Перегляд за Автор "Homon, Daria"
Зараз показуємо 1 - 7 з 7
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументАдміністративно-правове та організаційне забезпечення охорони здоров'я в Україні(Одеса: ОДУВС, 2018) Гомон, Дар'я Олегівна; Homon, DariaРобота присвячена комплексному дослідженню адміністративно-правового та організаційного забезпечення охорони здоров'я в Україні. Проаналізовано поняття і сутність адміністративно-правового забезпечення охорони здоров'я та організаційні основи діяльності суб’єктів забезпечення охорони здоров'я. Досліджено світові моделі організації системи охорони здоров'я та запропоновані шляхи вдосконалення правових та організаційних засад діяльності органів охорони здоров'я в Україні. В дисертаційному досліджені зазначено, що в усі часи здоров’я людини розглядалось як одна з найвищих цінностей суспільства. Здоров'я є не лише найбільшою соціальною та індивідуальною цінністю, яка значною мірою впливає на процеси та результати економічного, соціального та культурного розвитку, як індивідума, так і всього народу, а й критерієм благополуччя всієї держави. Охорона здоров'я як важлива самостійна функція державної влади і місцевого самоврядування має спеціальне законодавство і систему органів публічного адміністрування, які забезпечують реалізацію права на охорону здоров'я. Проведено історико-правовий аналіз розвитку адміністративно-правового та організаційного забезпечення охорони здоров'я і встановлено, що законодавство є важливим та ефективним засобом державного управлыння. Правове регулювання взаємовідносин людини і суспільства у державі в усі часи не оминало сфери охорони здоров'я, зокрема й надання медичної допомоги. Регламентація охорони здоров’я в Україні має глибоке історичне коріння і бере початок ще з часів Київської Русі. Сформульовано наукове визначення адміністративно-правового забезпечення охорони здоров'я - здійснюваний вплив органів державної влади та місцевого самоврядування, їх посадових та службових осіб в межах визначеної законом компетенції за допомогою спеціального (нормотворчого) механізму, на відносини в сфері охорони здоров’я з метою забезпечення захисту і охорони прав, свобод та інтересів населення, необхідних для реалізації права на найвищий досяжний рівень здоров’я і продовження працездатності кожної людини. Дослідження правової основи забезпечення охорони здоров'я дало можливість з’ясувати, що правовідносини у сфері охорони здоров’я регламентуються і регулюються широким колом нормативно-правових актів, а саме: Конституцією України, Основами законодавства України про охорону здоров’я та іншими законами в сфері охорони здоров'я, нормативно-правовими актами Президента України, Кабінету Міністрів України, Міністерства охорони здоров’я України та інших міністерств, що мають у своєму підпорядкуванні заклади охорони здоров'я, а також державними комплексними і цільовими програмами з актуальних питань охорони здоров’я, затверджені указами Президента України або постановами Кабінету Міністрів України. Юридична відповідальність в сфері охорони здоров'я це особливий порядок застосування суб’єктами адміністративної юрисдикції до особи, яка вчинила правопорушення, об’єктом якого є здоров'я людини, тобто стан повного фізичного, психічного і соціального благополуччя, засобів державного примусу, що виражаються у накладенні адміністративних стягнень, форм цивільної відповідальності і кримінальних покарань. Публічне адміністрування в сфері охорони здоров'я розглядається як діяльність органів державної влади та органів місцевого самоврядування щодо організації і управління усіма складовими системи охорони здоров’я для задоволення потреб громадян України щодо збереження та зміцнення здоров’я. У роботі визначено систему суб’єктів публічного адміністрування в сфері охорони здоров'я, яка включає в себе: Верховну Раду України, Президента України, Кабінет Міністрів України, Національну раду з питань протидії туберкульозу та ВІЛ-інфекції/СНІДу при Кабінеті Міністрів України, Міністерство охорони здоров'я України та інші міністерства, що мають у своєму підпорядкуванні заклади охорони здоров'я, Державну службу України з лікарських засобів та контролю за наркотиками, Державну службу з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів, Національну службу здоров'я України, місцеві державні адміністрації (департаменти (управління) охорони здоров'я), органи місцевого самоврядування (відділи (управління) охорони здоров'я). Під формами публічного адміністрування органів охорони здоров’я пропонується розглядати однорідні, конкретні дії суб’єктів публічного адміністрування, пов’язані зі створенням оптимальних умов для реалізації громадянами своїх прав щодо збереження та зміцнення фізичного і психічного здоров’я та соціального благополуччя. Методами публічного адміністрування у сфері охорони здоров'я є способи впливу суб’єктів публічного адміністрування у сфері охорони здоров'я на підпорядковані їм об’єкти з метою реалізації своїх управлінських повноважень в сфері охорони здоров'я. З’ясовано, що світова практика виробила три основні моделі системи фінансування охорони здоров'я: 1. Бюджетна (державна) модель фінансування (модель Беверіджа), передбачає фінансування сфери охорони здоров‘я до 90% усіх витрат за рахунок бюджету, а решта 10% включають кошти, які акумулюються за рахунок добровільного медичного страхування, кошти, отримані за платні медичні послуги, кошти благодійних організацій, спонсорська допомога. 