Перегляд за Автор "Яковенко, Сергій Іванович"
Зараз показуємо 1 - 12 з 12
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументМетодика проведення допиту дошкільника(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2011) Цільмак, Олена Миколаївна; Tsilmak, Olena; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiУ статті розкриваються основні етапи та вузлові моменти допиту дітей дошкільного віку в залежності від їхнього віку. The article reveals the main stages and key points of interrogation of preschool children depending on their age.
- ДокументПринципи організації, завдання та методи надання психологічної допомоги біженцям на базі дитячих оздоровчих закладів(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2014) Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiВимушені біженці – одна з найбільш віктимних категорій населення. Найбільшої уваги потребують діти, жінки, люди похилого віку та особи з особливими потребами. Їх розміщення в таборах та санаторно-курортних закладах ставить перед персоналом та волонтерами питання: як допомогти цим особливим категоріям людей, які завдання доцільно ставити в плані психологічної реабілітації, якими методами їх можна вирішити, вра-ховуючи брак фахівців, ресурсів, часу для проведення індивідуальної та групової психологічної роботи. Йдеться про пріоритет само- та взаємодопомоги з метою нормалізації психічного стану, коригування розладів, спричинених стресами, відновлення здатності до продуктивної діяльності, взаємодії з оточуючими, формування реалістичних планів на майбутнє, формування у дітей тих якостей та умінь, які будуть потрібні у майбутньому. Forced refugees are one of the most vulnerable categories of the population. Children, women, the elderly and people with special needs need the most attention. Their placement in camps and sanatoriums raises questions for staff and volunteers: how to help these special categories of people, what tasks should be set in terms of psychological rehabilitation, what methods can be solved, given the lack of specialists, resources, time for individual and group psychological work. It is a priority of self- and mutual assistance to normalize mental state, correct disorders caused by stress, restore the ability to be productive, interact with others, form realistic plans for the future, form in children the qualities and skills that will be needed in the future.
- ДокументПроблема оцінювання достовірності за допомогою технічних засобів(Одеса: ОДУВС, 2012) Волощук, Анатолій Миколайович; Voloshchuk, Anatolii; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiРозглядається проблема оцінювання достовірності інформації за допомогою технічних засобів. The problem of assessing the reliability of information using technical means is considered.
- ДокументПрофессионально-психологический тренинг при подготовке сотрудников полиции(Минск: Издательский центр БГУ, 2017) Мороз, Людмила Ивановна; Moroz, Liudmyla Ivanivna; Мороз, Людмила Іванівна; Яковенко, Сергей Иванович; Yakovenko, Serhii Ivanovych; Яковенко, Сергій ІвановичТрадиционные методы профессиональной подготовки не обеспечивают профессиональное направление полученных знаний и умений сотрудника полиции. Преимуществом тренинга по сравнению с традиционными методами профессиональной подготовки является наличие коллективной зоны ближайшего развития. В этой зоне, за счет совместной интеллектуальной и практической деятельности, обеспечивается репродуктивное усвоение и воспроизведение готовых стандартов профессиональных действий, а также и разработка, присвоение, осознание профессиональных действий благодаря участию в дискуссиях, ролевых играх, получению систематической обратной связи, групповой рефлексии. Traditional methods of professional tuition do not provide a professional referral of the acquired knowledge and skills of a police officer. The advantage of the training in comparison with the traditional methods of professional training is the existence of a collective zone of proximal development. In this zone, through joint intellectual and practical activities, reproductive assimilation and reproduction of prepared standards of professional action are ensured, as well as the development, appropriation, recognition of professional actions through participation in discussions, role plays, systematic feedback, group reflection. Традиційні методи професійної підготовки не забезпечують професійне спрямування отриманих знань і умінь співробітника поліції. Перевагою тренінгу в порівнянні з традиційними методами професійної підготовки є наявність колективної зони найближчого розвитку. У цій зоні, за рахунок спільної інтелектуальної та практичної діяльності, забезпечується репродуктивне засвоєння і відтворення готових стандартів професійних дій, а також і розробка, привласнення, усвідомлення професійних дій завдяки участі в дискусіях, рольових іграх, отримання систематичного зворотного зв'язку, групової рефлексії.
