контексті забезпечення та відновлення правового статусу соціосуб’єктів(ВУЗ «Университет современных знаний», 2022) Кириченко, Олександр Анатолійович; Kyrychenko, Oleksandr; Березовенко, Любов Сергіївна; Berezovenko, Liubov; Бондаренко, Інна Вадимівна; Bondarenko, InnaОбґрунтовано конституційний статус української держави як власне президентської республіки, в якій в умовах забезпечення сталого розвитку держави виникає гостра необхідність у докорінному реформуванні існуючої сутності та функцій інституту президента держави та органів прокуратури у своєрідну наглядову гіпергілку державної влади за точним, одноманітним та неухильним дотриман-ням законів та інших правових актів, а також забезпеченням дотримання правового статусу громадян та інших соціосуб’єктів. Викладено механізм докорінного реформування публічнотури, адвокатури, суду, слідчотури, ордистатури, експертнотури та виконавчотури як самостійних антиделіктних органів за всім спектром відповідно судової, слідчої, ордистичної. експертної та виконавчої діяльності. The constitutional status of the Ukrainian state as a presidential republic is substantiated, in which in the conditions of ensuring the sustainable development of the state there is an urgent need to radically reform the existing essence and functions of the institution of the President and prosecutors into a kind of supervisory branch of government for accurate, uniform and strict compliance with laws and other legal acts and with legal status citizens and other sociosubjects. Emphasis is placed on the fact, that since Ukraine's independence, the prosecutor's office initially had a similar nature and functions in the form of so-called general supervision, and then was deprived of it openly unconstitutional, which turned into a purely declarative provision of the Constitution of Ukraine about providing the state to approve and ensure the rights and freedoms of people and citizen and the status of the president of the state as a real guarantor of compliance with the Basic Law and the specified legal status of citizens. It is proposed to transfer from the prosecutor's office the function of procedural guidance to the heads of investigative units – investigatetour, as a newly created investigative body; and the function of prosecution to the new antidelict body - publictour; which together with an advocacy, should operate on the the principle of of single-headedness and to ensure the protection of the legal status in all types of proceedings, respectively, the victim and the offender and the provision of other related legal assistance; receive wages and all other benefits only from the state. The essence of reforming the traditional judiciary into a single antidelict body in the form of the Supreme Court of Ukraine, as well as any other state in the world, with an exhaustive set of judicial chambers (constitutional, anticriminal, administrative, labor, de-facto property-contract or civil and de-jura property-contractual or economic, arbitration, economic), which should be duplicated at the level of regional courts and implemented through the relevant specialization of judges of locative courts. The mechanism of radical reform of the ordistatour, expertisetour and executivetour committees as independent antidelict bodies, which should act on the basis of the principle of single-headedness in across the spectrum, respectively, ordistial (operational-search), expertial and executive activities, in the latter case with two basic subdivisions - correctional labor and other executive proceedings, which should regulate the procedure of execution of punishments, respectively, related to imprisonment and restriction of liberty and not related to such consequences in all types of judicial proceedings.