2. Платна (приватна) модель фінансування, суть якої полягає у тому, що фінансування галузі охорони здоров‘я здійснюється загалом за рахунок приватних платежів та коштів фондів добровільного медичного страхування. 3. Страхова (змішана) модель фінансування (модель Бісмарка), передбачає фінансування сфери охорони здоров‘я не менше 60% усіх витрат за рахунок фонду чи фондів обов‘язкового медичного страхування. Решта витрат (до 40%) фінансуються за рахунок коштів бюджету, добровільного медичного страхування, коштів, отриманих за надання платних медичних послуг, міжнародних програм охорони здоров‘я. Досліджено досвід організаційно-правового забезпечення охорони здоров'я в таких країнах, як Японія, США, Німеччина, Франція, Грузія, Вірменія, який може бути використаний в Україні при реформуванні охорони здоров'я. Говорячи про реформування та удосконалення правового забезпечення, неможливо залишити без уваги правову базу охорони здоров’я, яка потребує систематизації всього законодавства України у сфері охорони здоров’я, тобто створення базового документу – наприклад, Кодексу законів України про охорону здоров'я (Медичного кодексу України). Доцільно було б також прийняти Закони «Про фінансування охорони здоров’я», «Про загальнообов’язкове державне соціальне медичне страхування», «Про медичну діяльність», «Про забезпечення прав пацієнтів», «Про лікарське самоврядування», оскільки вони визначатимуть тип вітчизняної системи охорони здоров’я і основи її діяльності. The work is dedicated to integrate study of administrative, legal and organizational health care maintaining in Ukraine. Concept and subject of administrative and legal health care maintaining and organizational basis for the work of health care subjects were analyzed. Worldwide models of organization of health care system and offered ways of improvement legal and organizational cornerstones of health care authorities in Ukraine were examined. It is stated in dissertational research that at all times human health was considered like one of the highest values of the society. Health is not only the biggest social and individual value, which substantially affects on the process of economical, social and cultural development both on individual and national level, and also is a criteria of prosperity of the whole country. Health care as an important independent function of governmental authority and local government has its special legislation and congressional establishment of public company, which provide realization of the health care right. Historical and legal analysis of development administrative and legal provision within health care was undertaken and it was established that legislation is important and effective way of public management. Juridical regulation of interaction between the individual and society at all times has not been without labour protection particularly medical assistance. Health care regulation in Ukraine has deep historical roots and rises since Kiev Rus. Scientific approaches about concept of administrative and legal enforcement of health care maintaining as an implementing impact of public authorities, within otherwise specified jurisdiction by law, by the use of special (normative) mechanism, regarding health care maintaining in order to protection and security of rights, liberties and interests of society necessary for realization right to the highest attainable level of health. Achievement of legal framework health care maintaining gave an opportunity to find out that legal relationship in the health care maintenance are governed and regulated by quite significant legislative framework, more specifically: Constitution of Ukraine, The Fundamentals of Health Legislation of Ukraine, Presidential Decree, ordinance by the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of Ministry of Health of Ukraine as well as national and governmental, complex and focused programs on current health care problems, ratified by Presidential Decree or Orders of the Cabinet of Ministers. On the characteristics types of offenses in the health care maintenance according to the article 80 UL «About fundamentals of the legislation of Ukraine about health care» identified next kinds of legal responsibility: criminal, civil and administrative, which are defined by norms Crimes Act and Civil Code of Ukraine and Code of Administrative Offences of Ukraine respectively. Identification «organizational provision of health care» was formed - activities of actors public administration within health care maintenance, which is formed on creating environment for effective enforcement assignments and responsibilities about organization and management all the components of health care maintenance for satisfaction needs of citizens of Ukraine about preserving and strengthening of health. Public administration in the health care maintenance is considered as a activity of public authorities and local authorities about organizing and managing every component of health care system for satisfaction needs of Ukrainian citizens about health preservation and strengthening. Subjects of public administration in a health care maintenance were highlighted in the work, including: President of Ukraine, The Verkhovna Rada of Ukraine, Cabinet of Ministers of Ukraine, Ministry of Health of Ukraine, State Service of Ukraine on medication