- ДокументПрофесійно - психологічна підготовка працівників підрозділів громадської безпеки(Одеса: ОДУВС, 2012) Цільмак, Олена Миколаївна; Яковенко, Сергій ІвановичПідручник призначений для опанування курсантами ВНЗ МВС України та працівниками підрозділів громадської безпеки навчального матеріалу з дисципліни "Професійно - психологічна підготовка працівників підрозділів громадської безпеки". В ньому розкриваються основні теми що пов'язані з діяльністю працівників громадської безпеки та торкаються загальної, вікової, юридичної психології, психології особистості, спілкування і психологічного впливу, конфліктології.
- ДокументПсихологічний профіль успішного оперуповноваженого карного розшуку(Одеса: ОДУВС, 2014) Яковенко, Сергій ІвановичУ статті викладені теоретичні положення та фактичні дані, які дозволили описати вісім варіантів психологічного профілю успішних оперативних працівників кримінальної міліції, варіанти профілів менш успішних. Першу, найчисленнішу групу (25 %) склали особи імпульсивно-агресивної спрямованості з кодом за опитувальника СМДО (в адаптації Л.М. Собчік) "9-4": їм властиві гіперактивність, сміливість і рішучість, швидкість (але не завжди правильність) прийняття рішень. Рівень професіоналізму таких працівників експертами оцінюється як середній і високий. Друга група працівників (20 %) має в профілі пік на шкалі 9 і низькі бали за шкалою "О". їхня професійна успішності середня і висока. Третю групу (15 %) становлять особи, в яких у психологічному профілі підвищені шкали 2, 7 і О. Їм властиві підвищена тривожність, знижена самооцінка, безініціативність. Рівень професіоналізму - середній. Четверту групу (10 %) складають особи з поєднанням підйомів на 7 і В шкалах; їм властиві тривожність, утруднення в міжособистісних контактах, непослідовність в діях і думках. Рівень професіоналізму - середній і низький. П'ята група (10 %) мають підйоми на шкалах 2 і 4. Це так званий депресивно-імпульсивний тип, їх професіоналізм середній і високий. Шосту групу (10 %), складають особи з піками на шкалах 4-8, схильні до недовіри та уникнення близьких стосунків з людьми. Професійний рівень оцінюється як високий і середній. Сьому групу (5 %) складають особи з піками на В і 9 шкалах профілю. Професійний рівень таких працівників оцінюється як середній і низький. Представники восьмої групи (5 %) характеризувалась піками профілів 2-9, 6-9, 4-7. Професійний рівень оцінюється переважно як середній. Дослідження дозволило виділити чотири типові профілі "неуспішних" працівників. Вважаємо ці дані корисними для профорієнтаційної роботи. В статье изложены, теоретические положения и фактические данные, которые позволили описать восемь вариантов психологического профиля успешных оперативных работников криминальной милиции, варианты профилей менее успешных. Первую группу (25 %) составили лица с кодом опросника СМИЛ (в адаптации Л.Н. Собчик)" 9-4": им свойственны смелость и решительность, скорость (но не всегда правильность) принятие решений. Их уровень профессионализма зкспертами оценивается как средний и высокий. Вторая группа работников (20 %) имеет в профиле пик на шкале 9 и низкие баллы по шкале О. Профессиональная успешность средняя и высокая. Третью группу (15 %) составляют лица, у которых в психологическом профиле повышены шкалы, 2, 7 и О. Им свойственны повышенная тревожность, сниженная самооценка, безынициативность. Уровень - средний. Четвертую группу (10 %) составляют лица с сочетанием подьемов на 7 и 8 шкалам; им свойственны тревожность, затруднения в межличностных контактах, непоследовательность в действиях и мыслях. Уровень профессионализма - средний и низкий. Пятая группа (10 %) имеют под-ьемы на шкалах 2 и 4. Это так называемый депрессивно-импульсивный тип, их профессионализм средний и высокий. Шестую группу (10 %) составляют лица с пиками на шкалах 4-8, склонны к недоверию и избеганию близких отношений с людьми. Профессиональный уровень оценивается как высокий и средний. Седьмую группу (5 %) составляют лица с пиками на 8 и 9 шкалам профиля. Профессиональный оценивается как средний и низкий. Представители восьмой группы (5 %) характеризавались пиками профилей 2-9, 6-9, 4-7. Профессиональный уровень оценивается преимущественно как средний. Исследование позволило выделить 4 типовые профили "неуспевающих" работников. Считаем эти данные полезными для профориентационной работы. In this article the theoretical principles and the actual data that allow to describe the eight variants of the psychological profile of successfu/ operational off icers of the criminal роІісе, profiling options less successfu/. First, the largest group (25 %) were persons impulsive-aggressive orientation code for ММРІ questionnaire (to adapt L. Sobchik) "9-4": Тhеу are characterized bу hyperactivity, courage and