- ДокументРОЗВИТОК ІННОВАЦІЙНОЇ КОНЦЕПЦІЇ ДОСТУПНОЇ ТА БЕЗКОШТОВНОЇ ОДИНАДЦЯТИРІВНЕВОЇ БАЗОВОЇ ТА СУПУТНЬОЇ ЮРИДИЧНОЇ ТА ІНШОЇ ОСВІТИ(Одеса: ОДУВС, 2022) Кириченко, Олександр Анатолійович; Kyrychenko, Oleksandr; Березовенко, Любов Сергіївна; Berezovenko, Liubov; Бондаренко, І.В.; Bondarenko, I.V.Розкрито сутність кожного з одинадцяти освіт- ньо-кваліфікаційних рівнів, а також звичайного, полегшеного, особливого і пенітенціарного порядку отримання основних рівнів базової та супутньої юри- дичної та іншої освіти. Звернено увагу, що метою шкільного рівня має бути отримання таких компетентностей, як : а) некваліфікована робітнича компетентність, що складається з базисної і детальної доктринальної, прикладної та аналітичної компетенції і має забез- печити найбільш ефективне, раціональне та якісне виконання будь-якої некваліфікованої робітни- чої діяльності з виробництва матеріальних благ і надання послуг; б) загальнолюдська освітня ком- петентність, завдяки якій особа повинна володіти такою сукупністю базисних і детальних доктриналь- них, прикладних та аналітичних компетенцій, що на мінімальному рівні визначають освіченість населення як певної держави, так і світу у цілому; в) потенційна освітня компетентність, що має аналогічний пере- лік компетенцій і покликана дати змогу кожному, хто має відповідні здібності і бажання, продовжити освіту за наступними рівнями. Підкреслено, що у процедурі отримання універси- тетського рівня освіти за будь-яким напрямом сус- пільної діяльності має бути етап базової (бакалавр- ської) освіти, що має бути спрямований на отримання протягом трьох років стаціонарного університет- ського навчання базових компетенцій за відповід- ним напрямом суспільної діяльності і повинен нада- вати можливість не працювати за цим напрямом, а тільки здійснити один із таких кроків: а) вибрати після закінчення даного рівня спеціальність і спеціалі- зацію або, за необхідності, субспеціалізацію за цим же напрямом суспільної діяльності і вступити за нею на університетський етап спеціалізованої (спеціаліст- ської) освіти; б) переконатися в тому, що необхідно змінити вибраний напрям суспільної діяльності на інший, за яким вже заново вступити на етап базо- вої (бакалаврської) освіти, у процесі чого не повинно бути обмежень в кількості спроб застосувати такий вибір і в безкоштовності такого навчання; в) розпо- чати або продовжити працювати до досягнення пен- сійного віку за дипломом раніше закінченого основного рівня в будь-якому разі, шкільного рівня, а за наявно- сті відповідної освіти та бажання – і кваліфікованого робітничого або спеціалізованого шкільного рівня. The essence of each of the eleven educational and qualification levels, as well as the usual, facilitated, special and penitentiary procedures for obtaining the basic levels of basic and supporting juridical and other education is revealed. It is noted, that the purpose of the school level should be to obtain such competencies as : a) unskilled work competence, consisting of basic and detailed doctrinal, applied and analytical competence and should ensure the most effective, efficient and quality performance of any unskilled work activities. production of material goods and provision of services; b) universal educational competence, due to which a person must possess such a set of basic and detailed doctrinal, applied and analytical competencies, that at a minimum determine the education of the population of a country, and, ultimately, the world as a whole; c) potential educational competence, which has a similar list of competencies and is designed to allow anyone, who has the appropriate abilities and desires to continue their education in the following levels. It is emphasized, that the procedure of obtaining a university level of education in any field of social activity should be a stage of basic (bachelor's) education, which should be aimed at obtaining within 3 years of inpatient university training basic competencies in the relevant field of public activity, not to work in this direction, but only to carry out one of the following steps : a) choose a specialty and specialization or, if necessary, subspecialization in the same field of public activity and enter it at the university The essence of each of the eleven educational and qualification levels, as well as the usual, facilitated, special and penitentiary procedures for obtaining the basic levels of basic and supporting juridical and other education is revealed. It is noted, that the purpose of the school level should be to obtain such competencies as : a) unskilled work competence, consisting of basic and detailed doctrinal, applied and analytical competence and should ensure the most effective, efficient and quality performance of any unskilled work activities. production of material goods and provision of services; b) universal educational competence, due to which a person must possess such a set of basic and detailed doctrinal, applied and analytical competencies, that at a minimum determine the education of the population of a country, and, ultimately, the world as a whole; c) potential educational competence, which has a similar list of competencies and is designed to allow anyone, who has the appropriate abilities and desires to continue their education in the following levels. It is emphasized, that the procedure of obtaining a university level of education in any field of social activity should be a stage of basic (bachelor's) education, which should be aimed at obtaining within 3 years of inpatient university training basic competencies in the relevant field of public activity, not to work in this direction, but only to carry out one of the following steps : a) choose a specialty and specialization or, if necessary, subspecialization in the same field of public activity and enter it at the university stage of specialized (specialist) education; b) to make sure, that it is necessary to change the chosen direction of social activity to another, after which to re-enter the stage of basic (bachelor's) education, in the process of which there should be no restrictions on the number of attempts to apply such choices and free such training; c) start or continue to work until reaching retirement age with a diploma of previously completed basic level in any case, school level, and if appropriate education and desire – and a qualified working or specialized school level.