and drug control, State Service on importance of food safety and consumer protection, National academy of medical sciences of Ukraine, local State administrations (departments (administration) of labour protection), local authorities (departments (administration) of labour protection) and civic organizations. In the capacity of public health care authorities, it is suggested to consider combination of homogeneous actions of official public authorities, associated with creating optimal conditions for citizens to realize their rights about saving and strengthening physical and phycological health and social prosperity. At the same time methods of public administration in the health care maintenance should be understood ways of influencing of public administration subjects on subordinate objects in order to realizing their managerial discretion in health care. It is established that international practice has formulated 3 basic financial system health care models: 1. Budgetary (governmental) financial model (Beveridge model) including funding health care to 90% of all costs by the budget and the rest 10% are including means, which are accumulated through voluntary health insurance, means raised from paid medical services, means of charities, sponsors help. 2. Paid (private) financial model lies in the fact that health care financing comes from private premiums and means of account funds of voluntary health insurance. 3. Insured (mixed) financial model provides for financing health care for not less than 60% of all spendings at the cost of fund or funds of compulsory health insurance. The rest of spendings (up to 40%) are being financed ate the cost of budget, voluntary health insurance, means, gotten from the giving private medical services, international health care programs. Experience organizational and legal health care management in such countries like Japan, USA, Germany, France, Georgia, Armenia was studied and can be used in Ukraine for the reform of the health care. Talking about the reform and improvement of administrative and law and organizational provision it is impossible to ignore legal basis of health care which needs systematization of all Ukrainian legislation in the health care field, which means creating basic document - for example, Ukrainian Health Care Code (Medical Code of Ukraine). It would be aptly to introduce an obligatory health insurance, which will allow to become less depended on the budged financial system and medical self-governance in Ukraine. It is also suggested to introduce independent civil control in health care sphere by addition Law of Ukraine «Fundament of Legislation of Ukraine about health care» addition Code of Ukraine about administrative offences with a new article, which provides responsibility for refusal to give employees possibility to health assessment.
- ДокументАдміністративно-правове та організаційне забезпечення охорони здоров'я в Україні: теорія і практика(Одеса: ОДУВС, 2019) Гомон, Дар'я Олегівна; Homon, DariaУ монографії викладені сучасні проблеми адміністративно-правового та організаційного забезпечення охорони здоров'я в Україні, враховуючи факти ухвалення Верховною Радою України наприкінці 2017 року низки законів, спрямованих на суттєві зміни у сфері охорони здоров'я. Монографія розрахована на науковців, викладачів, студентів та слухачів вищих навчальних закладів, та всіх тих, для кого питання адміністративно-правового та організаційного забезпечення охорони здоров'я становлять певний інтерес. The monograph outlines the current problems of administrative, legal and organizational support of health care in Ukraine, given the adoption by the Verkhovna Rada of Ukraine in late 2017 of a number of laws aimed at significant changes in health care. The monograph is intended for scientists, teachers, students and students of higher educational institutions, and all those for whom the issues of administrative, legal and organizational support of health care are of some interest.
- ДокументКОНТРОЛЬ ЯК СПОСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ НАДАННЯ МЕДИЧНОЇ ДОПОМОГИ(Одеса: ОДУВС, 2018-03-30) Денисова, Аліна Володимирівна; Denysova, Alina; Гомон, Дар'я Олегівна; Homon, DariaАвторами зазначається, зазначити, що у сучасному світі якість медичної допомоги вважається основною цільовою функцією системи охорони здоров’я і водночас визначальним критерієм її діяльності. І досягти високого рівня якості медичної допомоги можливо лише застосовуючи контрольні функції щодо якості управління в сфері охорони здоров'я, організації процесу надання медичної допомоги та його ресурсного забезпечення (матеріально-технічного, методичного, кадрового, фінансового тощо), реалізації застосування технологій, сучасних медичних стандартів та клінічних протоколів. The authors note that in the modern world, the quality of medical care is considered the main target function of the health care system and at the same time the determining criterion of its activity. And it is possible to achieve a high level of quality of medical care only by applying control functions regarding the quality of management in the field of health care, organization of the process of providing medical care and its resource support (material and technical, methodical, personnel, financial, etc.), implementation of the use of technologies, modern medical standards and clinical protocols.