determination, speed (but not necessarily accuracy) making decisions. The level of professionalism of staff experts rated as medium and high. The second group of workers (20 %) has а peak іп the profile оп the scale of "9" and the lowest possible score оп а scale of О. Their professional success of medium and high. The third group (15 %) are реорІе who have а psychological profile for increased scale of 2, 7 and О. Тhеу are characterized Ьу high anxiety, low self-esteem, lack of initiative. The level of professionalism - average.The fourth group (10%) of those with а combination of lifts 7 and 8 scales; They are characterized bу anxiety, difficulty іn interpersonal contacts, the inconsistency іn the actions and thoughts. The level of professionalism -medium and low. The fifth group (10 %) have ups оn scales 2 and 4. This so-called depressive-impulsive type, their professionalism medium and high. The sixth group (10 %). Constitute individual peaks оn the scales of 4-8 tend to distrust and avoid close relationships with реорІе. The professional level is assessed as high and medium. The seventh group (5 %) of persons with peaks 8 and 9 scales profile. Тhе professional level of employees is assessed as medium and low. А group of eight (5 %) was characterized bу peaks profiles 2-9, 6-9, 4-7. The professional level is assessed tаіnІу as average. The study allowed to identify four typical profiles "not successful" workers. We believe these data are useful for career guidance.
- ДокументСоціально-правова надійність персоналу ОВС як підґрунтя ефективної професійної діяльності(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2010) Цільмак, Олена Миколаївна; Tsilmak, Olena; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiСоціально-правова надійність проаналізована в особистісному (психофізіологічна, психологічна, поведінкова), соціальному (професійна, соціально-професійна, соціально-психологічна, управлінська) й загальнодержавному (політична, економічна, громадянська) ракурсі. Socio-legal reliability is analyzed in personal (psycho-physiological, psychological, behavioral), social (professional, social and professional, social, psychological, managerial) and general state (political, economic, civil) perspective.
- ДокументСуд присяжних: законність чи справедливість?(2017) Мороз, Людмила Іванівна; Яковенко, Сергій Іванович; Moroz, Liudmyla; Yakovenko, SerhiiОбґрунтовано можливість та необхідність якісного психологічного відбору присяжних, їх підготовки до участі в процесі загалом, спеціального психологічного супроводження участі в конкретній справі. Проаналізовано дані стандартизованого інтерв’ю щодо особливостей суду присяжних. The possibility and necessity of qualitative psychological selection of jurors, their preparation for participation in the process as a whole, special psychological support of participation in a specific case are substantiated. The standardized interview data on jury trial features are analyzed.
- ДокументТрансформаційні зміни особистості в умовах ВНЗ ( порівняльний аналіз відмінностей між курсантами та студентами )(Львів: ЛьвДУВС, 2012) Яковенко, Сергій ІвановичПодано результати теоретико-експериментального дослідження проблеми розвитку особистості майбутніх психологів у вищих навчальних закладах МВС України упродовж навчання. Визначено детермінанти розвитку та відміності змін особистості курсантів і студентів – майбутніх психо-логів. Доведено необхідність доповнення заходів із психологічного супрово-дження особистісного розвитку майбутніх психологів у ВНЗ МВС України тренінгом особистісного зростання, перевірено його ефективність. Представлены результаты теоретико-экспериментального исследования проблемы развития личности будущих психологов в высших учебных заведениях МВД Украины на протяжении обучения. Определены детерминанты развития и отличие в личностях курсантов и студентов – будущих психологов. Доказана необходимость предпринятия дополнительных мер психологического сопровождения личностного развития будущих психологов в вузе МВД Украины в виде тренинга личностного роста; проверена его эффективность. The results of theoretical and experimental research of the problem of personal development of future psychologists in higher educational establish-ments of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine during educational course are considered in the article. The determinants of the development and distinctions in personality changes of cadets and students – future psychologists, are defined. The necessity and effectiveness of supplementary measures of psychological support for personal development of future psychologists in universities of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine due to personal growth training is proved.
