Перегляд за Автор "Дубініна, Н.В."
Зараз показуємо 1 - 2 з 2
Результатів на сторінці
Налаштування сортування
- ДокументПедагогічні умови впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес підготовки фахівців немовних закладів вищої освіти(2018) Дубініна, Н.В.; Бочевар, Алла Григорівна; Dubinina, N.V.; Bochevar, AllaВ умовах інформатизації освіти виникає нагальна потреба формування інформаційної культури фахівця будь-якого профілю. У зв’язку з цим постає питання про формування умінь і навичок застосування ІКТ у навчальній і майбутній професійній діяльності. Стаття присвячена проблемі застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі підготовки фахівців немовних закладів вищої освіти. Описані педагогічні умови впровадження інформаційно-комунікаційних технологій у процес підготовки фахівців немовних закладів вищої освіти, розроблено завдання для запровадження кожної умови. In the conditions of education informatization arises the essential need for forming of information culture of any profile specialist. From this perspective this begs the question of ICT skills formation in the course of educational and future professional activity. The article is devoted to the problem of information and communication technologies implementation into the process of preparation of non-lingual higher educational establishments’ specialists. Pedagogical conditions of ICT appliance in the process of non-lingual higher educational establishments’ specialists are described; the tasks for realization of every condition are developed. The preparation for fulfillment of any educational or professional task is conditioned by the range of factors that will essentially influence the quality of any task solving on the high professional level, taking into account all the essential modern requirements to education and labour market. As you know, the preparation to any kind of activity is directed to getting the necessary knowledge, making the appropriate skills of any activity fulfillment. At present, only a person with the preparation of high level is able to fulfill his or her professional activity on the highest possible level, forming and increasing of workability, the development of self-reliance, creativity, a scientific attitude, initiative, imagination, judgment, activity, erudition, and the set purposes achievement. Taking into account the fact that the article is about making the preparation of non-lingual higher educational establishments’ specialists in the conditions of ICT implementation, we have identified such pedagogical conditions of its fulfillment: students’ armament with the system of knowledge, and skills of the ICT use; the involvement of future specialists into the professionally-oriented tasks’ fulfillment by means of ICT; the creation of emotional attractiveness of future specialists’ activity on the basis of ICT use. The purpose of the article is to prove the expediency of the identified pedagogical conditions of ICT use in the process of non-lingual higher educational establishments specialists’ preparation.
- ДокументФормування позитивної мотивації студентів немовних вузів до застосування інформаційно-комунікативних технологій в освітньому та професійному середовищі(Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, 2019) Бочевар, Алла Григорівна; Дубініна, Н.В.; Bochevar, Alla; Dubinina, N.V.В умовах інформатизації освіти як пріоритетного напряму модернізації освіти виникає нагальна потреба формування інформаційної культури фахівця будь-якого профілю. У зв’язку з цим постає питання щодо формування позитивної мотивації студентів до застосування інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому та професійному середовищі. Стаття присвячена проблемі застосування інформаційно-комунікаційних технологій у процесі підготовки фахівців немовних закладів вищої освіти та створенні необхідних умов для формування позитивної мотивації студентів до застосування зазначених технологій в навчальній та майбутній професійній діяльності. Описано структуру спецкурсу “Інформаційно-комунікаційні технології в сучасному професійно-навчальному середовищі” та створення мультимедійного навчального середовища, яке оптимально поєднує освітні форми і методи як традиційного, так й інноваційного характеру. In the setting of education informatization as a priority area of educational process modernization within the conditions of society informatization, the need arises to formate an information culture of various subject matter specialists. In this regard, developing of extralinguistic university students’ positive motivation to apply information and communication technologies in educational and professional environment is relevant. The article is devoted to the problem of applying information and communication technologies in the course of extralinguistic university students’ professional training and creating the necessary conditions for formation of students’ positive motivation to use of the above-mentioned technologies in educational and professional activities. The structure of the specialized course “Information and communication technologies in modern educational and professional environment” and the creation of multimedia educational environment are described, including traditional and innovative forms and methods of teaching.