- ДокументПОДОЛАННЯ НЕОФІЦІЙНИХ ПЛАТЕЖІВ ЯК СКЛАДОВА РЕФОРМУВАННЯ СИСТЕМИ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я(Одеса: ОДУВС, 2016-05-27) Гомон, Дар'я Олегівна; Homon, DariaПодолання проблеми неофіційних платежів, що спотворили стосунки «пацієнт – медичний персонал», має стати складовою реформування системи охорони здоров’я, оскільки якщо лікар, надаючи допомогу, буде керуватись не тільки своїми знаннями, присягою та бажанням допомогти людині, а й бажанням збагатитися за рахунок пацієнта, відповідно, користь від такої допомоги зведеться нанівець. Саме тому,у нашій державі слід негайно формалізувати стосунки між пацієнтом та медичним персоналом, перевести їх у правове поле. Overcoming the problem of unofficial payments, which distorted the relationship "patient - medical staff", should become a component of reforming the health care system, because if the doctor, providing help, will be guided not only by his knowledge, oath and desire to help a person, but also by the desire to get rich for the patient's account, accordingly, the benefit from such assistance will be nullified. That is why, in our country, the relationship between the patient and the medical staff should be formalized immediately, and they should be transferred to the legal field.
- ДокументПРОФІЛАКТИЧНА МЕДИЦИНА ЯК ЗАСІБ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ СТРАТЕГІЧНОЇ ЦІЛІ ДЕРЖАВНОЇ ПОЛІТИКИ(Одеса: ОДУВС, 2020-03-26) Гомон, Дар'я Олегівна; Homon, DariaАвтором вважається, що встановлення пропонованого складу адміністративного правопорушення дозволить забезпечити неухильну реалізацію законодавчих гарантій для всіх працюючих громадян, незалежно від того, чи підлягають вони обов’язковому проходженню медичного огляду відповідно до чинного законодавства, та сприятиме їх стимулюванню до проходження диспансеризації, а також підвищення ефективності і результативності даних заходів, формування в українському суспільстві культури профілактичної медицини. The author believes that establishing the proposed composition of an administrative offense will ensure the consistent implementation of legislative guarantees for all working citizens, regardless of whether they are subject to a mandatory medical examination in accordance with current legislation, and will contribute to their stimulation to undergo medical examination, as well as increase efficiency and the effectiveness of these measures, the formation of a culture of preventive medicine in Ukrainian society.
- ДокументРЕФОРМУВАННЯ МІСЦЕВИХ ОРГАНІВ ДЕРЖАВНОЇ ВИКОНАВЧОЇ ВЛАДИ(Одеса: ОДУВС, 2013-04-26) Гомон, Дар'я Олегівна; Homon, DariaЯким би не був вибір моделі, потрібно пам’ятати, що реформування місцевих державних адміністрацій має забезпечити розвиток місцевої виконавчої влади відповідно до сучасних вимог. При цьому необхідно врахувати, що дотримання закріплених у Конституції України прав і свобод громадян гарантує держава, а не місцеве самоврядування. Тому за місцевими державними адміністраціями доцільно закріпити функції виконавчої влади з тих питань, які не можуть бути передані органам місцевого самоврядування. Whatever the choice of model, it should be remembered that the reform of local state administrations should ensure the development of local executive power in accordance with modern requirements. At the same time, it is necessary to take into account that the observance of the rights and freedoms of citizens enshrined in the Constitution of Ukraine is guaranteed by the state, not local self-government. Therefore, it is expedient to consolidate the functions of the executive power in those matters that are not may be transferred to local self-government bodies.
- ДокументРЕФОРМУВАННЯ ТА ВДОСКОНАЛЕННЯ ПРАВОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я НА СУЧАСНОМУ ЕТАПІ В УКРАЇНІ(Черкаси: ЧІПБ ім. Героїв Чорнобиля НУЦЗ України, 2018) Денисова, Аліна Володимирівна; Denysova, Alina; Гомон, Дар'я Олегівна; Homon, DariaЗапровадження лікарського самоврядування в Україні дозволить створити умови для прагнення з боку лікаря і закладу охорони здоров'я надавати якісну допомогу, позбавить пацієнтів від послуг псевдо медичних організацій, забезпечить контроль за медичною діяльністю та сприятиме підвищенню ефективності організації управління вітчизняною медичною галуззю в цілому. The introduction of medical self-government in Ukraine will allow create conditions for the desire of the doctor and health care institution to provide quality care, will save patients from the services of pseudo-medical organizations, ensure control over medical activities and contribute to increasing the efficiency of the organization of management of the domestic medical industry as a whole.