- ДокументУрахування інтересів дітей при розлученні батьків(Державний заклад «Південноукраїнський національний університет імені К. Д. Ушинського», 2016) Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, Serhii; Ростомова, Лада Миколаївна; Rostomova, LadaВ Україні коефіцієнт розлучень досить значний, нерідко розлучаються подружні пари, які мають дітей, для яких ця подія стає травмуючою. Законодавство України передбачає охорону прав та законних інтересів дитини, отже при розлученні батьків суд зобов’язаний встановлювати, хто з батьків, які мають за законом рівні права, має кращі можливості для утримання дитини та забезпечення реалізації «кращих інтересів» ди-тини. При цьому поняття «інтереси» в праві тлумачиться, інакше, ніж в психології. Суддя не має достатніх спеціальних знань та часу для з’ясування історії сім’ї, що розлучається, тому пропозиції щодо долі дитини має надати фахівець органу опіки та піклування. У статті надано пропозиції щодо методів вивчення потреб дитини та можливостей їх задоволення кожним із батьків, порядку підготовки досудової доповіді, залучення волонтерів для моніторингу забезпечення прав дитини перед та після винесення судового рішення. In Ukraine, the rate of divorces is quite significant, married couples often get divorced, and this event becomes traumatic for their children. Ukrainian legislation provides the protection of rights and legal interests of a child, and therefore, when parents get divorced, the court must determine which parent has the best opportunities for providing for a child, considering his/her “interests”. Thus, the concept of “interests” in the law is interpreted in a different way compared to psychology. The judge is not aware of the peculiarities of the family which is getting a divorce and does not have enough time to find out its history, so proposals as for the fate of the child must be provided by the expert body of guardianship. The paper contains suggestions on methods of studying the child’s needs and the assessment of oppor-tunities of their satisfying by the parents, etc. According to the law, the rights and obligations of both parents are equal, but in 90% of controversial divorce cases, the court allows a child to live with his/her mother that seems to be justified entirely, because a small child has a very close relationship with her. If the mother is not healthy or cannot provide for the child or several children, the court may allow the children to live with the father or to divide them between the par-ents. This decision must be based on the results of a comprehensive examination of the facts. The court should engage forensic experts, specialists in developmental psychology, family psychology, social work, etc. to make the right deci-sion, considering the child’s needs and his/her psychological state.
- ДокументУявлення неповнолітніх про смерть і сенс буття як психологічні чинники зростання небезпеки самогубств(Одеса: ОДУВС, 2017) Яковенко, Сергій ІвановичСтатею автор наголошує на проблему самогубства серед підлітків у сьогоденні.
- ДокументФеномен ненависті й питання формування толерантності у стосунках між дітьми(Інститут психології імені Г.С. Костюка Національної академії педагогічних наук України., 2018) Ростомова, Лада Миколаївна; Rostomova, Lada; Яковенко, Сергій Іванович; Yakovenko, SerhiiУ статті ненависть розглянута з позицій загальної, вікової та юридичної психології, акцентована увага на ірраціональних і соціальних чинниках її формуванні, толерантності та навичок ненасильницького вирішення суперечок як альтернативи ненависті та насильству. При вихованні толерантності особливої уваги заслуговують підлітки, адже саме в цьому віці закладаються основи культурної ідентичності людини, соціальні установки та норми поведінки; групові та сімейні норми трансформуються у норми індивідуальної соціальної поведінки особистості, в тому числі у здатність до емпатії, асертивність або конфліктність, позитивне або негативне ставлення до інших у взаємодії з однолітками, представниками інших груп. Hatred is examined from the points of view of general, age and juridical psychology, a great attention is paid to the irrational and social factors of tolerance formation and skills of non-violent resolution of disputes as an alternative to hatred and violence. At tolerance cultivating, teenagers deserve a special attention, because this is the age of cultural identity, social attitudes and norms of behavior foundation; group and family norms are transformed to the norms of social behavior of an individual personality, including the capacity for empathy, assertiveness or conflict, positive or negative attitude toward the others in interaction with peers, members of other groups. Adolescents define an adequate social identity, empathy, respect, productive interaction with peers, with other people who have different values and views.The leading role in solving of the above problems belongs to social networks of the Internet and to Mass Media, to direct communications in a monoculture and ambiguity of meaning, to development of critical thinking as a factor of resistance to manipulative influence. So the further perspectives of the research we see in the opposition to «hate speech» – the intercultural dialogue, understanding and cooperation for a better future.