- ДокументЮридичні ляпсуси у вигляді ретроспективного застосування обтяжуючого закону за триваючими кримінальними правопорушеннями(the Journal of Eastern European Law / Журнал східноєвропейського права, 2023) Кириченко, Олександр Анатолійович; Kyrychenko, Oleksandr; Косаревська, Ольга Віталіївна; Kosarevska, Olha; Шаповалова, Інна Олександрівна; Shapovalova, InnaУ статті доведено, що колегія суддів кримінальної касаційної інстанції в порушення вимог ч. 1 і ч. 3 ст. 3 КК України джерелом кримінального законодавства визнала не вказані норми кодексу про «час (період) вчинення кримінального правопорушення, а власний «винахід» у вигляді своєрідної «канабіс-теорії про день вчинення триваючого кримінального правопорушення у розумінні всього періоду його вчинення», вважаючи, однак, таким лише день закінчення зберігання наркотиків. В силу цього в порушення чисельних вимог національного та міжнародного законодавства було ретроспективно поширено дію обтяжуючого закону на увесь період зберігання підсудним у своїй домівці канабісу. На основі даного рішення голова одного із районних судів за аналогічних обставин зі зміною законодавства виніс тотожне рішення по справі про самовільне залишення військової частини чи місця служби, вчиненого в умовах воєнного стану. The article proves, that the panel of judges of the Second Judicial Chamber of the Criminal Court of Cassation of the Supreme Court in the decision of November 11, 2021 in case No. 220/1260/20 in violation of the requirements of Part 1 and Part 3 of Art. 3 of the Criminal Code of Ukraine recognized as a source of crim-inal legislation not specified norms of the code about «the time (period) of committing a criminal offense, but its own “invention” in the form of a kind of “cannabis theory about the day of commission of an ongoing crim-inal offense in the sense of the entire period of its commission”, considering, however, such only the day of the end of drug storage. Due to this, in violation of Part 2 of Art. 3, Part 1, 2, 3 of Art. 8, Part 3 of Art. 22, Part 1 of Art. 58, Part 3 of Art. 62 and others. of the Constitution of Ukraine, Part 2 of Art. 5 of the Criminal Code of Ukraine, Part 4 of Art. 17 of the Criminal Procedure Code of Ukraine, the position of the widely recognized British lawyer A.V. Dicey, paragraphs 44-51 and paragraph 52 of the report of the Venice Commission “Rule of Law”, Part 1 of Art. 7 of the Convention on the Protection of Human Rights and Fundamental Freedoms; established judicial practice: numerous decisions of the European Court of Human Rights, the Constitutional Court of Ukraine, the Criminal Court of Cassation and other courts of Cassation, the judges of this collegium, legally incompetent, retrospectively extended the effect of the aggravating law to the entire period of possession by the defendant in his home of a particularly dangerous drug - cannabis, in the absence in the case of evi-dence, and that with the entry into force of the new aggravating law, the defendant's intention to continue the already renewed criminal status changed accordingly. In the presence of this kind of evidence, it would be pos-sible to talk about the emergence of grounds for substantiating such a new category of the general part of the Anticriminal Branch of Law, as an ongoing continuing criminal offense consisting of two or more identical episodes based on anticriminal laws of different degrees of severity, united by one purpose in the form of direct or indirect intention. At the same time, actually on the basis of the indicated legally incompetent decision of the Cassation Court, the chairman of the Dobrovelichkiv district court of the Kirovohrad region with the surname I.P. Master indicative of the judicial situation under analysis under similar circumstances, with a change in the legislation, decide the same decision in the case of committing an ongoing criminal offense of voluntarily leaving a military unit or place of service, committed under martial law.